X

بایگانی اسفند 21, 1398

دفتر سینمایی

قاچاقچی اعدامی کوکائین چگونه لس آنجلسی‌ها را به دست‌بوسی بن سلمان برد؟ +تصاویر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برای اولین بار گروهی از خوانندگان ایرانی به دعوت محمد بن سلمان در عربستان سعودی کنسرت برگزار کردند. اما پشت پرده این اجرای پر هزینه برای صندلی های خالی، جالب توجه است.

به گزارش سینماپرس، در روزهای پانزدهم و شانزدهم اسفندماه گروهی از خوانندگان لس آنجلسی  برای نخستین بار در عربستان سعودی، در جریان فستیوال طنطوره دو کنسرت با عنوان «موسیقی بدون مرز» برگزار کردند.  لیلا فروهر، شادمهر عقیلی، اندی و شهرام شب‌پره  در شب نخست این برنامه (پانزدهم اسفند) و آرش، ابی و ساسی مانکن نیز دیگر خوانندگانی بودند که در شب دوم این برنامه در ۱۶ اسفند برنامه اجرا کردند. این دوبرنامه از شبکه MBC Persia پخش شد. جشنواره زمستانی طنطوره که در شهر العلا در نزدیک مدینه برگزار می‌شود برای نخستین‌بار دوشب آخر برنامه‌هایش را به اجرای خوانندگان فارسی زبان اختصاص داد.

پویا پور جلیل خواننده لس آنجلسی: اینکه فرهنگ خیلی از مردم ما مخصوصا در زمینه موسیقی از دست رفته شکی نیست ولی وقتی میای برای معروفیت دست به هر کاری میزنی (حتی) نابود کردن ذهن و افکار سالم یک بچه ک در این دنیای اسفناک پدر و مادرس دارن با بدبختی و زحمت بزرگش میکنن و تو … حمال میای و بهشون میگی که (همیشه قبل خواب اول دو تا شات بزن بعد بخواب یا همیش اول اینستا بعد کتاب) باید بگم که حرامزاده‌ایی بیش نیستی و حرامزاده تر از تو همه اونایی هستن که واسن کار میکنن یا باهات برنامه اجرا میکنن.

بن سلمان شش میلیون دلار برای دو شب اجرا هزینه کرد/پول و بردار و فرار کن!

با این رویداد پرسشی در فضای مجازی از سوی مخاطبان ایرانی با گرایشات مختلف مطرح است که چرا این طیف از خوانندگان در کشور عربستان برنامه اجرا کردند؟

قبل از بررسی این مسئله باید این نکته را درنظر داشت که  که  موسیقی لس‌آنجلسی  چندین سالی است که در داخل و خارج از کشور با استقبال مخاطبان ایرانی مواجه نمی‌شود و در خارج از کشور آورده مالی برای این خوانندگان لس آنجلسی ندارد و در داخل کشور صرفا یک نوستالوژی است.

در میان این جمع ابراهیم حامدی ملقب به «ابی» طی پنج سال اخیر با عنوان آخرین تور کنسرت، توانسته با فریب دادن ایرانیان در سراسر شهرهای اروپا با تبلیغاتی با مضمون ذکر شده کنسرت‌هایش را برگزار می‌کند و به مدت پنج سال مخاطبانش را فریب دهد.  

اما این فستیوال عربی بدون مخاطب، اگر در آب و هوای خشک عربستان برای این جمع از خوانندگان لس‌آنجلسی آب نداشت، نان عربی خوبی در طنطوره برایشان به ارمغان آورد. در میان جمع دعوت شدگان تنها یک خواننده در داخل کشور مورد توجه است و دلیل آن هنجارشکنی در محتوای آثار این خواننده است که در ادامه این گزارش بدان خواهیم پرداخت.

همه حرفات واسه پوله، دورنگیت واسه پوله!

هرکدام از این خوانندگان برای حضور در این برنامه ۶۰۰ هزار دلار دریافت کرده‌اند و ابراهیم حامدی (ابی) و «ساسان حیدری یافته» (ساسی)   با ۱۰۰ هزار دلار بیشتر، نسبت به سایرین برای اجرای ۷ قطعه موسیقی هفتصد هزار دلار قرار بستند. اهدای این مبالغ هیچ ارتباطی به دستمزد نوازنده و همنوایان ندارد. ابی به دلیل نخواندن آهنگ معروف خلیج فارس این مبلغ اضافه را دریافت کرد و ساسی مانکن به دلیل ادامه حیات ساختارشکنانه‌اش.

درآمد «ابی» در شهرهای بزرگ و کنسرت‌های بزرگ در بهترین حالت هفتاد هزار  و در کمترین حالت آورده‌اش از هر کنسرت ۵۰ هزار دلار است. درآمد سایر خوانندگان دعوت شده، از سی هزار دلار تجاوز نمی‌کند. در قراردادهای منعقد شده خوانندگان به عنوان مثال شهرام شپ‌پره ۲۵ برابر دستمزدش را در فستیوال طنطوره دریافت کرده است. در میانه کنسرت نیز شهرام شپ‌پره گفت:من اسپانیایی می‌خوانم اما کسی در ایران اسپانیایی متوجه نمی‌شود، من به این زبان می‌خوانم که پول دربیاورم.

اما این جمع هشت نفره صرفا برای اجرا در حضور بن سلمان در این سالن حاضر شدند، تا امتیازات دیگری از او دریافت کنند. این خوانندگان با جت شخصی آنان را به عربستان برد و «ساسان یافته» از داخل این جت شخصی فیلمی را منتشر کرد.

سعودی‌ها نزدیک شش میلیون دلار برای حضور خوانندگان ایرانی با ۱۰۰ تماشاگر طراحی و اقدام به پخش تلویزیونی برنامه آنان کردند. حمایت از مجموعه خوانندگانی است که در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس فعالیتشان متوقف شد، کارت دیگری است که به این مجموعه از خوانندگان اهدا شد. از ابتدای دهه نود شمسی،  برنامه‌های مکرر خوانندگان لس‌آنجلسی در شهر دوبی به پایان رسید و بن راشد حاکم دوبی، دستور داد که تمامی فعالیت‌های اقتصادی ایرانیان ساکن این شهر محدود شود و به این ترتیب صحنه اجرا در دوبی از لس‌آنجلسی‌ها گرفته شد.

حضور در فستیوال طنطوره و خواندن در حضور بن سلمان، مقدمه چینی خوبی خواهد بود که در آینده فعالیت‌های این هشت نفر در دوبی از سر گرفته شود. نکته جالب اینجاست که «آرش» خواننده از سوئد به دوبی کوچ کرده و با کمپانی‌های تهیه موسیقی عربی همکاری می‌کند و امکانات خوبی به او داده شده است، اما در این شهر نمی‌تواند کنسرت اجرا کند.

سعودی‌ها نزدیک شش میلیون دلار برای حضور خوانندگان ایرانی با ۱۰۰ تماشاگر طراحی و اقدام به پخش تلویزیونی برنامه آنان کردند. مهمترین سئوال این است که چرا چنین هزینه‌هایی را صرف این برنامه و راه‌اندازی برنامه پرشین گات تلنت کرده‌اند؟

به روشنی مشخص است که سعودی‌ها در دو حوزه سیاسی – خبری و فرهنگی – سرگرمی مسیر خود را پیش می‌برند. راه‌اندازی سایت ایندیپندنت فارسی، شبکه خبری ایران اینترنشنال، شبکه ایران فردا و راه اندازی مجدد شبکه MBC Persia نشان می‌دهد که در حوزه مدیا و سرگرمی بشدت فعال شده‌اند.

 اما این هشت نفر تصور می‌کردند حضور در فستیوال طنطوره صرفا عواید مالی خواهد داشت، اما واکنش‌ها در فضای مجازی نشان می‌دهد، «نان عربی» آل سعود جز بدنامی در میان هواداران خارج‌نشین این طیف خوانندگان آورده دیگری برایشان نداشت و یک در سیکل طبیعی مشتریان  اروپایی و آمریکایی خود را از دست خواهند داد. اغلب کاربرانی که در فضای مجازی الفاظ رکیکی را  به این هشت نفر نسبت می‌دهند، مقیم خارج از کشور هستند.

افراد فراوانی در اعتراض به این سفر،  پس از برگزاری این برنامه مخاطبان خارج از کشور این خوانندگان که اغلب با شوء پرچم شیر خورشید و آزادی ایران برگزار می‌شد، در صفحات مجازی خوانندگان اغلب این جمله را می‌نویسند که آنان برای پول، به دست‌بوس و مهمانی منفورترین شخصیت در نزد مردم ایران و حتی جهان رفته‌اند.

کاملیا انتخابی مدیر سایت ایندیپنت فارسی

کاملیا انتخابی‌فر مدیر سایت ایندیپنت فارسی مدیر تبلیغاتی این برنامه است.  او از مدافعان بن سلمان در موضوع قتل وحشتناک جمال قاشقچی است. آرش عزیزی فرزند مصطفی عزیزی روابط عمومی انتخابی‌فر را در اداره این برنامه بر عهده دارد و تمامی فعالیت‌های اجرایی این برنامه هم به فرزان اطهری سپرده شد. انتخابی فر واسطه رساندن کمک‌های مالی آل سعود از طریق بن سلمان به رضا پهلوی نیز هست.

نکته جالب در مورد فرزان اطهری، بازیگر فیلم‌های چهل سالگی و شبانه روز این است که او تا زمانی که در ایران فعالیت می‌کرد، میان هنرمندان و سلبریتی‌ها مسئول توزیع کوکائین و مواد مخدر بود. وی پس از مدتی فعالیت در سینما اوایل دهه نود ایران را به مقصد امارات برای کار و فعالیت ترک کرد.

اطهری در ماه مه سال ۲۰۱۳، به دنبال تماس فردی با پلیس دوبی توسط مأموران پلیس بازداشت شد. وی سپس در تاریخ ۲۵ دی ۱۳۹۲ با رای دادگاه بدوی به اتهام دارا بودن ۱۱ کیسه کوچک نایلونی، حاوی جمعاً ۲۱ گرم کوکائین به  حبس ابد و پرداخت ۵۰ هزار درهم امارات جریمه محکوم شد.

فرزان اطهری پس از گذشت ۹ ماه حبس در زندان مرکزی دبی توانست نامه‌ای از زندان منتشر کند و از این طریق یک کمپین اینترنتی ایجاد کند. وی در این نامه بیشتر مطالب رسانه‌ها در خصوص خود را کذب خواند. سیروان خسروی با انتشار متنی در صفحه فیس‌بوک خودش، ضمن حمایت خود از فرزان اطهری از طرفدارانش برای پیوستن به این کمپین دعوت کرد.

فرزان اطهری در کنار مهناز افشار در فیلم شبانه‌روز ساخته امید بنکدار و کیوان علی محمدی
مهناز افشار در کنار فرزان اطهری پشت صحنه پرشین گات تلنت

بهرام رادان نیز در صفحه شخصی خود در فیس بوک ضمن انتشار نامه فرزان از طرفدارانش خواست در صورت علاقه به این کمپین پیوسته و از فرزان حمایت کنند. گلشیفته فراهانی و شهرام شب‌پره از دیگری افرادی بود که از وی حمایت کردند. در این مورد وزارت امور خارجه سوئد اقدام به استخدام وکیل برای اطهری کرد و پس آن «که حکم در دیوان عالی کشور امارات تایید شد وزارت امور خارجه از طریق مکاتبه با شیخ محمد حاکم دبی توانست وی را از زندان آزاد کند.

اطهری در همکاری با سعودی از عوامل اصلی پرشین گات تلنت است و مهناز افشار به دعوت او در این برنامه داوری در این برنامه را پذیرفته است. نکته قابل تامل در اطهری این است که بر خلاف اعلان رسانه‌ها او یکی از عوامل اصلی فستیوال طنطوره است و خوانندگان لس‌آنجلسی را وی برای حضور در این برنامه دعوت کرده است.

آوازهایی برای بن سلمان!  

اما اجرای این خوانندگان در این فستیوال فاقد کیفیت بود و خواننده‌های لس‌آنجلسی اجرای بسیار ضعیفی را از خود به نمایش گذاشتند. ساسی و اندی در اجراهایشان صدایشان به زحمت شنیده می‌شد و آرش لباف آهنگ ‌هایش را به صورت پلی بک اجرا می‌کرد. نکته جالب در مورد ابی این است که به خاطر ترانه خلیج فارس بشدت مورد انتقاد قرار گرفته است. بیژن فرهودی سال‌ها قبل در مصاحبه‌ای با ابراهیم حامدی(ابی) از او پرسیده بود چرا  آهنگ وطنی (خلیج فارس) در امارات (دوبی) نخواندید و او در پاسخ به این سئوال گفت: من ترانه وطنی خواندم  به من پولی ندادند،  من خلیج فارس را خواندم که قاتق نانمان شوداما قاتل نانمان شد.   

آرش لباف نیز پیش از این ادعا کرده بود که اجازه برگزاری کنسرت به او در دوبی (شهری که در آن زندگی می‌کند) به این علت داده نمی‌شود، چون ترانه ایران ایران را در یکی از برنامه‌هایش اجرا کرده است. مورد شادمهر عقیلی در این کنسرت از سایر اجرا کنندگان جالب‌تر است. عقیلی ترانه «رویای ما» را در این فستیوال اجرا می‌کند. متن ترانه «یغماگلرویی»   از چنین مضمونی برخودار است:

 من رویایی دارم رویای رنگارنگ

رویای دنیایی سبز و بدون جنگ

من رویایی دارم که غیر ممکن نیست

دنیایی که پاکه از تابلوهای ایست

دنیایی که بمب و موشک نمیسازه

موشک روی خواب کودک نمیندازه

دنیایی که تو اون زندونا تعطیلن

آدم ها به جرم پرسش نمی میرن

در فضای مجازی عمدتا یک نکته درباره این ترانه عمدتا مطرح می‌شود و آن بخش موشک انداختن بر سر کودکان است که مخاطبان بسیاری در فضای مجازی با انتشار عکس کودکان یمنی به تناقض متن این ترانه و فاجعه کشتار بیرحمانه در یمن اشاره کرده‌اند.

اما دو نکته دیگر در مورد اجرای این ترانه باید اشاره کرد. نکته مهم ان است که خواننده عبارت به دنیای بدون جنگ اشاره می‌کند، آنهم در کشوری که آغازگر جنگ با کشور یمن و کشتار بی‌رحمانه مردمان این کشور توسط قاتلین اجاره‌ای است. این ترانه در حضور بن سلمان اجرا شد و البته عکسی از او در این مراسم منتشر نشد، قاتلی که دستانش آغشته به خون جمال قاشقچی است مردی به جرم پرسش از آل سعود قطعه قطعه شد و تناقض اجرای این ترانه پررنگ‌تر شد.

اما دوربین شبکه پخش کننده این مراسم یک تصویر نمای بزرگ از این مراسم نشان نداد. در چند تصویری که به صورت تصادفی از مخاطبان این کنسرت نشان داد، سالن برگزاری بسیار خالی بود و افکت تشویق و سوت گذاشتن  نشان داد تنها مخاطبان ایرانی این برنامه دست‌اندکاران آن بوده‌اند.

اما نکته جالب به حضور ساسان حیدری یافته  معروف به ساسی در این کنسرت است که  در پشت صحنه این برنامه با بن سلمان دیدار خصوصی داشته و بواسطه هنجارشکنی در متن ترانه‌هایش در کانون توجهات قرار دارد.

این خواننده این روزها مخاطبانش را به چالش دابسمش با آهنگ دکتر دعوت کرده است و همزمان با اجرای این خواننده، در فستیوال طنطوره پویا پورجلیل که خود نیز یک خواننده مقیم لس آنجلس است در واکنش به این ترانه در صفحه اینستاگرام خود نوشت: اینکه موسیقی یک سلیقه هستش شکی نیست، اینکه در یک جامعه باید همه جور استایل موسیقی باشه شکی نیست. اینکه فرهنگ خیلی از مردم ما مخصوصا در زمینه موسیقی از دست رفته شکی نیست ولی وقتی میای برای معروفیت دست به هر کاری میزنی (حتی) نابود کردن ذهن و افکار سالم یک بچه که در این دنیای اسفناک پدر و مادرش دارن با بدبختی و زحمت بزرگش میکنن و تو … حمال میای و بهشون میگی که (همیشه قبل خواب اول دو تا شات بزن بعد بخواب یا همیش اول اینستا بعد کتاب) باید بگم که حرامزاده‌ایی بیش نیستی و حرامزاده تر از تو همه اونایی هستن که واست کار می‌کنن یا باهات برنامه اجرا میکنن. هر چند که وقتی تو مثل یک حیوان به بچه خودت هم رحم نکردی چه انتظاری میره که به بچه های مردم رحم کنی. اون تتلو بی‌ناموس تر از تو که هدفتون به گند کشیدن فرهنگ و جوانهای مردمه. چون اون روز برسه با افتخار حبس جفتتون رو می‌کشم.

لازم به ذکر است که پست انتقادی پویا جلیل‌پور پس از مدتی در اینستاگرام پاک شد و این خواننده پست دیگری را در صفحه ی شخصی خود  منتشر نمود

 پست تند و تیز پویا خطاب به ساسی مانکن و امیر تتلو توسط اینستاگرام پاک شد. پویا در این رابطه پستی منتشر کرد و چنین نوشت:

دوستان پست آخر به وسیله خود اینستاگرام پاک شد که احتمال میدم چون رپورت شده ولی مهم نیست اگر بخوام دوباره و صد بار دیگه میتونم پست بزارم و حرف برای گفتن دارم ولی احتمال میدم که خود اینستاگرام هم از خرابی بشریت لذت میبره چون امروز روز یک دکتر نمیتونه پیجشو به رسمیت برسونه ولی دختری که عکس لخت خودش رو میزاره به مراتب زودتر پیجش رسمی میشه و تیک آبی میگیره. دیگه حرفی برای گفتن ندارم جز اینکه بیدار شین و بیبینین سیستم داره ما ها رو به کجاها میبره. اگر برای خودتون مهم نیست فکر بچه ها و آیندشون باشین.

دیری نپایید که امیر حسین مقصودلو معروف به تتلو خواننده هنجارشکن در صفحه اینستاگرام خود با الفاظ‌ رکیک‌تری پاسخ داد.

این پست پویا هجمه‌ها را علیه گروه هشت نفره خوانندگان لس آنجلسی را آتش زد و سیل انتقادات نسبت به رویه افزایش یافت. اما نکته قابل تامل این است که سه ضلع موسیقی هنجارشکن زیر زمینی را در اواسط دهه هشتاد امیر تتلو، ساسی مانکن و آرمین ۲AFM تشکیل می‌دادند. در شرایط رویه هنجارشکن‌های کاملا مشخص است و گذشته و فعالیت‌های این فرد قابل تفکیک از فعالیت‌هایش با مجوز نیست اما تطهیر کردن و اعطای مجوز در چنین شرایطی جای ابهام و پرسشی از متولیان دفتر موسیقی است. آیا مسئولان دفتر موسیقی تلاش می‌کنند از مسیر درگاه‌های مجاز و اجرای کنسرت مسیر را برای ساختار شکنی دیگری هموار کنند؟

*مشرق

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حتماً باید در درون خانواده، یک چیزی فدای چیزی دیگر از همان خانواده شود؟ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد مهدی عسگرپور با انتقاد از برخی اظهارنظرها درباره تعطیلی رویدادهای فرهنگی و سینمایی برای جبران خسارت‌های پیش آمده ناشی از شیوع کرونا در سینما گفت: انگار ناتوانی‌ها به حدی رسیده که حتماً باید در درون خانواده، یک چیزی فدای چیزی دیگر از همان خانواده شود.

به گزارش سینماپرس، در روزهای گذشته برخی اهالی سینما به ابراز نگرانی از وضعیت آینده سینماها با توجه به تعطیلی پیش آمده پرداختند و با تاکید بر اینکه دولت باید با تمهیداتی در صدد جبران خسارت سالن‌های سینمایی باشد پیشنهاد کردند که می‌شود بخشی از بودجه این جبران خسارت و حمایت مالی دولت با برگزار نشدن بعضی جشنواره‌های سینمایی باشد.

در این باره عسگرپور، دبیر سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر و نیز مدیرعامل سابق خانه سینما در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داده نسبت به این نوع پیشنهادها واکنش نشان داده است.

او در این یادداشت با عنوان «کرونا، سینما و صف ماسک‌داران» نوشته است:
  «ناگفته پیداست که سینمای ایران مثل بسیاری از موضوعات دیگر در طول یک ماه اخیر و لابد چند ماه آینده تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا شرایط بسیار سختی را سپری می‌کند؛ شرایطی که تابحال تجربه نکرده بود. قطعاً در این میان برخی فعالیت‌ها با لطمات جدی‌تری مواجه شده‌اند که صاحبان فیلم‌هایی که درجدول نمایش بودند، برخی پخش کنندگان و سینماداران از این قبیل‌ هستند. به شکل طبیعی دراین ایام هرگروه یا فردی نیز با انگیزه‌های متفاوت مایل است یافته‌ها و یا درخواست‌های خود را به اشتراک بگذارد و حتی برای شرایط آتی نیز پیشنهاداتی ارائه کند؛ پیشنهاداتی که گاهی از سر دلسوزی، منفعتی را برای گروهی بزرگ می‌تواند شامل شود و گاهی آنقدر جمع و جور و شمرده، که فقط پیشنهاددهنده و چند تن از دوستانشان از آن بهره می‌برند.

سابقه هم نشان داده آن دسته که خوش صحبت‌ترند و مقدار تریبونی هم دارند و به خاطر ذهن محاسبه‌گرشان از توان محدود دولت در جبران خسارات، پیشاپیش آگاهند، سریع‌تر در صف طلبکاران نوبت می‌گیرند و ای بسا صف را هم خود تشکیل می‌دهند. فارغ از اینکه در درجه نخست لازم است بدانیم چه کسانی به معنای واقعی بیشترین لطمه را دیده اند و بعد ببینیم چگونه می شود جبران ضرر کرد.»

این کارگردان ادامه داده است: «معمولاً آنانی که عقل معاش شان حرف اول را در سینما می زند، دو پارامتر را در نظر می‌گیرند: اول درصف نخست مطالبه گری ایستادن و دوم سیلی نقد را به از حلوای نسیه دانستن»

مدیرعامل سابق خانه سینما نوشته است: «تجربه کار در خانه سینما به من نشان داد، اقشاری به شدت آسیب پذیر در صنوف مختلف هستند که حتی تریبونی برای بیان مشکلاتشان ندارند، بسیاری از آن‌ها درطول چند سال شاید یک بار هم درگیر پروژه‌ای نمی‌شوند، و مثلاً اگر این دسته که کم هم نیستند را در این ایام درنظر بگیریم، به شدت محتاج‌ترند تا صاحبان عمده مجموعه‌های سینمایی که غالبا در طول چند سال اخیر هرکدام و در رقابت محدود بین خودشان سالن‌های سینمایی بیشتری را تملک کرده‌اند و در زمان شمارش سودهای سالهای اخیرشان به دورترین چیزی که می‌اندیشیدند سختی معیشت همکارانی بود که با سیلی صورت خود را سرخ نگه می‌داشتند و حالا هم حاضر نیستد پس از سالها سود، به زیان دو یا سه ماهه و موقت تن دهند و نقدترین چیز برایشان ارایه نسخه تعطیلی رویدادهای فرهنگی و جشنواره‌های سینمایی است، یعنی تعطیلی بخشی از سینما به نفع بخش دیگر. انگار ناتوانی‌ها به حدی رسیده که حتماً باید در درون خانواده، یک چیزی(فعلا همان بخشی که کورسویی از دیپلماسی عمومی و پرداختن به سینمای فرهنگی و هنری در آنها دیده می شود) فدای چیزی ازهمان خانواده (که فعلاً چند نفر صاحب مجتمع‌های سینمایی که در غیاب بسیاری از چیزها مالک کل سینما شده‌اند) شود، فعلاً چاقوهایشان را برای رویدادهایی تیز می‌کنند که با خودش و در حد بضاعتش نشان فرهنگی دارد و توانسته به مقدار قابل توجهی به بودجه‌های غیر از وزارت فرهنگ و ارشاد اتکا کند و کمی کودکانه است اگر فکر کنیم با تعطیلی‌شان، حامیان مالی این جشنواره‌ها حاضرند پولشان را به آن بخش از سینما که رشد فرهنگی دست کم اولویت اولش نیست و معادلات مالی‌اش هم ترتیبات دیگری دارد بدهد.»

عسگرپور اظهار کرده است: «به نظرم طرح تعطیلی رویدادهای سینمایی با بیان بی فایده بودنشان به نفع تعدادی مجموعه‌دار که اتفاقاً از جهت تعداد، بسیار کم و از جهت مال و اموال بسیار پرقدرتند، باظاهر تا حدی عوام فریبانه‌اش یک تیر است بادو نشان: جذب مالی بودجه(هرچه قدر که امکان دارد) برای کسانی که سودهای چند ساله‌شان کاملا به خودشان مربوط بوده و ضرر اخیر را به حساب بیت المال می گذارند و  از سر راه برداشتن باقیمانده پایگاه‌های مقاومت فرهنگی سینما، به نفع سیطره کامل سینمای سطحی و فاقد استاندارد که دیر زمانی است با سرمایه‌گذاری همین دوستان سینمادار همانند ویروسی واگیردار به جان سینمای ملی افتاده است.

بنظرم با این نظریه نه تنها رویدادها وجشنواره‌های در پیش، بلکه تمام حمایت‌ها و سرمایه‌گذاری‌های دولتی برای تولید آثار استاندارد فرهنگی، به نفع بخش  غالبا غیر فرهنگی سینما قابل تعطیل کردن است، چرا که همواره درطول سال‌های اخیر و لابد بعد از این، مسائلی وجود دارد که می‌توان رویدادهای فرهنگی و سینمایی را بابتش تعطیل کرد و با پول آن به بخشی از سینما که اتفاقاً آسیب‌هایش گاهی غیرقابل کتمان است کمک کرد. به هر روی حتی اگر تصمیم‌گیران اصلی روزی با برداشتن مشکلات حقوقی و قانونی به این نتیجه برسند که چنین جابجایی انجام دهند، صف واقعی باید تشکیل شود و ای بسا در آن هنگام جای سرصف و ته صف فعلی، باید عوض شود.»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هاروی واینستین» به ۲۳ سال زندان محکوم شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آمریکایی را به جرم تجاوز جنسی به تحمل ۲۳ سال زندان محکوم کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از سی ان ان، این تهیه کننده ۶۷ ساله که با صندلی چرخدار و دستنبد در دادگاه حاضر شده بود سرانجام به سبب اعمال مجرمانه جنسی درجه یک و تجاوز درجه سه باید ۲۳ سال را در زندان ایالتی نیویورک سپری کند. 

در این جلسه دادگاه «هاروی واینستین» خطاب به همه زنانی که او را به سوء رفتار اخلاقی متهم کرده بودند عمیقا احساس پشیمانی کرد. 

ماجرای رسوایی اخلاقی «هاروی واینستین» که اولین بار توسط هفته‌نامه نیویورکر فاش شد، آغاز جنبش‌ Metoo# در هالیوود را موجب شد که هدف آن افزایش توجه به شیوع سوء‌استفاده جنسی از زنان در سینمای هالیوود است.

«واینستین» در ابتدا یکی از بنیانگذاران کمپانی «میرامکس» بود که ساخت فیلم‌های موفق و مستقلی چون «داستان عامه پسند» را در کارنامه داشت و سپس به همراه برادرش «باب» در سال ۲۰۰۵ کمپانی فیلمسازی «واینستاین» را راه‌اندازی کردند.

وی برای تهیه‌کنندگی فیلم «شکسپیر عاشق» در سال ۱۹۹۸ موفق به کسب جایزه اسکار شد و همچنین برای تهیه‌کنندگی تعداد زیادی از نمایش‌ها هفت بار برنده جایزه تونی شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم‌هایی با بهترین سکانس‌های ترسناک + تصاویر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ترس‌های ناگهانی یا اصطلاحا جامپ اسکِر ها، نکته اصلی در فیلم‌های ژانر وحشت است که البته باید گفت تعداد فیلم های کمی در این ژانر موفق هستند.

به گزارش سینماپرس، جامپ اسکرها، همان سکانس‌هایی که مخاطبان را به طور ناگهانی و غیر منتظره تا سر حد ترس و اضطراب می‌برند، معمولا به دلیل کم ارزش و ناکارآمد بودن مورد انتقاد قرار می‌گیرند. چرا که معتقدند این روش صرفا مخاطب را برای چند لحظه ای از جا می‌پراند و هراس طولانی مدت در دل مخاطب نمی‌اندازند.

فاصله بسیار زیادی بین احساس بی قراری در طول فیلم و ترسیدن در یک لحظه آنی است. اولی تا پایان فیلم و یا حتی بیشتر در ذهن شما خواهد ماند و گزینه دوم تنها به ترساندن لحظه‌ای مخاطب فکر می‌کند.

 راه‌های مناسبی نیز برای استفاده از جامپ اسکرها وجود دارد. اگر این ترساندن ناگهانی به جا و به موقع انجام شود می‌تواند مورد توجه قرار بگیرد و تنشی را در مخاطب ایجاد کند. در اینجا فیلم‌های ژانر وحشت که در این موضوع موفق بوده اند را مرور خواهیم کرد.

موجود «Thing»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
فیلم سینمایی «موجود» هیچگاه برای ایجاد بی قراری و ترس در مخاطبان خود به سراغ جامپ اسکرها نمی‌رود و این کار را به طرز شگفت انگیزی با تنش‌های چشمگیر و برخی جلوه‌ها انجام می‌دهد. با این حال یکی از بهترین سکانس‌های ترس ناگهانی در این فیلم قرار دارد. در این فیلم کارکنان پایگاه تحقیقاتی آمریکایی در قطب، با گونه‌ای موجود فضایی روبرو می‌شوند که در واقع مانند انگل بدن موجودات زنده دیگر را آلوده می‌کند و در آن پنهان می‌شود و زمانی که لو می‌رود کالبد جسمانی قربانیان خود را به گونه‌ای ترسناک و خونخوار تغییر می‌دهد.

احضار «Conjuring»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
مجموعه فیلم‌های سینمایی احضار، پر از سکانس‌هایی با ترس‌های ناگهانی است، بعضی از آن‌ها خوب و برخی نیز غیر قابل تحمل هستند. نسخه ۲۰۱۳ این فیلم سینمایی به کارگردانی جیمز وان به دلیل آن که بدون استفاده از صحنه‌های خشونت آمیز، به شدت مخاطب را می‌ترساند بسیار تحسین شده است. داستان احضار درباره خانواده پرون با پنج دختر است که در سال ۱۹۷۱ به یک خانه بزرگ و کهنه در روستایی در ایالت رود آیلند اسباب‌کشی می‌کنند و با نیرویی عجیب و نا شناخته دست و پنجه نرم می‌کنند.

توطئه آمیر «Insidious»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
این فیلم سینمایی نیز که به سبک فیلم‌های «احضار» ساخته شده از ترس‌های ناگهانی زیادی استفاده می‌کند و در مواردی در ترساندن مخاطب موفق ظاهر می‌شود. شاید بهترین سکانس آن نیز زمانی باشد که با چرخش دوربین یک شیطان با صورتی سرخ پشت سر شخصیت اصلی فیلم ظاهر می‌شود. چرا که این سکانس کاملا آرام است و ترس و وحشت آخرین چیزی است که در ذهن مخاطب می‌آید. این فیلم داستان یک زن و شوهر است که پسرشان بدون توضیح وارد کما می‌شود و ارواحی هستند که می‌خواهند از یک بعد دیگری از جهان وارد دنیا شوند و زندگی خود را پس بگیرند و یک بار دیگر زندگی کنند.

مجموعه فیلم‌های مقصد نهایی «Final Destination»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
این مجموعه سینمایی نیز معمولا به خاطر ترس‌های ناگهانی شناخته نمی‌شوند، اما یکی از سکانس های این فیلم که برخورد اتوبوس با یکی از شخصیت‌های فیلم است دلهره زیادی به دل مخاطب می‌اندازد. البته این سکانس کمی هم بی منطق است چرا که ممکن است از خود بپرسید چرا این شخص از صدای اتوبوس متوجه حضور آن نشد، اما در شوکه موفق عمل کرده است. داستان این مجموعه فیلم معمولاً در رابطه با حادثه‌ای وحشتناک است که یک نفر که در آن جا حضور دارد، به‌طور ماوراطبیعی متوجّه اتفاق می‌شود و معمولاً هفت نفر را از آن حادثه نجات می‌دهد و افرادی که نجات پیدا کرده‌اند هم به مرور زمان با اتفاقی ناگوار کشته می‌شوند، تا زمانی که چند نفرِ آخر که هنوز نمرده‌اند جلوی اتفاقاتی که هنوز رخ نداده است را می‌گیرند و خود را نجات می‌دهند.

شوم «Sinister»

فیلم‌های با بهترین سکانس‌های ترسناک
داستان فیلم از این قرار است که اسوالد آلیسون یک نویسنده واقعی جرم و جنایت است. او برای نوشتن داستان جدیدش به خانه‌ای که در آن یک جنایت اتفاق افتاده است، نقل مکان می‌کند. اسوالد در آنجا یک جعبه فیلم ۸ میلیمتری پیدا می‌کند که برای کمک به تحقیقات، فیلم‌ها را نگاه می‌کند و در هر یک از فیلم‌ها داستان قتل یک خانواده در همان خانه است. او متوجه می‌شود که خانواده او نیز در خطر است و به خانه جدیدی نقل مکان می‌کند، اما وضعیت هیچ تغییری نمی‌کند. این فیلم چندین فاکتور را در کنار هم آورده و چندین ترس ناگهانی به موقع را در مخاطب ایجاد می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مورچه خوار» در انتظار دریافت پروانه نمایش – اخبار سینمای ایران و جهان

کیان باباییان تهیه‌کننده سینما، به آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «مورچه خوار» اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، کیان باباییان تهیه‌کننده سینما، درباره آخرین وضعیت تولید فیلم سینمایی «مورچه خوار» به خبرنگاران جوان، گفت: مراحل فنی این اثر به پایان رسید و آماده نمایش شده است.

او افزود: نسخه‌ای از آن را به شورای پروانه نمایش دادیم و منتظر جواب هستیم تا پس از آن برنامه ریزی‌های اکران انجام شود.

این اثر به کارگردانی شاهد احمدلو و تهیه کنندگی کیان باباییان است.

در این فیلم بازیگرانی چون نسرین مقانلو، مهدی کوشکی، رضا شفیعی جم، مارال فرجاد، لیندا کیانی، نیما شاهرخ شاهی، شهین تسلیمی، ایمان اشراقی، سارا منجزی پور، خاطره حاتمی، مجید شهریاری، مجید علیزاده، علی اصغر طبسی، کسری شعبانی، پژواک ایمانی، ارشیا خلیلیان، حامد مصباحی، شهریار حیدری، شیما شهامتی و سمیرا فلاح در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند.

در خلاصه داستان «مورچه خوار» آمده: احمق‌ها را معروف نکنیم…!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» شنبه برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسعود نجفی مدیر کل روابط عمومی سازمان سینمایی از برگزاری اولین جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» در روز شنبه خبر داد.

به گزارش سینماپرس، به دنبال شیوع بیماری کرونا و ضرر سینماداران و سینماگران از تعطیلی سینماها، حسین انتظامی رئیس سازمان سینمایی امروز ۲۱ اسفندماه از تشکیل «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» خبر داد و اعضای آن را معرفی کرد که شامل سیدمحمدمهدی طباطبایی‌نژاد، محمود اربابی و رمضانعلی حیدری خلیلی معاونان سازمان، منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و سیدغلامرضا موسوی تهیه‌کننده هستند.

انتظامی در این حکم تاکید کرد این اعضا به طراحی روش‌هایی در حفظ، جایگزینی و افزایش مصرف فرهنگی در حوزه سینما و پیشنهاد سیاست‌ها و بسته‌های حمایتی برای صنعت سینما و همه دست‌اندرکاران آن بپردازند.

مسعود نجفی مدیرکل روابط عمومی سازمان سینمایی در گفتگو با مهر درباره زمان تشکیل جلسه «کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما» گفت: با توجه به تعطیلات طولانی و مستمر سالن‌های سینما و توقف تولید در ماه‌های پررونق سال ناشی از شیوع ویروس کرونا، پیشنهادات مقدماتی با هدف جبران این ضرر و زیان جمع آوری شده که در اولین جلسه این کارگروه بررسی و کارشناسی می‌شود.

وی افزود: این جلسه روز شنبه ۲۴ اسفندماه برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آلبوم «بهار نو» منتشر شد/ شنیدن آثاری از رضا محجوبی


آلبوم «بهار نو» منتشر شد/ شنیدن آثاری از رضا محجوبی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بسته‌ حمایتی سازمان سینمایی در اختیار چه کسانی قرار می گیرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی اخبار اولیه از بسته حمایتی سازمان سینمایی برای جبران ضرر و زیان سینماها را بیان کرد.

به گزارش سینماپرس، با اعلام روابط عمومی سازمان سینمایی مبنی بر ارائه «بسته حمایتی» در خصوص حل مشکلات اهالی سینما با توجه به تعطیلی سینماهای کشور و ایجاد ضرر و زیان‌های ناشی از آن، دکتر «محمود اربابی» معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی به عنوان یکی از مشاورین رئیس سازمان که در جریان این بسته حمایتی قرار دارد، به سوالات تسنیم پاسخ داد.

این مدیر سینمایی کشور در ابتدا بیان کرد: پیرو تویئت آقای دکتر انتظامی ریاست سازمان سینمایی در خصوص درخواست پیشنهاد و ارائه راه حل از اصحاب فرهنگ و هنر برای مقابله با آسیب کرونا و در عین حال در دنباله این هدف سازمان مبنی بر طراحی بسته‌های حمایتی، جلساتی میان مدیران و معاونین سازمان تشکیل شد و پیشنهاداتی از طرف اعضای جلسات ارائه،  جمع بندی و قرار شد که اقداماتی در این خصوص انجام شود.

اربابی در ادامه گفت: در این مصوبات چند مطلب به عنوان پیش فرض در نظر گرفته شده است که از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. اول اینکه این حمایت‌ها همه مجموعه سینمایی کشور را باید دربر بگیرد. دوم اینکه باید این پروژه از فازبندی برخوردار باشد تا در طی مراحلی اقدامات لازم انجام شود. در خصوص این مراحل و اقدامات نهادهای مرتبط با سازمان سینمایی نیز وارد گفت‌وگو شوند و در مورد محورها بحث شود تا بعد از آن راه حل اجرایی صورت بگیرد.

بخشی از این برنامه‌ها می‌تواند زود اجرایی و اعلام شود و بخشی دیگر لازم است که بعد از بررسی کمیته اجرایی آن به اطلاع بخش‌های مربوطه رسانده شود.

وی اضافه کرد: موضوعاتی هم بود که سریعاً نمی‌شد درباره آن تصمیم گرفت به خاطر اینکه باید دید در ارزیابی، کدام بخش آسیب بیشتری دیده است. در حال حاضر حدود ۲۵ محور پیشنهاد شده است که در حال کارشناسی شدن است و به زودی  اجرایی می‌شود.

اربابی در پاسخ به این سوال که کدام یک از بخش‌های سینمایی بیشتر در این بسته مورد توجه‌اند گفت: بیشترین بخشی که در این بسته حمایتی مورد توجه قرار گرفته‌اند بخش‌های آسیب‌پذیر از تمام حوزه‌های سینمایی و سینماداران خصوصا سینماهای تک سالن و شهرستان‌ها است. به عنوان مثال  پروژه‌هایی که وام از صندق اعتباری هنر و صندوق امید گرفته‌اند و به خاطر تعطیلی کار نمی‌توانند اقساط آن را پرداخت کنند، یا بیمه تکمیلی اهالی صنف که قادر به پرداخت آن نیستند خصوصاً آنهایی که به لحاظ سلامت جسمی در شرایط بیماری کرونا باید مورد مداوا قرار بگیرند، کارکنان سینما و استودیوها که سهم کارفرما برای پرداخت بیمه آنان به تأمین اجتماعی دچار مشکل شده است که در این مورد اخیر سازمان سینمایی وارد عمل می‌شود و آن را پرداخت می‌کند و یا با رایزنی با بیمه تأمین اجتماعی پرداخت آنها با تعویق مواجه می‌شود.

معاون توسعه فناوری سازمان سینمایی در خصوص لغو جشنواره‌های سینمایی که این روزها خبر ساز شده است و انتقال هزینه‌های آنها به سینما گفت: لغو کردن هر برنامه‌ای که حضور عمومی داشته باشد و یا برنامه‌ای ملی باشد بر اساس تشخیص فردی نیست بلکه ستاد ملی مقابله با بحران کرونا و نهایتاً شورای سیاست‌گذاری جشنواره در این خصوص تصمیم می‌گیرد.

علاوه بر آن انتقال هزینه‌های آن به دیگر بخش‌های سینما ممکن نیست زیرا قانون در مورد بودجه این رویدادهای هنری تصمیم گرفته است و آوردن هزینه برگزاری آنها به دیگر بخش‌های سینما غیرقانونی است.  

نهایت کاری که می‌توانیم در خصوص جشنواره‌های سینمایی با فرض ضرورت برگزاری کرد، این است که شکل آنان و ضوابط و مقررات آن را تغییر داد تا خدای ناکرده بیماری گریبانگیر کسی نشود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان منتشر شد


فراخوان چهاردهمین جشنوارۀ ملی موسیقی جوان منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: با وجود نگرانی از شیوع ویروس کرونا، همچنان دست اندرکاران سریال‌های تلویزیونی در کنار مردم ایستاده و کار را زمین نگذاشته‌اند.

به گزارش سینماپرس، ویروس کرونا از ماه دسامبر در کشور چین گزارش و به تدریج همه گیر شد. حالا این ویروس گریبان بسیاری از کشورهای دنیا از جمله ایران را گرفته است؛ در این میان پزشکان و پرستاران در خط مقدم جبهه سلامت مشغول فعالیت هستند و برای سلامت مردم تلاش می‌کنند.

در هر حوزه‌ای در کشور شاهد چنین مجاهدانی هستیم؛ در این گزارش به حوزه رسانه‌ می‌پردازیم که اعضای  آن با وجود شیوع این ویروس همچنان مشغول به کار هستند. البته در بخش رسانه ملی این تلاش بیشتر شده تا بتوانند در نوروز و رمضان و ماه‌های آتی لحظاتی شاد و مفرحی را برای مردم فراهم آورند.

در بخش سریال سازی با توجه به اینکه عوامل بسیاری را پشت صحنه شاهد هستیم، شرایط است، اما بسیاری از پروژه‌ها همچنان در حال تصویربرداری هستند. بسیاری از گروه‌های سازنده فیلم و سریال در صحنه و میدان حضور دارند و کنار مردم به فعالیت روزانه خود ادامه می‌دهند. ما هیچگاه چنین شرایط فشرده‌ای برای رسانه ملی نداشته ایم؛ چراکه تا تعطیلات نوروز زمان کمی باقی مانده است و از پایان تعطیلات نوروز تا آغاز ماه مبارک رمضان هم تقریباً بیست روز فاصله زمانی است و این کار را برای برنامه سازهای ما بسیار فشرده و سخت می‌کند. با این حال برنامه و سریال‌های تلویزیونی با رعایت حداکثری نکات بهداشتی، مراقبت‌های پزشکی و برخی محدودیت‌ها ضبط و پخش می‌شوند.

در ادامه نگاهی به جذاب‌ترین مجموعه‌هایی داریم که قرار است از قاب تلویزیون در آینده ای نزدیک پیشکش مخاطبان شوند:

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

فصل ششم سریال تلویزیونی «پایتخت» قرار است در ایام نوروز سال ۹۹، روی آنتن شبکه یک سیما برود. اهالی سریال «پایتخت ۶» با ادامه تصویربرداری این سریال امید دارند بتوانند در نوروز آتی لحظات خوشی را برای مردم ایران زمین رقم بزنند.

Remaining Time -۰:۱۳

کد ویدیودانلود

عوامل سریال «کامیون» که سریال نوروزی شبکه دو سیماست تلاش می‌کنند تا با رعایت همه اصول بهداشتی و به عشق مردم تصویربرداری سریال را به پایان برسانند.

در همین باره لعیا زنگنه بازیگر این سریال با اشاره به فضای طنز سریال «کامیون» می‌گوید: تلویزیون متعلق به مردم است و ما به عشق مردم در حال تصویربرداری این سریال‌ها هستیم تا اوقات خوشی را برای مردم ایران در قاب تلویزیون فراهم کنیم.

Remaining Time -۱:۴۹

کد ویدیودانلود

فیلم اصلی

راما قویدل کارگردان سریال «ایل‌دا» هم در گفت‌وگویی به ادامه تصویربرداری این سریال در خرم‌آباد همزمان با شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: هیچ‌گونه خللی در کار ما وارد نشده و کماکان مشغول ضبط کارها با رعایت اصول بهداشتی هستیم.

Remaining Time -۱:۱۵

کد ویدیودانلود

فیلم اصلی

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

فیلمبرداری سریال «سلمان فارسی» به کارگردانی داود میرباقری با حضور بازیگران ایرانی و خارجی در قشم انجام می‌شود؛ فیلمبرداری این پروژه تاریخی ۵ سال طول می‌کشد و عوامل سریال در قشم مشغول به کار هستند.

این سریال در مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) تولید می‌شود و جزو تولیدات الف ویژه این مرکز است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

مجموعه « ۸۷ متر» را کیانوش عیاری کارگردانی می‌کند. عیاری نویسنده و تهیه کننده این مجموعه هم هست. در این مجموعه علی دهکردی، مهران رجبی، فریبا کامران، شهین تسلیمی، دیبا زاهدی، حسین سلیمانی، فریده سپاه منصور، محمد بحرانی، سعید پیردوست، ملیکا شریفی، مرحوم حسین محب اهری و … بازی می‌کنند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: علیرضا پوردّوّرانی به همراه همسر، دو دختر و پسرش، خانه‌ای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری می‌کنند. اما روز اسباب کشی متوجه می‌شوند که خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و دو دخترش صبح زودتر از پوردّوّرانی‌ها به خانه رسیده اند و وسایلشان را در خانه گذاشته اند، اما با رسیدن خانواده پوردّوّرانی، ماجرای کلاهبرداری مشخص می‌شود.

مجموعه تلویزیونی «۸۷ متر» به تهیه کنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۴۰ قسمت ۴۵ دقیقه‌ای در حال تولید است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«بعد از آزادی» که سعید سعدی تهیه کننده آن است، به کارگردانی محمدعلی باشه آهنگر ساخته می شود. نویسنده آن هم نیلوفر محلوجی است. خسرو شهراز، رضا داوودنژاد، اندیشه فولادوند، اصغر همت، قاسم زارع، مرتضی اسماعیل کاشی، سام کبودوند، سارا شاهرودیان، حسین باشه آهنگر، رامین سیار دشتی و … «بعد از آزادی» را به قاب تلویزیون می‌آورند.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

فصل دوم مجموعه طنز «نون خ» هم به تهیه کنندگی مهدی فرجی ساخته می‌شود و در ماه مبارک رمضان از شبکه یک روی آنتن می‌رود. همچون فصل قبل، سعید آقاخانی کارگردان و امیر وفایی نویسنده‌اش هستند. بازیگران این فصل هم برای مخاطب آشنا هستند. سعید آقاخانی، فریده سپاه منصور، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، نعیمه نظام دوست و … بازیگران فصل جدید «نون خ» هستند.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

با گذشت نیمی از تصویربرداری سریال «شاه رگ» به کارگردانی سید جلال اشکذری و تهیه کنندگی محمدرضا شفیعی، سید جواد هاشمی و مسعود فروتن جلوی دوربین این سریال رفتند. همزمان با ادامه تصویربرداری این سریال ۳۰ قسمتی در لوکیشن‌های سطح شهر تهران، تدوین «شاه رگ» توسط سودابه سعیدنیا درحال انجام است.

بازیگرانی که در سریال «شاه رگ» نقش آفرینی می‌کنند، عبارتند از: نیما رئیسی، عباس غزالی، مهدی سلوکی، سیروس گرجستانی، آزاده زارعی، امید روحانی، شادی کرم رودی، افسانه کمالی، عطا عمرانی، سپیده خداوردی، مژگان اخلاقی، حلیمه سعیدی، فریده سپاه منصور و محسن بهرامی.

در خلاصه داستان «شاه رگ» که به قلم کریم لک زاده به نگارش در آمده و به روایتی داستانی از دهه شصت می‌پردازد، آمده است: در سال‌های نا آرام پس ازانقلاب در سال ۶۰، گروه ویژه‌ای برای یک عملیات بزرگ فراخوانده شدند. این گروه مسئولیت بزرگی بر عهده دارند؛ چرا که عقربه‌های چندین بمب در تهران در حال حرکت است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«بچه مهندس ۳»؛ علی غفاری در سومین فصل هم کارگردانی مجموعه بچه مهندس را به عهده دارد. این کار به تهیه کنندگی سعید سعدی و نویسندگی حسن وارسته در دست ساخت است. غفاری که سابقه کار تلویزیونی و سینمایی را در کارنامه خود دارد، این بار هم با بازی فرهاد قائمیان، کامران تفتی، مجید مظفری، مونا فرجاد، ثریا قاسمی، روزبه حصاری و … سریالی خانوادگی را تقدیم مخاطبان رسانه ملی می‌کند.

تلاش بی وقفه سریال سازان برای شادی مخاطبان

«بیگانه‌ای با من است»؛ این مجموعه را احمد امینی کارگردانی می‌کند. کارگردانی که علاوه بر سینما، هشت سریال تلویزیونی را در کارنامه خود دارد و از روزنامه نگاران و منتقدان صاحب‌نام سینمایی محسوب می‌شود. بهروز مفید تهیه کننده و فروغ فروهیده نویسنده مجموعه بیگانه‌ای با من است، هستند.

شبنم قلی خانی، پرویز پورحسینی، مهران رجبی، پژمان بازغی، نگار عابدی، شیوا ابراهیمی، پوراندخت مهیمن، امیر یل ارجمند، مهدی فقیه، سپیده خداوردی و … هم ستارگان این مجموعه‌اند که از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» به کارگردانی احمد امینی و تهیه کنندگی بهروز مفید در شیراز به پایان رسیده و عوامل راهی بوشهر شده اند. در شیراز بازیگرانی همچون پژمان بازغی، شبنم قلی خانی و میلاد میرزایی و در بوشهر نیز سامرند معروفی و وحید نفر حضور دارند. نسرین بابایی بازیگر سریال «وارش» نیز یکی از نقش‌های اصلی «بیگانه‌ای با من است» را بازی می‌کند. تصویربرداری این مجموعه تلویزیونی اردیبهشت سال آینده به پایان می‌رسد.

داستان این سریال ۳۰ قسمتی به کارگردانی احمد امینی و نویسندگی فروغ فروهیده، در سال ۷۰-۶۹ می‌گذرد و درباره جا به جایی یک زن خدمتکار با عروس یک خانواده است که یک درام خانوادگی را تشکیل می‌دهد.

مجموعه تلویزیونی «بیگانه‌ای با من است» برای گروه فیلم و سریال شبکه دو سیما تهیه و تولید می‌شود.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«بوم و بانو» هم مجموعه‌ای است که شبکه دو سیما کارگردانی آن را به سعید سلطانی سپرده تا با کمک بازیگرانی همچون مسعود رایگان، بهنام تشکر، مهدی احمدی، فریبا متخصص، محرم زینال زاده، امیر غفارمنش، دیبا زاهدی، ساغر قناعت و … مهمان مخاطبان صداوسیما باشد.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«می‌جان» به کارگردانی مرجان اشرفی زاده هم قرار است در شب‌های ماه مبارک رمضان روی آنتن شبکه سه برود. بهروز شعیبی که در جشنواره فیلم فجر «روز بلوا» را کارگردانی کرد، قرار است در کنار الهام کردا به ایفای نقش در این سریال مناسبتی بپردازد.

در این سریال امیررضا دلاوری، پرویز فلاحی پور، مریم بوبانی، رویا حسینی، گیتی قاسمی، سیاوش چراغی پور، رها خدایاری، وحید آقاپور، مجید پتکی، معصومه قاسمی پور، فریده دریامج، محمدعلی فرمند، شهروز آقایی پور، سونیا سنجری، مریم شعبانی، رضا جوشنی، مهدی فریضه و هاله گرجی به ایفای نقش می‌پردازند.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«سرباز» را حمید نعمت الله و هادی مقدم دوست نوشته‌اند و ستارگانی همچون آرش مجیدی، الیکا عبدالرزاقی، رویا تیموریان، نیما شعبان نژاد، پدرام شریفی، کاوه آهنگر، جمال اجلالی، اسماعیل محرابی، علی‌هاشمی، افسانه کمالی، فرحناز منافی ظاهر، جواد خواجوی، مهتاب ثروتی و … در آن نقش‌آفرینی می‌کنند. محمدرضا شفیعی هم تهیه کننده این مجموعه است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«نیوجرسی» به کارگردانی سیامک انصاری و جواد رضویان در مرحله تصویربرداری است. تهیه کننده نیوجرسی هم مهدی فرجی است. این مجموعه را هم بازیگران نام آشنایی همچون سیامک انصاری، جواد رضویان، الیکا عبدالرزاقی، سروش جمشیدی و هادی کاظمی‌به روی آنتن می‌برند.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

قصه «زیرخاکی» را هم جلیل سامان نوشته و خودش در دست کارگردانی دارد. پژمان جمشیدی، گوهر خیراندیش، ژاله صامتی، نادر فلاح، ایرج سنجری، اصغر نقی‌زاده و … از ستارگان این مجموعه هستند. رضا نصیری نیا تهیه کنندگی این مجموعه را به عهده گرفته است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

مجموعه نفوذ هم یکی از سریال‌های در دست ساخت در رسانه ملی است که در رده مجموعه‌های الف ویژه قرار می‌گیرد و از سریال‌های پرچهره تلویزیونی است. جواد شمقدری نویسنده و کارگردان این مجموعه است که ستارگانی همچون احمد نجفی، حمید گودرزی، رحیم نوروزی، علیرام نورایی، صالح آقامیرزایی، جلیل فرجاد، شهره لرستانی، زهرا سعیدی، کاوه سماک باشی، امیرمحمد زند و … را در آن به بازی گرفته است. محسن علی اکبری تهیه کننده این مجموعه است. «نفوذ» روایتگر تاریخ انقلاب از پیش از انقلاب تا پایان جنگ تحمیلی است.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

«جشن سر برون» هم به کارگردانی مجتبی راعی از دیگر سریال‌های الف ویژه رسانه ملی است. کارگردان این کار، مجتبی راعی است. او همراه با مهدی حمزه متن این سریال را نوشته و حسن نجاریان تهیه کنندگی آن را به عهده دارد. این مجموعه هم به روایت دوران قبل از مشروطه می‌پردازد و از بازیگران آن می‌توان به حسین محجوب، محمود پاک نیت، نادر فلاح، لیلا اوتادی، فرخ نعمتی، قاسم زارع، داریوش کاردان، میرطاهر مظلومی، رامین ناصر نصیر، مهدی فقیه، کریم اکبری مبارکه، صدرالدین حجازی، بیوک میرزایی، ارسلان قاسمی، مهران نائل، جواد قامتی و … اشاره کرد.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

ابوالقاسم طالبی پس از ساخت دو مجموعه «بازگشت پرستوها» و «به کجا چنین شتابان»، ساخت مجموعه‌ای را عهده‌دار است که به مسائل روز جامعه توجه دارد. «طلاق» جزو آثار الف فاخر تلویزیون است که در مرکز سیمافیلم تهیه می‌شود. او قصه‌ای در هم تنیده شده را طراحی و به نگارش در آورده که به مسائل اجتماعی می‌پردازد و در دل قصه‌ها نگاهی به مفاسد اقتصادی نیز شده است؛ بنابراین گزارش، تاکنون ۳۰ درصد از تصویربرداری مجموعه انجام شده و این سریال علاوه بر تهران در چند کشور خارجی نیز تصویربرداری خواهد شد.

در این مجموعه تلاش شده تا علاوه بر حضور بازیگران باسابقه عرصه سینما و تلویزیون از دانش‌آموختگان بازیگری در دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی استفاده شود و در کنار بازیگران نام آشنا، چندین چهره جدید معرفی خواهند شد که پس از فراخوان‌های گسترده و تست‌های بازیگری از میان دانش‌آموخته‌های بازیگری و بازیگران کمتر دیده شده تئاتر برگزیده شدند.

تلاش بی‌وقفه سریال‌سازان در روزهای کرونایی/ ساخت ۲۰ سریال برای تلویزیون + فیلم و عکس

سریال «رعد و برق» بهروز افخمی این روزها در اهواز تصویربرداری می‌شود و استان گلستان مقصد بعدی این سریال برای ادامه فیلمبرداری خواهد بود. پیش‌تولید سریال از مردادماه آغاز شده و تمام مناطق سیل‌زده از سال گذشته (استان‌های خوزستان، لرستان، گلستان و …) در این اثر دیده می‌شوند.

شهرام قائدی، رضا توکلی، مهدی زمین‌پرداز، محمد مختاری، کاوه سماک‌باشی، سپیده موسوی، ویدا موسوی، امیر موسوی بازیگرانی هستند که تاکنون برای ایفای نقش انتخاب شده اند.

«سریال افرا» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان و تهیه کنندگی مجید مولایی، به قلم پدرام پورامیری ساخته می شود. بازیگرانی چون مسعود کرامتی، وحید رهبانی، خاطره اسدی، مریم سرمدی، بهادر مالکی، مریم بوبانی و … در این سریال جلوی دوربین رفته اند.

مشاهده خبر از سایت منبع