X

بایگانی اردیبهشت 19, 1399

دفتر سینمایی

شادمانی «هالیوود ریپورتر» از اجرای طرح «سینما ماشین» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: هالیوود ریپورتر: زمانی که تازه در ایران انقلاب شده بود سینماهای ماشین رو تعطیل شدند تا الان که در محل پارکینگ برج میلاد شهر تهران یکی از همین سینما سواره ها دایر شده است.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپورتر، شیوع ویروس کرونا باعث بازگشت سینما های ماشین رو از زمان قبل از انقلاب اسلامی و سال ۱۹۷۹ در ایران شده است.

هالیوود ریپورتر: زمانی که تازه در ایران انقلاب شده بود سینماهای ماشین رو تعطیل شدند تا الان که در محل پارکینگ برج میلاد شهر تهران یکی از همین سینما سواره ها دایر شده است.

در بخشی از این گزارش آمده:«پاندمی کرونا چیزی را به ایران بازگرداند که از سال ۱۹۷۹ زمان پیروزی انقلاب اسلامی ایران دیده نشده بود و حالا یک «سینما ماشین» پایین برج میلاد که نماد تهران مدرن محسوب می شود، فیلم نمایش می دهد. کارکنان، خودروهایی را که در صف خرید بلیط سینمایی هستند را با اسپری ضدعفونی می کنند. این سینماها در فارسی «سینما ماشین» خوانده می شود.

 آنها صدای فیلم را از طریق یک ایستگاه اف ام(FM) در رادیوهای اتومبیل خود تنظیم و دریافت می کنند. با بسته شدن استادیوم ها و سالن های سینما، این نوع نمایش و اکران فیلم در پارکینگ، این تنها فیلمی است که در دوره شیوع ویروس در ایران در یک مکان عمومی به نمایش گذاشته می شود.

تا این لحظه در ایران بیش از ۹۶ هزار و ۶۰۰ مورد ابتلا و ۶ هزار و ۲۰۰ مورد فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا گزارش شده است.

«هروز پورنظام ۳۶ ساله که به همراه همسرش فیلم را تماشا می کرد گفت: بسیار جذاب بود، این اولین باری است که این اتفاق می افتد، حداقل برای افراد هم سن من. صادقانه بگویم ما بیشتر برای حس هیجان انگیز این نوع اکران «سینما ماشین» برای تماشا آمدیم و خیلی به خود عنوان فیلم فکر نکردیم. من اصلا متوجه نشدم فیلم چه بود و ساخته که بود و در چه ژانری ساخته شده بود و تنها این حس و حال و فضای نو برایم جالب بود.»

این فیلم به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا روایت داستان کارگران پنبه است که مزارع آنها از آب شوری که توسط سدهای محلی به وجود آمده بایر شده اند. کشاورزان به رهبری یک نفر با تراکتورهایشان برای اعتراض به دولت راهی تهران می شوند.

البته شیطنت نگارنده هالیوود ریپورتر در بخش از این گزارش گل می کند و می نویسد: این نوع عصبانیت کشاورزان به دلیل سدسازی و بایر شدن زمینهایشان در ایران مسبوق به سابقه است و از زمان پیروزی انقلاب ایران سدسازی بخصوص در دوره ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد تداوم یافته است. حامیان و کارشناسان محیط زیست همواره بخاطر آسیب به آبراهه ها و مزارع، این اقدامات را محکوم کرده اند.

هالیوود ریپورتر در ادامه می نویسد: «روزنامه دولتی «تهران تایمز» عنوان کرد: این فیلم سینمایی به شیوه ای نمادین اعتراض زارعان به مقامات محلی را به تصویر می کشد که در اصل کنایه ای به دولت رئیس جمهور حسن روحانی است. روحانی، که در جامعه شیعه مذهب ایران، میانه رو است، پس از شکست برجام با قدرت های جهانی، با انتقادات شدید تندروها مواجه شد. متحدان دولت وی اما از این فیلم انتقاد کرده اند.

با این وجود «عاطفه سهیلی» از تماشاچیان همین رویداد «سینما ماشین» از بودن در فضایی خارج از خانه و لذت بردن از یک سرگرمی بسیار ابراز خرسندی می کند. او می گوید: من الان با دستان تمیز اینجا نشسته ام و اگر بخواهم چیزی بخورم یا استراحت کنم نیازی نیست که نگران فاصله گرفتن از دیگران باشم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بلاتکلیفی فعالان سینما در نبود ضوابط روشن از سرگیری فعالیت‌ها – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امیرحسین حیدری مدیر شرکت پخش «نمایش گستران» با اشاره به نبود ضوابط معین برای از سرگیری فعالیت گروه‌های فیلمسازی و تبلیغات سینمایی، تأکید کرد بالاخره باید از جایی کارها را آغاز کنیم.

به گزارش سینماپرس، امیرحسین حیدری مدیر شرکت پخش سینمایی «نمایش گستران» در گفتگو با مهر درباره شرایط کرونایی سینماها و تولید فیلم گفت: چندی پیش پروتکل‌های تولید و ضوابط آن به درستی اعلام شد اما باید این پروتکل‌ها از طریق ستاد کرونا یا وزارت ارشاد به همه ابلاغ شود. در حال حاضر دست‌اندرکاران فقط به فیلم‌ها و سریال‌های متوقف شده در مرحله تولید و یا پیش تولید توجه می‌کنند، اما به این موضوع توجه نمی‌کنند که در حال حاضر و حتی آن زمانی که شرایط قرنطینه سفت و سخت‌تر بود، خیلی از عوامل فنی سینما و تلویزیون در تیم تولید تیزرهای تبلیغاتی تلویزیون فعالیت می‌کردند.

وی ادامه داد: حالا که دوستان با قوانین سفت و سخت به فکر سلامتی عوامل سینما هستند آیا به سلامتی تیزرسازان هم فکر می‌کنند؟ آیا روی آن‌ها هم کنترلی می‌شود؟ البته این درست است که پروژه‌ها متوقف شوند، قطعاً سلامتی مردم ارجحیت دارد، ‌ولی باید ببینیم روی کار آن‌ها هم نظارت می‌شود یا نه. خیلی از شرکت‌های تبلیغاتی با بچه‌های سینما کار می‌کنند. با توجه به اینکه عوامل سینما چاره‌ای ندارند و می‌خواهند امرار معاش کنند و امورات روزمره‌شان رفع شود، مجبورند که کار کنند. نکته دیگر این است که اگر قرار است ضوابطی برای ادامه کار وجود داشته باشد بهتر است این ضوابط زودتر مشخص شود تا آنهایی که منتظرند روند تولید فیلمشان به اتمام برسد، تکلیف خود را بدانند. به هر حال این چرخه در سینما باید ادامه پیدا کند، زندگی جریان دارد و کارها باید از جایی شروع شود. به نظرم ما باید با این اتفاق و این بلا مدارا کنیم و آن را به بهترین شکل رفع و رجوع کنیم.

مدیر شرکت پخش «نمایش گستران» توضیح داد: صداوسیما در ایام کرونایی تا یک جایی دست به تولید زد اما از یک جایی به بعد روند تولیدات خود را متوقف کرد ولی در سینما کماکان ضوابط به صورت سختگیرانه پیگیری می‌شود. ما می‌دانیم وضعیت نگران‌کننده است و هر گروه تولیدی حتما یک سری نکات بهداشتی را رعایت می‌کند با این وجود امیدوارم شرایط عادی به سینما و اکران برگردد.

وی افزود:‌باید توجه داشته باشیم که ما با یک زنجیره مواجه هستیم، یعنی وقتی سینماها تعطیل هستند، درآمد ندارند و پول صاحبان آثار برنمی گردد، قاعدتا نمی‌شود تولید کرد و پخش کنندگان به مشکل می‌خورند. در این میان تهیه‌کننده‌ای که می‌خواهد فیلمش را با این شرایط اکران کند به عواقب این موضوع فکر می‌کند. در حالت عادی که هیچ مشکلی نبود، فیلم‌های ما با شرایط دشواری اکران می‌شد به طوری که تهیه‌کنندگان و پخش‌کنندگان کار سختی را برای اکران انجام می‌دادند. حالا با این محدودیت‌هایی که می‌خواهد برای نمایش آثار وضع شود نمی‌دانم که آیا تهیه‌کننده‌ای حاضر می‌شود که فیلمش را اکران کند یا نه و اگر قرار است اکران کند چه ضررهایی متحمل می‌شود و این ضرر زیان جایی جبران می‌شود یا نه؟ می‌دانم که پروتکل‌ها و محدودیت‌ها به درستی گذاشته می‌شود ولی با این اوضاع صنعت سینما به جد دچار مشکل می‌شود.

حیدری در پایان اظهار کرد: به نظرم کارها باید از جایی شروع شود. این روزها همه مشاغل کج دار و مریز به چرخه اقتصادی بازگشته‌اند اما باید بدانیم که سینما یک تفریح است و قبل از هر تفریحی لازم است که باید حال مردم خوب باشد تا از آن استقبال کنند. بنابراین قاعدتا آشتی مردم با سینماها کمی دیرتر اتفاق می‌افتد و ما باید بتوانیم با کمک عوامل دیگر این موضوع را کنترل کنیم. در این بین دولت و ارشاد حتما باید کمک کنند تا تهیه کنندگان راضی به اکران شوند و سینماداران بتوانند پول فیلم‌های اکران شده را به تهیه‌کنندگان برگردانند. این زنجیره به هم ربط دارد و مثل یک دومینو روی هم اثر می‌گذارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«فانوس» پانزدهم آماده شنیدن شد/ فرازی از دعای افتتاح


«فانوس» پانزدهم آماده شنیدن شد/ فرازی از دعای افتتاح

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«محسن روزبهانی» به شبکه «نمایش» می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آثار محسن روزبهانی طراح باسابقه جلوه‌های ویژه سینما در شبکه نمایش مرور می‌شود.

به گزارش سینماپرس، شبکه نمایش در ادامه تغییرات جدول پخش خود و همچنین در ایام شب‌های قدر با مرور آثار محسن روزبهانی متخصص جلوه‌های ویژه میدانی و جلوه‌های ویژه سینمای ایران و پخش فیلم‌های ایرانی جدول پخش خود را تنظیم کرده و طبق روال پیشین فیلم‌های سینمایی دنباله دار نیز از این شبکه پخش می‌شود.

فیلم‌های ایرانی ساعت ۱۳ این شبکه به ترتیب از شنبه ۲۰ اردیبهشت ماه تا جمعه  ۲۶ اردیبهشت ماه فیلم‌های «یک روز بیاد ماندنی»، «رباعی»، «رویای پروانه»، «دلهره»، «نیزارهای بلند»، «آرزوهایت را به خاک نسپار» و «ماهی سیاه کوچولو» خواهد بود.

در باکس منتخب این هفته شبکه نمایش در ساعت ۱۵ فیلم‌های «آشپزی با عشق»، «کشاورز فضانورد»، «قبل و بعد»، «پس لرزه»، «راز پنهان»، «موج» و «ژرمینال» به ترتیب از شنبه تا جمعه پخش خواهند شد.

پخش فیلم‌های سینمایی دنباله دار ساعت ۱۹ به ترتیب با پخش سری فیلم‌های «خائن» ۱ و ۲، «سرقت بزرگ قطار» ۱ و ۲، «یخ» ۱ و ۲، «در اعماق دریا» ۱ ادامه می‌یابد.

این هفته شبکه نمایش به مرور آثار محسن روزبهانی مدیر  جلوه‌های ویژه میدانی سینمای ایران می‌پردازد. روزبهانی با دریافت ۹ سیمرغ بلورین بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، رکوردار دریافت جایزه این بخش از جشنواره فیلم فجر است و در آثاری همچون فیلم‌های سینمایی «آژانس شیشه‌ای»، «عقاب‌ها» و  «به وقت شام» فعالیت داشته است.

این هفته فیلم‌های سینمایی «باران»، «ملکه»، «ماجرای نیمروز»، «اتوبوس شب»، «استرداد»، «تنگه ابوقریب» و «یتیم خانه ایران» به ترتیب از شنبه تا جمعه در ساعت ۲۱ و در بخش مرور آثار محسن روزبهانی از شبکه نمایش پخش می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روس ها با «چرنوبیل» خود به «چرنوبیل» هالیوودی ها پاسخ می گویند – اخبار سینمای ایران و جهان

پخش سریال «چرنوبیل» از شبکه HBO باعث شد تا روسیه بخواهد در اثر نمایشی تولیدی خود به این سریال مطرح در سال ۲۰۱۹ پاسخ بدهد؛ این در حالی است که سینمای ایران به دلیل مدیریت نا مطلوب فرهنگی، همچنان عاجر در پاسخگویی به آثای همچون «۳۰۰» و «آرگو» است!

به گزارش سینماپرس، سریال چرنوبیل در سال قبل توانست در مدت محدودی علاقه‌مندان زیادی را به خود جلب کند و جزو محبوب‌ترین سریال‌های سایت IMDB شود.

از همان زمان پخش این سریال تحلیل‌ها و تفسیرهایی بیان‌گر این نکته بود که چرنوبیل که درباره فاجعه هسته‌ای چرنبیل شوروی سابق است، مسائل را به صورتی که علیه این کشور تمام بشود مطرح کرده است. به عنوان مثال نقد کوتاه مسعود فراستی بر این سریال در برنامه هفت که در واکنش به توئیت حسام الدین آشنا بود نمونه‌ای بود که به طرح زاویه دید آمریکایی این سریال و اینکه «آمریکایی‌ها طبق معمول از این موضوع استفاده می‌کنند تا بگویند ما به حقیم!» پرداخته است.

حسین معززی‌نیا هم که وارد آن جدال شده بود به این نکته اشاره کرد که البته این سریال به دلیل اینکه توسط آمریکایی‌ها ساخته شده است طبیعی است که از زاویه دید آنان باشد همان‌طور که اگر روسیه این سریال را ساخته بود زاویه دید خودش را در آن مطرح می‌کرد.

اما حالا بعد از یک سال روسیه وقت کامل داشته است تا بخواهد نسبت به  این حرکت هنری و سیاسی هالیوودی پاسخ خود را آماده کند.

انتشار پوستر فیلم رسمی فیلم Chernobyl Abyss که روس‌ها ساخته‌اند این فرضیه را قوی‌تر می‌کند که آنان قصد دارند تا در این فیلم پاسخ خود را بدهند.

سینما , هالیوود , کشور روسیه ,

این‌طور که رسانه‌ها می‌گویند روس‌ها اعتقاد داشتند آمریکایی‌ها واقعیت زیادی را لاپوشانی کردند و آن‌طور که تمایل دارند واقعیت را نشان دادند.

حالا باید دید که کدام یک از این دو به واقعیت نزدیک خواهند بود؟

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجربه زندگی در امارات برایم تجربه خوبی نبود/شاید باید چیزی را می فهمیدم و فهمیدم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کمند امیرسلیمانی گفت: تجربه زندگی در امارات برایم تجربه خوبی نبود. شاید باید چیزی را می فهمیدم و فهمیدم. من در فضای کارم قدری دلسرد شده بودم و خسته کننده و کسل کننده شده بود.

به گزارش سینماپرس، کمند امیرسلیمانی که مهمان برنامه «باغ رمضان» بود، گفت: اولین بار که خیلی شناخته شده بودم سوم دبستان بودم. از اول  دبستان بازی می کردم. سوم دبستان یک سریالی در گروه کودک پخش شد که خیلی پربیننده بود. خانمی بیرون من را دید و گفت وای تو کمندی. گفتم نه خیر! به پدرم گفتم این خانم چه صمیمیتی با من دارد که اسم کوچکم را صدا می زند. گفت این یعنی تو را دوست دارند، اگر خیلی برایت سخت است دیگر بازی نکن. ۲۵ سال است من به خانه های مردم رفت و آمد دارم و نمی شود که نسبت به هم بی تفاوت باشیم.

بازیگر سریال پرخاطره «پدر سالار» با بیان اینکه برای ایام عید با آقای کشاورز تماس گرفتم. کسالت دارند ولی در مجموع حالشان بد نبود، اظهارداشت: هر چه که یاد گرفتم در زندگی و ارتباطات اجتماعی از پدرم بوده است. البته من انگشت کوچک پدرم هم نیستم. پدرم همیشه نظرش را می گفت و بعد می گفت این نظر من است. اگر می خواهی برو تجربه کن خودت می فهمی. جالب است ما عقیده‌هایمان هم خیلی شکل همدیگر است. ولی در کل تا به امروز در هیچ زمینه ای چه زندگی شخصی چه کاری پدرم نگفته کاری را بکن یا نکن. آزادی که پدرم به ما داد باعث شد هیچ وقت  دنبال آزادی های الکی نرفتیم.

او افزود: امروز از ساعت ۹ صبح سرکار بودم اما هم چنان پر انرژی هستم. به برنامه عمو پورنگ پیوستم خیلی برایم خوب بود. بعد از سالها نیاز داشتم به این فضا. دو سه روز پیش بود گفتم امروز احساس می کنم جزو این خانواده هستم. کار رادیو هم کرده ام. برای همین کارها به دنیا آمده‌ام.

کمند امیرسلیمانی اظهارداشت: اگر قرار باشد یک کوله پشتی بردارم برای قرن دیگر با یک تبلت و خوراکی برمی دارم. تبلت برای اینکه با افراد خانواده و دوستان در ارتباط باشم. البته من تبلت ندارم و احساس می کنم نیازی نیست. سرکار برخی دوستانم به من می گویند چقدر با گوشی کار می‌کنی. می گویم من اینجا چون وقت دارم با گوشی کار می کنم. در خانه اینطور نیست. احساس می کنم لازم نیست همه چیز را بدانیم و درباره اش اظهار نظر هم کنیم. من نهایتا در سه چهار شاخه می توانم خودم را قبول داشته باشم و صحبت کنم.  

او درباره روزهای شیوع کرونا گفت: زمانی که کرونا شروع شد من تا ۲ اسفند سرکار بودم و تعهد داشتم به سریالی. دوباره می خواستند ۳۰ قسمت تولید کنند و من عدزخواهی کردم. با پدرم و مادرم در یک ساختمان هستیم احساس خطر کردم و بنابراین تا اول اردیبهشت در قرنطینه  بودم. از اول اردیبهشت رفتم سرکار با رعایت مسائل بهداشتی.

امیرسلیمانی گفت: راستش را بخواهید من خیلی بدم نیامد از این اتفاق. جهان و مردم خیلی از هم دور شده بودند. زندگی ماشینی شده بود. آدم ها نسبت به هم پرخاشگر شده بودند. فقط یک اتفاق جهانی می توانست آدم ها را به این فکر بیاندازد که ممکن است دیگر نباشیم و باید قدر داشته ها را بدانیم. زمین هم در کنارش نفسی کشید. حیوانات هم اجازه زندگی دارند.

وی افزود: بی‌احترامی آدم‌ها به هم من را خیلی اذیت می کند. به نظرمن حتک حرمت، فحاشی و بی احترامی آدم ها نسبت به هم خیلی بد است.  

کمند امیرسلیمانی گفت: تجربه زندگی در امارات برایم تجربه خوبی نبود. شاید باید چیزی را می فهمیدم و فهمیدم. من در فضای کارم قدری دلسرد شده بودم و خسته کننده و کسل کننده شده بود. فهمیدم فرار از مشکلات چیزی را حل نمی کند با هزار ایده و نقشه وبرنامه و دید مثبت رفتیم  وبعد فهمیدم همیشه چیزی را که می خواهی آنطورکه می خواهی پیش نمی رود. اتفاقاتی افتاد ما به مشکلات زیادی در آن کشور برخورد کردیم. در ایران اولین بار ۸ سالم بود که توسط مردم شناخته شدم. اما در آنجا می رفتم یک اداره دولتی و می گفتند نمی شود. می گفتم در تهران جایی بروم  همه می گویند آذر پدر سالار است و کارهایم را انجام می دهند. زندگی در امارات برای من خوب نبود. من در ایران مترو و اتوبوس سوار می‌شوم. با مردم در ارتباط هستم. احساس غریبگی در این کشور اذیتم می کرد. مشکلات مالی و مشکلات حاشیه ای باعث شد این کشور به خصوص برای من مثل باتلاق باشد. خیلی ها هم البته در این کشور موفق بودند شاید راهش را بلد بودند.

وی در پایان گفت:من از نظر خودم در حرفه ام موفق هستم. ما در خانواده مان سوپراستار بودن و موفق بودن را یک چیزهای دیگری می دانیم. پدرم به من یاد می داد که باید خاکی باشی و با مردم باشی. اینکه بروم در غار تنهایی خودم، رد شدن از فرش قرمز دور از مردم را دوست ندارم. پدرم مردمی بودن را یادم داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وضعیت مقابله ترامپ با کرونا مانند «تراژدی شکسپیری» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رابرت دنیرو که هر وقت درباره ترامپ صحبت می‌کند او را به باد انتقاد می‌گیرد، این‌بار شیوه مواجه ترامپ با ویروس کرونا را نادرست و تراژیک توصیف کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از امپریال٬ رابرت دنیرو چهارشنبه شب با حضور در برنامه شبانه استیون کلبر به روشنی احساسات خود را درباره ترامپ و سیاست‌هایش نشان داد.

وی که از خانه در این برنامه شرکت کرده بود گفت: البته که ما می‌توانستیم بهتر دوام بیاوریم اگر این دیوانه، کارها را بهتر انجام می‌داد و به هشدارها توجه می‌کرد. هشدارهای خیلی خیلی زیادی وجود داشت و حالا این ما هستیم که داریم تاوانش را پس می‌دهیم.

دنیرو افزود: وضع می‌توانست بد باشد، شاید به نوعی؛ اما هرگز اینقدر بد نمی‌شد که حالا شده است.

این بازیگر در ادامه گفت پاسخ ترامپ در برابر شیوع کرونا وحشتناک بد بود و باور دارم که همه برنامه‌های ترامپ معطوف به انتخاب مجدد خودش برای ریاست جمهوری است.

وی بارها از واژه احمقانه استفاده کرد و گفت به‌عنوان یک بازیگر می‌توانم بگویم این یک وضعیت تراژیک شکسپیری است.

دنیرو که در پاسخ به حمله به نیویورک پس از ۱۱ سپتامبر جشنواره ترایبکا را راه انداخت تا روحیه مردم نیویورک عوض شود، با خواندن کرونا به عنوان یک تراژدی جهانی گفت: دیگر هیچ حرفی برای گفتن ندارم٬ من واقعاً آشفته هستم و باور نمی‌کنم جمهوری‌خواهان چرا در برابر همه کارهای وحشتناک ترامپ هیچ واکنشی نشان نمی‌دهند و در برابر او نمی‌ایستند.

بازیگر سرشناس هالیوودی در ادامه از برنامه‌های اندرو کوئومو فرماندار نیویورک دفاع کرد و گفت او دارد کاری را انجام می‌دهد که رییس جمهور باید انجام دهد و می‌توانم حتی او را در مقام رییس جمهور هم ببینم.

دنیرو گفت اگر قرار شود فیلمی درباره مبارزه نیویورک و مقامات آن در برابر کرونا ساخته شود، دلش می‌خواهد نقش فرماندار را در آن بازی کند.

در برنامه شب بعد نیز فرماندار از دنیرو حمایت کرد و گفت چه کسی بهتر از این بازیگر فوق‌العاده که بخواهد نقش وی را بازی کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتقاد ۱۰۰سینماگر به نظامنامه جدید تهیه‌کنندگی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ۱۰۰ تهیه کننده و کارگردان سینما به نظامنامه تهیه کنندگی فیلم و زمینه سازی سازمان سینمایی برای ایجاد انحصار و رانت اعتراض کردند.

به گزارش سینماپرس، صد سینماگر طی نامه ای به رئیس سازمان سینمایی با اعلام اینکه این نظامنامه  حامی سرمایه‌داران رانتی و دولتی و در راستای  محدودسازی و دشوار کردن شرایط تولید است، خواستار بازنگری در آن شدند.
متن نامه این ۱۰۰ سینماگر به شرح زیر است: 
«جناب آقای دکتر حسین انتظامی
ریاست محترم سازمان سینمایی
ما سینماگران ایرانی اعتراض خود را نسبت به پیش نویس «نظامنامه تهیه‌کنندگی فیلم» اعلام می‌داریم.

متاسفانه این نظامنامه بر پایه امکانات و اقتضائات روزآمد سینما طراحی نشده و با نگاهی کهنه نه تنها خارج شدن فناوری‌های تولید و توزیع و نمایش را از انحصارهای مالی و سیاسی در نظر ندارد بلکه برعکس افقی را که پیش روی نسل جدید سینماگران گشوده شده و می تواند آن ها را در ارتباطی آسان و گسترده با مخاطبان  قرار دهد و مردم را به سفارش دهندگان و تامین کنندگان اصلی سرمایه برای سینمای ایران بدل کند، نادیده گرفته است.

مبنای این نظامنامه حفظ و ایجاد انحصار و رانت برای عده ای خاص تحت عنوان راه اندازی موسسات فیلمسازی و بسترسازی برای ورود سرمایه های مشکوک است.

ما سینماگران معتقدیم سازمان سینمایی وظیفه دارد برخوردی روزآمد، آینده‌نگر و عادلانه با سینما و تمامی تهیه کنندگان و فیلمسازان داشته باشد و تقسیم بندی آنان بر اساس ثروت و رابطه و قدرت موجب زوال ویژگی های فرهنگی و هنری و سینمایی فیلم های ایرانی می گردد که این رویکرد عملا به تقویت و باز تولید کلیشه های سیاسی و تجاری و حذف فیلمسازان و تهیه کنندگان مستقل و بخش خصوصی می انجامد. چنین مسیری قطعا تضعیف و در نهایت سقوط سینمای ایران را در پی خواهد داشت.
ما از شما تقاضا داریم پشتیبان ذوق و تخصص و خلاقیت هنرمندان سینما باشید و نه حامی سرمایه داران رانتی و دولتی و محدودسازی و دشوار کردن شرایط تولید.
با سپاس
 ابراهیم ابراهیمیان -طهورا ابوالقاسمی – علی ابراهیمی – شاهد احمدلو-احمد احمدی -حبیب اسماعیلی  – دانش اقباشاوی -سیروس الوند-خسرو امیر صادقی -محسن امیر یوسفی –  عباس امینی -روح الله برادری -سمیرا برادری -مجید برزگر-امید بنکدار -بهنام بهزادی -حبیب الله بهمنی -کیومرث پوراحمد -حسن توکل نیا -علی توکل نیا -امیر حسین ترابی  -مصطفی تقی زاده -علی اکبر ثقفی – محسن جاهد -مقصود جباری -مسعود جعفری جوزانی -منیژه حکمت -عزیز الله حمیدنژاد -سعید خانی – ادوین خاچیکیان -اکبر خامین-محسن دامادی- ابوالحسن داودی -علیرضا داوودنژاد -پوران درخشنده -سید جلال الدین دری – رضا درمیشیان -کاظم راست گفتار -عباس رافعی –  مهدی رحمانی-مسعود ردایی -سیروس رنجبر – علی زمانی عصمتی – علی ژکان – سامان سالور – ساسان سالور – رضا سبحانی -محمد علی سجادی-کاوه سجادی حسینی- سید امیر سید زاده – حجت سیفی – مهدی صباغ زاده- کاوه صباغ زاده-ابوالفضل صفاری -یوسف صمدزاده -بهتاش صناعی ها- مرتضی علی عباس میرزایی-محمد رضا عرب-محمد عرب – پدرام علیزاده – سلیمان علی محمد – کیوان علیمحمدی – مهدی فخیم زاده – مهرداد فرید -بایرام فضلی – مجید قاری زاده -حجت قاسم زاده اصل – کامران قدکچیان – رهبر قنبری – مهرشاد کارخانی -بهرام کاظمی – بهمن کامیار – علی کریم –  محمد هادی کریمی -بهمن گودرزی- منصور لشکری قوچانی – محمد متوسلانی – قربان محمد پور -علی مصفا -علی رضا معتمدی- خسرو معصومی – نادر مقدس -علی ملاقلی پور- وحید موسائیان -فرزاد موتمن- داود موثقی – فرهاد مهرانفر – تهمینه میلانی – اسماعیل میهن دوست -مهدی نادری- حسن نجفی – محمد علی نجفی – محمد نشاط – حمید نعمت الله – عباس نظام دوست – نقی نعمتی – اصغر نعیمی – برزو نیک نژاد – سعید هاشمی-افشین هاشمی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صدای «ساز ارجان» را از موزه ملی ایران بشنوید


صدای «ساز ارجان» را از موزه ملی ایران بشنوید

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تقصیر یا سهل انگاری در آتش سوزی برنامه ای که ایده‌های کسب و کار را معرفی می کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بخشی از دیوارها، سقف و ویدئووال دکور «میدون» شب گذشته طی یکی از اجراهای شرکت کنندگان سوخت.

به گزارش سینماپرس، فیلمی از دکور برنامه «میدون» منتشر شد که نشان می‌داد شب گذشته ۱۸ اردیبهشت ماه حین ضبط یکی از ایده‌های کسب و کار آتش گرفته است.

سید محمدحسین هاشمی گلپایگانی درباره حادثه‌ای که در دکور مسابقه «میدون» رخ داد به مهر بیان کرد: در برنامه‌ای که دیشب ضبط شد یک تیم اتش نشانی با ایده طراحی آتش کنترل شده در برنامه حاضر شده بودند اما آتش از کنترل ان‌ها خارج شد. درواقع یکی از کپسول‌های آنها مشکل داشت و بیشتر آتش فوران پیدا کرد.

وی با اشاره به فعالیت این آتش‌نشانان اظهار کرد: این افراد آتش‌نشان‌های حرفه‌ای بودند و خودشان برای اتفاق رخ داده بسیار ناراحت بودند. حتی نوعی پودر استاندارد برای اطفاء حریق داشتند که با همان هم آتش خاموش شد با این حال مشکل از یکی از کپسول‌ها بود.

تهیه کننده «میدون» درباره جزئیات آسیب‌های این اتفاق نیز گفت: اتفاقی برای کسی رخ نداد و فقط بخشی از تجهیزات دکور مثل ویدئو وال، نور، سقف و دیوارها سوخت.

وی با اشاره به برنامه ضبط شده نیز اظهار کرد: این اجرا متعلق به آخرین قسمت برنامه در این فصل بود که چون اجرای اول بود مجبور شدیم باقی اجراها را کنسل کنیم و ادامه داوری درباره اجرا و گفتگوها را به بخش دیگری از لوکیشن منتقل کردیم.

هاشمی گلپایگانی در پایان درباره شروع فصل دوم نیز بیان کرد: فصل دوم قرار بود سه هفته دیگر به آنتن برسد اما سقف و بخشی از دیوارها سوخته است و به مرمت نیاز دارد بعد از چند هفته تولید را شروع می‌کنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع