X

بایگانی آبان 12, 1398

دفتر سینمایی

تعلیم و تربیت به روایت «مدرسه ایران» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: «مدرسه ایران» برنامه جدید شبکه چهار در حوزه تعلیم و تربیت است که از ۱۴ آبان روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، مجله ترکیبی «مدرسه ایران» به تهیه‌کنندگی حمید اسکندری در ۲۶ قسمت ۵۵ دقیقه ای در گروه اجتماعی شبکه چهار سیما تولید می شود و از ۱۴ آبان ماه به صورت هفتگی سه‌شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

حمیداسکندری درباره محتوای این برنامه گفت: موضوع اصلی این برنامه تعلیم و تربییت در همه مقاطع تحصیلی است و نقش ارکان مختلف جامعه در تعلیم و تربیت و رشد و بالندگی کشور مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تربیت، خانواده‌ها و دانش آموزان، مخاطبان این برنامه تلویزیونی هستند.

این تهیه کننده ادامه داد: هر هفته به یکی از موضوعات حوزه تعلیم و تربیت همچون تغییر ترکیب مدارس، بازمانده‌های از تحصیل، آموزش عمومی رایگان و… با حضور کارشناسان پرداخته می شود. در قسمت اول این برنامه مهدی رضایی مجری کارشناس این قسمت با محسن داودی مدیر مجتمع صبح رویش (مدرسه کودکان کار) گفتگو می‌کند.

تهیه کننده برنامه «مدرسه ایران» درباره بخش‌های این مجله ترکیبی توضیح داد: مروری بر اخبار هفتگی تعلیم و تربیت، پخش مستند مرتبط با موضوع برنامه، تاریخ و جغرافیا، معلم خاص با معرفی معلمین ویژه کشور، از جمله بخش‌های این برنامه تلویزیونی است.

اسکندری در پایان گفت: در این برنامه مخاطبان حضور جدی خواهند داشت و علاوه بر پخش نظرات و پاسخ به پرسش‌هایشان، برای برنامه کمپین‌هایی طراحی کرده‌ایم که مخاطبان با ارسال ویدیو در این کمپین‌ها شرکت خواهند کرد و اطلاعات بیشتر برای شرکت در این کمپین‌ها در برنامه اعلام خواهد شد.

فصل اول «مدرسه ایران» به سردبیری حسین غفاری از این هفته سه‌شنبه ها ساعت ۲۱ از شبکه چهار سیما پخش می شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حمایت از فیلم‌های سینمایی خلاق کم‌بودجه پیشنهاد رئیس سازمان سینمایی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طرح حمایت از سینمای خلاق و کم‌بودجه را پکیج ویژه حمایتی مرکز گسترش به پیشنهاد ریاست سازمان سینمایی عنوان کرد.

به گزارش سینماپرس، محمد حمیدی‌مقدم مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی درباره‌ی دلیل شکل‌گیری طرح حمایت از فیلم‌های خلاق کم‌بودجه از سوی سازمان سینمایی گفت: پس از آن که در سال ۹۸ حمایت از فیلم‌های سینمایی تجربی به مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سپرده شد، با مطالبه‌های بسیار و رجوع افراد با فیلمنامه‌های متعدد مواجه شدیم و در چرخه‌ای قرار گرفتیم که تعیین عنوان فیلم تجربی دشوار بود؛ لذا این سوال مطرح شد که چگونه باید تشخیص داد که فیلمی تجربی است؟

وی با اشاره به بررسی طرح‌های ارائه شده در شورای تخصصی ویژه‌ای که برای فیلم‌های تجربی در نظر گرفته شده بود، توضیح داد: ما در نهایت تنها از پنج فیلم می‌توانستیم حمایت کنیم و این در برابر درخواست‌های سینماگران اندک بود. ضمن این که برخی فیلمنامه‌ها در قالب فیلم تجربی نمی‌گنجید، بلکه طرحی خلاق و هنری بود که فیلمسازها توقع دریافت بودجه‌ای اندک برای شروع یا ادامه پروژه خود داشتند. در این زمینه بحث‌های متعددی شکل گرفت و دکتر انتظامی ریاست سازمان سینمایی با توجه به بازخوردهایی که دریافت کرده بود، مبدع یک پکیج شد؛ به این شکل که مرکز بتواند براساس افق‌های خود از ده فیلم خلاق حمایت کند تا به سرانجام برسند.

حمیدی‌مقدم با اشاره به شیوه‌نامه‌ی حمایتی اعلام شده در زمینه‌ی حمایت از فیلم‌های خلاق عنوان کرد: براساس این شیوه‌نامه بودجه در نظر گرفته شده بدون سهم مالکانه به فیلمساز اختصاص می‌یابد و تفاوت حمایت از فیلم‌های تجربی و فیلم‌های خلاق هم در همین بخش است؛ یعنی در زمینه‌ی حمایت از فیلم‌های تجربی به دلیل جذب مشارکت بیشتر، مرکز گسترش سهم مالکانه از فیلم دارد اما در مورد فیلم‌های خلاق «مرکز» تنها دارای سهم فروش «وی اُو دی» و حقوق تلویزیونی فیلم است، آن هم براساس گارانتی تا فیلمساز این نشاط را داشته باشد که فیلمش را به فروش برساند و زمانی که سهم مرکز تامین شد، بدون هیچ مطالبه‌ای آن را واگذار کند و درصد بودجه‌ای که پرداخت شده، به صندوق مرکز برای سرمایه‌گذاری در فیلم‌های دیگر بازگردد.

وی ضمن تاکید بر این نگاه که می‌توان به اندازه ده فیلم در تولید متفاوت سینمای ایران مشارکت کرد، گفت: در تمام دنیا ساخت فیلم با بودجه‌های اندک رایج است و با حضور تیمی همراه، اثری بدیع تولید می‌شود که جریان‌ساز سینمای آن کشور شده و نقطه عطفی برای حرکت فیلمساز به سمت حرفه‌ای شدن می‌شود. فیلمساز دارای محدودیت‌های هزینه‌ای است و آن چه او را در این مسیر نجات داده و به فیلمسازی ناب نزدیک می‌کند، خلاقیت، فکر و ایده است.

مدیرعامل مرکز گسترش با بیان این نکته که همراه کردن گروهی همکار بی‌ادعا در گروه فیلمسازی بخشی دیگر از تلاش‌های فیلمساز برای کاهش هزینه‌هاست، اظهار کرد: بحث ما تنها درباره فیلمسازان جوان فعال در حوزه کوتاه نیست بلکه ما درباره فیلمسازی حرفه‌ای صحبت می‌کنیم که در آن فیلمساز درگیر فرآیندهای فیلمسازی حرفه‌ای شده است و می‌تواند جمعی را با خود همراه کند تا در تهیه یک فیلم کم‌بودجه او را همراهی کنند. شاید فیلمساز بتواند بازیگر معروفی را با بودجه‌ای کم به فیلم خود دعوت کند و تمامی این موارد راه‌حل‌هایی برای فیلمسازی کم هزینه است.

وی با اشاره به دیگر فواید فیلمسازی با بودجه اندک افزود: فیلمساز برای ایستادگی در برابر جریان اصلی سینما روش دیگری را انتخاب می‌کند، از جمله این که با تحقیق، افراد خلاق و کمتر شناخته شده‌ی دیگری را نیز در ساخت یک فیلم شریک می‌کند. به این شکل فیلمساز می‌تواند افراد تازه‌ای را در زمینه‌های مختلف از جمله فیلمبرداری، تدوین و… به جریان اصلی سینما معرفی کند.

حمیدی‌مقدم با تاکید بر این که اگر در بحث تولید فیلم‌های کم‌هزینه با بودجه‌های پایین درست عمل شود، این می‌تواند موتوری محرک برای بسیاری از فکرهای خلاق باشد، تصریح کرد: همه می‌دانیم اگر بودجه اولیه فراهم شود، موتور فیلم روشن خواهد شد تا بخش‌های بعدی فیلم از اعتبارات فیلمساز تامین شود. در نتیجه امیدواریم با این ده فیلم جریان و نفس تازه‌ای را برای این نوع سینما ایجاد کنیم.

وی در این خصوص که آیا این پکیج حمایتی می‌تواند فضایی برای حمایت از فیلمسازان موفق انجمن سینمای جوان باشد که پیش از این در عرصه فیلم‌های کوتاه داستانی موفق بوده‌اند و حالا تصمیم به ساخت فیلم بلند دارند، توضیح داد: ما دوست داریم مانند سینمای کشورهای صاحب سبک هر تهیه‌کننده‌ای که در چرخه سینمای ملی و فروش سهمی دارد موظف به حمایت از پروژه‌ای فرهنگی شود و سهم خودش را در این سبد فرهنگی ایفا کند. در این فراخوان به تهیه‌کنندگان حرفه‌ای این فرصت داده شده است که جوانان فیلم اولی یا حتی دوم و سومی را حمایت کرده و نقش گارانتی تمام‌کننده فیلم را داشته باشند.

مدیرعامل مرکز گسترش در خصوص قوانینی چون عدم اعطای پروانه ساخت به تهیه‌کنندگان اول برای فیلم‌اولی‌ها در اداره نظارت سازمان سینمایی گفت: در این موارد مرکز گسترش، حامی و تهیه‌کننده اصلی فیلم برای دریافت پروانه ساخت خواهد بود و از سوی این مرکز، یک مجری طرح انتخاب می‌شود تا پروژه با همراهی او تولید شود. این افراد می‌توانند با رزومه کاری خود در این چارت قرار گیرند و مرکز با امتیاز و تحلیلی که روی کارهای پیشین فرد انجام می‌دهد، تشخیص می‌دهد که این فرد می‌تواند در قالب مجری طرح یا تهیه‌کننده قرار گیرد یا خیر. در نهایت این افراد می‌توانند تهیه‌کنندگان فرهنگی آینده باشند. درباره‌ی فیلمسازی هم که فیلمی از پیش نداشته باشد شورا با بررسی طرح و فعالیت‌های پیشین فرد می‌تواند به جمع‌بندی برسد.

حمیدی‌مقدم با بیان این که شاید در ذهن بسیاری از افراد این سوال مطرح شود که آیا می‌توان با ۳۰۰ میلیون تومان فیلم ساخت؟ خاطرنشان کرد: حرفه‌ای‌ها می‌دانند که این رقم در حوزه فیلم‌های کم‌بودجه نقش طلایی دارد و شتاب‌دهنده‌ای برای حرکت فیلمساز است. ما می‌خواهیم فیلمساز را وارد چرخه انرژی فیلمسازی کنیم.

وی درباره اولویت‌های موضوعی موجود در زمینه‌ی حمایت از فیلم‌های خلاق توضیح داد: اولویت‌ها برای تولید فیلم‌های خلاق هم براساس همان پنج موضوع راهبردی و استراتژیکی که در شیوه‌نامه حمایتی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی ذکر شده است، خواهد بود. اگر طرح ارائه شده به هر کدام از این پنج بند توجه داشته باشد می‌تواند تحت حمایت ما قرار گیرد. در واقع این پکیج توجه ویژه ریاست سازمان سینمایی به فیلمسازی خلاق بود که دو روز است به فعالیت‌های مرکز افزوده شده است و براساس هماهنگی با همان شیوه‌نامه حمایتی مرکز انجام می‌شود.

حمیدی‌مقدم در پاسخ به این پرسش که آیا احتمال افزایش تعداد فیلم‌ها براساس افزایش درخواست‌ها وجود دارد، گفت: نباید مأموریت‌های مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بسیار سنگین و فراتر از ظرفیت‌اش باشد. وظیفه اصلی ما حمایت از سینمای مستند، انیمیشن و تجربی است و این پکیج هم در همان بخش فیلم‌های تجربی با دو ماموریت مجزای حمایتی قرار می‌گیرد. به نظر می‌رسد حمایت از پنج فیلم تجربی و ده فیلم خلاق برای شروع مناسب باشد. تمام حرکات با اتاق فکر اتفاق می‌افتد و باید بازخوردها را دریافت کنیم. امیدواریم حرکتی را شروع کنیم که براساس آن بتوانیم از فیلم‌های موثر و نیازمند به بودجه حمایت کنیم. ده تولید در این حوزه برای یک سال مرکز گسترش پکیج قابل‌قبولی است. امیدواریم در این مسیر موفق باشیم و راه جدیدی را برای فیلمسازان اندیشمند باز کنیم.

وی در پایان با تاکید بر این که بودجه این بخش ثابت است و قرار نیست بودجه‌ دیگر حوزه‌ها مانند مستند و انیمیشن کاسته شود، خاطرنشان کرد: شاید این ابهام برای برخی فیلمسازان مستند و انیمیشن ایجاد شود که ماموریت‌های مرکز در حال گسترش است و شاید تولیدات مستند یا انیمیشن کم‌رنگ شوند، اما این‌گونه نیست و در سیستم شفافیت مالی تمام بخش‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هزینه‌ها مشخص است. بیشترین اعتباری که به ما اختصاص داده شده است مربوط به فیلم‌های مستند و انیمیشن است. در شکل جدید تامین بودجه‌ای سازمان سینمایی مرکز گسترش نمی‌تواند از اعتبار سینمای مستند یا انیمیشن بکاهد و به بخش‌های دیگر بپردازد. هیچ نگرانی برای مستندسازان و فیلمسازان حوزه انیمیشن وجود ندارد و این پکیج حمایتی است که از سوی سازمان سینمایی به اعتبارات بودجه‌ای مرکز گسترش افزوده می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پوستر «کرگدن» منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوستر رسمی سریال نمایش خانگی «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، در فاصله چند روز مانده به توزیع اولین قسمت از «کرگدن» به کارگردانی کیارش اسدی‌زاده و تهیه‌کنندگی صادق یاری در شبکه نمایش خانگی، پوستر رسمی این سریال منتشر شد. طراحی این پوستر را یلدا فوقانی برعهده داشته است.

در حال حاضر بخش عمده فیلمبرداری این سریال انجام شده و همزمان با تولید، مراحل فنی از جمله تدوین و صداگذاری به صورت همزمان در حال انجام است.

محمد امین، سارا بهرامی، ستاره پسیانی، پانته‌آ پناهی‌ها، پوریا رحیمی‌سام، مصطفی زمانی، هدی زین‌العابدین، کاظم سیاحی، بانیپال شومون، الهام کردا گروه بازیگران اصلی «کرگدن» به ترتیب حروف الفبا هستند.

پخش «کرگدن» بر عهده موسسه سرو رسانه پارسیان است. مهدی یاری نیز به عنوان مجری طرح در این پروژه حضور دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عدم رعایت روال قانونی در اکران فیلم «خانه پدری» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در بیانیه ای برخی موارد در خصوص رعایت نشدن روال قانونی اکران فیلم «خانه پدری» را تشریح کرد.

به گزارش سینماپرس، روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران در خصوص فیلم خانه پدری بیانیه ای صادر کرد. در این بیانیه آمده است: «تولید کنندگان آثار فرهنگی و هنری همواره مورد احترام بوده و دارای حقوق قانونی می باشند. قوه قضائیه نیز بر این مبنا سعی بر هم افزایی و توسعه خدمات آنها به مردم و میهن عزیزمان دارد. در عین حال در خصوص توقیف و جلوگیری از ادامه نمایش فیلم خانه پدری همچنان که در بیانیه قبلی دادستانی تهران تاکید شد و هرچند درخواستهای مردمی از دادستانی برای ورود به موضوع از ابتدای نمایش فیلم خانه پدری وجود داشت و با ورود دادستانی به موضوع تاکنون صرفاً شکلی و نه محتوایی بوده است. بر حسب گزارش مراجع نظارتی مشعر بر عدم اعمال اصلاحات لازم برای پخش فیلم از ادامه نمایش آن جلوگیری شد. صائب بودن نظر بخش های مسئول در خصوص صدور پروانه ساخت و نمایش مورد قبول و احترام دستگاه قضایی است منتهی حسب گزارش های واصله روال قانون در اکران این فیلم به طور کامل طی نشده است زیرا:

۱-  این فیلم از سال ۱۳۹۰ تقاضا برای نمایش آن به جریان افتاده و چندین نوبت در سال های متوالی در شورای پروانه نمایش مورد بحث و بررسی قرارگرفته ولی هیچ گاه شورای مذکور با اکران آن بدون قید و شرط موافقت نکرده است که این شروط صریحاً در صورتجلسات شورای نمایش قید شده.

۲-  در مصوبه اخیر شورای صدور پروانه نمایش، پخش فیلم مذکور مورد تایید تمام اعضاء قرار نگرفته بلکه ۵ نفر از ۹ نفر نحوه اکران را متوجه رئیس سازمان سینمایی کشور نموده اند.

۳-  شورای نمایش، علی القاعده حق واگذاری مسئولیت را به یک نفر نداشته و می بایست به وظیفه قانونی خود به شرح مذکور در ماده ۳ آیین نامه نظارت بر نمایش فیلم و صدور پروانه مورخ ۱۹/۰۵/۱۳۸۲ مصوب هیئت وزیران عمل می نمود.

۴-  مطابق بند ۱۱ ماده ۳ آیین نامه مذکور «نشان دادن صحنه هایی از جزئیات قتل، جنایت، شکنجه و آزار به نحوی که موجب ناراحتی بیننده و بدآموزی گردد ممنوع است» که این مقرره قانونی را نه آن تعداد از اعضاء شورای نمایش( ۵ نفر) که امضاء کرده اند رعایت کرده و نه رئیس سازمان سینمایی کشور.

۵-  در مصوبه اخیر، شورای صدور پروانه  نمایش شروط اکران و نمایش فیلم را مستند به مصوبه قبلی شورا در سال ۱۳۹۳ نموده و این در حالی است که مصوبه سال ۱۳۹۳ نمایش این فیلم را مشروط به الف: درج قید سنی مخاطب (بالای ۱۶ سال) ب: تعدیل تماس های بدنی ج: نمایش محدود فیلم صرفاً جهت پخش در هنرو تجربه می نماید.

در نتیجه شروط یاد شده در مصوبه اخیر کامل رعایت نشده، مضافاً مصوبه شورای نمایش در سال ۱۳۹۳ نیز نصاب قانونی اعضاء را نداشته است و نمی توانسته مستند قرار گیرد.

بنا به مراتب مذکور رئیس سازمان سینمایی کشور در خصوص نمایش فیلم خانه پدری وظیفه قانونی خود را به شرح موارد فوق رعایت نکرده است و اصلاحات را  منطبق با آیین نامه موصوف انجام نداده و در نتیجه باید پاسخگوی اقدامات خود باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان پویش سرود «منطقه پرواز ممنوع» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان پویش سرود «منطقه پرواز ممنوع» به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری مرکز تخصصی هنرهای جمع‌خوانی سینوا در سه بخش پاتوقی، سرود همگانی مدارس، گروه سرود مدارس اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان پویش سرود «منطقه پرواز ممنوع» به همت دفتر مطالعات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و با همکاری سامانه جامع هنرهای جمع خوانی (سینوا) در آستانه اکران مردمی این فیلم سینمایی در سه بخش «پاتوقی» و «سرود همگانی مدارس» و «گروه سرود مدارس» اعلام شد.

گروه های سرود به منظور شرکت در بخش پاتوقی پوپش باید در محل های پر رفت و آمد سطح شهر از اجرای سرود منطقه پرواز ممنوع فیلم تهیه کنند و به دبیرخانه پویش ارسال کنند. بخش دیگر این پویش مربوط به اجرای گروه های سرود در مدارس است. گروه های سرود مدارس می توانند بعد از چند مرتبه تمرین، سرود را در هر مکانی از مدرسه اجرا کنند. سومین بخش این پویش سرود همگانی مدارس نام دارد. در این بخش همه دانش آموزان مدرسه سرود منطقه پرواز ممنوع را به صورت همگانی اجرا می کنند و فیلم این اجرا به دبیرخانه ارسال می شود.

برای گروه‌های سرود برتر جوایز نقدی بین ۲ تا ۱۰ میلیون تومان درنظر گرفته شده که به گروه‌ها و مربیان برتر داده می‌شود.

علاقمندان به منظور ثبت نام و کسب اطلاعات بیشتر می توانند به پایگاه اینترنتی پویش به نشانی campaign.sinavaa.comمراجعه کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی «نطفه» در سینما فرهنگ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «نطفه» به کارگردانی فرشید ذوالفقاری فرد، با مفهومی ضد جنگ؛ در سینما فرهنگ رونمایی و جلسه نقد آن ‌برپا ‌شد. ‌

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «نطفه» نوشته و کارگردانی فرشید ذوالفقاری فرد در سالن شماره ۳ سینما فرهنگ رونمایی ‌شد و جلسه نقد آن توسط مجید برزگر، ناهید طباطبایی و سعید نجاتی برگزار شد. ‌

این فیلم که فضایی سورئال با مفهومی ضد جنگ دارد، نخستین ساخته این کارگردان است که پیش از ‌این نمایشگاه عکسی با عنوان «بخند عراق» را با همین مضمون برپا کرده بود. فیلم «نطفه» داستانی ‌غیر خطی را دنبال می کند و فیلم ‌با شکسته شدن تخم نطفه داری آغاز می شود که در پی آن تمام شهر ‌را به هم می ریزد. ‌

ناهید طباطبایی نویسنده درباره این این فیلم گفت: فیلم «نطفه» در کارگردانی و داشتن قاب بندی های زیبای ‌پرمعنی قابل تحسین است و خوشحالم فیلم کوتاه متفاوتی را دیدم هر چند باید بگویم این فیلم مانند اغلب ‌فیلم های سینمای ایران دچار ضعف فیلمنامه است.

وی ادامه داد: این فیلم بین دنیای ایده آلی که در آن مردم نسبت به از دست رفتن یک نطفه معترض ‌هستند تا دنیایی که مردم حتی حوصله شنیدن اخبار جنگ را ندارند در حرکت است. فیلم «نطفه» کمی ‌میان فضای رئال و سوررئال گیر کرده است و به نظر می رسد آقای ذوالفقاری ترسیده که کامل به ‌سمت فضای سوررئال حرکت کند.

سپس مجید برزگر بیان کرد: ایهام ذات و اساس این فیلم است اما وقتی به ابهام نزدیک می شود، خطرناک می شود ‌اما اینکه کارگردان دغدغه خودش را جلوی دوربین برده قابل تحسین است. در واقع ‌او به گونه ای عمل کرده که ما به عنوان مخاطب می توانیم با دنیای ذهنی او و فیلم دیالوگ برقرار ‌کنیم. ‌

سعید نجابتی نیز در این نشست عنوان کرد: من پیش از این فیلم مجموعه «بخند عراق» را دیده بودم و آقای ‌ذوالفقاری را هنرمندی دغدغه مند می بینم. امیدوارم وی در آینده راه شفاف تری را در کارگردانی و قصه پردازی طی کنند. ‌

در ادامه مراسم ذوالفقاری با تشکر از بیان نقدهای متخصصان گفت: این فیلم اول کوتاهم بود و ‌خوشحالم نکات ضعف فیلم را شناختم. این دستاور و تجربه برایم مهم بود. در واقع جنگ برای من ‌مقوله ای جدی است و نمی توانم نسبت به اخبار آن بی تفاوت باشم.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوارم در آینده بتوانم دغدغه هایم را شاعرانه تر و استعاری تر مطرح کنم چون این ‌ساختار مورد علاقه ام است. ‌

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهرداد صدیقیان به «شهربانو»پیوست – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهرداد صدیقیان به عنوان اولین بازیگر مرد «شهربانو» دومین فیلم مریم بحرالعلومی بازیگر این پروژه سینمایی شد.

به گزارش سینماپرس، «شهربانو» دومین فیلم مریم بحرالعلومی بعد از «پاسیو» است که روزهای پایانی پیش تولید را سپری می‌کند.

تاکنون حضور فرشته صدرعرفایی و مهرداد صدیقیان برای نقش‌های اصلی این فیلم قطعی شده است.

صدیقیان پیش از این برای ایفای نقش در «اتوبوس شب» کاندید تندیس جشن خانه سینما و برای بازی در «ماجرای نیمروز» کاندید دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول بوده است.

گفتنی است که مسعود امینی تیرانی به عنوان مدیر فیلمبرداری و علی کیان ارثی به عنوان مدیر صدابرداری دومین تجربه همکاری مشترک با مریم بحرالعلومی را در شهربانو دارند.

«شهربانو» به تهیه‌کنندگی پگاه احمدی ساخته می‌شود و بحرالعلومی خود مجری طرح این فیلم سینمایی است.

دیگر بازیگران و عوامل سازنده این فیلم در اخبار بعدی معرفی می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به روایت «روز سیزدهم» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «روز سیزدهم» در آستانه روز مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز، امشب روی آنتن شبکه یک سیما خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، مستند «روز سیزدهم» روایتی از تسخیرلانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام (ره) در آبان ماه سال ۱۳۵۸ به راویت سید محمدرضاکشفی است.

او که به همراه عده‌ای از مردم ورامین برای حمایت از دانشجویان، خود را روز ۱۳ آبان به لانه جاسوسی می‌رساند، در این مستند دیده‌ها و شنیده‌های خود از آن روزها را بیان می‌کند.

مستند «روز سیزدهم» به تهیه کنندگی سهراب فاضلیان و کارگردانی رضا غلامی، کاری از گروه سیاسی شبکه یک سیما است که امشب ۱۲ آبان ساعت امروز ساعت ۱۹:۳۰ پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عکس/ مراسم تشییع پیکر مرحوم «ابراهیم آبادی»


عکس/ مراسم تشییع پیکر مرحوم «ابراهیم آبادی»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آموزش صحیح مواجهه با رسانه های معاند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به تازگی فیلمی از برخورد رسانه ای امام خمینی رحمت الله منتشر گردید که به خوبی حفظ صلابت انقلابی را در چنینن مواجهه ای نشان می دهد. صلابتی که از سواد رسانه ای ویژه ایشان حکایت می نماید.

به گزارش سینماپرس، مواجهه و گفتگو با رسانه های معاند را می توان از جمله معضلات ابتدایی برخی از مسئولان قلمداد نمود؛ معضلی که در برخی موارد حتی اسباب وادادگی ایشان را فراهم می سازد. در این میان به تازگی فیلمی از برخورد رسانه ای امام خمینی رحمت الله منتشر گردید که به خوبی حفظ صلابت انقلابی را در چنینن مواجهه ای نشان می دهد. صلابتی که از سواد رسانه ای ویژه ایشان حکایت می نماید.

مشاهده خبر از سایت منبع