X

بایگانی اردیبهشت 26, 1399

دفتر سینمایی

برخود شدید «محسن چاوشی» با لس آنجلس نشین های هتاک به ساحت علی (ع) – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همسر ابی پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و با اشاره به شعر محسن چاوشی به امام علی (ع) اهانت کرده بود و در این میان چاوشی که معمولاً کمتر وارد حواشی می‌شود، اینبار سکوت نکرد. او ابتدا در صفحه رسمی تلگرامش نوشت: “از حقِ علی نمیگذرم… محسن”

به گزارش سینماپرس، محسن چاوشی به پست اینستاگرامی مهشید حامدی برومند، همسر ابی، خواننده مقیم خارج از کشور واکنش نشان داد.

پیشتر همسر ابی پستی را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرده و با اشاره به شعر محسن چاوشی به امام علی (ع) اهانت کرده بود. ‌

چاوشی که معمولاً کمتر وارد این حواشی می‌شود، اینبار سکوت نکرد. او ابتدا در صفحه رسمی تلگرامش نوشت: “از حقِ علی نمیگذرم… محسن”

چاوشی در ادامه تصویری از پست مهشید حامدی را در اینستاگرامش منتشر کرد و متنی شعرگونه که خود در پاسخ به پست مهشید حامدی سروده بود را به اشتراک گذاشت و از آن دسته خوانندگان خارج از کشور که برای کنسرت به عربستان سعودی سفر کردند یا علیه اعتقادات مذهبی مردم ایران موضع گرفتند، به شدت انتقاد کرد.

متن منتشر شده محسن چاوشی به شرح زیر است:

تعفن!
رایحه‌ تخمیر است
که قهقهه‌زنان می‌پیچد
به مشام و جیب‌هایِ بی‌گناه
و البته بیچاره گوش‌های عربده‌خواه

تعفن!
کج فهمی‌ است و روخوانی‌
و هیجان لحظه‌ای دیده شدن
و البته شنیده شدن
غیرِ جغرافیای بد مستِ پُرعربده
و کفش‌های طلا یادمان باشد
آن دو جفت، دوازده اعدامی بود
زیر پای شما به عربستان.

اگر طلاست نعلینتان،
ما هنوز رختمان عزاست
به سبزی و نان زنده‌ایم
البته بدون بی‌خندانِ رفسنجان.

عربده نکش شبه ماه!
کمی آرام بتیغان
بیا اینجا
و کمی مزه کن پوستِ شیر را
کمی بخوان و ‌اندکی گوش باش
جای نوشیدن و چرخیدن.

من از تو داغ‌ ترم
ادای داغ در نکن
که شمشیرِ ذوالفقارِ من
مست میدان است
و آماده به گردنکشان
جیب بُران
و عربده کشان …

و البته
یاد عربده کشی دیگر افتادم متعارف
همان که پشیمان است
“مثل سگ”
و افتخار می‌کند
به کاباره
و شهامتِ تهران ندارد!

یا علی…

قابل توجه آنکه  ابی، شهرام شب‌پره، شادمهر عقیلی، آرش و اندی از جمله لس آنجلس نشین هایی بودند که در جده عربستان، کنسرت دادند. عارف هم دیگر خواننده خارج از کشور است که در یک کنسرت، به مقدسات اسلامی توهین کرد که البته با انتشار متنی، بابت آن عذر خواست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«عباس رستگارپور» به شبکه نمایش می رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شبکه نمایش در هفته جاری آثار عباس رستگارپور صدابردار و صداگذار سینمای ایران را مرور می‌کند.

به گزارش سینماپرس، در ادامه تغییرات جدول پخش شبکه نمایش، عناوینی متنوع و همچنین مرور آثار عباس رستگارپور صدابردار و صداگذار سینمای ایران در کنداکتور این هفته شبکه قرار گرفته است.

فیلم‌های ایرانی ساعت ۱۳ شبکه نمایش به ترتیب از شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه تا پنجشنبه اول خردادماه شامل «ساعت به وقت صفر»، «یونس»، «نسخه خطی»، «سلام نابغه»، «قلبم هنوز می‌تپد» هستند و در روز جمعه ۲ خرداد و مصادف با روز جهانی قدس، فیلم «شکارچی شنبه» پخش می‌شود.

فیلم‌های منتخب ساعت ۱۵ این شبکه، به ترتیب: «آتشفشان»، «طبقه سیزدهم»، «مردان دریایی»، «جولی و جولیا»، «معجزه برن»، «سریعترین سرخپوست دنیا» و «ایدی» است.

پخش سری فیلم‌های دنباله دار ساعت ۱۹ به ترتیب با پخش فیلم های: «در اعماق دریا ۲»، «توطئه بزرگ»، «دان ۱ و ۲»، «بچه ها را کوچک کردم»، «بچه را بزرگ کردم» و «ما آب رفتیم» ادامه دارد.

این هفته شبکه نمایش به مرور آثار عباس رستگار پورصدابردار و صداگذار سینمای ایران می پردازد. وی تاکنون موفقیت های بسیاری را در جشنواره های گوناگون کسب کرده است و در آثاری چون فیلم «نفس»، «دست های خالی»، «مهاجر» و «زیر سقف دودی» فعالیت داشته است. فیلم های سینمایی این هفته با صداگذاری رستگارپور، از شنبه تا جمعه به ترتیب «به کبودی یاس»، «سجاده آتش»، «فرزند خاک»، «نفس»، «فصل نرگس»، «دست های خالی» و «سی و سه روز» از این شبکه پخش می شوند.

فیلم های سینمایی ساعت ۲۳ این شبکه از شنبه تا جمعه به ترتیب «بزرگ مرد کوچک»، «نفس بکش»، «فراتر از سرعت»، «جنگجویان رودخانه وحشی»، «مارک فلت: مردی که کاخ سفید را به خاک سیاه نشاند»، «دیترویت» و «هتل آرتمیس» هستند.

باکس فیلم‌های کلاسیک در ساعت یک بامداد از شنبه ۲۷ اردیبهشت ماه تا جمعه دوم خرداد به ترتیب به پخش فیلم های: «عقرب»، «کاپیتان هوراشیو»، «تکخال در حفره»، «گوپی سرخ دست»، «سوار بی نام»، «گوزن جوان» و «طوفانگر» اختصاص دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پخش سریال «مرثیه» به مناسبت دیگری موکول شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان سریال «مرثیه» گفت: پخش این سریال که مناسب شب‌های قدر بود، به مناسبت دیگری موکول شد.

به گزارش سینماپرس، «بهادر اسدی» کارگردان مجموعه تلویزیونی «مرثیه» که قرار بود شب های قدر از تلویزیون پخش شود، در گفت‌وگو با فارس، گفت: از ابتدا قرار بود تا این سریال در شب های قدر پخش شود اما به دلیل افزایش تعداد قسمت های مجموعه از ۵ قسمت به ۱۰ قسمت،   این اتفاق نیفتاد.

وی ادامه داد: آنطور که مطلع هستم پخش این مجموعه ۸ قسمتی به مناسبت دیگری موکول شد و حدسم این است تا به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و در روزهای منتهی به رحلت روی آنتن رود.

این سریال به کارگردانی بهادر اسدی در شرایط کرونایی ساخته شده است و سعی شده درباره ویروس کرونا اطلاع‌رسانی شود و سریالی به روز در خصوص پلیس و یگان ویژه و مواردی مثل توبه و بخشش است.

داستان این سریال درباره دو دوست است. اصلان و رضا دوستان دوران جوانی و رقبای کشتی چوخه بوده‌اند که دست روزگار مسیر آنها را از یکدیگر جدا کرده است. رضا پلیس شده و اصلان به کارهای خلاف کشیده شده است. چهار سال قبل رضا موفق به دستگیری اصلان می‌شود. امروز؛ اصلان از زندان آزاد شده و در شب نوزدهم ماه رمضان که همه چیز تحت تاثیر شرایط ویژه کرونا قرار دارد قصد انجام آخرین کارش و توبه کردن را دارد که با زده شدن رد آنها توسط یکی از افراد رضا تمام برنامه‌ریزی‌ها بهم ریخته؛ رضا و اصلان مجدد مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند و این داستان ادامه دارد…

در این سریال رویا میرعلمی، مریم مومن، بهرنگ علوی، علی انصاریان و … به ایفای نقش پرداختند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زیرخاکی» و «بچه مهندس ۳ »در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های ماه رمضان ۹۹ – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سریال زیرخاکی با ۵۱ درصد بیننده در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های ماه رمضان قرار گرفت.

به گزارش سینماپرس، محمد حسین رنجبران مدیر کل روابط عمومی صدا و سیما، با انتشار رشته توئیتی نوشت: براساس نظر سنجی مرکز تحقیقات در این دوشب که از ‌شب‌های قدر گذشته بیش از ۵۱ درصد مردم امسال پای تلویزیون احیاء گرفته اند که ۱۹ درصد اون‌ها پای احیای استاد شیخ حسین انصاریان ازشبکه سه بوده و ۱۳ درصد هم با شبکه یک احیاء گرفته اند.

‌در سریال‌ها آخرین نظر سنجی نشون میده ‌زیرخاکی شبکه یک با ۵۱ درصد بیننده وارد باشگاه سریال‌های بالای پنجاه درصد شده و بیننده ‌بچه مهندس۳ شبکه دو به ۴۲ درصد، ‌سرباز شبکه سه به ۳۰ درصد و ‌پدرپسری شبکه پنج هم همان ده درصده.

‌بیش از ۳۱ درصد هم بیننده ویژه‌های افطار شبکه‌های سیما بوده اند که همچنان دعوت شبکه یک، مثل ماه شبکه سه و زندگی پس از زندگی شبکه چهار پیش‌تازند. انشاالله تا دوشنبه جزئیات نظر سنجی را منتشر می‌کنیم.

 «زیرخاکی» و «بچه مهندس ۳ »در صدر پربیننده‌ترین سریال‌های ماه رمضان ۹۹

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«مارک والبرگ» پا جای پای «جیمز باند» می‌گذارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مارک والبرگ در حال مذاکره با نت‌فلیکس است تا به فیلم جاسوسی «آدم ما در نیوجرسی» ملحق شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، مذاکره با مارک والبرگ شروع شده تا او به‌عنوان تهیه‌کننده و بازیگر به فیلم «آدم ما در نیوجرسی» بپیوندد.

اگر این مذاکرات به نتیجه برسد والبرگ در نقش شخصیتی مانند جیمز باند بازی خواهد کرد.

دیوید گوگنهایم نویسنده «خانه امن» اکنون در حال مذاکره است تا فیلمنامه را گسترش دهد و به نتیجه برساند. استیون لوینسون که ایده داستان را ارایه کرده نیز در کنار والبرگ از تهیه‌کنندگان پروژه خواهد بود.

والبرگ و لوینسون با نت‌فلیکس در کمدی اکشن «محرمانه اسپنسر» همکاری کرده بودند. نمایش این فیلم از ۶ مارس به‌صورت آنلاین شروع شد. والبرگ در آن فیلم هم بازیگر نقش اصلی و هم تهیه‌کننده بود. کارگردانی فیلم را پیتر برگ برعهده داشت.

«تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه»، «۲۲ مایل»، «خانه بابا ۲» و «خانواده فوری» از جدیدترین فیلم‌های والبرگ هستند. او به تازگی بازی در درام مستقل «جو بل خوب» به کارگردانی رینالدو مارکوس گرین با بازی رید میلر، کانی برایتون و مکسول جنکینس را به اتمام برد.

والبرگ نامزدی اسکار را برای نقش مکمل در فیلم «مرحوم» ساخته اسکورسیزی کسب کرده بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«نیوجرسی» به‌زودی کلید می‌خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سریال «نون.خ» به کارگردانی سعید آقاخانی از ادامه نگارش فصل سوم این سریال خبر داد و اظهار امیدواری کرد تولید آن در تابستان امسال آغاز شود.

به گزارش سینماپرس، مهدی فرجی تهیه‌کننده سریال‌های تلویزیونی درباره شروع به کار پروژه‌های تلویزیونی و سریال‌هایی که به دلیل کرونا متوقف شده بودند، به مهر بیان کرد: سیاست‌های بهداشتی، سازمان صداوسیما با پیش بینی لوازم ضدعفونی و استریل کردن لوکیشن‌ها اجازه داده است که تولید پروژه‌ها از سر گرفته شود.

شروع تولید سریال‌ها به تدریج

وی اضافه کرد: ابزارآلات لازم برای ضدعفونی محیط و لوکیشن در اختیار گروه‌ها قرار گرفته و تقریباً همه موارد لازم پیش‌بینی و توصیه شده است تا با رعایت این موارد پروژه‌ها یک به یک کلید بخورد.

فرجی با اشاره به رعایت این تدابیر بهداشتی توسط پروژه‌ها تصریح کرد: تصورم این است که با رعایت این موارد مشکل خاصی برای عوامل پروژه‌ها به وجود نمی‌آید چون قبل از سال نو، از ابتدای اسفند که ماجرای کرونا در کشور اوج گرفت فیلمبرداری پروژه‌ها و سریال‌ها ادامه داشت و حتی برخی به واسطه تعطیلی نوروز متوقف شده بودند. آن زمان هم این مسائل رعایت می‌شد و سعی می‌شد مسایل تغذیه‌ای به شکل بهداشتی در ظروف یک بار مصرف انجام شود که خوشبختانه مشکلی هم بوجود نیامد. خیلی محدود خبرهایی رسید که یکی دو تن مبتلا شده‌اند که بهبودی حاصل شد و مشکل جدی برای تولیدات وجود نداشت.

«نیوجرسی» به زودی کلید می‌خورد

وی درباره تولید «نیوجرسی» به کارگردانی مشترک جواد رضویان و سیامک انصاری که قرار بود پیش از اینها کلید بخورد نیز توضیح داد: ساخت و ساز دکورهای این سریال انجام شده و پیش تولید در مرحله آخر است تا سریال به زودی کلید بخورد.

فرجی افزود: اکنون و در شرایط فعلی که کسب و کارها راه افتاده است با بالا بردن ضریب ایمنی و بهداشت و شرایط تصویربرداری ایمن، می‌توان کار را جلو برد و با حداقل نگرانی‌ها می‌توان کارها را به جریان انداخت.

این تهیه کننده با اشاره به شرایط عوامل پشت صحنه یادآور شد: عوامل خیلی از پروژه‌ها شرایط حقوقی باثباتی ندارند و نگران زندگی‌شان هستند بنابراین همانطور که در دنیا گفته‌اند باید با کرونا کنار آمد و شاید حالاحالاها همراه زندگی ما باشد، ما هم باید با رعایت شرایط بهداشتی کارها را جلو ببریم.

فصل سوم «نون. خ» در حال نگارش

فرجی درباره تولید «نون. خ» به کارگردانی سعید آقاخانی که در فصل دوم قصه آن به یک باره پایان یافت نیز گفت: فصل سوم «نون. خ» در حال نگارش است، قصه تا حدودی در ادامه فصل دوم است و تنها مدت زمانی از ماجراهای فصل دوم می‌گذرد.

وی در پایان درباره دیگر جزئیات فصل سوم «نون. خ» و زمان کلید خوردن آن بیان کرد: فیلمنامه فصل سوم ۱۵ تا ۱۷ قسمت خواهد بود. هنوز زود است درباره زمان کلید خوردن چیزی بگوییم ولی امیدواریم در همین تابستان کلید بزنیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کرونا مقابل «جهش‌یافته‌ها» ایستاد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اکران فیلم ابرقهرمانی ترسناک به دلیل شیوع کرونا به تأخیر افتاد.

به گزارش سینماپرس به نقل از هالیوود ریپوتر، فیلم «جهش‌یافته‌های جدید» در نهایت بعد از اینکه از بازه اکران بهار حذف شد، زمان اکران جدیدی اعلام کرد.

طبق گفته دیزنی در روز چهارشنبه این فیلم که در حقیقت پیش‌درآمدی بر فیلم مردان مجهول است، ۲۸ آگوست در سینماها اکران خواهد شد. این استدیو مالک فیلم از کمپانی قرن بیستم شد.

دیزنی همینطور زمان‌های تغییر اکران جدید خود را برای فیلم Ron’s Gone Wrong از ۲۶ فوریه ۲۰۲۱ به ۲۳ آپریل ۲۰۲۱ اعلام کرد.

جهش‌یافته‌های جدید داستان گروهی از نوجوانان است که در یک مرکز مخفی به دام افتادند. این فیلم را جاش بو کارگردانی کرده است و بازیگرانی مثل میسی ویلیامز و  آنا تیلور-جوی و چارلی هیتون در آن بازی کردند.

این فیلم در سال ۲۰۱۷ ساخته شده است و قرار بود قبل از اینکه زمان اکرانش به ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ و بعد از این نیز به ۲ آگوست ۲۰۱۹ موکول شود، در تاریخ ۱۳ آپریل ۲۰۱۸ اکران شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نماهنگ «هیهات ز تاریخ» منتشر شد


نماهنگ «هیهات ز تاریخ» منتشر شد

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اهمیت ندادن به فیلمنامه،‌ سینما را تضعیف کرده است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عضو انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما، گفت: نتیجه اصلی اهمیت ندادن به فیلمنامه‌نویسی باعث می‌شود کسانی که بیشتر بتوانند در بخش تولید و پروداکشن فعالیت کنند فیلم بسازند، به این ترتیب بازیگر و پخش‌کننده به ارکان اصلی و اقتصادی سینما تبدیل می‌شوند و اتفاقی که در دهه پنجاه برای سینمای ایران افتاد بعید نیست دوباره شکل ‌گیرد.

به گزارش سینماپرس، فیلمنامه هر فیلم در حکم مغز متفکر اثر است و از اهمیت بالایی برخوردار است اما همواره در سینمای ما منتقدان به این موضوع اشاره داشته‌اند که ضعف اصلی همین رکن است اما از این امر غافل هستند که بیش از ۹۰ درصد فیلمنامه های سینمای ایران را کارگردانان می ‌ویسند و فیلمنامه نویس مستقل به تدریج جایگاه حرفه‌ایش را از دست می‌دهد و برای تاکید به اهمیت این حرفه در بدنه سینما روز فیلمنامه بوجود آمد و باید آن‌را با ارج نهادن به ارزش فیلمنامه و فیلمنامه‌نویسان تقویت کرد.

اما متاسفانه سینمای ایران مسیری را در پیش گرفته که بیش از گذشته حتی نقش فیلمنامه و فیلنامه‌نویس در سینما کم‌رنگ شده است به طوری که در دو سال گذشته نه تنها حتی مراسم ساده و مختصر شب فیلمنامه نویسان برگزار نشده که حتی مدیران خانه سینما یا سایر نهادهای سینمایی اشاره به این روز نداشتند.

شادمهر راستین فیلمنامه‌نویس و عضو انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما در این باره به ایرنا گفت: دو سال است که روز فیلمنامه‌نویسان برگزار نمی‌شود. ظاهرا اعضای شورای مرکزی فیلمنامه‌نویسان اعتقادی به برگزاری چنین مراسمی ندارند.

وی افزود: نزدیک به پانزده سال پیش و همزمان با روز بزرگداشت فردوسی، روز ۲۵ اردیبهشت توسط هیات مدیره وقت کانون فیلمنامه‌نویسان به عنوان روز فیلمنامه‌نویس انتخاب شد و همه‌ساله در این روز مراسمی ساده با عنوان شب فیلمنامه‌نویس اعضای کانون دور هم جمع می‌شدند و مراسم هم شامل نمایش فیلم و پذیرایی ساده‌ای بود.

در سیاست‌های اتخاذ شده قرار بر این بود که هر صنف سینمایی برای خود روزی را مشخص کند تا هم یادآور فعالیت‌های صنف باشد و هم از پیشکسوتان هر حوزه قدرانی شود. ضمن اینکه این موضوع می‌توانست ضامن تداوم رفتار صنفی باشد در جهت امید و انگیزه دادن به تازه‌واردان و جوانانی که وارد این حوزه شده‌اند.
 

نویسنده فیلم «به همین سادگی» ادامه داد: با چنین هدفی روز فیلمنامه‌نویس شکل گرفت و در دوره‌هایی در این روز فیلمنامه‌های برتر سال انتخاب و برگزیده‌گان اعلام می‌شدند. از سال گذشته که خانه سینما مشکلات مالی پیدا کرد، کانون نیز شب فیلمنامه را به شکلی جدید و در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد. اما امسال به شکلی عجیب و سوال‌برانگیز در این روز حتی یک پیام تبریک یا یادآوری در مورد شب فیلمنامه‌نویس نشد. تا جایی که حتی در کانال رسمی فیلمنامه‌نویس روز فردوسی را گرامی داشتند اما خبری از تبریک یا اشاره‌ای به روز فیلمنامه‌نویس نشد.

راستین گفت: البته با توجه به وضعیت فیلمنامه‌نویسی و فیلمنامه‌نویسان در ایران شاید خیلی هم تعجب‌آور و دور از ذهن نباشد که حتی جامعه فیلمنامه‌نویسان نیز از این روز به راحتی گذر کرده و حتی اشاره به وجود چنین روزی نداشته باشند. وقتی برخی از سینماگران خود را جزو جامعه فیلمنامه‌نویسان نمی‌دانند و هنوز این تصور وجود دارد که هر کارگردانی می‌تواند فیلنامه‌نویس حرفه‌ای هم باشد، پس هیات مدیره کانون فیلمنامه‌نویسان نیز چاره‌ای جز منتفی کردن این شب و این مراسم نداشته است.

وی با اشاره به اینکه با سینمایی مواجه هستیم که ساده‌ترین شکل حرفه‌ای بودن در آن فراموش شده، افزود: روزی که ساختار سینمایی در دهه هفتاد شکل گرفت و مرحوم سیف‌الله داد به خانه سینما شکلی تشکلاتی، صنفی و قانونی دادند و صنوف توانستند اهداف و برنامه‌های خود را شکل دهند، همه صنوف معترف بودند که سه رکن تالیفی فیلم یعنی تهیه کنندگی، کارگردانی و فیلمنامه‌نویسی آغازگر این پروژه هستند. به تعبیر محمد بهشتی فیلمنامه‌نویس معمار اصلی یک فیلم است که نقشه و ایده اولیه را ارائه می‌دهد و طبق همین تعبیر نظام فکری تشکل‌های سینمایی خانه سینما شکل گرفت و همه صنوف نسبت‌شان با خانه سینما را با این سه صنف تنظیم می‌کردند. همچنین به جز این دوره آخر، فیلمنامه‌نویسان یکی از اعضای ثابت هیات مدیره بودند.

نویسنده فیلم «امروز» اظهار داشت: نتیجه اصلی اهمیت ندادن به فیلمنامه‌نویسی در سینما این شده است که کسانی فیلمسازی می‌کنند که بیشتر بتوانند در بخش تولید و پروداکشن فعالیت کرده و حضوری پررنگ داشته باشند. هدف این است که قبل و بعد از تولید کمترین هزینه و عوامل سینمایی وجود داشته باشد و اهمیت ساخت یک فیلم و اصلی‌ترین بخش سینما همان بیست سی روز تولید تلقی می‌شود. به همین خاطر حدفاصل تولید تا پخش به صفر نزدیک شده و پخش کننده‌ها عملا به مدیران سینما تبدیل شده‌اند و تولیدکنندگان برای سینماها محصول تولید می‌کنند و قاعدتا نیازی نیست فرمول این محصول مدام عوض شود. مثل این می‌ماند که یک کمپانی که شامپویی پرفروش تولید می‌کند بخواهد هربار فرمولاسیون آن را عوض کند در حالی که هم تولیدکننده، هم پخش کننده و فروشنده و از همه غم‌انگیزتر هم خریداربه دنبال تنوع و نو آوری نباشند.

در چنین شرایطی به سینما به عنوان محصولی فرهنگی نگاه نمی‌شود. بنابراین اگر مثلا بیست سال پیش فیلمی توانسته با تم جابجایی شخصیت‌ها فروش داشته باشد الان هم چنین شرایطی دارد و فقط بازیگران عوض می‌شوند. به این ترتیب بازیگر و پخش‌کننده به ارکان اصلی و اقتصادی  سینما تبدیل می‌شوند و با این اوصاف اتفاقی که در دهه پنجاه برای سینمای ایران افتاد بعید نیست دوباره شکل ‌گیرد.

راستین گفت: سست بودن سینمای ایران با همین قضیه کرونا کاملا مشخص شد. در سینمای جهان حدفاصل زمانی‌ از بسته شدن سالن‌های نمایش تا فروش آنلاین، پخش و بلیت فروشی اینترنتی و تغییر آیین نامه‌های حضور در جشنواره ها و مراسم و بازگشت به چرخه عرضه فرهنگی نهایتا پانزده روز بود اما در ایران همچنان این دغدغه وجود دارد که اگر اکران سنتی از بین برود کل سینما نیز از دست خواهد رفت.

عضو انجمن فیلمنامه‌نویسان خانه سینما، خاطرنشان کرد: انتخاب سینماگران، مدیران فرهنگی و مهم‌تر از همه مردم حذف تفکر و شیوه حرفه‌ای نویسندگان متخصص در ادبیات نمایشی و به طبع آن فیلمنامه‌نویسی از سینما است. بنابراین به راحتی بدنه اصلی سینما که مانند یک دایناسور بزرگ شده اما مغز کوچکی به اندازه یک گربه دارد مانند آنچه قوانین طبیعت حکم می‌کند منقرض شده و از بین خواهد رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار پوستر و تیزر پویش «فلسطین آزاد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پوستر و تیزر پویش «فلسطین آزاد» که به منظور پاسداشت مبارزات و شهادت مردم فلسطین از سوی هنرمندان آغاز به کار کرده است، منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، پویش «فلسطین آزاد» به منظور پاسداشت سال‌ها مبارزه و شهادت مردم مظلوم فلسطین برای رهایی قدس شریف از چنگ اسرائیل غاصب به همت جمعی از شاعران و نویسندگان راه‌اندازی شده است.

شاعران و نویسندگان می‌توانند تا جمعه(دوم خرداد ماه)، روز قدس،  شعرها و متن‌های ادبی خود را با درج هشتگ #فلسطین_آزاد در صفحه‌های اینستاگرام خود منتشر کرده و در این پویش شرکت کنند.

هدف از تشکیل این پویش، ترمیم زخم‌ قلب‌های آزادگان جهان و تلاش برای رهایی قدس شریف از چنگ اسرائیل غاصب عنوان شده است.

این پویش از سوی هنرمندان مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری و موسسه سپهر سوره هنر راه‌اندازی شده و حمایت می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع