X

بایگانی خرداد 28, 1398

دفتر سینمایی

معرفی مدیران جدید بنیاد فرهنگی هنری رودکی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سرپرستان جدید مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و معاونت برنامه‌ریزی و توسعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با برگزاری یک مراسم تودیع و معارفه به طور رسمی معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، سرپرستان جدید مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی و معاونت برنامه ریزی و توسعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با برگزاری یک مراسم تودیع و معارفه به طور رسمی معرفی شدند. در این رویداد با ابلاغ علی اکبر صفی‌پور مدیر عامل بنیاد، علیرضا حفیظی به عنوان سرپرست مجموعه فرهنگی هنری برج آزادی معرفی شد. در این مراسم از خدمات نعمت الله پایان، مدیر سابق این مجموعه قدردانی شد.

علیرضا حفیظی از جمله مدیرانی است که سابقه سال‌ها فعالیت در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله معاونت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی را دارد.

در این رویداد با قدردانی از حسن عمیدی معاون سابق برنامه‌ریزی و توسعه فعالیت‌های هنری بنیاد رودکی، نعمت الله پایان به سرپرستی این معاونت منصوب شد. عمیدی اخیراً به عنوان مدیر روابط عمومی سازمان فناوری اطلاعات منصوب شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتصاب مدیر دو رادیوی برون مرزی صداوسیما – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: طی احکامی مدیران رادیو چینی و رادیو پشتوی صداوسیما انتخاب شدند.

به گزارش سینماپرس، سمیه عاشوری با حکم محمدحسن نوروزی مدیرکل شبه قاره و شرق آسیا به سمت مدیر رادیو چینی منصوب شد. در این حکم توجه به ذائقه مخاطبان چینی‌زبان، توجه به اهمیت فضای‌مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مناطق هدف، افزایش سهم تولید محتوا در رادیو چینی با توجه به ظرفیت‎های جدید این رادیو، تلاش برای جذب حداکثری مخاطبان از طریق برنامه‎سازی پوشش خبری و برنامه‎ای مناسب، ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه‎ریزی برای استفاده موثر از نیروها با هدف افزایش بهره‎وری و صرفه‎جویی در منابع مالی از مدیر رادیو چینی انتظار می‎رود.

رادیو چینی یکی از هشت رادیوی زیرمجموعه اداره کل شبه قاره و شرق آسیا در معاونت برون‎مرزی رسانه ملی است و قدمتی ۲۴ ساله دارد.

 انتصاب مدیر رادیو پشتوی معاونت برون‎مرزی

در حکمی از سوی مدیرکل شبه قاره و شرق آسیای معاونت برون‎مرزی رسانه ملی، عبدالرحیم درانی به سمت مدیر رادیو پشتوی این اداره کل در معاونت برون‎مرزی منصوب شد. در این حکم آمده است:  تحول در برنامه‌های تولیدی، توجه به ذائقه مخاطبان پشتو زبان، توجه به اهمیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی در مناطق هدف (افغانستان و پاکستان)، افزایش سهم تولید محتوا در رادیو پشتو با توجه به ظرفیت‏‎های موجود، تلاش برای جذب حداکثری مخاطبان از طریق برنامه‎سازی مناسب رادیویی و مهندسی جدول پخش برنامه‎ها، ساماندهی نیروهای انسانی و برنامه‎ریزی برای استفاده موثر از نیروها با هدف افزایش بهره‎وری و صرفه‎جویی در منابع مالی از نکاتی است که در این حکم، از دکتر عبدالرحیم درانی انتظار می‎رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عباس هنرمند رئیس باشگاه خبرنگاران جوان شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون سیاسی سازمان صداوسیما در حکمی عباس هنرمند را به عنوان «رئیس باشگاه خبرنگاران جوان» منصوب کرد.

به گزارش سینماپرس، مجید آخوندی، معاون سیاسی رئیس سازمان صداوسیما، در حکمی عباس هنرمند را به عنوان رئیس جدید باشگاه خبرنگاران جوان منصوب کرد.

در این حکم آمده است: با توجه به اهمیت روزافزون فضای مجازی امید می رود با اتخاذ تدابیر مناسب، جذب و آموزش حرفه ای نیروهای مستعد جوان، ارتقای سطح کمی و کیفی اخبار و برنامه‌ها را در دستور کار قرار دهید تا شاهد ضریب نفوذ باشگاه خبرنگاران جوان در عرصه رسانه ای کشور باشیم.

معاون سیاسی رسانه ملی در این حکم از زحمات و تلاش های مهدی ترابیان در مدت تصدی سرپرستی باشگاه خبرنگاران جوان تشکر کرد.

عباس هنرمند متولد ۱۳۵۷ تهران و دانش آموخته ممتاز دانشگاه امام صادق (ع) در رشته حقوق جزا است و از سال ۱۳۷۹ وارد معاونت سیاسی سازمان صدا وسیما شد.

او ابتدا دبیری خبر را در خبر رادیو سراسری، رادیو پیام، رادیو جوان و اخبار ۲۱ شبکه یک سیما تجربه کرد و سپس به سردبیری اخبار رادیو پیام، رادیو جوان، خبر ۲۲ شبکه سه سیما، خبر بامدادی، خبر ۱۴ نیمروز و اخبار ۲۱ شبکه یک سیما منصوب شد.

هنرمند همچنین سردبیری تحریریه انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ را نیز در کارنامه کاری خود دارد.

وی پیش از انتصاب به ریاست باشگاه خبرنگاران جوان، قائم مقامی اداره کل پخش اخبار سیما را برعهده داشته است و علاوه براین معاونت خبر در مدیریت روابط عمومی دفتر مقام معظم رهبری و مدیریت اتاق خبر موسسه نشر و تنظیم آثار حضرت آیت الله خامنه‌ای را نیز در کارنامه و تجارب کاری خود دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ثبت نام و ارسال آثار به «جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه ای مبین» آغاز شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر مرکز تولیدات چندرسانه ای قرآنی (مبین) جهاد دانشگاهی از آغاز ثبتن ام و ارسال آثار به جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه ای مبین خبر داد.

به گزاش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی این جشنواره، جواد نصیری، مدیر مرکز تولیدات چندرسانهای قرآنی (مبین) جهاد دانشگاهی گفت: پیرو برگزاری نشست خبری جشنوراه فیلم ۱۱۴ ثانیه ای مبین و گاه شمار اعلام شده برای برگزاری این جشنواره، هم اکنون درگاه اینترنتی ثبت نام و ارسال آثار به نشانی اینترنتی http://mobinmedia.com/ باز و آماده دریافت آثار تولید شده توسط علاقهمندان است.

نصیری افزود: تمامی شرکت کنندگان در جشنواره فیلم ۱۱۴ ثانیه ای مبین باید ضمن مطالعه فراخوان جشنواره و آشنایی با آیین نامه و مقررات شرکت در بخش های مختلف، از طریق لینک سایت اعلام شده ابتدا اقدام به ثبت نام کرده و تمامی بخش های مربوط به جدول ثبت نام را به دقت تکمیل و در پایان نیز فایل فیلم تولید شده را با کیفیت و حجم اعلام شده در سایت آپلود کنند.

مدیر مرکز تولیدات چندرسانه ای قرآنی (مبین) جهاد دانشگاهی بیان کرد: تمامی آثار ارسال شده در این جشنواره بر روی صفحه اینستاگرام مبین مدیا «https://www.instagram.com/mobin.media و یا mobin.media@» و نیز کانال آپارات این جشنواره به نشانی https://www.aparat.com/mobinmedia قابل مشاهده خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مکتب مهر» حوزه هنری استعدادیابی می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مکتب مهر حوزه هنری با هدف پرورش هنرمندان جوان و مستعد در بخش‌های تجسمی، موسیقی، معماری، عکاسی، طنز، نمایش، آفرینش ادبی و ترجمه راه‌اندازی شد.

به گزارش سینماپرس، «مکتب مهر» حوزه هنری با هدف پرورش هنرمندان جوان و مستعد در بخشه‌ای تجسمی، موسیقی، معماری، عکاسی، طنز، نمایش، آفرینش ادبی و ترجمه راه اندازی شد.

در این پروژه کارگاه های تابستانه در رشته های تجسمی، موسیقی، معماری، عکاسی، طنز، نمایش، آفرینش ادبی و ترجمه به همت حوزه هنری با همکاری موسسه فرهنگی هنری سپهر سوره هنر برگزار می شود.

علاقه مندان به ثبت نام در این دوره های آموزشی این مکتب می توانند برای کسب اطلاع بیشتر و ثبت نام به نشانی www.maktabemehr.ir مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«از کجا شروع کنم»؛ نگاهی تازه به کارآفرینی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایجاد انگیزه و تشویق به ایجاد یک کسب و کار موفق از اهداف تولید میان برنامه‌هایی با نام «از کجا شروع کنم» است که از شبکه‌های تلویزیون پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، سید امیر سیاح دبیر ستاد رسانه‌ای رونق تولید صدا وسیما درباره پخش میان برنامه‌های کوتاه «از کجا شروع کنم» و دیگر برنامه‌های تولیدی این ستاد گفت: این ستاد، میان برنامه‌های دو دقیقه‌ای را تولید کرده که از تمامی شبکه‌های تلویزیون در حال پخش است. در هر یک از این میان برنامه‌ها  با عنوان «از کجا شروع کنم» موضوعات مختلفی م�{�N�نظر است؛ برخی انگیزشی است که بینندگان را تشویق به ایجاد یک کسب وکار و حرکت اقتصادی می‌کند و بعضی دیگر نیز با محوریت افزایش اطلاعات و بالا بردن بینش اقتصادی مخاطبان است.

وی ادامه داد: «از کجا شروع کنم»، در ۳۰ قسمت تولید شده است که به مرور از شبکه‌های مختلف پخش می‌شود؛ هر برنامه به مدت دو دقیقه است و در هر قسمت با یک کسب و کار آشنا می‌شویم و اطلاعات لازم شروع این کسب وکار ارائه می‌شود. در ادامه ۳ نفر از خبره‌ترین فعالان آن کسب و کار معرفی می‌شوند. در این میان برنامه ها، بخشی مستند گونه به نام «قهرمانان» را داریم که خبره‌ترین کار آفرینان کشور که بیش از ۱۰۰۰ نفر را جذب واحد تولیدی خود کرده اند به بینندگان معرفی می‌شوند.

مدیر گروه دانش و اقتصاد شبکه یک سیما با اشاره به راه اندازی سایت میدان با هدف فراهم کردن محیطی که مخاطبان بتوانند مستقیما با کارآفرینان موفق آشنا شوند، ادامه داد: ستاد رسانه‌ای رونق تولید، حضور پررنگی در فضای مجازی دارد و این سایت، ویژه این برنامه طراحی شده است. در سایت میدان، تعدادی از خبرگان کسب و کار به عنوان مشاور حضور دارند که از چگونگی کسب مجوز و یا تهیه مواد اولیه و چگونگی فروش محصولات به کاربران مشاوره می‌دهند و خوشبختانه با استقبال خوب مخاطبان مواجه شده ایم.

ستاد رسانه‌ای رونق تولید صدا و سیما با رویکردهای تبیینی، آگاهی بخشی، ترویجی، مطالبه‌گری، حمایتی و گفتمان‌سازی با موضوع «رونق تولید» تشکیل شده است. تاکید بر طراحی نظام کارآمد به منظور استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه ملی و سایر نهادها برای برنامه‌سازی مطلوب و کیفی در راستای ارتقای رونق تولید در تراز یک رسانه توسعه محور و پیشرفت‌مدار، بصیرت‌افزایی و جریان‌سازی مستمر و شورآفرینی برای افزایش حمایت ملت از کالای ایرانی برای رونق تولید، افزایش اشتغال و کاهش واردات و هزینه‌های ارزی با بهره‌گیری از ظرفیت برنامه‌های شاخص و آثار فاخر نمایشی، معرفی کارآفرینان برتر کشور و شرکت‌های دانش‌بنیان برای ترویج روحیه کار و تلاش سازنده در جامعه و گسترش فرهنگ تلاش و تحرک در بین جوانان، استفاده از برترین کارشناسان و خبرگان اقتصادی و هنرمندان، از اهداف این ستاد در سال رونق تولید است

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سرنوشت نامعلوم اکران فیلم «نیکان و بچه غول» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رحمان رضایی گفت: هنوز فیلم سینمایی «نیکان و بچه غول» در مرحله انجام جلوه‌های ویژه کامپیوتری باقی مانده و زمان اکران آن مشخص نیست.

به گزارش سینماپرس، رحمان رضایی تهیه کننده و کارگردان سینما درباره آخرین وضعیت آماده سازی «نیکان و بچه غول» برای اکران به خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: این فیلم هنوز در مرحله انجام جلوه های ویژه کامپیوتری باقی مانده است و اکران آن پس از ۶ سال مشخص نیست.

وی افزود: متاسفانه این تعویق برای آماده شدن «نیکان و بچه غول» جز کمک کردن به عقب افتادن اکرانش خاصیت دیگری ندارد.

گفتنی است «نیکان و بچه غول» تولید سال ۱۳۹۱ به کارگردانی رحمان رضایی، نویسندگی افسر شایگان و تهیه‌کنندگی رحمان رضایی و حبیب الهیاری است.

بازیگران این فیلم رامبد جوان, ویشکا آسایش, انوشیروان ارجمند, صالح میرزاآقایی, علی خلج, اسدالله یکتا, فرامرز روشنایی, علیرضا خمسه, شقایق فراهانی هستند.

در خلاصه داستان «نیکان و بچه غول» آمده : ‌پسربچه ای به نام نیکان به همراه خانواده خود برای تفریح به دامنه کوه دماوند می روند. اما نیکان به درون گودالی می افتد و با دنیایی اسرارآمیز مواجه شده و در این دنیا با بچه غولی به نام خوخو آشنا می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نفس عمیق» اکران و نقد می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «نفس عمیق» به کارگردانی پرویز شهبازی در فرهنگسرای ارسباران نمایش داده شد و مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «نفس عمیق» ساخته پرویز شهبازی از آثار ۱۳۸۰ سینمای ایران در سالن اصلی فرهنگسرای ارسباران پس از پانزده سال روی پرده می‌رود.

این پانزدهمین برنامه از سری اکران‌های «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» است که چهارشنبه هر هفته به همت فرهنگسرای ارسباران و کافه سینما برگزار می‌شود.

این فیلم داستان سه جوان است که در نقطه عطفی از زندگیشان به یکدیگر می‌رسند و با هم این راه را می‌پیمایند. داستان در تهران دهه ۱۳۷۰ می‌گذرد.

برای اکران نسخه باکیفیت ویژه‌ای از فیلم تهیه شده است.

پرویز شهبازی نویسنده فیلمنامه و کارگردان، امیر سماواتی تهیه کننده، علی لقمانی مدیر فیلمبرداری، منصور شهبازی بازیگر، امیر قادری منتقد و کوروش جاهد کارشناس سینما از جمله حاضران در گفتگوی پس از اکران فیلم هستند.

این برنامه روز چهارشنبه ۲۹ خرداد ماه ۱۳۹۸ ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود. آنونس برنامه بعدی «فیلم بزرگ روی پرده بزرگ» هم در این مراسم به نمایش درخواهد آمد.

بخش‌های دیده نشده‌ای از پشت صحنه‌ی فیلم، بخشی از این مراسم خواهد بود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از «خانه ما» تا خانه برخی از مسئولان فاصله زیاد است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده مسابقه تلویزیونی «خانه ما» این مجموعه مستند را یک سند تاریخی و اجتماعی از شرایط امروز مردم ایران توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری مستند مسابقه «خانه ما» امروز سه شنبه ۲۸ خرداد با حضور عوامل این مجموعه در خانه مستند انقلاب اسلامی برگزار شد.

حسین افشار تهیه‌کننده مستند مسابقه «خانه ما» در ابتدای این نشست بیان کرد: یک دهه از عمر تولید و پخش این برنامه می‌گذرد و این ماندگاری از سناریونویسی خوب تیم عوامل برنامه است.

وی اضافه کرد: در طول این سال‌ها استودیوی مجزایی به نام استودیوی «نوبین» راه‌اندازی شد که در حوزه مستند-مسابقه فعالیت دارد و کارهایی مثل فرمانده و ضدگلوله هم در آن ساخته می شود. سال ۸۹ که فرمانده به عنوان اولین پروژه واقع‌نمایی شروع شد فقط یک تیم داشتیم ولی با همت و آموزش نیروهای دیگر تیم های متعددی در استودیوی نوین در حال کار هستند.

مدیرخانه مستند انقلاب درباره خانه ما توضیح داد: این مستندمسابقه امسال به فصل هشتم هم رسید و اکنون عوامل در حال پیش تولید فصل جدید در مشهد هستند. مهمترین سندتاریخی اجتماعی است که در هر دوره به آن نگاه شود، شناخت دقیق و درستی از وضعیت مردم به دست خواهد داد. ما در فضای رسانه های تصویری تا این میزان به زندگی مردم نزدیک هستیم.

افشار افزود: خانه ما سعی دارد زندگی واقعی مردم را در قالب یک سناریو به نمایش بگذارد که در یک نگاه دراز مدت می‌تواند خیلی هم استراتژیک باشد.

وی درباره ساخت مجموعه در شهرهای مختلف عنوان کرد: تیم تولید این زحمت را به خود می‌دهد تا به شهرهای مختلف برود و به زودی به مشهد و شیراز هم می رود.

این تهیه کننده با اشاره به شرایط اقتصادی شرکت در مسابقه گفت: خانه ما یک سند اقتصادی هم هست چون ایده آن این بود که با توجه به شرایط جامعه تولید شود. خانه ما در سال ۹۲ با کارت هدیه ۵۰۰ هزارتومانی شروع شد و به کارت هدیه ۲ میلیون تومانی رسید و از طرفی جایزه مسابقه هم به ۶۰ میلیون تومان رسید.

افشار همچنین اضافه کرد: خانه ما فرمت ایرانی امیدبخشی است در وضعیت جامعه‌ای که در شرایط روز دلخوری‌های به حقی دارد اینکه بتوانیم خوب زندگی کنیم یک ویژگی است.

وی با اشاره به پیشنهاد خرید کپی‌رایت این مجموعه از طرف پخش‌کننده‌های خارجی تصریح کرد: شاید فروش این کار خیلی به درد مردم دیگر دنیا نخورد ولی اکنون پیشنهادی برای خرید فرمت این برنامه وجود دارد و یک فرمت ایرانی بین‌المللی شده است.

عمادی: همیشه سعی کردیم که الگویمان، رئالیتی‌شو کشورهای آمریکایی و اروپایی نباشد. برای ما حیا همیشه اهمیت داشته است و یکی از دستاوردهای خانه ما این است که توانسته است با همه محدودیت های فرهنگی مذهبی و… این خانواده ها را نمایش دهد.
افشار در ادامه در پاسخ به سوالی درباره ساخت برنامه با حضور سیاستمداران عنوان کرد: حضور سیاستمداران در این برنامه آن را به برنامه‌ای دیگر تبدیل می‌کند. ما در خانه ما معمولاً سه دسته خانواده از نظر اقتصادی داریم ولی در نهایت با مردم عادی پیش می‌رویم. به حضور سیاستمداران باید به عنوان خانه آقاها فکر کنیم!

وی در بخش دیگر درباره تغییر موسیقی این برنامه هم عنوان کرد: اطلاع درستی ندارم ولی ظاهراً باید به جای صدای هومن گامنو، دنبال صداهای دیگری باشیم و گویی پخش صدای وی در تلویزیون با مشکل مواجه شده است چون صدایش از برنامه «کودک شو» نیز حذف شده است. در این زمینه در حال مذاکره با مدیران سیما هستیم.

احسان عمادی کارگردان برنامه هم در پاسخ به این انتقاد که زندگی واقعی و باورپذیر خانواده‌ها در این مجموعه کمتر دیده می‌شود، گفت: اتفاقاً ما گاهی از دیالوگ‌های بین خانواده‌ها متعجب شدیم که چقدر راحت حرف می‌زدند و شوخی می‌کردند در حالی که این حرف‌ها ضبط می‌شد. فرایند زیادی طی می‌شود که خانواده‌ها به این میزان از راحتی میرسند.

وی ادامه داد: با این حال ما در شرایط فرهنگی این کشور زندگی می‌کنیم و همیشه سعی کردیم که الگویمان، رئالیتی‌شو کشورهای آمریکایی و اروپایی نباشد. برای ما حیا همیشه اهمیت داشته است و یکی از دستاوردهای خانه ما این است که توانسته است با همه محدودیت های فرهنگی مذهبی و… این خانواده‌ها را نمایش دهد. ما دوربین را بین خانواده‌ها برده‌ایم و حتی شوخی بین مادرشوهر و عروس را نشان داده‌ایم که به این دلیل بوده است که خانواده‌ها با دوربین احساس راحتی کرده اند.

حسام اسلامی طراح و مشاور کارگردان نیز در این باره گفت: واقعی بودن یک امر نسبی است. فرد در مقابل دوربین ناخواسته مراقب زبان بدن و بیانش است. من هم که اینجا نشسته ام ممکن است رفتارم برای دوستی که مرا می‌شناسد عادی نباشد چون در مقابل دوربین‌های عکاسی ناخودآگاه رفتار دیگری دارم. من همیشه گفته‌ام اگر فقط صدای مستند «خانه ما» پخش شود به نظر نمی‌آید که ساختگی باشد و دیالوگ‌ها نوشته شده باشد. با این حال همیشه حضور دوربین رفتار ما را تغییر می دهد چه برسد به اینکه دوربین، صدا و کلی عوامل در یک خانه وجود داشته باشد.

افشار نیز اضافه کرد: یکی از تلاش‌های عوامل همیشه این بوده است که دوربین به‌عنوان یک زائده به حساب نیاید و روابط به گونه‌ای باشد که عوامل و دوربین را از خود بدانند.

وی همچنین درباره فروش کپی رایت برنامه عنوان کرد: چند پخش‌کننده بین‌المللی سراغ ما آمده‌اند و خواسته‌اند «دفترچه راهنما» ی این برنامه را خریداری و برای واگذاری حق خرید و فروش این دفترچه راهنما مذاکره کنند.

اسلامی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره تنوع قومیتی اظهار کرد: تنوع قومیتی گاهی به یک تهدید تبدیل می‌شود خیلی وقت‌ها حتی استفاده از یک لهجه باعث می‌شود یک سریال توقیف شود. اما اینجا چنین مشکلی نداشتیم شاید به این دلیل که ما دیالوگی در دهان آدم‌ها نگذاشته‌ایم بنابراین با شوخی هایی که در هر فصل شکل گرفت هیچ مشکلی بوجود نیامد. ما درباره مردمی حرف می‌زنیم که حریم خصوصی بزرگی دارند و شاید در فرهنگ‌های دیگر مردم درباره رازهای خصوصی خود خیلی راحت حرف بزنند ولی برای ما حتی یخچال خانه هم مثل یک گاوصندوق است.

عمادی در بخش دیگر درباره ستاره شدن مردم عادی در این مستندها اظهار کرد: ما در تلویزیون بیشتر ستاره‌ها را می بینیم حتی در اجرا هم دیگر سراغ مجری نمی‌رویم و تقریباً برنامه ای نیست که بدون یک ستاره سینمایی اقبال پیدا کند. با این حال «خانه ما» از معدود برنامه‌هایی است که بدون هیچ ستاره‌ای پخش می‌شود. البته طبیعی است که مردم دوست دارند گلزار یا امین حیایی را روی صفحه تلویزیون ببینند اما اتفاقی که در «خانه ما» می‌افتد این است که زندگی‌های عادی جذاب شده است.

وی اضافه کرد: این موج در جایی به ستاره‌پرستی می‌رسد و حتی انگار اصحاب رسانه هم اگر برنامه‌ای ستاره نداشته باشد از آن غفلت می شود.

افشار در پایان درباره ساخت مجموعه ای برای سیاستمداران عنوان کرد: از خانه ما تا خانه برخی مسئولان و سرمایه‌داران فاصله زیاد است! مساله این نیست که آن‌ها زندگیشان به مردم نزدیک شود اما کاش سبک زندگی مردم را به خود نزدیک کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«متولد سینما» روی پرده در خانه هنرمندان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «متولد سینما» عصر امروز ۲۸ خرداد در خانه هنرمندان روی پرده می‌رود.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند بلند «متولد سینما» از تولیدات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مهرشاد کارخانی در خانه هنرمندان ایران روی پرده می‌رود.

این فیلم از ساعت ۱۸ عصر امروز سه‌شنبه ۲۸ خرداد ۹۸ در سالن شهناز خانه هنرمندان ایران به نمایش درآمده و سپس با حضور مهرشاد کارخانی و مازیار فکری ارشاد مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.

موضوع مستند «متولد سینما» نقد و تحلیلی بر سینمای ایران در سه دهه ۶۰، ۷۰، ۸۰ است.

در این فیلم مدیران و سینماگرانی چون مسعود کیمیایی، اصغر فرهادی، رخشان بنی‌اعتماد، اکبر عالمی، فاطمه معتمدآریا، علیرضا رئیسیان، خسرو سینایی، فرج حیدری، حامد بهداد، منیژه حکمت، سیدمحمد بهشتی، جواد طوسی، کیانوش عیاری، سیدضیاء هاشمی، محمدعلی نجفی، عزیزالله حمیدنژاد، فرشته طائرپور، کیومرث پوراحمد، علیرضا داودنژاد، بهناز جعفری، نازنین مفخم، جعفر صانعی‌مقدم، محمد آفریده، فریدون جیرانی، ابوالفضل پورعرب، مونا زندی، پانته‌آ بهرام، سیدجمال ساداتیان و… مقابل دوربین مهرشاد کارخانی رفته‌اند.

مستند «متولد سینما» محصول سال ۱۳۹۱ مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی است و نسخه سینمایی آن به مدت زمان ۱۰۰ دقیقه که در سال ۱۳۹۷ تهیه شده است، به همت انجمن تهیه‌کنندگان سینمای مستند در خانه هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع