سینماپرس: در اینجا به معرفی فیلمهای ابرقهرمانی میپردازیم که وجود پتانسیلهای بالا برای تبدیل شدن به فیلمهای منتقد پسند و پرفروش، در یکی از این فاکتورها موفق نبوده و شکست خورده محسوب میشوند.
به گزارش سینماپرس، کمپانی مارول هر سال حدود سه فیلم از دنیای ابرقهرمانی خود در سینمای هالیوود اکران میکند و کمپانی دی سی هم در این جمع حضور دارد و فیلم خود را در این ژانر اکران میکنند.
این فیلمها گاهی با انتقادهای زیادی روبرو میشوند و به گفته برخی این فیلمها خسته کننده و تکراری هستند. در عین حال که برخی از این انتقادها به جاست، اما نگاه کردن همه این فیلمها با یک نگاه کار اشتباهی است.
در اینجا به معرفی فیلمهای ابرقهرمانی میپردازیم که وجود پتانسیلهای بالا برای تبدیل شدن به فیلمهای منتقد پسند و پرفروش، در یکی از این فاکتورها موفق نبوده و شکست خورده محسوب میشوند. لیست این فیلمها را در ادامه مشاهده کنید.
۱) «بتمن در برابر سوپرمن:طلوع عدالت»
این فیلم در ابتدا با تیزرهای هیجان انگیزی که منتشر کرده بود امید زیادی به مخاطبان داد، اما در نهایت این فیلم با داستانی نامناسب، صحنههای اکشن خسته کننده و فقدان جذابیت بازیگران و شخصیتها به شکست منجر شد. این فیلم که جدال دو شخصیت محبوب بتمن و سوپرمن را به تصویر میکشد دنباله فیلم «مرد پولادین» است که در جشنواره بدترینهای سینما (تمشک طلایی) چهار جایزه دریافت کرد تا شکست این فیلم کامل شود.
۲) «فانوس سبز»
فیلم سینمایی «فانوس سبز» اگرچه با شکست روبرو شد، اما روی دیالوگهای طنز فیلم سینمایی موفق «ددپول» تاثیر گذاشت. شخصیت فانوس سبز از محبوبترین شخصیتهای ابرقهرمانی است. کارگردان این فیلم مارتین کمپل بوده است و رایان رینولدز در در آن نقش آفرینی کرده، اما همه اینها باعث نشد که شاهد فیلم خوبی باشیم. رایان رینولدز که در فیلم ددپول هم نقش اول بود بارها با عدم موفقیت این فیلم شوخی کرده بود.
۳) «چهار شگفت انگیز»
بعد از اکران این فیلم هیچ کس دنبال ساخت این فیلم سینمایی نبود و حتی نقش آفرینی مایکل بی جردن نیز نتوانست این فیلم را نجات دهد. زمانی که چهار شگفت انگیز اکران شد انتقادات منفی از سوی منتقدین دریافت کرد و از سوی مخاطبان نیز با استقبال روبرو نشد. امتیاز سینمایی این فیلم که از مخاطبان گرفته میشود در رده C است که پایین ترین امتیاز برای یک فیلم ابرقهرمانی تا کنون محسوب میشود.
۴) «جوخه انتحار»
جرد لتو در رابطه با این فیلم احساس خوبی ندارد، همانطور که باقی جهان نیز چنین نظری دارند. او در این فیلم نقش «جوکر» را بر عهده داشت که به عنوان بدترین جوکری که تاکنون ساخته شده، شناخته میشود. این فیلم برای دی سی یک شکست بزرگ بود چرا که خیلی از شخصیتهای ضد قهرمان خود را در جوخه انتحار به کار گرفته بود، اما به کیفیت مورد انتظار نرسید. ساخت دنباله این فیلم نیز تایید شده تا شکست قسمت نخست را جبران کند.
۵) «ونوم»
ونوم اولین فیلم مستقل این شخصیت است که برای نخستین بار در فیلم سینمایی «مرد عنکبوتی» شاهد تقابل آنها بودیم. این فیلم با نقش آفرینی تام هاردی پتانسیل این را داشت تا به فیلمی به بزرگی مرد عنکبوتی برسد. با این حال ونوم فروش خوبی کرد و در گیشه جهانی از فیلمهای «زن شگفت انگیز»، «مرد عنکبوتی ۲»، «محافظان کهشکان» و «جوخه انتحار» پیشی گرفت، اما امتیازاتی که از سوی منتقدان دریافت کرد یک شکست محض را برای این فیلم رقم زد. ساخت قسمت دوم این فیلم تایید شده و باید دید میتواند با کارگردانی اندی سرکیس نقصهای قسمت نخست را بر طرف کند؟
۶) «هالک»
انگ لی کارگردان این فیلم دو جایزه بهترین کارگردانی از سوی آکادمی اسکار دارد. او فیلمهای منتقد پسندی همچون «کوهستان بروکبک»، «زندگی پی»، «اژدهای پنهان» را ساخته است و نشان داده که میداند چگونه فیلم بسازد، اما نتوانست در فیلم هالک موفق شود. مخاطبان انتظار فیلمی هیجان انگیز را داشتند که با فیلمی درام بدون دیالوگی مناسب روبرو شدند. انگ لی فیلمی منحصر به فرد می خواست و این همیشه به معنای ساخت فیلمی لذت بخش نیست.
سینماپرس: مدیر دبیرخانه جشنواره فیلم فجر از امکان ثبت نام حضوری متقاضیان در جشنواره خبر داد.
به گزارش سینماپرس، مشکلاتی که برای ثبت نام حضوری متقاضیان جشنواره فیلم فجر بود بر طرف شد.
در پی بروز مشکلاتی که برای کاربران جهت دسترسی به سایت ثبت نام برای حضور در سیوهشتمین دوره جشنواره فیلم فجر فراهم شده بود، «سیمون سیمونیان» مدیر دبیرخانه جشنواره فجرگفت: تاکنون بیش از ۹۰ درصد افرادی که ما پیش بینی میکردیم که متقاضی حضور در این دوره جشنواره باشند، ثبت نام خود را از طریق سایت انجام دادهاند.
وی در ادامه گفت: برای ۱۰ درصد باقیمانده با بروز مشکلاتی برای دسترسی به اینترنت این امکان را فراهم آوردهایم که درصورت نیاز به محل دبیرخانه جشنواره مراجعه کرده و روند ثبت نام خود را در اینجا طی کنند. نیازی به تمدید مهلت ثبت نام برای این دوره جشنواره فیلم فجر نیست.
«سیمونیان» درباره حضور فیلمهای برتر کوتاه خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران در جشنواره فجر گفت: در مورد فیلمهای کوتاه، برگزیدگان جشن فیلم کوتاه خانه سینما و جشنواره فیلم کوتاه تهران توسط دبیرهایشان به ما معرفی میشوند و از این میان آثاری که شرایط حضور در جشنواره فیلم فجر را دارند یعنی زمانی بین سه تا پانزده دقیقه دارند، پذیرفته می شوند.
سینماپرس: نشست خبری دست اندرکاران برگزاری ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم روز سه شنبه بیست و هشتم آبان با حضور اهالی رسانه در تالار وحدت تهران برگزار شد.
به گزارش سینماپرس، دست اندرکاران برگزاری ششمین جشنواره و جایزه همایون خرم (نوای خرم) با برگزاری یک نشست رسانه ای که روز سه شنبه بیست و هشتم آبان در تالار وحدت تهران برگزار شد به تشریح دستاوردها و برنامه های این دوره از جشنواره پرداختند.
بردیا صدرنوری مدیر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در ابتدای این نشست ضمن ارائه یک گزارش آماری از روند برگزاری این رویداد موسیقایی ویژه گروه سنی کودک و نوجوان بیان کرد: فراخوان جشنواره از تیرماه امسال منتشر شد و اکنون پس از مراحل داوری به مرحله نهایی رسیدهایم. در برگزاری این جشنواره بنیاد رودکی تالار وحدت را به طور رایگان در اختیارمان قرار داده است و به جز این هیچ کمک دیگر مادی به جشنواره نشده است. دفتر موسیقی هم در اطلاعرسانی به شهرستانها و صدور مجوزها به ما کمک کرده است. ضمن اینکه به اعتقاد من لازم است برنامهریزان فرهنگی کشور باید نگاه دقیقتری نسبت به چنین رویدادهایی داشته باشند زیرا آمار و ارقامی که در جشنواره نوای خرم وجود دارد جای بحث و بررسی بسیاری دارد که به نظر می آید برای برنامهریزیهای کلان فرهنگی به کار میآید.
وی ادامه داد: موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» به صورت خصوصی این جشنواره را میزبانی می کند و برای برگزاری این دوره از جشنواره با مشکلات زیادی رو به رو بودیم حتی ماجرا به شکلی بود که امیدوار نبودیم بتوانیم این دوره را برگزار کنیم اما با کمک خدا و یاری همکارانم در ستاد جشنواره تلاش کردیم تا با برگزاری این رویداد شرایطی را ایجاد کنیم که موسیقی و هنر هنوز زنده است. موضوعی که دوست داشتیم دل بچه های هنرمند نیز همراهمان باشد. البته یکی از مهم ترین کمکهای دفتر موسیقی به این جشنواره فعال سازی ادارات ارشاد استانها برای تبلیغات و تسهیل سازی امور در صدور مجوزها بود. بنیاد رودکی هم امسال سالن مراسم اختتامیه را به صورت رایگان در اختیار ما خواهد گذاشت که این تنها کمک های مالی به جشنواره بود که ما از همه دوستان بابت همین مساعدت نیز قدردانی می کنیم.
مدیر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم بیان کرد: ما در این دوره به شرکتکنندگان اجازه دادیم از ۱۰ آهنگساز بزرگ کشور آثار را انتخاب و اجرا کنند که در این چارچوب ۹۸۲ اجرا به دست ما رسید و در مجموع ۲ هزار و ۵۳۴ هنرمند کودک و نوجوان در این اجراها از ۲۱ شهر شرکت داشتند. این اعداد نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد افزایش پیدا کرده است. کما اینکه ما سال گذشته ۶۲۰ اجرا داشتیم و اگر سایت خود را باز میگذاشتیم تعداد شرکتکنندگان بیشتری داشتیم. این نشان میدهد جشنواره به برنامهریزی بیشتری نیاز دارد.
مدیر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه بزرگترین دستاورد این جشنواره در پنج دوره گذشته چه بود و چرا این جشنواره با نام همایون خرم برگزار میشود، گفت: مرحوم خرم سه ویژگی مهم داشت؛ او از نظر هنر موسیقی و آهنگسازی و نوازندگی از سرآمدان روزگار خود بود. او تحصیلات آکادمیک غیرموسیقایی داشت و از همه مهمتر، یک هنرمند بسیار اخلاقمدار بود که به جوانان و کودکان بسیار اهمیت میداد.
این نوازنده و آهنگساز موسیقی ایرانی با اشاره به حضور پارسا خائف در صداوسیما و برنامه «عصر جدید» گفت: صدا و سیما برنامه «عصر جدید» را تولید کرد که هنرمند مستعدی چون پارسا خائف هم در آن شرکت کرد اما من معتقدم خائف از نظر من مسیر موسیقاییاش در برنامه «عصر جدید» منحرف شد. خائف از برگزیدگان جشنواره نوای خرم و یکی از نوابغی بود که در جشنواره نوای خرم کشف و معرفی شده بود. ما معتقدیم به نوجوانان نباید جوایز نقدی داد. برگزیدگان جشنواره تندیس جشنواره و تقدیرشدگان هم سردیس استاد همایون خرم را دریافت خواهند کرد و بسته تشویقی شامل کاشی سنتی منقوش به نقش این جشنواره به همراه چند آلبوم برای تمام ۱۷۱۴ نفر را در نظر گرفتیم. البته فارغ از این جوایزی که گفته شد تصمیم داریم جایزه ای ویژه هم داشته باشیم و به چهره ویژه جشنواره یک ساز تخصصی استاندارد هدیه دهیم. تفاوت جشنواره ما نسبت به جشنواره موسیقی جوان در ترکیب سازهاست. ما سازهایی مانند ویلن ایرانی و پیانو ایرانی و گیتار را در جشنواره خواهیم داشت. جشنواره ما ملودیمحور خواهد بود و اجراهای گروهی هم دارد. تمرکز جشنواره جوان روی موسیقی دستگاهی است.
ناصر ایزدی دبیر ششمین جشنواره موسیقی نوای خرم نیز در بخش بعدی این نشست ضمن اشاره به برنامه هایی که برای این رویداد هنری در نظر گرفته شده است گفت: ما قصد داریم برنامه حمایتی از بچه های شرکت کننده در جشنواره داشته باشیم و تلاش کردیم کسانی را به عنوان داور انتخاب کنیم که هم تخصص داشته باشند و هم به کلیت موسیقی نگاهی با اشراف کامل. داوران براساس معیارهای معینی قضاوت می کنند و معیارهای شخصی و سلیقه ای چندان وارد کار نشود. ما از قبل این معیارها را هم در فراخوان اعلام کرده ایم. استادان زیادی در ترکیب داوران ما هستند که علاوه بر تخصص و تجربه بسیاری که دارند، می توانند هم درباره سازها و هم درباره گروهنوازیها و تنظیم ها نظر بدهند.
وی در معرفی هیات داوران این دوره گفت: اساتیدی مانند فریدون شهبازیان، میلاد کیانی، افلیا پرتو، وارطان ساهاکیان، مظفر شفیعی، ژری ملکی، بهناز ذاکری، مزدا انصاری، پویان آزاد، رضا مهدوی، بابک شهرکی، مجید ناظم پور و حسین فاضل از اعضای هیات داوران این جشنواره خواهند بود.
رضا خرم فرزند مرحوم همایون خرم و عضو شواری سیاستگذاری این جشنواره در سخنانی گفت: در کنار تمام مسائل فنی بحث اخلاقی را سرلوحه کار قرار دادهایم. تلاش میکنیم تا بچههای شرکت کننده دچار غرور نشوند و از سوی دیگر مسأله رقابت را بپذیرند. اعتقاد داریم که انسان زیبایی را دوست دارد. این جشنواره اگر فقط نقش یادآوری آثار بزرگان موسیقی ایران را داشته باشد تاثیرش را خواهد گذاشت چون این آثار بسیار ارزشمند است.
وی تصریح کرد: تمام تلاشمان این است که شرکتکنندگان مسئله اخلاق را نیز رعایت کنند چرا که تمامی شرکت کنندگان از چون قشر کودک و نوجوان هستند و این امر باید در آنها شکل بگیرد و باید بدانند که هیچ هنری بدون اخلاق و درون متعالی، متعالی نمیشود ما سعی میکنیم این امر را به زبان خودشان به آنها بگوییم اما همان طور که گفتم موردی که مشکل ایجاد میکند بحث غرور است. زیرا گاهی میبینیم یک بچه هشت ساله غرور زیادی دارد و این امر شاید به دلیل اطرافیان و خانوادههای آنها باشد که میگویند فرزندانشان تافته جدا بافته هستند. به هر حال جا انداختن بحث رقابت نیز مسئله مهمی است و شرکت کنندگان باید بدانند که اگر نتوانستند موفق شوند باید برای موفقیت دوباره تلاش کنند.
وی با بیان اینکه جشنواره موسیقی نوای خرم یک جشنواره «یاد آوری» برای کودکان و نوجوان ایرانی است به طرح چند نکته انتقادی در حوزه شعر و ارتباط آن با حوزه آهنگسازی در موسیقی ایرانی پرداخت و گفت: در گذشته اول آهنگ ساخته و بعد برایش شعر سروده می شد. اما الان اینگونه نیست. پس ما باید در جشنواره مهمی چون جشنواره موسیقی نوای خرم بچه ها را به گونه ای تربیت کنیم که بتوانند راه درست را بیاموزند.
جشنواره و جایزه همایون خرّم (نوای خرّم) از جمله رویدادهای معتبر حوزه موسیقی در بخش خصوصی است که طی سال های اخیر با همراهی خانواده مرحوم همایون خرم آهنگساز فقید موسیقی ایرانی با هدف ارتقای سطح هنری و موسیقایی و استفاده از نمونه ها و الگوهای موجود در هنر ایرانی برای هنرمندان گروه سنی زیر ۱۸ سال روزهای ۳۰ آبان و ۱، ۷، ۸، ۱۴ و ۱۵ آذر توسط موسسه فرهنگی هنری «راد نو اندیش» با مدیریت بردیا صدرنوری و دبیری ناصر ایزدی در مجتمع فرهنگی هنری «نور» و فرهنگسرای نیاوران تهران برگزار می شود.
نوازندگان تمامی سازها، خوانندگان و همچنین گروههای موسیقی کودک و نوجوان داوطلب (کمتر از ۱۸ سال) با اجرای یکی از تصانیف و یا قطعات بیکلام ده تن از استادان موسیقی ایران (استاد مرتضی محجوبی، ابوالحسن صبا، روح الله خالقی، مجید وفادار، مهدی خالدی، علی تجویدی، همایون خرم، حبیب الله بدیعی، پرویز یاحقی و اسدالله ملک) که به شکل رسمی عرضه شده، به صورت تکخوانی، تکنوازی، همخوانی، همنوازی و گروهنوازی در این جشنواره شرکت می کنند.
سینماپرس: سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از بررسی سوال نماینده مردم تهران از وزیر فرهنگ و ارشاد در خصوص ورود پولهای مشکوک به سینما در کمیسیون متبوع خود خبر داد.
به گزارش سینماپرس، سیده فاطمه ذوالقدر، در خصوص جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به ایسنا گفت: آقای مازنی در خصوص پولشویی و ورود پولهای مشکوک به سینما سوال داشتند معاونت سینمایی در این باره توضیح داد قرار شد این موضوع و ابعاد آن در کمیتهای بررسی شود. همچنین یک ماه فرصت داده شد که معاونت سینمایی و وزارت ارشاد موضوع را بررسی کرده و پاسخ قانع کننده به آقای مازنی ارائه دهند.