X

بایگانی مرداد 16, 1398

دفتر سینمایی

پخش مجدد «تنها در خانه» و «شب در موزه» از شبکه استریم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمپانی دیزنی تصمیم دارد فیلم‌های سینمایی «تنها در خانه» و «شب در موزه» را از شبکه استریم خود پخش کند.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی دیزنی اخیراً با بازسازی و ساخت دوباره فیلم های کلاسیک خود مثل «علاءالدین» و «شیرشاه» موفقیت‌های خوبی را کسب کرده است. این کمپانی حالا می خواهد همین کار را با محصولات کمپانی فاکس قرن بیستم انجام دهد. دیزنی پیش از این، بخشی از امپراطوری فاکس را به ارزش ۷۱ میلیون دلار خریداری کرده بود.

با اعلام باب ایگر رئیس کمپانی دیزنی، فیلم‌های «شب در موزه»، «تنها در خانه»، «دفترچه خاطرات یک بی عرضه» و «دوجینش ارزان‌تر است» که از عناوین کلاسیک کمپانی فاکس هستند، قرار است دوباره ساخته شوند و از سرویس استریم نوپای این کمپانی به نام «دیزنی پلاس» پخش شود. باب ایگر در این باره گفت، آنها قصد دارند دیگر عنوان‌های فاکس را که بسیار گسترده است از این پلتفرم پخش کنند.

هنوز مشخص نیست که بازسازی این فیلم‌ها به صورت فیلم بلند برنامه ریزی شده و یا سریال تلویزیونی. سه فیلم سینمایی «شب در موزه» در مجموع ۵۴۰ میلیون در گیشه‌های شمال آمریکا فروخته است و تنها در خانه نیز ۴۹۰ میلیون فروش داشته است.

دیزنی با ساخت‌های مجدد فیلم‌ها غریبه نیست و بیشتر آن‌ها هم به صورت سینمایی نمایش داده می‌شوند. علاء الدین به کارگردانی گای ریچی از فروش یک میلیاردی عبور کرد. همچنین انیمیشن «شیر شاه» بعد از تنها سه هفته، نمایش به مرز فروش یک میلیارد دلار رسید. این استودیو همچنین اعلام کرد لایو اکشن کلاسیک «بانو و ولگرد» در ماه آوریل از این شبکه پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نیلگون» شهریور کلید می‌خورد/ اولین تجربه سینمایی سریال‌ساز پرکار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ایرج محمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون از ساخت فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی‌زاده در شهریورماه در تهران خبر داد.

به گزارش سینماپرس، ایرج محمدی تهیه‌کننده سینما درباره جدیدترین فعالیت‌های خود به مهر گفت: به تازگی برای فیلم سینمایی «نیلگون» به کارگردانی حسین سهیلی زاده درخواست پروانه ساخت داده ایم که یک ملودرام اجتماعی است و امیدوارم بعد از دریافت پروانه ساخت اقدام به انجام کارهای پیش تولید آن به مدت یک ماه کنیم از همین رو فکر می‌کنم بتوانیم «نیلگون» را در شهریور ماه کلید بزنیم.

وی عنوان کرد: حسین سهیلی‌زاده پیش از این سریال‌های موفق و پربیننده‌ای داشته اما «نیلگون» اولین تجربه کارگردانی او در سینماست. با توجه به موفقیت آثار تلویزیونی او ما فکر می‌کردیم سهیلی‌زاده می‌تواند در سینما هم موفق باشد.

محمدی عنوان کرد: در نظر داریم بعد از دریافت پروانه ساخت، تمام سکانس‌های این فیلم را در تهران فیلمبرداری کنیم و آن را به سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برسانیم.

وی در پایان گفت: هرچند در حال حاضر به فکر انتخاب بازیگران هم هستیم اما باید ابتدا بتوانیم پروانه ساخت را دریافت کنیم تا بتوانیم با آرامش بیشتری کارها را پیش ببریم ضمن اینکه فکر می‌کنم «نیلگون» بتواند به خوبی با مخاطبان ارتباط برقرار کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

حضور چشمگیر تیمور زاده در جشنواره های فیلمهای کوتاه جهان

منوچهر تیمورزاده با کارگردانی مرد جعبه ای این بار در جشنواره HOLLYWOOD DREAMZ نامزد دریافت جایزه شد .

بانک انتخاب بازیگر دفترسینمایی -لوگو

این فیلم فیلم کوتاه که اولین ساخته منوچهر تیمور زاده می باشد ،با حضور در جشنواره سوم بار دیگر در آمریکا نامزد دریافت جایزه شد .

این فیلم در دو رشته بهترین فیلم خارجی ، و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد با بازی بهزاد خلج نامزد دریافت جایزه از جشنواره بین المللی جشنواره hollywood dreamzشد.

به گزارش دفتر سینمایی : فیلم کوتاه مرد جعبه ای که پیش از این به جشنواره ((LIFT-OFF))
انگلستان راه یافته بود و در جشنواره  ((Action On Film Mega-fest)) در سه بخش نامزد دریافت جایزه شده بود.

بانک انتخاب بازیگر دفترسینمایی - لیست01

در جشنواره ((HollyWood Dreamz))در دو بخش نامزد دریافت جایزه بهترین فیلم خارجی و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد.

(( Action On Film mega-fest)) امسال پانزدهمین دوره خود را از سر میگذراند و از تجمع پانزده جشنواره گوناگون تشکیل شده است.

این جشنواره همچنین دارای پوشش تلویزیونی مستقل خود است که در ساعات شبانگاهی از شبکهNBC آمریکا پخش می شود.

تارا اوتادی،بهزاد خلج،حمید رضا عباسی، دارا حیدریان، حسین نور جهانی در این فیلم کوتاه ایفای نقش می کنند.

بانک انتخاب بازیگر دفترسینمایی - لیست02

خلاصه داستان:

مرد جعبه ای روایتگر زندگی گزارشگر میانسالی است که برای رسیدن به موفقیت در حال ساخت فیلمی از زندگی نوجوانی است که داخل جعبه چوبی زندگی می کند و بر خلاف خواسته مادرش بیرون نمی آید.

اما گزارشگر بعد از نزدیک شدن به دنیای نوجوان شگفت زده شده و مجذوب دنیای نوجوان و زندگی جعبه ای می شود.

عوامل این فیلم عبارتند از: نویسنده و کارگردان: منوچهر تیمورزاده

مشاورکارگردان: تارا اوتادی

مدیر فیلمبرداری: محمد عزت خواه،تدوین: سارا آهنی،

مدیر تولید و برنامه ریزی: رضا رضایی جعفری ،طراح صحنه و لباس: بابک تحویلی ،چهره پردازی : رضا عرب

صداگذاری و میکس: پرویز ابنار،صدابردار: محمود کاشانی ،موسیقی: کیا مهراط ، تیزر: خلیل عباسی

طراح پوستر: علیرضا پیربند،پخش بین المللی فیلم: مریم پیربند ،تهیه کننده: علیرضا برازنده

برای همه این عزیزان آرزوی موفقیت میکنیم

بانک اطلاعاتی و مجله الکترونیک دفتر سینمایی

تمام .

دفتر سینمایی

چرا تلویزیون «شوق‌پروازها» را فراموش کرده؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دختر شهید بابایی با اشاره به ماندگاری سریال «شوق پرواز» از عدم ساخت و استمرار نمایش شخصیت‌های بزرگ و قهرمانان معاصر گلایه کرد و گفت که نمی‌دانم چرا در این روزگار، «شوق‌پروازها» فراموش شده‌‎اند؟

به گزارش سینماپرس، پانزدهم مردادماه بود که خبر شهادت سرلشکر خلبان عباس بابایی معاون عملیات نیروی هوایی ارتش رسانه‌ای شد. این شهید بزرگوار روز عید قربان همراه با یکی از خلبانان نیروی هوایی سرهنگ علی محمد نادری به منظور شناسایی منطقه و تعیین راه کار صحیح اجرای عملیات با یک فروند هواپیمای اف ۵ دو کابینه از پایگاه هوایی تبریز به پرواز درآمد و وارد آسمان عراق شد. بابایی و نادری پس از انجام مأموریت به هنگام بازگشت در منطقه عملیاتی سردشت به شهادت رسیدند.

تلویزیون یک پروژه ماندگاری را به کارگردانی یدالله صمدی تقدیم خانواده شهید بابایی کرد. پروژه‌ای که از سال ۷۴ با همکاری ارتش شروع شد. مرحله پیش‌تولید این سریال از سال ۷۶ آغاز و بخش‌هایی از فیلم که مربوط به دوران کودکی شهید بابایی در شهر قزوین بود هم فیلمبرداری شد.

کارگردانی سریال در این دوره برعهده حسین قاسمی جامی و نویسندگی سه تن از نویسندگان ارتش گذاشته شده بود که به علت اختلاف‌نظرهای به وجود آمده بین عوامل تولید در همین ابتدا متوقف شد. ولی پس از وقفه‌ای ۱۰ ساله مجددا از سال ۸۶ کلید خورد.

در این دوره نویسندگی فیلمنامه کار مشترک ارتش، بنیاد امور ایثارگران و جانبازان و خانواده عباس بابایی بود. با ورود مرحوم یدالله صمدی به عنوان کارگردان تصویربرداری سریال از خرداد ۸۸ آغاز شد. ملیحه حکمت همسر عباس بابایی با دیدن فیلم «دلشکسته» تحت تأثیر بازی شهاب حسینی قرار گرفت و وی را برای ایفای نقش همسرش در سریال پیشنهاد داد که با موافقت سایر عوامل تهیه روبرو شد.

حالا بعد از این سال‌ها و چندین بار پخش تلویزیونی بسیاری از سکانس‌ها، پلان‌ها و حتی صدایِ دلنشین و خاطرانگیز یدالله صمدی در ابتدای تیتراژ این سریال یادآور اتفاقات جذاب و ماندگار «شوق پرواز» است. سلما بابایی در ایام سالگرد شهادت پدرش با خبرنگار خبرگزاری تسنیمگفتگویی انجام داد.

سلما بابایی دختر شهید عباس بابایی درباره سریال «شوق پرواز» تصریح کرد: من اعتقاد دارم آن‌قدر شهاب حسینی قدرتمند نقش پدرم را بازی کرد که انگار گویی عباس بابایی جلوی دوربین بود. واقعاً یکی از عوامل ماندگاری این سریال حتماً بازیگر نقش شهید بابایی است. طبیعتاً کسی می‌تواند این سریال را به این اوج ماندگاری رسانده باشد که کاربلد و حرفه‌ای هدایتگری و کارگردانی کند. یدالله صمدی آنقدر خوب درباره شهید بابایی، نیروی هوایی و اتفاقات دیگر سریال تحقیق کرده بود که می‌توانست در جایگاه یک راوی جامع از زندگی شهید عباس بابایی هم قرار بگیرد.

وی در خصوص صحنه‌هایی که بازیگران و عوامل گریه می‌کردند گفت: بسیاری از مواقع می‌دیدم و می‌شنیدم که آنقدر تحت تأثیر واقعیت‌های زندگی شهید بابایی قرار می‌گرفتند که بازیگران و گروه بارها گریه می‌کردند. جالب است بدانید این سریال تلویزیونی گوشه‌ای از شهید بابایی را نشان داد و نمی‌توانست تمام حقیقت را بیان کند چون باورپذیری‌اش برای مخاطب سخت بود. زیرا بسیاری با دیدن این سریال می‌گفتند واقعاً چنین آدمی وجود داشته!؟

دختر شهید بابایی با اشاره به بازتاب‌های این روزهای سریال «شوق پرواز» تأکید کرد: «شوق پرواز» چندین بار روی آنتن رفته ولی هنوز بازتاب‌های آن را می‌بینم و می‌شنوم. هر سال هم می‌گذرد علاقه مردم به شهید بابایی بیشتر می‌شود و دوست دارند بیشتر با ابعاد شخصیتی و سبک زندگی ایشان آشنا شوند. بسیاری با دیدن این سریال شهید بابایی را الگوی خودشان قرار دادند. خیلی‌ها به خودم گفتم مسیر زندگی‌مان تغییر کرد و حتی می‌گفتند با عباس بابایی زندگی کردیم.

وی با اشاره به اینکه مردم در خارج از کشور هم شهید بابایی را شناختند، گفت: بارها گفته‌ام تا زمانیکه سریال «شوق پرواز» ساخته نشده بود شناخت اکثریت مردم حتی آن‌هایی که در خارج از کشور هستند یک شناخت کامل و جامعی نبود. پیام‌هایی را از خارج از کشور دریافت کردم مرا تحت تأثیر قرار دادند. فکر می‌کنم ساخت این مجموعه‌ها به شدت برای جامعه ما می‌تواند نتیجه مثبتی داشته باشد. همیشه گفتم و انگار توجهی به این حرف‌ها نمی‌شود.

سلما بابایی عنوان کرد: بیاییم راجع به کسانی کار کنیم که شناخته شده نیستند ولی بسیار بزرگند. داستان این بزرگمردان بسیار دیدنی و تأثیرگذار است. گفتن خیلی از حرف‌ها و دغدغه‌ها به واسطه فیلم‌های داستانی می‌تواند راهگشاتر از نشر و کتاب باشد. اکثریت این روزها فیلم می‌بینند و کمتر کتاب می‌خوانند. فیلم‌هایی که برایشان جذابیتی داشته باشد طبیعتاً آن را دنبال می‌کنند. براساس داستان واقعی باشد تأثیر بیشتری دارد و خط مشی جوان‌ها را تغییر می‌دهد. همین جوان‌هایی که مسئولین جامعه فردای ما هستند. باعث خوشحالی من است که می‌شنوم بسیاری از همین جوان‌ها با دیدن این سریال، تغییر کردند. به سراغ کتاب‌ها و آثار دیگری رفتند تا بیشتر شهید بابایی را بشناسند.

وی با بیان اینکه شهاب حسینی از لحاظ ظاهری هم به پدرم شباهت بسیاری داشت، افزود: لحظه به لحظه «شوق پرواز» گریه کردم آنقدر تحت تأثیر قرار گرفتم مخصوصاً با هنرنمایی شهاب حسینی که از لحاظ ظاهری هم خیلی به پدرم شباهت داشت. او نقش کسی را بازی می‌کرد که من به عنوان یک فرد عادی شهید عباس بابایی را یک قهرمان ملی می‌دانم. افسوس می‌خورم ای کاش در کنار ایشان بیشتر فرصت زندگی پیدا می‌کردم تا خیلی چیزها را از ایشان می‌آموختم.

دختر شهید بابایی با اشاره به ماجرای عوض شدن شهاب حسینی در دوران بازی نقش شهید بابایی، تصریح کرد: شهاب حسینی واقعا یکی از بازیگران بی‌حاشیه هستند که در صحنه نمایش و ایفای نقش یک سوپراستار به تمام معنا هستند. خودشان به من می‌گفتند، شهید بابایی زندگی من را عوض کرد. به شدت علاقه‌مند شهید بابایی هستم و خیلی تأثیرات زیادی روی من گذاشتند.

وی با گلایه از فراموش شدن «شوق پروازها» در تلویزیون، گفت: این مسئله را بارها گفته‌ام ساختن فیلم‌های طنز و سریال‌هایی با موضوعات اجتماعی خوب و لازمند و مردم به این آثار نیاز دارند ولی انگار در این روزگار، «شوق پروازها» فراموش شده‌اند. یک زمانی آدم‌هایی در این جامعه بودند و بعداً با نقش‌آفرینی در جبهه پایداری، قهرمان معاصر شدند ولی خبری از پرداختن به این شخصیت‌ها نیست. جوان ما باید این شخصیت‌ها را بشناسد تا بتواند از سبک زندگی‌هایشان الگوی درست بگیرد.

سلما بابایی در پایان درباره عدم حمایت مسئولین نسبت به کارهای دفاع‌مقدس، گفت: من یک کاری به نام «وکیل مدافع» را کارگردانی کردم اما متأسفانه مورد حمایت قرار نگرفت. من فعلاً قصد ندارم کار دفاع‌مقدسی بسازم چون دلسرد شدم. می‌خواستم با داستان تأثیرگذار «وکیل مدافع» یک تلنگری به مسئولین و کسانی که از جنگ و شهید و شهادت سوء استفاده می‌کنند تا به جایگاه و مقامی برسند، بزنم. اما نشد و کسی ما را حمایت نکرد! به این دلیل فعلاً کار جنگی نمی‌سازم شاید به سراغ کار اجتماعی رفتم و البته اگر فرصت و شرایط مناسبی برای کار جنگی پیش آمد دغدغه‌مندانه در آن میدان حاضر خواهم شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

راه های سفر کم هزینه در «سفرگرد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه تلویزیونی «سفرگرد» با موضوع آموزش مهارت سفر، راه های سفر کم هزینه، سفر مناسب تر و سالم تر، مسائل بهداشتی سفر و رعایت ایمنی سفر روی آنتن شبکه آموزش می رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «سفرگرد» کاری از گروه مهارت های تخصصی و عمومی شبکه هفت سیما است که چهارشنبه ها و پنج شنبه ها ساعت ۱۵از این شبکه به صورت زنده پخش می شود.

بنا بر این گزارش، در راستای مهارت آموزی برنامه «سفرگرد» از کارشناس خبره در حوزه مهارت دعوت کرده و در خصوص مهارت سفر، راههای سفر کم هزینه، سفر مناسب تر و سالم تر، مسائل بهداشتی سفر و رعایت ایمنی سفر گفتگو می کند.

این هفته چهارشنبه ۱۶مرداد ماه سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ مهمان برنامه «سفرگرد» خواهد بود.

در این برنامه سردار لطفی با  ابوالفضل اینانلو مجری برنامه در خصوص امنیت اماکن و منازل در هنگام سفر گفتگو می کند.

در بخشی دیگر بهرام بهمن یار، فاتح قله دماوند با دوچرخه مهمان برنامه خواهد بود.

همچنین در روز پنجشنبه ۱۷ مرداد ماه کتر رامین وطن دوست، کارشناس مکانیک خودرو به مخاطبان مشاوره می دهد.

برنامه «سفرگرد» به تهیه کنندگی مجید قره گوزلو چهارشنبه ها و پنج شنبه ها ساعت ۱۵ از شبکه هفت سیما روی آنتن می رود.  

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

داوران بخش پژوهشی جشنواره تولیدات استانی منصوب شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون امور استان‌های سازمان صدا و سیما، احکام اعضای هیأت داوری آثار پژوهشی بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز را صادر کرد.

به گزارش سینماپرس، علی دارابی معاون امور استان های صدا و سیما در حکمی، اعضای هیأت داوران کمیسیون پژوهش (آثار پژوهشی) بیست و دومین جشنواره تولیدات مراکز استان‌ها را منصوب کرد.

بر این اساس علیزاده به عنوان رئیس و مجید ملکی‌تبار، مسعود مطلبی، علیرضا پویا، محمد مهدی لبیبی، احمد عبدالملکی، علی رجب‌زاده طهماسبی و محمد فتحی‌نیا به عنوان اعضای هیأت داوری این کمیسیون انتخاب شده‌اند.

در حکم دارابی خطاب به اعضای هیأت داوران کمیسیون پژوهش آمده است: امید است این جشنواره ضمن معرفی و کشف استعدادهای مراکز و ارزیابی وضع موجود، با ارائه الگوهای صحیح، مهندسی و مدیریت فرهنگی، چشم‌انداز مطلوبی را برای مراکز استان‌ها فراهم کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قرارداد ۳۰۰ میلیونی مدیر بازنشسته موزه سینما با سازمان سینمایی بلافاصله پس از تغییر! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی در اقدامی عجیب، به فاصله اندک با تغییر مدیر موزه سینما به واسطه بازنشستگی با او قرارداد پژوهشی ۳۰۰ میلیونی منعقد کرده و عملاً مجدداً درآمدی از این مجموعه به دست آورده است؛ اقدامی که هرچند شکل قانونی دارد اما خلاف منطق و غیرقابل دفاع است و برخی روسای دستگاه‌ها نیز به جهت جلوگیری از اعطای هرگونه امتیاز و رانت به اشخاص یا گروه‌های خاص آن را ممنوع کردند.

به گزارش سینماپرس، یکی از اقدامات برخی مدیران دستگاه‌ها ممنوعیت عقد قرارداد با بازنشسته‌ها بوده، چرا که چنین تصور می‌شود احتمالاً یک بازنشسته راحت‌تر می‌تواند با همکاران سابقش برای عقد قرارداد یک پروژه به توافق برسد تا شخصی که هیچ آشنایی با مدیران یک سازمان ندارد. نمونه این اقدامات از سوی عباس آخوندی وزیر پیشین راه رخ داد که اساساً هر نوه همکاری حتی در شرکت‌ها و صندوق‌های زیرمجموعه وزارتخانه متبوعش را از سال ۹۴ ممنوع کرد.

در بخشنامه وزیر وقت راه که ای کاش به قانونی سراسری تبدیل می‌شد، تاکید شده بود با توجه به سیاست‌های کلی اصل ۴۴ و قوانین و مقررات مربوط و همچنین قانون ارتقاء سلامت نظام اداری و مقابله با فساد و به جهت جلوگیری از اعطای هرگونه امتیاز و رانت به اشخاص یا گروه‌های خاص، انعقاد هر نوع قرارداد اعم از پیمانکاری، اجاره دارایی‌هایی مولد، قراردادهای BOT، BLT، نظایر آن و همچنین قراردادهای خرید خدمات با اشخاص حقیقی و حقوقی به نحوی از انحاء با کارکنان آن شرکت/سازمان اعم از شاغل و بازنشسته (مانند صندوق‌های بازنشستگی. شرکت‌ها و صندوق‌های تعاونی کارکنان، صندوق‌های پس‌انداز کارکنان و از این قبیل) ممنوع است.

اکنون یک نمونه عجیب در سازمان سینمایی رخ داده که اگر این بخشنامه وزیر راه، یک بخشنامه سراسری بود، مشمول ممنوعیت نمی‌شد اما فعلاً آزاد است، هرچند شبهه برانگیز است. علیرضا قاسم‌خان مدیرعامل موزه سینمای ایران جزو مدیران بازنشسته‌ای بود که با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان تغییر کرد و لادن طباطبایی سرپرست و جانشین موقت او شد. در این چارچوب حسین انتظامی ۲۶ آبان سرپرست سازمان سینمایی شد و مراسم تودیع قاسم‌خان ۲۸ آبان ۱۳۹۷ با حضور رمضانعلی حیدری‌خلیلی معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان سینمایی برگزار شد و ظاهراً این مدیر بازنشسته از مسئولیتش کنار رفت.

اکنون مشخص شده قاسم خان در آذرماه ۱۳۹۷ یعنی اندکی پس از آنکه سمتش را از دست می‌دهد، با سازمان سینمایی قراردادی ۳۰۰ میلیونی در قالب یک پژوهش با عنوان کلی «مطالعه تحلیلی سینمای ایران» منعقد کرده که تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از این رقم را نیز دریافت کرده است. سوای آنکه پژوهشی تحت عنوان مطالعه تحلیلی سینمای ایران که می‌تواند حاوی هر چیزی با هر حجم و محتوایی باشد، چه کارکردی برای سینمای ایران دارد که سازمان سینمایی ۳۰۰ میلیون بابت آن قرارداد بسته، آیا عقد چنین قراردادی سوای مباحث قانونی قابل دفاع است؟ (لیست دریافت کننده طرح پژوهشی از سال ۱۳۹۵ تا ۱۳۹۷ را از اینجا می‌توانید دریافت کنید)

«تابناک» در هفته‌های اخیر از سازمان سینمایی درخواست شفاف سازی در چند حوزه از جمله هزینه معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی را در حدفاصل ابتدای ۱۳۹۳ تا انتهای ۱۳۹۷ اعلام کند که بخش کوچکی از آن محدود به شماری از پروژه‌ها اعلام شده است. یکی دیگر از موارد درخواستی ، لیست هر نوع کمک با هر نوع ارز با عناوین و علل کمک به اشخاص و موسسات در حوزه پخش بین‌المللی از سال ۱۳۹۲ تا انتهای ۱۳۹۷ است که انتظار می‌رود این مورد به صورت ناقص در دسترس قرار نگیرد.

اکنون ظاهراً باید پرسش تازه‌ای را مطرح کرد و درخواست نمود این سوال مهم پاسخ داده شود که پژوهش‌هایی سینمایی با چه مبنایی تعیین، قیمت‌گذاری و واگذار شده و می‌شود؟ یعنی چه اشخاصی در اولویت دریافت این پروژه‌های سینمایی و مزایای نجومی آن هستند و بر اساس چه نوبت‌بندی این پروژه‌ها به آنها می‌رسد و سقف این پرداخت‌ها چقدر است و چگونه تشخیص داده شده یک پروژه نانوشته ارزشش ۳۰۰ میلیون و پروژه دیگر ارزشش ۲۵ میلیون تومان است!؟

*تابناک

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مولن‌روژ» چرا تعطیل شد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین پارسایی در آخرین پروژه تئاتری خود بار دیگر پای قوه قضاییه را به تئاتر باز کرد.

به گزارش سینماپرس، گروه نمایش «مولن روژ»، به محض اکران عمومی فیلم «قسم» با بهانه آنکه محسن تنابنده مجبور به حضور در اکران‌های مردمی است و باید وارد سفر شود، از توقف موقت نمایش خبر دادند. در اطلاعیه روابط عمومی این نمایش درباره علت توقف اجراها آمده است:

«به اطلاع می‌رساند پیش‌بینی اجرای نمایش «مولن روژ» در پردیس سینمایی باغ کتاب تا پایان مردادماه بوده که در کمال احترام و رفتار حرفه‌ای از سوی مدیریت محترم پردیس سینمایی و همکارانشان تا تاریخ ۶ مرداد بدون هیچگونه خللی و با استقبال فراوان مخاطبان ادامه یافت. بنابراین تغییر در زمان اجرا صرفاً با درخواست گروه و به دلیل برنامه‌ریزی درون گروهی بوده و ادامه اجرای نمایش «مولن روژ» از تاریخ ۶ مردادماه با لطف و مساعدت مدیریت پردیس سینمایی به تاریخ دیگری موکول شده است. گروه نمایش ضمن تشکر از مدیریت پردیس بابت فراهم آوردن امکانات حرفه ای برای اجرای مولن روژ امیدوار است بعد از ایام محرم وصفر مجدد امکان ادامه اجرای نمایش فراهم گردد.»

اما واقعیت چیز دیگری است. فخرموسوی، رئیس شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایشی در گفتگو با تسنیم گفت: نمایش حسین پارسایی دو بار تذکر گرفته و مورد بازبینی قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه نمایش یک بار اقدام به درخواست تمدید گرفته بود، تأکید کرد اداره کل هنرهای نمایشی به هیچ وجه حاضر به تمدید این نمایش نخواهد بود و این نمایش دیگر اجرا نمی‌رود.

فخرموسوی در پاسخ به این پرسش که آیا قوه قضاییه نسبت به این نمایش تذکراتی داده است، ضمن تأیید این مسأله، گفت: این نمایش در برخی از قسمت‌ها مشکلاتی داشته است و تذکراتی دریافت کرده است.

طبق گزارش‌های منتشر شده این نمایش حاوی نکات غیراخلاقی صرفاً برای خنداندن مخاطب بوده است و این در حالی است که حسین پارسایی مدعی است این نمایش در نقد اجتماعی وضعیت موجود تولید شده است.

مولن روژ داستان دو فرد فقیر است که مکان محقر اسکان خود را به فردی زنباره می‌دهند و در رویای عشق‌بازی مرد زنباره روزگار خود را سپری می‌کنند.

قابل ذکر است حسین پارسایی از نیروهای تئاتری حوزه هنری است و سابقه همکاری با شورای نظارت و ارزشیابی نیز دارد. نکته عجیب آن است که پارسایی مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی در سال‌های ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸ برعهده داشته و از آگاهان آیین‌نامه‌ها و دستورعمل نظارتی تئاتر در کشور است.

نمایش «بینوایان» حسین پارسایی نیز با اظهار نظر دادستان کل کشور به کار خود پایان داد.

حسین پارسایی این روزها در تلاش است تحت نام احمد سلیمانی، یکی از اعضای گروه آیین، اقتباسی ایرانی از موزیکال مشهور «مری پاپینز» را در تالار وحدت روی صحنه ببرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«دلبند» در اسلوونی جایزه گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جایزه ویژه جشنواره کرانیسکا گورا اسلوونی به فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت اهدا شد.

به گزارش سینماپرس، در مراسم اختتامیه جشنواره Kranjska Gora که عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۴ مرداد) در کشور اسلوونی برگزار شد، جایزه ویژه جشنواره توسط زینب ازباتور آتاکان، به نمایندگی از هیات داوران به الهه نوبخت تهیه‌کننده مستند  «دلبند»  اهدا شد.

این تندیس که نشانی شبیه به چهره‌ زن بر روی سنگ دارد، به عنوان یکی از زیباترین آثار هنری شکل گرفته توسط طبیعت یاد می‌شود. این شمایل را می‌توان در نمای شمالی کوه پریسوویک، نزدیکی کرانیسکا گورا در منطقه آلپ جولیان در شمال غربی اسلوونی مشاهده کرد.

«دلبند» از موفق‌ترین فیلم‌های مستند یکسال اخیر سینمای ایران است که در جشنواره‌های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌داکس و… به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» ششمین جایزه مستند «دلبند» از جشنواره‌های بین‌المللی است. این فیلم پیشتر جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌بلند جشنواره هات‌داکس کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره کازان روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره ترنتو ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره مستند سیسیل ایتالیا را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی پارنو استونی هم شده بود.

این فیلم در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه و جشنواره ماموت‌لیکس آمریکا نیز به نمایش درآمده و در جشنواره بیگ‌اسکای آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام فیروزه را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

«دلبند» محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز به عهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تأسیس اولین سینما دیپلمات کشور در برج میلاد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین سینما دیپلمات کشور در محل برج میلاد تاسیس خواهد شد.

به گزراش سینماپرس، نشست سه جانبه مؤسسه فرهنگی اکو، بنیاد سینمایی فارابی و برج میلاد عصر روز گذشته (دوشنبه ۱۴ مردادماه ۹۸ ) با حضور آقایان محمدمهدی مظاهری، علیرضا تابش و مجتبی توسل در  موسسه اکو برگزار شد.

در این دیدار محمد مهدی مظاهری رئیس موسسه فرهنگی اکو با تأکید بر ضرورت استفاده از سینما به عنوان یکی از مهمترین مؤلفه های دیپلماسی فرهنگی بر آمادگی این نهاد بین المللی برای تأسیس اولین سینما دیپلمات کشور در برج میلاد تهران تأکید کرد.

مجتبی توسل مدیرعامل برج میلاد تهران در این نشست از توجه ویژه دکتر مظاهری رئیس مؤسسه فرهنگی اکو و همکاری صمیمانه بنیاد سینمایی فارابی در تحقق تأسیس اولین سینما دیپلمات کشور در برج میلاد قدردانی کرد و افزود: برج میلاد علاوه بر نمایش «توانمندی مهندسان ایران»  باید نمایانگر قدمت و عظمت شکوه فرهنگی ایران اسلامی هم باشد.

در این دیدار همچنین علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی نیز طی سخنانی در این نشست ضمن استقبال از ابتکار عمل مؤسسه فرهنگی اکو و قدردانی از مشارکت برج میلاد تهران در جهت برنامه ریزی برای تأسیس اولین سینما دیپلمات کشور گفت: تأسیس سینما دیپلمات یکی از کارآمدترین اتفاقات حوزه دیپلماسی فرهنگی در جمهوری اسلامی ایران است و بنیاد فارابی آمادگی هرگونه همکاری  را  در این زمینه  دارد.

شایان ذکر است اولین سینما دیپلمات کشور با همکاری سه نهاد مؤسسه فرهنگی اکو، بنیاد سینمایی فارابی و برج میلاد تهران در اواخر شهریورماه ۱۳۹۸ با هدف ارائه خدمات فرهنگی به دیپلمات های مقیم تهران و گردشگران خارجی در برج میلاد تهران افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع