X

بایگانی اردیبهشت 3, 1399

دفتر سینمایی

جزئیات کامل برگزاری بازار آنلاین جشنواره فیلم کن – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازار آنلاین جشنواره بین‌المللی فیلم کن از ۲۲ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰، مصادف با ۲ تا ۶ تیر ۹۹ برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، جشنواره بین‌المللی فیلم کن جهت حمایت از فعالان حرفه‌ای عرصه سینما، بازار فیلم خود را با عنوان اصلی Marché du Film از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ ژوئن ۲۰۲۰ مصادف با ۲ تا ۶ تیر ۱۳۹۹ به شکل آنلاین برگزار می‌کند.

در روزهای سخت شیوع کرونا در سراسر دنیا و چشم‌اندازهای شکننده برای حیات آینده سینما، جشنواره کن تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک زمین بازی نیست. تیری فرمو، دبیر هنری جشنواره فیلم کن اعلام کرد: هیچ‌کس نمی‌داند در نیمه دوم سال چه اتفاقی می‌افتد و آیا می‌توان رویداد اصلی جشنواره را در سال ۲۰۲۰ برگزار کرد یا خیر؟ بنابراین کن تصمیم گرفته است تا خود را با اتفاقات این سال عجیب و غریب وفق دهد.

نخستین اقدام در این زمینه ایجاد بازار فیلم‌ آنلاین است که توسط ژروم پایلارد – مدیر اجرایی بازار فیلم کن- راه‌اندازی شده است. وی گفته است که این نوع از بازار آنلاین فیلم بعد از گفتگو و مشورت با بسیاری از فعالان حرفه‌ای عرصه سینما در سراسر جهان ایجاد شده است.

بازار آنلاین فیلم تلاش دارد تا با ایجاد بخش‌های مختلف از جمله جلسات آنلاین، تجربه حضور زنده و واقعی در بازار را برای مخاطبان خود رقم زند. این نوع از بازار، راهکار خلاقانه‌ای است تا همچنان حلقه ارتباطی بین فعالان حرفه‌ای عرصه سینما با یکدیگر حفظ شود.

بر اساس اعلام «ژروم پایلارد»، طبق نظر سنجی که میان توزیع‌کنندگان فیلم انجام شده، حدود ۸۰ درصد آنها موافق با برگزاری بازار فیلم کن به شکل آنلاین بوده‌اند و ۶۶ درصد آنها آمادگی و ظرفیت خرید پروژه‌های فیلم‌های تکمیل شده و یا در مرحله پُست-پروداکشن (پس از تولید) و همچنین آثار نوشتاری را دارند.

به گفته مدیر اجرایی بازار فیلم کن بخش آنلاین بازار جایگزین وجه فیزیکی آن نمی‌شود اما تلاش می‌شود تا حداقل بخشی از آن به شکل آنلاین بازآفرینی شود. این بازار با ارائه یک بستر حرفه‌ای و کارآمد شرایط را برای نمایش فیلم‌ها، خرید فیلم‌ها، تأمین مالی پروژه‌ها و ملاقات شرکت‌کنندگان با یکدیگر در فضای آنلاین فراهم می‌کند و همچنین در حال آزمایش مدل بازار آنلاین فیلم برای تمام فعالان حرفه‌ای عرصه سینما که زمان یا امکان حضور در کن را ندارند است.

بر اساس این خبر، جزئیات برپایی بازار آنلاین فیلم کن به شرح زیر است:

۱- ایجاد غرفه‌های مجازی برای فروشندگان فیلم: تمام کمپانی‌های فروش فیلم، قادر خواهند بود تا به شکل آنلاین با خریداران خود ارتباط برقرار کنند و نمونه فیلم‌ها و پروژه‌های جدید خود را در یک فضای اختصاصی آنلاین به نمایش بگذارند. این غرفه‌ها دقیقاً معادل دیجیتال غرفه‌های فیزیکی در بازار فیلم کن است.

۲- ایجاد غرفه‌های مجازی برای نهادها و سازمان‌های سینمایی: نهادهای سینمایی از سراسر جهان می‌توانند جلسات خود را به شکل آنلاین و در یک فضای ویژه جهت معرفی ظرفیت‌های سینمای ملی و همچنین حمایت از تهیه‌کنندگان جهت تولید پروژه‌هایی با مضامین مورد نظر خود برگزار کنند.

۳- برگزاری جلسات ویدئویی: تمام شرکت‌کنندگان می‌توانند از طریق اپلیکیشن‌های طراحی شده توسط بازار فیلم کن، درخواست خود را جهت تنظیم وقت ملاقات و انجام تماس تصویری با افراد مد نظر خود ساماندهی کنند.

۴- نمایش آنلاین فیلم‌ها: جهت تماشای فیلم‌های تکمیل شده و فیلم‌هایی که در مرحله پس از تولید قرار دارند و همچنین ارائه نمونه‌های تصویری کمپانی‌ها جهت انجام پروژه‌های آتی، حدود ۱۵ سینمای مجازی طراحی شده که با زمان بندی مشخص اجازه تماشا و مذاکره را به افراد می‌دهد. این پلتفرم تحت فناوری سیناندو آماده شده و ضریب امنیتی بسیار بالایی دارد. سیناندو اولین پلتفرمی است که در سال ۲۰۰۳ میلادی و در بازار فیلم کن ایجاد شد تا به عنوان یک هدایت‌گر منحصر به فرد در زمینه تقویت عرصه سینما عمل کند. این پلتفرم شامل اطلاعات سینماگران، پروژه‌های در حال تولید سینمایی، فیلم‌های تکمیل شده و … است.

۵- برنامه‌ها و کنفرانس‌ها:

تمام برنامه‌ها و کنفرانس‌های بخش‌های مختلف جشنواره فیلم کن از جمله:

Cannes Docs, Cannes Next, Producers Network, Goes to Cannes Frontières or Fantastic ۷ به فضای دیجیتال منتقل شده است. این فضا فرصتی برابر برای تمام تهیه‌کنندگان، ایده‌پردازان، کمپانی‌های فیلم و … فراهم می‌سازد تا پروژه‌ها و برنامه‌های آینده خود را ارائه دهند.

همچنین این بخش شامل برگزاری جلسات میان آهنگسازان، تهیه‌کنندگان، ناشران کتاب خواهد بود. بخش Cannes XR  که حامی بزرگ صنایع و سرگرمی‌های خلاق است، پروژه‌های خود را در محیطی خاص ارائه می‌دهد که می‌توان با هدست‌های VR آن را تماشا کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تغییر ساختار «ماه خدا» به دلیل شرایط کرونا – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید عباسی تهیه‌کننده برنامه سحرگاهی «ماه خدا» شبکه یک سیما بیان کرد امسال به دلیل شرایط کرونا و برگزار نشدن مراسم های دعا و مناجات ساختار این برنامه را تغییر دادیم.

به گزارش سینماپرس، سعید عباسی تهیه‌کننده برنامه «ماه خدا» شبکه یک گفت: برنامه «ماه خدا» با ساختار فعلی تقریباً قدیمی‌ترین برنامه سحرگاهی تلویزیون است که همچنان ادامه پیدا کرده است و به صورت ثابت پخش می‌شود. در سال‌های مختلف افراد متفاوتی تولید این برنامه را بر عهده داشتند، من نیز حدود ۱۰ سالی است که تهیه‌کننده این برنامه هستم.

وی درباره رویکرد و هدف اصلی برنامه «ماه خدا» توضیح داد: رویکرد این برنامه به لحاظ محتوایی آماده‌سازی مردم برای لحظات معنوی سحر است. در همه این سال‌ها رویکرد اصلی برنامه همین موضوع ولی با ساختارهای مختلف بوده است.

عباسی درباره تغییرات ایجاد شده در این برنامه گفت: امسال «ماه خدا» از سه استودیوی مختلف و با چهار مجری روی آنتن می‌رود. هادی صلح‌جو در استودیوی «بام تهران» هر شب با حجت‌الاسلام رفیعی گفتگو می‌کند. در استودیوی «رادیو» بهروز رضوی و علیرضا کنگرلو مدح‌خوانی خواهند کرد.

وی افزود: در استودیوی «تولید» نیز مانند سال قبل حسن سلطانی اجرای زنده برنامه را به عنوان مجری اصلی بر عهده خواهد داشت.

این تهیه‌کننده ادامه داد: امسال با توجه به وضعیت کرونا در کشور به دلیل این که امکان برگزاری مراسم‌های دعا و مناجات وجود ندارد رویکرد اصلی برنامه این است که این خلأ را برای مخاطبان پر کند. بنابراین فضای کلی برنامه پخش ادعیه و مناجات است و برای این کار در ساختار برنامه تغییر ایجاد کردیم.

عباسی درباره استفاده از جنبه‌های خلاقانه «ماه خدا» در شرایط کرونایی گفت: در برنامه، بخشی به نام «نائب‌الزیاره» داریم که با توجه به تعطیلی اماکن متبرکه از مردم می‌خواهیم تا کسانی که نزدیک بقاع متبرکه هستند برای ما از فضا و خیابانی که منتهی به بقاع متبرکه می‌شود تصویر بفرستند تا به صورت یک کلیپ دو، سه دقیقه‌ای قبل از دعای سحر پخش کنیم.

وی افزود: همچنین ختم دست جمعی قرآن را از روز اول ماه رمضان در نظر داریم. مردم می‌توانند عدد یک را به سامانه ۳۰۰۰۰۱۱۱ ارسال کنند تا یک صفحه از قرآن برای آنها فرستاده شود؛ به این ترتیب امیدواریم ده‌ها ختم قرآن در طول هر روز داشته باشیم.

تهیه‌کننده برنامه سحرهای رمضان شبکه یک با اشاره به آغاز برنامه از ساعت ۲ بامداد بیان کرد: قرار است که مهدی سلحشور از قم برای ما روزانه قطعاتی را ارسال کند. این قطعات شامل مناجات‌هایی است که در کنار یک آشپزخانه خوانده می‌شود. این آشپزخانه در روز ۵ الی ۶ هزار سحری آماده و بین اقشار نیازمند جامعه تقسیم می‌کند و عملکرد این افراد خیر نیز پوشش داده خواهد شد.

عباسی در پاسخ به این پرسش که «ماه خدا» برای جذب قشر نوجوان و جوان چه برنامه‌ای تدارک دیده است، گفت: شبکه یک، شبکه سراسری است و مخاطب آن عام‌تر است اما ما از این گروه سنی هم غافل نبودیم. به طوری که طرح ختم قرآن را به عهده نوجوانان گذاشته‌ایم که همه آنها از حافظان قرآن و رتبه‌های برتر بین‌المللی هستند.

وی همچنین درباره اینکه «ماه خدا» با توجه به فرمایشات رهبری در نیمه شعبان چقدر از مفهوم انتظار در برنامه خود استفاده می‌کند، اظهار داشت: فضای کلی برنامه چون معنوی است بخش مهمی از صحبت‌های ما به ویژه در پنجشنبه شب‌ها در مورد موضوع انتظار فرج است. «ماه خدا» برنامه‌ای است که ساختارش بر اساس همین موضوع شکل گرفته و در واقع این موضوع در کلیت برنامه تنیده شده است.

امسال، همدلی باید حالت فردی و اجتماعی به خود بگیرد

حسن سلطانی مجری این برنامه رمضانی درباره تشویق مردم به مواسات و همدلی نیز گفت: مواسات و همدلی در نفس ماه رمضان وجود دارد که این امر در این برنامه ۲ حالت دارد. یکی در حوزه خودسازی‌های فردی که در نهان ماه مبارک رمضان مستتر است و دیگری مردم را به کارهای خیر دعوت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه ماه رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است افزود: شرایط امسال این توقع را در جامعه به وجود می‌آورد که این برکت باید حالت فردی و اجتماعی به خود بگیرد. اگر فردی تا امروز خیلی به این امر و عمل به سیره پیامبر خاتم (ص)، که همه را به احسان و انفاق دعوت می‌کردند توجه نداشته است، ماه رمضان فرصت خوبی را در اختیار این افراد می‌گذارد.

مجری برنامه «ماه خدا» با اشاره به جایگاه یتیم نوازی و دستگیری از مستمندان در این ماه تصریح کرد: در سحرهای سال‌های گذشته مردم را به این امور دعوت کرده ایم؛ این موارد وقتی حالت اجتماعی به خود بگیرد بروز و ظهورشان یک جنبه عمومی‌تری پیدا می‌کند لذا ما نیز در سحرهای ماه رمضان سعی می‌کنیم به این نکته‌ها توجه کنیم.

سلطانی در ادامه خاطرنشان کرد: برنامه‌های ویژه سحر با مخاطبان داخل خانه همراه است، اما با میان برنامه‌ها، آواها و نواهای مذهبی و مناجات خوانی زنده‌ای که در برنامه داریم سعی می‌کنیم که خلأ مجالسی را که مردم نمی‌توانند در ایام رمضان در آن شرکت کنند، پرکنیم.

مجری «ماه خدا» درباره پرداختن به مفهوم انتظار در این برنامه گفت: معمولاً در سحر ماه رمضان به امام زمان (عج) عرض ادب داریم به ویژه در بامدادهای جمعه به بحث انتظار به طور خاص می‌پردازیم اما در سایر روزهای هفته نیز در ارتباط با موضوع انتظار و اینکه یک منتظر واقعی چه کسی است و چه وظایفی دارد مباحثی را نیز برای این بخش‌ها در نظر گرفتیم که ارائه می‌کنیم.

برنامه «ماه خدا» از بامداد جمعه ۵ اردیبهشت به پیشواز ماه مبارک رمضان می‌رود و تا ۲۰ دقیقه بعد از اذان صبح به طور زنده ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«خروج» بخشی از درد دل و مشکلات مردم را بیان کرده/ سینماگران ما تمایل ندارند از این حرف‌ها بزنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جت الاسلام نصرالله پژمان‌فر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: «خروج» سهمی واقعی از مردمی که در جامعه حضور دارند را نشان داده است. این برای من ارزش است.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، کووید ۱۹ یا همان کرونا ویروس زندگی بسیاری از انسان‌ها در سراسر کره خاکی را دچار دگرگونی کرده است. این روزها بیش از ۲۰۰ کشور دنیا درگیر کرونا شده‌اند و جوامع مختلف از پیشرفته تا کم‌برخوردار و عقب مانده با شرایط قرنطینه روزگار سپری می‌کنند و روزگاری نو و البته غریب برای حیات بشری در حال سپری شدن است.

در چنین شرایطی که انسان به عنوان یک موجود اجتماعی باید با دوری از جمعیت زندگی کند، پیشنهادهای تازه همیشه جذابند. تا اینجا پیشنهادهایی که اینا در ایران دیده شده‌اند صرفا از جنس معرفی کتاب و البته فیلم‌های چندبار دیده شده بوده‌اند و رنگ و بویی از تازگی نداشته‌اند. گویی رقابتی شکل گرفته تا جمعیت هشتاد و چند میلیونی همه کتاب‌ها را بخوانند و همه فیلم‌های تا امروز اکران شده را ببینند، بلکه کسی به فکر ابتکارات تازه بیافتد!

اما در این میان اتفاقی تازه در سینمای ایران شکل گرفت. تهیه کنندگان فیلم سینمایی «خروج» تصمیم گرفتند پیش از اکران فیلم‌شان در سالن‌های سینما آن را روانه شبکه نمایش خانگی و VOD کنند. این تصمیم به زعم بسیاری از کارشناسان سینما، با جسارت و ریسکی بسیار بالا اتخاذ شد که پرداختن به آن، سوژه‌ای جذاب و مهم برای رسانه‌ها به شمار می‌رود.

بری اینکه بررسی شود آیا سینمای ایران به لحاظ زیرساخت و البته جنس فرهنگ رایج در بین مخاطبین آن، آمادگی چنین اکران و پخشی را دارد یا خیر؛ دانستن نظرات مسولین فرهنگی خالی از لطف نیست. بالاخص مسولینی که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر فرهنگ را در مجلس شورای اسلامی شورای اسلامی به عهده دارند.

نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در دهمین دوره مجلس شورای اسلامی است که در کمیسیون فرهنگی مجلس نیز عضویت دارد. وی در سال‌های گذشته ریاست این کمیسیون در مجلس را نیز عهده دار بوده و بدون شک نظرات وی در خصوص فیلم سینمایی «خروج» و اقدام اخیر آن در شرایط حساس و کرونایی کشور حائز اهمیت است.

داشتن راهکاری تازه در شرایط بحرانی یک ارزش است

پژمان‌فر در گفتگو با خبرنگار سینماپرس در این خصوص گفت: در شرایط جدید داشتن راهکار برای ارائه خدمات به مردم یک ارزش تلقی می‌شود. اگر خدمت ما فقط برای روال عادی و طبیعی باشد و نتوانیم در شرایط ویژه خدمات مورد احتیاج مردم اعم از فرهنگی یا غیره را به آنها ارائه دهیم به نظرم نشانه ضعف است.

عضو کمیسیون فرهنگی دهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: ما باید بتوانیم در همه شرایط، حتی در اوضاع بحرانی آماده ارائه خدمات باشیم. فرض کنید در یک منطقه سیل زده یا زلزله زده در اوج غم و غصه مردم و بحران روحی روانی، اکران کردن و نمایش فیلم و یا برگزاری نمایشگاه و سایر فعالیت‌های فرهنگی نمایش‌گر اوج توانمندی در یک عرصه به شمار می‌رود.

پخش اینترنتی «خروج» در شرایط فعلی جامعه بسیار ارزشمند است

نماینده مردم مشهد و کلات در خانه ملت گفت: تصمیم پخش اینترنتی فیلم سینمایی «خروج» در شرایط فعلی جامعه، تصمیمی بسیار ارزشمند و اتفاقی بسیار میمون و مبارک است. منتهی باید زمینه سازی کرد تا استفاده افراد از این خدمات، شرایطی را ایجاد نکند که موقعیت و سرمایه کسی که تهیه کننده اثر بوده لطمه ببیند.

پژمان‌فر در ادامه افزود: بایستی در ابتدای پخش این فیلم فرهنگسازی لازم برای قاچاق نشدن آن صورت گیرد. بایستی به مردم گفت که این کار ‌می‌تواند بشرط رعایت شدن حقوق سرمایه گذاران آن آغازگر یک حرکت بزرگ در سینمای ایران باشد. در غیر این صورت این راه برای همیشه بسته خواهد شد.

«خروج» بخشی از درد دل و مشکلات مردم را بیان کرده/ سینماگران ما تمایل ندارند از این حرف‌ها بزنند

وی در خصوص لزوم حمایت از «خروج» به عنوان یک اثر هنری خاص افزود: «خروج» یک اثر فرهنگی است که بخشی از درد و دل مردم و مشکلات آنها را بیان می‌کند و به سراغ موضوعاتی رفته که در جامعه دیده نمی‌شود. معمولا افرادی که در هنر و مخصوصا سینمای ایران هستند کمتر میل دارند چنین حرف‌هایی را در جامعه انعکاس بدهند.

حجت الاسلام نصرا… پژمان‌فر در مورد ابراهیم حاتمی کیا و سوژه بیستمین فیلمش گفت: بهرحال حاتمی کیا کسی که آمده و به رغم همه فشارهایی که تحمل می‌کند پای آرمان خود ایستاده است. او حرف واقعی مردم را بیان کرده و در «خروج» سهمی واقعی از مردمی که در جامعه حضور دارند را نشان داده است. این برای من ارزش است.

وظیفه خود می‌دانم از تلاش‌های خالصانه حاتمی کیا قدردانی کنم

پژمان‌فر که سابقه حضور چندین ساله در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در دوره‌های مختلف را بر عهده داشته، در خصوص کارنامه ابراهیم حاتمی کیا در سینمای ایران گفت: آقای حاتمی کیا چهره‌ای نیست که نیاز به تعریف داشته باشد. او در حوزه مباحث تکنیکی و فنی توانسته آثار خوب و قابل دفاعی را عرضه بکند، آنهم با توجه به تمام محدودیت‌هایی که در این عرصه وجود دارد. حاتمی کیا در مباحث مضمون و محتوا هم توانسته قصه‌های خوبی را مطرح کند که سینمای ایران کمتر به آنها پرداخته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در خاتمه بیان داشت: من حتما از حاتمی تقدیر و تشکر می‌کنم و اگر جایی مراسمی برای قدردانی از وی برگزار شود وظیفه خودم می‌دانم که بواسطه تلاش‌های خالصانه او در این مراسم شرکت کنم. از همین جا به این کارگردان ارزشمند دست‌مریزاد و خداقوت می‌گویم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

توقیف «زیرخاکی» فقط اپوزیسیون را خوشحال می‌کند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: به نظر می رسد که اپوزیسیون از پخش نشدن این کار خوشحال می‌شود، چون عوامل “زیرخاکی” به دنبال افشای ماهیت پهلوی بوده‌اند.

به گزارش سینماپرس، خبری در فضای مجازی کنداکتور رمضانی سیما را تحت‌الشعاع قرار داد: “توقیف زیرخاکی”. سریالی که جلیل سامان کارگردانی کرده و بازیگران صاحب‌نامی هم دارد. تیزر این سریال و اخبار مربوط به آن بارها از تلویزیون و رسانه‌های جمعی پخش شده و مردم در جریانش قرار گرفته‌اند. سؤال بسیاری این است که چرا توقف؟

توقیف احتمالی “زیرخاکی” ربطی به محتوا و ممیزی ندارد و شاید با کوتاه شدن برخی سکانس‌های مرتبط با حضور خانم بازیگر مشکل حل نشود. هنوز رسماً جایگزینی برای این سریال و نرسیدن آن به پخش شبکه ۱ نرسیده است و مسئولین مربوطه هم اعلام سکوت کرده‌اند. اما ظاهراً برمی‌گردد به رفتار حاشیه‌ساز گوهر خیراندیش بازیگر این سریال که چندی پیش به مراسم خارج از عرف ازدواج دخترش در خارج از کشور رفته بود. تا این لحظه مشخص نیست “زیرخاکی” رنگ آنتن رمضانی را می‌بیند یا خیر؟

به نظر می‌رسد آنطور که خبردار شدیم تلویزیون در حال تصمیم‌گیری است اما چند سؤال درباره حاشیه‌های “زیرخاکی” به ذهن می‌رسد. آیا تلویزیون پیش‌بینی برای جلوگیری از رفتارهای نا به هنجار بازیگران سریال‌ها داشته است؟ شواهد نشان می‌دهد سیمافیلم در قراردادهایی با تیم سازنده، چه کار اولی‌ها و چه حرفه‌ای‌ها تعهداتی می‌گیرد یعنی ضوابطی تنظیم می‌شود تا اجازه رفتارهای نا به هنجار و خلاف عرف نداشته باشند.

ضبط سکانس‌های مربوط به گوهر خیراندیش تمام شده بود و برای مراسم دخترشان به خارج از کشور رفته‌اند؛ آیا کاری که هزینه چند میلیاردی با کارگردان و بازیگران صاحب‌نام ساخته شده و مربوط به انقلاب اسلامی است باید به تاوانِ، رفتار غیراصولی و غیرحرفه‌ای بازیگرش پخش نشود؟ سریالی که غیرمستقیم و زیرپوستی حکومت پهلوی و ماهیت آن را افشا کرده است. کاری که با این هدف‌گیری درست آمده آیا تصمیم منطقی است که با این هزینه میلیاردی که از بیت‌المال شده، سریال به راحتی کنار گذاشته شود. یا بهتر است که از این سرمایه کشور و تلویزیون در شرایطی که به علت کرونا حادث شده مردم از دیدن یک اثر هنری، با پیام ارزشمند محروم شوند.

به نظر می رسد که اپوزیسیون از پخش نشدن این کار خوشحال می‌شود، چون عوامل “زیرخاکی” به دنبال افشای ماهیت پهلوی بوده‌اند. در واقع پخش یا عدم پخش آن بازی دو سر باخت است. حالا تلویزیون اقدام جبرانی‌اش چه می‌تواند باشد طبق قراردادی که دارد از بازیگر مربوطه شکایت کند که باعث حاشیه‌ساز شدن این سریال شده است؟ و این پرسش را داریم که مسئولین رسانه‌ملی آیا در این جهت پیگیری‌های حقوقی و شکایت علیه بازیگر مربوطه کرده‌اند تا جلوی رفتارهایی مشابه را که ممکن است حتی برای هر سریال در حال پخش دیگری رخ بدهد گرفته شود؟

ظاهراً شرایط یادآور این ضرب‌المثل است گنه کرد در بلخ آهنگری/ که شوشتر زدند گردن مسکری.  بهتر است مدیران تلویزیون بدون تسلیم‌شدن به حاشیه‌سازی‌ها با یک تصمیم منطقی و به نفع بیت‌المال با بازیگر خاطی برخورد کنند و دیگر با چنین فرد یا افرادی همکاری نکنند تا اینکه از پخش ۳۰ قسمت یک سریال یعنی بیش از ۱۰۰۰ هزار تولید صرف‌نظر کنند.

شنیده‌ها حکایت از آن دارد که سیمافیلم تمهیدات لازم را در این زمینه اندیشیده است.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عشق و علاقه در کار صدا حرف اول را می‌زند/رادیو علیرغم سختی، پول خوبی ندارد – اخبار سینمای ایران و جهان

شمسی فضل اللهی گفت: رادیو و کار صدا سختی‌های بسیاری دارد، اما متاسفانه نتیجه مالی خوبی ندارد.

به گزارش سینماپرس، شمسی فضل اللهی بازیگر و گوینده رادیو در گفتگو با خبرنگاران جوان، بیان کرد:صدا هم مانند چهره و همانند تمام عوامل طبیعت خالقی دارد که من به شخصه از این خالق بزرگ تشکر می‌کنم.

بازیگر و گوینده رادیو در ادامه گفت:صدای ماندگار به صدای کسی گفته می شود که عاشقانه و باعلاقه کار کند. چراکه به نظر من بدون عشق و علاقه، کار ارزشی ندارد حتی دیگران هم نمی‌توانند قبول و از آن استقبال کنند.

عشق و علاقه در کار صدا حرف اول را می‌زند/رادیو علیرغم سختی، پول خوبی ندارد

او افزود:رادیو و تلویزیون رسانه های مهمی هستند و من به تمام عوامل آن سلامی ویژه دارم. من قبول دارم که برای یک خروجی خوب، علاوه بر صدا، متن و نمایشنامه هم باید خوب باشد تا مردم آن چیزی را که می‌بینند و می‌شنوند باور کنند.

فضل اللهی مطرح کرد: رادیو و کار صدا سختی‌های بسیاری دارد، اما متاسفانه نتیجه مالی خوبی ندارد و هستند جوانانی که در این زمینه قدم گذاشتند و درآمدهای خوبی دارند.

بازیگر و گوینده تلویزیون گفت: هیچکس برای ماندگار شدن نمی‌تواند نقشه بریزد چراکه صدا وقتی ماندگار می‌شود که دلبستگی ایجاد کند و اعتماد و اعتقاد در کار باشد.

عشق و علاقه در کار صدا حرف اول را می‌زند/رادیو علیرغم سختی، پول خوبی ندارد

او گفت :خاطره ای به یاد دارم از زمانی که یکبار  تهیه کننده یکی از برنامه ها، صدای  قسمتی از یک نمایشنامه را برای من پخش کرد و از من سوال پرسید که این صدای کیست؟ کمی که گوش دادم صدای یکی از کاراکترها که آقا بود را شناختم و گفتم آقای نوذری است اما  صدای گوینده زن را نشناختم؛ آن صدای  خودم در جوانی بود.

فضل اللهی گفت: کار وقتی درست است که شخص گوینده در محیطی که کار می‌کند احساس راحتی کند و بتواند با محیط ارتباط خوبی برقرار کند تا بتواند حس خوبی را  انتقال دهد و هرکسی که در این عرصه قدم می‌گذارد باید مطالعه‌ بسیار زیادی داشته باشد، این کار آنگونه که از دور می بینید، نیست و بسیار سخت است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پیکر فضل‌الله اویسی فردا به خاک سپرده می‌شود


پیکر فضل‌الله اویسی فردا به خاک سپرده می‌شود

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تداوم پخش «دورهمی» در ماه رمضان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رسانه ملی در ماه رمضان برنامه های مختلفی را تدارک دیده که «دورهمی» هم یکی از برنامه های شبکه نسیم در ماه میهمانی خداست.

به گزارش سینماپرس، برنامه ترکیبی «دورهمی» با اجرا و کارگردانی مهران مدیری روی آنتن می‌رود.

این برنامه با دعوت از میهمانان و چهره‌های مختلف قرار است در ماه مبارک رمضان  طبق روال معمول چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ساعت ٢٣ از شبکه نسیم پخش شود.

باز پخش این برنامه هم در ساعات ۰۶:۰۰صبح، ۱۱:۰۰ صبح و ۱۷:۰۰بعدازظهر روز بعد خواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوانی در روز معمار


فراخوانی در روز معمار

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمسخر یک پاکبان توسط «سحر قریشی»+فیلم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ویدئویی از تمسخر یک پاکبان زحمتکش توسط «سحر قریشی» در فضای مجازی منتشر شده است.

به گزارش سینماپرس، در ویدیویی که از سحر قریشی منتشر شده، خانم بازیگر روپوشی سبز رنگ بر تن دارد و با دوستان خود در حال خندیدن و شوخی است؛ شخصی که فیلم می‌گیرد از قریشی در خصوص آخرین پروژه سینمایی که در این روزهای کرونایی می‌خواهد بازی کند می‌پرسد و از او می‌خواهد تا مردم رو به ورزش تشویق و ترویج کند؛ سحر قریشی در یک صحنه به سراغ پاکبان که از فرط خستگی لحظه‌ای بر نیمکت پارک نشسته، می‌رود و ژستی خاص رو به دوربین گرفته و می‌گوید: آقا ببین من لباسم رو با رفیقم سِت کردم.

پاکبان مذکور که غافلگیر شده، پس از شنیدن این جمله خطاب به خانم بازیگر می‌گوید: اِ برو.

پس از این قریشی به سمت دوستان خود می‌آید و با لحنی تمسخرآمیز و درحالیکه می‌خندد، می‌گوید: میگه برو. همین مونده بود اینم به من بگه برو.

البته انتشار کلیپ سحر قریشی در فضای مجازی و توهین به  یک پاکبان با واکنش‌های منفی بسیاری همراه شد. در همین رابطه «حجت نظری» عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در صفحه توئیتر خود نوشت: “لباس پاکبان‌های عزیز که در این روزهای کرونایی هم چهره شهرمان را پاکیزه نگه داشته‌اند، به رنگ شرافت و غیرت است که بعید می‌دانم با هر رنگی سِت شود. رفتار طبقاتی، توهین‌آمیز و غیرانسانی خانم ‌سحر قریشی با پاکبان محترم محکوم است و انتظار می‌رود هنرمندان مردمی به آن واکنش نشان دهند. “

مجید فراهانی هم نسبت به این مساله واکنش داد. او از پیگیری شکایت مدیریت شهری خبر داد و در صفحه توئیتر خود نوشت:  برخورد توهین آمیز سحر قریشی با یک پاکبان فضای سبز شهرداری قابل پذیرش نیست و درصورت عدم برخورد مناسب بیم ‌آن می رود که این ناهنجاری به عرف جامعه تبدیل شود.

او در شرح آنچه در این کلیپ گذشته است، افزود: «روز گذشته در ویدیوی توزیع شده در فضای مجازی بازیگر تلویزیون و سینما، سحر قریشی با خنده و مضحکه کنار رفتگری می‌رود و با تمسخر به دوستانش می‌گوید لباسم را با او ست کرده‌ام و وقتی رفتگر بی نوا به او واکنش نشان می‌دهد با حالتی توهین‌آمیز به آن دیگری رفیقش می‌گوید «همین مانده بود که فقط این به ما بگوید برو …» پاکبانان و کارگران امروز با حداقل حقوق و مزایا بیشترین زحمت را برای رفت وروب ‌و تمیزی شهر و بوستان‌ها می کشند و حداقل انتظار برخورد محترمانه و قدرشناسانه با این فداکاری‌ها داریم.  لذا درصورت عدم عذرخواهی رسمی خانم سحر قریشی، به عنوان نماینده مردم قدرشناس تهرانی پیگیر شکایت مدیریت حقوقی شهرداری تهران از خانم سحر قریشی خواهم‌ بود تا خدای ناکرده اینگونه رفتارهای ناپسند تبدیل به هنجار جامعه نگردد.

 غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران نیز در صفحه توئیتر خود نوشت: “کاش بجای تبرج خودمان در برابر لنز دوربین‌های اغواگر، آدمها را فارغ از شغل و لباس می‌دیدیم و لحظه‌ای تصور می‌کردیم اگر یک روز نباشند چه اتفاقی می‌افتد!؟

شاید از نزدیک می‌دیدیم در این روزهای کرونایی؛ زیبایی شهرمان را مدیون پاکبانان سبزپوش هستیم. “

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تمدید مهلت ارسال آثار به جشنواره «دُرنا» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهلت ارسال آثار به جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ارومیه « دُرنا» تا پایان اردیبهشت ۱۳۹۹ تمدید شد.

به گزارش سینماپرس، دبیرخانه شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان ارومیه «دُرنا» از تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد خبر داد.

این تصمیم به دلیل شرایط همه‌گیری بیماری کرونا در کشور و درخواست تعداد زیادی از فیلمسازان اتخاذ شده است.

بر این اساس علاقه‌مندان به شرکت در این جشنواره تا ۳۱ اردیبهشت‌ماه ۹۹ فرصت دارند آثار خود را تکمیل و ارسال کنند.

شصت و پنجمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان «دُرنا»، درصورت بهبود شرایط ایمنی و بهداشتی کشور از تاریخ  ۵ الی ۸ تیرماه سال ۱۳۹۹ به مدت ۴ روز در استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه با حضور هنرمندان استان‌های گلستان، مازندران، قزوین، همدان، کرمانشاه، کردستان، گیلان، زنجان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی توسط انجمن سینمای جوانان ایران، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان غربی و استانداری آذربایجان غربی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع