با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مدارس، دانشگاهها، کتابخانههای عمومی سراسر کشور نیز تا پایان سال تعطیل شدند.
شما میتوانید حرم امام رضا (ع) را از طریق سایت باشگاه خبرنگاران جوان زنده و مستقیم ببینید.
سینماپرس: کمپانیِ متعلق به جی.جی. آبرامز با برادران وارنر، فیلمی تریلر و علمی-خیالی میسازند.
به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «پرینکتون» در همکاری میان کمپانی بد ربات جی. جی. آبرامز و برادران وارنر ساخته میشود. نویسنده این کار دنیل کیسی است.
عقد قرارداد و همکاری میان کمپانی بدربات و برادران وارنر به عنوان اولین همکاری در سپتامبر بسته شده است.
جزئیات این کار گفته نشده است اما آنچه که برخی از منابع میگویند گواه این است که این فیلم اثری تریلر و فراطبیعی است.
پرینکتون نام آژانس کارآگاهی است که در میانه سده ۱۸۰۰ میلادی شروع به کار کرده و بهخاطر نقش آفرینی در امنیت آبراهام لینکلن و کار برای شرکتهایی در عصر صنعتی شدن آمریکا مشهور شده است.
کیسی نویسنده این کار قبلتر نیز با آبرامز برای ساخت فیلم ۱۰Cloverfield Lane در سال ۲۰۱۶ همکاری کرده است. او همچنین فیلم kin را در سال ۲۰۱۸ به عنوان فیلمی تریلر و علمی خیالی با بازی جک رینور نوشته بود. کار دیگر او فیلم «لئو از تولدو» است که در حال تولید به کارگردانی جو کارناهان و با بازی مل گیبسون و فرانک گریلو است.
کمپانی بدربات در حال پیوستن به فصل سوم westworld از شبکه HBO است.
سینماپرس: رسانههای ضد انقلاب با سواستفاده از شیوع ویروس کرونا در ایران درصددند تا از آب گلآلود ماهی بگیرند اما شبکههای برون مرزی صدا و سیما میتوانند با روشنگری و اطلاعرسانی سریع، سناریوی رسانههای ضد انقلاب را برهم بزنند.
به گزارش سینماپرس، حالا که ویروس منحوس کرونا به مرزهای جغرافیایی کشور ما وارد شد، مرزهای رسانهای کشور نیز باید به سنگری برای مقاومت و مبارزه با سواستفادهها و شیطنتهای رسانههای ضد انقلاب علیه نظام و انقلاب و کشور ایران بدل شود. به ویژه اینکه در شرایط بحرانی، برخی رسانههای غیررسمی و غیر حرفهای با تولید محتوای کاذب، اقدام به هراسافکنی و گسترش ترس در جامعه کرده و میکنند. در این حالت نقش مراجع رسانهای را که پشتوانه اعتماد عمومی را با خود دارند بیش از گذشته برجسته میکند و گزافه نیست که بگوییم نقش رسانهها در جبهه مبارزه با کرونا کمتر از نهادها و مراکز بهداشتی و پزشکی نیست.
در این میان شبکههای برونمرزی رسانهملی به دلیل جایگاه و کارویژههایی که دارند میتوانند نقش مداخلهگر و مؤثری در مقابله با سناریوی رسانههای ضد انقلاب ایفا کنند. به ویژه اینکه کرونا، ویروس فرامرزی است که در بسیاری از کشورهای جهان نفوذ کرده و اتفاقا تلفات و خسارات بیشتری را در مقایسه با ایران به دنبال داشته است و مخاطبان شبکههای برونمرزی در کشورهای مختلف، به شدت اخبار و گزارشهای مرتبط با آن را دنبال میکنند. بدین لحاظ شبکههای برونمرزی با ۳ نقش مهم اطلاعرسانی، آموزش، امیدآفرینی و آفرینشبخشی میتوانند رسالت رسانهای خود را در عبور از بحران موجود با قدرت ایفا کنند.
در کنار این کارکردهای رسانهای، شبکههای برونمرزی میتوانند در شفافسازی و دفع شایعات و شبهات – که در برخی شبکههای اجتماعی و فضای مجازی شکل گرفته است- نیز گام مؤثری برداشته و با روشنگری در این باره، ضمن خنثی کردن برخی شیطنتهای رسانهای جریان ضد انقلاب، به روشنگری در این باره پرداخته و روحیه عمومی جامعه را در مبارزه با این بیماری بیشتر کنند.
چه بسیار ایرانیانی که در کشورهای دنیا اقامت دارند و درباره نفوذ و گسترش بیماری کرونا در ایران و خطراتی که خانوادههای آنها را در ایران تهدید میکنند نگرانند و پیگیر اخبار مربوط به کرونا در ایران از طریق شبکههای برونمرزیاند. به همین دلیل شبکههای برونمرزی علاوه بر پوشش خبری مربوط به اقدامات پزشکی ایران در مقابله با کرونا در بخشهای مختلف خبری خود باید به تولید برنامههای تحلیلی و آموزشی درباره مراقبت از خود در برابر بیماری کرونا، ساخت تیزرها و کلیپهای آموزشی و اطلاعرسانی درباره این بیماری و راههای مقابله با آن و در جبهه رسانهای خود به جنگ با این دشمن سلامت بپردازند.
این فعالیتها و استراتژیهای رسانهای باید در شبکههای مجازی شبکههای برونمرزی نیز تداوم یابند تا در بسیج رسانهای، رسانههای برونمرزی نقش عملی در بیرون کردن این ویروس از مرزهای کشور داشته باشند و کرونا را به عنوان دشمنی خطرناک شکست دهند. در شرایط کنونی مخاطبان این شبکهها بیش از هر سوژه دیگری منتظر اخبار و گزارشهای مربوط به کرونا چه در ایران چه در کشورهای همسایه و سایر کشورهایند و این ظرفیت مخاطبپذیری رسانههای برونمرزی را افزایش داده است که باید از آن به بهترین شکلی در جهت مقابله با این بحران استفاده کرد. ضمن اینکه به این بهانه میتوان توانمندیها و پیشرفتهای پزشکی در ایران را نیز برای مخاطبان خارجی تبیین و تفهیم و البته تبلیغ کرد.
در واقع مواجهه رسانهای با این بحران میتواند دو رویکرد سلبی و ایجابی داشته باشد. به این معنا که ضمن مبارزه با این بیماری، آگاهیبخشی و آموزش درباره راههای مقابله یا پیشگیری از آن، ظرفیت و پیشرفت دانش و تجهیزات پزشکی و در واقع توان سیستم سلامت کشور را هم بازنمایی کند. به ویژه اینکه اکنون خود مخاطبان، متمایل به دریافت اطلاعات درباره این بیماری و حواشی آن هستند.
به عنوان مثال، حواشی ویروس کرونا از مهمترین هشتگهای برنامه «هاشتاغ» شبکه العالم در هفته گذشته بود.
در این برنامه گفته شد که سامیکلیب کارشناس مسائل سیاسی و مدیر سابق شبکه المیادین در واکنش به تلاش رسانهای عدهای در لبنان تحت حمایت آمریکا و عربستان در سیاهنمایی شدید درخصوص شیوع ویروس کرونا در ایران، یادداشتی تحت عنوان «ایران در عرصه پزشکی و دارو پیشرفت میکند و ما در عرصه دشنام دادن پیشرفت میکنیم» نوشته است.
وی تأکید کرده است زمانی که مشاهده میکنیم که با وجود تحریمهای ۴۰ ساله ایران در چه جایگاهی قرار گرفته است، ما به عنوان کشوری عربی در کجا، باید از خودمان خجالت بکشیم چرا که پول، قدرت انسانی و فضای مناسب برای تولید دارو داریم اما هیچ دستاوردی در این زمینه نداشتهایم. به عبارت دیگر اگرچه حضور این بیماری به عنوان شر باید دفع شود اما میتواند چالشی برای آزمودن توان پزشکی کشور و نمایش این توانمندی به جهان هم باشد. فرصتی برای مانور علمی-رسانهای در حوزه پزشکی و سلامت که شبکههای برونمرزی ما باید امکان بازنمایی این توانمندی را برای مخاطبان جهانی خود فراهم کنند.
*تسنیم
سینماپرس: حسین مسافرآستانه، مدیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر عنوان کرد: این روزها منتظر هستیم تا از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که متولی تئاتر کشور است یک ستاد بحرانی تشکیل و برنامه ریزی درستی برای گروه های خسارت دیده صورت بگیرد.
به گزارش سینماپرس، حسین مسافر آستانه مدیر شورای سیاست گذاری تماشاخانه ایرانشهر که این روزها همچون سایر تماشاخانه ها به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل شده است، در گفت وگو با خبرنگار تئاتر خبرگزاری فارس درباره وضعیت سالن ها و آغاز اجراها گفت: فعلا هنوز چیز مشخصی وجود ندارد و تنها مسئله مهم و اساسی توجه به تذکرت عمومی وزارت بهداشت و درمان و رعایت آنها است تا جامعه از این معضل کرونا عبور کند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا قرار است جدول اجراهای سال آتی ایرانشهر به واسطه اجراهای لغو شده اسفند ماه کنونی تغییر کند، گفت: قطعا ما در این زمینه باید تشکیل جلسه بدهیم و تصمیم گیری لازم برای کسانی که در این ماه تعطیل شدند را خواهیم گرفت تا ببینیم جدول برنامه هی سال بعد چه تغییری می کند و نتیجه نهایی بعد از جلسه اعلام خواهد شد. بنابراین قطعا جدول تغییر خواهد کرد.
مسافرآستانه در پاسخ به این سوال که برای گروه هایی که امکان اجرای مجدد ندارند چه تمهیدی خواهند اندیشید، گفت: ببینید این مسئله یک بحران اجتماعی تلقی می شود که تماشاخانه ها هیچ کدام برای آن برنامه یا بودجه مشخص ندارند و نمی توانند هم خسارت مستقل پرداخت کنند، چون پیش بینی برای آن نشده بود این مسئله ای است که همه توقع داریم متولیان فرهنگی تئاتر کشور برای آن تصمیم گیری کنند.
وی در این باره افزود: متولیان تئاتر کشور که در وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی است، می بایست برنامه ای بریزند و سیاستی تعیین کنند و به سالن ها اعلام کنند تا همه تکلیف خود را بدانند این امر هم مثل سایر اتفاقات غیر مترقبه نیاز به یک ستاد بحران دارد تا برای آن اتفاق غیر مترقبه تصمیم گیری شود، جامعه تئاتری هم توقع دارند که این ستاد بحران در وزارت ارشاد تشکیل و تصمیم گیری و بخشی از خسارت گروه ها با برنامه ریزی وزارت ارشاد جبران شود.
مسافرآستانه درباره ضدعفونی کردن تماشاخانه ایرانشهر در این ایام گفت: این اقدام را ایرانشهر قبل از تعطیلی هم انجام داده بود ما جزو اولین تماشاخانه هایی بودیم که هم نسبت به ضدعفونی کردن محیط و هم نصب ضدعفونی کننده و پاک کننده هایی که برای خود مراجعان بود، اقداماتی انجام دادیم که البته به تعطیلی خورد قطعا پیش از شروع فعالیت مجدد دوباره برای ضدعفونی کردن محیط اقدام خواهیم کرد.
وی درباره اجرای نمایش «برگشتن» به کارگردانی خودش در تماشاخانه سرو نیز گفت: این کار هم مثل بقیه گروه ها متحمل خساراتی شد که همه گروه ها توقع داریم برای ما هم تصمیمی برای خسارتمان گرفته شود و مورد حمایت قرار بگیریم. هنوز مشخص نیست بتوانیم اجرای مجدد داشته باشیم یا خیر باید صبر کنیم و ببینیم این شرایط کی و کجا ختم می شود.
سینماپرس: به بهانه گذشت بیست سال از اکران فیلم سینمایی «گلادیاتور» با نقش آفرینی راسل کرو، این اثر محبوب در ماه آوریل دوباره در سینماها اکران خواهد شد.
به گزارش سینماپرس به نقل از مووی وب، فیلم سینمایی «گلادیاتور» یکی از بهترین نقشآفرینیهای راسل کرو است که توسط ریدلی اسکات در سال ۲۰۰۰ ساخته شد.
بعد از آنکه طرفداران این فیلم سینمایی، آن را در صفحههای نمایش کوچک در خانه دیده اند، حالا با اکران دوباره این فیلم که در ماه آوریل صورت خواهد گرفت، میتوانند تماشای آن را دوباره در سینماها تجربه کنند. گفته میشود این فیلم تنها سه شب در سینماهای آمریکا اکران خواهد داشت.
این فیلم سینمایی به صورت دی وی دی برای نمایش خانگی در آمریکا منتشر شده بود که موفقیت خوبی را در این بازار تجربه کرد. اما افراد زیادی در این کشور هستند که «گلادیاتور» را تنها در تلویزیونهای خانگی تماشا کرده اند و هنوز تجربه دیدن آن در سینما را نداشته اند.
این فیلم سینمایی در جوایز اسکار سال ۲۰۰۱ توانست جایزه بهترین فیلم سال را دریافت کند و اسکات توانست در کنار موفقیتهایی که با فیلمهای «بیگانه» و «بلید رانر» رقم زده بود، «گلادیاتور» را نیز اضافه کند. این فیلم سینمایی که ترکیبی از لحظات اکشن و روایت داستانی فوق العاده است در گیشه نیز موفق بود و زمانی که اکران شد، ۴۶۰ میلیون دلار فروخت و به دومین فیلم پرفروش سال ۲۰۰۰ تبدیل شد.
اثر هنرمندانه ریدلی اسکات در مجموع ۵ جایزه اسکار از جمله بهترین بازیگر مرد را برای راسل کرو دریافت کرد و تاثیر زیادی در عصر جدید فیلمهای سینمایی تاریخی، اکشن و درام گذاشت. «گلادیاتور» هم از سوی مخاطبان و هم از سوی منتقدان با استقبال زیادی روبرو شده بود.
در این فیلم بازیگران دیگری نیز همچون واکین فینیکس که امسال با فیلم «جوکر» موفق به دریافت اسکار شد، اولیور رید، درک جیکوبی، کانی نیلسن و ریچارد هریس نقش آفرینی میکنند.