X

بایگانی دی 9, 1397

دفتر سینمایی

انتشار لیست متقاضیان کارت جشنواره ۳۷ فیلم فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۱۲۸۵ نفر از اصحاب رسانه و منتقد سینما، متقاضی حضور در سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر شدند.

به گزارش سینماپرس، در مرحله اول ثبت‌نام متقاضیان حضور در سینمای رسانه که به رسانه‌های مجازی و مکتوب و همچنین اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران اختصاص داشت، ۱۰۵۱ نفر به عنوان اصحاب رسانه و ۲۳۴ نفر به عنوان منتقد، درخواست خود را ثبت کرده‌اند.

در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، لیست کامل متقاضیان منتشر می‌شود.

لازم به ذکر است ترتیب انتشار رسانه‌های متقاضی بر اساس فهرست رسانه‌های دارای مجوز مندرج در وبگاه معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان شده است. همچنین وضعیت عضویت اعضای انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران بر اساس فهرست رسمی مندرج در وبگاه mnciran.com اعلام شده است. پس از مراحل اولیه بررسی مجوزها، شورای رسانه‌ در روابط عمومی سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در حال بررسی صلاحیت متقاضیان بر اساس شیوه‌نامه اعلام شده است که نتیجه آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

مرحله دوم ثبت‌نام به نمایندگان برنامه‌های رادیویی، تلویزیونی و اینترنتی اختصاص دارد که  شیوه‌نامه و زمان آن، طی روزهای آینده اعلام می‌شود. لازم به تاکید است نام نمایندگان این برنامه‌ها که به اشتباه در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند، به لیست مرحله دوم منتقل می‌شود.

لیست کامل متقاضیان کارت سینمای رسانه‌های سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش حسابرسی مالی ۴ زیر مجموعه دیگر سازمان سینمایی در سال۹۶ اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: گزارش حسابرسی مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، موسسه رسانه‌های تصویری، موزه سینما و بنیاد سینمایی فارابی در سال ۹۶ اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سازنده فیلم درباره فتنه باید کفش‌آهنین به پا کند – اخبار سینمای ایران و جهان

جوان آنلاین: در سالروز حماسه ۹ دی، مروری بر آثار سینمایی تولیدشده درباره حوادث سال ۸۸، نشان‌دهنده دستان تقریباً خالی سینما و تلویزیون در پرداختن به این حوادث سرنوشت‌ساز است. یکی از معدود آثار ساخته شده که هنوز هم به اکران نرسیده است، فیلم «ماه گرفتگی» به تهیه‌کنندگی هادی انباردار است.

انباردار در این گفت‌و‌گو به مسئله ساخت فیلم درباره فتنه ۸۸ و چرایی اکران نشدن فیلم «ماه گرفتگی» پرداخته است.


چرا با وجود گذشت دو سال از حضور «ماه گرفتگی» در فجر، این فیلم اکران نشده؟

فیلم «ماه گرفتگی» خیلی وقت است که آماده اکران است البته قرار است تغییراتی در آن ایجاد کنیم. این تغییرات جنبه فنی دارد، مثلاً موسیقی فیلم را تغییر خواهیم داد تا تاثیر گذاری بیشتری داشته باشد، اما در مجموع به این نتیجه رسیده‌ایم که فعلا صبر کنیم تا در شرایط مناسبی فیلم را اکران کنیم.


«ماه گرفتگی» به موضوع خاصی پرداخته و به نظر می‌رسد ۹ دی بهترین زمان برای اکران چنین فیلم‌هایی باشد، آیا فکر نمی‌کنید اکران «ماه گرفتگی» در زمانی غیر از این زمان مناسبت خود را از دست می‌دهد؟

با نظر شما موافقم، اما باید شرایط حال حاضر سینما و وضعیت اجتماعی را هم مد نظر قرار دهیم. شرایطی مانند وضعیت بد اقتصادی مردم دست به دست هم داده است تا ما برای اکران «ماه گرفتگی» تامل بیشتری داشته باشیم. ۹ دی در تاریخ ما ثبت شده است و مردم همیشه این واقعه را زنده نگه خواهند داشت و از آنجایی که ما در «ماه گرفتگی» نخواسته‌ایم به سمت و سوی جناح خاصی حرکت کنیم و حرفی که می‌زنیم حرف حضرت آقا باشد و آن را به خطوط سیاسی وصل نکنیم، در هر زمانی آمادگی اکران آن را خواهیم داشت. شاید بهترین زمان دیده شدن «ماه گرفتگی» ۹ دی باشد، اما جامعه آمادگی آن را ندارد.


این روز‌ها سینما دربست در اختیار آثار کمدی است، به نظر می‌رسد جامعه آماده دیدن فیلمی جدی است که حرف‌های تازه‌ای می‌زند!

نکته این است که شرایط اکران دست ما نیست. تهیه‌کننده‌ها به فکر این هستند که سرمایه فیلم بازگشت داشته باشد، اما اینکه چرا میزان تولید فیلم‌های کمدی زیاد شده است باید سیستم درست شود و کار از گلوگاه تنظیم شود. وزارت ارشاد یا شورای پروانه ساخت باید ببیند که سینما ظرفیت این همه فیلم کمدی را دارد یا خیر! با این همه حجم فیلم‌های کمدی، فیلم‌های جدی کمتر اکران می‌شوند، سینمای کودک و دفاع مقدس هم که اصلا فراموش شده‌اند. وزارت ارشاد باید نوعی سیاستگذاری کند که همه ژانر‌ها در اکران حضور داشته باشند.


شرایط کنونی سینما به نحوی شده که آثار کمدی نازل و حتی مبتذل جای همه ژانر‌های سینمایی را گرفته‌اند و مردم مجبورند همین فیلم‌ها را ببینند!

الان کمدی‌های مبتذلی در حال اکران است که آدم رویش نمی‌شود با خانواده به دیدن آن‌ها بنشیند. تنها فرق آن‌ها هم با کمدی‌های مبتذل خارجی آن است کار‌های رکیک و مبتذل را آن‌ها نشان می‌دهند و این‌ها با زبان و اشاره منظورشان را می‌رسانند. الان سطح سینمای ما از سطح فیلم‌های هندی هم نازل‌تر شده و هر روز هم پایین‌تر می‌آید. فراوانی ساخت فیلم‌های کمدی باعث شکل‌گیری ذائقه مردم می‌شود. این فیلم‌ها به مردم دیکته می‌کنند که در سینما چه چیزی ببینند. زمانی ما تنوع غذایی داشتیم، مردم آبگوشت می‌خوردند، اما وقتی دورتا دور خانه‌ها فست فود باز شد، ذائقه مردم هم به سمت فست فود خوردن تغییر می‌کند. این اتفاق الان در سینما رخ داده و همه چیز فست فودی شده است. حتی می‌بینیم این فیلم‌ها از سوژه‌هایی هم کپی می‌کنند و فیلم‌های ساخته می‌شود که پرچم امریکا را در کشورمان بالا می‌برند.


چرا این اتفاق افتاده است؟

برای اینکه به جای کار فرهنگی به دنبال کاسبی هستند.


بازگردیم به «ماه گرفتگی»، چرا پس از جشنواره فجر به ناگهان این فیلم در سکوت کامل فرو رفت؟

فیلم در جشنواره فجر با کم لطفی روبه‌رو شد. بعد از آن هم خودمان صبوری کردیم و نخواستیم فیلم را در هر شرایطی به اکران برسانیم.


اگر امسال «ماه گرفتگی» را می‌ساختید با همان دریچه به موضوع نگاه می‌کردید؟

اگر قرار باشد با همان میزان حمایتی که از ما در زمان ساخت ماه گرفتگی انجام شد، دوباره کار انجام شود، اصلا سراغ ساخت آن فیلم نخواهم رفت. ما را سر ساخت این فیلم خیلی اذیت کردند. دو سال زمان صرف پیش تولید فیلم شد و چندبار با تغییر فیلمنامه پروانه ساخت گرفتیم. من می‌توانم به شما قرارداد‌هایی را که با بازیگران برای بازی در این فیلم بسته‌ایم نشان دهم که قطر کاغذ‌های آن به ۲۰ سانت رسیده است. ما قرارداد می‌بستیم فردا بازیگر زنگ می‌زد عذرخواهی می‌کرد و نمی‌آمد یا حتی جلوی دوربین می‌آمد، بعد می‌گفت: من را تهدید کرده‌اند. ما نیاز داشتیم در آن شرایط از ما حمایت شود، منظورم حمایت مالی نیست، اما از نظر معنوی نیاز داشتیم کسی پشت ما باشد.


چنین رفتار‌هایی با بازیگران فیلم‌هایی که با موضوع فتنه ساخته شده‌اند هم شده است، چرا این کار را می‌کردند؟

کسانی که در فضای مجازی به بازیگران چرت و پرت می‌گفتند فکر نمی‌کردند که این‌ها فقط بازیگر هستند و دارند کار هنری می‌کنند. من حتی در زمان فیلمبرداری نگران این بودم که بعد از اتمام کار، این بازیگران بایکوت شوند و به دلیل نفوذ برخی جریان‌ها در سینما مانند بازیگران دیگر فیلم‌ها تا مدت‌ها کسی به آن‌ها کار ندهد! با اینکه در هالیوود هم می‌بینیم که بازیگران نقش رئیس‌جمهور یا پلیس بد را بازی می‌کنند و کسی به آن‌ها اعتراض نمی‌کند، چون می‌دانند این هنر است. ما سر فیلم «ماه گرفتگی» حمایت کمی داشتیم. کسانی که انتظار داشتیم به ما کمک کنند چوب لای چرخ ما می‌گذاشتند. خیلی تلاش کردند به کار ضربه بزنند، حتی در نشست خبری فیلم در جشنواره فجر، اینترنت قطع شد، گفتند کار ما بوده!


حتی اگر چوب لای چرخ فیلمسازان متعهد بگذارند باز هم جوانانی خواهند بود که تمایل داشته باشند درباره فتنه فیلم بسازند، به عنوان کسی که این مسیر را رفته است، چه توصیه‌ای به فیلمسازان آینده خواهید داشت؟

به نظرم موضوع ۹ دی موضوع زنده‌ای است که باید از ابعاد مختلف به آن پرداخته شود. من فیلمی که ساخته‌ام را فیلم نجیبی می‌دانم که از یک زاویه درست به بیان موضوع پرداخته است، اما فیلمسازانی که می‌خواهند در آینده سراغ فتنه ۸۸ بروند باید ابتدا کالبدشکافی از وقایع داشته باشند. بعد از آن کفش آهنین به پا کنند و با اعتقاد راسخ کار را پیش ببرند، چون مطمئن باشند که اجازه کار به آن‌ها داده نمی‌شود و نمی‌گذارند که به راحتی به هدف مورد نظر برسند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی داوران بخش دوبلاژ جشنواره جام جم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون سیما با صدور احکامی اعضای هیات داوران بخش دوبلاژ و آماده سازی پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم را منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، مرتضی میرباقری طی حکمی حسن طرازنده، کامبیز رضا اخوان صفا، ژرژ پطروسی، غلامعلی افشاریه و مجتبی نقی ئی را به عنوان اعضای هیات داوران بخش دوبلاژ و آماده سازی پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم منصوب کرد.

رییس جشنواره در حکم خود، حضور این اعضا در هیات داوران را برای داوری آثار منتخب شبکه ها فرصتی مغتنم شمرد تا در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، چراغ راه و شاخص برجسته ای در تولیدات آینده سیما باشند.

همچنین در این حکم تاکید شده است که اندیشه والا و تخصص اعضای هیات داوران برگ زرینی از هنرنمایی هنرمندان رسانه ملی را در تاریخ تلویزیون ثبت خواهد کرد.

اعضای هیات داوران کمیسیون مسابقات و سرگرمی پنجمین جشنواره تلویزیونی جام جم با پیشنهاد دبیر آن کمیسیون و با حکم معاون سیما و رییس جشنواره منصوب شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هاشم میرزاخانی سرپرست موسسه تصویر شهر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید اوحدی رییس هیئت و رئیس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران طی حکمی هاشم میرزاخانی را به عنوان «سرپرست موسسه تصویر شهر» منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس در بخشی از حکم نامبرده آمده است:

انتظار می رود  در راستای اساس نامه با مساعدت اعضای محترم هیدت مدیره و با سرلوحه قراردادن راهبرد تفکر، توکل و تلاش در انجام امور محوله، بهره گیری از نیروهای اندیشمند و صاحب نظر و با سازماندهی هوشمندانه تمام امکانات و منابع در اختیار به همراه برنامه ریزی اصولی و هدفمند نسبت به تحقق ماموریت های موسسه اقدام نمایید.

هاشم میرزاخانی فارغ التحصیل رشته کارگردانی از دانشکده ی صدا و سیما که در کارنامه کاری خود مسؤولیت‌های مختلف فرهنگی-هنری، از جمله: رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران، مدیرعامل انجمن سینمای  انقلاب و دفاع مقدس، مشاور ویژه رئیس سازمان  سینمایی و سمعی و بصری کشور، عضو شورای پروانه نمایش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عضو  جامعه صنفی تهیه کنندگان سینمای ایران، عضو هیئت مدیره سازمان ایرانگردی و جهانگردی، عضو شورای فیلم نامه و برآورد موسسه رسانه های تصویری، عضو هیات امنای موسسه سینما شهر، عضو شورای سیاستگذاری چهار دوره از جشنواره بین المللی فیلم فجر، عضو شورای سیاستگذاری دو دوره از جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان، موسس و دبیر جشنواره ملی عکس ایران (سه دوره)، موسس و دبیر جشنواره فیلم اولی ها، رئیس شورای سیاستگذاری جشنواره های منطقه ای سینمای جوان (۱۳ دوره)، قائم مقام اجرایی بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، دبیر ۲۷ تا ۳۰ امین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران، دبیر اولین جشنواره بین المللی فیلم وحدت اسلامی – مجمع جهانی تقریب مذاهب و … را برعهده داشته است.

موسسه تصویر شهر از جمله موسسات سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران است که تولید محصولات سینمایی و تلویزیونی، اداره پردیس های سینمایی شهرداری تهران و برگزاری جشنواره بین المللی  فیلم شهر را در دستور کار دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خبر جدید داروغه زاده از کاهش دوباره فیلم های جشنواره فیلم فجر/ گام بعدی؛ تعطیلی کامل رویدادی که نماد انقلاب اسلامی را همراه دارد؟! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جشنواره فیلم فجر که زمانه ای بسیار پررونق و با اهمیت بود طی سال های اخیر به واسطه سیاست های غلط مدیران سینمایی و دست اندرکاران برگزاری آن، رو به افول و نزول رفته است.

به گزارش سینماپرس موضوعاتی از قبیل جداسازی و تفکیک بخش های ملی و جهانی جشنواره از یکدیگر، کاهش بخش های جشنواره از جمله بخش «چشم انداز سینمای ایران» و یا «فیلم های خارج از مسابقه» گرفته تا حذف فیلم اولی در یک دوره از جشنواره و جداسازی سینماگران از اهالی رسانه ها از جمله مسائل مهمی است که جشنواره فیلم فجر را طی سال های اخیر بسیار کمرنگ، خنثی و یخ زده کرده است!

حال با تمامی این مسائل و این اتفاقات و علیرغم آنکه اهالی رسانه، منتقدان و کارشناسان سینما نسبت به این اتفاقات مرتباً ابراز نگرانی کرده اند ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره در گفتگو با یکی از خبرگزاری ها اعلام کرده «تا آخر هفته اسامی ۲۲ فیلم بخش سودای سیمرغ اعلام خواهد شد. شاید تعداد فیلم ها کمتر از ۲۲ باشد اما قطعاً بیشتر نخواهد شد!»

معلوم نیست این همه خرج و هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر که سالها بهار سینمای ایران بوده با ارایه کمتر از ۲۲ فیلم چه معنایی خواهد داشت؟ واقعا نمی شود مدیران فعلی سازمان سینمایی دست از مدیریت بردارند و مناسبات سینما را به حال خود رها کنند!

سالها اهالی سینما در جشنواره فیلم فجر حداقل چهل فیلم می دیدند ولی اکنون سینمای ایران به چه وضعی گرفتار شده که در بین تولیدات سال ۹۷ سینمای ایران که تحت مدیریت همین آقایان صورت پذیرفته، حتی نمی توانند ۲۲ فیلم برای بخش سودای سیمرغ آن انتخاب کنند! به نظر می رسد آقای داروغه زاده به عنوان دبیر جشنواره در گام بعدی آن را تعطیل خواهد کرد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زخم تازه» و ناگفته‌هایی از بی‌حرمتی‌های عاشورای ۸۸ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه افق فردا (دوشنبه ۱۰ دی) مستند «زخم تازه» به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا که به هنجارشکنی های عاشورای سال ۱۳۸۸ می پردازد را به روی آنتن می برد.

به گزارش سینماپرس، انتخابات سال ۸۸ و حوادث بعد از آن که به فتنه ۸۸ معروف شد، یکی از تلخ ترین حوادث سال‌های بعد از انقلاب را رقم زد، انتخاباتی که با حضور حداکثری مردم می‌رفت به یکی از شیرین ترین خاطرات دفتر انقلاب تبدیل شود، با آشوب‌های خیابانی گروهی از فتنه گران، موجب بروز ناآرامی‌های نسبتا شدید و البته آشکار شدن چهره بسیاری از افراد و شخصیت‌ها شد.

در عاشورای ۸۸ یکی از بدترین حوادث رقم خورد و فتنه گران حتی حرمت امام حسین(ع) و شهدای کربلا را هم نگه نداشتند؛ این بی حرمتی و هنجارشکنی سبب شد مردم ایران در ۹ دی ماه همان سال به خیابان‌ها بیایند و بار دیگر با آرمان‌های دینی و ولایی خود تجدید میثاق کنند.

مستند ««زخم تازه» روایتی از ناگفته‌های روز عاشورا در سال ۸۸ است، این روایت از زبان شاهدان عینی این ماجراست که صبح تا ظهر آن روز را از نزدیک دیده‌اند.

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات وقت، سعید حدادیان مداح هیئت دانشگاه تهران و عبدالحسین روح الامینی پدر یکی از کشته شدگان کهریزک از جمله شاهدان عینی هستند که مقابل دوربین این مستند رفته اند.

این مستند به کارگردانی سید محمدعلی صدری نیا، دوشنبه ۱۰ دی ماه ساعت ۲:۳۰ بامداد از شبکه افق پخش می‌شود و تکرار آن هم ساعت‌های ۸:۰۰ و ۱۶:۰۰ روی آنتن می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

راهیابی «ذبح» به جشنواره صربستانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «ذبح» ساخته مشترک آکو زندکریمی و سامان حسین‌پور و محصول مشترک حوزه هنری کردستان و انجمن سینمای جوانان سنندج توانست به جشنواره «کاستندورف» کشور صربستان راه پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «ذبح» ساخته سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی به‌عنوان تنها نماینده ایران به دوازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم کاستندورف در کشور صربستان راه یافت. در این دوره از جشنواره این فیلم با آثاری از کشورهای: آمریکا، فرانسه، کانادا، ترکیه، اسپانیا، آلمان، لهستان، سوئیس، فیلیپین، سوریه، کوبا، روسیه، اسلواکی، نروژ و استرالیا به رقابت خواهد پرداخت. این جشنواره که توسط امیر کاستاریتسا پایه‌گذاری شده، هر ساله سینماگران برجسته جهان را دعوت می‌کند تا به عنوان داور یا مهمان ویژه حضور داشته باشند که از ایران تاکنون اصغر فرهادی، عباس کیارستمی، لیلا حاتمی و … در این رویداد سینمایی حضور داشته‌اند.

دوازدهمین جشنواره جهانی فیلم «کاستندورف» صربستان از ۱۱ تا ۱۶ ژانویه (۲۱ تا ۲۶دی‌ماه ) برگزار می‌شود. کاستندورف نام روستایی در ۲۰۰ کیلومتری جنوب بلگراد است که امیر کاستاریتسا برای ساخت فیلم «زندگی یک معجزه است» آن را بنا کرد.

فیلم کوتاه «ذبح» داستان خانواده‌ای است که برای گذراندن یک زمستان سخت باید تنها دارایی خود یعنی گاوشان را بفروشند، اما پسر خانواده از این تصمیم خوشحال نیست و گاو را فراری می‌دهد. این فیلم پیش از این عنوان بهترین فیلم خارجی چهاردهمین جشنواره بین المللی فیلم‌های دانشجویی در بلغارستان و حضور و موفقیت در چندین جشنواره دیگر داخلی و خارجی را کسب کرده است.

zebh poster

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعلام آثار راه‌یافته به مسابقه یازدهمین جشنواره پویانمایی تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آثار راه‌یافته به ۲ بخش‌ مسابقه‌ ایران و بین‌الملل یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از سوی هیات انتخاب اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، هیات انتخاب یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران، ۵۸۳ فیلم رسیده به بخش مسابقه ایران و ۱۰۰۴ فیلم رسیده به بخش مسابقه بین‌الملل را بازبینی کرد.

بر این اساس، اسامی پویانمایی‌های‌ ایرانیِ راه یافته به بخش مسابقه ایران شامل آثار پویانمایی، دانشجویی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و آثار بلند و بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره شامل آثار پویانمایی، دانشجویی و بلند اعلام شد.

هیات انتخاب این دوره از جشنواره، در پایان ۱۲۷ اثر شامل ۹۹ اثر پویانمایی، ۱۶ اثر دانشجویی، ۱۱ اثر دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی و ۱ فیلم بلند راه یافته به بخش مسابقه ایران را معرفی کرد.

در عین حال، از بین همین آثار ایرانی اسامی ۲۷ فیلم‌ پویانمایی، ۶ فیلم دانشجویی و ۱ فیلم بلند و همچنین از بین آثار خارجی نیز اسامی ۱۵۴ اثر شامل ۱۰۶ پویانمایی، ۴۶ اثر دانشجویی و ۲ فیلم بلند به بخش مسابقه‌ بین‌الملل این جشنواره اعلام شد.

هیات انتخاب این دوره از جشنواره را اسماعیل شرعی، محمد خیراندیش، امید خوش‌نظر، رضا منتظری‌مقدم، مریم خلیل‌زاده، بابک نکویی و علی نوری‌اسکویی تشکیل می‌دهند.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی جشنواره اسامی آثار راه‌یافته به بخش مسابقه‌ ایران و بین‌الملل را دریافت کنند.

یازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران از ۱۲ تا ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«چشم‌انداز خالی» این بار در منهتن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انیمیشن «چشم‌انداز خالی» به کارگردانی علی زارع‌قنات‌نوی در ادامه حضورهای بین المللی خود توانست به جشنواره ای در منهتن آمریکا راه پیدا کند.

به گزارش سینماپرس، انیمیشن «چشم‌انداز خالی» ساخته علی زارع‌قنات‌نوی به بخش رقابتی بهترین انیمیشن هشتمین جشنواره Bronx World Film آمریکا راه یافت.

این جشنواره چهاردهم تا هفدهم دی ماه در منهتن نیویورک برگزار می شود.

در این جشنواره فیلم های کوتاه در بخش های داستانی، مستند، تجربی و انیمیشن به رقابت می پردازند.

انیمیشن «چشم انداز خالی» به نویسندگی و کارگردانی علی زارع قنات نوی طی ۲ سال و نیم تهیه شده و به داستان چشم انتظاری های مادری می پردازد که پسرش در جنگ است.

این فیلم از محصولات مدرسه کارگاهی سینما و شرکت فیلمسازی گلبرگ فیلم است.

مشاهده خبر از سایت منبع