«سوهانک» با بازی عباس کیارستمی فیلم افتتاحیه تصویر هفدهم + یک یادداشت از "بهمن"
«سوهانک» با بازی عباس کیارستمی فیلم افتتاحیه تصویر هفدهم + یک یادداشت از "بهمن"
«سوهانک» با بازی عباس کیارستمی فیلم افتتاحیه تصویر هفدهم + یک یادداشت از "بهمن"
سینماپرس: سه فیلم از آثار جشنواره مردمی عمار با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در دهلی نو در هندوستان به نمایش در آمد
به گزارش سینماپرس، روزهای ۲۲، ۲۳ و ۲۴ بهمن ماه سه فیلم از آثار جشنواره مردمی فیلم عمار به همت رایزنی فرهنگی ایران در هند در کالج هنر دانشگاه دهلینو برای دانشجویان این دانشگاه به نمایش درآمد.
آثار به نمایش درآمده در این دانشگاه فیلمهای «تو تروریست؛ من تروریست»، «جزیره فارسی» و «عروس وامنان» بودند.
مستند «تو تروریست، من توریست» اثر علی فراشبند روایتی از سفر چند توریست با ملیتهای مختلف است که به ایران سفر کردهاند. توریستهایی که در کشورهایشان دروغهای رسانهای مانند این که ایران حامی تروریستها و کشوری خطرناک است را شنیده بودند اما با سفر به ایران با واقعیت دیگری مواجه میشوند. آنها ایران را نه تنها خطرناک نمیدانند بلکه به عنوان کشوری زیبا معرفی میکنند.
همچنین مستند «جزیره فارسی» به کارگردانی علی صدرینیا تصویرگر صحنه دستگیری تفنگداران آمریکایی در سال ۹۴ است؛ این اتفاق درجزیرهای در دورترین نقطه جغرافیایی کشور و نزدیکترین جزیره ایران به عربستان به نام فارسی افتاد.
مستند «عروس وامنان» به کارگردانی فاطمه مرزبان نیز در ارتباط با روستایی به نام وامنان است که روزگاری کشت سیب زمینی و لوبیا منبع درآمد اصلی ساکنین این روستا بود اما در حال حاضر مدتی است که کشت زعفران مورد توجه ساکنین این روستا قرار گرفته است و درآمد سرشاری را نصیب آنها کرده است.
سینماپرس: جامعه صنفی تهیهکنندگان نسبت به فروش سینما «رادیو سیتی» واکنش نشان داد و خواستار منتشر شدن قرارداد فروش این سینما به بخش خصوصی شد.
به گزارش سینماپرس، سینما «رادیو سیتی» یکی از سینماهای مدرن ایران بود که در سال ۳۷ افتتاح و در سال ۵۷ تعطیل شد. با پیروزی انقلاب اسلامی این سینما در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار گرفت و به تازگی خبر رسیده است که به بخش خصوصی فروخته شده است. هرچند مسئولان بنیاد شهید تأکید دارند در قرارداد فروش این سینما تاکید شده که ساختمان این سینمای قدیمی که در فهرست میراث ملی هم ثبت شده است، تخریب نشود، اما به تازگی نگرانیهایی درباره سرانجام این سینما بهوجود آمده است.
در همین راستا، جامعه صنفی تهیهکنندگان بیانیهای را برای انتشار در اختیار خبرگزاری مهر قرار داده که در متن آن آمده است:
بارها و بارها از خیابان ولیعصر عبور کردیم، بسیاری از فعالان محیط زیست به درخت های قطع شده، موشهای داخل جویهای خیابان، پرترافیک شدن این خیابان واکنش نشان داده و راهکار برای بهینه شدن وضعیت ارائه کردهاند. اما نکته اینجاست، چند تن از فعالان و هنرمندان به وضعیت سینمایی که سالهاست در کنار خیابانی پر رفت و آمد قرار دارد، توجه کردند آن هم در شرایطی که ناوگان سینمایی کشور به شدت با کمبود سالن سینما مواجه است؛ «رادیوسیتی» که از مجللترین و مدرنترین سینماهای ایران در سال ۱۳۳۷ بود و امروز همچنان سرپاست چه سرنوشتی پیدا کرده است!؟
بنیاد شهید بعد از انقلاب مدیریت این سینما را عهدهدار شد اما امروز مدعی است همکاری بسیاری خوبی با وزارت میراث فرهنگی داشته و این سینما را به بخش خصوصی سپرده است.
حال جامعه صنفی تهیهکنندگان در شرایطی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مدعی شفافسازی است خواستار انتشار متن قرار داد واگذاری سینما رادیو سیتی است. قراردادی که به ادعای سرپرست دفتر حفظ و احیای بناها، بافتها و محوطههای تاریخی بنیاد شهید، قرارداد به گونهای تنظیم شده که تخریب این ساختمان صورت نگیرد.
شفافسازی متن قرارداد در شرایطی که اخبار متناقضی درباره این سینما در رسانهها منتشر شد، الزامی است.
ابهاماتی که در خصوص ادعاهای بنیاد شهید وجود دارد:
۱. چرا سینما با بهای اندک واگذار شده است؟
۲. کدام شخص حقیقی یا حقوقی سینما را خریداری کرد؟
۳. چه تضمینی در قرارداد وجود دارد که خریدار سینما را تخریب نکند؟ اگر خریدار آنقدر ذی نفوذ است که سینما را زیر قیمت خریداری کرده آیا ممکن است سینما را تخریب نکند و کسی هم مانع نشود؟
۴. آیا شرایطی فراهم میشود که جامعه صنفی تهیهکنندگان یا سازمان سینمایی بتواند روند بازسازی این سینمای خاطرهانگیز – به شکل سابق – را تا زمان بازگشت به چرخه اکران پیگیری کند؟
البته جامعه صنفی تهیهکنندگان سینمای ایران تلاش دارد تا به عنوان چشم بینای جامعه هنری، روند فعالیت بازسازی تا بازگشت به چرخه اکران را پیگیری کند.
سینماپرس: مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمهای جداگانهای معاون تولید، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور سینمایی و تئاتر را منصوب کرد.
به گزارش سینماپرس، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمهای جداگانهای به ترتیب محمدرضا کریمیصارمی، حسین ربانی غریبی و امیر مشهدی عباس را به عنوان معاون تولید، مشاور مدیرعامل و مدیرکل امور سینمایی و تئاتر منصوب کرد.
فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نخستین حکم با انتصاب محمدرضا کریمی صارمی بهعنوان معاون تولید کانون بر اهمیت تمرکز بر تولید مبتنی بر اقتضائات فرهنگ بومی تاکید و دلیل آن را افزایش پرشتاب نیازهای کودکان و نوجوانان و هجوم مصنوعات و محصولات ناهمسو با فرهنگ ایران زمین و نسبت آنها با مقولههایی مانند معماری هویت و سنت و میراثهای معنوی و همچنین اقتصاد فرهنگ و هنر برشمرده است.
مدیرعامل کانون در این حکم همچنین یادآوری کرده است که مجموعه تولیدات کانون باید علاوه بر داشتن ویژگیهای «سرگرم کنندگی سازنده»، «جذابیت» و «بهروز بودن»، در راستای تقویت هویت ایرانی اسلامی و حامل ایدههای خلاق، نمادهای بومی و مهارتهای زندگی مطلوب و حیات طیّبه باشند.
وی در همین حال یادآوری کرده است که توجه به زیرساختهای نرمافزاری و سختافزاری تولید (به عنوان فرآیندی منسجم دربستر یک نظام نوآوری) و تمرکز بر نمونهآفرینی هدفمند و در برگیرنده حوزه محصولات جانبی میتواند بخشی از خلاء موجود در این عرصه را جبران کند.
فاضل نظری در پایان اظهار امیدواری کرده است با تلاش مجدانه معاون تولید جدید کانون و همکاران آن مجموعه و از رهگذر نگاه به امکان فرآوری منابع محتوایی موجود، در مسیر تحقق اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قدمهای موثری برداشته شود.
کریمی صارمی هم اکنون جایگزین حسین ربانیغریبی شده است در حالی که مدیر عامل کانون همزمان و در حکم دیگری معاون سابق تولید کانون را نیز به عنوان مشاور مدیرعامل منصوب و از تلاشهای او در ۲ سال گذشته در این مسئولیت قدردانی کرده است.
فاضل نظری در سومین حکمی که صادر کرده است امیر مشهدی عباس مدیر مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون را به عنوان مدیر کل امور سینمایی و تئاتر کانون منصوب کرد.
رییس هیات مدیره و مدیرعامل کانون در این حکم با اشاره به پیشنهاد معاون تولید کانون و با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه سینما و تئاتر در سپهر فرهنگی کودک و نوجوان و نقش ممتاز کانون در این گستره اظهار امیدواری کرده است از رهگذر همکاری و مشارکت با بخشهای فراکانونی و همچنین توجه به استعدادهای جوان این عرصه با ارایه خدمات و تولید محصولات فاخر در این زمینه و ادامه فعالیتهای افتخارآمیز گذشته و بهرهمندی از نوآوری و خلاقیت و هماهنگی با ارکان و اجزای درون سازمانی در مسیر اهداف کانون قدم های موثری برداشته شود.
امیر مشهدیعباس هماکنون مسئولیتی را برعهده گرفته است که محمدرضا کریمیصارمی معاون تولید جدید کانون پیش از این برعهده داشت.
سینماپرس: مجمع عمومی انجمن صنفی تبلیغات سینمای ایران برگزار و اعضای هیات مدیره آن انتخاب شدند.
به گزارش سینماپرس، مجمع عمومی انجمن صنفی تبلیغات سینمای ایران روز سهشنبه ۲۹ بهمن ماه ۹۸ با حضور محمود کلاته نماینده وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در محل سالن سیفالله داد خانه سینما و با دستور جلسه زیر برگزار شد:
۱- تصویب اساسنامه
٢- انتخاب اعضای هیات مدیره و بازرس
در این مجمع پس از تصویب کلیات اساسنامه و اعمال تغییرات پیشنهادی برخی موارد و بندهای آن، انحلال کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران به تصویب رسید و اعلام شد و در ادامه انجمن صنفی تبلیغات سینمای ایران تاسیس و با برگزاری انتخابات، هیات مدیره، بازرس و اعضای علیالبدل مشخص شدند.
از مجموع ۶۸ رای ریخته شده به صندوق، میثم میرزائی بیشترین رای را کسب کرد و اعضای هیات مدیره انجمن به شرح زیر انتخاب و معرفی شدند:
١- میثم میرزائی ۶۴ رای
٢- محمد روحالامین ۴۳ رای
٣- میثم معراجی ۳۷ رای
۴- مسعود رفیعزاده ۳۶ رای
۵- منصوره بسمل ۲۹ رای
اعضای علیالبدل هیات مدیره:
١- حسین جمشیدی گوهری ۲۶ رای
٢- علی زادمهر ۱۵ رای
بازرس اصلی:
نیما واعظی ۴۷ رای
بازرس علیالبدل:
نگین موسوی ۱۳ رای
هیات رییسه مجمع عمومی عبارت بودند از:
رییس: فرامرز روشنایی
نایب رییس: نیما واعظی
منشی: کتایون کارگشا
ناظر اول: محمدحسین هوشمندی
ناظر دوم: فرشاد شهلایی
در پایان این جلسه از مسعود نجفی رییس سابق کانون طراحان و مدیران تبلیغات سینمای ایران تجلیل و قدردانی شد.