X

بایگانی بهمن 19, 1397

دفتر سینمایی

شکایت وودی آلن علیه آمازون – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وودی آلن، کمدین، بازیگر و کارگردان امریکایی شکایتی ۶۸ میلیون دلاری علیه کمپانی آمازون مطرح کرده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، وودی آلن شکایتی ۶۸ میلیون دلاری از آمازون استودیوز را دیروز پنجشنبه ۷ فوریه مصادف با ۱۸ بهمن ماه به دادگاه برد.

او در این دادخواست ادعا کرده که یک قرارداد برای ۴ فیلم با کمپانی بسته اما آمازون از اکران فیلم «یک روز بارانی در نیویورک» وی خودداری کرده است در حالی که فیلم بیش از ۶ ماه است که آماده نمایش است.

در این دادخواست همچنین مطرح شده که آمازون دلایلی مبهم برای رها کردن پروژه طرح می‌کند و این در حالی است که وعده تهیه ۳ فیلم دیگر هم نامشخص مانده است.

در این دادخواست آمده که آمازون سعی کرده با اشاره به یک ادعای بی‌پایه ۲۵ سال پیش این قرارداد را معوق نگه دارد اما پیش از عقد این قرارداد هم آن ادعا هم برای این کمپانی و هم برای مردم کاملا شناخته شده بود و این امر حقی برای آمازون برای پایبند نبودن به قرارداد تهیه ۴ فیلم ایجاد نمی‌کند.

منظور از ادعای بی پایه ۲۵ ساله ادعای دختر خوانده آلن درباره آزار جنسی در دوره کودکی از پدرخوانده‌اش است که با مطرح شدن هشتگ من هم همین‌طور دوباره به صدر خبرها راه یافت و با وجود تبرئه شدن وودی آلن در ۲ دادگاه از آن زمان، توانست فضایی علیه این کارگردان کهنه‌کار ایجاد کند.

درخواست ۶۸ میلیون دلار حداقل دستمزدی است که آلن باید از تهیه این ۴ پروژه از کمپانی آمازون دریافت کند.

آمازون توزیع کننده ۲ فیلم اخیر وودی آلن یعنی «چرخ شگفتی» و «کافه سوسایتی» بود.

انتظار می‌رفت «یک روز بارانی در نیویورک» که چهل و هشتمین فیلم بلند وودی آلن است، توسط آمازون تا پیش از پایان سال پیش به نمایش درآید.

آمازون سال ۲۰۱۶ و زمانی که روی پرایس ریاستش را برعهده داشت قراردادی با آلن بست تا او پس از «یک روز بارانی در نیویورک» سه فیلم دیگر برای آمازون بسازد.

اما اوایل سال پیش خبری از سوی هالیوود ریپورتر منتشر شد مبنی بر این که آمازون ممکن است تصمیم بگیرد این قرارداد را لغو کند؛ حتی اگر مجبور باشد غرامتش را بپردازد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برگزاری نشست خبری «بچه مهندس» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری سریال «بچه مهندس» با حضور جمعی از عوامل سازنده و بازیگران آن برگزار شد.

به گزارش سینماپرس نشست خبری مجموعه تلویزیونی «بچه مهندس» با حضور پرویز پورحسینی، سیما تیرانداز، بهاره رهنما، مانی رحمانی بازیگر نوجوانی جواد، منصور چراغی‌پور، عباس جمشیدی‌فر، سوگل طهماسبی به عنوان بازیگران و علی غفاری کارگردان و حسن وارسته نویسنده این سریال در ساختمان روابط عمومی سازمان صدا و سیما و برگزار شد.

بنا بر این گزارش، در ابتدای این نشست علی غفاری کارگردان سریال بچه مهندس گفت: این سریال حاصل تلاش یک سال و نیم گروه است و ۶۲ قسمت کار آماده نمایش شد که تاکنون ۶۰ قسمت پخش شده است و احتمالاً جمعه و شنبه پشت صحنه سریال را پخش می‌کنیم.

حسن وارسته نویسنده سریال نیز گفت: بعد از پخش یک قسمت از سریال بعضی از دوستان ما را مورد نقد قرار دادند و ناجوانمردانه نقد کردند. جالب اینجاست که افراد داخل کشور ما را متهم کردند که اسپانسر ما خارج از کشوری‌ها هستند و قرار است سند ۲۰ ۳۰ را ترویج کنیم و برعکس خارج از کشوری‌ها ما را متهم کردند که ما کودک همسری را آموزش می‌دهیم.

وی با بیان اینکه من به یکی از آنها گفتم که اگر آنقدر اسپانسر داریم چرا وضع ما اینقدر خراب است، اظهارداشت: حتی بعضی از منتقدان که دوستان من هستند وقتی با آنها وارد گفتگو شدم متوجه شدم، سریال بچه مهندس را ندیده‌، روی موج عجیبی سوار شده‌اند. این سریال هیجان و عواطف نوجوانی را نشان داد و ما آن را براساس علوم روانشناسی و علوم بومی ساخته‌ایم. با سبک و سیاق خودمان با کارشناسان صحبت کردیم و نقاطی که احساس کرده‌ایم بلد نیستیم را از آنها سوال کردیم، این چیزی که دیده می‌شود راهکار است که به شکل دراماتیک در آمده است.

وارسته تصریح کرد: به طور ناجوانمردانه گفتند که یکی از این بچه ها ۱۱ و دیگری ۱۴ ساله است در حالیکه ۱۶ ساله بودند. آنها حتی سریال را ندیده‌اند. جالب است هنوز هم حمله می‌کنند، پیرو صحبت آقای غفاری با صحبت‌هایی که با مردم داشتیم فهمیدیم مردم دوست داشتند، نقد محترمانه داشتند، متأسفانه همین بخش کوچک ما را اذیت کرد چراکه ما دنبال حاشیه نبودیم و همه  اینها در دراز مدت مشخص می‌شود.

بهاره رهنما نیز در این باره گفت: من نسبت به این موضوع واکنش نشان ندادم چراکه اینقدر برخورد خنده دار بود، عملاً اینقدر این حاشیه کودکانه بود که جای جواب ندادن نداشت. یکی از پایه‌های روابط دراماتیک در داستان‌های کهن، عشق نوجوانی است حالا اگر دوستان غرب را هم قبول دارند ما بسیار افسانه‌های کهن داریم در این زمینه احساس رمانتیک آثار مرجع است. متأسفانه هر کاری که در ایران موفق می‌شود به جای اینکه محبت‌ نصیبش شود مورد زد و خورد قرار می‌گیرد، البته امروز این را باید بگویم مردم واقعی ایران کسانی که با ۷۰۰ آیدی بدون اسم که اصلاً فعالیت نداشتند اما نسبت به سریال واکنش منفی داشتند، نیستند بلکه مردم واقعی ایرانی کسانی هستند که امروز پای تلفن با ما صحبت می‌کردند.

پرویز پورحسینی در ادامه سخنان رهنما تصریح کرد: به دام موجی افتاده‌ایم که دعوای آنها با ما نیست بلکه دعوای آنها با صدا و سیما است. هر دو جناح مشکل دارند و هر کسی با صداو سیما کار می‌کند چک اول را می‌خورد، بعداً می‌فهمند که نادیده قضاوت کرده‌اند.

نویسنده سریال سپس درباره مضامین پرداخته شده در این سریال عنوان کرد: برای اولین بار به بحث هیجانی وعشق نوجوانی وارد شدیم. در ارتباط با مباحث عاطفی نوجوانان تابو شکنی کردیم حتی به نظرم بعضی مواقع ما خودمان در تلویزیون خط قرمزها را ما می‌سازیم. دین ما این خط قرمز را جلوی ما نمی‌گذارد ما دچار سنت‌گرایی غلط شده‌ایم.

وی افزود: خود سانسوری که خودمان به وجود آوریم. دوره این حرف‌ها گذشته است بحث این حرف‌ها گذشته است. امروز کادوی بچه‌ها تبلت‌هایی است که به راحتی در اینترنت سربریدن و هر چیز دیگر را می‌بینند. اما به ما که می‌رسد می‌گویند شما باعث شدید بچه‌ها صحنه‌هایی ببینند که نباید می‌دیدند. البته یک ایراد دیگری وجود دارد و آن اینکه این کار درباره کودک و نوجوان است اما نه برای کودک و نوجوان. این سریال خانواده‌ها را آموزش می‌دهد.

رهنما هم ادامه داد: دوستانی که از خارج و داخل به همکاری ما با تلویزیون اعتراض می‌کنند جدای از اینکه قصه خوب در تلویزیون کم است، اما می‌خواهم بگویم اینقدر ادای اپوزیسیون بودن را در نیاورید.

سیما تیرانداز نیز در این جلسه پیرامون صحبت‌هایی که می‌گویند بازیگران به خاطر دستمزد کار می‌کنند و به فیلمنامه‌ها توجه نمی‌کنند، پاسخ داد: نمی‌توان کار هنرمندان را اینگونه قضاوت کرد چراکه هنرمندانی هستند که سالی یک یا دو کار انجام می‌دهند. خود من جز کسانی هستم که کم کار هستم. سعی کردم کار خوب انجام بدهم و انتخاب کار هم به خیلی از عوامل بستگی دارد. کسی می‌تواند این قضاوت داشته باشد که در حیطه کاری من باشد و پایش را در کفش من گذاشته باشد.

وی افزود: من برای حضور در سریال بدون فیلمنامه کار شروع کردم و با اعتماد به نویسنده و کارگردان همکاری کردم، شاید اتفاقی می‌افتاد و خروجی کار آن چیزی نمی‌شد که من پیش‌بینی می‌کردم. البته باید گفت هنرمندان طیف‌های مختلفی دارند یکی چند سریال بازی می‌کند و برخی‌ها یک سریال کار کرده‌اند که هر کدام محترم هستند، یکی قسط خانه ندارد و دیگری زندگی‌اش سخت‌تر می‌گذرد، اصولاً اهمیتی به این قضاوت‌ها نمی‌دهم زمانی طیفی می‌تواند راجع به ما قضاوت کند که آگاه باشد.

سیما تیرانداز عنوان داشت: هرچند پسر ۱۱ ساله دارم اما کار کودک و نوجوان دغدغه من نبود نه کار کودک کرده‌ام و نه کار نوجوان. علت حضورم در این مجموعه نیز به واسطه اعتمادی بوده است که نسبت به کارگردان و نویسنده داشته‌ام. کارگردان و نویسنده به من گفتند که کاراکتر من قرار است یک رابین هود خانم باشد از نظر من هم همکاری با این سریال تجربه جدیدی بود و با یک نقشه خوب مواجه شدم و خوشحالم که در این سریال بازی کردم باید بگویم این سریال جزو سریال‌های بی خاصیت این بود که گاهی اوقات از تلویزیون می‌بینیم.

او در ادامه تاکید کرد: اصولاً کمی مقصر صدا و سیماست که هیچ وقت پای کارهای خود و آثاری که در آن تولید می‌شود نبوده است آثاری که زحمات زیادی برای آن کشیده شده است صدا و سیما هیچگاه از هنرمندان دفاع نکرده نمونه آن می‌توان به سریال سرزمین کهن نفس گرم و سریال‌های دیگر اشاره کرد.

کارگردان بچه مهندس نیز با اعتقاد بر اینکه حاشیه‌های ایجاد شده علیه این سریال به دور از انصاف است درباره این حاشیه‌ها اظهار کرد: متأسفانه فضای مجازی علیرغم امتیازاتی که دارد استفاده‌های نادرستی از آن می‌شود. حاشیه‌هایی که برای سریال بچه مهندس ایجاد شد همه به دور از انصاف بود نقدهایی که به سریال وارد شد صادقانه نبود. حدود یک سال و نیم است که ما درگیر ساخت این سریال و رساندن آن به آنتن تلویزیون هستیم محدودیت‌هایی که برای ما در مسیر ساخت این سریال ایجاد شد واقعاً ما را اذیت کرد.

وی افزود: من به عنوان کارگردان به دلیل این پروسه زمانی کم بسیار در فشار بودم و به قول یکی از دوستان ما همیشه باید در بحران کار تولید کنیم با توجه به این که قصه ما در سال ۸۴ روایت می‌شد طراحی صحنه ما باید به همان زمان بر می‌گشت که این کار را برای ما دشوار می‌کرد.

مانی رحمانی بازیگر نقش جواد درباره این سریال گفت: جواد یک نقش متین، آرام است که با نهایت کمبودها می‌خواهد ستاره شود.این کار تجربه خوبی بود، اولین کاری بود که من بعد از ۱۱ سال اینقدر دیده شدم.

کارگردان بچه مهندس درباره ساخت فصل سوم این سریال عنوان کرد: از روز اول تصمیم این بود که شخصیت جواد را در سه مقطع تعریف کنیم بر این باور هستم که فصل میوه چینی فصل سوم است. جوادی چنین مسیری را پر فراز و نشیب را طی کرده است تا در فصل جوانی شکوفا شود. آقای وارسته در حال نگارش است و نیمی از سریال به طور کامل نوشته شده است و با صحبت‌هایی که با مدیران سازمان داشتیم تصمیم این است که فاز سوم ساخته شود اگر فاز سوم ساخته نشود این قصه ناقص است. منتهی ساخت فصل سوم و چهارم فاکتورهای مختلف دارد تا کار را دلچسب کند و الان نمی‌توانم بگویم قطعی ساخته می‌شود یا خیر.وی در خصوص حواشی سریال بیان کرد: من فیلم سینمایی و سریال ساختم انتظار بازخوردهای مختلف را داشتم، ما نمی‌توانیم نسبت به برخی موضوعات چشم پوشی کنیم به هر حال رسالت فیلمساز این است طرح موضوع کند و موافقین و مخالفان اعلام نظر کند اما همان طور که اقای وارسته گفتند باید صادقانه باشد اما فضای مجازی ابزاری شده که استفاده درست از آن نمی‌شود.

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آمار فروش فیلم ها در هفته ای که گذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی رغم اکران فیلم های جشنواره فجر، آثار روی پرده مانند «قانون مورفی» و «بمب» فروش خود را حفظ کردند.

به گزارش سینماپرس، علی رغم اکران فیلم های جشنواره فجر، آثار روی پرده مانند «قانون مورفی» و «بمب» فروش خود را حفظ کردند.

آمار فروش تا ابتدای جمعه ۱۹ بهمن ۱۳۹۷ به شرح زیر است:

فیلم سینمایی «قانون مورفی» ۷میلیارد و ۳۰۰میلیون(۳۷روز)

فیلم سینمایی «بمب» ۶میلیارد و ۹۰۰ میلیون (۶۵ روز)

فیلم سینمایی «مارموز» ۶میلیارد و ۳۵۰ میلیون(۵۸ روز)

فیلم سینمایی «کلمبوس» ۴میلیارد و ۸۸۰میلیون(۶۵ روز)

فیلم سینمایی «پیشونی سفید(۲)» ۴ میلیارد و ۵۲۰ میلیون(۱۲۲ روز)

فیلم سینمایی «پاستاریونی» ۲میلیارد و ۴۴۰میلیون(۷۲ روز)

فیلم سینمایی «پارادایس» ۱میلیارد و ۷۵۰ میلیون(۱۶روز)

فیلم سینمایی «دزد و پری(۲)» ۱میلیارد و ۵۵۰میلیون(۴۴ روز)

فیلم سینمایی «تخته گاز» ۱میلیارد و ۴۰۰ میلیون(۳۰ روز)

فیلم سینمایی «اتاق تاریک» ۱میلیارد و ۲۰۰میلیون(۵۱ روز)

فیلم سینمایی «درساژ» ۵۰۰ میلیون(۳۰ روز)

فیلم سینمایی «ترانه» ۱۴۰ میلیون(۱۶روز)

فیلم سینمایی «امین و اکوان» ۱۲۰ میلیون(۵۸ روز)

فیلم سینمایی «سندباد و سارا» ۶۰ میلیون(۲۳ روز)

فیلم سینمایی «اسکی باز» ۴۱ میلیون(۵۸ روز)

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر


عکس/ نهمین روز سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «قسم»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «قسم»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «جان دار»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «جان دار»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جشنواره جام جم نقشه راه برنامه سازان است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید ابوطالب از تجربه حضورش در جشنواره جام جم و نکات قوت و ضعف این رویداد گفت.

به گزارش سینماپرس، سعید ابوطالب، کارگردان و تهیه کننده ای که با فضا و ژانر جدیدی برای تلویزیون در جشنواره جام جم حاضر شد، سال گذشته جایزه بهترین خلاقیت و پژوهش را برای مجموعه مستند، مسابقه «دستم را بگیر» را به خود اختصاص داد. او که علاوه بر این جایزه تجربه داوری جشنواره را نیز در کارنامه اش دارد، درباره این رویداد بیان کرد: من فکر می کنم که جشنواره تلویزیونی جام جم جزو برنامه های تأثیرگذاری است که در همه جای دنیا هم رسم است. زمانی که ما می گوییم جشنواره جام جم یعنی رویدادی که به بیش از ۱۰ شبکه که انواع برنامه ها را تولید می کنند، توجه دارد. اما در کنار اهمیت این اتفاق، نکته ای که می توانم درباره آن با توجه به شناختی که دارم بگویم این است که ما باید در این فضا مقداری دایره انتخاب هایمان را گسترده و متنوع تر کنیم چون در سال های اخیر ژانرهای جدیدی هم در تلویزیون تولید شدند. رئالیتی شو که جا دارد بخشی مجزا برایش در نظر گرفته شود، یکی از این ژانرهاست که نه مستند است و نه فیلم به همین دلیل جا دارد که از تقسیم بندی های کلاسیکمان فاصله بگیریم و در کنار عناوین داستانی، مستند، مسابقه و … فضاهای دیگری که وجود دارند را هم به طور صحیح قضاوت کنیم.  

این کارگردان افزود: من به عنوان اولین سازندگان رئالیتی شو، مدت هاپیش سرزمین دانش را ساختم اما منظورم از رئالیتی شو مستند مسابقه نیست، گاهی می تواند فیلم مسابقه باشد که امسال در حال ساخت آن برای عید شبکه یک هستم، در واقع فیلم یا مستند مسابقه به معنی رئالیتی شو نیست، بلکه این عنوان ژانری است که در تلویزیون های دنیا حدود ۱۷ شاخه مختلف دارد. در عین حال ذات تلویزیون تنوع و خلاقیت است، در این مسیر ما باید روی همین موارد اصرار کنیم تا بعد هیات داوران هم اجازه دهند تا آثاری که ساخته می شود و در هیچ کدام از بخش های متداول گنجانده نمی شود، دیده شوند.
ابوطالب با اشاره به میزان تأثیرگذاری این جشنواره هم گفت: ما در مجموعه شبکه های تلویزیونی گستره ای از مخاطب را داریم که طبیعی است آن ها نمی توانند همه برنامه ها را رصد و ارزش گذاری کنند، بنابراین زمانی که آثار به جشنواره می آیند، مسیری مشخص می شود که در آینده برنامه سازان هم متوجه می شوند چه آثاری باید بسازند و در واقع سلیقه مخاطب هم دستشان می آید. نکته دیگری که وجود دارد و گرچه می دانم که هیأت انتخاب هم به آن توجه دارد، این است که هر کاری با امکانات مختلفی ساخته می شود، یعنی بعضی از تهیه کننده ها و کارگردان ها در مناطق دورافتاده با کم ترین امکانات تولید فیلم می کنند و بقیه با شرایط پیشرفته تری از نظرفنی روبه رو هستند، با این حال گاهی آثاری که در همان مناطق دورافتاده شکل گرفته ارزشمندتر از بقیه است چون همیشه تنها وجود امکانات دلیل به ساخت یک اثر خوب نمی شود و این تجربه و فکر است که مسیر را تعیین می کند.
او اضافه کرد: یکی از خطراتی که جشنواره ها دارند این است که هر ساله آثاری انتخاب می شوند و این نگاه ها ممکن است تکثر و تنوع نظرات را به همان چند اثری که جایزه می گیرند، محدود کنند. در این جا ما باید تذکر دهیم که آثار انتخاب شده نباید چنین محدودیتی را ایجاد کند و تنوعی که لازمه رسانه است، حفظ شود. با این حال به دلیل گستره مخاطبان و دایره فعالیت جشنواره جام جم این رویداد حتی می تواند از جشنواره های مشابه مهم تر باشد.
بخش های جدید جشنواره جام جم یعنی چهل سالگی و مردمی هم موضوع دیگری بود که ابوطالب بعد از یادآوری اهمیت توجه به همان بحث تجهیزات و امکاناتی که برای یک فیلم ۴۰ سال پیش در مقایسه با آثار جدیدتر وجود داشت، به سراغ بخش مردمی رفت و گفت: این بخش هم اتفاق خوبی است اما این که ما چطور نظرات را جمع آوری می کنیم؟ از چه جامعه آماری و این دست موارد، اهمیت دارد. به هر حال هدف رسانه ملی کل جامعه است و باید به نظر مردم احترام بگذاریم و برای تولیدات آینده از آن تأثیر بگیریم. چون در کنار این که هر کاری باید دارای استانداردهای لازم باشد، حتما باید مخاطب خود را هم جلب کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گیتی: مسئولان برگزارکننده جشنواره گوش شنوا ندارند و اشتباهات خود را تکرار می کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین گیتی منتقد پیشکسوت سینما همزمان با برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر گفت: مسئولان برگزارکننده جشنواره گوش شنوا ندارند و اشتباهات خود را تکرار می کنند؛ آن ها با ندانم کاری های شان جشنواره را کوچک و یخ زده کرده اند، به فیلم های بی ارزش توجه می کنند و از سوی دیگر صدای انتقاد و اعتراض های سینماگران و اهالی رسانه را نمی شنوند و این اتفاقات همگی باعث افول این رویداد سینمایی شده است.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: جشنواره فجر طی سال های اخیر بسیار کوچک، کمرنگ و یخ زده شده است؛ یک زمانی در جشنواره ما بیش از ۶۰ فیلم داستانی را می دیدیم و این رویداد تکلیف یک سال آینده سینمای کشور را برای منتقدان، کارشناسان، سینماگران و اهالی رسانه روشن می کرد اما حالا با کاهش چشمگیر تعداد فیلم های حاضر در جشنواره تکلیف سینما در سال بعد روشن نمی شود.

وی ادامه داد: از سوی دیگر در حوزه اجرایی جشنواره فیلم فجر با مشکلات عدیده ای روبرو است؛ اعمال سلیقه مدیران جشنواره باعث شد تا شکوه برگزاری جشنواره فیلم فجر که در برج میلاد برگزار می شد از بین برود و این جشنواره به یکی از پرت ترین و دورافتاده ترین پردیس های سینمایی منتقل شود؛ اتفاقی که بسیار تلخ و ناراحت کننده است و با توجه به اینکه میان اهالی رسانه و سینماگران جدایی انداخته باعث می شود تا رسانه ها در کارشان خلل جدی ایجاد شود.

گیتی خاطرنشان کرد: اصولاً جشنواره فیلم فجر از ابتدای تأسیس اش تاکنون همواره محل اعمال سلیقه دبیران و مدیران سینمایی بوده؛ از کم و زیاد کردن تعداد سیمرغ های جشنواره تا کاهش و افزایش مکرر بخش های آن همگی باعث شده تا این جشنواره به ثبات نرسد. از سوی دیگر متأسفانه هر دبیری که می آید با انتقاد و بدگویی از دبیران قبلی سعی دارد سلیقه خود را در جشنواره اعمال کند و همه این اتفاقات دست در دست هم داده تا این رویداد سینمایی به شدت دچار صدمه شود.

این منتقد پیشکسوت سینما سپس با بیان اینکه در هیچ یک از جشنواره های سینمایی معتبر دنیا ما شاهد چنین اتفاقات عجیب و ناراحت کننده ای نیستیم اظهار داشت: آیا واقعاً در کن و برلین و ونیز و اسکار و… هم وضعیت همین گونه است؟ ما تا کی باید شاهد آزمون و خطا در برگزاری جشنواره مان باشیم؟ آیا زننده نیست که ما بعد از این همه سال نتوانسته ایم جشنواره را به یک ثبات نسبی برسانیم؟

وی در بخش دیگری از این گفتگو با اشاره به اینکه عده ای از سینماگران کشور به دلایل مختلف از جمله عدم برنامه ریزی و ثبات مناسب دیگر راضی به حضور در جشنواره نیستند و به همین علت یا آثارشان را به این رویداد نمی فرستند و یا اینکه بعد از پذیرفته شدن فیلم شان از شرکت در جشنواره انصراف می دهند اظهار داشت: جشنواره برای اهالی سینما هیچ امتیاز ویژه ای ندارد و به همین علت سینماگران هم واقعاً دیگر مایل به حضور در این رویداد نیستند؛ اگر مثلاً مسئولان جشنواره با تدبیر و درایت در نظر می گرفتند که برای آثاری که در جشنواره حضور دارند در طول سال حمایت کنند و آن ها را بلافاصله بعد از جشنواره اکران عمومی کنند شاید سینماگران بیشتر ترغیب می شدند تا در این رویداد حضور پیدا کنند.

گیتی  همچنین با انتقاد از دور شدن جشنواره از اهداف و آرمان هایش یادآور شد: آیا هدف اصلی جشنواره که ترویج فیلم های خانوادگی، اخلاق مدار و ارزشی بود به نتیجه رسید؟ متأسفانه جواب این سوأل خیر است!

وی در پایان این گفتگو افزود: من امیدوارم تدبیری جدی اندیشه شود و سینماگران دغدغه مند اداره جشنواره را در دست خود بگیرند تا این رویداد با تغییر مکرر مدیران دولتی و دبیران بیش از این دچار خسران و لطمه نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

واکنش تند حسین قدیانی به حاشیه های جشنواره فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین قدیانی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود به پوشش و تیپ های خلاف عرف و هنجار سلبریتی ها در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

به گزارش سینماپرس؛ حسین قدیانی، روزنامه نگار و وبلاگ نویس با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود به پوشش و تیپ های خلاف عرف و هنجار سلبریتی ها در جشنواره فیلم فجر واکنش نشان داد.

این روزنامه نگار نوشت:

همین که پاچه‌ی شلوار #رضا_شکیبایی (سردبیر وطن امروز) ۲۰ سانت نیست؛ همین که درون جیب بالای کت #احسان_محمدحسنی (رئیس سازمان اوج) هیچ درختی دیده نمی‌شود؛ همین که زیپ شلوار #وحید_جلیلی (انقلابی دغدغه‌مند) همیشه در ملأعام بسته است؛ همین که فاق شلوار #محمدرضا_کائینی (روزنامه‌نگار و تاریخ‌پژوه) به کوتاهی سیبیل گربه نیست؛ همین که نخ شرت مامان‌دوز #مازیار_بیژنی (طراح اهل بیت انقلاب) از آستین کاپشنش نزده بیرون؛ همین که عرق‌گیر #یاسر_جبرائیلی (کارشناس مسائل اقتصادی و سیاسی) به رنگ لنگ حمام نیست؛ همین که کت #رائفی_پور (کارشناس همه‌ی مسائل) درون شلوارش نیست؛ همین که #نجم_الدین_شریعتی (مجری برنامه‌ی خدامحور سمت خدا) با حوله‌ی قدی پدربزرگش در تلویزیون ظاهر نمی‌شود؛ همین که دکمه‌های پیرهن #میثم_ایرانی (از خوبان نازنین اینستاگرام) با طناب به کفشش بسته نشده؛ همین که خشتک #علی_زکریایی (طناز قهار) از ۱۰ جا پاره نیست؛ همین که #علی_صدری_نیا (مستندساز) موهایش را عین بچه‌راسو شانه نمی‌کند؛ همین که سوراخ ناف #مهدی_صفارهرندی (تهیه‌کننده) از کیلومتر ۲۵ جاده‌مخصوص معلوم نیست؛ همین که کفش #علی_علیزاده (قاتل بی‌بی‌سی و من و تو) ۴ متر و ۳ سانت، پاشنه ندارد؛ همین که دماغ #وحید_یامین_پور (کارشناس و مجری رسانه) از ۸ جا عمل نشده؛ همین که لایه‌هایی از شکم #مسعود_فروغی (سردبیر فرهیختگان) از جورابش نزده بیرون؛ همین که #میثم_محمدحسنی (مدیر نصرتی‌وی) از لیف به جای کراوات استفاده نمی‌کند؛ همین که اندازه‌ی هر ۲ پاچه‌ی شلوار #عباس_گودرزی (طراح خوش‌ذوق حزب‌اللهی) با هم مساوی است؛ همین که لب بالایی #صادق_مهدی_غفرانی (روزنامه‌نگار و فعال رسانه) شیفت روی انگشت شصتش نیست؛ همین که #کامران_نجف_زاده (خبرنگار برجسته‌ی ایران در نیویورک) از پارچه‌ی دم‌کنی خاله‌اش به عنوان پالتو استفاده نمی‌کند؛ همین که آستین کت #میثم_مطیعی (مداح صاحب‌سبک انقلابی) از لاله‌ی گوشش بیرون نزده؛ همین که #مهدی_رسولی (مداح دلاور و اصیل) روی سرش گل سر ننه‌ی فولادزره نمی‌گذارد و همین که موی دماغ خود من ح‌سین ق‌دیانی تا به حال هرگز گره به پنبه‌های نافم نخورده؛ این یعنی برتری ۶ بر هیچ جوانان جناح انقلاب بر هرزه‌های غربزده که سر و ریخت بی‌ریخت‌شان بدل به سوژه‌ی جوک ملت شده! دم قدمای‌مان گرم با این #ضرب_المثل واقعا حکیمانه؛ «میمون هر چی زشت‌تره، بازیگوشیش بیشتره!» و #روی_سن بره که دیگه بدتر!

#سلبریتی_های_غربزده_از_آنچه_روی_سن_نشان_می_دهند_میمون_ترند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «سونامی»


عکس/ نشست خبری فیلم سینمایی «سونامی»

مشاهده خبر از سایت منبع