X

بایگانی مرداد 6, 1398

دفتر سینمایی

تصویربرداری «بوی باران» به روزهای پایانی رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان تا چند روز آینده به پایان می رسد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال «بوی باران» به کارگردانی محمود معظمی و تهیه کنندگی محمدرضا تخت کشیان هم چنان ادامه دارد و تا چند روز آینده به پایان می رسد.
مراحل فنی مانند تدوین، صداگذاری، موسیقی، جلوه های ویژه کامپیوتری و اصلاح رنگ همزمان با تصویربرداری روزهای پایانی در حال انجام است.
فیلمنامه مجموعه «بوی باران» به قلم عباس نعمتی به نگارش درآمده است.
در خلاصه داستان سریال «بوی باران» که یک درام اجتماعی است، آمده است: فرشته در شب عروسی اش به قتل می‌رسد. نامزد سابق فرشته، جوانی به نام پیمان است که طبق شواهد و مدارک، متهم به قتل است و دستگیر می‌شود. پس از برگزاری مراسم چهلم فرشته، دختر جوانی به نام ترانه …
رضا کیانیان، رویا نونهالی، نرگس محمدی، سپیده خداوردی، فریبا کوثری، سیدمهرداد ضیایی، شهرزاد کمال زاده، وحید نفر، شمسی فضل اللهی، مهدی سلوکی، سایناز سعیدی، مهوش صبرکن، شیوا خنیاگر، مریم کاویانی، رحمان باقریان، شهاب شادابی، مهدی مهاجر و بهزاد داوری از بازیگران سریال عروس تاریکی هستند.
عوامل تولید این سریال عبارتند از نویسنده: عباس نعمتی، تدوین: نیما حسندوست، مدیر تولید: داود معدنی، برنامه ریز: امیر جاوید نیک، منشی صحنه: رضا بقایی، طراح صحنه: فرامرز بادرامپور، طراح لباس: منصوره قاضی، طراح گریم: علی بهرامی فر، مدیر تصویربرداری: علیرضا رجایی مقدم، مدیر صدابرداری: خسرو کیوانمهر، مدیر تدارکات: فرامرز رضایی.
این سریال هر شب پس از بخش خبری ساعت ۲۱ روی آنتن می‌رود و ۱:۳۰، ۹:۳۰ و ۱۵ روز بعد بازپخش می‌شود.
مجموعه تلویزیونی «بوی باران» به تهیه کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان و کارگردانی محمود معظمی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۶۰ قسمت ۴۵ دقیقه ای تدارک دیده شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مینی‌ماوس با درگذشت راسی تیلور صدای خود را از دست داد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: راسی تیلور صداپیشه شخصیت مینی ماوس در سن ۷۵ سالگی درگذشت، او در بیش از ۱۰۰ پروژه کمپانی والت دیزنی صداپیشگی این شخصیت را برعهده داشت.

به گزارش سینماپرس، راسی تیلور صداپیشه شخصیت مینی‌ماوس درگذشت، این خبر را کمپانی والت دیزنی با انتشار بیانیه‌ای تایید کرد. او متولد ۴ مه ۱۹۴۴ بوده است.

در بیانیه دیزنی آمده است: «مینی ماوس با درگذشت راسی تیلور دیگر صدای خود را از دست داد. راسی تیلور روی این شخصیت بیش از ۳۰سال فعالیت کرد و توانست این شخصیت را بین مردم بسیار محبوب کند تا جایی که به یکی از مهم‌ترین شخصیت‌های دیزنی بدل و تیلور هم در بین هواداران محبوب شد.»

تیلور ایفای نقش مینی ماوس را از سال ۱۹۸۶ برعهده گرفت و در بیش از ۱۰۰ پروژه دیگر برای کمپانی دیزنی شامل برنامه‌های تلویزیونی، انیمیشن‌های کوتاه و تئاتر در نقش صداپیشه این شخصیت فعالیت کرده است.

انیمیشن‌هایی چون «چه کسی برای راجر رابیت پاپوش دوخت؟»، «یک اسب بگیر!» و «میکی، دونالد، گوفی» از جمله آثاری هستند که تیلور در آن‌ها به صداپیشگی پرداخت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اعتراضات به رکیک بودن مولن‌روژ حسین پارسایی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یکی از تماشاگران در توصیف این نمایش گفته است: رگباری از شوخی‌های جنسی و جنسیتی. به‌نظرم خود دست‌اندرکاران هم فهمیدند آنچه اجرا می‌شود، دقیقا به حالت جنگ شبانه است و در سینما مفهوم دارد، نه جای دیگر

به گزارش سینماپرس، آقای حسین پارسایی که با دو نمایش «بینوایان» و «الیور توئیست» با برچسب «تئاتر لاکچری» انتقاد بسیاری از اهالی تئاتر و رسانه‌ها را برانگیخته بود، این روزها نمایشی سبک و کم‌بازیگر را با متن ساده بومی داخلی و البته همچنان با حضور دو چهره سرشناس روی صحنه برده است. آیا پارسایی با این شکل از گزینش، سعی می‌کند به ما بگوید باید بین تئاتر پرمحتوا، اما سنگین و هزینه‌بر با تئاتر مبتذل و سخیف، اما سبک و عامه‌پسند، یکی را انتخاب کنیم؟ آیا دغدغه اصلی این جریان جدید در تئاتر را باید حفظ حضور تماشاگر در سالن‌ها و مردمی‌کردن این هنر نخبگانی دانست؟ این سوالات و برخی حواشی دیگر را با پارسایی در میان گذاشتیم.

نمایش «مولن‌روژ» با حضور آقایان محسن تنابنده و احمد مهران‌فر، در حالی به روزهای پایانی خود نزدیک می‌شود که با واکنش گسترده‌ تماشاگرانش در سایت‌های میزبان فروش بلیت تئاتر مواجه شده است. یکی از کاربران سایت تیوال، ضمن ابراز تعجب از اینکه کارگردان دو نمایش «بینوایان» و «الیور توئیست» چنین نمایشی روی صحنه برده، در اعتراض به ارائه‌نکردن خلاصه داستان پیش از انتخاب، ابراز کرده است: «قبل از هر چیز، باید بگویم بدون اطلاع از موضوع و داستان نمایش به تماشای آن نشستیم؛ چون ظاهرا تیم اجرایی خیلی از نمایش‌ها خودشان را موظف نمی‌دانند که دو خط درباره نمایش توضیح بگذارند. برایم کاملا دور از انتظار بود آقای پارسایی که خالق نمایش‌های الیورتوئیست و بینوایان بود، این نمایش را روی صحنه ببرد. نمایشی که در سطح نمایش‌های خنده‌داری است که تو سینما گلریز، اریکه ایرانیان، جوان و… می‌توان دید». این کاربر درادامه اعتراض به قیمت گران بلیت این نمایش را در تضاد با فروش کامل آن می‌داند و این موضوع را درباره تحلیل تماشاگران این دست نمایش‌ها هضم‌نشدنی توصیف می‌کند: «من واقعا گیج شدم و نمی‌دانم دیگر چه چیزی را باید باور کنم؟ اعتراض‌ها به قیمت گران بلیت (Sold Out شدن) و ازدحام جمعیت برای دیدن این نمایش؟ مگر این آدم‌ها همان‌هایی نیستند که اعتراض می‌کنند؟»

پارسایی: مولن‌روژ ربطی به اعتراض‌ها به تئاتر لاکچری نداشت

این دست نظرات که کم هم نیستند، نشان می‌دهند روی‌آوردن کارگردان نمایشنامه‌هایی چون «بینوایان» و «الیور توئیست» با تمام حواشی اقتصادی آن‌ها، به متن کم‌مایه‌ای چون «مولن‌روژ» بازهم محل سوال است. این موضوع را با حسین پارسایی در میان گذاشتیم و او در کمال تعجب، ضمن تکذیب اثرگذاری اعتراض‌ها با محوریت «تئاتر لاکچری» بر این چرخش و انتخاب، اظهار کرد: «من اصلا عنوان لاکچری را قبول ندارم و اصلا چیزی در تئاتر به‌عنوان لاکچری وجود ندارد. اگر هم این واژگان ابداعی، دست‌مایه و سوژه‌ای برای اخبار می‌شود، احساس می‌کنم تعریف درستی از لاکچری نشده است». او درباره نمایش مولن‌روژ هم توضیح می‌دهد: «قبل از بینوایان، قرار بود این نمایشنامه را با تنابنده و مهران‌فر کار کنم و تجربه مشترک کمدی داشته باشیم تا اینکه بالاخره فرصت دست داد و در طول تمرین‌ها، درکنار آرش عباسی با اتودها و بداهه‌پردازی‌های این دو بازیگر متن تکمیل شد و نمایشنامه‌ای که سال پیش نوشته شده بود، با کمک نویسنده به‌روز شد». پارسایی درادامه تصریح می‌کند که نمایشنامه متناسب با ذائقه و تجربیات خود بازیگران تغییرات گسترده پیدا کرد و بازنویسی شد. این موضوع نیز بر تضادهای مخاطبان بیشتر می‌افزاید؛ چراکه آنان تنابنده و مهران‌فر را در قالب شخصیت‌های دیگری در سریال پرمخاطب «پایتخت» شناخته‌اند؛ چنان‌که یکی از کاربران در بخش ارائه نظرات سایت تیوال می‌نویسد: «چرا واقعا آقای تنابنده؟ چرا تا این حد ابتذال؟»

زوج ساده مازندرانی یا قالتاق‌های قمی و کاشانی؟

جالب است بدانید این دو چهره که در مجموعه «پایتخت» با شخصیت‌های صاف و صادق و لهجه مازندرانی‌شان شناخته شده‌اند، در نمایش «مولن‌روژ» در قالب دو شخصیت دزد، منحرف و سازنده مشروب تقلبی ظاهر می‌شوند که لهجه‌های دو شهر قم و کاشان را گرفته‌اند. این در حالی است که در هر دو اثر، «فقر» مضمون مشترک است و هر دو اثر نیز با ژانر کمدی به ناهنجاری‌های اجتماعی می‌پردازند. کارگردان این نمایش درباره دلیل استفاده از این زوج هنری و شهرت و محبوبیت‌شان درنتیجه دیده‌شدن سریال «پایتخت» می‌گوید: «البته ما سال‌ها دوست و هم‌کلاس بودیم و قبل از اینکه به این اوج شهرت برسند، قرار بود باهم کار کنیم. این وعده به سال‌های گذشته برمی‌گردد؛ اما طبیعتا شهرت، محبوبیت و تجربه قبلی آن‌ها در اجرای ما هم مؤثر بوده است».

محدودیت سنی؛ قربانی تئاتر تجاری

به‌نظر می‌رسد در آثار اخیر حسین پارسایی، کشاندن تماشاگر بیشتر به سالن تئاتر و بازکردن پای مخاطب عام اهمیت ویژه‌ای داشته است. این موضوعی است که تعدادی از کاربران سایت تیوال موردتوجه قرار داده‌اند و حتی التزام‌نداشتن سالن‌داران به جلوگیری از ورود افراد کمتر از ۱۵ سال را با وجود ممنوعیت اعلام‌شده، محصول همین نوع نگاه دانسته‌اند. یکی از آن‌ها دراین‌باره می‌نویسد: «انگار رفته بودم مدرسه ابتدایی، نه تئاتر! جالب بود که نوشته‌اند محدودیت سنی دارد؛ اما خانواده‌ها به‌هیچ‌عنوان توجه نکرده بودند و جالب‌تر اینکه موقع ورود هم برای مأموران اصلا مهم نبود. مهم این است که صندلی فروش رفته است. موضوع مهم فقط تجارت است. چطور یک نفر قبل از تهیه بلیت به موضوع داستان و شروط خرید توجه نمی‌کند؟ چرا فکر می‌کنند هر تئاتر کمدی، یعنی تئاتر روحوضی است؟ خدا رحم کرد که این تئاتر را با مادرم نرفتم؛ وگرنه از شدت خجالت تا چند روز نمی‌توانستم با مادرم حرف بزنم. شکر خدا با برادرم بودم. حالا نمی‌دانم آن کودک هشت‌نه‌ساله چه سوالاتی امشب بعد از تئاتر برایش پیش میاد!»

پارسایی: دوگانه نخبگانی-عامه‌پسند را قبول ندارم

حسین پارسایی درباره توجه‌اش به جذب مخاطب و استفاده از عناصری که پای آن‌ها را به تئاتر باز می‌کند، در گفت‌وگو با «صبح‌نو» می‌گوید: «مخاطب، سرمایه هر محصولی است و اگر کاری بسازیم که مخاطب نداشته باشد، احتمالا موفق نبوده‌ایم. اینکه چطور به این موفقیت دست پیدا کنیم، هم به سوژه برمی‌گردد، هم به انتخاب آدم‌ها، هم تبلیغات و موضوعات دیگر. به‌هرحال، مخاطب برای من خیلی مهم است». کارگردان نمایش «سردار مهر و ماه» ضمنا در نقد دوگانه نمایش نخبگانی دربرابر نمایش عامه‌پسند اضافه می‌کند: «اینکه اساسا تئاتر را نخبگانی ببینیم و اگر نمایشی در جذب مخاطب گسترده موفق بود، اسم آن را عامه‌پسند بگذاریم، غلط است. اگر نمایشی خوب است و مردم دوستش دارند و قادر است بر سرانه تماشای تئاتر مردم بیفزاید، در وهله نخست توانسته وجه سرگرمی‌بودن خودش را حفظ کند. بنابراین، اگر می‌بینید نمایشی با استقبال مواجه شده است؛ پس لااقل یکی از عناصر جذب مخاطب کارگر واقع شده است. تئاتر صرفا برای انتقال مفهوم، پیام و اندیشه نیست، بلکه برای انتقال حرف خوب، به ابزار مناسب نیاز دارد».

تئاتری برای تخریب اخلاق عموم مردم

برخی دیگر از نظرات مردم نشان می‌دهد برخلاف تصور ترتیب‌دهندگان، نمایش از واقعیت مخاطبان تئاتر هم به دور است. پارسایی در پاسخ به این پرسش که «مخاطب نمایش «مولن‌روژ» را چه تیپی از جامعه می‌داند و انتظار دارد کدام قشر از آن استقبال کند؟» می‌گوید: «جامعه هدف من، عموم مردم و همه اقشار هستند. معمولا در همه نمایشنامه‌هایی که کار کرده‌ام، کوشیده‌ام همه اقشار را جذب کنم. بعضی برای کنجکاوی می‌آیند و بعضی از سر علاقه؛ اما من مرزی قائل نیستم». این اظهارات نشان می‌دهد عرف و اخلاق استاندارد غالب جامعه در چنین رویکردی باید مدنظر قرار گیرد. بااین‌حال، یکی از کاربران دیگر پس از تماشای این نمایش در سایت تیوال می‌نویسد: «این دیگر چی بود! رگباری از شوخی‌های جنسی و جنسیتی. به‌نظرم خود دست‌اندرکاران هم فهمیدند آنچه اجرا می‌شود، دقیقا به حالت جنگ شبانه است و در سینما مفهوم دارد، نه جای دیگر. ناهماهنگی‌ها، سوت‌های آزاردهنده بلندگوها، تأخیر و… که میان اجرا گم شد. ارسطو و نقی با لهجه کاشی و قمی و دیگر هیچ!» کاربر دیگری نیز درباره همین ابعاد عرفی و اخلاقی معترض است و می‌نویسد: «نمایش واقعا افتضاح بود. بیشتر از ۲۰ دقیقه نتوانستم این حجم از ابتذال را تحمل کنم و از همه تأسفبارتر اینکه بخشی از مردم برای آن حجم از ابتذال و ادای کلمات رکیک جنسی کف هم می‌زدند که انگار چه نطق بامعنایی ادا شده است. سطح این کار آنقدر پایین بود که به‌قول یکی از دوستان نمایشی در سطح نمایش‌های خنده‌داری است که تو سینماهای دست‌چندم دیده می‌شود. خوب است ایران هنوز ممیزی دارد؛ وگرنه نمی‌دانم در تئاترهای اینچنینی دیگر چه چیزهایی می‌خواست بیان شود. من به‌عنوان خانم فقط حالم هر لحظه خراب و خراب‌تر می‌شد و از نمایشی که فقط برای خنده به مبتذل‌ترین شکل ممکن بیننده را به سطح دیالوگ‌های تماما فاحشه‌خانه‌ای در سطح اجتماع پایین می‌کشید، فقط تأسف خوردم و این نمایش پوچ را ترک کردم». این در حالی است که کارگردان مدعی است این نمایش برای عموم جامعه توصیه‌شدنی است که نشان‌دهنده فقدان مخاطب‌شناسی درست و هوش ارتباط و تعامل با تماشاگران است.

پناه‌بردن به شوخی جنسی از فرط فقدان خلاقیت

برخی کارشناسان حوزه طنز در ادبیات نمایشی معتقدند که انباشته‌کردن متن از شوخی‌های جنسی و رکاکت اروتیک، محصول ضعف خلاقیت در خلق لحظات کمیک و طنز در انبوه محتواهای دیگر است. پارسایی ضمن تکذیب این موضوع که «مولن‌روژ» نمایشی مملو از شوخی‌های جنسی رکیک است، درباره این موضوع بیان می‌کند: «مسأله ما اصلا توانایی یا ناتوانی در خنداندن مردم نیست. ما اصلا قرار نیست در مولن‌روژ کسی را بخندانیم. شخصیت‌های ما در موقعیتی قرار دارند که اوج فاجعه و تراژدی انسانی است و ما اتفاقا به چیزی می‌خندیم که باید برای آن گریه کنیم!» از او می‌پرسیم معنای این حرف آن است که «مخاطب در تمام طول نمایش به‌اشتباه دارد به موقعیت‌ها و دیالوگ‌ها می‌خندد؟»؛ اما کارگردان این نمایش مدعی می‌شود: «این عادت ماست که در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که دربرابر اتفاقات شوم اطراف‌مان آنقدر بی‌توجه شدیم که نه‌تنها از آن‌ها متأثر نمی‌شویم، بلکه به آن می‌خندیم».

مردم نخندند؛ اما ما بخندانیم

 

پرواضح است که دیدن روسپی در خیابان برای عامه مردم موجب خنده نمی‌شود، بلکه در نمایش مولن‌روژ طوری به آن پرداخته شده که موجب خنده، آن‌هم خنده‌ای بدون تأثر یا نقد یا حتی ترحم باشد. پارسایی در جواب این نقد می‌گوید: «مردم می‌ایستند او را نگاه می‌کنند یا او را نقد می‌کنند». بااین‌حال، نهایتا او ما را با این پرسش بی‌پاسخ رها می‌کند که اگر سکوت، نقد، سرزنش و خنده هرکدام به‌دلیلی در واکنش به چنین موردی در جامعه مردود هستند؛ پس نهایتا مردم باید چه کار کنند. پارسایی با اینکه تمام این رفتارها را مردود می‌داند، درباره نمایش مولن‌روژ تصریح می‌کند: «همه مناسبات و رفتارهایی که در این نمایش می‌بینیم، ازنظر من محکوم است و همه آسیب‌های بزرگی در جامعه هستند». وی درادامه تأکید می‌کند خندیدن جامعه به این رفتارها نیز محکوم است و دوباره این پرسش را بی‌پاسخ می‌گذارد که دراین‌صورت چطور نمایش «مولن‌روژ» تلاش می‌کند طنزی بسازد که بدون جهت‌گیری و نقد، به هیچ مسأله‌ای از رفتارهای ناهنجار افراد گرفته تا دلیل این رفتارها، صرفا مردم را با بهانه‌هایی مبتذل بخنداند.

*صبح نو

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

“مرد جعبه ای” به کارگردانی ‘ منوچهر تیمورزاده ‘در لاس وگاس به نمایش در می آید

فیلم کوتاه «مرد جعبه ای » در دومین حضور بین المللی خود به جشنواره Action on film megafest آمریکا راه یافت.

دفتر سینمایی- تصویر فیلم کوتاه مرد جعبه ای -۰۱

به گزارش دفتر سینمایی فیلم کوتاه مرد جعبه ای به نویسندگی و کارگردانی منوچهر تیمورزاده و تهیه کنندگی علیرضا برازنده قبلا نیز در جشنوارهLIFT_OFF انگلستان راه یافته بود.

دفتر سینمایی-آرم فستیوال lift-off global network

 

 

مرد جعبه ای  بزودی در لس انجلس به نمایش در خواهد آمد که در دومین حضور خودش به جشنواره Action on film megafestنیز راه یافت و در ۳۱ جولای ساعت ده شب نیز در شهر لاس وگاس به نمایش در خواهد آمد.

دفتر سینمایی- جدول پخش فیلم در لاس وگاس

 

تارا اوتادی،بهزاد خلج،حمید رضا عباسی، دارا حیدریان، حسین نور جهانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش می کنند.

مرد جعبه ای روایتگر زندگی گزارشگر میانسالی است که برای رسیدن به موفقیت در حال ساخت فیلمی از زندگی نوجوانی است که داخل جعبه چوبی زندگی می کند و بر خلاف خواسته مادرش بیرون نمی آید.

دفتر سینمایی- تصویر فیلم کوتاه مرد جعبه ای -۰۲                             دفتر سینمایی- تصویر فیلم کوتاه مرد جعبه ای -۰۳

اما گزارشگر بعد از نزدیک شدن به دنیای نوجوان شگفت زده شده و مجذوب دنیای نوجوان و زندگی جعبه ای می شود.

عوامل این فیلم عبارتند از:نویسنده و کارگردان: منوچهر تیمورزاده،مشاورکارگردان:تارا اوتادی ،مدیر فیلمبرداری: محمد عزت خواه ،تدوین: سارا آهنی،

مدیر تولید و برنامه ریزی: رضا رضایی جعفری ،طراح صحنه و لباس: بابک تحویلی،چهره پردازی : رضا عرب،صداگذاری و میکس: پرویز ابنار،صدابردار: محمود کاشانی،موسیقی: کیا مهراط،طراح پوستر: علیرضا پیربند،پخش بین المللی فیلم: مریم پیربند،تهیه کننده: علیرضا برازنده

دفتر سینمایی-تصویر آرم جشنواره Action on film Megafest

برای همه این عزیزان که تلاش نمودند تا بار دیگر نام ایران در عرصه بین الملل بر زبانها رانده شود آرزوی سربلندی و پیشرفت های بیشتر میکنیم.

امید داریم که در صنعت فیلم سازی با تلاش جوانان بتوانیم همچنان در میدان رقابت با بزرگان این صنعت حرفی برای گفتن داشته باشیم .

بار دیگر به کارگردان ،منوچهر تیمورزاده و سایر عوامل فیلم تبریک میگوییم .

دفتر سینمایی.

دفتر سینمایی

نمایش ۵ فیلم با محوریت ازدواج در باغ کتاب تهران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هفته فیلم ازدواج در پردیس سینمایی باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، هفته فیلم ازدواج برای اولین بار و به همت دبیرخانه ستاد ملی هفته ازدواج با همکاری اداره کل ورزش و جوانان استان تهران و باغ کتاب تهران برگزار می‌شود.

در این رویداد فرهنگی پنج فیلم سینمایی «عروس» ساخته بهروز افخمی، «در آرزوی ازدواج» ساخته اصغر هاشمی، «همسر» ساخته مهدی فخیم‌زاده، «نرگس» ساخته رخشان بنی‌اعتماد و «ازدواج به سبک ایرانی» ساخته حسن فتحی روی پرده سینما می‌رود.

هر یک از این آثار پس از نمایش با حضور کارگردان و عوامل فیلم و یک کارشناس علوم اجتماعی مورد تحلیل و بررسی قرار می‌گیرد.

«هفته فیلم ازدواج» از روز جمعه ۱۱ مرداد تا روز سه شنبه ۱۵ مرداد ساعت ۱۸:۳۰ تا ۲۱:۳۰ در سالن شماره ۸ پردیس سینمایی باغ کتاب برگزار می شود.

حضور در این رویداد فرهنگی برای عموم آزاد و رایگان است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل تازه ‌فعالیت‌های سینمایی کانون پرورش فکری با تولید ۲۳ انیمیشن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد تولید نزدیک به ۲۳ فیلم کوتاه انیمیشن در امور سینمایی کانون پرورش فکری به‌ زودی آغاز می‌شود.

به گزارش سینماپرس، تولید نزدیک به ۲۳ فیلم کوتاه انیمیشن در امور سینمایی کانون پرورش فکری به‌ زودی آغاز می‌شود که بیش از ۸۰ درصد آن آثار اقتباسی از کتاب‌های کودک و نوجوان است.

کارگردانی این آثار پویانمایی را جمعی از کارگردان‌های نام‌آشنای این عرصه و برخی استعدادهای جوان برعهده‌ دارند تا فصل جدیدی در فعالیت‌های سینمایی کانون شکل بگیرد.

محمدرضا کریمی صارمی مدیرکل امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اعلام این خبر گفت: البته سه کارگردان‌ جوان حوزه انیمیشن از این جمع تولید آثارشان را آغاز کرده‌اند و تلاش خواهیم کرد تا کار ساخت دیگر فیلم‌ها نیز به‌ نوبت آغاز شود.

کریمی صارمی افزود: با توجه به استقبال از انیمیشن‌های اقتباسی، ۸۰ درصد این آثار با اقتباس از کتاب‌های انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ساخته خواهد شد تا مخاطبان را به مطالعه کتاب نیز تشویق کنیم.

مدیرکل امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان عنوان کرد: بسیاری از کارگردان‌هایی که ساخت این فیلم‌ها را برعهده گرفته‌اند از چهره‌های مطرح حوزه انیمیشن و برگزیدگان جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی هستند.

ساخت پویانمایی «انقراض» اولین فیلم بلند انیمیشن کانون به تهیه‌کنندگی حامد جعفری و کارگردانی هادی محمدیان با سرمایه‌گذاری مشترک کانون و گروه هنرپویا همچنان ادامه دارد و بابک نبی‌زاده نیز در مناطق جنوبی کشور در حال ساخت فیلم بلند سینمایی «اقیانوس پشت پنجره» برای کانون است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کنکاش در دنیای روباتیک با «موتور جستجو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «موتور جستجو» در شبکه هفت سیما امروز یکشنبه ۶ مرداد به دنیای روباتیک می‌پردازد.

به گزارش سینماپرس، آریا صبوری کارشناس مکاترونیک، سروش صادق نژاد کارشناس روباتیک، امیرعلی ستایشی و علی سعادتی مهمانان یکشنبه ۶ مرداد برنامه «موتور جستجو» هستند. در این برنامه به دنیای روباتیک پرداخته می شود.

همچنین سید امیر محمد فضلی نیز در بخشی دیگر در رابطه با ارتیاط بین آموزش مجازی و بهبود عملکرد پرسنل سازمان در جهت دستیابی به اهداف سازمانی گفتگو می‌کند.

در ادامه دوشنبه ۷ مرداد سید محمد هادی خالقی در برنامه «موتورجستجو» به موضوع افزایش مهارت فردی در بستر آموزش مجازی خواهد پرداخت.

در بخش دیگر شادناز عزیزی چالش‌های شورایاری و اثرگزاری واقعی بر رشد و تحولات شهری را بررسی می کند.

برنامه «موتور جستجو» کاری از گروه مهارت های تخصصی و عمومی به تهیه کنندگی علی خسروی و اجرای سیاوش صفاریان از شنبه تا دوشنبه ساعت ۲۲ از شبکه هفت سیما پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آثار راه یافته به بخش مسابقه جشنواره «حسنات» معرفی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آثار راه یافته به بخش مسابقه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، بنا بر اعلام دبیرخانه ملی فیلم کوتاه «حسنات» اصفهان آثار داستانی راه یافته به بخش مسابقه این جشنواره اعلام شد.

سید محمود رضوی، محمدحسین مهدویان، فریدون خسروی، نیماجاویدی، آزیتا موگویی، شاهین شجری کهن، محمدعلی باشه‌آهنگر اعضای هیات انتخاب بخش فیلم کوتاه داستانی هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» را تشکیل دادند که این گروه از ۳۱ تیرماه کار خود را با بررسی ۶۹۵ اثر آغاز کردند و در نهایت ۲۱ اثر را شایسته حضور در بخش مسابقه ملی این دوره از جشنواره دانستند.

هنرمندان تهرانی با ۱۲ اثر بیشترین آثار راه یافته بخش مسابقه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» را به خود اختصاص دادند و هیات انتخاب هیچ فیلمی را در بخش شهر در قاب تصویر  شایسته حضور در بخش مسابقه ندانست.

آثار راه یافته بخش مسابقه هشتمین جشنواره ملی فیلم کوتاه «حسنات» عبارتند از:

۱. «بچه‌خور» به کارگردانی محمد کارت از تهران

۲. «در بین» به کارگردانی علی یارراستی از تهران

۳. «تاول» به کارگردانی مرتضی شمس از تهران      

۴. «سورا» به کارگردانی وحید معصومی‌سرای از ارومیه

۵. «مثل بچه آدم» به کارگردانی آرین وزیردفتری از تهران

۶. «شرعی» به کارگردانی داریوش شهبازی از تهران

۷. «کاوِر» به کارگردانی وحید الوندی‌فر  از تهران

۸. «تنفس» به کارگردانی فرشید ایوبی‌نژاد  از تهران

۹. «عزیز» به کارگردانی سید مهدی موسوی برزکی از کاشان

۱۰. «رِوِرانس» به کارگردانی سوگُل رضوانی از تهران

۱۱. «بازگشت» به کارگردانی شهریار پورسیّدیان از رشت

۱۲. «خونسردی» به کارگردانی محمد رحمتی از تهران

۱۳. «دزدانه» به کارگردانی مهران امیری‌حسینی از تهران

۱۴. «گُم و گور» به کارگردانی سید هادی آقابزرگی از یزد

۱۵. «گاو آمریکائی» به کارگردانی فاطمه طوسی از اهواز

۱۶. «چِندِش» به کارگردانی رضا نجاتی از مشهد

۱۷. «بچه» به کارگردانی مصیب حنائی از تهران

۱۸. «دریای تلخ» به کارگردانی فاطمه احمدی از تهران

۱۹. «تو هنوز اینجایی» به کارگردانی کتایون پرمر و محمد روح‌بخش از بندرعباس

۲۰. «سیندِرِلا» به کارگردانی مهدی آقاجانی از تهران

۲۱. «دریا موج موج می‌لرزد» به کارگردانی امیر غلامی از بوکان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سودربرگ مستند نظامی می‌سازد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: استیون سودربرگ کارگردان شناخته شده هالیوودی قرار است یک مستند سریالی با موضوعی نظامی را تهیه کند.

به گزارش سینماپرس، شبکه استارز اعلام کرده قرار است یک سریال مستند با موضوع سیستم قضا در ارتش آمریکا را روی آنتن بفرستد. این سریال که توسط کارگردان سه گانه «یاران اوشن»، استیون سودربرگ تهیه می شود «لیونوورث» نام دارد. قرار است این مستند به ماجرای فردی به نام کلینت لورنس بپردازد که اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت ۱۹ ساله خودش در زندانی واقع در «لیونوورث» آمریکاست. ظاهرا جرم او این است که در زمان جنگ افغانستان به زیردستان خودش دستور گشودن آتش بر روی ۳ غیرنظامی را داده است.

این سریال مستند از روز ۲۰ اکتبر ۲۰۱۹ به باکس شبکه استارز آمریکا وارد می شود و روی آنتن می رود. استارز پیشتر هم مستند های سریالی را پخش کرده که از مهم ترین آنها می توان به «جنگجویان لیبرتی سیتی» و «مرد اشتباهی» اشاره کرد.

استیون سودربرگ بعد از کارگردانی «لوگان لاکی» دو فیلم «دیوانه»، «پرنده ارتفاع بالا»   را ساخته است. او به زودی با فیلم جدیدش در جشنواره ونیز حاضر خواهد شد. او اخیرا سریالی با نام «موزاییک» را هم برای HBO ساخته بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انیمیشن «حسنا کوچولو» در ۱۸۲ قسمت تولید می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده انیمیشن «حسنا کوچولو» از تولید ۱۸۲ قسمت از این انیمیشن در ۳ فصل خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امید مرندی تهیه‌کننده انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» درباره آخرین وضعیت ساخت این انیمیشن گفت: ساخت فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» به کارگردانی مجید محمودی از سال گذشته در ۶۷ قسمت آغاز و تاکنون حدود ۳۵ قسمت آماده نمایش شده و ۳۲ قسمت در حال ساخت است که تا آخر امسال این قسمت ها نیز آماده نمایش می‌شود.

وی درباره پیش بینی از زمان پخش انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» از تلویزیون بیان کرد: با توجه به آماده بودن بیش از نیمی از قسمت های فصل دوم، این انیمیشن احتمالاً زمستان سال جاری یا نوروز ۹۹ روی آنتن تلویزیون می‌رود.

این تهیه‌کننده تلویزیون درباره تغییرات فصل دوم انیمیشن «حسنا کوچولو ۲» نسبت به فصل اول آن، عنوان کرد: فصل دوم این انیمیشن از نظر داستان کمی تغییر کرده است. در فصل دوم خانواده حسنا  برای دیدن پدر بزرگ و مادر بزرگ حسنا به شمال سفر می‌کنند و بخش زیادی از قسمت‌های فصل دوم در شمال است.  

مرندی درباره بازخوردهایی که از مخاطبان این انیمیشن دریافت کرده است، گفت: ما پس از اتمام فصل اول انیمیشن «حسنا کوچولو» با کمک دوستان اوج کودک و نوجوان، یک افکار سنجی انجام دادیم و در آن افکار سنجی، دریافتیم که اقبال بسیاری برای دیدن این انیمیشن در سنین کودک و نوجوان وجود دارد و به همین خاطر سعی کردیم قسمت‌های جدید این انیمیشن را با کیفیت و بهتر از قسمت‌های پخش شده تولید کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که قرار است تا چند قسمت انیمیشن «حسنا کوچولو» ساخته شود، اعلام کرد: در نظر داریم که قسمت‌های این انیمیشن را به ۱۸۲ قسمت برسانیم. همانطور که می‌دانید در فصل اول انیمیشن ۵۲ قسمت تولید و پخش شد، فصل دوم هم ۶۷ قسمت خواهد بود و در سال آینده فصل سوم انیمیشن «حسنا کوچولو» را ۶۳ قسمت خواهیم ساخت که مجموع آن‌ها ۱۸۲ قسمت می‌شود.

انیمیشن «حسنا کوچولو» در استودیو انیمیشن صبیان تولید شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع