X

بایگانی بهمن 22, 1398

دفتر سینمایی

مدیحه ای شبه سینمایی برای فیلمفارسی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم «سینما شهر قصه» این حقیقت را عمداً فراموش کرده است که سینمای ایران اساساً از بعد از انقلاب دومرتبه احیا شد و هرچه دارد از انقلاب دارد.

سیدعرفان فاطمی/ فیلم «سینما شهر قصه» خواسته است مانند فیلم «سینما پارادیزو» ستایش‌نامه‌ای نوستالژیک برای سینما باشد و به گفتهٔ کارگردانش، بازنمایی تاریخ معاصر در سینما، و تاریخ سینما در دل تاریخ معاصر است. این در حالی است که کارگردان پیش از این نیز اثری در ستایش سینما ساخته بود با عنوان «سینما نیمکت» که ممنوعیت فیلم ویدیو و موضوع سانسور و عملکرد نیروهای خودسر در سینما را تمسخر می‌کرد و مدیران سینمایی را به کوتوله‌های کاسب گر تشبیه می‌کرد با این شعار که “آگه بتونن تلویزیون یا سینما را خاموش کنند، نمی‌تواند تخیل ذهن را خاموش کنند”.



اینکه چنین قصهٔ خامی با چنین ایده‌ای، کش آمده است، نه در ستایش سینما، بلکه در کاهش قدر سینماست. آیا اساساً سینمای قبل انقلاب معجزه داشت تا مثلاً مدح و ستایشی برای آن دوران برویم!؟ سینما در سال ۵۶ عملاً در ورطهٔ تعطیلی و اضمحلال افتاد و حتی نمی‌توانست با خودش رقابت کند تا چه برسد رقابت با فیلم‌های خارجی.


فیلم «سینما شهر قصه» این حقیقت را عمداً فراموش کرده است که سینمای ایران اساساً از بعد از انقلاب دومرتبه احیا شد و هرچه دارد از انقلاب دارد. اما فیلم‌ساز مطابق با یک قرارداد ساختگی، مدعی است که سینمای قبل انقلاب، گرم‌تر و مفرح است و هر چه وارد جریان سینمای بعد از انقلاب می‌شویم تلخ‌تر می‌شود، دقیقاً مانند پیام فیلم «صدسال به این سال‌ها»!
 

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خورشید» بهترین فیلم جشنواره شد/ «روز صفر» و «شنای پروانه» رکوردداران دریافت سیمرغ/اهدای تندیس سردار سلیمانی به «آبادان یازده۶۰» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنوارت فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد و برگزیدگان داوران جشنواره معرفی شدند. مراسمی که در غیاب آثار و سینماگران ارزشی و با بروز بی‌تدبیری مدیران سینمایی، محفلی برای ارایه پزهای منورالفکرانه و سیاسی توسط برخی داوران و برگزیدگان شد.

به گزارش سینماپرس این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

 محمدرضا شهیدی‌فر در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

سپس داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران خوشامد می‌گویم؛ وی سپس متن از پیش نوشته خود را قرائت کرد که در آن به شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره از مهم ترین آیین هایی است که ما را کنار هم جمع می‌کند. 

داروغه زاده‌ادامه‌داد: در این جشنواره جریان های فکری متنوع در قاب ماندگار سینما به موضوعات مختلفی می پردازند. گفتگو و شنیدن و دیدن آغازیاست برای درک بهتر قسمتی به ظاهر متفاوت از افراد جامعه و شرایطی که در آن حضور دارند. جشنواره مانند عیدانه ای است که تمام اعضای خانواده را کنار هم جمع میک ند و این عیدانه باعث خیزش مردمی در کل کشور می شود. جامعه به آیین هایی نیاز دارد که کنار هم بودن را در آن تجربه کنیم.

در ادامه ویدیویی از برش های کوتاه  فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد.‏

سپس سیمرغ بلورین بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم «غلامرضا تختی» اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد تقی پور برای فیلم «۲۳ نفر» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس به امید میرزایی برای فیلم «شاه کش» تعلق گرفت.

در بخش‌بعدی مراسم نوبت به اهدای جوایز فیلم های کوتاه، مستند و بخش نگاه نو رسید.

با حضور هیأت داوران در این بخش جوایزی به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «دابر» با کارگردانی سعید نجاتی رسید. نجاتی جایزه خود را به سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان اهدا کرد!

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به تهیه کنندگان و کارگردان فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو به سعید ملکان برای فیلم «روز صفر» رسید.

فرشته طائرپور قبل از اهدای جوایز گفت: سلام می‌کنم به کسانی که نیامدند اما ما باور داریم دلشان برای سینمای ایران می‌تپد؛ ایستادن ما روی این سن و فیلم ساختن ما از سر بی اعتنایی به وقایع تلخ اجتماعی نیست و از سر اعتنا است و با دانش و تسلط که امیدبخش آینده فرهنگ این سرزمین است اینجا هستیم؛ یاد گرفتیم اگر دل خونین داریم با لبخند به این جشنواره می آییم. 

وی ادامه داد: من یک جمله از خواکین فینیکس برنده اسکار بهترین بازیگری نقل می کنم که همه ما یک عشق مشترک داریم و آن سینما و فیلم است. فکر می کنم بهترین هدیه به من فرصتی است که از صدای خود برای بی صداها استفاده کنم.

شهیدی فر سپس با بیان اینکه شهرداری تهران حامی مالی جشنواره فیلم فجر بوده اظهار داشت: در دنیا این اتفاق باسابقه است. وی سپس از حناچی دعوت کرد روی صحنه برود.

شهردار تهران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یاد می‌کنم از کسی که یا رفتنش ملت ایران را غمگین کرد؛ سردار دل ها و ۱۷۶ مسافر هواپیمای ماه گذشته که هر ۲ مورد در آستانه چهلمین روز درگذشت شان هستیم آرزوی مغفرت دارم.

وی ادامه داد: ایام انقلاب از این جهت اهمیت دارد که شاهد همبستگی اقشار مختلف را به یادگار گذاشته است.  

حناچی در بخشی از سخنان خود، حمایت از جشنواره فیلم فجر را وظیفه شهرداری تهران در حمایت از هنرمندان و مردم دانست. او گفت: تهران شهری برای همه نخواهد شد مگر با افزایش آگاهی‌های شهروندان. باید باور کرد که هنر و سینما بهترین وسیله برای تاثیرگذاری بر جامعه، فرهنگسازی و ایجاد نشاط اجتماعی است.

سپس شهیدی فر با اعلام رسیدن به زمان بزرگداشت فریدون جیرانی دعوت کرد تا همه فیلم کوتاهی که برای بزرگداشت وی ساخته شده را نگاه کنند. در این فیلم بازیگرانی همچون نوید محمدزاده، باران کوثری، پرویز پرستویی و… در رابطه با وی اظهار نظر کرده بودند.

سیدغلامرضا موسوی و مهدی صباغ زاده برای بزرگداشت جیرانی روی صحنه رفتند. موسوی گفت: سخن گفتن در مورد جیرانی هم سهل است هم مشکل؛ ما بدون تعارف به او استاد می گوییم. او یک نویسنده، کارگردان و روزنامه نگاری عالی است. ما از خمس علم وی استفاده کردیم. جیرانی ویروس سینما را در مشهد منتشر کرد و ما از طریق وی سینما را جدی گرفتیم. او همه نوع فیلمی را می دید؛ از فیلم هندی گرفته تا فیلمفارسی! جزو ویژگی هایش این است که معلم بسیار خوبی است و به همین دلیل در آموزشگاه های بسیاری فعالیت می کند.

وی افزود: تجلیل از جیرانی تجلیل از سینمای میانه است؛ هنرمندانی که با او کار می کنند همواره بهترین بازی های شان را ارائه داده اند؛ تمام کسانی که با سینما آشنا هستند با جیرانی آشنا هستند. من از کسانی که برای این فیلسوف سینما مراسم بزرگداشت گرفتند تشکر می کنم. 

صباغ زاده همچنین با آرزوی بهبودی جیرانی گفت: من سینما را مدیون جیرانی هستم؛ اول انقلاب آقای جیرانی فیلمنامه «آفتاب نشین ها» را نگارش کرده بودند و ما با همکاری آن را تولید کردیم؛ این فیلم جنجال زیادی در مجلس ایجاد کرد چون نمی دانستند شرایط سینما در بعد از انقلاب چیست.

سپس با دعوت شهیدی فر جیرانی با همراهی ابراهیم داروغه زاده روی صحنه رفت ‌و مورد تشویق ممتد حاضران قرار گرفت.

در ادامه مراسم تصاویری از سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش شد و حاضران را در اندوه فراق وی فرو برد. سپس اعلام شد تعدادی از خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، هواپیمای اکراینی و ترور در این مراسم حضور دارند. در نهایت از برخی شهدا نام برده شد و مردم به احترام آن ها را ایستاده مورد تشویق قرار دادند.

برای اهدای جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی، سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفتند. همچنین به نمایندگی سینمای ایران همایون اسعدیان و منوچهر شاهسواری نیز روی صحنه حاضر شدند.

سیمرغ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به فیلم «آبادان یازده۶۰» به تهیه کنندگی حسن کلامی اهدا شد.

در ادامه مراسم سیدعباس صالحی پشت تریبون رفت ‌و گفت: بار دیگر سینما و جشنواره فجر؛ سینما شاید نتواند دنیا را تغییر دهد اما می تواند دریچه گفتگو را باز کند. امروز ما به گفتگو نیازمندیم. در این ۱۰ روز به زبان سینما با هم گفتگو کردیم. جشنواره فجر فرصتی است برای گفتگوهای اجتماعی؛ ما به نگاه های تازه و چشم اندازهای تازه نیازمندیم. 

وی افزود: ایران و انسان به این چشم اندازها نیازهای جدی تری داشته و دارند. جشنواره فرصتی است برای دیدن و تبادل و نقد؛ سینما عشق مردم جهان و ایران است. جشنواره فیلم فجر برای مردم ایران است. امروز پایان ۱۰ روزه سینمای فجر است اما چراغ سینما خاموش نشدنی است.

سپس نوبت به اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ رسید. در این بخش جوایزی به شرح ذیل اهدا شد:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری به محمد برادران برای فیلم «خروج» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم «روز صفر» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین چهره پردازی به مهرداد میرکیانی برای فیلم «خروج» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی لباس به امیر ملک پور برای فیلم «روز صفر» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین طراحی صحنه به کیوان مقدم برای فیلم «خورشید» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین صدا به مهدی صالح کرمانی (صدابردار) و آرش قاسمی (صداگذار) برای فیلم «شنای پروانه» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین موسیقی به بامداد افشار برای فیلم «پوست» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین تدوین به اسماعیل علیزاده برای فیلم «شنای پروانه» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمبرداری به مرتضی نجفی برای فیلم «تومان» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن به طناز طباطبایی برای فیلم «شنای پروانه» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد به امیر آقایی برای فیلم «شنای پروانه» رسید.

در ادامه مراسم از تعدادی بازیگران تقدیر شد. شمیلا شیرزاد بازیگر فیلم «خورشید»، ابوالفضل شیرزاد بازیگر فیلم «خورشید»، روح الله زمانی بازیگر فیلم «خورشید» و… در این بخش لوح تقدیر دریافت کردند و با تشویق ممتد حاضران در سالن روبرو شدند.

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول زن به نازنین احمدی برای فیلم «ابر بارانش گرفته» اهدا شد. 

سیمرغ بلورین بهترین نقش اول مرد به پیمان معادی برای فیلم «درخت گردو» اهدا شد.

سعید راد که برای اهدای جایزه پشت تریبون رفته بود با انتقاد از تحریم کنندگان جشنواره گفت: سینما هستی است و حرکت روبه جلو دارد. ما هیچ کداممان آدم های شکست خورده نیستیم. درباره کسانی که در سالن نیستمند  متاسفم. چرا اقای کیمیایی و حاتمی کیا و درویش نیستند؟ قهر چه معنایی دارد؟

سیمرغ بلورین بهترین فیلم هنر و تجربه به کارگردانان «پوست» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه به نیما جاویدی و مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» رسید.

جایزه ویژه هیأت داوران به سعید ملکان برای فیلم «روز صفر» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین کارگردان به محمدحسین مهدویان برای فیلم «درخت گردو» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم به امیر بنان و مجید مجیدی برای فیلم «خورشید» رسید.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه تماشاگران به «شنای پروانه» و سیمرغ بلورین بهترین فیلم از نگاه ملی نیز به «روز صفر» اهدا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی خورشید به ژانر اجتماعی می تابد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی«خورشید» اثری در احیا و ستایش غیرت و جوانمردی و وجدان و تعهد است و شخصیت‌های فیلم هر نوع به طریقی دارند آزمایش می‌شوند.

حمید خرمی/ فیلم سینمایی«خورشید» صرف نظر از برخی خرده اشکالات ساختاری و محتوای خود نشان دهنده بلوغ فیلمسازی است که هم ازلحاظ ایدئولوژیک و هم استراتژیک سعی دارد تا نگاه انسانی جمالی‌اش به انقلاب و کشور و هم میهمان خود را حفظ نموده و از طریق بازنمایی فقرای عفیف و نوجوانان غیور و… با نگاهی سالم و غیر مریض و در راستای کمک به ایجاد آرمان‌شهر یا همان اتوپیا)  مطلوب خود گام برداشته و در عین حال به عنوان یک هنرمند متعهد از وضعیت موجود احساس خطر نموده و  سعی دارد تا زنگ خطر افول اخلاق و بروز امیال شهری را در وضعیت موجود اجتماعی گوشزد شود  و از این جهت است که «خورشید» با به صدا درآمدن زنگ مدرسه  به پایان می‌رسد.



فیلم سینمایی«خورشید» اثری در احیا و ستایش غیرت و جوانمردی و وجدان و تعهد است و شخصیت‌های فیلم هر نوع به طریقی دارند آزمایش می‌شوند و نمایش حُسن ابتلاء قهرمان‌همان چیزی است که «خورشید» را از ژانر فلاکت متمایز ساخته و سلب می شود تا کودک و نوجوانان اثر فطرت پذیر به تصویب درآمده و از یک سیر تحولی برخوردار شوند.


«خورشید» نمودی روشن از ژانر اجتماعی دغدغه مند است. سینمایی که نمی خواهد تنها سیاه باشد و فلاکت و بدبختی را به نمایش بگذارد و انسان ایرانی را بیچاره در سرنوشت مقاوم خود ترسیم کند. بلکه اثری است با دغدغه های واقعی و تفکری مصلحانه که همین سبب می شود تا در دنیای به نمایش درآمده در «خورشید» معلم و مدرسه، منشأ تغییر و تربیت جامعه به تصویر کشیده شوند و این پیام، پیام خوبی است. گشایش پذیری و تحول جامعه از طریق معلم که عنصر تربیت جامعه و خودسازی با اوست، این نوید را می‌دهد که تغییر نسل و تربیت تمدن، امکان‌پذیر است و در این مسیر جبر و بن‌بستی در کار نیست و اساسا ما می توانیم با کوشش و همت اقدام به تربیت نسل موجود و ساختن ایران اسلامی خود با همین طیف از قهرمانان نوجوانِ غیور و عیفیف پراکنده در سطح جامعه مبادرت ورزیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد/ «روز صفر» بهترین فیلم بخش نگاه نو/ تندیس سردار سلیمانی به «آبادان یازده۶۰» اهدا شد/ یازدهمین سیمرغ برای محسن روزبهانی!/ خبر در حال تکمیل است… – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنوارت فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. حضور انبوه مردم عادی در این مراسم باعث ایجاد بلبشو و بی نظمی بسیار شده است.

به گزارش سینماپرس این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

 محمدرضا شهیدی‌فر در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

سپس داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران خوشامد می‌گویم؛ وی سپس متن از پیش نوشته خود را قرائت کرد که در آن به شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره از مهم ترین آیین هایی است که ما را کنار هم جمع می‌کند. 

داروغه زاده‌ادامه‌داد: در این جشنواره جریان های فکری متنوع در قاب ماندگار سینما به موضوعات مختلفی می پردازند. گفتگو و شنیدن و دیدن آغازیاست برای درک بهتر قسمتی به ظاهر متفاوت از افراد جامعه و شرایطی که در آن حضور دارند. جشنواره مانند عیدانه ای است که تمام اعضای خانواده را کنار هم جمع میک ند و این عیدانه باعث خیزش مردمی در کل کشور می شود. جامعه به آیین هایی نیاز دارد که کنار هم بودن را در آن تجربه کنیم.

در ادامه ویدیویی از برش های کوتاه  فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد.‏

سپس سیمرغ بلورین بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم «غلامرضا تختی» اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد تقی پور برای فیلم «۲۳ نفر» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس به امید میرزایی برای فیلم «شاه کش» تعلق گرفت.

در بخش‌بعدی مراسم نوبت به اهدای جوایز فیلم های کوتاه، مستند و بخش نگاه نو رسید.

با حضور هیأت داوران در این بخش جوایزی به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «دابر» با کارگردانی سعید نجاتی رسید. نجاتی جایزه خود را به سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان اهدا کرد!

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به تهیه کنندگان و کارگردان فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم بخش نگاه نو به سعید ملکان برای فیلم «روز صفر» رسید.

فرشته طائرپور قبل از اهدای جوایز گفت: سلام می‌کنم به کسانی که نیامدند اما ما باور داریم دلشان برای سینمای ایران می‌تپد؛ ایستادن ما روی این سن و فیلم ساختن ما از سر بی اعتنایی به وقایع تلخ اجتماعی نیست و از سر اعتنا است و با دانش و تسلط که امیدبخش آینده فرهنگ این سرزمین است اینجا هستیم؛ یاد گرفتیم اگر دل خونین داریم با لبخند به این جشنواره می آییم. 

وی ادامه داد: من یک جمله از خواکین فینیکس برنده اسکار بهترین بازیگری نقل می کنم که همه ما یک عشق مشترک داریم و آن سینما و فیلم است. فکر می کنم بهترین هدیه به من فرصتی است که از صدای خود برای بی صداها استفاده کنم.

شهیدی فر سپس با بیان اینکه شهرداری تهران حامی مالی جشنواره فیلم فجر بوده اظهار داشت: در دنیا این اتفاق باسابقه است. وی سپس از حناچی دعوت کرد روی صحنه برود.

شهردار تهران ضمن تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: یاد می‌کنم از کسی که یا رفتنش ملت ایران را غمگین کرد؛ سردار دل ها و ۱۷۶ مسافر هواپیمای ماه گذشته که هر ۲ مورد در آستانه چهلمین روز درگذشت شان هستیم آرزوی مغفرت دارم.

وی ادامه داد: ایام انقلاب از این جهت اهمیت دارد که شاهد همبستگی اقشار مختلف را به یادگار گذاشته است.  

حناچی در بخشی از سخنان خود، حمایت از جشنواره فیلم فجر را وظیفه شهرداری تهران در حمایت از هنرمندان و مردم دانست. او گفت: تهران شهری برای همه نخواهد شد مگر با افزایش آگاهی‌های شهروندان. باید باور کرد که هنر و سینما بهترین وسیله برای تاثیرگذاری بر جامعه، فرهنگسازی و ایجاد نشاط اجتماعی است.

سپس شهیدی فر با اعلام رسیدن به زمان بزرگداشت فریدون جیرانی دعوت کرد تا همه فیلم کوتاهی که برای بزرگداشت وی ساخته شده را نگاه کنند. در این فیلم بازیگرانی همچون نوید محمدزاده، باران کوثری، پرویز پرستویی و… در رابطه با وی اظهار نظر کرده بودند.

سیدغلامرضا موسوی و مهدی صباغ زاده برای بزرگداشت جیرانی روی صحنه رفتند. موسوی گفت: سخن گفتن در مورد جیرانی هم سهل است هم مشکل؛ ما بدون تعارف به او استاد می گوییم. او یک نویسنده، کارگردان و روزنامه نگاری عالی است. ما از خمس علم وی استفاده کردیم. جیرانی ویروس سینما را در مشهد منتشر کرد و ما از طریق وی سینما را جدی گرفتیم. او همه نوع فیلمی را می دید؛ از فیلم هندی گرفته تا فیلمفارسی! جزو ویژگی هایش این است که معلم بسیار خوبی است و به همین دلیل در آموزشگاه های بسیاری فعالیت می کند.

وی افزود: تجلیل از جیرانی تجلیل از سینمای میانه است؛ هنرمندانی که با او کار می کنند همواره بهترین بازی های شان را ارائه داده اند؛ تمام کسانی که با سینما آشنا هستند با جیرانی آشنا هستند. من از کسانی که برای این فیلسوف سینما مراسم بزرگداشت گرفتند تشکر می کنم. 

صباغ زاده همچنین با آرزوی بهبودی جیرانی گفت: من سینما را مدیون جیرانی هستم؛ اول انقلاب آقای جیرانی فیلمنامه «آفتاب نشین ها» را نگارش کرده بودند و ما با همکاری آن را تولید کردیم؛ این فیلم جنجال زیادی در مجلس ایجاد کرد چون نمی دانستند شرایط سینما در بعد از انقلاب چیست.

سپس با دعوت شهیدی فر جیرانی با همراهی ابراهیم داروغه زاده روی صحنه رفت ‌و مورد تشویق ممتد حاضران قرار گرفت.

در ادامه مراسم تصاویری از سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی پخش شد و حاضران را در اندوه فراق وی فرو برد. سپس اعلام شد تعدادی از خانواده شهدای دفاع مقدس، مدافع حرم، هواپیمای اکراینی و ترور در این مراسم حضور دارند. در نهایت از برخی شهدا نام برده شد و مردم به احترام آن ها را ایستاده مورد تشویق قرار دادند.

برای اهدای جایزه ویژه حاج قاسم سلیمانی، سیدعباس صالحی وزیر ارشاد، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی و ابراهیم داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفتند. همچنین به نمایندگی سینمای ایران همایون اسعدیان و منوچهر شاهسواری نیز روی صحنه حاضر شدند.

سیمرغ ویژه سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی به فیلم «آبادان یازده۶۰» به تهیه کنندگی حسن کلامی اهدا شد.

در ادامه مراسم سیدعباس صالحی پشت تریبون رفت ‌و گفت: بار دیگر سینما و جشنواره فجر؛ سینما شاید نتواند دنیا را تغییر دهد اما می تواند دریچه گفتگو را باز کند. امروز ما به گفتگو نیازمندیم. در این ۱۰ روز به زبان سینما با هم گفتگو کردیم. جشنواره فجر فرصتی است برای گفتگوهای اجتماعی؛ ما به نگاه های تازه و چشم اندازهای تازه نیازمندیم. 

وی افزود: ایران و انسان به این چشم اندازها نیازهای جدی تری داشته و دارند. جشنواره فرصتی است برای دیدن و تبادل و نقد؛ سینما عشق مردم جهان و ایران است. جشنواره فیلم فجر برای مردم ایران است. امروز پایان ۱۰ روزه سینمای فجر است اما چراغ سینما خاموش نشدنی است.

سپس نوبت به اهدای جوایز بخش سودای سیمرغ رسید. در این بخش جوایزی به شرح ذیل اهدا شد:

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های بصری به محمد برادران برای فیلم «خروج» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین جلوه های ویژه میدانی به محسن روزبهانی برای فیلم «روز صفر» رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر آغاز شد/ خبر در حال تکمیل است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با یوم الله ۲۲ بهمن مراسم اختتامیه سی و هشتمین جشنوارت فیلم فجر در برج میلاد برگزار شد. حضور انبوه مردم عادی در این مراسم باعث ایجاد بلبشو و بی نظمی بسیار شده است.

به گزارش سینماپرس این مراسم با پخش سرود رسمی جمهوری اسلامی ایران و تلاوت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد.

در ادامه این مراسم تیزر جشنواره و کلیپ سالروز پیروزی انقلاب اسلامی برای حضار پخش شد.

 محمدرضا شهیدی‌فر در ابتدای مراسم ضمن تبریک به مناسبت ایام‌ دهه فجر و سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، به آنچه در ماه‌های گذشته رخ داده اشاره کرد و با اشاره به این که امروز مصادف با چهلمین روز شهادت سردار حاج‌قاسم سلیمانی‌است، گفت: شهادت او ملت ما را بار دیگر همدل کرد.مدتی پس از سقوط هواپیمای اکراینی در روزهایی که مردم ما ملتهب و نگران بودند، به روزهای جشنواره فیلم فجر رسیدیم. هنرمندان ما در این روزها سعی کردند در کنار هم و در کنار مردم باشند. او ابراز امیدواری کرد که از این پس حرف‌های امیدبخش و حرف‌هایی که ما را در همه احوال کنار هم قرار می‌دهد، بشنویم.

سپس داروغه زاده دبیر جشنواره روی صحنه رفت و گفت: به شما حضار گرامی و سینماگران خوشامد می‌گویم؛ وی سپس متن از پیش نوشته خود را قرائت کرد که در آن به شهادت سردار سلیمانی و حادثه هواپیمایی اشاره کرد و ادامه داد: این جشنواره از مهم ترین آیین هایی است که ما را کنار هم جمع می‌کند. 

داروغه زاده‌ادامه‌داد: در این جشنواره جریان های فکری متنوع در قاب ماندگار سینما به موضوعات مختلفی می پردازند. گفتگو و شنیدن و دیدن آغازیاست برای درک بهتر قسمتی به ظاهر متفاوت از افراد جامعه و شرایطی که در آن حضور دارند. جشنواره مانند عیدانه ای است که تمام اعضای خانواده را کنار هم جمع میک ند و این عیدانه باعث خیزش مردمی در کل کشور می شود. جامعه به آیین هایی نیاز دارد که کنار هم بودن را در آن تجربه کنیم.

در ادامه ویدیویی از برش های کوتاه  فیلم های حاضر در جشنواره پخش شد.‏

سپس سیمرغ بلورین بهترین عکس به مریم تخت کشیان برای فیلم «غلامرضا تختی» اهدا شد.

در ادامه سیمرغ بلورین بهترین پوستر به محمد تقی پور برای فیلم «۲۳ نفر» اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین تیزر و آنونس به امید میرزایی برای فیلم «شاه کش» تعلق گرفت.

در بخش‌بعدی مراسم نوبت به اهدای جوایز فیلم های کوتاه، مستند و بخش نگاه نو رسید.

با حضور هیأت داوران در این بخش جوایزی به شرح ذیل به برگزیدگان اهدا شد.

سیمرغ بلورین بهترین فیلم کوتاه به «دابر» با کارگردانی سعید نجاتی رسید. نجاتی جایزه خود را به سیدصادق موسوی مدیرعامل انجمن سینمای جوانان اهدا کرد!

سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند به تهیه کنندگان و کارگردان فیلم «جایی برای فرشته ها نیست» اهدا شد.

فرشته طائرپور قبل از اهدای جوایز گفت: سلام می‌کنم به کسانی که نیامدند اما ما باور داریم دلشان برای سینمای ایران می‌تپد؛ ایستادن ما روی این سن و فیلم ساختن ما از سر بی اعتنایی به وقایع تلخ اجتماعی نیست و از سر اعتنا است و با دانش و تسلط که امیدبخش آینده فرهنگ این سرزمین است اینجا هستیم؛ یاد گرفتیم اگر دل خونین داریم با لبخند به این جشنواره می آییم. 

وی ادامه داد: من یک جمله از خواکین فینیکس برنده اسکار بهترین بازیگری نقل می کنم که همه ما یک عشق مشترک داریم و آن سینما و فیلم است. فکر می کنم بهترین هدیه به من فرصتی است که از صدای خود برای بی صداها استفاده کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کاگردانی که به بی‌مهری داوران عادت دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: باید از متولیان برگزاری جشنواره فیلم فجر پرسید آیا هیچ نکته شاخصی در کارگردانی «خروج» وجود نداشته است یا مضمون انتقادی و ضددولتی آن موجب شده نادیده گرفته شود؟

به گزارش سینماپرس، نامزدهای سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر شب گذشته اعلام شدند و فیلم سینمایی «خروج» ساخته ابراهیم حاتمی‌کیا در ۵ رشته بهترین طراحی لباس، بهترین چهره‌پردازی، بهترین صدا، بهترین جلوه‌های ویژه بصری و بهترین بازیگر نقش اول مرد کاندیدا شد. اما در بخش بهترین فیلمنامه و بهترین کارگردانی نامی از ابراهیم حاتمی‌کیا نبود، این در حالی است که فیلمنامه‌های دو فیلم «قصیده گاو سفید» و «مغز استخوان» که احکام دینی و قوانین عرفی را زیر سوال برده‌اند، در جشنواره فیلم فجر انقلاب اسلامی کاندیدا شده‌اند!  

همچنین در بخش بهترین کارگردانی هم اثری همچون «تومان» که نه داستان مشخصی دارد، نه پرداخت مناسب و نه قابلیت جذب تماشاچی، نامزد دریافت جایزه شده است؛ فیلمی که در آن مسائل ضداخلاقی همچون شرط‌بندی و قمار، عرق خوری، دوستی دختر و پسر و… هم بارها دیده می‌شود.  

باید از دبیر و داوران جشنواره و متولیان برگزاری این رویداد سینمایی پرسید آیا هیچ نکته شاخصی در کارگردانی «خروج» وجود نداشته است یا مضمون انتقادی و ضددولتی آن موجب شده نادیده گرفته شود؟

این در حالی است که به زعم کارشناسان، سکانس آغازین خروج برای نشان دادن تبحر و پختگی کارگردان کفایت می‌کند. البته که ابراهیم حاتمی‌کیا به ندیده شدن در جشنواره‌های سینمایی عادت دارد، او چهره‌ای معترض است و همین امر سبب می‌شود برای بستن صدایش، او را نبینند و نشنوند. ابراهیم سینمای ایران در نشست خبری «خروج» در واکنش به برخی انتقادها گفت: «به من می‌گویید دوره‌ات گذشته مربی! حرف خودم را به خودم بر می‌گردانید؟» این در حالی است که حاتمی‌کیا در فیلم‌هایش همواره یک گام تکنیک سینمای ایران را به جلو برده است. در همین خروج هم صحنه‌های مزرعه پنبه و حضور تراکتورها در جاده و اصطکاک با کامیون‌ها، نشان می‌دهد که کارگردانی کاربلد و باتجربه پشت آن‌هاست. این کارگردانی روان به حدی صحنه‌ها را باورپذیر کرده بود که کمتر کسی متوجه شد تمام آن‌ها جلوه‌های ویژه است.  

بازی درخشان فرامرز قریبیان در خروج، هم گویای تلاش و تخصص اوست و هم تبحر کارگردان در بازیگری از او. اما با توجه به انتقادهای این بازیگر ۷۸ ساله از مسئولان سازمان سینمایی و افشاگری درباره ادوار پیشین جشنواره، هیچ بعید نیست جایزه بهترین بازیگری مرد – به رغم پیش‌بینی بسیاری از منتقدان – از او دریغ شود و سیمرغ روی شانه بازیگری بنشیند که پیش از آغاز جشنواره، آن را تحریم کرده بود!

*فارس

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

گفتمان انقلاب اسلامی باید مورد توجه هیأت داوران باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از چهره های سینمای کشور خطاب به داوران جشنواره فجر انقلاب اسلامی گفتند: از عملکردهای سلیقه ای، سیاسی و جناحی پرهیز کرده و در داوری آثار گفتمان انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهید. آن ها همچنین حضور داوران دوتابعیتی در جشنواره فیلم‌فجر انقلاب را به شدت تقبیح کردند.

به گزارش سینماپرس ۸ تن از چهره های برجسته سینمای کشور آقایان: ابراهیم وحیدزاده، سهیل سلیمی، عباس لاجوردی، داود بیدل، رضا برجی، هادی حاجتمند، سیدحامد حسینی و مصطفی سلطانی در گفتگو با سینماپرس توصیه های جدی را خطاب به داوران جشنواره ابراز داشتند که گزیده این توصیه ها برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

ابراهیم وحیدزاده کارگردان سینما همزمان با آغاز داوری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: وجود نگرش های سیاسی و جناحی در داوری آثار جشنواره بسیار آسیب زننده است؛ این نوع نگرش می تواند باعث اجحاف در حق بسیاری از فیلم هایی شود که شاید شایستگی بیشتری برای انتخاب شدن داشته باشند اما با خط فکری، جناحی و سیاسی داوران همخوانی ندارند!  دبیر و شورای سیاست گذاری جشنواره باید در هنگام گزینش افراد برای هیأت های داوری این نکته مهم را مدنظر داشته باشند که تنها افرادی را انتخاب کنند که آن افراد پیش از این امتحان خود را به خوبی در سینما پس داده باشند، نگرش سیاسی شان با اهداف جشنواره یکسان باشد و در داوری آثار بر اساس درک سینمایی نظر بدهند نه اینکه اعمال سلیقه کنند.

سهیل سلیمی کارگردان سینما همزمان با آغاز داوری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: حضور داوران دوتابعیتی، جشنواره فجر انقلاب را دچار پارادوکس کرده است؛ سوأل اصلی بنده از دبیر و دست اندرکاران برگزاری جشنواره فیلم فجر این است که چطور یک فرد می تواند تابعیت کشور دیگری را داشته باشد اما از وی انتظار داشته باشیم منافع ملی جمهوری اسلامی ایران را در انتخاب هایش لحاظ کند؟ چنین اتفاقی اصلاً قابل فهم و درک نیست!  حضور دوتابیعتی ها در جشنواره فجر انقلاب به شدت لطمه زننده است چرا که توجه به منافع ملی و ارزش های انقلابی مهمترین کار هیأت داوران است و تبعاً کسانی که دوتابعیتی هستند نمی توانند تنها به یکی از تابعیت های شان وفادار باشند و این مسأله باعث آسیب به جشنواره فجر انقلاب می شود.

عباس لاجوردی کارگردان سینما همزمان با آغاز داوری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر همانطور که از عنوانش هویدا است جشنواره ای برآمده از دل انقلاب اسلامی است و از این رو فیلم های سیاه نما و دشمن شادکن نباید جایی در جشنواره فجر انقلاب داشته باشند و داوران باید دقت بسیار کاری کنند تا این نوع آثار در جشنواره انقلاب مورد توجه قرار نگیرند.  ما نباید همانطور که غربی ها به اپوزوسیون رادیکال ضد جمهوری اسلامی ایران میدان می دهد و با پروپاگاندای تبلیغاتی بسیار فیلم های به شدت ضعیف آن ها را در جشنواره های جهانی به نمایش درمی آورد، عمل کنیم. ما باید در جمهوری اسلامی ایران به فیلم های انقلابی و ارزشی بها بدهیم اما نمی دانم چرا برخی افراد اصرار دارند که ما جا پای غربی ها بگذاریم و در راستای منافع آن ها عمل کنیم؟

داود بیدل کارگردان سینما و تلویزیون همزمان با آغاز داوری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر، رویدادی برآمده از دل انقلاب اسلامی است و توجه به منافع ملی و آرمان های ارزشی، انقلابی و دینی باید در داوری آن مدنظر قرار گیرد؛ امید است داوران جشنواره به این مسائل بسیار مهم دقت نظر داشته باشند و مسئولان جشنواره نیز به درستی آن ها را توجیه کرده باشند که می بایست با چه ملاک و معیارهایی فیلم های حاضر در جشنواره انقلاب را مورد ارزیابی قرار دهند.  طبیعی است افرادی که حضور در هیأت های داوری، انتخاب و… جشنواره فیلم فجر را می پذیرند باید منافع جمهوری اسلامی ایران و ارزش های انقلاب اسلامی را مدنظرشان قرار دهند.

رضا برجی مستندساز مطرح سینمای کشورمان گفت: داوران جشنواره باید برای آثار ترویج دهنده فرهنگ ارزشمند ایرانی-اسلامی امتیاز ویژه ای قائل شوند؛ در این رویداد باید آثاری جایزه بگیرند که به اهداف و آرمان های انقلاب شکوهمند اسلامی پایبند هستند، چرا که این جشنواره برآمده از دل انقلاب اسلامی است و باید بازتاب دهنده فرهنگ انقلابی باشد.  این رویداد سینمایی باید صدای انقلاب اسلامی و امت شریف ایران اسلامی را به گوش جهانیان برساند و تفکرات انقلابی و ارزشی را بسط و گسترش دهد. بی تردید کسانی که در جشنواره فیلم فجر پست و سمت می گیرند همگی باید به اهداف انقلاب اسلامی پایبند باشند؛ باید نبرد با ظلم را قبول داشته باشند، باید جنگ بین فقر و غنا را قبول داشته باشند، در غیر این صورت اصل برگزاری جشنواره فجر انقلاب زیر سوأل می رود.

هادی حاجتمند کارگردان سینما همزمان با آغاز داوری فیلم های سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر گفت: گویا برخی آقایان فراموش کرده اند که جشنواره فیلم فجر انقلاب، جشنواره فیلم تهران نیست و به همین دلیل بیش از آنکه دغدغه و مسأله شان این باشد که فیلم های ارزشی و انقلابی مورد توجه قرار بگیرند، به آثاری توجه می کنند که از محتوای ارزشی، انسانی، دینی، ملی و انقلابی به دورند و تنها ساختاری اغراق شده دارند؛ این در صورتی است که داوری ها در جشنواره فیلم فجر تنها باید بر اساس گفتمان انقلاب اسلامی باشد.  بی توجهی به محتوا و توجه ویژه به ساختار فیلم ها بسیار فاجعه بار و تمسخرآمیز است. بنده بارها فکر کرده ام که ای کاش داوران جشنواره فیلم فجر انقلاب از میان افراد انقلابی و آزاده ها و آزاداندیشان گزینش می شدند تا آن ها فیلم های این رویداد مهم سینمایی را بر اساس گفتمان ارزشمند انقلاب اسلامی داوری می کردند.

سیدحامد حسینی تهیه کننده سینما گفت: ملاحظات، سفارشات و سلایق نباید جشنواره فجر انقلاب را به انحراف بکشاند اما متأسفانه بارها دیده شده که این مسائل جشنواره را دچار حاشیه هایی کرده که ماحصل آن به ضرر جشنواره فجر انقلاب است.   جشنواره فیلم فجر ۲ مأموریت مهم دارد که یکی از آن ها کمک به تکنیک و فن سینمایی و تعالی آن و دیگری که موضوع بسیار مهمتری است محتوا را شامل می شود. ما باید به محتوای آثار جشنواره و اینکه این محتوا تا چه میزان می تواند به زندگی شهروندی و اجتماعی مان کمک کند توجه داشته باشیم تا بتوانیم بهترین ها را معرفی کنیم.

مصطفی سلطانی کارگردان سینما گفت: شخص دبیر جشنواره باید نظارت جدی بر داوری ها داشته باشد؛ این دبیر است که باید دستور دهد تا داوران بر اساس خط مشی و آرمان های انقلاب اسلامی گام بردارند و فیلم ها را انتخاب کنند.  اگر فیلمی برخلاف ارزش ها در جشنواره حضور دارد داوران مجبور هستند آن را داوری کنند از این رو هیأت انتخاب باید پاسخگوی حضور فیلم هایی‌برخلاف ارزش های ملی و انقلابی باشند و بگویند چرا چنین فیلم هایی را برگزیده اند!؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دست رد خواننده تونسی به اسرائیلی‌ها


دست رد خواننده تونسی به اسرائیلی‌ها

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ابراز تعجب منتقدان و اهالی رسانه نسبت به اسامی کاندیداها/ وقتی فیلمسازان ارزشی مورد غضب واقع می شوند! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: روز دهم برگزاری جشنواره فیلم فجر سینماهای مردمی و سینمای رسانه ها نیز به نوبه خود دارای حاشیه بود؛ اعلام اسامی کاندیداهای دریافت سیمرغ بلورین در بسیاری موارد موجب بهت و حیرت اهالی سینما، منتقدان و خبرنگاران شد! از کاندیداتوری فرزند فریدون جیرانی که پدرش جزو هیأت داوری است تا بی توجهی به فیلمساز برجسته کشور ابراهیم حاتمی کیا مسائلی بود که همچنان در فضای مجازی منتقدان و اهالی رسانه در حال واکنش نشان دادن به آن ها هستند.

به گزارش سینماپرس در روز دهم برگزاری جشنواره فیلم فجر در سینمای رسانه ها ۳ فیلم به نمایش درآمد. «سینماشهرقصه» به کارگردانی کیوان علی محمدی، «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی و «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی از جمله این آثار بودند.

جدیدترین اثر سینمایی مجید مجیدی یکی از فیلم هایی بود که مورد توجه اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. فیلم «سینماشهرقصه» نیز با استقبال خوبی از سوی منتقدان و اهالی رسانه مواجه شد اما زمان اکران فیلم جدید محمدهادی کریمی سینمای رسانه ها تقریبا خالی شد و تنها تعداد اندکی از منتقدان و اهالی رسانه که منتظر اعلام نامزدها بودند در این سینما باقی ماندند.

اما بر اساس شنیده ها و برخی گزارش های رسیده مردمی، سینماهای مردمی جشنواره در این روز به خصوص در برخی نقاط جنوبی شهر با کسادی زیادی روبرو بودند و استقبال چندانی از فیلم ها در روز آخر جشنواره به عمل نیامد!

در پی ایجاد شبهات بسیار ‌در خصوص اعلام اسامی نامزدها بسیاری افراد در کانال های تلگرامی به این مسأله واکنش نشان دادند؛ یکی از کانال ها در این باره نوشت: «اینکه دامنه ارتباطات جیرانی تا کجا پیش رفته که هم بزرگداشتش در فجر برگزار میشود و هم داور فجر است و هم برای تلویزیون و هم برای شبکه خانگی سریال و هم برای سینما، فیلم های نفروش میسازد و هم دخترش میشود طراح لباس پروژه پرهزینه؛ به کنار، اینکه او بی کمترین ظرافتی پای فهرست کاندیداتورهایی را امضا کرده که نام دخترش هم در آن میان است واقعا برخورنده است»!

اما بی توجهی بسیار به فیلم «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمی کیا هم موجب بهت بسیاری افراد شد. برخی منتقدان با تأکید بر این جمله که «خروج هزینه دارد!» بی توجهی جشنواره به این فیلم را یک بازی سیاسی و جناحی برشمردند!

یکی از کانال های تلگرامی در این باره نوشت: «دولت روحانی شمشیرش را علیه ابراهیم حاتمی‌کیا از رو بست/ حذف کامل حاتمی‌کیا از نامزدی در ۳ بخش اصلی سیمرغ! / پیغام رسمی دولت به اهالی هنر: «هر انتقادی از دولت، به معنای حذف شماست!»

اما پاسخ تند پولاد کیمیایی در خصوص اظهارات اخیر شهاب حسینی در مورد تحریم جشنواره فجر انقلاب توسط مسعود کیمیایی نیز یکی از حاشیه های این روز بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایتی تازه در سینمای ژانر وحشت هالیوود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس:فیلم سینمایی «چرخش» اثر در ژانر وحشت به کارگردانی «فلوریا سیگیزموندی» اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از جمعه آغاز کرده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی تماشاگران روبرو شده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «چرخش» اثر در ژانر وحشت به کارگردانی «فلوریا سیگیزموندی» اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را از جمعه آغاز کرده و تاکنون با استقبال خوبی از سوی تماشاگران روبرو شده است.  

در خلاصه داستان فیلم سینمایی «چرخش» آمده است: مردی که حضانت پسرخاله و دختر خاله اش را پس از مرگ والدینش پذیرفته، معلمی برایشان استخدام می کند اما وجود این معلم در خانه اتفاقات شومی را برای آن خانواده به همراه خود می‌آورد.

فلوریا سیگیزموندی کارگردان فیلم، عکاس، فیلم‌نامه‌نویس، و کارگردان نماهنگ و کارگردان تلویزیونی اهل کانادا است. وی از سال ۱۹۹۲ میلادی تاکنون مشغول فعالیت بوده‌است. از فیلم‌ها یا مجموعه‌های تلویزیونی که وی در آن‌ها نقش داشته‌است می‌توان به فراری‌ها، دردویل، خدایان آمریکایی و سرگذشت ندیمه اشاره نمود.

مکنزی دیویس، فین وولفهارد، بروکلین پراینس، جولی ریچاردسون، نیل فولتون، دنا تامسن، کیم ایدز و دارلین گات از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم سینمایی «چرخش» به ایفای نقش پرداخته اند.  

مک‌کنزی دیویس یک هنرپیشه فیلم و سریال کانادایی است. او برای اولین بار حرفه بازیگری را با بازی در فیلم خماری شروع کرد و سپس با بازی در نقش نیکول در فیلم کمدی رمانتیک حرف اف، در سال ۲۰۱۳ توجه همگان را به خود جلب کرد.

از فیلم‌های دیگری که وی در آن نقش داشته می‌توان به آن لحظه مزخرف، مریخی، بلید رانر ۲۰۴۹، تالی و نابودگر: سرنوشت تاریک اشاره کرد.

«کری دبلیو هایدز» و «چارلی هایدز» به صورت مشترک نگارش فیلمنامه این اثر سینمایی را برعهده داشته اند، کمپانی سینمایی «امبلین اینترتیمنت» علاوه بر ساخت پخش این فیلم سینمایی را نیز بر عهده گرفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع