X

بایگانی بهمن 18, 1398

دفتر سینمایی

افزایش شدید قیمت بلیت فیلم های جشنواره در بازارسیاه/ بخش خارج از مسابقه به جشنواره اضافه شد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روز پنجم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینماهای مردمی و سینمای رسانه ها سرشار از حاشیه بود؛ بنابرگزارش‌ های رسیده به سینماپرس قیمت بلیت فیلم‌ های اکران شده در جشنواره فیلم فجر در بازار سیاه به خصوص در برخی سینماهای بالای شهر تهران به بیش از ۲۰۰ هزار تومان رسیده و این در حالی است که طی این سال ها هیچ گونه اهتمامی از سوی دست اندرکاران جشنواره برای مقابله با سودجویان و دلالان وجود نداشته است!‌

به گزارش سینماپرس فیلم های اکران شده در روز پنجم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها شامل آثاری همچون: «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی و «خوب، بد، جلف۲» به کارگردانی پیمان قاسم خانی بودند؛ فیلم هایی که اغلب با انتقاد تند اهالی رسانه و منتقدان روبرو شدند و نتوانستند نظر مثبت آن ها را به سوی خود جلب کنند.

با توجه به اینکه جشنواره در این روز به نیمه رسید بسیاری از اهالی رسانه ابراز داشتند که دیگر امید خود را به بهبود وضعیت محتوای آثار به نمایش درآمده در جشنواره از دست داده اند و چهره های زیادی جشنواره ۳۸ ام را ضعیف ترین دوره این رویداد سینمایی نامیدند. فیلم جدید پیمان قاسم خانی باعث شد تا اهالی رسانه دسته دسته سالن های نمایش را ترک کنند. بسیاری از اهالی رسانه در جمع های خصوصی خود این پرسش را مطرح می کردند که چرا و چگونه این فیلم به شدت ضعیف توانسته وارد عرصه رقابت مهمترین رویداد سینمایی کشور شود؟!

یکی دیگر از نکات مهمی که این روزها به کرات شنیده می شود استقبال اندک مخاطبان از فیلم های جشنواره به خصوص در برخی مناطق مرکزی و جنوبی شهر تهران است. اتفاقی که شاید یکی از دلایل اصلی آن قیمت بسیار بالای بلیت های جشنواره است که تهیه آن برای عموم مردم به خصوص در این شرایط بحرانی اقتصادی دشوار است. این اتفاق در حالی است که بر اساس شنیده ها از مدت ها قبل برخی افراد که معلوم نیست به چه کسانی وابسته هستند مبادرت به تبلیغ در خصوص فروش کارت های مراسم اختتامیه جشنواره فیلم فجر با قیمت های نجومی کرده بودند!

در پی استمرار بی نظمی ها در پنجمین روز برگزاری این رویداد سینمایی اعلام شد که بخش خارج از مسابقه به جشنواره اضافه شده است! بر اساس این خبر فیلم‌ های سینمایی «شین» اولین ساخته سینمایی میثم کزازی و به تهیه‌کنندگی شهاب حسینی و «عنکبوت» دومین ساخته سینمایی ابراهیم ایرج‌ زاد به تهیه‌کنندگی جواد نوروزبیگی در بخش خارج از مسابقه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درمی‌آید. بر اساس این خبر، فیلم سینمایی «شین» ساعت ۲۲ شنبه ۱۹ بهمن در پردیس ملت به نمایش درمی‌آید. همچنین به درخواست «جواد نوروزبیگی» تهیه‌کننده فیلم سینمایی «عنکبوت»، دومین ساخته ابراهیم ایرج‌زاد، یکشنبه ۲۰ بهمن در سینمای رسانه اکران خواهد شد.

اما جدا از این مسائل، یکی از نکات قابل تأمل که از زبان برخی اهالی رسانه شنیده شد اینکه کارت های خرید از کتابخانه پردیس سینمایی باغ کتاب که در روز نشست خبری به خبرنگاران اهدا شده بود بعد از گذشت نزدیک به یک هفته هنوز شارژ نشده و برخی اهالی رسانه که برای خرید کتاب به کتابخانه این پردیس سینمایی مراجعه کرده بودند با خطای تراکنش روبرو شده اند! اتفاقی عجیب و محیرالعقول که به نوعی بی احترامی به شأن و شعور و جایگاه اهالی رسانه محسوب می شود!

تغییر زمان اکران فیلم سینمایی «کشتارگاه» به کارگردانی ابراهیم امینی در روز ششم دیگر اتفاق مهم جشنواره فیلم فجر در روز پنجم بود، این تغییر زمان بندی به دلیل پخش دربی استقلال و پرسپولیس در پردیس سینمایی ملت اعلام شد. قرار است دربی استقلال و پرسپولیس در روز ششم جشنواره در سالن های کاخ رسانه پخش شود؛ اتفاقی عجیب که واکنش های مختلفی را در میان اهالی رسانه به وجود آورده و برخی از اهالی رسانه انتقاد جدی نسبت به این اتفاق دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی ۸ فیلم برتر مردمی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هشت فیلم برتر آرای مردمی تا چهارشنبه ۱۶ بهمن معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، نتیجه شمارش آرای فیلم‌های نمایش داده شده در روز پنجم جشنواره ملی فیلم فجر ۱۶ بهمن ماه توسط ستاد انتخاب فیلم برگزیده از نگاه تماشاگران جشنواره ملی فیلم فجر اعلام شد.

فیلم‌های آبادان یازده ۶۰، دوزیست، شنای پروانه، روز بلوا، مغز استخوان، خوب بد جلف ۲، درخت گردو و روزصفر، ۸ فیلم برتر آرای تماشاگران سی و هشتمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر تا روز ۱۶ بهمن ماه اعلام شده است.

فهرست فیلم‌ها بدون اولویت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰


فیلم / تیزر فیلم سینمایی آبادان یازده ۶۰

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دیدارهایی که با پول بیت المال تازه می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیمیایی انگار در سال های اخیر بنا دارد هر از چند گاهی به بهانه ساخت یک فیلم، دیداری با همکاران سینمایی اش تازه کند و اتفاقا این، بسیار پسندیده ای است.

به گزارش سینماپرس، بی شک قوت و قدرت هر فیلم، به متنی برمی گردد که بر اساس آن، تهیه کننده و کارگردان دست به کار می شوند تا با کمک دیگر عوامل، ایده و فکرشان را در قالب سکانس ها و پلان ها در مقابل دید مخاطبانشان قراردهند.

نام فیلم: خون شد

نویسنده: مسعود کیمیایی

تهیه کننده / کارگردان: جواد نوروزبیگی / مسعود کیمیایی

اصل ماجرا (خطر لو رفتن داستان) : «فضلی» نام کوچکِ پسر بزرگ خانواده است که بعد از سال ها غیبت به خانه برگشته و می فهمد عده ای نابکار، می خواهند خانه پدری اش را تصاحب کنند. او تلاش می کند خانه پدری را حفظ کرده و اعضای خانواده را دوباره دور یک سفره جمع کند، اما…

طرح داستان: طرح کلی داستان، تلاش برای احیای یک خانواده از هم پاشیده است.

درونمایه و مضمون: مضامین داستان های مسعود کیمیایی همچنان غیرت و تعصب است و بخش های زیادی از داستان «خون شد» به ساخته های قبلی این کارگردان شباهت دارد.

پیرنگ: نویسنده تمام تلاشش را برای حفظ پیرنگ داستان به خرج داده؛ اگر چه مشکلاتش در شخصیت پردازی و فضاسازی، پیرنگ داستان را هم کم جان و بی رمق کرده است.

شخصیت پردازی: گذشته شخصیت ها در حد دیالوگ های طولانی باقی می ماند و جز در این جملات، تلاش دیگری برای شخصیت پردازی انجام نمی شود. وقتی فضلی به عنوان اصلی ترین عنصر قصه، در حد یک تیپ باقی می ماند، تکلیف بقیه مشخص است!

صحنه پردازی: جز در بخش شمال کشور (پل سفید) که فضلی به دنبال خواهرش فاطمه رفته است، بقیه مکان ها و موقعیت ها به خوبی پرداخته نشده اند. حتی خانه پدری فضلی هم خانه ای است که در حد چند نما از دیوارهای آن و نهایتا حوض وسطش شناخته می شود. خانه پدری با محله آن تعریف می شود در حالی که کیمیایی در پرداخت محله نیز ناتوان است. کیمیایی برای ادای دین به خیابان لاله زار، یکی از سکانس هایش را هم به این خیابان برده اما جز نشان دادن تابلوی یکی از کوچه های آن که البته برای همه مخاطبان شناخته شده نیست، هنر دیگری برای نشان دادن صحنه و فضا به خرج نداده.

دیالوگ (گفتگو) : دیالوگ ها همچنان در فضای لوتی های تهران قدیم باقی مانده اما نسبت به ساخته های اخیر کیمیایی، با فضای ترسیم شده فیلم و شخصیت هایش، تناسب بیشتر دارد و توی ذوق نمی زند.

فرم سینمایی: کیمیایی انگار در سال های اخیر بنا دارد هر از چند گاهی به بهانه ساخت یک فیلم، دیداری با همکاران سینمایی اش تازه کند و اتفاقا این، بسیار پسندیده ای است؛ خصوصا که این دید و بازدید با پول بیت المال نباشد و هزینه هایش از جیب تهیه کننده و سرمایه گذار برود! در برخی از سکانس ها می شود رد کارگردانی کیمیایی را دید اما در کل، ضعف های داستان اجازه نمی دهد فیلمی بهتر از آنچه در «خون شد» می بینیم، ساخته شود.

*مشرق

مشاهده خبر از سایت منبع