X

بایگانی اسفند 5, 1398

دفتر سینمایی

«بیگانه‌ای با من است» به تهران رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی به تهران رسید.

به گزارش سینماپرس، بعد از پایان تصویربرداری سریال «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی در کرج، گروه تولید برای ضبط تصاویر به تهران آمده‌اند.

همچنین تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی به تهیه کنندگی بهروز مفید به ۸۰ درصد رسیده است و اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش فارس، داستان این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی فروغ فروهیده در سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد و درباره جابجایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

از بازیگران این سریال می‌توان به شبنم قلی‌خانی، پژمان بازغی، پوراندخت مهیمن، مهران رجبی، میلاد میرزایی، پرویز پورحسینی، نگار عابدی، ایوب آقاخانی، سوگل‌طهماسبی، دنیا مدنی، شیوا ابراهیمی، نسرین بابایی، لیلی فرهادپور، فرهاد شهریزی، فریبا ترکاشوند، مهرداد ضیایی، امیریل ارجمند و مهدی فقیه اشاره کرد.

از لوکیشن‌های این سریال می‌توان به خانه‌ای حوالی خیابان جمهوری،  بیمارستان عمل، خانه‌ای واقع در کرج، خانه‌ای حوالی میدان هروی و برخی لوکیشن‌های داخلی و خارجی اشاره کرد.

دستیار اول کارگردان سامان تفرشی، مدیر تولید حسین باقریان، مدیر برنامه‌ریزی امین پیرحیاتی، مدیر فیلمبرداری علیرضا رنجبران، مدری صدابرداری علیزاده، طراح گریم شهرام خلج، طراح صحنه و لباس حسین مجد و … از دیگر عوامل این سریال هستند.  

مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه تصویر سال هم تعطیل شد


نمایشگاه تصویر سال هم تعطیل شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سلفی با دمکراسی» اثری ماورایی با چاشنی دفاع مقدس/ عطشانی: بداخلاقی در سینمای ایران زیاد شده است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: علی عطشانی که با «سلفی با دمکراسی» جدیدترین اثر سینمایی اش در بخش بازار هفتادمین جشنواره فیلم برلین حضور دارد در گفتگو با سیدرضا منتظری خبرنگار اعزامی سینماپرس به این رویداد سینمایی از حواشی پیش آمده برای تولید این فیلم گفت؛ از چگونگی حمایت و سرمایه گذاری نهادهایی همچون انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی گرفته تا بی توجهی به این فیلم توسط اعضای هیأت انتخاب جشنواره فیلم فجر!

فیلم سینمایی «سلفی با دموکراسی» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی علی عطشانی روز یکشنبه ۴ اسفندماه برابر با ۲۳ فوریه ساعت ۱۳ در سالن Cinemaxx۱۷ برلین برای نخستین بار اکران شد. در این فیلم که با حجم بالایی از جلوه‌های ویژه کامپیوتری تجربه جدیدی در خاورمیانه محسوب می‌شود بازیگرانی همچون: پولاد کیمیایی، پژمان بازغی، آتیلا پسیانی، سیما تیرانداز، نیما شاهرخ‌ شاهی، مهدی صبایی، قاسم زارع، کورش تهامی و… به ایفای نقش پرداخته‌ اند.

«سلفی با دمکراسی» داستانی ماورایی دارد و روایت متفاوتی است از رزمندگان و شهدایی است که در ۸ سال دفاع مقدس حضور داشته‌ اند؛ علی عطشانی گفتگویی خواندنی با سیدرضا منتظری انجام داده که ماحصل آن برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی سینماپرس در ذیل نقل شده است.

اصولا تجربه ثابت کرده که در سینمای ایران ظرفیتی برای پرداختن به داستان های ماورایی و همینطور تولید فیلم های فانتزی وجود ندارد؛ ما در تلویزیون بعضا شاهد چنین اتفاق هایی به ویژه در مناسبت هایی نظیر ماه مبارک رمضان بوده ایم اما در سینما همواره کمتر به این عرصه ورود پیدا کردیم؛ «سلفی با دمکراسی» از این منظر فیلمی نو در سینمای ایران محسوب می شود آیا فکر نمی کنید این نو بودن به گونه ای باعث پس زدن مخاطب عام و عدم تمایلش برای تماشای فیلم تان شود؟

بنده معتقدم ورود به چنین فضاهایی همواره دل نگرانی های خاص خود را برای فیلمسازان به همراه دارد. اتفاقا ما بارها در زمان تولید و یا حتی پس و قبل از تولید با عوامل فیلم در مورد اینکه مخاطب چه واکنشی به فیلم خواهد داشت صحبت کرده ایم؛ تیم ما کاری کرده که در زمان «آقای الف» هم به شکلی دیگر انجام داده بود، ما در آن زمان اولین فیلم ۳ بعدی سینمای ایران را تولید کردیم اما بعد از آن کسی به سمت این فضا نرفت و چنین فیلمی را نساخت. آنچه مهم است اینکه «سلفی با دمکراسی» یک کار نو به خصوص در حوزه تروکاژ سینمای کشورمان محسوب می شود. فیلمی که ترکیبی از رئال و انیمیشن است. ما واقعا زمان تولید مرحله بسیار سختی را پشت سر گذاشتیم و همواره نگران بودیم که شاید آنچه مدنظرمان است اتفاق نیفتد؛ به گونه ای ما باید از ۲ فیلتر رد می شدیم تا فیلم مان به نتیجه برسد! یکی اینکه ماحصل کار از نظر ساختاری بی نقص باشد و دیگر اینکه مردم از فیلم استقبال کنند. خوشبختانه ما سکانس های مردمی زیادی در فیلم داریم و کاملا به سمت فضای فانتزی نرفتیم و از این رو احساس می کنم «سلفی با دمکراسی» فیلمی شده که حال مخاطب را خوب می کند.

در میان برخی از خبرنگاران و منتقدان سینما معروف است که علی عطشانی همیشه دوست دارد اولین نفر باشد؛ اولین فیلم ۳ بعدی، اولین فیلم سینمایی ایران در هالیوود و حالا هم تجربه ای نو در حوزه جلوه های ویژه بصری، این اولین بودن از کجا ناشی می شود؟ اتفاقی است یا تعمدی در آن وجود دارد؟

من معتقدم همه اینطور هستند و دوست دارند همیشه کارهای نو انجام بدهند.

برخلاف شما من معتقدم همه اینطور نیستند و شاید نمونه واضح این ادعای بنده وفور فیلم های تکراری و کلیشه ای در سینمای ایران است!

بله شاید اینطور باشد؛ در هر حال این نوع کارها همیشه سختی های خاص خود را به همراه دارد؛ واقعا برای ما سخت بود که برویم و در هالیوود فیلم بسازیم. حالا برایمان سخت بود که بیش از ۶ ماه زمان تنها برای تروکاژ این فیلم صرف کنیم اما با این حال من خوشحالم که همه این سختی ها سرانجام به نتیجه می رسد. آنچه باعث خرسندی من است اینکه همه اتفاقات این فیلم در ایران انجام شده و ما زمانی که بخشی از پلان های مان را برای یکی از سوپروایزرهای ایرانی که در کمپانی «والت دیسنی» کار می کند فرستادیم از دیدن این تصاویر شگفت زده شده بود و مدام سوأل می کرد که چطور سینمای ایران به چنین توانمندی رسیده که چنین اثری را خلق می کند؟

نکته قابل تأملی که در «سلفی با دمکراسی» وجود دارد سرمایه گذاری انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس و بنیاد سینمایی فارابی است؛ به خصوص اینکه چطور انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس حاضر شده برای فیلمی که سرشار از فانتزی است سرمایه گذاری کند جای پرسش دارد؛ مایل این سوأل را بپرسم که همکاری شما با انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس چطور شکل گرفت؟

نکته اینجا است که ما وقتی فیلمنامه مان را به انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس ارائه کردیم با آن ها به توافق نرسیدیم و آن ها روی بخش هایی از فیلمنامه نظرات خاص خودشان را داشتند. البته من به دوستان حق می دهم که نتوانستند نظر قطعی خود را روی فیلمنامه اعلام کنند چرا که فیلمنامه «سلفی با دمکراسی» مانند یک شمشیر دولبه بود! ‌ به همین دلیل ما مذاکرات مان را با جناب آقای عظیمی میرآبادی رها کردیم و رفتیم و فیلم را ساختیم و زمانی که فیلم آماده شد ایشان و تیم شان آمدند و فیلم را دیدند و از نتیجه کار بسیار راضی بودند و از فیلم خیلی خوششان آمد و قبول کردند که در فیلم مشارکت و سرمایه گذاری داشته باشند.

در مورد بنیاد سینمایی فارابی هم ما به آسانی به نتیجه نرسیدیم! شورای فیلمنامه این بنیاد چندین بار به فیلمنامه اصلاحاتی را وارد کرد و ما فیلمنامه را بازنویسی کردیم. آقای هادی نائیجی هم به عنوان رابط بنیاد سینمایی فارابی و مشاور مذهبی فیلمنامه با بنده همکاری داشتند. یکی از نگرانی هایی که وجود داشت این بود که این فیلم به سمت ادیان دیگر نرود؛ مثلا ما بهشت را به صورت بهشت مسیحیت نبینیم! برای این اتفاق ما باید ریزه کاری های زیادی را رعایت می کردیم. مثلا اگر کف زمین را طرح شطرنجی می کردیم تصوری دیگر از فیلم می شد و ما به این نتیجه رسیدیم که باید طرح اسلیمی اسلامی را داشته باشیم. خلاصه فیلمنامه چندین بار بازنویسی شد و حدود ۷-۸ ماه طول کشید تا فیلمنامه به تأیید بنیاد سینمایی فارابی رسید. پیش تولید ما از مهرماه سال ۱۳۹۷ آغاز شد و حدود ۵ روز قبل فیلم آماده نمایش شد.

این فیلم به نوعی در امتداد مسیر فیلم دیگر شما یعنی «دمکراسی در روز روشن» است آیا می توان این اثر را نسخه دوم آن فیلم دانست؟

فضای این ۲ فیلم بسیار با یکدیگر شبیه هستند اما این فیلم نسخه دوم «دمکراسی در روز روشن» نیست. «سلفی با دمکراسی» بسیار پیشرفته تر از آن فیلم است. در این فیلم ما چه از نظر روایت و چه از نظر تروکاژ پیشرفت های بسیار بیشتری داشتیم.

اینجا در بازار هفتادمین جشنواره فیلم برلین چه اتفاقی برای فیلم افتاد؟

خوشبختانه ما با چند کمپانی از کشورهای بلژیک، آمریکا و… مذاکرات خوبی داشتیم اما آنچه برای ما بسیار مهم بود اینکه منتقدان و اهالی رسانه در وهله اول با فیلم مان آشنا شوند و فیلم را ببینند. متأسفانه در جشنواره فیلم فجر فیلم ما را نادیده گرفتند. البته نسخه ای که ما به هیأت انتخاب جشنواره دادیم بیش از ۵۰ درصدش به صورت پرده سبز بود و شنیده شد که آن ها از همین رو نتوانستند تصمیم درستی برای حضور یا عدم حضور فیلم در جشنواره فیلم فجر بگیرند.

برای اکران فیلم در داخل کشور چه برنامه ریزی کرده اید؟

ما درخواست اکران نوروزی دادیم؛ قرار بر این است که از هر ژانر و گونه ای یک فیلم در اکران نوروزی باشد و بی تردید ما در ژانر معناگرا فیلم دیگری نداریم که بتواند اکران نوروزی بگیرد و من امیدوارم یا با اکران نوروزی و یا حداقل با اکران دوم نوروز یا عید سعید فطر موافقت شود.

با توجه به شناختی که از ذائقه مخاطبان امروزی سینما دارید فکر می کنید در زمان اکران تا چه میزان استقبال از فیلمتان صورت گیرد؟

اصولا پدیده اکران آنقدر در کشور ما پیچیده است که هیچ تصور و اندیشه ای روی آن نمی توان داشت. امکان دارد برخی شرایط دست به دست هم دهند تا یک فیلم هرچقدر بد اما فروش خوبی داشته باشد یا بالعکس! اما من معتقدم مخاطب امروزی آنقدر فهیم است که وقتی آنونس فیلم ما و این سطح از تروکاژ را ببیند خود به خود ترغیب می شود به سینما برود.

جامعه مخاطبان فیلم شامل چه گروهی خواهد بود؟

مخاطب «سلفی با دمکراسی» مخاطب عام است؛ این فیلم یک داستان برای مخاطب عام است و معتقدم فضایی با نمک دارد. ما در فیلم المان های مخاطب پسند قرار داده ایم. بی تردید تمامی کسانی که در پی تجربیات نو هستند و می خواهند بیشتر با آثار فانتزی و ماورایی آشنا شوند مخاطب فیلم ما خواهند بود. به هر حال سینما نیاز به هر نوع فیلمی دارد و چه خوب که فیلم ما بتواند این فرهنگ را در سینمای کشورمان جا بیندازد که باید هر فیلمی در هر سبک و فضایی تولید شود.

ما می خواهیم سینما را یک قدم بالاتر از آنچه هست ببریم اما متأسفانه همواره یک سری غرض ورزی های شخصی وجود دارد و برخی افراد دوست دارند که بنده نوعی چنین کاری را بکنم. من بارها شاهد بوده ام که برخی افراد رسما وقتی قرار است فیلم من را نقد کنند شخصیت مرا نقد می کنند! متأسفانه وضعیت نقد و انتقاد و خبررسانی در سینمای کشور ما بحرانی است. بنده معتقدم نقد فیلم باید مودبانه و تخصصی باشد اما فضای سینمای ما جوری شده که در آن بداخلاقی زیاد است. در هر صورت همه ما و همه کسانی که دلشان برای سینما می تپد باید به رشد و اعتلای سینما کمک کنیم. من امیدوارم بتوانیم کاری کنیم که این فیلم به خوبی دیده شود.

در نهایت مایلم این نکته را عنوان کنم که ای کاش همه ما با هم کمی مهربان تر باشیم، همدیگر را دشمن قلمداد نکنیم و دست در دست هم دهیم تا اتفاقات خوبی برای سینمای کشورمان بیفتد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقشی که بازی می‌کنم باید شناسنامه داشته باشد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون، گفت: ویژگی‌های نقشی که باعث می‌شود آن را بپذیرم، این است که باید شناسنامه‌دار باشد تا بتوانم ساختار مناسبی برای خلق آن در نظر بگیرم.

به گزارش سینماپرس، فریده سپاه‌منصور بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون را با بازی خوبش در سریال ن خ به خاطر داریم. او که معمولاْ گزیده کار می‌کند، درباره حضورش در سریال شاه رگ به ایرنا گفت: نزدیک به دو ماه گذشته در این سریال بازی کردم. نقش مقابل من سیروس گرجستانی بود و امیدوارم مخاطب پس از دیدن سریال از آن رضایت داشته باشد.

وی درباره ویژگی انتخاب سریال شاه‌رگ برای حضور در آن گفت: معمولا به پیام کلی کار توجه می‌کنم؛ اگر قصه پیام خوبی داشته باشد آن را در اولویت قرار می دهم. همیشه خودم را جای مخاطب قرار می‌دهم، وقتی یک سریال یا فیلم را به تماشا مینشینم دلم می‌خواهد به گونه‌ای باشد که از آن لذت ببرم و وقتم را تلف نکرده باشم.

بازیگر فیلم سینمایی مهمان مامان،  گفت: از دیگر ویژگی‌های نقش که باعث می‌شود آن را بپذیرم، این است که باید جای بازی داشته و شناسنامه‌دار باشد تا من بتوانم ساختار مناسبی برای خلق آن در نظر بگیرم. اگر نقش این ویژگی‌ها را نداشته باشد حتی اگر میزان بازی آن زیاد باشد آن را قبول نمی‌کنم چون معتقدم نقش باید جای کار داشته باشد.

سپاه‌منصور خاطرنشان کرد: به نظرم سریال شاه رگ به کارگردانی آقای اشکذری و تهیه‌کنندگی آقای شفیعی کار خوبی است و امیدوارم بتواند زمان پخش که ماه مبارک رمضان خواهد بود، نظر مخاطب را جلب کند.

فریده سپاه منصور درباره دلیل عدم حضورش در سری جدید سریال ن خ که در حال تصویربرداری است، صحبت نکرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سرگذشت» صدا و سیما، گوی سبقت را «از سرنوشت» ربود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مرکز تحقیقات صدا و سیما اعلام کرد دو مجموعه تلویزیونی «سرگذشت» و «از سرنوشت» به ترتیب با ۲۰٫۸ و ۱۹٫۶ درصد، پرمخاطب‌ترین سریال‌های در حال پخش هستند.

به گزارش سینماپرس، بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات صدا و سیما در خصوص پرمخاطب‌ترین سریال‌های تلویزیون، «سرگذشت» که از شبکه یک پخش می‌شود، با ۲۰٫۸ درصد و «از سرنوشت» که روی آنتن شبکه دو می‌رود با ۱۹٫۶ درصد، پرمخاطب‌ترین مجموعه‌های تلویزیونی هستند.

بر اساس این نظرسنجی، بیش از ۴۰ درصد مردم حداقل بیننده یکی از سریال‌های جدید «سرگذشت» شبکه یک، «از سرنوشت» شبکه دو، «هشدار برای کبری ۱۱» شبکه پنج و «ملکاوان» شبکه آی‌فیلم بوده‌اند.

براین اساس بعد از «سرگذشت» و «از سرنوشت»، شبکه‌های یک و دو، «هشدار برای کبری ۱۱» شبکه پنج با ۱۳٫۵ درصد و «ملکاوان» شبکه آی‌فیلم با ۱۱٫۹ درصد در رتبه‌های بعدی قرار گرفتند.

همچنین در میان ۲۳ سریال تکراری که از شبکه‌های مختلف سیما نمایش داده شده است، سریال ایرانی «پرستاران» از شبکه آی‌فیلم با ۶٫۴ درصد در صدر سریال‌های تکراری قرار گرفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انیمیشن سعودی، به نام عربستان به کام ژاپن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم انیمیشن سینمایی «سفر» محصول عربستان سعودی در «منا» و «ژاپن» اکران و توزیع می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از وِرایِتی، فیلم سینمایی انیمیشن بلند «سفر» محصول مشترک عربستان سعودی و ژاپن در سینماهای خاورمیانه و شمال آفریقا اکران می‌شود.

  «منگا پروداکشنز» شرکت استودیوهای انیمیشن سعودی و شرکت انیمیشن «توئی» ژاپن سازنده این پروژه‌اند. طی قراردادی شرکت توزیع سینمایی «ووکس سینما» اکران «مسافر» را در سینماهای سراسر خاورمیانه و شمال آفریقا برعهده گرفته است.

مگنا همچنین اعلام کرده که داستان حماسی این پروژه براساس روایت‌های فولکلوریک عربستان و به کارگردانی «شیزونو کوبون» ژاپنی (خالق گودزیلا: شهر در آستانه نبرد) ساخته شده است و توسط شرکت «توئی» در سرزمین آفتاب تابان اکران می‌شود.

قرارداد توزیع و اکران این انیمیشن سینمایی در مارکت فیلم جشنواره برلین منعقد شده است.

ساخت این فیلم از سال ۲۰۱۷ با همکاری این دو شرکت ژاپنی و سعودی یک ماه پیش از خروج عربستان سعودی از ممنوعیت ۳۵ ساله سینمایی آغاز شد. شرکت سعودی منگا بین ۱۰ تا ۱۵ میلیون دلار برای این پروژه سرمایه‌گذاری کرده است.

منگا همچنین در ماه می میلادی نماینده فروش این فیلم در مارکت جشنواره کن بود.

داستان فیلم روایت گروهی از مردان است که برای حفاظت از شهرشان که هنوز جنگی تجربه نکرده خود را در برابر ارتشی عظیم مسلح می‌کنند.

کارهای انیمیشن این پروژه در شهر توکیوی ژاپن و ریاض عربستان صورت گرفته است.

تاتسورو ایواموتو طراح شخصیت‌های فیلم است و کائورو وادا موسیقی این پروژه انیمیشن سینمایی را برعهده دارد.

همین تیم ژاپنی پیش‌تر سریالی انیمیشن با عنوان «داستان‌های عامیانه آینده» در ۱۳۴ قسمت ۲۳ دقیقه‌ای به سفارش عربستان ساخته است. داستان فیلم روایت خانواده‌ای سعودی است که در ریاض سال ۲۰۵۰ زندگی می‌کنند. در هر قسمت که در زمان آینده جریان دارد به وسیله سفر در زمان به دوره‌های گذشته می‌روند.

با وجودی که «بخاری عصام» مدیرعامل شرکت سعودی منگا، فیلم «مسافر» را پروژه مشترک بین انیمیشن‌کاران حرفه‌ای ژاپنی و جوانان بااستعداد سعودی در همکاری شانه به شانه عنوان کرده است، اما در بین تمام عوامل فیلم اثری از سعودی‌ها به‌جز در بخش سرمایه‌گذاری و فروش دیده نمی‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ترکیب بحث برانگیز اکران های نوروز ۱۳۹۸/ وقتی سازمان سینمایی سیاستگذاری اصولی ندارد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ترکیب هفت فیلم اکران سینماها در نوروز ۹۹ در حالی معرفی شد که تنها سه فیلم «شنای پروانه»، «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» و «پسرکشی» از جشنواره سی‌وهشتم فیلم فجر در آن حضور دارند، موضوعی که نشان از عدم سیاستگذاری حمایتی برای جشنواره فیلم فجر توسط سازمان سینمایی دارد!

به گزارش سینماپرس، محسن امیریوسفی رییس شورای صنفی نمایش و عضو شورای اکران نوروزی سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره فیلم‌های اکران نوروزی گفت: در جلسه امروز دوشنبه ۵ اسفندماه مقرر شد فیلم سینمایی «بازیوو» به کارگردانی امیرحسین قهرایی در سرگروه باغ کتاب، «لاله» به کارگردانی اسدالله نیک‌نژاد در سرگروه ماندانا، «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت در سرگروه مگامال، «لامینور» به کارگردانی داریوش مهرجویی در سرگروه کورش، «پسرکشی» به کارگردانی محمدهادی کریمی در سرگروه ایران مال، و «زن‌ها فرشته‌اند۲» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش در سرگروه ایران به‌عنوان فیلم‌های اکران نوروز ۹۹ روی پرده بروند.

وی افزود: «خوب بد جلف؛ ارتش سری» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی هم پیش از این در سرگروه آزادی نمایش خود را آغاز کرده است که جزو همین ترکیب اکران نوروزی محسوب می‌شود.

به گفته امیریوسفی سرگروه فیلم‌ها هم به صورت قرعه کشی معین شده و هنوز تاریخ قطعی آغاز اکران نوروز ۹۹ مشخص نشده است.

وی افزود: در جلسه‌ای که امروز برگزار شد محمدمهدی طباطبایی‌نژاد مدیر اداره ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، محمود اربابی نماینده رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا فرجی و من به عنوان رییس شورای صنفی نمایش حضور داشتیم و مقرر شد برای فیلم‌های «آیند» و «به زودی» در سرگروه‌ها هفته آینده جلسه قرعه کشی برگزار خواهد شد.

امیریوسفی همچنین یادآور شد: ۲ فیلم دیگر به‌عنوان فیلم‌های رزور انتخاب شده‌اند که در صورت نرسیدن هر کدام از این فیلم‌ها آن ۲ فیلم جایگزین می‌شوند که نام این دو فیلم فعلاً نزد ما محفوظ است.

این عضو شورای اکران نوروزی در پاسخ  به این سوال که چرا فیلم سینمایی «دیدن این فیلم جرم است» که برای دومین سال پیاپی متقاضی اکران نوروز بوده است، در ترکیب فیلم‌های امسال هم غایب است، گفت: فیلم‌های زیادی متقاضی اکران نوروزی بودند اما این فیلم جزو انتخاب‌های ما در شورای اکران نوروزی نبود.

رییس شورای صنفی نمایش در پایان درباره اولویت فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در اکران نوروزی اظهار کرد: فیلم‌های اکران نوروزی در اولویت بودند و بر اساس همین هم فیلم‌ها انتخاب شدند ولی ما سعی کردیم با عدالت با دفاتر پخش برخورد کنیم و نوع فیلم‌ها را هم در نظر داشته باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازخوانی نشانه‌ها در هنر معاصر بررسی می‌شود


بازخوانی نشانه‌ها در هنر معاصر بررسی می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تنفس شجریان به حالت عادی برگشت


تنفس شجریان به حالت عادی برگشت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سلبریتی‌های خارجی به رسانه ملی می آیند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «باشگاه شهرت» در آخرین قسمت برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» رونمایی و بررسی خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، آخرین قسمت از فصل سوم برنامه تلویزیونی «به اضافه مستند» با پخش و بررسی مستند «باشگاه شهرت» به کارگردانی محمدحسن یادگاری از شبکه مستند پخش خواهد شد.

مستند «باشگاه شهرت» روایتی از چگونگی به شهرت رسیدن سلبریتی‌ها از جمله الیزابت تیلور، چارلی چاپلین، مرلین مونرو، جرج بست، دیوید بکهام و … در زمان‌های مختلف است و تاثیرات مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی هر کدام از این سلبریتی‌ها را در دوره‌های مختلف بر روی جامعه‌شان بررسی می‌کند.

این روزها موضوع شهرت یا به اصطلاح عامه «سلبریتی» بسیار داغ است و با منتشر شدن یک عکس یا یک فیلم از چهره‌های معروف، موجی از صحبت‌ها و حواشی به راه می‌افتد. محمدحسن یادگاری در جدیدترین مستند خود سراغ سلبریتی‌های خارجی رفته است و نقش آنان را در عرصه‌های مختلف بر جامعه‌شان بررسی می‌کند.

این مستند که به کارگردانی محمدحسن یادگاری تولید شده است پیش از این در دهمین جشنواره فیلم عمار حضور داشت و با استقبال بسیار خوبی مواجه شد؛ حال این فیلم مستند برای اولین بار در تلویزیون و برنامه «به اضافه مستند» رونمایی خواهد شد.

در این قسمت و پس از پخش مستند، نشست کارشناسی و نقد و بررسی این مستند با حضور سینا کلهر معاون اجتماعی و فرهنگی مرکز پژوهش‌های مجلس و محمدحسن یادگاری کارگردان این فیلم برگزار خواهد شد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت. این قسمت از برنامه به اضافه مستند روز سه‌شنبه ۶ اسفند ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۷ اسفند ساعت ۹ و جمعه ۹ اسفند ساعت ۱۳:۳۰ است

«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد. این برنامه با اجرای سیدمحمدعلی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضاییان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هرهفته ساعت ۲۰:۳۰ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع