سینماپرس: مجموعه تلویزیونی «کارتن خواب» با محتوای تکدیگری کودکان خیابانی برای شبکه سه سیما تولید خواهد شد.
به گزارش سینماپرس، «داریوش بابائیان» تهیه کننده سریالهای تلویزیونی به یک خبرگزاری گفت: مجموعه تلویزیونی «کارتن خواب» به نویسندگی و کارگردانی کیانوش اسلامی برای شبکه سه تولید خواهد شد.
وی درباره داستان این سریال نیز بیان داشت: قصه این سریال درباره تکدیگری و مسائل مربوط به کودکان خیابانی است. درست است که تا به حال آثار بسیاری با موضوع این سریال ساخته شده است اما سریال ما تفاوتهای بسیاری با آنها دارد.
این تهیه کننده با اشاره به تفاوت «کارتن خواب» با سایر سریالهایی که در این حوزه ساخته شده است، گفت: این سریال به جمعآوری و آموزش برخی نکات به کودکانی میپردازد که به دلیل دوری از خانواده مشکلات بسیاری برایشان بوجود آمده است.
بابائیان افزود: ۸ کودک نقشهای اصلی این سریال را ایفا خواهند کرد و قصه ما پیرامون طنزی اجتماعی شکل خواهد گرفت.
خبرگزاری فارس: این روزها استفاده از کلاهگیس در تئاتر، به یک حاشیه بیپایان تبدیل شده است؛ موضوعی که مورد تذکر جدی یکی از مراجع تقلید قرار گرفت، اما نمایشی از سهشنبه روی صحنه میرود که در پوستر آن، بازیگری با کلاهگیس خودنمایی میکند!
با گسترش فضای مجازی و استفاده مردم به ویژه سلبریتیها بدون دانش رسانهای از این فضا، اتفاقاتی رخ داده که بین فضای رسمی تبلیغات هنری به ویژه در عرصه تئاتر و فضای رسمی فاصلهگذاری میکند.
انتشار پوستر یا عکسی در راستای تبلیغات آثار از سوی افراد، بدون توجه به ممیزیها و هنجارهای جامعه باعث ایجاد حاشیههایی برای جامعه تئاتری کشور میشود. چنان که به تازگی، آیتالله سبحانی، یکی از مراجع عظام تقلید در زمینه استفاده از کلاهگیس در بین بازیگران خانم تذکراتی را مطرح کردند.
روز گذشته اما پوستر نمایشی به نام «تن شوری» به کارگردانی رضا ثروتی و بازی صابر ابر و پانتهآ پناهیها دردسرساز شد.
عوامل این نمایش که قرار است اجرایشان را از ۲۷ آذرماه در تئاتر مستقل تهران آغاز کنند، بدون تأیید شورای نظارت و ارزشیابی تئاتر، پوستری از نمایش خود را با تصویر بازیگری منتشر کردند که کلاهگیس به سر دارد. این پوستر توسط بازیگران نمایش و دیگر هنرمندان سینما و تلویزیون به سرعت در فضای مجازی پخش شد.
شهرام کرمی، مدیرکل اداره هنرهای نمایشی در گفتوگو با فارس که از وی سئوال میکرد چرا اداره کل هنرهای نمایشی نسبت به تبلیغ نمایشی که بازیگر زن آن از کلاهگیس استفاده کرده، واکنش نشان نمیدهد، گفت که پس از مشاهده تصویر در اقدامی با عوامل نمایش، مدیر تئاتر مستقل و سرپرست شورای نظارت بر تئاتر تماس گرفته و عوامل دست به جمعآوری تصاویر منتشر شده کردهاند.
مصطفی کوشکی، مدیر تئاتر مستقل نیز عنوان کرد که این پوستر، پوستر اصلی نمایش نبوده و پوستری که توسط شورای نظارت و تماشاخانه مستقل منتشر شده، با عکس قبلی که توسط هنرمندان منتشر شده، متفاوت است.
نکته مهم اینکه پوستر تأیید شده یا عکسی که توسط بازیگران برای تبلیغات نمایش در فضای مجازی پخش شده، تفاوت چندانی به لحاظ حجاب بازیگر زن نمایش ندارد. حتما شورای نظارت و ارزشیابی بر تئاتر پاسخ خواهد داد که چرا وضعیت پوشش بازیگران زن در نمایشهای حال حاضر تئاتر کشور ما به این روز افتاده است.
این در حالی است که گفته میشود، موضوع این نمایش نیز در زمینه مسائل زناشویی است و تماشای آن برای سنین کودک و نوجوان مناسب نیست. هرچند به گفته خود گروه نمایشی، این کار به صورت تئاتردرمانی اجرا خواهد شد.
در نهایت اینکه باید کسی به این پرسش، پاسخی شایسته بدهد که: آیا تئاتر خصوصی در زمینه فعالیتهای تبلیغاتی خود مستقل عمل میکند یا اینکه فعالیتهای آن باید براساس ضوابط تئاتر دولتی و شورای نظارت بر تئاتر صورت گیرد؟ این سوالی است که اکنون پاسخ روشنی برای آن وجود ندارد.
سینماپرس: انیمیشن «چشمانداز خالی» علاوه بر راه یابی به جشنواره ای در کالیفرنیای امریکا، نامزد دریافت جایزه بهترین انیمیشن نمایشگاهی در کشور چین نیز شده است.
به گزارش سینماپرس، انیمیشن «چشمانداز خالی» ساخته علی زارعقناتنوی به جشنواره کالیفرنیای آمریکا (CIFF) راه یافت.
در این جشنواره فیلم هایی بلند و کوتاه در بخش های داستانی، مستند، تجربی، بلند و انیمیشن به رقابت می پردازند.
افتتاحیه این جشنواره شنبه ۱۵ دسامبر ۲۰۱۸ برابر با ۲۴ آذر در دیویس کالیفرنیا برپا شد.
همچنین به تازگی این انیمیشن نامزد دریافت بهترین انیمیشن از ششمین نمایشگاه بین المللی Micro-Films چین شده است.
این رویداد ۲۳ تا ۲۹ دسامبر برابر با ۲ تا ۸ دی ماه در بیجینگ چین برگزار می شود.
در این رویداد فیلم های کوتاه در بخش های داستانی، مستند، تجربی، بلند و انیمیشن به رقابت می پردازند.
انیمیشن «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی طی ۲ سال و نیم تهیه شده و به داستان چشم انتظاری های مادری می پردازد که پسرش در جنگ است.
این فیلم از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است.
سینماپرس: عضو شورای سیاستگذاری جایزه پژوهش سال سینمای ایران معتقد است که، سینمای ایران در طول این سالها به خصوص بعد از انقلاب وسعت زیادی پیدا کرده و درباره موضوعات مختلف فعالیت های زیادی انجام داده است، اما نباید از یاد ببریم که این وسعت نیاز به عمق دارد .
به گزارش سینماپرس، خسرو دهقان درباره پژوهش گفت: پژوهش آکادمیک است و بیشتر در دنیای مستند معنا دارد و در مورد سینمای هنری و داستانی اصطلاح پژوهشگر سینمایی کمی دور از ذهن است.
وی ادامه داد: پیشینه اصلی پژوهشگری چه در حوزه نقد و نظر و چه در حوزه فیلمنامه به نویسنده، محقق، فیلمنامه نویس و منتقد بر می گردد. به عنوان مثال، اگر فیلمسازی بخواهد در مورد نادرشاه افشار فیلم بسازد در این مورد پژوهش معنا دارد و یا فیلمسازی بخواهد درباره فضای بومی یک شهرستان اثری بسازد قطعا باید تحقیق کند. اما من باز هم تاکید دارم که پژوهش بیشتر برای فیلمساز مستند معنا دارد تا درباره موضوعاتی که به حقیقت نزدیک است تحقیق کند.
دهقان همچنین خاطرنشان کرد: هدف اصلی جایزه پژوهش با توجه به تدابیرآقایان ضابطی جهرمی و اربابی بر روی سینمای ایران است. سینمای ایران در طول این سال ها به خصوص بعد از انقلاب وسعت زیادی پیدا کرده و درباره موضوعات مختلف فعالیت های زیادی انجام شده است، اما نباید از یاد ببریم که این وسعت نیاز به عمق دارد .
وی ادامه داد: پژوهش و بررسی کردن به سینما عمق می دهد تا اگر قرار است در سینما کاری انجام شود سطحی نباشد و احساسی برخورد نشود. جایزه پژوهش در واقع عمق دادن به سینمای ایران است، سینمایی که به اندازه کافی وسعت دارد اما عمق ندارد.
دهقان با بیان اینکه پژوهش جزئی از زندگی همه آدم ها است، گفت: دیده شدن پژوهش ها بسیار مهم است و نکته حایز اهمیت دیگر این است که جایزه پژوهش سینمایی باید استمرار و دبیرخانه ثابت داشته باشد و پژوهشگران برتر را به دفاتر فیلمسازی معرفی کند.
وی افزود: جایزه پژوهش سینمایی باید دبیرخانه دائمی برای پژوهش داشته باشد تا تبدیل به سازمان و نهاد شود. متاسفانه وضعیت پژوهش در کشور ما خیلی خوب نیست و اغلب پژوهش ها سطحی است. برای پژوهش کردن باید آدم های عمیقی باشیم زیرا پژوهش ضد سطحی نگاه کردن در همه امور زندگی است.
دهقان با اشاره به اینکه دوره قبل داور جایزه پژوهش بوده، یادآور شد: امسال جایزه پژوهش سینمایی حرفه ای تر، جدی تر و گسترده تر شده است و پژوهش های زیادی به دبیرخانه رسیده که این نشان از اتفاق خوب دارد.
مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه پژوهش سینمایی سال به دبیری احمد ضابطی جهرمی سه شنبه ۲۷ آذرماه ساعت ۱۴ در فرهنگستان هنر برگزار می شود.
سینماپرس: مردم انتظار دارند یک سلبریتی موجّه همانطور که فیلمهایش را با وسواس انتخاب میکند در روزهای دیگر نیز در همین مسیر باشد.
به گزارش سینماپرس، «فریبرز عربنیا»، بازیگر نقش مختار در سریال مختارنامه و از چهرههای سینمایی ایران، به تازگی اظهار کرده است که در کانادا برای کمک به همنوعان! راننده بیماران شده و از این راه درآمد دارد.
همچنین چند سال قبل بود که «آیدین آغداشلو» از نقاشان ایرانی هم در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت:
در دوره افسردگی عمیقی به سر میبرم، این افسردگی من شخصی است و منبع آن کنش مستقیم دولتها به من نبوده، چرا که من ستایششدهترین روشنفکر روزگار از طرف مردم هستم و تنها نقاشی هستم که مردم مرا در خیابان که میبینند میشناسند، در نتیجه از ناسپاسی هم افسرده نیستم. از اینکه حاصل عمرم پوچ بوده هم افسرده نیستم چون پوچ نبوده و تعداد زیادی نقاشی کشیدهام، حتی فیلم کوتاه مستند ساختم، بنابراین این افسردگی به دلیل خسته بودن از کار است و همین که سنم بالا رفته و بیحوصله شدهام.
او تصریح میکرد: سختترین لحظات زندگی من در ایام جنگ و بیکاری در این مملکت گذشت، اما با تمام این احوال ماندم و از نظر خودم برپایی چنین نمایشگاهی به نوعی تسویهحساب است. در رابطه با اینکه حرف رفتن هم میزنم میخواهم بگویم که کل قصه رفتن یا ماندن است. نمیخواهم با رفتنم دل کسی را بسوزانم. من و امثال من نباید خیلی به خودمان ببالیم. به دلیل افسردگی مدتی احتیاج دارم که به کبوترها و سنجابها غذا بدهم و در آخر، مردن، هم مانند برخاستن یک گنجشک و نشستن بر روی کوهی است.
البته آغداشلو بعداً به ایران بازگشت و حتی در چند نمایشگاه و حراجی هم شرکت کرد و برخی کارهای پرحاشیه خود را نیز فروخت!
*علیالقاعده انتخاب محیط زندگی و انجام کارهای مختلف، یک انتخاب شخصی است و کسی هم نبایستی در آنها دخالت کند.
ولی نکته اینجاست که اولاً سلبریتیها میتوانند بعنوان الگوهای جامعه نیز مطرح باشند و ثانیاً تصوری که از مفهوم «چهره بودن» و «سلبریتی» در ذهن افکار عمومی وجود دارد حاوی تشخّص و عمیق بودن و مناعت است.
صورت سادهتر این سخن آنست که مردم انتظار دارند یک سلبریتی موجّه همانطور که فیلمهایش را با وسواس انتخاب میکند، صرفاً در برنامههای تلویزیونی خاص حضور مییابد، به لباس خود اهمیت میدهد و در هر جمع و جایی دیده نمیشود؛ در روزهای دیگر نیز در همین مسیر باشد نه اینکه به یکباره تبدیل به راننده بیماران خارجی شود، مسئولیت یک رختشویی در آمریکا را انتخاب کند، با سگها عکس بگیرد و یا ابراز کند که تصمیم گرفتهام بروم به سنجابها غذا بدهم!
کما اینکه همه میدانیم هم مردم کشور خودمان برای کسانی که اهل خدمترسانی به همنوع! باشند محقتر هستند و هم اینکه در کشور خودمان هم به اندازه کافی سنجاب و سایر حیواناتی که میشود به آنها غذا داد، به وفور پیدا میشود.
مثال دیگر این مسئله هم سلبریتیهای خارجی در کشورهای صاحب سینما هستند که مثلاً تا روزگار پیری و بازنشستگی نیز عموماً یک سلبریتی متشخّص باقی میمانند و ولو حتی اگر برخی از آنها دست به خودکشی هم بزنند! اما علیالاغلب قابلیت این را دارند که به یک مراسم ملی دعوت شوند، اهل مطالعه هستند، در مصاحبههایشان صحبتهای عمیقی را مطرح میکنند، اهل کنایه زدن به تلویزیون ملی و سیاستهای کشورشان نیستند و هرگز تشخّص شکل گرفته در ذهن مردم را با جهانبینیها و کارهای عجیب و غریب به هم نمیزنند.
این شبهه نیز سالهاست در ذهن افکار عمومی ریشه دوانده که چرا برخی سلبریتیها با اینکه در ظاهر، غرب و خارج از کشور را جای بهتری از ایران میدانند و حتی مثلا سنجابهای خارجی را هم بیشتر از سنجاب ایرانی که یک نژاد مختص ایران عزیز است بیشتر دوست دارند! اما حاضر به رفتن از ایران نیستند و با اینکه نوعاً عکسهای سلفی و فیلم صحبتهای اعتراضی خود درباره اقتصاد کشور را در آمریکا و اروپا میگیرند اما به فعالیتهای اقتصادی_هنری خود فقط در ایران ادامه میدهند؟
سینماپرس: سریال «احضار» به عنوان اولین سریال ژانر وحشت شبکه نمایش خانگی از ۵ دی ماه توزیع میشود.
به گزارش سینماپرس، اولین سریال ترسناک شبکه نمایش خانگی با عنوان «احضار» به کارگردانی رامین عباسیزاده از پنجم دی ماه در سراسر کشور پخش خود را آغاز خواهد کرد.
«احضار» به عنوان اولین سریال ژانر وحشت تولید خود را از زمستان سال ۱۳۹۵ آغاز کرده و هم اکنون موسیقی آن توسط آریا عظیمینژاد در حال ساخت است و تدوین آن را امیر شیبان خاقانی برعهده دارد و هفته اول دی ماه وارد شبکه نمایش خانگی خواهد شد.
عباسیزاده سالها به عنوان تهیهکننده در تلویزیون حضور داشته که حاصل آن ساخت سریالهایی همچون «او یک فرشته بود»، «پلیس جوان»، «کت جادویی»، «سقوط یک فرشته»، «پریدخت»، «میلیاردر»، «شمسالعماره» و… بود.
وی در نخستین تجربه کارگردانی خود به سراغ داستانی از ژانر وحشت رفته است.
در خلاصه داستان «احضار» آمده است: «اغلب ترسها با شناخت ما از بین میروند، اما ترسهایی که تا مرگت ناشناخته میمانند، رهایمان نمیکنند.»
«احضار» با توجه به موضوع و ژانر فیلم چهره های جدیدی را معرفی می کند و بازیگران این سریال عبارتند از الهه جعفری، شهریار ربانی، کیمیا ملایی، بنیامین پیروانی، حسین سیفی، ریحانه رخی، یاسمن همتی، نرگس امینی، نوش آفرین رحیمی، شیما مرزی، بهار خانی، محمد توکلی و با هنرمندی سلیمه رنگزن
عوامل و دست اندرکاران سریال «احضار» عبارتند از طراح فیلمنامه: رامین عباسیزاده، نویسنده: محسن سرتیپی، مدیر تصویربرداری: مرتضی غفوری، مدیر صدابرداری: مسعود شاهوردی، طراح گریم: رامین مجردی، موسیقی: آریا عظیمی نژاد، تدوین: امیر شیبان خاقانی، طراح صحنه: رامین عباسی زاده، طراح صدا و صداگذار: مهرداد جلوخانی، گریم اسپشیال: محسن ملکی، میثم قره گزلو، طراح لباس: سمیرا کشور نژاد، مدیر برنامه ریزی: علی عباسی زاده، دستیار اول کارگردان، المیرا شرافتیان، صدابردار: علی شند آبادی، مدیران تولید:حسین صیفی، بهروز کریمی، تصویربرداران: مهدی عباسی زاده، امین عزیزی، طراح تیتراژ: رضا اخلاق نجات، عکاسان: فوژان پارسا، امیر اماملی، طراحان و گرافیست: هیربد نایی، علی عباسی زاده، مدیران تدارکات: حمید صفدری، مهدی تجریشی، مجری طرح: شهاب کاظمی، سرمایهگذارران: موسسه حنان فیلم، موسسه گلرنگ رسانه، مدیریت و مشاور تبلیغات: دکتر امیر ستوده، روابط عمومی: سپیده هاشمی، مشاور رسانهای: منصوره بسمل، تهیه کننده و کارگردان: رامین عباسی زاده.
سینماپرس: هیات انتخاب آثار بخش مستند سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر با حکم ابراهیم داروغه زاده معرفی و منصوب شدند.
به گزارش سینماپرس، طی احکامی از سوی ابراهیم داروغه زاده دبیر سی و هفتمین جشنواره ملی فیلم فجر مرتضی رزاق کریمی، سید سلیم غفوری و آرش لاهوتی به عنوان اعضای هیات انتخاب بخش مستند این دوره جشنواره منصوب شدند.
سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر از ۱۰ الی ۲۲ بهمن همزمان با گرامیداشت چهلمین سال انقلاب اسلامی برگزار می شود.
سینماپرس: لیست آثاری که که ضغیمی طی هفت سال اخیر در آن ایفای نقش کرده، آیا به سینمای اندیشه محور شباهت دارد؟ «آدمباش»، «ما خیلی باحالیم»، «شام عاشقانه سه نفره» و نمونههایی شبیه این آثار که خانم بازیگر در آن حضور پیدا کرده چه نسبتی با اندیشه دارد؟
کارنامه «نیوشا ضیغمی» در میان بازیگران ایران چندان شاخص نیست. این بازیگر طی یک دهه اخیر فیلم شاخص یا نقش شاخصی را در فیلمهای سینمایی و تلویزیونی بازی نکرده و به دلیل حباب رسانهای و علاقه مفرط به اظهار نظر درباره اغلب مسائل مربوط به امور جاری کشور تا سبک زندگی، گزینهای است که به صورت متعدد مورد اقبال رسانههای سلبریتیمحور قرار میگیرد.در واقع سبک برخورد رسانهای با ضیغمی سبب پاک شدن صورت مسئله اصلی میشود و یک موضوع مهم در فرآیند تحلیل فعالیتهای فرامتنی خانم بازیگر، مورد ارزیابی قرار نمیگیرد؛ آیا او بازیگر مهمی است؟ شان سلبریتی بودن او ریشه در کدام رخداد هنری دارد و بر اساس کدام شاخصه ثبت شده در کارنامه بازیگریاش او را باید سلبریتی مهمی به حساب آوریم؟
اما اظهار نظرهای عجیب او هر چند وقت یکبار در یکی از رسانههای سلبریتیمحور منتشر میشود و موجی از واکنش را برمیانگیزد. اخیر او در گفتوگو با سرنا درخصوص به دنیا آوردن فرزندش در ایران گفت: یک مساله شخصی است که چرا فرزندم را در ایران به دنیا آوردم، لذا بقیه هنرمندان نیز برای خود می توانند تصمیم بگیرند.
اعتراض اجتماعی از حنجره دست چندمها
نیوشا ضیغمی در گفتگو با برنامه سرنا به وضعیت اقتصادی کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در شرایط نابسامان اقتصاد کشور اصلا به صلاح نیست که افکارعمومی را به سکونت بازیگران در خارج از کشور سوق دهیم. او در ادامه اشاره میکند تنها کار هنرمند این است که صدای اعتراض جامعه خود باشد.
نخستین سئوالی که مطرح میشود این است که آیا او به عنوان بازیگر نه چندان محوری در سینما که نقش تعیین کنندهای در آثاری که در آن بازی میکند ندارد و در حرفهاش به جای پیشرفت، در سراشیبی پسرفت قرار دارد، چگونه میتواند صدای اعتراض جامعه خود باشد و نکته مهمتر این است که چقدر جامعه به واکنشهای هنرپیشههای درجه چندم محتاج است؟ این اظهار نظر ضیغمی بیشتر شبیه برخی اظهارات مسعود کیمیایی و ابراهیم حاتمیکیاست؛ هنرمندان معترضی که مولف سینمای اعتراضی هستند. بازیگر فیلم «ما خیلی باحالیم»، «هشتگ»، «آدمباش»، «دختر شاه پریون» ، فعالیتهای سینماییاش چه نسبتی با مفهوم اعتراض دارد؟
چرا میخواهد شبیه باران کوثری باشد؟
بازیگری که در چنین فیلمهایی بازی میکند نمیتواند در خارج از آثارش شبیه «باران کوثری» باشد. حداقل ضیغمی تلاش میکند، رفتار فرامتنیاش شبیه اظهارنظرهای غیرکارشناسی – عصبی باران کوثری باشد. رفتار خشن و عصبی باران کوثری و اظهار نظرهای غیر کارشناسیاش در مورد همه چیز، شبیه فیلمهایی است که بازی میکند، اما ضیغمی کدام اثرش شبیه رفتارهای فرامتنی اوست ؟ «آدمباش» یا «ما خیلی باحالیم» ؟
باران کوثری نمیتواند الگوی اعتراضی باشد، چون او نیز تجربه آکادمیکی به صورت تخصصی در حوزه اظهارنظرهایش ندارد. ضمن اینکه فرد الگو قرار گرفته نمیتواند مرجعیت و اعتباری کسب کند، چون هر دو نفر ، چه سلبریتی اول و میکروسلبریتی مقلد، دریافتهای اجتماعی، سیاسی و اجتماعی معتبری ندارند.
اشراف سیاسی ندارم
تمسخر ۴ درصدیها یا تمسخر مانیفست
با پشتوانه درج شده در سطور پیشین خانم بازیگر ، در ایام انتخابات با اتکا به کدام کارنامه غنی و محوبیت مردمی هنری شهردار وقت تهران را به سخره میگیرد؟ او در کشاکش ایام انتخابات در گفتوگو با تیوی پلاس درباره طبقهبندی اقتصادی – اجتماعی ۴ درصدی توسط شهردار سابق تهران، میگوید:
این طبقهبندی کاملا سطحی است و چگونه میتوان تشخیص داد؟ چهار درصد از جامعه چگونه متفاوت هستند و مفهومی که بدان میپردازند جامعه هنری نمیتواند جز آن باشد.
کافیست حضور کمرنگ ضیغمی را بر اساس عمق آثاری که خانم بازیگر طی چند سال اخیر در آن بازی کردهاند، تحلیل کنیم که در اغلب موارد، آثاری که ایشان در مقام بازیگر سینما بازی کردهاند در دایره نقد و ارزیابی نمیگنجد و در اغلب موارد، بسیاری از اسامی فیلمها، گویای سطح دریافتها و معلومات بازیگر زن را هویدا میکند.
سینمای ایران به لطف پردیسسازی گسترده شهردار سابق از خطر ورشکستگی نجات پیدا کرد تا بازیگرانی نظیر او بتوانند ۵ دقیقه در «خوب، بد، جلف» به عنوان بازیگر حضور داشته باشند، تا فیلمهای متوسطی که حضور این بازیگر محدود به چند دقیقه است، به شکل گستردهای نمایش داده شود.
وقتی معدل تحصیلات آکادمیک اهالی سینما از استاد بهرام بیضایی تا نیوشا ضیغمی از سطح پایان متوسطه عبور نمیکند، چگونه سلبریتیها، در مورد افرادی با سطح آکادمیک و بینش سیاسی میتوانند اظهار نظر کنند؟ در جایی که ضیغمی با استناد به فیلم زیر اعتراف میکند که آگاهی سیاسی چندانی ندارد.
آیا حمایت از زایمان سلبریتیها در خارج از کشور به معنی حفظ وجه بینالمللی کشور است؟ آیا بازیگری که پاسپورت ایرانی را بی ارزش توصیف میکند با این اظهار نظر وجه بینالمللی کشورش را حفظ میکند؟
در فراز مهمی این بازیگر یک شعار روتین را مطرح میکند و میگوید مغز اندیشمند جامعه هنرمندان و سینماگران هستند. لیست آثاری که که ضغیمی طی هفت سال اخیر در آن ایفای نقش کرده، آیا به سینمای اندیشه محور شباهت دارد؟ «آدمباش»، «ما خیلی باحالیم»، «شام عاشقانه سه نفره» و نمونههایی شبیه این آثار که خانم بازیگر در آن حضور پیدا کرده چه نسبتی با اندیشه دارد؟
سینماپرس: شبکه نمایش در قالب بخش سینمای ملل با پخش ۷ فیلم سینمایی به بررسی سینمای دانمارک میپردازد.
به گزارش سینماپرس، بنابر اعلام روابط عمومی شبکه نمایش، این شبکه در قالب بخش سینمای ملل با پخش هفت فیلم سینمایی که از بیست و چهارم آذرماه هر روز ساعت ۱۹ پخش خواهد شد به بررسی سینمای دانمارک میپردازد.
روز یکشنبه بیست و پنجم آذر:
فیلم سینمایی “پس از جشن عروسی” در ژانر خانوادگی به کارگردانی سوزان بیر محصول ۲۰۰۶ است. ایلش معلمی است که در هند به کودکان بیسرپرست درس میدهد. پورگیل مرد ثروتمندی است که از طریق نامه ایلش و همچنین برادرزادهاش با او قرار میگذارد تا بتواند بخشی از پول ساخت خیریه او را تأمین کند او به دنبال یک قرارداد است و دائم هم مفاد این قرار داد را عوض میکند و ایلش مجبور میشود تا…
روز سه شنبه بیست و هفتم آذر:
فیلم سینمایی “روشنایی های لرزان” در ژانر حادثهای به کارگردانی آندریاس توماس محصول ۲۰۰۰ است.
فیلم به زندگی چهار به ظاهر تبهکار به نامهای تورکیلد، استفان، ژیتر و آرنه میپردازد. با فلاشبکهایی هرکدام از این چهار نفر زندگی خانوادگی خود و اتفاقات تلخ آن دوره را مرور میکنند این چهار نفر به دستور اسکیمو به خانه یک دیپلمات میروند و مبلغی پول میدزدند و از کشور خود فرار میکنند و به خانهای متروک در جنگل میرسند به دلیل زخمی بودن یکی از آنها مجبور میشوند مدتی در آنجا بمانند. ژس از چند روز تورکیلد برای این که اهالی به آنها مظنون نشوند مقداری مواد غذایی میخرد اما سرانجام آنها تصمیم میگیرند که…
روز پنجشنبه بیست و نهم آذر:
فیلم سینمایی “ضیافت بابت” در ژانر خانوادگی به کارگردانی گابریل اکسل محصول ۱۹۸۷ است. در دانمارک قرن نوزدهم دو خواهر مسن و مجرد با پدر پیر خود در دهکده ای زندگی میکنند. پدر آنها معلم و بزرگ اهالی روستا است و دارای احترام زیادی بین اهالی روستا است. در حالیکه هر دو خواهر موقعیت این را دارند که به خواستگاران خود جواب مثبت بدهند و روستا را ترک کرده و زندگی بهتری داشته باشند ولی تصمیم گرفتهاند که کنار پدر پیر خود باشند و به او و اهالی روستا خدمت کنند. بعد از چند سال یک زن مهاجر فرانسوی به نام بابت که از جنگ فرار کرده به خانه آنها میآید و از آنها خواهش میکند که در ازای کار کردن در خانهشان از او نگهداری کنند. بعد از سالها که پدر آنها در گذشته و این دو خواهر هنوز تنها زندگی میکنند و قصد دارند مراسم یادبود پدر را با کمک اهالی روستا برگزار کنند. بابت از آنها میخواهد که …
عناوین این فیلمها شامل “شعله و لیمو”، “پس از جشن عروسی”، “دوبرادر”، “روشناییهای لرزان”، “دینا در ماجراجویی دونارک”، “ضیافت بابت” و “کارتل” هستند. سینمای ملل و فیلمهای برگزیده سینمایی دانمارک از شنبه بیست و چهارم تا جمعه سیام آذرماه ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۰۳:۰۰ و ۰۹:۳۰ روز بعد باز پخش میشوند.
سینماپرس: شبکه نمایش سیما، در بخش مرور پرونده بازیگران، فیلمهایی از «برد پیت» را به روی آنتن میبرد.
به گزارش سینماپرس؛ ویلیام بردلی «بِرَد» پیت بازیگر و تهیهکننده آمریکایی است وی فعالیت حرفه ایی خود را در سال ۱۹۹۱ در فیلم تلما و لوییز نقش کوچکی به مدت ۱۴ دقیقه شروع کرد. به خاطر همین فیلم از او درخواست بازی در فیلم دیگری شد.
برد پیت با بازی های تأثیرگزار در نقش های اصلی، طی سال های ۹۲ تا ۹۵ خود را به یک فوق ستاره تبدیل کرد. در سال ۱۹۹۵ در فیلم «هفت» بازی کرد. فیلم بسیار مورد توجه منتقدان و تماشاگران سینما قرارگرفت تا آنجا که از این فیلم به عنوان یکی از شاهکارهای دهه ۹۰ نامبرده می شود. بازی برد پیت و مورگان فریمن در این فیلم خیره کننده بود. این فیلم اولین همکاری برد پیت با دیوید فینچر کارگردان صاحب سبک و به نام هالیوود بود. در سال ۱۹۹۷ برد پیت در نقش یک بیمار روانی در تریلر روانشناختی تریگیلیام یعنی فیلم «دوازده میمون» ظاهر شد و جایزه گلدن گلوب را برای بهترین بازیگر نقش دوم را از آن خود کرد. سپس در فیلم “خوابگردها” در کنار بازیگرانی چون رابرت دنیرو و داستین هافمن ظاهر شد و بعد از آن در فیلم “متعلق به شیطان” در کنار هریسون فورد بازی کرد .فیلم بعدی او “با جو بلک آشنا شوید” با زمانی بیش از ۳ ساعت ساخته شد و برد پیت در کنار آنتونی هاپکینز بار دیگر بازی عالی از خود نمایش داد.
برد پیت در سال ۱۹۹۹ پس از یک غیبت کوتاه بار دیگر با دیوید فینچر برای بازی در فیلم باشگاه مشت زنی همراه شد. این فیلم با بازی برد و همچنین ادوارد نورتون محبوبیتی دیگر برای برد پیت رقم زد. وی در سال ۲۰۰۱ در یک کمدی جنایی به نام «قاپ زنی» ساخت کشور انگلستان و به کارگردانی ریچی ظاهر شد و بنیسیو دل توره در این فیلم با برد همراه بود. در همین سال برد پیت در یک کمدی رمانتیک در کنار جولیا رابرتز ظاهر شد. وی با رابرت ردفورد در فیلم “جاسوس بازی” هم بازی بود. پیت در تاریخ ۲۲ نوامبر ۲۰۰۱، در مقام بازیگر میهمان در فصل هشتم از مجموعه تلویزیونی «دوستان» ظاهر شد؛ و برای این عملکرد او برای جایزه امی در رده بازیگر برجسته مهمان در سری کمدی نامزد شد. در دسامبر سال ۲۰۰۱ پیت در فیلم استیون سودربرگ به نام “یازده یار اوشن” که بازسازی فیلمی در دهه شصت بود در نقش راستی رایان با جرج کلونی، مت دیمون، اندی گارسیا، و جولیا رابرتز همبازی شد. سال ۲۰۰۳ پیت کار دوبلوری را با دوبله شخصیت سندباد در انیمیشن سندباد و افسانه هفت دریا و همچنین یک قسمت از انیمیشن پادشاه جهنم امتحان کرد. در سال ۲۰۰۴ پیت در فیلم های تروا در نقش آشیل و در ادامه فیلم یازده یار اوشن نیز در نقش راستی رایان ایفای نقش کرد. وی برای بازی در فیلم تروا شش ماه دوره آموزش شمشیرزنی را پشت سر گذاشت و موفق ترین فیلم پیت از نظر فروش تاکنون می باشد.
شبکه نمایش در ایام پایانی هفته جاری که مصادف با شب یلدا است، فیلمهای شاخص “هفت و “بنجامین باتن” با بازی این بازیگر را در جدول پخش خود جانمایی کرده است.
فیلم های «بازی پول»، «قاپ زنی»، «شیطان درون»، «جسی جیمز»، «ماشین جنگ»، «هفت» و«بنجامین باتن» آثاری هستند که با بازی برد پیت ، به ترتیب از شنبه ۲۴ تا جمعه ۳۰ آذر ماه ، ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش می شوند.