X

بایگانی آذر 18, 1397

دفتر سینمایی

رکورد پربیننده‌ترین تریلر تاریخ شکسته شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمپانی دیزنی اعلام کرد که تریلر فیلم «انتقام جویان: پایان بازی» رکورد پربیننده‌ترین تریلر تاریخ در ۲۴ ساعت اول را شکسته است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی دیزنی روز شنبه ۸ دسامبر (۱۷ آذر) اعلام کرد که نخستین تریلر فیلم ابرقهرمانی «انتقام جویان: پایان بازی» اثر مارول کامیکس رکورد پربیننده‌ترین تریلر تاریخ در ۲۴ ساعت اول را شکسته است.

توییتر استودیوهای مارول در واکنش به این خبر نوشت: برای فوق العاده ترین هواداران در جهان، از اینکه از آغاز تا پایان بازی حضور داشتید و از اینکه این تریلر را با ۲۸۹ میلیون بار بازدید به پربیننده ترین تریلر تاریخ در ۲۴ ساعت اول مبدل کردید، تشکر می کنیم.

این رکورد پیش از این از آن فیلم «انتقام جویان: جنگ ابدیت» با ۲۳۰ میلیون بازدید در ۲۴ ساعت نخست بود. باتوجه به اعلام کمپانی دیزنی جایگاه سوم این فهرست را نیز تریلر لایواکشن «شیرشاه» با ۲۲۴.۶ میلیون بازدید در اختیار دارد.

تریلر «انتقام جویان: پایان بازی» که زمانش کمی بیشتر از ۲ دقیقه است به دلیل اجتناب از نشان دادن برخی جزییات درباره طرح داستان فلیم با تحسین بسیار زیادی از سوی هواداران این اثر مواجه شده است.

«انتقام جویان: پایان بازی» ۲۶ آوریل ۲۰۱۹ اکران می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ثبت ۱۱۰ اکران دانشگاهی برای مستند «راه طی شده» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی ملاقلی‌پور کارگردان مستند «راه طی شده» از گذشتن نمایش گروهی این مستند در دانشگاه ها از مرز ۱۱۰ اکران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، علی ملاقلی‌پور کارگردان مستند «راه طی شده»؛ مستند زندگی افکار و اندیشه های مرحوم مهندس مهدی بازرگان، با بیان اینکه نمایش گروهی این مستند در دانشگاه ها از مرز ۱۱۰ اکران گذشت گفت: پس از اظهار نظر برخی از سیاسیون و اعضای نهضت آزادی احتمال این چنین استقبالی را نسبت به اکران مستند می دادیم.

ملاقلی‌پور در ادامه به نام برخی از این دانشگاه ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه های چون دانشگاه تهران،صنعتی شریف، علوم پزشکی اهواز ، شیراز، امام صادق (ع)، دانشگاه علامه طباطبایی(ره)، شاهد و…اقدام به نمایش عمومی این مستند کرده اند.

علی ملاقلی‌ پور گفت : حالا با میدان آمدن شخصیت های میانه رو و فراجناحی در حمایت از فیلم راه طی شده بیشتر می توان فهمید که مخالفان فیلم «راه طی شده» نگاه یک سویه و جناحی دارند . البته انتقاد از مخالفت جداست و نقد منصفانه حتما اثربخش خواهد بود .

وی در پایان با اشاره به تازه ترین اظهار نظر از سوی حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری اظهارداشت : حجت‌الاسلام علی‌اکبر ناطق نوری پس از تماشای «راه طی‌شده» این مستند را ستود و با اشاره به اینکه در ساخت این مستند افراط یا تفریطی مشاهده نشده و موضع گیری جناحی نیز به چشم نمی‌خورد گفت: در این مستند ضمن پرهیز از مبالغه یا جفا نسبت به نهضت آزادی به خوبی مواضع و رویکردهای آن تبیین شده است هرچند بیان حقایق به طور طبیعی، مخالفان یا موافقانی نیز خواهد داشت.

ایشان در ادامه خاطرنشان کردند: بنده شخص مرحوم آقای بازرگان را متدین، مسلمان، صادق و متهجد می‌دانم اما علی‌رغم داشتن ارتباط با ایشان، از ابتدا بعضی تفکرات و مواضعشان را قبول نداشته و نوع نگاهشان، موجب شده بود با ایشان زاویه فکری داشته باشم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیام صابری درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پیام صابری بازیگر، طراح گریم و کارگردان تلویزیون بر اثر ایست قلبی دارفانی را وداع گفت.

به گزارش سینماپرس پیام صابری متولد ۱۳۵۲ تهران بود و کار چهره‌پردازی را با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «امام علی (ع)» آغاز کرد. وی بیشتر به عنوان طراح گریم و همسر زیبا بروفه بازیگر سینما و تلویزیون شناخته می شود.

صابری در آخرین روزهای عمر مشغول ساخت سریالی با عنوان «کوله پشتی» بود که به علت ایست قلبی از دنیا رفت.

سینماپرس این مصیبت را به خانواده وی تسلیت می گوید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»


عکس/ مراسم افتتاحیه دوازدهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«جلال غفاری» مدیر جدید شبکه افق شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرتضی میرباقری معاون سیما با صدور حکمی، جلال غفاری را به سمت مدیر شبکه افق منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، با حکم مرتضی میرباقری معاون سیما جلال غفاری به سمت مدیر شبکه افق منصوب شد.

در حکم معاون سیما، بر همکاری و مشارکت نیروهای مجرب، جوان و با انگیزه و مستعد در تولید برنامه ها، شناسایی ظرفیت ها، استعدادها و رویش های انقلاب اسلامی و جذب و به کارگیری آنها و همچنین توانایی کادر سازی حرفه ای برای تولید برنامه هایی در تراز انقلاب اسلامی در سپهر راهبردهای این شبکه تاکید شده است.

پرداختن عالمانه، حرفه ای، مستند، باورپذیر و هنرمندانه به روایت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از دیگر ماموریت های مدیر جدید شبکه افق است.

روشنگری در برابر تحریفات انقلاب، دشمن شناسی و دوست شناسی، تولید فیلم و سریال، پویانمایی، مستند، برنامه های گفتگو محور و ترکیبی به خصوص در مناسبت ها و داشتن حرف هایی نو با طرح و فرم جذاب برای مخاطبان از دیگر موارد مطرح شده در این حکم است.

معاون سیما همچنین از زحمات جواد رمضان نژاد مدیر سابق این شبکه قدردانی کرد.

شبکه «افق» شبکه ای فرهنگی است که در راستای تنوع و تکثر رسانه ای و توجه بایسته به تخصصی شدن شبکه ها در حوزه تخصصی «انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، بیداری اسلامی و سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی» به تامین، تولید و پخش برنامه ها در ساختارهای مختلف اقدام خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

باید پژوهش‌های بینارشته ای را رشد دهیم – اخبار سینمای ایران و جهان

به گزارش سینماپرس، محمد تهامی نژاد پژوهشگر سینمای ایران گفت: هیچ فیلمی بدون پژوهش ساخته نمی شود و همه فیلم ها برای ساخته شدن در ابتدا حتی قبل از نوشتن فیلمنامه نیاز به پژوهش دارند.

وی ادامه داد: مساله اصلی ما در پژوهش کمیت نیست و آنچه که بیشتر باید به آن توجه داشته باشیم کیفیت پژوهش است.

این مستندساز یادآور شد: در سینمای مستند همه فیلمسازان کارشان را بر مبنای پژوهش پیش می برند و آنچه  برای آنها اهمیت زیاد دارد پرسشی است که موجب می شود تا یک پژوهش را آغاز کنیم. من معتقدم که مساله پژوهش در سینمای ایران باید با پرسش شروع شود. متاسفانه امروز پرسش ها، پرسش های بدیعی نیستند و طبیعی است زمانیکه هر فیلمی می‌خواهد ساخته شود باید منابعی در اختیار داشته باشد.

تهامی نژاد ادامه داد: باید توجه داشت زمانی که فیلمی می‌خواهد ساخته شود اولین پرسش این باشد که آیا این فیلم ارزش ساخته شدن دارد؟ آیا ارزش بازآفرینی دارد که ما سراغ ساخت چنین اثری برویم؟ این فرآیندی است که در ساخت فیلم ها باید به آن توجه شود.

وی خاطرنشان کرد: جایزه پژوهش سینمایی به دبیری احمد ضابطی جهرمی به دنبال پژوهش درباره سینمای ایران است و این جایزه تنها مختص فیلم نیست بلکه می‌خواهد پژوهش درباره سینمای ایران را توسعه دهد.

این پژوهشگر همچنین گفت: نوع پژوهش هایی که درباره سینمای ایران می شود با نوع پژوهش هایی که در جهان می شود همخوانی ندارد. این درحالیست که علاوه بر حوزه سینما در حوزه های دیگر مانند جامعه شناسی هم پژوهشگر داریم که این جشنواره سعی دارد پژوهشگران برجسته را دورهم گرد آورد تا درباره سینمای ایران فعالیت های پژوهشی انجام دهند. در سال های قبل پژوهش درباره سینمای ایران در اختیار پژوهشگران عمومی بود که آنها بیشتر به مسائل عمومی و جاری سینمای ایران توجه داشتند اما جایزه پژوهش سینمایی درواقع می خواهد پژوهش های بینارشته ای در ایران رشد کند و پژوهشگران رشته های مختلف علوم جلب سینما شوند و به بررسی  سینما بپردازند.

وی ادامه داد: سینما  به عنوان یک منبع برای تاریخ نگاران معاصر مساله مهمی است. امروز ما نیازمند جنبه های بدیع نوآورانه  در پژوهش هستیم . آرشیو فیلم های مختلفی در ایران داریم اما اینکه این آرشیو ها چه فیلم هایی دارند و داستان های فیلم ها درباره چیست، اهمیت دارد.

کارگردان «از مشروطه تا سپنتا» یادآور شد: در سال های اخیر دانشکده علوم اجتماعی توجه ویژه ای به سینما داشته است؛ حتی نویسندگانی دارند که از جنبه های اجتماعی به سمت سینما آمده اند.

تهامی نژاد ادامه داد: زمانی می گفتند فیلم به عنوان فیلم یا سینما به عنوان سینما، اما امروز دیگر فیلم به عنوان فیلم نیست و سینما را به صورت بافتی درنظر می گیرند و مجموعه شرایطی که فیلم در آن تولید می شود را مورد بحث قرار می دهند. به همین دلیل هم امیدوارم چنین جشنواره هایی جنبه تزئینی نداشته باشد و از پژوهشگران برتر استفاده کند و نتایج آن به اطلاع سینماگران جوان برسد تا بتوانند در ساخت فیلم هایشان از آنها استفاده کنند.

دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال به دبیری احمد ضابطی جهرمی اواخر آذرماه همزمان با هفته پژوهش برگزار می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شورای صدور پروانه ساخت با ۳ فیلمنامه موافقت کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در جلسه شورای صدور پروانه ساخت سازمان سینمایی با درخواست سه فیلمنامه جدید موافقت به عمل آمد.

به گزارش سینماپرس، در جلسه اخیر اعضای شورای پروانه ساخت فیلم های سینمایی، فیلمنامه های «شیهه اسب» به تهیه‌کنندگی مهدی کریمی، کارگردانی و نویسندگی علی عظیمی با موضوع اجتماعی و «دیاپازون» به تهیه‌کنندگی علیرضا شجاع نوری، کارگردانی و نویسندگی حامد میرزاعلیزاده طهرانی با موضوع اجتماعی موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

همچنین در این جلسه با ساخت «ممنوع الخروج» به تهیه‌کنندگی محمود فلاح و کارگردانی و نویسندگی سیدجلال اشکذری موافقت شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مرفی مدیران هنری جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران با صدور حکمی مدیران هنری این دوره از جشنواره را منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، امین مختاری دبیر بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی با صدور حکمی سید مهدی میراحمدی و محمدامین (نیما) کریمی را به عنوان مدیران هنری این دوره منصوب کرد.

در متن حکم مختاری به میراحمدی و کریمی آمده است:

«نظر به شایستگی، تعهد و تجربه‌های ارزشمند جناب‌عالی، به موجب این حکم به عنوان مدیر هنری بیست و دومین جشنواره بین‌المللی تئاتر دانشگاهی ایران منصوب می‌شوید. امید است در سایه ایزد منان با بکارگیری حداکثر ظرفیت‌های موجود در راستای ارتقا و اعتلای تئاتر دانشگاهی، در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

بیست و دومین جشنواره بین المللی تئاتر دانشگاهی ایران به دبیری امین مختاری پنجم تا چهاردهم اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸  به همت اداره کل فرهنگی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف الف: مناطق «تئاتر صحنه» و ب: سراسری و بین‌المللی «تئاتر صحنه»، «تجربه های اجرا»، «نمایشنامه نویسی (جایزه استاد اکبررادی)،  «پژوهش (جایزه فرهاد ناظر زاده کرمانی)»، «ترجمه  نمایشنامه»، «عکس، پوستر و تیزر»، «غیر رقابتی»، «کارگاه ها و درس گفتارها»، «مدرسان»، «جشنواره جشنواره ها» و «پایان نامه های برگزیده» ویژه دانشجویان و فارغ التحصیلان برگزار خواهد شد. بخش «تئاتر صحنه» مناطق نیز نیمه اول اسفند ماه سال ۱۳۹۷ میزبان هنرمندان فعال عرصه تئاتر دانشگاهی خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آیین دیدار فیلم «من سیاه پوستم» برگزار شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» ساخته رفیع پیتز شنبه ۱۷ آذرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آیین دیدار فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» ساخته رفیع پیتز عصر شنبه ۱۷ آذرماه با حضور جمعی از سینماگران در سالن فردوس موزه سینمای ایران برگزار شد.

در ابتدای این مراسم ملک جهان خزایی طراح  صحنه و لباس سینمای ایران که در فیلم «من سیاه پوستم» به عنوان مدیر هنری و طراح صحنه و لباس فعالیت می کرد به عنوان نماینده این فیلم روی صحنه آمد و گفت: خوشحالم که در جمع سینماگران ایرانی فیلم رفیع پیتز را به تماشا می نشینیم.

وی ادامه داد: درباره فیلم صحبتی نمی کنم اما همین اندازه بگویم که هنگام فیلمبرداری «من سیاه پوستم»، من به عنوان مدیر هنری و طراح صحنه و لباس فیلم فقط اجازه داشتم در بخش هایی از فیلم که در مکزیک فیلمبرداری می شد کار کنم و در بخش هایی که در آمریکا فیلمبرداری می شد بدون اینکه حرف بزنم و فقط به صورت مشورتی صحبت می کردم.

پس از پایان صحبت های ملک جهان خزایی، فیلم «من سیاه پوستم» روی پرده رفت. قبل از آغاز این فیلم، ویدوئویی از رفیع پیتز پخش شد که در این ویدئو کارگردان فیلم «من سیاه پوستم» درباره انگیزه های ساخت این فیلم صحبت کرد.

رفیع پیتز در بخش هایی از این ویدئو با اشاره به چرایی ساخت این فیلم گفت: من همواره شیفته اتفاق ها و داستان هایی بودم که درباره دیوار مکزیک و آمریکا رخ می داد. در حین نوشتن فیلمنامه ای درباره این دیوار به اتفاق عجیبی برخوردم. جوانان مکزیکی که برای دریافت مجوز ورود به آمریکا و داشتن «کارت سبز» این کشور حاضر بودند طبق وعده آمریکا به ارتش آمریکا بپیوندند و در کشورهای دور دست بجنگند.

وی ادامه داد: هشت هزار جوان متقاضی پیوستن به ارتش آمریکا بودند و این آمار خیره کننده بود. جوانانی که فکر می کردند با پیوستن به ارتش آمریکا می توانند پس از مدتی با گرین کارت این کشور زندگی خوبی داشته باشند ولی در نهایت با وعده بی اساس دولت آمریکا مواجه می شدند.

پیتز درباره کار در دوکشور آمریکا و مکزیک صحبت کرد: فیلمبرداری در کشور مکزیک به دلیل جذابیت هایی که خود فیلم برای تهیه کننده مکزیک داشت سخت نبود و سعی کردم به زوایه دید هریک از کاراکترها نسبت به این موضوع وفادار بمانم. اما در آمریکا مضوع فرق می کرد و فیلمبرداری سخت بود.

کارگردان فیلم «من سیاه پوستم» در پایان با اشاره به این مطلب که ایرانی بودن او مشکلی برای کار در آمریکا ایجاد نکرده است گفت: واقعیت این است که در آمریکا اغلب مهاجر هستند و خب این اتفاق خوبی است که درباره من هم صدق می کرد. ضمن اینکه فیلم داستانی انسانی و قابل احترام دارد.

پس از پایان صحبت های رفیع پیتز فیلم «من سیاه پوستم» آغاز شد. سعید ابراهیمی فر، امیر اثباتی، حسین محجوب، گلچهره سجادی، اسماعیل محرابی از جمله چهره هایی بودند که در آیین دیدار این فیلم سینمایی حضور داشتند.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» داستان نرو جوانی هفده ساله است. او مانند بسیاری از جوانان مکزیکی شنیده  است که  قانون «کارت سبز» وجود دارد یعنی چنانچه به ارتش امریکا بپیوندند وخدمت کند روزی به شکل قانونی  شهروند امریکایی خواهد شد. برادرش سالها است غیر قانونی در آمریکا کار می کند و پدرش هنگام خدمت به آمریکا کشته شده و در قبرستان مخصوص کشته شدگان پناهنده بدون سنگ قبر و بی نام به خاک سپرده شده است. بالاخره درشب سال نو هنگامی که نگهبانان مشغول عید دیدنی هستن موفق می شود او از دیوار عبور کند. سرانجام به ارتش امریکا می پیوندد و در یک مملکت بی نام و نشان می جنگد، گردان او مورد حمله شدید دشمن قرار می‌گیرد ‌واو یکه و تنها آواره بیابان می شود. روزی با خوشحالی نفر بر آمریکایی را می بید،گمان می‌کند نجات یافته است اما از آنجا که مانند بسیاری دیگر شماره کارت ملی ندارد با اینکه نام گردان و افسر فرمانده را میدانند در بیابان رها می‌شود و کارت ملی به آنها تعلق نمی گیرد.

فیلم سینمایی «من سیاه پوستم» به کارگردانی رفیع پیتز امروز یکشنبه ۱۸ آذرماه ساعت ۱۸ در پردیس باغ کتاب و ساعت ۲۱ در پردیس سینما هویزه مشهد برپا خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برجی: آثار استراتژیک در سینمای مستند جایی ندارد/ آقایان مانع فعالیت فیلمسازان انقلابی می‌شوند!/ نظارتی بر عملکرد اشتباه مدیران نیست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رضا برجی عکاس و مستندساز کشور همزمان با برگزاری جشنواره سینماحقیقت گفت: آثار استراتژیک در سینمای مستند جایی ندارند ما چند سالی است یا مرتباً با مستندهای مثلاً اجتماعی روبرو هستیم که تنها هدف شان سیاه نمایی از وضعیت جامعه و کشور است و یا مستندهایی که با پارادوکس عجیب اوضاع کشور را گل و بلبل نشان می دهد! در این میان جای آثار ارزشی بسیار خالی است و مضامین مهمی همچون: تکفیری ها، داعشی ها، اقتصاد مقاومتی، برجام و… جایی در میان تولیدات ندارد.

کارگردان مستند «سواحل اشک و زیتون» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مسئولان فرهنگی و سینمایی متأسفانه هیچ نگاه و توجهی به موضوعات ارزشی و استراتژیک ندارند؛ مدت ها است ما نه شاهد تولید آثار ارزشمند استراتژیک در سینمای مستند هستیم و نه هیچ تقدیر و قدردانی از پدیدآورندگان این آثار صورت می گیرد؛ مسئولان نه بودجه ای برای تولیدات ارزشمند اختصاص می دهند و نه هیچ نظارتی بر عملکرد اشتباه آن ها وجود دارد.

برجی سپس با بیان اینکه اگر احیاناً یکی دو فیلم در این حوزه تولید می شود تمام سرمایه آن توسط خود اشخاصی تأمین می شود که دغدغه این موضوعات را دارند اظهار داشت: این اتفاق در حالی رخ می دهد که در پنتاگون دفتری وجود دارد مخصوص هالیوود؛ در واقع همکاری بسیار نزدیک و قابل تأملی بین هالیوود و پنتاگون وجود دارد به نحوی که هر کاری را که پنتاگون می خواهد در دنیا انجام دهد قبل از آن هالیوود با تولید فیلم زمینه آن را فراهم آورده است اما در کشور ما چنین اندیشه و بینشی وجود ندارد و سیاست مسئولان ما بر پایه انفعال است و بس!؛   در واقع نگاه مسئولان فرهنگی و سیاسی کشور کلاً بدون استراتژی است.

کارگردان مستند «مادران صربرنیتسا» خاطرنشان کرد: این باعث تأسف است که بنده و امثال بنده برای سینمای مستند فیلم هایی را ساختیم که با نامهربانی و عدم استقبال از سوی آن ها مواجه شده، فیلم هایی که تماماً با استراتژی مشخص بوده اند و هدف های جدی داشته اند. این اتفاقات حال بنده را به شدت بد می کند و باعث می شود دیگر امیدم را نسبت به سینمای ایران به طور کلی از دست بدهم.

این سینماگر تصریح کرد: آقایان مدیر و مسئول نباید مسائل کلان کشور را با دیدگاه های شخصی بنگرند؛ آن ها موظف هستند از مستندسازان سیاسی و فرهنگی حمایت کنند؛ ما مستندسازانی هستیم که دیدگاه داریم، تحلیل دارم، با دغدغه مستند می سازیم؛ مگر ما چند مستندساز بحران در کشورمان داریم که اینطور با بی مهری آقایان روبرو می شویم؟ نهایتاً تعداد ما به ۲۰ نفر می رسد اما همین تعداد اندک هم با کوته فکری و تنگ نظری برخی از مسئولان جایی برای حضور و فعالیت شان فراهم نیست.

وی تأکید کرد: جشنواره سینماحقیقت باید جایگاهی برای عرضه و حضور آثار استراتژیک و ارزشمند باشد؛ این وظیفه یکایک مسئولان کشور و دولت است که از مدیران سینمای مستند مطالبه این را داشته باشند که به صورت جدی و دقیق حمایت ویژه از سینمای استراتژیک داشته باشند و آثاری در این رابطه تولید کنند؛ متأسفانه وضعیت به گونه ای است که آقایان مانع از فعالیت فیلمسازانی مانند بنده می شوند!

برجی در پایان این گفتگو متذکر شد: بی توجهی شدید به سینمای مستند باعث شده تا ما به طور کامل عرصه را به طرف مقابل واگذار کنیم و خودمان با بی تدبیری کامل دست روی دست بگذاریم و هیچ کاری در این حوزه انجام ندهیم. سینمای مستند در اغلب کشورهای پیشرفته جهان و در میان رسانه های دنیا امروزه جایگاه اول را دارد. جایگاه این سینما در دنیای امروزه بسیار مهم است اما از آنجا که نگاه مسئولان ما به این نوع سینما از ابتدا خوب نبوده و به مستند و عکس و امثال آن از ابتدا توجهی نمی کردند ما امروزه بسیار از دنیا عقب افتاده ایم و فاصله مان با رسیدن به یک جایگاه متعالی و استاندارد بسیار زیاد شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع