X

بایگانی شهریور 3, 1398

دفتر سینمایی

افشاگری تکان‌دهنده عضو هیئت انتخاب فیلم به اسکار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یکی از اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی به اسکار فاش کرد که اعضای این هیئت ابتدا باید در آمریکا تأیید صلاحیت می‌شدند!

به گزارش سینماپرس، ابوالحسن داوودی، از اعضای هیئت معرفی فیلم به اسکار، در یک برنامه تلویزیونی، اتفاقی تکان‌دهنده را فاش کرد که نشان‌دهنده نگاه آپارتایدی اسکار به سینمای ایران است. آنچه داوودی در برنامه جمعه شب «نقد سینما» فاش کرد، گویای آن است که اعضای این هیئت در آمریکا تأیید صلاحیت شده‌اند!

داوودی در این برنامه، با اشاره به انتخاب اعضای هیئت معرفی فیلم ایرانی به اسکار گفت: «امسال با تغییر رئیس آکادمی ‌اسکار، در این مورد سخت‌گیری بیشتری داشتند و قبلش رزومه همه افرادی که معرفی شده بودند را خواستند و خودشان جداگانه بررسی کردند و مجوز حضور را جدا جدا برای هر عضوی که خودشان تایید کردند صادر شد!»
با این اوصاف، جریان انتخاب فیلم برای اسکار دیگر یک فرایند فرهنگی و ملی و مرتبط با منافع و مصالح سینمای ایران محسوب نمی‌شود، بلکه یک جریان کاملاً سیاسی و ایدئولوژیک و مطابق با منافع و سیاست‌های اسکار است! احتمالا به همین دلیل هم هیئت انتخاب فیلم برای اسکار، گروهی یک‌دست و از یک گرایش خاص فکری- سیاسی هستند و سایر سلایق و دیدگاه‌ها در این هیئت نادیده گرفته شده‌اند، چون اعضای هیئت ابتدا باید در آمریکا تأیید صلاحیت می‌شدند! نکته شگفت‌انگیز این است که بسیاری از هم‌طیف‌های سیاسی اعضای هیئت انتخاب فیلم به اسکار، از منتقدان روند قانونی احراز صلاحیت داوطلبان ریاست جمهوری یا نمایندگی مجلس توسط شورای نگهبان هستند، اما خودشان برای انتخاب یک فیلم و امری ظاهرا سینمایی، تن به احراز صلاحیت از سوی نهادی شبه صهیونیستی در آمریکا داده‌اند!
گفته شده تاریخ دو بار تکرار می‌شود، بار اول به شکل ‌تراژدی و بار دوم به‌صورت کمدی! در دوران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، مسئولان سیاسی و حتی نمایندگان مجلس شاهی، بایستی از سوی کشورهای بیگانه و استعمارگر تایید می‌شدند. کانون‌های معلوم‌الحال خارجی شاه ایران را تعیین کرده و سرویس‌های جاسوسی و اطلاعاتی نخست‌وزیر و وزرا را معرفی می‌کردند و حالا سال‌ها بعد به شکلی مضحکه‌آمیز برای یک اتفاق ظاهرا هنری و سینمایی، اعضای یک هیئت ایرانی که می‌خواهند فیلمی ‌برای یک مراسم خارجی انتخاب کنند بایستی از سوی آن خارجی‌ها تایید شوند، گویی قرار است در یک بالماسکه شرکت کنند یا هویت و نامشان همراه لباس فراگ و کراوات و پاپیون باید از سوی دربانان آن نمایش مورد تایید قرار بگیرد و حالا خود این اعضا هم مانند همه شبه‌روشنفکران طول تاریخ این سرزمین به این خفت تاریخی می‌بالند و از این مورد تفقد قرار گرفتن، سر فخر به آسمان می‌سایند!
باید منتظر ماند و دید که سازمان سینمایی وزارت ارشاد و به‌طور خاص‌تر، بنیاد سینمایی فارابی چه توضیحی برای دخالت یک نهاد آمریکایی در انتصاب اعضای هیئت انتخاب فیلم ایرانی به اسکار به‌عنوان یکی از مصادیق نفوذ و وادادگی فرهنگی و پذیرش آپارتاید سینمایی اسکار دارند؟

*کیهان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معراجی: باید قدر حداقل ها در سینمای کودک را بدانیم/ آیا در ۲۰ سال اخیر فیلم کودکی تولید شده که عاری از هر نقصی باشد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: میثم معراجی تهیه کننده اجرایی فیلم سینمایی «بازیوو» همزمان با برگزاری سی و دومین جشنواره فیلم کودک گفت: باید قدر حداقل ها در سینمای کودک را بدانیم و جشنواره فیلم کودک یکی از همین حداقل ها است. ما در حوزه فرهنگی کودکان مدت ها است که دچار فاجعه شده ایم و اگر قرار باشد بیش از این به این حوزه بی توجهی شود ما با بحران و آسیب جدی روبرو خواهیم شد.

وی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: امروزه ما باید از سینمای کودک حراست کنیم؛ اوضاع خارج از سینمای کودک به شدت بحرانی است. در دوبله آثار خارجی از فحش ها و کلمات رکیک استفاده می شود و این آثار از طریق VOD ها و سی دی ها پخش می شوند. این یک فاجعه تمام عیار فرهنگی است چرا که کودکان هر برنامه ای را یک بار نمی بینند و حداقل بیش از ۵-۶ بار برنامه ها را تماشا می کنند تا متوجه آن شوند و این در واقع مانند آن است که ما یک فحش را ۵-۶ بار برای آن ها تکرار کنیم تا قشنگ آن را درک کنند!

این سینماگر ادامه داد: مشکل ما در سینمای کودک در وهله اهل مشکل نظارتی است و از سوی دیگر ما با این معضل روبرو هستیم که جایی را سراغ نداریم که ببنیم باید در چه مدلی آثار را تولید کنیم تا بتوانند نیازهای کودکان را پاسخ دهند. بنده معتقدم ما در حوزه سینما و فیلم کودک نیاز به یک بازتعریف داریم و در ابتدا باید اهداف خود را در این زمینه روشن کنیم.

معراجی سپس با بیان اینکه ما باید سینمای کودک را از دید بچه ها ببینیم اظهار داشت: جشنواره فیلم کودک با جشنواره فیلم برای کودکان بسیار تفاوت دارد! صرف اینکه یک فیلمی تولید شود که در آن بازیگر کودک وجود داشته باشد آن اثر فیلم کودک محسوب نمی شود. متأسفانه این دیدگاه به درستی در سینمای ایران جا نیفتاده و ما شاهد رواج دیدگاه غلط نسبت به سینمای کودک هستیم که باید اصلاح شود.

مدیرتولید فیلم سینمایی «خشکسالی و دروغ» خاطرنشان کرد: باید از فیلمسازان سینمای کودک که تجربه ثابت کرده آثارشان با اقبال مخاطبان روبرو می شود حمایت شود؛ مگر در سینمای ما چند نفر هستند که هزینه کنند تا یک فیلم خوب تولید نمایند؟ بنده مطمئن هستم اگر فیلم خوبی سینمای کودک ساخته شود هم سینماداران خواهان آن هستند و هم پخش کنندگان اما ما نسبت به این مسأله بی توجهیم!

وی در پاسخ به این سوأل که به عقیده شما دلیل شکست اکثریت فیلم های کودک طی سال های اخیر چیست اظهار داشت: بنده همیشه این نکته را گفته ام که هیچ پدر و مادری بچه خود را به سینما نمی برد؛ این بچه ها هستند که پدر و مادرشان را به سینما می برند! پس اگر فیلم های کودک دچار شکست شده به دلیل کیفیت پایین شان بوده است. ما اگر از برندهایی مثل «شهر موش ها» و «کلاه قرمزی» بگذریم در همین سال ها برخی آثار را می بینیم که در حوزه سینمای کودک موفق عمل کرده اند. از جمله این آثار می توان به انیمیشن «فیلشاه» اشاره کرد که فروش بیش از ۸ میلیارد تومان را تجربه کند؛ فروش این انیمیشن نشان داد که اگر اثر خوبی تولید شود مردم می آیند و آن را می بینند.

معراجی با طرح این پرسش که آیا در ۲۰ سال اخیر فیلم کودکی تولید شده که عاری از هر نقصی باشد و فروش نکرده باشند تصریح کرد: مباحث مالی و مارکتینگ به خود ما بازمی گردد. ما بعد از فیلم های ناب استاد ایرج طهماسب و امثال «گربه آوازه خوان» ها در سینمای کودک چه اثر شاخصی را تولید کرده ایم؟ ما زمانی می توانیم از فروش پایین آثار سینمای کودک گلایه مند باشیم که خودمان عاری از هر نقصی باشیم.

این سینماگر در پاسخ به این سوأل که آیا شما قائل به آن هستید که «بازیوو» عاری از هر نقصی است و اگر این گونه است چرا لشگری از بازیگران سینمای کمدی را در فیلمتان به کار گرفته اید تا مخاطب برای بازی آن ها به سینما بیاید، اظهار داشت: ما برای «بازیوو» بیش از ۳ و نیم میلیارد تومان هزینه کرده ایم. ما بازیگران خوبی را برای بازی در این فیلم آوردیم. من فکر نمی کنم استفاده از بازیگران خوب حتی اگر برای فروش بالای فیلم باشد اتفاق بدی محسوب شود. من حتی اصرار داشتم بدمن فیلم مان هم جذاب باشد و به همین دلیل است که از پژمان بازغی برای ایفای این نقش دعوت کردیم. من دوست داشتم «بازیوو» از کلیشه های رایج در سینمای کودک دور باشد.

وی در همین راستا افزود: من دوست نداشتم کودک در سالن سینما از دیدن بدمن فیلم بترسد. ما باید همه حواس مان به بچه ها باشد. ما بچه ها را برای تماشای فیلم به یک سالن تاریک می بریم و نباید به او تصویری خوفناک نشان دهیم که او از سینما منزجر شود. من با اصرار زیادی از سوی برخی دوستان روبرو بودم که مثلاً هنرمند عزیزی مانند احمد ایراندوست را برای بازی در این نقش در نظر بگیرم اما این کار را نکردم.

معراجی تأکید کرد: ما در سینما نیازمند تفکر حرفه ای هستیم؛ اگر تفکر حرفه ای درستی پشت هر فیلم موجود باشد آن فیلم مانا می شود. به عنوان مثال «تام و جری» را اگر چند نسل دیده اند به دلیل تفکر حرفه ای درستی بوده که در ورای آن وجود داشته است اما در سینمای ما کاراکتر مانایی وجود نداشته و همه این اتفاقات نشان از آن دارد که ما به سینمای کودک بی توجهی کرده ایم و همیشه سعی بر آن داشته ایم تا دم دستی ترین و ارزان ترین قصه ها را به اسم سینمای کودک تولید کنیم و همین اتفاق هم باعث شکست این فیلم شده است.

وی در خاتمه این گفتگو در پاسخ به این سوأل که فکر نمی کنید فیلم شما در گیشه دچار شکست شود اظهار داشت: ما دوست داریم همه فیلم ها بفروشند و سینمای کودک همیشه پررونق باشند. کسی فردا را ندیده است. ما اگر می دانستیم این فیلم نمی فروشد آن را تولید نمی کردیم. ما سعی کردیم فیلم های شکست خورده را آسیب شناسی کنیم تا خودمان دچار این شکست نشویم اما اگر زمان بدی را برای اکران اثرمان در نظر بگیرند و سانس مناسب به ما ندهند دیگر دست ما نیست که سرنوشت فیلم به چه صورت رقم خواهد خورد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

” تارا اوتادی ” کاندید بهترین بازیگر زن در جشنواره فیلم کوتاه Action of filem megafest

تارا اوتادی کاندید بهترین بازیگر زن جشنواره فیلم کوتاه در آمریکا

تارا اوتادی در مصاحبه ای دوستانه با مجله  دفتر سینمایی در خصوص فیلم مرد جعبه ای گفت:

فیلم مرد جعبه ای در مورد مسئله روز همه مردم در دنیاست (دنیای مجازی)
این فیلم در مورد نوجوانیست که در جعبه ای زندگی میکند و دنیا را از دریچه فضای مجازی نگاه میکند و توجیهات خاص خودش را برای نوع زندگی که برگزیده دارد و تلاش تمامی اطرافیان برای بیرون آوردن او از جعبه بی نتیجه است.

مجله الکترونیک دفتر سینمایی- مصاحبه با تارا اوتادی -۰۰۱
آقای منوچهر تیمورزاده کارگردان جوان و بسیار با استعدادیست که با نگاهی خاص به سینما و فیلمنامه نویسی دارد تیمورزاده بسیار با انرژی و با انگیزه راه خودش ادامه میدهد و من مطمئنم با پشتکار و استعدادی که دارد به یکی از کارگردانان تاثیرگذار و مطرح سینما تبدیل خواهد شد همانطور که از اولین فیلم کوتاهش پیداست.

مجله الکترونیک دفتر سینمایی- مصاحبه با تارا اوتادی -۰۰۲
من از طریق دوست عزیزم علیرضا برازنده تهیه کننده فیلم که در فیلم پنج تا پنج ساخته من به عنوان مدیر فیلمبرداری حضور داشت به این پروژه معرفی شدم و در ابتدا به عنوان مشاور کارگردان شروع به همکاری کردم با معرفی بهزاد خلج و حمیدرضا عباسی به پروژه از طرف من کار شروع شد و درادامه قرار بر این شد که نقش مادر نوجوان جعبه ای را هم من بازی کنم که برای بازی این نقش کاندید بهترین بازیگر نقش مکمل زن از جشنواره action of film megafest در امریکا شدم و فیلم در دو رشته دیگر نیز کاندید شد بهترین بازیگر مرد بهزاد خلج و بهترین فیلم کوتاه.

پس از این مصاحبه کوتاه با خانم تارا اوتادی بازیگر و کارگردان ،از ایشان قول گرفتیم که در نشستی دیگر در باره فیلمی که ساختند حتما  در خدمت ایشان باشیم .

مجله الکترونیک دفتر سینمایی

تمام .

دفتر سینمایی

جشنواره تجسمی جوانان به ایستگاه پایانی رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم اختتامیه بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، آئین اختتامیه و تقدیر از برگزیدگان بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان ساعتی پیش با حضور مسئولان استانی ایلام، شهردار ایلام، هادی مظفری مدیرکل تجسمی و جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان تجسمی در سالن آیت الله حیدری دانشگاه ایلام برگزار شد.

در ابتدا رضوان صادق زاده دبیر بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان، درباره این رویداد گفت: این جشنواره با تمام مشکلات به پایان رسید، البته مشکلات از ساختار جشنواره جوانان است، زیرا مکان برگزاری هرسال تغییر می‌کند.

وی افزود: در این جشنواره در رشته ارتباط تصویری جوانی به نام مهدی حقیقی حضور داشت که متاسفانه سه روز قبل از جشنواره از دنیا رفت. در رشته کاریکاتور داور نام آشنا شهرام رضایی را ۲۶ روز قبل از جشنواره از دست دادیم.

صادق زاده اظهار کرد: اما در کنار تلخی‌ها شاهد شیرینی‌ها هم بودیم، خانمی را در جشنواره داشتیم که باردار بود، اما در جشنواره حاضر شد و پسری که باید به سربازی می‌رفت و اگر تنها یک هفته دیرتر جشنواره را برگزار می‌کردیم او شانس حضور را از دست می‌داد.

در ادامه عمران خودآموز مدیر کل فرهنگ و ارشاد استان ایلام پس از خیرمقدم به مدعوین گفت: از معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که شعار “ایران فقط تهران نیست” را در عمل هم نشان دادند و میزبانی ایلام را پذیرفتند.

وی افزود: از دانشگاه و استانداری ایلام بسیار تشکر می‌کنم، از استادان طراز اول که به شهر ما آمدند سپاسگزارم. ما به برکت حضور هنرمندان جوان و پیشکسوت هم اکنون میراث دار ۱۳۰ اثر فاخر هنری هستیم.

در ادامه هادی مظفری مدیر کل تجسمی گفت: من نمی‌خواهم همانند دیگر دوستان از عده ثابتی تشکر کنم، بلکه از تیمی تشکر می‌کنم که بیخوابی را در این چند شب متحمل شدند تا بتوانند ویدئو و اخبارهای روز بعد را آماده کنند. از اعضای دبیرخانه که برای تهیه و تنظیم بولتن از عمق جان تلاش کردند.

مدیرکل تجسمی افزود: این جشنواره ربع قرن را پشت سرگذاشته است. جوانان هنرمند بدانید که داوران و اساتیدی که به ندرت پیشنهاد حضور در یک رویداد را می‌پذیرند به دلیل عشق به شما داوری و استادی این جشنواره را پذیرفتند، همانطور که شما دوست داشتید در کنار آن‌ها آموزش ببینید آن‌ها هم حضور در کنار شما را دوست داشتند.

وی افزود: اینکه از بین هزاران نفر شما ۱۲۷ نفر شایسته حضور در کارگاه‌ها شدید یعنی شده هستید و می‌توانید جا پای استادانتان بگذارید به شرط آنکه جویای هنر باشید و مطالعه کنید.

در ادامه همانند دوره‌های پیشین که از مفاخر هنری استان میزبان تجلیل می‌شود، از چهار دهه فعالیت هنری علی اشرف صندوق آبادی چهره برجسته خوشنویسی استان ایلام و ایران تقدیر شد.

در ادامه نفرات برتر معرفی شدند:

در رشته ارتباط تصویری (پوستر) : زهرا انصاری از هرمزگان برگزیده، پگاه خاکساری و هومن مرادی شایسته تقدیر

تصویرسازی:زینب قانعی بافقی از استان یزد برگزیده، شیدا محمدی شایسته تقدیر

خوشنویسی: مسعود نظری نژاد از خوزستان برگزیده، نیما حسن پور و امیرعباس نصیری شایسته تقدیر

طراحی: الهام سلطان محمدی از تهران برگزیده، هما اشرف منصوری و فرشید حیدری شایسته تقدیر

عکاسی: بهرام بیات از زنجان برگزیده، صبا شام بیاتی و پروانه کیانی مهر شایسته تقدیر

مجسمه: زهرا دیاریان از تهران برگزیده، رعنا حیدرزاده و آیناز رئوفیان شایسته تقدیر

کاریکاتور: عارف نیازی از کرمانشاه برگزیده، زهرا حورا سنچولی و علی راست رو شایسته تقدیر

نقاشی: ثمین قوچی از تهران برگزیده، فاطمه باقری و آیدا روزبیانی شایسته تقدیر

نگارگری: فاطمه موراسبانی از خراسان رضوی برگزیده، میلاد بیکلی و شیما فراهانی قابل تقدیر

گفتنی است؛ بیست و ششمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از ۳۰ مرداد تا سوم شهریور به میزبانی استان ایلام برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

چرا «گیله‌وا» از شبکه سه پخش نشد؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: خبرهایی در رسانه‌ها منتشر شد که بالاخره مینی سریال «گیله‌وا» رنگِ آنتن را می‌بیند اما مدیران شبکه افق خبر از قُرقِ «مختارنامه» می‌دهند.

به گزارش سینماپرس، تلویزیون سردرگمِ پخش یک سریال است که‌ آیا جدیدترین محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج را روی آنتن ببرد یا خیر؟ زیرا از روز اول مطرح شد که شبکه سوم سیما این کار را انجام می‌دهد و کار اردلان عاشوری با بازی بهروز شعیبی در نقش میرزا کوچک‌خان جنگلی را مخاطب می‌بیند. این اتفاق برای قبل از پخشِ سریال «گاندو» است ولی «آچمز» هم از شبکه سه پخش شد و کماکان خبری از این مینی سریال نشد.

کیفیت پایین سریال و پاره ای مشکلات را برخی عواملِ روی آنتن نرفتن این مینی سریال از شبکه سه سیما می‌دانند. البته که چند روز پیش اعلام شد «گیله‌وا» را شبکه افق پخش می‌کند و یکی از مدیران شبکه افق این موضوع را تکذیب کرد و به تسنیم گفت: اصلاً چنین خبری از طرف شبکه افق اعلام نشده و ما قرار است از امشب ساعت ۲۳:۳۰ مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» را روی آنتن ببریم.

اما اردلان عاشوری کارگردان سریال گفته که هنوز تبلیغات مناسبی برای سریال نشده و تلاش‌کرده‌اند تا جلوی نمایش این مینی سریال را از شبکه افق بگیرند. او از پخشِ «گیله‌وا» در شرایط بهتری خبر داده است.

اینجا مسئله، مسئله پخش یک سریال تلویزیونی نیست بحثِ هدررفتن تولید یک اثر است. مقصر عدم نظارت لازم بر پروژه‌هاست که در زمان پیش‌تولید، تولید و پس از تولید آنچنان که باید و شاید دقت لازم بر نظارت سریال‌های تلویزیونی نمی‌شود.

بعضاً سریال‌ها دچار معضلاتِ سوژه‌ای، موضوعی، شخصیت‌پردازی، فیلمنامه‌ای و ایجاد تناقض‌ نمایشی هستند که بایستی جلویِ پخش آن‌ها گرفته شود یا به قولی شاهد بخشنامه‌های تنبیه و تشویق برای ساخت آثار بهتر در حوزه سریال‌سازی باشیم. مطمئناً با این روند، حتماً تهیه‌کننده، کارگردان و حتی بازیگر از هیچ کوششی برای بهتر بودن و فرار از ضعف و فقدان‌های نمایشی، دریغ نخواهد کرد.

از طرفی علت اصلی عدم پخش «گیله‌وا» ممنوع‌التصویری خانم بازیگر نیست؛  همان نکته‌ای که چندی‌پیش روابط‌عمومی سازمان صداوسیما درباره آن نوشت: سازمان صداوسیما تا به حال کسی را رأساً ممنوع‌التصویر نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد.   اگر این عامل دخیل باشد حتماً «ترور خاموش» شبکه یک هم روی آنتن نخواهد رفت، زیرا همان بازیگر در این سریال تلویزیونی نقش موثری هم دارد و این روزها تیزر پخش این سریال در تلویزیون پخش می‌شود.  

جزیره‌ای عمل کردن و اتخاذ هر تصمیم و سیاست اجرایی در هر شبکه تلویزیونی جزو دلایلی است که «گیله‌وا» فعلاً پخش نشده است. البته اگر به کیفیت سریال‌ها هم توجه شود و برای تولید و پخشِ سریال در تلویزیون امتیاز مثبت و منفی و یک ساختار اصولی درنظر گرفته شود حتماً تلویزیونی‌ها بدون سردرگمی با آثار سریالی و حتی برنامه‌ای رفتار خواهند کرد. مخاطب هم این‌قدر از فقدانِ آثار جذاب برنامه‌ای و سریالی رنج نخواهند برد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مستندی درباره اسارت حجت‌الاسلام ابوترابی فرد رونمایی می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آیین رونمایی از مستند «ورای صلح و جنگ» که روایتی از زندگی جت‌الاسلام ابوترابی فرد است، برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، آیین رونمایی از مستند «ورای صلح و جنگ» با حضور عوامل این فیلم در فرهنگسرای رسانه برگزار می‌شود. این مستند روایتی از زندگی جت‌الاسلام ابوترابی فرد و بیانگر بخشی از ابعاد بین‌المللی آزادگان سرافراز دفاع مقدس است.

در این مستند اندریاس ویگر رییس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ که در اردوگاه اسرای ایرانی در عراق حضور داشته، ناگفته‌هایی از آزاده سرافراز را بیان کرده، همچنین اولین روایت از دیدار ویگر و حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در اردوگاه موصل به نمایش در آمده است.

این مستند ۳۰ دقیقه‌ای به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رضا عسگرلو در کشورهای سوئیس و فرانسه تصویربرداری شده و در کنار پرداختن به شخصیت حجت الاسلام علی اکبر ابوترابی فرد، تاثیرگذاری او بر مأموران صلیب سرخ و نقش اندیشه اسلامی – ایرانی را در صلح جهانی و حقوق بین‌المللی بشردوستانه مورد بررسی قرار داده است.

«ورای صلح و جنگ» روز سه‌شنبه پنجم شهریورماه ساعت ۱۰ در فرهنگ‌سرای رسانه رونمایی و سپس جلسه نقد و بررسی آن با حضور عوامل فیلم برگزار می‌شود.

عوامل ساخت این مستند عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: رضا عسگرلو، مجری طرح: محمدرضا عباسیان، مدیر تولید: مسعود عسگریان و رضا دستغیب، مشاوران پروژه: داوود گودرزی و محمدرضا صراطی.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سازمان سینمایی گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماهه اول سال ۹۸ را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران از موسسات تابعه سازمان سینمایی در چهار ماهه اول سال ۹۸ منتشر شد.

اطلاعات گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران بر اساس حمایت از تولید فیلم کوتاه (داستانی، مستند، انیمیشن)، حمایت از گسترش فعالیت انجمن سینمای جوانان ایران در کشور (هزینه پشتیبانی ۶۰ دفتر انجمن در کشور)، حمایت از برگزاری جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران و برگزاری همزمان در استان ها، حمایت از برگزاری جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه (چابهار، شیراز و کرمانشاه)، حمایت از برگزاری هفته فیلم و عکس استان ها و پاتوق فیلم، حمایت از برگزاری دوره های آموزش فیلمسازی از طریق دفاتر انجمن سینمای جوانان ایران، حمایت از برگزاری المپیاد فیلمسازی نوجوانان، حمایت از اکران فیلم در مناطق غیر برخوردار به صورت سینما سیار تنظیم شده است.

گزارش عملکرد مالی انجمن سینمای جوانان ایران در چهار ماهه اول سال ۹۸

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رئیس رسانه ملی درگذشت داریوش اسدزاده را تسلیت گفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی در پیامی درگذشت داریوش اسدزاده هنرمند پیشکسوت کشورمان را تسلیت گفت.

به گزارش سینماپرس، در پی درگذشت داریوش اسدزاده هنرمند و بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون کشورمان، دکتر علی عسکری رئیس رسانه ملی پیام تسلیتی را صادر کرد.

داریوش اسدزاده از هنرمندان قدیمی ما بود که امروز صبح پس از تحمل یک دوره بیماری و بر اثر کهولت سن درگذشت. او در سال ۱۳۰۲ در کرمانشاه متولد شده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هیات انتخاب آثار سینمایی جشنواره هنر برای صلح معرفی شدند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هیات های انتخاب بخش سینمایی هفتمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» معرفی شدند.

به گزارش سینماپرس، آثار بخش سینما از دوره هفتم جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» با رای هیات انتخاب به نمایش درخواهند آمد.

در بخش فیلم های کوتاه داستانی: فاطمه معتمدآریا، امیر اسفندیاری و مونا زندی، در بخش انیمیشن یا پویانمایی: بابک نکویی، محمد نوری اسکویی  و جمال رحمتی، در بخش کارگردان جوان: مجید برزگر، پانته آ پناهی ها و عباس رافعی و در بخش مستند: پرویز جاهد، آزاده شیخ الاسلامی و ارد عطارپور مسئولیت انتخاب آثار را به عهده دارند و آثار نهایی که در هفتمین جشنواره هنر برای صلح به نمایش درخواهند آمد پس از بررسی و اعلام نظر آنها مشخص خواهند شد.

جلسات انتخاب آثار بخش داستانی و انیمیشن به پایان رسیده و نتیجه آرای این بخش ها مشخص شده است و نتایج بخش های مستند و کارگردان جوان نیز در هفته جاری مشخص خواهد شد. نمایش فیلم های کوتاه در قالب بخش سینما یکی از بخش های اصلی جشنواره هنر برای صلح است که به صورت بین المللی و غیر رقابتی برگزار می شود.

هفتمین جشنواره بین المللی «هنر برای صلح» از ۲۹ شهریور تا ۱۲ مهرماه همزمان با روز جهانی صلح در تهران برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در چهار ماهه اول سال۹۸ اعلام شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از موسسات تابعه سازمان سینمایی در چهار ماهه اول سال۹۸ منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، اطلاعات گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بر اساس کمک به برگزاری جشنواره بین المللی سینما حقیقت و برگزاری همزمان در استان ها،کمک به تولید فیلم مستند(کوتاه،نیمه بلند،بلند)،حمایت از تولید فیلم سینمایی تجربی،حمایت از اکران فیلم های هنری و تجربی،حمایت از تولید مشترک فیلم مستند با دیگر کشورها،کمک به خانه مستند استان ها و سایر مجامع سینمایی،حمایت از تولید و انتشار فصلنامه های انیمیشن و سینما حقیقت،حمایت از تولید فیلم انیمیشن سینمایی، حمایت از تولید فیلم انیمیشن کوتاه،حمایت از تولید مشترک فیلم انیمیشن با دیگر کشورها و هزینه های جاری و حقوق و دستمزد تنظیم شده است.

گزارش عملکرد مالی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در چهار ماهه اول سال۹۸

مشاهده خبر از سایت منبع