X

بایگانی مهر 12, 1398

دفتر سینمایی

خانه سیاسی وتجاری سینما تافته ای جدابافته نیست! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جبارآذین از منتقدین سینمای ایران گفت: تشکلی به نام خانه سینما که ازآغاز تاسیس تاکنون، دوران ها و بحران ها وکشمکش ها وفرازوفرودهای فراوان به خوددیده، هرگزتشکلی مستقل وبرخاسته از نیازها وخواسته های سینما واهالی سینما نبوده است.

به گزارش سینماپرس، جبارآذین تشکلی به نام خانه سینما که ازآغاز تاسیس تاکنون، دوران ها و بحران ها وکشمکش ها وفرازوفرودهای فراوان به خوددیده، هرگزتشکلی مستقل وبرخاسته از نیازها وخواسته های سینما واهالی سینما نبوده است. خانه یادشده هم مانند دیگر زیرمجموعه های معاونت سابق سینمایی و سازمان اشتباهی سینمایی کنونی، تشکلی دستوری، اداری وتحمیلی ازبالا بوده وباحمایت های مالی و اعمال سلیقه وسیاستهای عوامل مذکور ودرسالیان اخیربه دلیل حضور و نفودباندمافیا وعوامل پولشویان وسوداگران وهمسویی آنها، به خانه سیاسی وتجاری تبدیل واداره ومدیریت شده است. گرچه برخی درگیری های سیاسی و صنفی درمقطعی آن را دچار انواع تلاطم ها و بحران ها و انشعاب هاکرد، ولی خانه سینما به رغم حضور و فعالیت سینماگران خوشنام و دگراندیش، همچنان ازتوابع و زیرمجموعه های سازمان اشتباهی سینمایی وزارت محتاج ارشاد است!

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

عکس/ مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید


عکس/ مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره فیلم مستقل خورشید

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

مدیر جدید موزه آکادمی سینما معرفی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بیل کرامر به عنوان مدیر جدید موزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی،  موزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار بیل کرامر یکی از مدیران اجرایی سابق خود را به عنوان مدیر جدید انتخاب کرد.

کری بروگر مدیر پیشین این آکادمی در ماه آگوست امسال بعد از آنکه افتتاح موزه دوباره به تعویق افتاد، از سمت خود کنار رفته بود.

کرامر بین سال های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۶ به عنوان مدیر عامل توسعه و روابط خارجی در موزه آکادمی فعالیت می کرد. زمانی که کرامر سرپرستی نمایشگاه لباس هالیوود را در موزه برعهده داشت موجب سرازیر شدن بیش از ۷۸ هزار بازدید کننده به آن موزه شده بود. او اخیرا معاون بخش توسعه و آبادسازی آکادمی موسیقی بروکلین نیز بود.

موزه سینما در مجاورت موزه هنر لس آنجلس کانتی در محل فروشگاه سابق شرکت May واقع شده است، این موزه که ابتدا قرار بود سال ۲۰۱۷ افتتاح شود در حال حاضر طبق برنامه قرار است سال ۲۰۲۰ سرانجام آغاز به کار کند.

ران مه یر رییس هیات امنای موزه آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار دربیانیه معرفی مدیر جدید گفت: اعضای هیات مدیره متفق القول به بیل کرامر به عنوان مدیر موزه آکادمی سینما خوش آمد می گویند.

داون هادسون مدیرعامل آکادمی نیز گفت: همگی ما برای همکاری مجدد با بیل (کرامر) بسیار مشتاق هستیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

«آستیگمات» به بارسلون می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «آستیگمات» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجیدرضا مصطفوی در جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا حضور خواهد داشت.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «آستیگمات» به کارگردانی و تهیه کنندگی مجیدرضا مصطفوی در جدیدترین حضور بین المللی خود در هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا حضور خواهد داشت.

این فیلم پیش از این در بخش مسابقه جشنواره بین المللی فیلم فجر، نماینده رسمی سینمای در جایزه آسیا پاسیفیک، جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس و جشنواره فیلم یاری سوئد حضور داشته است.

«آستیگمات» که به قلم مشترک پیام کرمی و مجیدرضا مصطفوی به نگارش درآمده به تازگی جایزه ویژه هیات داوران انجمن فیلمنامه نویسان سینمای ایران را نیز دریافت کرده است.

هفتمین دوره جشنواره فیلم‌های آسیایی بارسلونا با هدف نزدیک کردن مخاطبان محصولات فرهنگی با روایت‌ها و داستان‌های قاره آسیا و نمایش برگزیده تولیدات سینمایی این قاره، از ٩  الی ١٩ آبان (٣١ اکتبر الی ١٠ نوامبر) در شهر بارسلونا اسپانیا برگزار می‌شود.

محسن کیایی،  مهتاب نصیرپور،  هادی حجازی فر، حسین پاکدل، سیامک صفری،  باران کوثری، بهنوش بختیاری، محمد شاکری و نیکی کریمی بازیگران این فیلم هستند.

عرضه و پخش بین الملل این فیلم به عهده محمد اطبایی (مستقل های ایرانی) است.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

سینمای ایران قبل از رده‌بندی سنی نیازمند اصلاح محتوای فیلم‌هاست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: یک کارشناس معتقد است که آنچه تحت عنوان رده‌بندی سنی در فیلم‌های سینمایی اعمال می‌شود، نوعی هویت بخشی به آثاری است که مجال تولید پیدا نمی‌کردند.

به گزارش سینماپرس، سعید الهی، کارشناس فرهنگ و رسانه به کیهان گفت: به‌نظر من مشکل سینمای ایران در حال حاضر، بحث انفعال در بررسی محتواهای سینمایی است. یعنی نقش نظارتی سازمان سینمایی به‌عنوان نماینده حاکمیت در حوزه سینما کاملاً مخدوش شده است. در نتیجه آنچه به‌عنوان رده‌بندی سنی در فیلم‌ها اعمال می‌شود، نوعی هویت بخشی به برخی از آثاری است که در دهه‌های مختلف مجال تولید پیدا نمی‌کردند.

وی افزود: از سازمان سینمایی و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انتظار می‌رود به جای اینکه درگیر یک سری رفتارهای تقلید گونه مانند رده‌بندی سنی در سینما بشوند، ابتدا به موضوع محتوای فیلم‌ها بپردازند و با تقویت شوراهای نظارتی موجود مثل شورای پروانه ساخت وشورای نمایش، موضوع محتوای آثار سینمایی که به شدت نگران‌کننده شده است را سامان‌دهی کنند.
این کارشناس در ادامه اظهار کرد: حتی برای همین رده‌بندی سینمایی نیز متأسفانه پیش زمینه‌ها و پیش نیازهای ضروری لازم انجام نشده است. چون رده‌بندی سنی به فرهنگسازی هم نیازمند است.
وی افزود: واژه رده‌بندی سنی آثار سینمایی و مفهوم اعداد ذکر شده هنوز برای بسیاری از مردم معنایی ندارد و این یعنی حتی گام‌های اولیه فرهنگسازی هم برداشته نشده است. این فرهنگسازی نیازمند تولید برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی و هشدار جدی به مردمی است که مشتاق رفتن به سینما هستند. الهی گفت: بهداشت روانی جامعه به این سادگی فراهم نمی‌آید و پیش زمینه‌ها و پیش نیازهایی دارد که ابتدا باید راجع به آنها فکر شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

مهمترین آثار لیام نیسون را در قاب شبکه نمایش ببینید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: این هفته فیلم هایی از «لیام نیسون» دربخش صحنه گران (مرور آثار) پخش می شوند.

به گزارش سینماپرس، این هفته در بخش مرور پرونده کاری بازیگران، فیلم هایی از «لیام نیسون»، دربخش صحنه گران (مرور آثار) پخش می شوند.

لیام جان نیسون معروف به لیام نیسون بازیگر ایرلندی است. او چهره‌ای کاملاً سینمایی دارد. لیام نیسون در اوایل زندگی حتی فکر بازیگری هم نکرده و معلم مدرسه بود. اما از حضور اتفاقی او در تئاتر بلفاست طعم بازیگری به کام اش خوش آمد و راهی وادی تئاتر و سینما شد.

پس از مدتی تلاش در صحنه‌های تئاتر، کارگردان فیلم اکس کالیبور، محصول سال ۱۹۸۱، توجه‌اش به لیام نیسون جلب شد و از او برای حضور در همین فیلم دعوت کرد.

مجله امپایر او را در فهرست صد تن از جذاب‌ترین ستاره‌های تاریخ سینما جهان قرار داده‌است.

«مسیر سنگی»، «گروه اِی»، «نا شناخته»، «مارک فلت : مردی که کاخ سفید را به خاک سیاه نشاند»، «ربوده شده»، «ربوده شده ۳» و «مسیر همیشگی» از جمله آثار مطرحی هستند که با بازی این بازیگر به ترتیب از شنبه ۱۳ تا جمعه ۱۹ مهرماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۳ بامداد و ۸ صبح روز بعد بازپخش می شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

تقابل موسیقی پاپ و ایرانی در سریال «ستایش ۳» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تیتراژ ابتدایی سریال «ستایش ۳» را خواننده‌ای از موسیقی ایرانی خوانده و تیتراژ پایانی‌اش را خواننده‌ای از موسیقی پاپ خوانده است.

به گزارش سینماپرس، میان خوانندگان موسیقی پاپ بر سرِ خواندنِ تیتراژ سریال‌های تلویزیونی، همیشه جنگی نابرابر بوده و هست و خواهد بود. خواندنِ تیتراژِ فلان سریال معروف یعنی رهِ صد ساله را یک شبه طی کردن.

سریال‌ها در تلویزیون ایران از پُربیننده‌ترینِ برنامه‌ها هستند. فرقی هم نمی‌کند کیفیت سریال چیست و چقدر فیلمنامه‌ای آبکی دارد یا چقدر ساختارش پُر از ضعف است. همین که فلانی به عنوان خواننده‌ای تازه‌کار بتواند تیتراژ یک سریال را بخواند به معنی رسیدن به سکوی پرتاب است و خوانندگان تازه‌کار و البته شرکت‌های موسیقی برای معروف شدن خوانندگان‌شان به هر قیمتی حاضرند این اتفاق را رقم بزنند.

شاید از این روست که خواندن تیتراژ در سریال‌های تلویزیونی مافیایی پنهان دارد و هر کسی نمی‌تواند تیتراژ بخواند.

در سال‌های گذشته کیفیتِ پایین تیتراژ سریال‌های تلویزیونی اثبات می‌کند که انتخاب خوانندگان برای خواندن تیتراژها براساس توانایی و کیفیت‌شان نبوده است.

در این میان اما گاه‌گاهی خواندنِ برخی از تیتراژها به خوانندگانی سپرده می‌شوند که از هر نظر توانایی لازم برای این کار را دارند. نمونه‌اش همین سریال «ستایش ۳» و تیتراژ ابتدایی آن است.

اثری که اشکان کمانگری خوانده و فرید سعادتمند آهنگش را ساخته است. کمانگری نه از اهالی موسیقی پاپ که از خوانندگان توانمند موسیقی ایرانی است. در کارنامه‌ی کمانگری آلبوم‌ها و آثار درخشانی قرار دارد که بررسی این آثار نشان می‌دهد که کمانگری تا کنون به جایگاه واقعی هنری که شایسته‌اش هست، نرسیده است.

کمانگری پیش‌تر هم با فرید سعادتمند همکاری کرده بود و قطعه‌ی «ره سلامت» با شعری از مولانا یکی از این همکاری‌هاست.

این خواننده در کارنامه‌ی هنریش آلبومی مانند «باداباد» را دارد که در نوع خودش اثری درخشان است. همچنین سال گذشته خبر رسید که قرار است آلبومی را بخواند که آهنگسازش محمدجواد ضرابیان است؛ هرچند تا کنون خبری از انتشار این آلبوم نشده و بسیاری از علاقه‌مندان منتظر شنیدنش هستند.

به هر روی پس از مدت‌ها شاهد هستیم که تیتراژ یکی از سریال‌های تلویزیون به خواننده‌ای جوان از اهالی موسیقی ایرانی سپرده شده است. این اتفاق باعث می‌شود که گوش مخاطبان این سریال کمی با آوازِ ایرانی هم آشنا شود.

برکسی پوشیده نیست که در سال‌های گذشته مخاطبان تلویزیون آنقدر صداهای پاپ و البته کم‌کیفیت شنیده‌اند که گوش‌شان به شنیدن موسیقی و آوازهای با کیفیتِ بالا چندان عادت ندارد.

به هر روی شنیدن صدای اشکان کمانگری با تکنیک‌های آواز ایرانی، در تیتراژ ابتدای «ستایش ۳» می‌تواند اتفاقی نو در صدا و سیما تلقی شود. شاید زمان آن فرا رسیده که رسانه ملی بیشتر از گذشته به موسیقی و آواز ایرانی و اصیل توجه کند.

موسیقی پاپ فضاهای بسیاری برای تبلیغ و دیده شدن دارد. سرمایه‌گذاران بسیاری پشت موسیقی پاپ هستند و می‌خواهند از این موسیقی کسب درآمد کنند؛ اما موسیقی ایرانی حامیان چندانی ندارد. اگر تلویزیون هم از این موسیقی اصیل حمایت نکند، همان اتفاقی رخ می‌دهد که در سال‌های گذشته رخ داده است؛ یعنی موسیقی پاپ در اولویت شنیداری مردم قرار می‌گیرد و موسیقی ایرانی و اصیل به حاشیه رانده می‌شود.

سریال «ستایش ۳» علاوه بر تیتراژ ابتدایی، تیتراژ پایانی هم دارد که با صدای شهاب مظفری اجرا شده است. شاید تهیه‌کنندگان سریال «ستایش ۳» خواسته‌اند تا هم موسیقی ایرانی را داشته باشند و هم موسیقی پاپ را، تا در نهایت نه سیخ بسوزد نه کباب.

البته اینگونه استفاده کردن از موسیقی ایرانی و موسیقی پاپ می‌تواند باعث نوعی تقابل میان این دو ژانر از موسیقی هم بشود. تقابلی که در نهایت به سردرگمی مخاطب می‌انجامد.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

ابراز تاسف انجمن تهیه کنندگان مستقل از قاچاق فیلم‌های سینمایی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن تهیه کنندگان مستقل به دنبال قاچاق فیلم‌های سینمایی «رستاخیز» و «رحمان ۱۴۰۰» متنی را منتشر کرد.

به گزارش سینماپرس، انجمن تهیه کنندگان مستقل از قاچاق فیلم‌های سینمایی ابراز تاسف و بیانیه ای در این رابطه منتشر کردند.

متن انجمن تهیه کنندگان مستقل به شرح زیر است:

«بسیار متاسفیم که هر هفته خبری از قاچاق و سرقت تولیدات سینمایی منتشر می‌شود. هر قاچاق یعنی نابودی سرمایه و به تاراج رفتن زحمت، توان و انرژی سینماگران شریف ایرانی.

ما تهیه کنندگان سینمای ایران به دنبال پاسخ این پرسشیم که چرا نهادهای دولتی و نظارتی همواره در برابر قاچاق آثار سینمایی آنگونه که باید وشاید عمل نمی‌کنند.

آیا سینما برایشان بی ارزش است که انگیزه پیگیری و ردیابی مجرمان قاچاقچی را ندارند یا اینکه توان نظارتی مواجه با قاچاقچیان را ندارند که البته  دومی بعید به نظر می‌رسد.

انجمن تهیه کنندگان مستقل بر این باور است که تنها راه رسیدن به سینمای ملی و تدام صنعت سینما ایجاد فضای امن سرمایه گذاری برای تولید فیلم است و تا زمانی که این فضا ایجاد نشود، سینمای ایران بامشکل رشد و تولید آثار ارزشمند روبرو خواهد بود.

قاچاق و سرقت تولیدات سینمایی نتیجه‌ای جز ریسک سرمایه گذاری، توقف تولیدات، بیکاری سینماگران و نابودی تدریجی سینما رانخواهد داشت.

لطفا قاچاق و سرقت فیلم‌ها را جدی بگیرید.»

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

«محشر شام» روایتی تازه از بازماندگان کربلا در شهر شام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «محشرشام» به کارگردانی زینب اشرف کاشانی از سیزدهم مهر ماه در فرهنگسرای ارسباران به صحنه می‌رود.

به گزارش سینماپرس، نمایش «محشر شام» به نویسندگی و کارگردانی زینب اشرف کاشانی، شنبه ۱۳ تا ۱۷ مهر ساعت ۱۸ در فرهنگ سرای ارسباران به روی صحنه می‌رود. این نمایش روایتی تازه از بازماندگان کربلا در شهر شام را به تصویر می‌کشد.

در این نمایش زنی به نام هند از کنیزان خاندان بنی هاشم (ع) که همسر یزید بود، راوی داستان است. در این روایت ابتهال دختری از قوم یهود از شهادت حضرت رقیه (س) متاثر می‌شود و به دین اسلام روی می‌آورد.

زینب اشرف کاشانی نویسنده و کارگردان، سرپرست گروه شیدا توانا، وحیده سادات درباری طراح صحنه و لباس، مانا سادات و هستی سادات تهرانی نژاد، زهرا کلانتر، زینب سادات و هانیه سادات موسوی، اسماء زارع، اسماء و رقیه سادات شکرانی، زهرا سادات هاشمی،  آلاء اولاور، فاطمه سادات اعلانی، زهرا صادقیان، تارا گودوندی، مرضیه سادات و وحیده سادات مرتضوی، زهرا کیاشمشکی، ریحانه پور رمضان، آزاده ایمانی، رقیه سادات شکرانی عوامل و بازیگران این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای هستند.

علاقه مندان می‌توانند برای تماشای نمایش به نشانی خیابان دکتر شریعتی، بالاتر از سیدخندان، خ جلفا مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
دفتر سینمایی

مردجعبه ای به هندوستان سفر میکند.

به گزارش خبرنگار دفتر سینمایی:  فیلم کوتاه مردجعبه ای ساخته منوچهر تیمورزاده و تهیه کنندگی علیرضا برازنده در چهارمین حضور جهانی خود

به ((فستیوال بین المللی فیلم الوار هندوستان)) راه یافت.

بانک انتخاب بازیگر و مجله الکترونیک دفتر سینمایی-الوار هند ۰۰۶
این فیلم قبلا نیز در دو فستیوال امریکایی در پنج بخش کاندیدای دریافت جایزه شده و همچنین به جشنواره لیفت اف انگلیس راه یافته.

بانک انتخاب بازیگر و مجله الکترونیک دفتر سینمایی-الوار هند ۰۰۷

کمی درباره الوار:

الوار معروف به دروازه ببر ، با داشتن کاخ های سلطنتی و میراث جهانی ، یکی از جاذبه های مهم گردشگری در راجستان ، غرب هند است.

بانک انتخاب بازیگر و مجله الکترونیک دفتر سینمایی-الوار هند ۰۰۱

این شهر با قدیمی ترین رشته کوه های تاشو هند ، تپه های آراوالی احاطه شده است ، این شهر منظره ای مسحور کننده از جمله فسیل های نادر ناندرتال ها را ارائه می دهد.

بانک انتخاب بازیگر و مجله الکترونیک دفتر سینمایی-الوار هند ۰۰۲

الوار در نقطه از هند قرار دارد که به راحتی با ۳ ساعت رانندگی از دهلی نو ، آگرا و جیپور میتوانید به این منطقه برسید.

شهر الوار که به سرزمین ببرها یا دروازه ببر راجستان معروف است، با افتخار اولین جشنواره بین المللی فیلم خود را ارائه می دهد.

فیلمسازان مستقل و همه دوستداران فیلم استقبال می کنند تا در ۲ روز از رویدادهای هیجان انگیز در الوار به ما بپیوندند.

علاوه بر نمایش زنده کار خود، در حاشیه رویداد اصلی نیز فرصت هایی برای شبکه سازی ، مشارکت در بحث ها / سمینارها و کارگاه مشترک سازندگان را خواهید داشت.

بانک انتخاب بازیگر و مجله الکترونیک دفتر سینمایی-الوار هند ۰۰۳

ما برای همه کسانی که اشتیاق به فیلم سازی و دیدن فیلم دارند جشن می گیریم.

ما داستان( محتوا) را بیش از بودجه ارزیابی می کنیم.

اگر لذت می برید و شجاعت آزمایش دارید ، اینجا مکانی برای نمایش کارهایتان است.

 

تارا اوتادی،بهزاد خلج،حمید رضا عباسی، دارا حیدریان، حسین نور جهانی در  مردجعبه ای ایفای نقش می کنند.

مردجعبه ای روایتگر زندگی گزارشگر میانسالی است که برای رسیدن به موفقیت در حال ساخت فیلمی از زندگی نوجوانی است که داخل جعبه چوبی زندگی می کند و بر خلاف خواسته مادرش بیرون نمی آید.

اما گزارشگر بعد از نزدیک شدن به دنیای نوجوان شگفت زده شده و مجذوب دنیای نوجوان و زندگی جعبه ای می شود.

 

عوامل این فیلم کوتاه عبارتند از:

نویسنده و کارگردان: منوچهر تیمورزاده

مشاورکارگردان: تارا اوتادی

مدیر فیلمبرداری: محمد عزت خواه

تدوین: سارا آهنی

مدیر تولید و برنامه ریزی: رضا رضایی جعفری

طراح صحنه و لباس: بابک تحویلی

چهره پردازی : رضا عرب

صداگذاری و میکس: پرویز ابنار

صدابردار: محمود کاشانی

موسیقی: کیا مهراط

تیزر: خلیل عباسی

مدیر تدارکات حمزه کسایی

طراح پوستر: علیرضا پیربند

پخش بین المللی فیلم: مریم پیربند

تهیه کننده: علیرضا برازنده

ضمن آرزوی موفقیت برای جناب تیمورزاده و همکارانشان منتظر کارهای بیشتر از این کارگردان جوان هستیم.

“مجله الکترونیک و بانک اطلاعاتی دفتر سینمایی”

 

0