X

بایگانی آبان 20, 1397

دفتر سینمایی

فیلم/ اولین ویدئو از پشت صحنه سریال «سال‌های دور از خانه» – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: اولین ویدئو از پشت صحنه و گریم بازیگران سریال کمدی «سال‌های دور از خانه» به کارگردانی مجید صالحی و تهیه‌کنندگی محمدحسین قاسمی منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اسپین‌آف (Spin-off) مجموعه «شاهگوش» که با نام «سال‌های دور از خانه» در حال تولید است، داستان‌هایی از خنجری و زهره را روایت می‌کند.

احمد مهرانفر و هادی کاظمی بازیگران نقش خنجری و زهره و آزیتا حاجیان، احسان کریمی، گیتی قاسمی، حدیث میرامینی، آزاده زارعی، مهرناز بیات، علیرضا استادی، میرطاهر مظلومی، محمدرضا عقدایی، علی نظری، یداله شادمانی، خسرو احمدی، علی عامل هاشمی، بهنام شرفی، مهدی صباغی، سیاوش چراغی‌پور و مسعود روشن‌پژوه دیگر بازیگران اصلی این سریال کمدی هستند.

برخی از عوامل تولید سریال «سال‌های دور از خانه» عبارتند از: کارگردان: مجید صالحی، تهیه‌کننده: محمدحسین قاسمی، نویسندگان: احمد مهرانفر و امیرحسین قاسمی، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: روزبه سجادی حسینی، مشاور کارگردان: محمد فاضلی، مدیر تولید: بهزاد هاشمی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی، تدوین: سیامک مهماندوست، موسیقی: امیر توسلی، طراح صحنه: حجت اشتری، طراح لباس: جهانگیر میرزاجانی، طراح چهره‌پردازی: عظیم فرآیین، صدابرداران: عباس رستگارپور و امید عاشوری، صداگذار: علیرضا غفاری‌نژاد، طراح جلوه‌های ویژه میدانی: ارشا اقدسی، طراح جلوه‌های ویژه بصری: فرید ناظر فصیحی، مدیر تدارکات: مهدی عباسی پور، کارگردان فیلم پشت صحنه: حامد صفایی، عکاس: علیرضا خطیبی، مدیر روابط عمومی: سیدمحمدصادق لواسانی، مدیر تبلیغات: حامد بارئی طبری.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نامزدهای بخش ویژه کتاب و سینما معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: ۵ فیلم نامزد بخش ویژه کتاب و سینمای سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، بر اساس رای هیات‌ داوران بخش ویژه کتاب و سینما در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، پنج فیلم نامزد بخش ویژه کتاب و سینما شدند.

اسامی نامزدهای این بخش به شرح زیر است:

«آن‌سوی دریاچه» به کارگردانی عماد خدابخش بر اساس اثری از سیامک گلشیری، «بازمانده» به کارگردانی فرزاد قبادی نژاد بر اساس اثری از ریموند کارور، «بچه» به کارگردانی مصیب حنایی بر اساس اثری از جلال آل احمد، «بی زمین» به کارگردانی سرور مهدی بیگی بر اساس اثری از بیژن نجدی و فیلم «موج‌کوتاه» به کارگردانی محمد اسماعیلی بر اساس طرحی از غلامحسین ساعدی ۵ اثری هستند که از میان ۱۳ اثر نامزد این بخش به‌عنوان اثرات برتر شناخته شدند.

مهدی حبیبیان، امیرحسین چهل تن و محمدرضا گوهری هیات‌داوران این بخش را تشکیل داده‌اند و قرار است برندگان دوم و سوم این بخش دوشنبه ۲۱ آبان ماه ساعت ۱۷:۳۰ در سالن شماره سه پردیس ملت طی مراسمی معرفی شوند. اثر برگزیده این بخش نیز در شب اختتامیه سه‌شنبه ۲۲ آبان ماه معرفی خواهد شد.

سی و پنجمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تا ۲۲ آبان در پردیس ملت برگزار می‌شود.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اتمام مراحل فنی سریال طنز «زندگی شگفت‌انگیز است» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراحل فنی مینی‌سریال طنز «زندگی شگفت‌انگیز است» به کارگردانی مجتبی چراغعلی به اتمام رسید.

به گزارش سینماپرس، عبدالرضا فیروزان تهیه‌کننده «زندگی شگفت‌انگیز است» درباره این مجموعه طنز گفت: تدوین این مجموعه توسط حسین غضنفری که همزمان با تصویربرداری آن آغاز شده بود، اواسط مهرماه به پایان رسید و پس ‌از آن سایر مراحل فنی این اثر از جمله اصلاح رنگ، صداگذاری، ساخت موسیقی توسط کاوه عزیزی، امیر قربانی و محمدمهدی گورنگی نیز به اتمام رسید.

وی افزود: «زندگی شگفت‌انگیز است» ابتدا قرار بود در فاصله عید قربان تا غدیر پخش شود اما به دلیل مشغله یکی از بازیگران اصلی ضبط آن به طول انجامید.

این تهیه‌کننده در پایان عنوان کرد: به دلیل مضمون طنز «زندگی شگفت‌انگیز است» تا پایان ماه صفر امکان پخش آن از سیما وجود نداشت، اما با اتمام مراحل فنی در اولین زمان مناسب منتظر پخش آن از یکی از شبکه‌های تلویزیون هستیم.

«زندگی شگفت‌انگیز است» یک کمدی اجتماعی است که به مشکلات خانواده از نگاه طنز می پردازد. در این مجموعه قصه زندگی زوج جوانی به نام‌های روزبه و سیمین روایت می شود. آنها قصد جدایی از هم را دارند، اما طولی نمی‌کشد که بروز اتفاق شگفت‌انگیزی آن ۲ را در مسیر تازه‌ای قرار می‌دهد …

تصویربرداری این مجموعه هفت قسمتی که در سیما فیلم تولید شد تابستان سال ۹۷ در یک سرای محله در غرب تهران انجام شد.

رضا داوود نژاد، سحر ولد بیگی، حمید لولایی، نگین معتضدی، مهران رجبی، خشایار راد، ساناز سماواتی، فرهاد بشارتی، آرش نوذری، افسانه ناصری، کیمیا گیلانی، فاطمه شکری، ماهان عبدی، ندا دیبا، پریسا رضایی، غلامرضا رضایی، مهدی طهرانی، مهدی دانایی مقدم و هنرمند خردسال مانی فیروزان در این سریال بازی دارند.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جاده قدیم» فیلمکی ضعیف در ترویج بیراهه فمینیسم، «پیشونی سفید۲» فیلمی کشدار و غیرجذاب برای کودکان و «مغزهای کوچک زنگ زده» فیلمی مقلدانه – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: جبار آذین منتقد و مدرس سینمای کشور همزمان با اکران ۳ فیلم سینمایی «جاده قدیم» به کارگردانی منیژه حکمت، «پیشونی سفید۲» به کارگردانی سیدجواد هاشمی و «مغزهای کوچک زنگ زده» به کارگردانی هومن سیدی گفت: «جاده قدیم» فیلمکی ضعیف در ترویج بیراهه فمینیسم و بسیار افراطی، «پیشونی سفید۲» فیلمی کشدار و غیرجذاب برای کودکان و بسیار ناموفق و «مغزهای کوچک زنگ زده» فیلمی مقلدانه از «ابد و یک روز» و «شهر خدا» است و هیچ یک از این آثار دستاورد خاصی برای سینمای کشور نداشته اند.

این منتقد سینما در گفتگو با خبرنگار سینماپرس با اشاره به فیلم سینمایی «جاده قدیم» اظهار داشت: دفاع از حقوق زنان و محکوم کردن شعاری و غیر هدفمند نظام فرتوت مردسالار و مخالفت و مبارزه با زن آزاری از بیراه افراط و فمنیسم، مسیر پر حاشیه ای است که خانم هایی مانند  منیژه حکمت در آن کار و فعالیت و تبلیغ می کنند. حکمت که در مقام کارگردان، ۲ فیلم فمنیستی «زندان زنان» و «سه زن» را به ثبت رسانده است در سومین فیلم سینمایی خود هم بدون اصلاح و تحول در نگرش افراطی خود و ایجاد تعادلی منطقی و واقعی با یأس و خشم و خروش به دفاع از زنان پرداخته است.

وی ادامه داد: «جاده قدیم» نیز مانند دیگر ساخته های او و آثار یک جانبه نگر دیگران فیلمی زن محور است و فضایی کاملاً زنانه وتلخ دارد. دفاع از حقوق زنان و حمایت از جایگاه و موقعیت های انسانی و خانوادگی و اجتماعی آنان، امری به حق و شایسته است اما این مهم با محکوم کردن مردان، نادیده گرفتن جایگاه قانونی و عرفی و شرعی و انسانی زن ها و ندیدن واقعیت های جامعه ایران، به سامان نمی رسد.

آذین تأکید کرد: موضوع تعرض به شخصیت اصلی زن فیلم حکمت، مسأله کوچکی نیست و زنان جامعه ما، از چنین آزارهایی مصون نیستند، لیکن مبارزات اجتماعی در ایران و جهان، نشان داده است که زنان به تنهایی و از بیراه فمنیسم، نمی توانند به حقوق خود دست یابند، مبارزه با خشونت و زن آزاری، از مسیر مبارزه اجتماعی با هرگونه خشونت اجتماعی، چاره ساز این معضل است.

این مدرس سینمای کشور تصریح کرد: «جاده قدیم» در داستان سازی، پرداخت موضوع های اجتماعی وخانوادگی خود و پردازش شخصیت ها و کارگردانی حرفه ای و جذاب فیلم، از استانداردهای رایج سینمایی  فاصله دارد. موضوع خوب و قابل بحث و نقد فیلم، قربانی نگرش افراطی و توانایی زیر متوسط کارگردانی منیژه حکمت شده است و بازی های بازیگرانی مانند فرهاد اصلانی و مهتاب کرامتی هم برای آن امتیاز مهمی تلقی نمی شود.

آذین در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به فیلم «پیشونی سفید ۲» اظهار داشت: توجه و همت بعضی هنرمندان، درجهت احیای سینمای کودک و تولید آثاری در این گونه مهم سینمایی، در شرایطی که نامسئولان سینما، در مرگ سینمای کودک و برگزاری بالماسکه فیلم کودک و نوجوان به جای جشنواره، نقش و سهم عمده دارند، قابل تحسین است و از این منظر کوشش سیدجواد هاشمی و کسانی که در این مسیرتلاش می کنند، ارزشمنداست.

وی افزود: هاشمی، بازیگر شناخته شده فیلم های دفاع مقدس، با پیشینه تحصیل کارگردانی، اجراهای تئاتری، بازی و همکاری در تولید فیلم های تلویزیونی و سینمایی و همچنین تجربه کار با کودکان، فصل نخست فیلم متفاوت خود درمقام کارگردان به نام «اختاپوس، آهوی پیشونی سفید» را در گونه کودک ونوجوان برای خانواده ها ساخت. این فیلم به علت ویژگی های داستانی و ساختاری و استفاده از عناصر موسیقی، آوا و رنگ وتصاویر به نسبت جذاب و تعریف خوب داستان و برخی بازی ها و کارگردانی جمع وجور، ازسوی مخاطبان با استقبال روبرو شد. هاشمی داستان ایرانی خود را درترکیبی از بستر رویا و افسانه و ادبیات و فرهنگ کهن مردمی، روایت می کرد. فیلم او برخلاف تولیدات این گونه داخلی، درمحدوده قصه های آشنا و قدیمی ایرانی باقی نمانده وکارگردانش کوشیده بود با نگاه و تأسی از فیلم های کودک مطرح روز جهان، ازجذابیت های آن ها هم الگو بگیرد که درکل ناموفق نبود.

وی ادامه داد: با این همه، فصل دوم اختاپوس که تحت تأثیر توفیق نسبی دفتر نخست ساخته شده است، مانند آن محکم و جذاب و تاثیرگذار نیست و تنها ادامه کشدار داستان کم جذاب فیلم قبلی با بازی ها و ساختار متوسط سینمایی است. هاشمی که  دراین فیلم کوشیده یک جور هایی، یک نوع «هری پاتر» وطنی بسازد نه در جلوه گری آهوی وطنی به توفیق شایسته رسیده و نه توانسته از چند کیلومتری «هری پاتر»   عبورکند! این فیلم هم مانند فیلم پیشین هاشمی، با آنکه یک اثر موزیکال و شاد و سرگرم کننده است، اما به خوبی و جذابیت اختاپوس نخست نیست و در داستان پردازی، شخصیت سازی، بازی ها و کارگردانی، دچار کاستی و ساده انگاری است. با این حال، فیلم هاشمی از بسیاری از فیلم های سبک و سطحی وگیشه ای سینمای کودک، سرتر و به دلیل وفاداری به آداب و سنت ها و باورهای فرهنگی ایران زمین و مضامین جاودان مبارزه خیر و شر قابل احترام است.

این منتقد سینما سپس به نقد فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» پرداخت و اظهار داشت: هومن سیدی، بازیگر و کارگردان سینمای ایران، پس از تجربه کارگردانی فیلم های متفاوت؛ «سیزده»، «اعترافات ذهن خطرناک من» و «خشم وهیاهو»، باکارگردانی فکر شده فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» به نظرمی رسد به زبان و بیان تصویری و سینمایی مطلوب خود نزدیک شده است. «مغزهای کوچک زنگ زده» تصویر سینمایی زندگی جماعتی از کجروهای حلبی آبادنشین است که امپراطوری کوچکی از تولید و پخش مواد مخدردر آنجا تشکیل داده اند.

وی افزود: سیدی در این اثر خود نگاهی دغدغه مندانه و آسیب شناسانه به زندگی پر آشوب و فعالیت های ضد اخلاقی و ضد انسانی، افرادی دارد که به رغم کوشش نویسنده فیلمنامه وفیلمساز، برای ترسیم چهره هایی خاکستری از آن ها، در واقعیت خاکستری نیستند. فیلم تلخ سیدی که در کل خوب نوشته و به تصویر درآمده است گرچه از لحاظ مضمون ومحتوا رقبایی در دورهمی فیلم فجر داشت ولی از نظر ساختار سینمایی از بسیاری از آن ها سرتربود. توجه درست وهماهنگ و ایجادتعادل سینمایی میان فرم ومحتوا در «مغزهای کوچک زنگ زده» قوی تر وملموس تر از ساخته های پیشین سیدی است.

آذین خاطرنشان کرد: داستان فیلم و پرداخت متفاوت و غیرتکراری، انتخاب مناسب و بازی گیری خوب از بازیگران به ویژه فرهاداصلانی، استفاده به جا و تاثیرگذار از صدا و موسیقی، کارگردانی پرتحرک و حساب شده و بهره بری از برخی موضوع های مرتبط با داستان، از امتیازهای فیلم هومن سیدی است. با این همه، فیلم در میانه تیپ سازی و شخصیت پردازی، به اولی نزدیکتر است و در پرداخت کامل و باورپذیر خصلت ها و مسائل و مشکلات آدم هایی مانند شاهین و شهره توانا نیست. وامداری «مغزهای کوچک زنگ زده» به فیلم «شهرخدا» ی برزیلی و تاثیرپذیری فیلمنامه نویس و فیلمساز از فیلم «ابد و یک روز» در ساخته سیدی کاملاً مشهود است.

وی در پایان گفت: فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» بهترین فیلم هومن سیدی و از تولیدات سینمای بدون در و پیکر ایران است. با آنکه فیلم درمسیر  ارائه  گوشه ای ازمعضلات اجتماعی، به حوزه آسیب شناسی اجتماعی، چندان وفادار نیست و خطاها وخطاکاران و قبح قاچاق و استعمال موادمخدر، درگیرایی داستان و جذابیت های بصری آن ذوب شده اند، بااین حال، «مغزهای کوچک زنگ زده» می تواند تابلویی هشدارآمیز برای توجه و رسیدگی مسئولان به اوضاع  کار و زندگی حلبی آباد نشین ها و راه گم کردگان و منحرفان اجتماعی باشد!


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بخت‌های دریافت اسکار ۲۰۱۹ بهترین فیلم خارجی – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: طبق برخی گمانه‌زنی‌ها، فیلم‌های نمایندگان مکزیک و کره جنوبی در اسکار نود و یکم شانس بیشتری برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دارند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم‌های نمایندگان مکزیک و کره جنوبی در اسکار نود و یکم شانس بیشتری برای دریافت اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی‌زبان دارند اما «کوبا» و «کنیا» را هم نمی‌توان دست‌کم گرفت.

نمایندگان کره جنوبی و مکزیک در جشنواره‌های معتبر جهانی خوش درخشیده‌اند و با کوله‌باری از جوایز به رقابت اسکار آمده‌اند. در ادامه به شرح مختصر چند فیلم شاخص بخش اسکار غیرانگلیسی زبان نگاهی انداخته‌ایم که ملاحظه خواهید کرد:

فیلم «سرجیو و سرگئی»

طنز سیاسی «ارنستو داراناس» که اولین اکران خود را در سال ۲۰۱۷ در جشنواره فیلم بین‌المللی تورنتوی کانادا تجربه کرد که «ران پرلمَن» در آن ظاهر شد. این  فیلم نماینده هاوانا در اسکار و به عنوان یکی از فیلم‌های شاخص این بخش عنوان شده بود اما به دلایلی نامعلوم رد صلاحیت شد. برخی معتقدند که غالب دیالوگ‌های این فیلم که به زبان انگلیسی است، باعث رد شدن این فیلم در بخش اسکار زبان خارجی بوده است.

فیلم «سوختن»

با این درام تیره که بر اساس داستان کوتاه «هاروکی موراکامی» نویسنده نامدار ژاپنی ساخته شده و برنده جایزه «فیپرِسی» جشنواره کن شده است، «لی چانگ دونگ» دومین فیلم‌ساز کره‌ای می‌شود که برای سومین بار اثرش به اسکار راه یافته و شاید برای اولین بار نامزد این جایزه شود.

فیلم «کَفَرناحوم»

کمپانی «سونی کلاسیک» توزیع‌کننده چندین فیلم خارجی است که به بخش اسکار زبان خارجی راه یافته‌اند اما این فیلم درام اجتماعی کودک‌محور از «نادین لَبَکی» (ورودی اسکار در سال‌های ۲۰۰۷ و ۲۰۱۱) که جایزه هیأت داوران کن را بدست آورده به واسطه واکنش‌هایی که پس از اکرانش دیده شد، می‌تواند قوی‌ترین تولید کمپانی سونی باشد که در بخش اسکار زبان خارجی شرکت کرده است.

فیلم «رُم»

پرتره دوران کودکی «آلفونسو کوارون» می‌تواند تنها فیلم یازدهم غیرانگلیسی و دومین فیلم مکزیکی پس از «بابِل» باشد که نامزد «بهترین فیلم» اسکار شود. این فیلم می‌تواند رکورد پنج نامزدی شخصی را بشکند و بنظر می‌رسد در این بخش بتواند برنده شود.

فیلم «دزدان فروشگاه»

«هیروکازو کُرِاِدا» نویسندگی، تدوین و کارگردانی این فیلم درام خانوادگی را انجام داده است. این فیلم توانست «نخل طلای کن» را در ماه می از آن خود کند و پس از آن بسیاری نظریات ارائه شد مبنی بر اینکه موفقیت این فیلم در اسکار ۱۰۰ درصد خواهد بود.

فیلم «سوپا مودو» 

این فیلم درام که به زبان سواهیلی ساخته شده، در مورد آخرین روزهای حیات کودکی بیمار است. این فیلم که در جشنواره کن با استقبال فراوان همراه بود لیکن در کشور خود کنیا به خاطر وجود مضامینی که در فیلم بود ممنوع‌الپخش شد.

*فارس


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرپیشه هالیوودی: باید زندگی‌ام را وقف بچه‌هایم بکنم – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: نیکول کیدمن هنرپیشه سریال «دروغ‌های کوچکِ بزرگ» بیان کرد بهترین شرایط را برای تربیت و مراقبت از دو فرزندش که از همسر سابق خود «تام کروز» دارد، فراهم می‌کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از یونایتد پرس، نیکول کیدمن هنرپیشه ۵۱ ساله هالیوودی اهل استرالیا در مصاحبه با مجله انگلیسی زبان «who» در مورد تربیت و مراقبت از دو فرزندش، ایزابلا کروز ۲۵ ساله و کانر کروز ۲۳ ساله توضیحاتی داد.

کیدمن در سال ۲۰۰۱ که از «تام کروز» جدا شد سرپرستی و حضانت دو فرزندش را که از زندگی مشترک ۱۰ ساله با تام کروز داشت را برعهده گرفت. ایزابلا و کانر دو فرزند کیدن و کروز از جنبه فکری و عقیدتی به پدرشان گرایش داشته و دنباله‌رو عقاید مذهبی او هستند.

کیدمن در مورد الان که بچه‌هایش بزرگ و به سن استقلال رسیده‌اند گفت: «آنها حالا بزرگ شده‌اند. آنها قادرند برای خود تصمیم بگیرند. البته آنها تصمیم گرفته‌اند که دانشمند شوند و من به عنوان یک مادر وظیفه‌ام دوست داشتن آنهاست.»

هنرپیشه «دروغ‌های کوچکِ بزرگ» در ادامه افزود: «من علی‌رغم اختلافات عقیدتی، عاشق بدون قید و شرط فرزندانم ایزابلا و کانر هستم. من مثال و نمونه‌ای از تحمل هستم و این دلیل اعتقاد من است و اینکه مهم نیست فرزندت چه تفکری داشته باشد، فرزند عشق است و فرزند باید بداند که عشق وجود دارد و من با آغوش باز با عشق پذیرای آن‌ها هستم.»

او در ادامه گفت: «به عقیده من این خیلی مهم است زیرا اگر عشق را از فرزندت بگیری برای هر فرزندی از هر خانواده‌ای و در هر نوع ارتباطی این کار اشتباه خواهد بود. ازینرو این وظیفه ما والدین است که همیشه عشق بدون قید و شرط به آنها بورزیم.»

وی اظهار داشت: «من در مورد تربیت فرزندانم خیلی جدی هستم و باید مراقب روابطشان باشم. واقف هستم که باید زندگی‌ام را وقف بچه‌هایم بکنم، زیرا تنها هدفم هم این است.»

نیکول کیدمن همچنین مادر دو دختر دیگر یکی ۱۰ ساله به نام «ساندِی» و دیگری ۷ ساله به نام «فِیت» است که از همسر فعلی خود «کِیت آربِن» دارد. او به تازگی در مصاحبه با مجله نیویورک گفته بود که ازدواجش با تام کروز در اوایل کار هنرپیشگی‌اش باعث محافظت او در برابر تجاوزها و تعرض‌های جنسی بوده است.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حضور متفاوت هیو جکمن در یک انیمیشن سینمایی – اخبار سینمای ایران و جهان

خبرگزاری میزان: نخستین تصاویر از انیمیشن سینمایی “رشته گمشده” با بازی “هیو جکمن” همزمان با رونمایی از پوستر این اثر سینمایی توسط کمپانی تولید کننده اثر منتشر شد.

نخستین تصاویر از انیمیشن سینمایی “رشته گمشده” با بازی “هیو جکمن” همزمان با رونمایی از پوستر این اثر سینایی توسط کمپانی تولید کننده اثر منتشر شد.

هیو جکمن” بازیگر مطرح سینمایی هالیوود به تازگی حضور در یک انیمیشن را پذیرفته قرار است در آن صداپیشگی نقش اصلی را بر عهده داشته باشد.

نخستین تصاویر از انیمیشن رشته گمشده منتشر شد/حضور متفاوت هیو جکمن در هالیوود

انیمیشن “رشته گمشده” به کارگردانی “کریس باتلر” نام انیمیشنی است که جکمن در آن صداپیشگی خواهد کرد. این انیمیشن اکران بین المللی خود در سینماهای امریکای شمالی را از تابستان سال ۲۰۱۹ آغاز خواهد کرد.

علاوه بر هیو جکمن، بازیگران مطرحی همچون “زوئی سالدانها“، “اما تامپسون“، “زک گالینفیکس”، امریتا آچارایا، “استیفن فرای”، دیوید ویلیامز و مت لوکاس در این انیمیشن صداپیشگی را عهده دار بوده اند.

نخستین تصاویر از انیمیشن رشته گمشده منتشر شد/حضور متفاوت هیو جکمن در هالیوود

داستان این انیمیشن در مورد پروفسوری با بازی “هیو جکمن” است که در پی آزمایشاتی عجیب برای زندگی در حیات وحش نا خودآگاه به یک میمون مبدل شده و مشکلات فراوانی برایش به وجود می آید.

کریس باتلر دومین تجربه ساخت انیمیشن خود را پشت سر می گذارد. وی که از عوامل انیمیشن موفق “کوبو و دو تار” محسوب می شود پیش از “رشته گمشده” کارگردانی انیمیشن “پارانورمن” را در کارنامه دارد.


مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از بی‌بی‌سی تا رسانه ملی در خدمت یک تشکیلات منحرف – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رسانه ملی جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه هفته گذشته نزدیک به ۴۵ دقیقه از آنتن زنده تلویزیون را در اختیار جمعیت شارمین میمندی‌نژاد قرار داد تا برای ترویج و تبلیغ این جریان منحرف سنگ تمام بگذارد.

پس از اشتباهات متعدد رسانه ملی در میدان دادن به افرادی با سابقه سوء فکری و عملی در سال‌های گذشته بار دیگر در آخرین روز کاری هفته پیش، آنتن زنده صدا و سیما در برنامه «مشاور» شبکه آموزش با سخاوت در خدمت تشکیلات میمندی‌نژاد قرار گرفت تا نشان دهد این سازمان همچنان نیاز جدی به تقویت ناظرین محتوایی دارد.

جمعیت شارمین میمندی‌نژاد که تحت عناوین زیبا و عامه‌پسندی چون کمک به محرومین و حاشیه‌نشینان و دلسوزی برای کودکان کار و بدسرپرست فعالیت می‌کند از مفاسد متعدد اعتقادی، اقتصادی و اخلاقی رنج می‌برد. شارمین میمندی‌نژاد به عنوان مؤسس این تشکیلات متناظر با شعائر دینی و مذهبی مسلمانان اقدام به راه‌اندازی مناسک آیینی مخصوص به خود کرده و در ایامی نظیر حج، شب‌های ‌قدر، محرم و اخیرا اربعین حسینی هوادارانش را تشویق به حضور در این مناسک و ترک شعائر دینی می‌کند. او پیش‌تر مدعی حلول روح معصومین(ع) در کالبد خود شده بود. شارمین سابقه گسترده‌ای در توهین به مقدسات و تحریف تاریخ اسلام دارد و جمعیت تحت امرش روزبه‌روز بیشتر ماهیت فرقه‌ای به خود می‌گیرد؛ در واقع او از پوشش کمک به محرومین برای اهداف و منافع شخصی و گروهی خود استفاده می‌کند. سال گذشته او و همکارانش مدعی هک حساب‌های شخصی‌شان در فضای مجازی توسط جمهوری اسلامی شدند و به همین مناسبت رسانه دولتی انگلیس(BBC) ضمن مصاحبه با نماینده جمعیت شارمین به حمایت از آنها پرداخت. اکنون در اقدامی تعجب‌آور رسانه ملی همسو با رسانه انگلیسی تریبون خود را در اختیار یکی از اعضای هیئت‌مدیره این جمعیت قرار داده تا وی به تطهیر این تشکیلات بپردازد. درحالی که اقدامات جمعیت شارمین در زلزله کرمانشاه با ابهامات فراوانی روبه‌روست و معلوم نیست میلیاردها تومان کمک نقدی جمع‌آوری شده توسط این جمعیت چگونه به مصرف رسیده است نماینده آنها در برنامه شبکه آموزش به توجیه اقداماتشان در زلزله کرمانشاه پرداخت.

جمعیت شارمین در حالی ادعای استقلال مالی می‌کنند که از حمایت بی‌نظیر دانشگاه‌های دولتی، رسانه ملی، شهرداری تهران و همزمان تلویزیون دولتی انگلیس و سازمان‌های حقوق‌بشری خارج کشور بهره‌مند هستند. کیهان پیش‌تر در مقالاتی متعدد ضمن بازخوانی سوابق تاریخی پدر شارمین میمندی‌نژاد در توهین به مقدسات و همکاری با ساواک، قسمتی از عملکرد و سوابق شارمین و تشکیلات تحت امرش را افشا کرده بود.

*کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع