X

بایگانی بهمن 15, 1397

دفتر سینمایی

جبلی: گاهی جبر فیلمسازان را به سمتی می برد که فیلم های آپارتمانی بسازند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم سینمایی «جمشیدیه» در پاسخ به سوالی درباره آپارتمانی بودن این فیلم گفت: «این طور نیست. قصه های آپارتمانی قصه مورد علاقه من است اما بنا بر شرایط سینما ترجیح دادم به دنبال آن نروم»

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم «جمشیدیه» با حضور یلدا جبلی (کارگردان)، ستاره پسیانی، پانتهآ پناهی ها، سارا بهرامی، حامد کمیلی، شادی کرم وردی، ندا جبرائیلی، محمد ولی زادگان (بازیگران)، محمد صادق آذین (تهیه کننده)، فردین خلعتبری(تهیه کننده و آهنگساز)، آرش قاسمی(صداگذار)، حبیب مجیدی(عکاس)، عظیم فراین(گریمور) و دیگر عوامل فیلم با اجرای محمود گبرلو در سومین سانس از ششمین روز از جشنواره برگزار شد.

یلدا جبلی درباره اینکه بازی‌ها شعاری می شود و موجب عدم باورپذیری فیلم می شود، گفت: من این طور فکر نمیکردم.  

محمدصادق آذین تهیه کننده نیز با بیان اینکه وقتی قصه فیلم را خواندم خیلی روی من تاثیر گذاشت، گفت: البته من تهیه‌کننده‌ای نبودم که تمام سرمایه ی آن را تامین کنم بنابراین همکاری کردم و قصد من کمک جهت ساخت یک فیلم اجتماعی خوب بود. زحمت بیشتر گزارش و اجرای تولید روی دوش آقای خلعتبری بود.  

خلعتبری نیز در این باره گفت: ما جمشیدیه را زندگی کردیم و ساختیم و فکر می‌کنم در کنار ما حیات پیدا می کند.

جبلی درباره پرسشی مبنی بر ضد انسانی بودن و شعاری بودن فیلم جمشیدیه توضیح داد: من این طور فکر نمی کنم. یک قاضی مشاور پروژه ما بوده است. خیلی برایم عجیب است که می گویید این فیلم شعاری است. عجیب این است ما در شرایطی زندگی می کنیم که نوع دیگری حرف زدن را بارها از دوستان خودمان می شنویم  و این موضوع برایمان عجیب است.  

او همچنین درباره پرسش دیگری مبنی بر بازی کیومرث پوراحمد در فیلم «جمشیدیه» گفت: فکر کردیم آقای پور احمد برای نقش پدر خوب است. در نمایش های مردمی بازی او را دوست داشتند و زمانی که پوراحمد را انتخاب کردیم و او لطف کرد با ما همکاری کرد، فکر کردیم این بهترین انتخاب است.

پانته آ پناهی ها در مورد بازی خود در این فیلم گفت: دلیل انتخاب این نقش که البته چندان هم متفاوت نیست، همزادپنداری با این خانمی است که در دوراهی سختی قرار دارد.

یلدا جبلی در مورد علت عدم بازجویی از همسر ترانه در فیلم گفت: قصه جمشیدیه قطعا قصه دادگاه و بازجویی نیست. در چنین قصه هایی هرکس تلاش می کند شکلی از داستان را نشان دهد. یکی بازجویی، یکی زندان و یکی هم کشمکش برای گرفتن رضایت از خانواده مقتول. ما تلاش کردیم از این زاویه به داستان بپردازیم.

فردین خلعتبری در پاسخ به سوالی در مورد شعاری بودن فیلم گفت: ما وقتی از خودمان می خواهیم در دادگاه از خودمان دفاع کنیم، چون دادگاه جایی رسمی است، ادبیات فردی که در آنجا قرار می گیرد رسمی است. چرا می گوییم رسمی حرف زدن شعاری حرف زدن است؟ طرف پای مرگ و زندگی اش در میان است مگر می تواند فلسفی حرف بزند؟ حتما مگر باید طرف فارغ التحصیل فلسفه باشد که چنین حرف هایی بزند؟

یلدا جبلی در پاسخ به پرسشی درباره اینکه نظرش درباره فیلم های دورهمی چیست؟ گفت: به نظر شما جمشیدیه یک فیلم دورهمی در آپارتمان ساده است؟ این طور نیست. قصه های آپارتمانی قصه مورد علاقه من است اما بنا بر شرایط سینما ترجیح دادم به دنبال آن نروم.   گاهی اوقات جبر و فضاهای فارغ از اینکه فیلمسازان آن را دوست دارند، آنها را به سمتی می برد که  فیلم های آپارتمانی بسازند. بسیاری از فیلمسازان دوست دارند هر آنچه که تخیل شان حکم می کند روی کاغذ بنویسند اما برای ۲۰ درصد از فیلمسازان این امکان نیست.

او درباره اینکه برای انتخاب زوج حامد کمیلی و سارا بهرامی در فیلم سابقه بازی این دو تاثیری برای انتخاب هم داشته است؟ گفت: بله تاثیر داشت زیرا مهم بود که زوج ترانه و امیر، چهره آشنایی برای مخاطب داشته باشند. زیرا به دلیل محدودیت زیادی که در روابط خانوادگی و زن و شوهر داریم و احساس کردم این امر می تواند عقبه خوبی برای مخاطب داشته باشد جدا از اینکه این دو بازیگر بهترین انتخاب  نیز بوده اند.

سارا بهرامی نیز در پاسخ به تکراری بود همکاری اش با حامد کمیلی، توضیح داد: کاش سوال های بهتری از من می کردید. این موضوع برای من به عنوان بازیگر اصلا اهمیت ندارد. یکی از وسواس هایم این بود که من و حامد کمیلی بازی تکراری نکنیم و اگر سوال کننده پیشنهاد و خاطره ای از تکراری بودن کار ما دارد به من بگوید زیرا برایم مهم است. من با آقای کمیلی زیاد بازی کردم اما هرگز شخصیت ترانه را در مقابل او بازی نکردم.

یلدا جبلی در پاسخ به سوالی در مورد طراحی های صحنه دادگاه و دادسرا و شعبه بازپرسی گفت: من برای ساخت این فیلم در بیش از ۵۰ دادگاه حاضر بودم. ما فکر می کنیم در دادگاه ها همیشه افرادی هستند که چاقوکشی کرده اند یا تخلفات مالی دارند. اما این فیلم بر اساس دادگاه هایی است که من خودم شخصا در آن حضور داشتم. ضمن اینکه وکلا و قضاتی هم به عنوان مشاور در این پروژه با ما همکاری داشته اند. من تلاش کردم حتی فضای راهرو های دادگاه و مود قاضی را هم بر اساس تجربیاتی که در دادگاه ها داشته ام بازسازی کنم.

حامد کمیلی در پاسخ به تکراری بودن بازی اش در مقابل سارا بهرامی، گفت: من یک بازیگر هستم و این کمترین اهمیت را برای من دارد که می خواهم در مقابل یک پارتنر تکراری بازی کنم چون در سینما چیزی به اسم شخصیت پردازی وجود دارد. من اگر در یک گروه قوی قرار بگیرم ترجیح می دهم که حتما بازی کنم. ضمن اینکه بنظرم این آشنایی برای مخاطب باعث اتفاق بدی در فیلم نشده است.

سارا بهرامی در پاسخ به این سوال که آیا نگران این نیست که چون پارسال سیمرغ برده، امسال قربانی جایزه نگرفتن شود گفت: من عاشق جایزه گرفتن هستم اما با صداقت به شما می گویم که هیچوقت برای سیمرغ گرفتن نقش بازی نکرده‌ام. من نقشی بازی کرده ام که با افتخار بتوانم در کنار آن بایستم. با این حال اما نقدی خواندم که واقعا متاسفم شدم. دوست منتقدی نوشته بود که این فیلم درباره فحش است به همراه یک ایموجی خنده و گریه. خدا را شکر که این ایموجی ها وجود دارد تا اهل ادب و قلم ما به آن ها پناه ببرند. متاسفانه لمپنیسم با روشنفکری ما آمیخته شده که این برای جامعه دور از کتاب ایران بسیار بد است. جامعه ای که باید ببیند می توان با آن ادبیات هم از خود دفاع کرد.

جبلی در مورد انتظارش از مخاطب بعد از تماشای فیلم گفت: من انتظار خاصی نمی توانم داشته باشم. من فکر می کنم بحث و گفت‌وگویی که بین مخاطبان پس از تماشای فیلم شکل می گرفت مثلا در مورد همان بحث فحاشی که ما با آن درگیر هستیم برایم ارزشمند است.

یلدا جبلی در پاسخ به سوالی در مورد طراحی های صحنه دادگاه و دادسرا و شعبه بازپرسی گفت: من برای ساخت این فیلم در بیش از ۵۰ دادگاه حاضر بودم. ما فکر می کنیم در دادگاه ها همیشه افرادی هستند که چاقوکشی کرده اند یا تخلفات مالی دارند. اما این فیلم بر اساس دادگاه هایی است که من خودم شخصا در آن حضور داشتم. ضمن اینکه وکلا و قضاتی هم به عنوان مشاور در این پروژه با ما همکاری داشته اند. من تلاش کردم حتی فضای راهرو های دادگاه و مود قاضی را هم بر اساس تجربیاتی که در دادگاه ها داشته ام بازسازی کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یازده شب ٢٢ فیلم

سرخ پوست :نیما جاویدی

از شلوغی قبل از شروع فیلم خودم رو آماده کرده بودم که یک فیلم جذاب ببینم 

با علاقمندانی که صحبت میکردم بعضی ها از ساعت ٢ بعد از ظهر اومده بودن که بتوانند بلیط خریداری کنند 

در هنگام شروع فیلم هم حتی در راهرو ها تماشاگران مشتاق نشسته بودند.

فیلم جذاب و گیرا و خوش ساخت صحنه های مناسب نورپردازی، صدابرداری،بازی ها و همه چیز برای من خوب بود مثل همیشه بازی خانم ایزدیار و آقای محمد زاده خوب و قابل باور بود 

سوژه فیلم هم جدید بود برای سینمای ایران.

البته امسال بعضی سوژه ها خوب هستند و تکراری نیستند ساخت فیلم ها هم به نظر من پیشرفت داشته ولی چیزی که من را کمی درمورد این فیلم اذیت میکنه آخر فیلم هست امیدوارم که شما هم از این فیلم خوشتان بیاید.

پیمان طالبیان 

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «یلدا»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «یلدا»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

استقبال از مستند محیط زیستی دی‌کاپریو – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مخاطبان جشنواره فیلم های مستقل ساندس از مستند جدید لئوناردو دی‌کاپریو تحت عنوان «دریای سایه‌ها» که درباره انقراض یکی از نادرترین گونه های آبزیان در جهان است، استقبال کردند.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «دریای سایه‌ها» که لئوناردو دی کاپریو تهیه کننده آن بوده است، درباره گونه در معرض خطر «واکیتا» که گراز ماهی کالیفرنیا و یکی از نادرترین این گونه‌ها در جهان است، ساخته شده است.

این فیلم نیروی دریایی مکزیک را دنبال می‌کند که در پوشش محققان و متخصصان مسایل زیست محیطی و روزنامه‌نگار تلاش دارند تا به نجات کوچک‌ترین گونه باقی مانده از گراز ماهی‌ها بپردازند.

بر مبنای قانون محافظت از نهنگ‌ها و دولفین‌ها، کمتر از ۳۰ عدد از این موجودات در شمال خلیج کالیفرنیا در مکزیک باقی مانده است که در واقع تنها نمونه موجود در حیات وحش هم هست. این گونه در معرض خطرترین گونه موجود در جهان است.

به دلیل جثه کوچک، تعداد زیادی از این جانوران در تورهای شکار ماهی و میگو گیر افتاده‌اند و همین باعث کاهش شدید جمعیت آن‌ها شده است. پس از منقرض‌شدن دلفین رودخانه‌ای چین در سال ۲۰۰۶، بیشترین توجه‌ها به این جانور به عنوان یک موجود آب‌زی در معرض انقراض شده است.

گروه سازنده این مستند گفته است این مستند به اندازه یکی از فیلم‌های به شدت هیجان‌انگیز و تریلرهای هالیوودی مخاطبان را جلب می‌کند.

فیلمبردار مشهور اتریشی ریچارد لادکانی این فیلم را کارگردانی کرده است.

یکی از مباحث این فیلم تاثیر کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی بر انقراض واکیتاهاست. این کارتل‌ها از تورهای غیرقانونی دریایی برای انتقال مواد استفاده می‌کنند که این پستانداران کوچک در آنها گرفتار می‌شوند .

در این مستند بر نقش کارتل‌های مواد مخدر مکزیکی و ماهیگیران چینی بر به انقراض رفتن ماهی توتاابا در دریای کورتز نیز اشاره شده است. گفته شده روش‌های مرگبار آنها زندگی موجودات دریایی را به خطر انداخته است.

«دریای سایه‌ها» نخستین مستند محیط زیستی دی کاپریو نیست و وی پیشتر برای تولید فیلم‌های دیگری در این باره سرمایه‌گذاری کرده بود که «یازدهمین ساعت» در سال ۲۰۰۷ مستندی که وی راوی آن نیز بود، از جمله آنها است.

جشنواره ساندنس ۲۰۱۹ دیروز به کار خود خاتمه داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم انیمیشن «بنیامین»


عکس/ نشست خبری فیلم انیمیشن «بنیامین»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در چهل‌سالگی انقلاب / اجرای بیش از ۷۰ نمایش انقلابی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری اعلام کرد این مرکز در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی ایران با فعالیت های متنوع خود، حضور چشمگیر و مؤثری در امور گوناگون هنرهای نمایشی کشور داشته است.

به گزارش سینماپرس، برنامه‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری ویژه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران از سوی کوروش زارعی مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری، تشریح شد.

زارعی با حضور در اداره کل روابط عمومی حوزه هنری طی نشستی با خبرنگاران پایگاه خبری حوزه هنری در تشریح برنامه‌های ویژه چهل‌سالگی انقلاب از سوی این مرکز انقلابی گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری چهل‌سالگی انقلاب را از ابتدای سال ۹۷ آغاز کرد چرا که پیش از آغاز سال جدید برنامه ما در این مرکز فعالیت گسترده در این موضوع بود.

زارعی ادامه داد: به این ترتیب تئاتر حوزه هنری اولین فعالیت خود به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب را با نمایش «تیغ کهنه» نوشته محمد یاراحمدی و به کارگردانی یعقوب صدیق جمالی در تماشاخانه مهر شروع کرد. «تیغ کهنه» نمایشی با موضوع و محوریت انقلاب اسلامی ایران بود. پس از این نیز شش نمایش دیگر با همین موضوع در تماشاخانه‌های ماه و مهر حوزه هنری ویژه چهل‌سالگی انقلاب در سال۹۷ روی صحنه رفتند. نمایش‌های «مثل خواب، مثل دریا» به نویسندگی و کارگردانی محمد قاسمی، «این ره که می‌روی» به نویسندگی مصطفی جعفری و کارگردانی محمد هاشم‌زاده، «اسماعیل» به نویسندگی و کارگردانی شهرام سلطانی، «با من رو در رو حرف بزن» به نویسندگی و کارگردانی مهدی محمدی، «دلارام ناآرام» نوشته مصطفی جعفری و نرگس صابری و به کارگردانی نرگس صابری و نمایش «سقوط اضطراری» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان آثاری بودند که در سال ۹۷ با موضوع انقلاب در تماشاخانه‌های حوزه هنری روی صحنه رفتند.

وی در مورد اجراهای ایام دهه فجر در تماشاخانه‌های حوزه هنری گفت: شایان ذکر است که نمایش‌های «دلارام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری و «سقوط اضطراری» به نویسندگی و کارگردانی سیدعلی موسویان این روزها هم‌زمان با ایام دهه فجر هر شب ساعت ۱۸ در تماشاخانه ماه و مهر روی صحنه می‌روند.

زارعی در مورد عدم امکان حمایت از تمامی نمایش‌های طالب اجرا در تماشاخانه‌های حوزه هنری گفت: طبق فراخوانی که هرساله مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای اجرای نمایش در تماشاخانه‌های خود می‌دهد، نمایش‌های انقلابی بسیاری به ما مراجعه و درخواست اجرا در حوزه را داشتند اما به دلیل مشکلات اقتصادی ، توان حمایت از همه آن‌ها را نداشتیم. از میان این نمایش‌ها پنج نمایش با موضوع و محوریت انقلاب اسلامی مورد تایید ما قرار گرفت و حتی تا مرحله پیش تولید نیز آن‌ها را همراهی کردیم اما به همان دلایل محدودیت‌های اقتصادی از ادامه همکاری و همراهی این نمایش‌ها بازماندیم. مهلت و امتیاز اجرای این پنج نمایش باقی‌مانده در حوزه هنری در سال آینده محفوظ است و در صورت شرایط مالی بی‌شک سال ۹۸ روی صحنه خواهند رفت.

وی افزود: فعالیت‌های حوزه هنری و مرکز هنرهای نمایشی این سازمان انقلابی به چهل سالگی انقلاب اختصاص نداشته و پیش از این‌ها و حتی پس از چهل سالگی نیز همچنان با تمام توان و نیروی جهادی خود برای فرهنگ و هنر انقلابی گام برمی‌دارد.

برپایی پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد»

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در ادامه تشریح فعالیت‌های ویژه چهل‌سالگی انقلاب گفت: پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد» با محوریت و موضوع زندگی امام خمینی در انقلاب اسلامی یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه چهل‌سالگی انقلاب بود که خردادماه سال ۹۷ از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برگزار شد. تهران و هم‌زمان با آن، ۲۰ استان دیگر میزبان اجراهای پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد» بودند. این همایش در حالی با اجرای ۱۳ نمایش پنجمین دوره خود را پشت سر گذاشت که اختتامیه آن در حسینیه جماران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری انقلاب، سید حسن خمینی و بسیاری از مسئولان فرهنگی کشور برگزار شد.

زارعی در معرفی نمایش‌های اجرا شده در پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد» گفت: نمایش‌های «برندگان جام» به نویسندگی و کارگردانی حیدر رضایی از ایلام، «۱۱بهمن۵۷» به نویسندگی و کارگردانی مسعود براهیمی از تهران، «او می‌دانست» به نویسندگی و کارگردانی مالک آبسالان از تهران، «دریابان» به نویسندگی فاطمه رادمنش و کارگردانی علی‌محمد رادمنش از کرمان، «ماموریت ویژه» به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی مجتبی خلیلی از اصفهان، «۷۰۰ثانیه» به نویسندگی و کارگردانی پژمان شاهوردی از لرستان، «دوران رنسانس» به نویسندگی و کارگردانی احمد جعفری از تهران، «شیرین و فرهاد» به نویسندگی حیدر رضایی و کارگردانی پویان عطایی از اصفهان، «بازگشت» به نویسندگی پژمان شاهوردی و کارگردانی مجید یوسفی‌زاده آذربایجان شرقی، «مسئول مردمی» به نویسندگی امیر کفشدار و محمدرضا پورعلی و کارگردانی محمدرضا جعفری و میلاد حسین‌زاده از گیلان، «چهل‌سالگی» به نویسندگی محمد جعفری و کارگردانی آرزو علی‌پور از گیلان، «نهال» به نویسندگی و کارگردانی امیر رجب‌پور از قزوین و نمایش «تجدیدی شهریور» به نویسندگی و کارگردانی سعید خیرالهی از ایلام در پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد» اجرا شدند.

نگارش نمایشنامه «روح‌الله» به سرپرستی ایوب آقاخانی

بازیگر سریال به یادماندنی «حضرت یوسف» افزود: در حاشیه برپایی اختتامیه پنجمین «همایش سراسری تئاتر مردمی خرداد» طی نشستی که ما به همراه محسن مومنی شریف ریاست حوزه هنری انقلاب با حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی داشتیم، به پیشنهاد حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی قرار شد تا مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نمایشنامه‌ای فاخر مختص به حضرت امام خمینی (ره) تولید کند. به این ترتیب گروه نویسندگی این نمایشنامه را به سرپرستی ایوب آقاخانی راه‌اندازی کردیم تا ابتدا کارهای پژوهشی آن را انجام دهند. این گروه نویسندگی شامل چهار نویسنده به سرپرستی آقاخانی است که پس از ۶ماه تحقیقات میدانی طرح نمایشنامه را آماده کرده‌اند.

زارعی در همین راستا گفت: نگارش نمایشنامه «روح‌الله» از هفته آینده آغاز خواهد شد. در نظر داریم تا پیش از آغاز سال جدید و در چهلمین سالگرد پیروزی باشکوه انقلاب از این نمایشنامه رونمایی کرده و سال آینده آن را روی صحنه ببریم. بی‌شک اجرای چنین نمایش فاخری نیازمند تامین همکاری‌ها و بودجه‌های لازم است تا بتوانیم نمایشی با کیفیت و در خور شخصیت حضرت امام تولید کنیم. پیشنهاد ما برای مکان اجرای این نمایش «تالار وحدت» است. چرا که این تالار امکانات فنی خوبی داشته و توان میزبانی از چنین نمایشی را دارد.

برپایی جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» از ۱۲ بهمن

بازیگر سریال «آنام» که چندی پیش از شبکه سه سیما پخش شد در خصوص تفام‌نامه‌ همکاری با ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در چهل سالگی انقلاب گفت: طی تفاهم‌نامه مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری با ستاد عالی کانون های فرهنگی و هنری مساجد وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی کشور که هفته گذشته منعقد شد، جشنواره «چهل مسجد، چهل نمایش» از ۱۲ بهمن کار خود را آغاز کرده است. در این جشنواره مشترک که تا ۱۲ اسفند ادامه خواهد داشت، قرار است چهل نمایش با موضوع انقلاب در چهل مسجدی که پیرامون انقلاب اسلامی سال۵۷ پایگاه مردمی در سراسر کشور بودند اجرا شوند. برای اجرای نمایش‌های این جشنواره پنج نمایشنامه دست اول با موضوع و محوریت چهل‌سالگی انقلاب از سوی ما تولید شده است که به گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد سراسر کشور برای آماده‌سازی و اجرا ارائه شده است. همچنین گروه‌های تئاتر مسجدی ما در سراسر کشور علاوه بر این پنج نمایش اجازه استفاده از دیگر نمایشنامه‌های اورجینال را نیز دارند که بی‌شک پیش از آغاز به کار با مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری هماهنگی های لازم را خواهند داشت.

وی افزود: هر نمایش در استان خود شش اجرا خواهد داشت. به این ترتیب در هر استان هر نمایش در شش مسجدی که روزهای انقلاب پایگاه مردمی بودند اجرای می‌شود.

اجرای همزمان نمایش انقلابی «روزهای بی‌قوام» در ۲۰ استان

زارعی در ادامه گفت: یکی دیگر از فعالیت‌های ویژه چهل‌سالگی انقلاب از سوی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری تولید نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» به قلم ایوب آقاخانی و اجرای سراسری آن به صورت هم‌زمان در ۲۰ استان کشور است. گرچه ما در نظر داشتیم این نمایش در هر ۳۰ استان کشور از سوی ۳۰ گروه متفاوت و بومی هر استان در ایام دهه فجر امسال روی صحنه رود اما اجرای این نمایش در ۲۰ استان نیز حائز اهمیت است. چرا که تلاش و اشتیاق هنرمندان تئاتر استان‌ها برای مشارکت در برپایی هرچه باشکوه‌تر چهل‌سالگی انقلاب تحسین‌برانگیز است. همچنین برخی از استان‌های دیگر ضمن اعلام آمادگی برای تولید و اجرای این نمایش به دلایل و مشکلات گوناگون نتواستند خود را برای اجرای در دهه فجر آماده کنند.

وی افزود: نمایش«روزهای بی‌قوام» ۱۳ بهمن‌ماه هم‌زمان در ۲۰ استان کشور ساعت ۱۸ روی صحنه رفته است و تا ۲۲ بهمن میزبان مخاطبان خود خواهد بود. از میان تمامی گروه‌های اجرا کننده این نمایش، ۳ گروه با نظر هیئت انتخاب مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری برای حضور و اجرای نمایش «روزهای بی‌قوام» در جشنواره منطقه‌ای تئاتر سوره سال آینده معرفی خواهند شد. در صورت موفقیت و کسب نظر داوران منطقه‌ای هر یک از این سه گروه امکان حضور در جشنواره سراسری تئاتر سوره را خواهند داشت.

نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» رونمایی می‌شود

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از برپایی مراسم رونمایی از نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» خبر داد و گفت: این نمایشنامه انقلابی که با دقت و ظرافت‌های بسیاری بالایی به قلم ایوب آقاخانی نگاشته شده است تا پایان دهه فجر طی مراسمی رونمایی خواهد شد. نمایشنامه «روزهای بی‌قوام» را می‌توان در گروه معدود نمایشنامه‌های با کیفیت و قابل پرداخت در حوزه انقلاب اسلامی ایران دانست.

وی افزود: این نمایشنامه از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهد شد تا در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

«چهار فصل تئاتر ایران» با موضوع انقلاب در چهل‌سالگی انقلاب

زارعی در بیان یکی دیگر از برنامه‌های اجرا شده این مرکز با موضوع انقلاب در چهل‌سالگی انقلاب گفت: «پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران» یکی دیگر از فعالیت‌های ملی مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری است که هفته گذشته کارگاه‌های آن با حضور هیأت علمی متشکل از حسین پاکدل، شهرام زرگر و فرهاد امینی و با مدیریت ایوب آقاخانی برگزار شد. فصل اول این پروژه که دور جدید خود را این بار در حوزه هنری آغاز کرده است به انقلاب و چهل‌سالگی آن اختصاص داشت. به این ترتیب به مناسبت چهل‌سالگی انقلاب اسلامی، طرح‌های مربوط به این واقعه تاریخی در اولویت بودند و عنوان این فصل را «ایران در بستر تاریخ» گذاشتیم.

وی ادامه داد: تربیت نمایشنامه‌نویسان حرفه‌ای و تولید نمایش‌های خوب یه شیوه آموزشی و تولیدی از اهداف این پروژه است. چرا که نمایشنامه‌های این پروژه در حالی تولید می‌شوند که از طرح و ایده کار خود را آغاز می‌کنند و زیر نظر اساتید گام به گام به نمایشنامه تبدیل می‌شوند. همچنین در پایان هر فصل نمایشنامه‌هایی که بتوانند نظر نهایی و تایید از سوی هیئت علمی هر فصل را دریافت کنند از سوی انتشارات سوره مهر چاپ و منتشر خواهند شد.

زارعی افزود: طبق گزارشی که ایوب آقاخانی موسس و دبیر «پروژه‌ جامع ملی چهارفصل تئاتر ایران» اعلام کردند در فصل اول دور جدید این پروژه ۱۱طرح نمایشی پذیرفته شد و مراحل پایانی تبدیل طرح‌ها به نمایشنامه در حال طی شدن است.

حضور چشمگیر نمایش‌های حوزه هنری در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر

مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری از حضور تعداد قابل توجهی نمایش‌های تولیدی حوزه هنری در سی‌ و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر گفت: جشنواره تئاتر فجر در چهل‌سالگی انقلاب در حالی برگزار می‌شود که حوزه هنری در این دوره از جشنواره با ۱۱ نمایش حضور خواهد داشت. این آثار در چهار بخش جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر از جمله بخش‌های چهل‌سالگی انقلاب، بخش مسابقه‌ ایران، بخش‌نمایش‌های خیابانی و بخش فجر استانی حضور دارند.

زارعی در معرفی این آثار گفت: نمایش‌های «آخرین باران بهاری» به کارگردانی محمد لارتی از تهران، «تراژدی پارک اتابک» به کارگردانی سیروس مصطفی از تبریز، «دلارام ناآرام» به کارگردانی نرگس صابری از تهران، «u-turn۲» به کارگردانی داریوش نصیری از تهران و نمایش «سقوط اضطراری» به کارگردانی سید علی موسویان از تهران از آثار تولیدی حوزه هنری هستند که در بخش چهل‌سالگی سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.

وی افزود: همچنین نمایش‌های «استرالیا» به کارگردانی پیمان کریمی از اصفهان، «بازگشت» به کارگردانی احسان ملکی از لرستان، «تاکسیدرمی» به کارگردانی مجتبی رستمی‌فر از خوزستان و نمایش«نطفه در بند» به کارگردانی کاوه نورمحمدی از لرستان از آثار تولیدی حوزه هنری هستند که در بخش مسابقه ایرانِ سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارند.

زارعی در ادامه گفت: نمایش «کالبد شکافی یک اتفاق» به کارگردانی مهدی حبیبی از استان البرز نیز در بخش نمایش‌های خیابانی و نمایش «عقیم» به کارگردانی علیرضا معروفی از تهران در بخش فجر استانیِ سی‌وهفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور دارد.

وی در پایان با ابراز خرسندی از پویایی و فعال بودن تئاتر حوزه هنری در چهل‌سالگی انقلاب گفت: مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری در چهل‌سالگی انقلاب با دست‌های خالی توانست برنامه‌های گفته شده را اجرایی و عملی کند. باید از همکاری و تلاش تمامی هنرمندان تئاتر حوزه هنری در مرکز و استان‌ها با روحیه جهادی خود در چهل‌سالگی انقلاب قدردانی کنم. ان‌شاءالله فعالیت‌های مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری بتواند در معرفی و تثبیت جایگاه انقلاب اسلامی ایران موثر واقع شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تم نانوشته جشنواره تئاتر فجر بر اساس متون ایرانی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه ۱۵ بهمن از دبیرخانه سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بازید کرد و به گفتگو با دبیر جشنواره و مدیران بخش‌های مختلف این رویداد پرداخت.

به گزارش سینماپرس، صبح امروز دوشنبه ۱۴ بهمن ماه سیدمحمدمجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از ستاد برگزاری سی و هفتمین جشنواره  بین‌المللی تئاتر فجر بازدید کرد. در این بازدید  شهرام کرمی مدیر کل هنرهای نمایشی نیز معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را همراهی می‌کرد. نادر برهانی مرند دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر و اعضای ستاد جشنواره، در فضایی صمیمانه گزارش مبسوط خود را در ارتباط با اقدامات صورت گرفته و برنامه پیش‌بینی شده ارائه دادند.

در ابتدای این دیدار مدیرکل هنرهای نمایشی با تاکید بر  رویکرد صرفه جویانه در زمینه برگزاری این دوره از جشنواره، گفت: جشنواره این دوره با کمترین هزینه در حال برنامه‌ریزی و برگزاری است و در این خصوص مدیریت خوبی اعمال شده است. نمونه این امر حضور پانزده اثر نمایشی در بخش بین‌الملل است که تعداد گروه‌های نمایشی به تعداد سال گذشته است و تنها با یک سوم برابر رشد هزینه در جشنواره امسال حضور دارند که این رشد نیز تنها به سبب رشد نرخ ارز بوده است. 

شهرام کرمی ابراز امیدواری کرد: به یاری خدا به سمت برگزاری جشنواره‌ای رنگین، شیرین و کم‌حاشیه خواهیم رفت و جا دارد تا از تلاش‌های شبانه‌روزی و دلسوزانه نادر برهانی مرند و مدیران بخش‌های مختلف تشکر کنم که هر کدام با دلسوزی، مصلحت‌اندیشی و صرفه‌جویی توانسته‌اند بخش‌های متنوع را شکل داده و چنان در عملکرد خود خوب عمل کنند که گاه شگفت‌زده می‌شوم. این برنامه‌های موثر و پربار نشانه مدیریت، تجربه و دوراندیشی نادر برهانی مرند است.

پس از مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت ارشاد، نادر برهانی مرند روال فعالیت‌های ستاد جشنواره را اینگونه تشریح کرد: خوشحالم که پس از فراز و فرودهای بسیار، پیش‌بینی جشنواره‌ای منظم و آبرومند را به شما نوید دهم. تاکنون تمام رویدادهای جشنواره به موقع اتفاق افتاده‌اند. از فراخوان‌ها تا برگزاری برنامه‌ها، تنها تخطی ما به سبب غافلگیری‌مان از استقبال کم سابقه متقاضیان  بود و این مسئله گاهی پیش‌بینی زمانی ما را برای اعلام نتایج جابجا کرد.

وی در همین زمینه افزود: همه برنامه‌ریزی‌های ما به نتیجه نشسته و تمامی اقلام تبلیغاتی اعم از کتاب، کاتالوگ و … قبل از جشنواره آماده است.

 دبیر سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر درخصوص برنامه‌های جنبی جشنواره امسال، گفت: در کنار جشنواره چند بخش مختلف مانند نمایشگاه عکس، پوستر و یک نمایشگاه ذیل چهل سالگی انقلاب اسلامی با عنوان  نمایشگاه اسناد انقلاب داریم که این بخش یکی از بخش‌های جذاب و بدیع جشنواره خواهد بود. افتتاحیه نمایشگاه به همراه با تجلیل از ۱۰ هنرمند شاخص انقلاب و رونمایی از کتاب «چهل سال نمایش» برگزار می‌شود. نشست‌هایی نیز در خصوص تاریخ شفاهی تئاتر انقلاب با حضور هنرمندان و افراد شاخص تئاتر پیش‌بینی کردیم.

برهانی مرند همچنین افزود: نمایش‌های رادیویی نیز در فرهنگسرای سرو اجرا و همزمان از رادیو نمایش از بیست و هشتم بهمن ماه پخش خواهدشد که این بخش نیز ذیل چهل سالگی انقلاب اسلامی است.

وی از استقبال خوب رسانه‌ها و مطبوعات گفت: از سوی رسانه‌ها استقبال خوبی داشته‌ایم و با شبکه دو، جهت ساخت برنامه‌ای مشابه برنامه هفت وارد گفتگو شده‌ایم که خوشبختانه بار مالی برای جشنواره نخواهد داشت و شبکه چهار نیز به صورت زنده ده روز در خلال جشنواره تئاتر ویژه برنامه خواهند داشت. همچنین دو شبکه رادیویی ویژه برنامه‌های زنده پخش می‌کنند و چندین رسانه دیگر نیز درخواست ورود کرده‌اند. چند روزی است که در حال تدارک و برنامه‌ریزی اختتامیه هستیم و تمامی داوران را نیز اعلام کرده‌ایم جز بخش بین‌الملل که در روز نشست مطبوعاتی داوران آن بخش را نیز اعلام خواهیم کرد.

دبیر سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر در پایان افزود: خوشحالم اعلام کنم ده سالن خصوصی در جشنواره همراه ما خواهند بود که از آن میان به سه سالن که برنامه‌های فرهنگی بسیط‌تری داشته باشد جوایزی اهدا می‌شود.

در ادامه پیمان شریعتی مدیر اجرایی با اشاره به انتشار فهرست موضوعی آثار حاضر در جشنواره گفت: شاید در سال‌های اخیر چنین تنوع آثاری کمتر دیده‌ایم. در این دوره تعداد آثار بالا رفته و تنوع موضوعی خصوصا در بخش تاریخ معاصر و نمایش‌نامه‌های ایرانی بسیار افزوده شده است. در این مسأله نیز نقش آثار شهرستانی بسیار پررنگ است. یکی دیگر از تلاش‌های امسال ما مبتنی بر انجام تعهدات کامل نسبت به هنرمندان است که امیدواریم تا پایان امسال این مهم انجام پذیرد. 

در انتها معاون هنری ضمن تشکر از تلاش‌ها و کوشش‌های ستاد جشنواره گفت: جشنواره تئاتر رویداد عزیزی است و آنچه که در دورتر از آن به گوش می‌رسد صدای یک ارکستر کوک و همنوا است. هر نوازنده‌ای می‌داند چه می‌زند و این مبنی بر دقت و ریزبینی مدیریت کلان جشنواره و یکدل بودن مسئولین آن است.

حسینی در همین رابطه گفت: صبر بر کمبودها و نقصان‌ها از دیگر خصوصیات مثبت برگزارکنندگان این جشنواره بوده است که سختی‌ها را به جان خریده‌اند و دم نزده‌اند تا خدشه‌ای به بدنه جشنواره وارد نیاید.

معاون هنری ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد تئاتر و تاکید ایشان بر جایگاه هنر نمایش گفت: در فضای فعلی هنر به آرامش بسیار بیشتر از هیجان نیازمندیم. مایه خوشحالی است که تم نانوشته این جشنواره مبنی بر آثار و متون ایرانی است و امیدوارم سال پیش‌رو نیز آفرینش و زایش بسیاری را به چشم خواهیم  دید.

حسینی در پایان سخنان خود با اشاره به بخش پیشخوان ملی هنرهای اجرایی، آن را فرصت خوبی برای تئاتر دانست و افزود: این فرصت سبب می‌شود تا تالیف تازه‌ای برای تئاتر ایران داشته باشیم، گفتمان تئاتر را بسیط‌تر کنیم و این مستوره  ویژه موجب جلب توجه گردشگران خارجی و همسایگان‌مان خواهد شد.

در این دیدار تمامی مدیران و مسئولین بخش‌های مختلف سی و هفتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر حضور داشتند و توضیحات تکمیلی را در ارتباط با فعالیت‌های صورت گرفته ارائه دادند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش خاطرات منتشرنشده آیت‌الله فلسفی از تلویزیون – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه مستند در قسمت جدید مجموعه «تاریخ شفاهی ایران» در نظر دارد خاطرات پخش نشده مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی را برای نخستین بار روی آنتن ببرد.

به گزارش سینماپرس، مهدی مؤیدی تهیه‌کننده «تاریخ شفاهی ایران» درباره قسمت‌های جدید این مجموعه بیان کرد: خاطرات پخش نشده مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی در ۵۰ قسمت آماده پخش‌شده است و از امشب ۱۵ بهمن ساعت ۱۸:۳۰ روانه آنتن می‌شود.

وی افزود: مرحوم آیت‌الله محمدتقی فلسفی سخنران و خطیب مذهبی در تهران متولد شد و در تهران و قم دروس حوزوی خواند، او پیام‌های آیت‌الله بروجردی را به محمدرضا پهلوی شاه وقت ایران می‌رساند و در نهضت امام خمینی (ره) حضور فعال داشت و  بارها به همین دلیل بازداشت و ممنوع المنبر شده است. فلسفی در منبر و خطبه روشی نو پایه‌گذاری و شاگردان بسیاری تربیت کرد و خدمات دینی و اجتماعی او بسیار و مسافرت‌های تبلیغی او به کشورهای عربستان، عراق، پاکستان و همچنین به شهرهای مختلف ایران قابل‌توجه است.

این تهیه‌کننده در پایان بیان کرد: در این مجموعه خاطرات، مرحوم فلسفی از روزهای نخست کودکی‌اش و همچنین دانسته‌هایشان از زندگی پدرشان یعنی مرحوم آیت‌الله تنکابنی که از علمای بنام حوزه بوده‌اند، صحبت خواهد کرد و مختصری از زندگی پدر و مادرشان و روزهای کودکی تا رسیدن به نوجوانی و ورود به حوزه و سپس رفتن به منبر و چگونگی شرایط حوزه در آن سال‌ها و در ادامه تا رسیدن به نهضت امام خمینی (ره) خاطراتش بیان خواهد شد.

مؤیدی گفت: پخش این مجموعه از امشب در شبکه مستند آغاز می‌شود و بازپخش آن روز بعد ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خاطره کارگردان فیلم «خون خدا» از فیلمبرداری در ظهر عاشورا +فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ویژه‌برنامه تلویزیونی «نقد سینما» شب گذشته میزبان مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم سینمایی «خون خدا» بود.

به گزارش سینماپرس؛ مرتضی‌علی عباس‌میرزایی کارگردان فیلم سینمایی  «خون خدا» در پنجمین شب از ویژه‌برنامه تلویزیونی نقد سینما گفت:

 
«می‌خواهم خاطره‌ای را نقل کنم. ما ظهر عاشورا داشتیم در چهارراه گلوبندگ تصویربرداری می‌کردیم. روز نهم و دهم چهار گروه فیلمبرداری بودیم. تا سومِ امام فرصت داشتیم که تصاویری را بگیریم که باز هم درست اتفاق نیافتاد و مجبور شدیم به سراغ بازسازی برویم. روز دهم باید می‌رفتیم یک مسجدی و یک سری پلان می‌گرفتیم، یک پلان نماز خواندن می‌خواستیم که هیچ‌کدام اتفاق نیافتاد. نماز ظهر عاشورا را کسی با آن شوری که می‌خواستیم نمی‌خواند. من وارد مسجد شدم و دیدم دو ردیف صف بیشتر نیست. اصلا مانده بودم که چه باید بکنم.»

«رضا را صدا کردم و یادم است که همین‌طور با هم قدم می‌زدیم. گفتم رضا من ظهر عاشورا را جور دیگری دیده بودم. یکباره دیدم روبه‌روی مسجد ارک در کنار قبر شهدای گمنام هستیم. خیلی برایم عجیب بود. یک لحظه چیزی در دل و ذهنم گذشت که من اگر این پلان را نگیرم فیلم ناقص است، خودتان به من کمک کنید که من چه کنم! یکباره رضا کدهایی داد که خیلی برایم جذاب بود و سکانسی را گرفتیم که بی‌نهایت از آن لذت می‌برم. من تمام تلاشم را کردم که بهترین اپراتور در این سیستم حق‌گویی باشم.»

 مرتضی‌علی عباس‌میرزایی در بخشی از برنامه نیز گفت:
 «همیشه دوست داشتم بتوانم کاری در حوزه عاشورا و مرتبط با حضرت سیدالشهدا (ع) انجام دهم. خدا را شکر که توانستم این قصه را به این سمت ببرم و با آن ادبیات و فرم ساختاری که بلد بودم فیلم را روایت کنم و بسازم. درباره اقتباس، قصه‌هایی هست که احتمالا همه‌مان شنیده‌ایم. ولی این اتفاق زمانی در ذهن من شکل گرفت که با کارتن‌خوابی مواجه شدم که در ظهر عاشورا تلاشی برای گرفتن غذای نذری نمی‌کرد. من به او غذا دادم و پیشنهاد داد با هم غذا بخوریم. شخصیت جالبی داشت و روزگار او را به این راه کشیده بود. تلنگر اول در ارادتی که این آدم به امام حسین داشت برای من جذاب بود. غیر از این هم حقایق و قصه‌ها و خاطراتی هست که از بزرگان ما که به گوش ما رسیده است. این‌ها را تلفیق کردم و به این قصه رسیدم.»

«دوست داشتم به عنوان فیلم اول این فیلم را بسازم. بعد از انزوا قرار بود فیلمی درباره شهدای هفتم تیر بسازم که مسائلی پیش آمد که نشد. به این نتیجه رسیدم که باید خون خدا را بسازم چون ذهنم را درگیر کرده بود. تلاش کردم کار را به فیلمنامه‌نویس حرفه‌ای بسپارم اما کسی قبول نمی‌کرد چون یک گارد عجیبی نسبت به کار مذهبی وجود دارد. چه در نویسندگی، چه در بازی و چه در عوامل! به نظرم آدم‌هایی که زیاد شعار نمی‌دانند به ما بیشتر در این فیلم کمک کردند تا آدم‌هایی که شعار می‌دادند. خیلی نگران‌کننده است که با محوریت عاشورا فیلم بسازید. این‌طوری هم نگاه کنید می‌توانید به آن‌ها حق بدهیم چون من هم فرمالیستم و خیلی راحت قصه تعریف نمی‌کنم و این آدم‌ها را بیشتر نگران می‌کند. سیاوش خیلی آدم پاک‌باخته ای است که کنار من ایستاد.»

 «کلا شما اگر بخواهید درباره حقیقت بخواهید صحبت کنید متهم می‌شوید. ما درباره حقیقت شعار می‌دهیم ولی وقتی درباره سمبل حقیقت که در خون و آیین و مراسم‌تان هست بخواهید حرف بزنید، همه جای خالی می‌دهند. رضا اخلاقی‌ یک کلام در این فیلم دیالوگ ندارد. می‌توانم بگویم این اولین فیلم سینمای ایران است که شخصیت اصلی‌اش فقط می‌خندد و گریه می‌کند. همه‌ بازیگرانی که به سراغ‌شان رفتیم می‌گفتند چرا شخصیت حرف نمی‌زند؟ ما می‌خواهیم حرف بزنیم. ما در روز ۱۷-۱۸ ساعت کار می‌کردیم. شرایط سختی بود، چه در پیش‌تولید و چه در تولید. همه همراه و هم‌دل بودیم. هرآن‌چیزی که در این فیلم اتفاق افتاد. خارج از کنترل ما بود. شاید آن #سینمای_اشراقی که شهید آوینی از آن حرف می‌زد را من با پوست و گوشت‌م احساس کردم.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲۳ آزاده و ۲۳ بازیگر فردا به کاخ جشنواره می آیند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» در پردیس سینمایی ملت، ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس به همراه بازیگران نقش ۲۳ نفر فردا به کاخ رسانه ها می آیند.

به گزارش  سینماپرس، با توجه به اکران فیلم سینمایی «۲۳ نفر» در پردیس سینمایی ملت، ۲۳ آزاده دوران دفاع مقدس به همراه ۲۳ بازیگر فیلم فردا ۱۶ بهمن ماه به تماشای این فیلم سینمایی می نشینند.

فیلم سینمایی «۲۳ نفر» به کارگردانی مهدی جعفری در حال حاضر با اعلام آرای مردمی از سوی خانه سینما در بین هشت فیلم محبوب تماشاگران در سی و هفتمین فیلم فجر قرار دارد.  

فیلمبرداری این اثر از روز جمعه ۱۳ مهرماه با حضور سردار حاج قاسم سلیمانی در تهران آغاز شده بود.

«۲۳ نفر» به تهیه‌کنندگی مجتبی فرآورده، روایت گروهی از رزمندگان نوجوان ایرانی است که در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۱۳۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند.

سازندگان فیلم سینمایی «۲۳ نفر» عبارتند از تهیه‌کننده: مجتبی فرآورده، نویسنده و کارگردان: مهدی جعفری، مدیر فیلمبرداری: مرتضی قیدی، طراح صحنه: کامیاب امین عشایری، طراح لباس: سارا سمیعی، جلوه‌های ویژه میدانی: محسن روزبهانی، جلوه‌های ویژه بصری جنگ: هادی اسلامی، جلو های ویژه بصری بخش عراق: امیر سحرخیز، مدیر تولید: رضا زنجانیان، مشاوران: احمد یوسف‌زاده، محمد ساردوئی، تدوین: میثم مولایی، صدابردار و صداگذار: بهمن اردلان، طراح چهره‌پردازی: عباس عباسی، مشاور رسانه ای: مهرداد معظمی.

مشاهده خبر از سایت منبع