X

بایگانی مهر 21, 1398

دفتر سینمایی

شهرک غزالی میزبان سریال «زیرخاکی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد.

به گزارش سینماپرس، تصویربرداری سریال «زیرخاکی» به نویسندگی و کارگردانی جلیل سامان و تهیه کنندگی رضا نصیری‌نیا در شهرک سینمایی غزالی ادامه دارد و صحنه های متعددی در این لوکیشن ضبط می شود.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی فر و ایرج سنجری بازیگرانی هستند که در این لوکیشن مقابل دوربین رفته اند.

«زیرخاکی» از ۳۰ مرداد در شهرک سینمایی دفاع مقدس کلید خورده و محله باغ آذری تهران و خانه هایی در مرادآباد از جمله دیگر لوکیشن های آن بوده است.

پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، هادی حجازی فر، گوهر خیراندیش، ایرج سنجری، نادر فلاح، اصغر نقی زاده و بازیگر خردسال رایان سرلک بازیگران این سریال به شمار می‌آیند.

قصه این مجموعه درباره مردی است که دنبال «زیرخاکی» است و برای یافتن گنج درگیر ماجراهای خنده داری می شود.

عوامل اصلی «زیرخاکی» عبارتند از تهیه‌کننده: رضا نصیری نیا، نویسنده و کارگردان: جلیل سامان، مدیر برنامه‌ریزی: حسین دیردار، دستیار اول کارگردان: رضا شریفی، منشی صحنه: آرزو نیک پور، مدیر فیلمبرداری: بهنام کریمی، فیلمبردار: حمیدرضا رضایی، طراح گریم: عباس عباسی، طراحان لباس: الهام شعبانی و مه‌لقا ناقد، مدیر صدابرداری: جواد مقدس، طراح صحنه: محسن خدابخشی، طراح جلوه‌های ویژه رایانه‌ای: احسان طاهری، مسئول جلوه‌های ویژه میدانی: حمید رسولیان، جانشین تولید: سیدرسول حاتمی، مدیران تدارکات: حسین لنجابی و مهدی آقامحمدی، عکاس: مهسا طیب طاهر، مدیر روابط عمومی: مریم عرفانیان.

با گذشت دو سال از پخش آخرین ساخته تلویزیونی سامان با نام « نفس»، سریال جدید او در ۲۵ قسمت ساخته می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موفقیت «دلبند» در شش جشنواره‌ جهانی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی برنده ۶ جایزه از جشنواره‌های جهانی شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم مستند «دلبند» به کارگردانی یاسر طالبی و تهیه‌کنندگی الهه نوبخت، در ادامه‌ موفقیت‌های بین‌المللی خود، ۶ جایزه از جشنواره‌های جهانی کسب کرد.

این ۶ جایزه بین‌المللی که سهم «دلبند» ایران از جشنواره‌های مختلف شده، به این شرح است:

جایزه ویژه هیات داوران جشنواره مذهب امروز ایتالیا

جایزه بهترین فیلمبرداری جشنواره فیلم Symi یونان

جایزه بهترین فیلم جشنواره فیلم کوهستان Nuovi Mondi تورینو ایتالیا

جایزه ویژه هیات داوران بخش بین‌الملل مستند جشنواره سلیمانیه عراق

جایزه بهترین فیلم مستند و بهترین فیلمبرداری هیات داوران مدرسه Treviso جشنواره مستند Solo Luna Doc ایتالیا

این فیلم در ادامه حضورهای بین‌المللی خود، در بخش مسابقه جشنواره‌های ذیل به رقابت می‌پردازد:

* جشنواره فیلم ادمونتون کانادا

* جشنواره FIDBA بوینوس‌آیرس آرژانتین

* جشنواره برخورد روستایی در محیط و فیلم لبنان

* جشنواره بین‌المللی مستند درخت زردآلو Ujan ارمنستان

«دلبند» از موفق‌ترین فیلم‌های مستند یک سال اخیر سینمای ایران است که در جشنواره‌های معتبری چون ایدفا، برلین، هات‌داکس به نمایش درآمده و به مراسم اهدای جوایز آسیا پاسیفیک هم راه یافته است.

این فیلم جایزه تماشاگران مستندهای نیمه‌بلند جشنواره «هات‌داکس» کانادا، جایزه بهترین فیلم مستند جشنواره «کازان» روسیه، تقدیر ویژه هیات داوران جشنواره «ترنتو» ایتالیا، دیپلم افتخار بهترین فیلمبرداری و جایزه بهترین فیلم از نگاه دانش‌آموزان جشنواره مستند «سیسیل» ایتالیا، جایزه ویژه جشنواره «کرانیسکا گورا» اسلوونی و جایزه بهترین فیلم مستند شبکه توسعه سینمای آسیا- اقیانوسیه Netpac جشنواره بین‌المللی اولجو Ulju کره‌جنوبی را از آن خود کرده و نامزد بهترین فیلم مستند جشنواره فیلم‌های تلویزیونی شانگهای چین و جایزه تماشاگران جشنواره مردم‌شناسی «پارنو» استونی هم شده بود.

«دلبند» در بخش رسمی جشنواره استانبول ترکیه، جشنواره «ماموت‌لیکس» آمریکا و جشنواره مستند EBS کره‌جنوبی نیز به نمایش درآمده و در جشنواره «بیگ‌اسکای» آمریکا فینالیست بخش Feature Competition شده بود.

این فیلم تندیس شایستگی بهترین مستند کوتاه و نیمه‌بلند بیست و یکمین جشن بزرگ سینمای ایران را نیز بدست آورده است.

«دلبند» قصه‌ زندگی دشوار اما شیرین یک مادر تنهای هشتاد و سه ساله به نام «فیروزه» را روایت می‌کند که زندگی منحصر به فردی در دل رشته کوه‌های البرز دارد.

این فیلم محصول مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و شرکت تصویر گستر الهه پارسی (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است که پخش بین‌المللی فیلم را نیز بعهده دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشنامه‌های بی‌کیفیت بلای جان تئاتر کودک – اخبار سینمای ایران و جهان

یک کارگردان تئاتر از کیفیت پایین نمایشنامه‌های کودک و بی توجهی به این موضوع انتقاد کرد.

از آن جایی که ریشه تئاتر به هزار سال پیش از میلاد مسیح (ع) بازمی گردد بسیاری از افراد، تئاتر را یک هنر مستقل و کامل می‌دانند، اما این حوزه، هنرهای دیگری چون ادبیات و موسیقی را شامل می‌شود.

نمایش با زندگی انسان‌ها پیوند خورده است و این حوزه نیازمند یک فضای مستقل برای به اجرا درآوردن مهارت و استعداد افراد در مقابل تماشاچیان است. اما وضعیت تئاتر به خصوص نمایش‌های کودکانه چگونه است؟ به عقیده بسیاری از کارگردانان با سابقه، نبود نمایش نامه‌های خوب و نداشتن حامی از نمایش نامه‌های کودک باعث کم رمقی در انتقال پیام به مخاطبان می‌شود. متاسفانه در کشورما به شعر و داستان در زمینه ادبیات کودک و نوجوان توجه ویژه‌ای شده، اما نمایشنامه نویسی با کاستی‌هایی روبه رو است. در ایران قصه‌های کهن بسیاری در ادبیات برای تبدیل شدنشان به آثار نمایشی وجود دارند، اما هنوز وضعیت تئاتر کودک در اوضاع پر خطری به سر می‌برد.

باشگاه خبرنگاران جوان به همین منظور مصاحبه‌ای را با امیر مشهدی عباس کارگردان و نمایشنامه نویس ترتیب داده که در ادامه می‌خوانید.

شما چگونه جذب تئاتر کودک شدید؟
بنده هیچ تمایلی به فعالیت در حوزه تئاتر کودک نداشتم. اما بر اساس اعتقاداتم مخاطبان کودک صادق‌ترین افراد دنیا هستند به دلیل اینکه با هیچ کس تعارف ندارند و در مقابل چیزهای بیرونی واکنش سریع مثبت و منفی نشان می‌دهند. چون در عرصه هنر تئاتر کودک، فعالیت کمتری توسط کارگردانان انجام می‌شد تصمیم به فعالیت در این عرصه برای پیشرفت خودم گرفتم، اما بعدها متوجه این نکته شدم که برای ارتقای فرهنگ کشورم به خصوص کودکان سرزمینم در مثبت‌ترین جای ممکن قرار گرفته ام.

از آن جایی که در سال‌های اخیر انتشار نمایش نامه‌های کودک در کشور شتاب گرفته نویسندگان این نمایش نامه‌ها تا چه میزان حرفه‌ای هستند و این نمایش نامه‌ها تا چه میزان قابلیت اجرایی دارند؟
بنده در حوزه نمایش نامه نویسی هم فعالیت دارم، اما به نظرم شغل کارگردانی نسبت به نویسندگی راحت‌تر است. ما در جامعه از نظر کیفی برای نمایشنامه نویسی کودک در سطح پایینی هستیم و افراد ماهری در این حوزه فعالیت ندارند. کودکان ما افرادی باهوش و از نظر فکری در سطح بزرگسالان هستند و برای رفع این مشکل نیاز جدی به نویسندگان حرفه‌ای و با دغدغه در جامعه داریم.

آموزش یکی از اهداف تئاتر کودک است، اما به گفته عده‌ای نمایشنامه‌های تعلیمی با استقبال مواجه نمی‌شوند به نظر شما چطور نمایشنامه‌هایی می‌توانند کارگردانان و مخاطبان را جذب کنند؟
آموزش تعلیمی وجود ندارد و همه آموزش‌ها به یک صورت است. اما نمایشنامه نویسی دارای فرمت، ساختار و اصولی است که باید کارگاهی باشد. بسیاری از افراد در حوزه نمایشنامه نویسی فعالیت دارند که یا در این حوزه مهارت کافی را ندارند یا اینکه دغدغه‌های لازم را برای شناختن مخاطب به خصوص کودک ندارند.

نبود نمایشنامه مناسب با احوال کودک باعث وجود چه مشکلاتی می‌شود؟
نبود نمایشنامه‌های قوی باعث بی کیفیتی آثار می‌شود و نمی‌توان از اجرای نمایش انتظار خوبی داشت و جذب مخاطب هم به شدت کاهش پیدا می‌کند.

تعداد فارغ التحصیلان نمایشنامه نویسی از لحاظ کمی روز به روز در حال افزایش است با این اوضاع چرا شرایط تا این حد نابه هنجار است؟
تعداد زیاد دانشجویان بعد از اتمام دوران تحصیل خود وارد مشاغل و حرفه‌های دیگری می‌شوند حتی افراد باسواد و حرفه‌ای مثل کارگردان، تهیه کننده یا طراح صحنه دچار معضل کار هستند و به درستی روشن است که چرا هرکسی نمی‌تواند وارد حوزه تئاتر شود و به خوبی درآن فعالیت کند، چون اصول مناسبی برای خروجی افراد از دانشگاه‌ها نداریم و فقط به فکر نمرات بالا هستیم و نمی‌توانیم مهارت خود را در هنگام کار بالا ببریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهلت ارسال آثار به «آسوریک» تمدید شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهلت ارسال آثار به شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک» تا ۲۵ مهر ماه تمدید شد.

گزارش سینماپرس و به نقل از روابط عمومی شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، جشنواره‌های منطقه‌ای سینمای جوان با هدف حمایت از تولیدات حرفه‌ای و نیمه حرفه‌ای فیلمسازان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز، تثبیت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی و ارتباط هرچه بیشتر مسئولین استانی و ستاد مرکزی انجمن سینمای جوانان ایران با همکاری‌های دوجانبه برگزار می‌شود.

با توجه به استقبال فیلمسازان مدت ثبت نام و ارسال اثر به شصت و چهارمین دوره از این جشنواره تا ۲۵ مهر ماه ادامه خواهد داشت.

علاقه مندان می توانند از طریق سایت  www.iycs.ir آثار خود را ثبت نام کنند.  

شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «آسوریک»  از تاریخ۹ الی ۱۲ دی ماه سال ۱۳۹۸به مدت چهار روز در استان سیستان و بلوچستان، شهر زاهدان با حضور استان‌های (خراسان شمالی،  سمنان، لرستان، ایلام،  خوزستان، چهارمحال و بختیاری،  یزد،  کهگیلویه و بویراحمد،  بوشهر،  تهران و سیستان و بلوچستان) توسط انجمن سینمای جوانان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«روز چهاردهم» بهترین فیلم جشنواره کویین پالم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم «روز چهاردهم» به کارگردانی محمود ناظری برنده جایزه بهترین فیلم خانوادگی جشنواره Queen Palm آمریکا شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم داستانی بلند «روز چهاردهم» به نویسندگی و کارگردانی محمود ناظری برنده جایزه بهترین فیلم خانوادگی جشنواره Queen Palm آمریکا شد.

این فیلم داستان زنی است که بین کار در منطقه ای خشن و صنعتی و خانواده مجبور به انتخاب شده است.

«روز چهاردهم» تاکنون در ۱۲ جشنواره بین المللی حضور داشته است.

جشنواره بین المللی فیلم Queen Palm در ایالت کالیفرنیا برگزار شد.

مارال فرجاد، شهرام عبدلی، مهدی صبایی، شقایق نوروزی، سعید داخ، جلیل فرجاد، بهار صابری از بازیگران «روز چهاردهم» هستند.

عوامل این فیلم عبارتند از نویسنده و کارگردان: محمود ناظری، تهیه کننده: عرفان قاسم‌پور، مدیر تصویربرداری: وحید بیوته، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مریم پدمه، منشی صحنه: فرشته عروجی، تدوین: ابوالفضل معماریان، موسیقی: بهنود یخچالی، اصلاح رنگ و نور: رضا تیموری، صدابردار: حمید دژاکام، صدا گذاری: حسین قورچیان، گریم: سحر موسوی، طراح صحنه و لباس: سحر عبدالهی، مجری طرح: مهتا تصویر و مصطفی رضوی، جانشین تهیه: علی اکبری، مدیر تولید: حمید سلطانیان، تصویربرداری هوایی: پارسا اسلامی فر، همایون صالحی و شهروز کیایی، پوستر: حمزه محمدحسینی، دستیار دوم کارگردان: حمیدرضا مقصودی، دستیار صحنه: رضا عبدالملکی، دستیار لباس: الهام ناصری و با مشارکت سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه عکس‌های قدیمی از تکیه‌های دوره قاجار – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایشگاه عکس از تکیه‌های دوره قاجار تحت عنوان «با کاروان» در باغ‌موزه هنر ایرانی برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، به مناسبت فرارسیدن اربعین حسینی، این مجموعه با مشارکت پایگاه ثبت جهانی کاخ گلستان نمایشگاه عکسی با عنوان «با کاروان» را با موضوع تعزیه و برگزاری آیین‌های سوگواری و روضه‌خوانی مربوط به دوره قاجار از تاریخ ۲۳ مهرماه تا ۵ آبان ماه در نگارخانه پردیس برگزار می‌کند.

نمایشگاه «با کاروان» نمایش عکس‌هایی متفاوت از آلبوم‌خانه کاخ گلستان است که توسط عکاسان قاجار از جمله محمدحسن قاجار، عبدالله قاجار، ابراهیم، امیر قاجار و جمعی از دیگر عکاسان آن دوره در ایام سوگواری ثبت شده است. در این نمایشگاه ۳۰ قاب عکس از تکیه‌های تکیه دولت، صاحبقرانیه، کامرانیه، مویدالدوله، دزآشوب به نمایش گذاشته خواهد شد.

در دوره قاجار تکایا برای برگزاری مراسم مذهبی و بزرگداشت عزاداری امام حسین(ع) رونق فراوانی یافتند، چنان که هم اصناف و مردم عادی و هم شاهان قاجار سعی در برپایی تکیه‌ها داشتند. تعزیه و تعزیه‌خوانی، از جمله مراسمی بود که در تکیه برگزار می‌شد، ساختن تکیه چنان در دوره قاجار گسترش پیدا کرد که حتی صاحب منصبان و وزرا سعی می‌کردند در ساختن تکیه، نسبت به یکدیگر پیشی بگیرند.

نمایشگاه عکس «با کاروان» از ۲۳ مهر تا ۵ آبان ماه ۹۸ از ساعت ۱۰ تا ۱۷ (جمعه ها ۱۶ تا ۲۰) در نگارخانه پردیس باغ موزه هنر ایرانی برپاست. بازگشایی نمایشگاه سه شنبه، ۲۳ مهرماه ساعت ۱۶ خواهد بود.  

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ ۲۲۳۹۱۰۹۰ تماس و برای بازدید به نشانی خیابان ولی عصر(عج)، بالاتر از پل پارک وی، خیابان شهید فیاضی، خیابان بوسنی و هرزگوین، خیابان دکتر حسابی، باغ موزه هنر ایرانی، نگارخانه پردیس مراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موافقت با ساخت تی تی و سه فیلم نامه دیگر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شورای صدور پروانه ساخت در جلسه شب گذشته با چهار فیلمنامه موافقت کرد.

به گزارش سینماپرس، فیلم نامه های”شیرجه ی بزرگ” به تهیه‌کنندگی محمد رضا شفیعی، کارگردانی و نویسندگی کریم لک زاده، “آبادان ۱۱ ۶۱۰” به تهیه‌کنندگی حسن کلامی، کارگردانی و نویسندگی مهرداد خوشبخت، “تی تی” به تهیه‌کنندگی وکارگردانی آیدا پناهنده و نویسندگی مشترک آیدا پناهنده و ارسلان امیری و ” پیچ” به تهیه‌کنندگی حسن علیمردانی، کارگردانی و نویسندگی علی خامه پرست موافقت شورای ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.

   

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«آشو» در بخش رقابتی جشنواره «لایپزیگ» آلمان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند کوتاه «آشو» به کارگردانی جعفر نجفی در شصت و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن «لایپزیگ» (داک لایپزیگ) حضور دارد.

به گزارش سینماپرس، مستند «آشو» به تهیه کنندگی مریم نقیبی در بخش رقابتی فیلم‌های کوتاه جشنواره «لایپزیگ» با دیگر آثار حاضر در این بخش به رقابت خواهد پرداخت. برنامه پخش این مستند در جشنواره، روزهای ۸ و ۹ آبان در سالن‌های Passage Kinos Astoria و Passage Kinos Universum است.

جشنواره بین‌المللی فیلم‌های مستند و انیمیشن «لایپزیگ» یکی از مهم‌ترین و معتبرترین جشنواره‌های مختص فیلم‌های مستند و انیمیشن در اروپا است که از ۶ الی ۱۲ آبان ماه سال جاری در شهر لایپزیگ کشور آلمان برگزار می‌شود.

«آشو» کودکی چوپان است که دل‌بسته‌ی سینما و بازیگری است. او از صبح تا شب با گله‌اش مشغول است و در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلات زندگی روزمره و کارش، اما هم‌زمان با عشقی که به فیلم‌های مطرح سینمای جهان و بازیگری دارد، زندگی‌اش آمیخته به رویاهایش می‌شود…

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سیفی: مدیران، حوزه فرهنگ و هنر را بر اساس امیال غربی ها اداره می کنند/ خوراک فرهنگی ناسالم جامعه را به نابودی می کشاند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حجت الله سیفی کارگردان سینما اظهار داشت: وقتی فرهنگ و سبک زندگی که در آثار سینمایی نمایش داده می شود هیچ سنخیت و قرابتی با سبک زندگی مردم ندارد معلوم است که مخاطبان از سینما دلزده می شوند و دیگر به سینما نمی روند!

کارگردان فیلم سینمایی «بچه های جسور» و «محکومین بهشت» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: مدیران، سینما و حوزه فرهنگ و هنر کشور را بر اساس امیال غربی ها اداره می کنند، آن ها فضای سالم فرهنگی را تخریب کرده و در حال پیاده سازی تفکرات غربی ها در حوزه فرهنگ و هنر بالاخص سینما هستند. سینما غذای روح انسان ها است اما متأسفانه مدتی است که غذای روحی مردم با بحران و اختلال مواجه شده است. این مسئولان هستند که با خوراک فرهنگی ناسالم بحران را درون خانواده ها ایجاد کرده و شادی و نشاط را از مردم گرفته اند. مردم نیاز به امکانات تفریحی و فرهنگی پرنشاط دارند اما با بی تدبیری هرچه تمام تر این امکانات از مردم سلب شده است.

وی ادامه داد: در این راه سینماگران مقصر نیستند؛ مقصر اصلی این اتفاق مدیران و مسئولانی هستند که وظیفه سیاست گذاری و اداره سینما را بر عهده دارند. من متأسفم که باید عنوان کنم دبیران جشنواره ها، مدیران سینمایی و… هیچ چیز از مدیریت فرهنگی نمی دانند و نتیجه عملکردشان این بحران عمیق و لاینحل در هنرهفتم شده؛ البته شاید آن ها عمداً سینما را به سمت و سویی می برند که بیگانگان می خواهند. غرب ها و بیگانگان نمی خواهند که ما از نظر سیاسی، نظامی، فرهنگی و اجتماعی مستقل باشیم و برای تخریب فرهنگ در کشور ما سرمایه گذاری های کلان می کنند.

سیفی در همین راستا تصریح کرد: غربی ها درصدد هستند که اندیشه جوانان ایران اسلامی را به وسیله سینما، کتاب، بازی های رایانه ای، اخبار جعلی در رسانه های وابسته به خودشان و… عوض کنند؛ آن ها درصدد ایجاد دوگانگی فکری در جامعه امروز ایران هستند و متأسفانه مدیران هم در جهت امیال آن ها گام برمی دارند.

این سینماگر با طرح این پرسش که آیا مدیران سینما قدرت و استقلال فکری دارند یا خیر؟ اظهار داشت: متأسفانه مدیران حتی ساده ترین مسأله سینما که یک اکران ساده است را نتوانستند حل کنند و در آن گیر کرده اند. متأسفانه همه چیز در سینمای ایران بحرانی است چرا که سیاست گذاری درستی در این عرصه وجود ندارد.

کارگردان فیلم های سینمایی «سهم من از زندگی» و «به خاطر خواهرم» خاطرنشان کرد: خوراک فرهنگی ناسالم جامعه را به سمت انحطاط و نابودی می کشاند؛ مدیران باید پاسخ دهند که می خواهند سینما را به کدام بیراهه بکشانند؟ آن ها باید پاسخگو باشند که چرا به فیلم های ارزشی اکران محدود می دهند و یا آن ها را کلاً کنار می گذارند اما سینما سرشار از فیلم های شبه کمدی لوده و فیلم های تلخ و سیاه شده است؟

سیفی در خاتمه این گفتگو تأکید کرد: تنها حوزه ای که در کشور ما خوب عمل می کند حوزه نظامی است و جا دارد که بنده از مسئولان نظامی کشور تشکر ویژه کنم؛ آن ها به خوبی متوجه شده اند که کشور نیاز به اقتدار نظامی دارد تا زیر سلطه هیچ کشوری نرود اما متأسفانه مسئولان فرهنگی ما معانی زیادی از جمله «نفوذ فرهنگی»، «جنگ نرم» و… را درک نکرده اند و به همین دلیل هم سینما را به حال خود رها کرده اند و اوضاع سینما این گونه بحرانی شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ مراسم اختتامیه سومین دوره جشن فیلم کوتاه ده


عکس/ مراسم اختتامیه سومین دوره جشن فیلم کوتاه ده

مشاهده خبر از سایت منبع