X

بایگانی خرداد 11, 1399

دفتر سینمایی

وقتی رییس هیات مدیره خانه سینما یک شبه متحول می شود! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: چندی پس از خط و نشان کشی چاله میدانی توسط شاه نشینان خانه سینما؛ به یکباره رییس هیات مدیره این مجموعه صنفی در چرخشی جدید اعلام نمود که دبیری مرتضی شایسته بر شورا کاملا قانونی است! اقدامی که شاید بیش از هر چیز به موضوع برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در اوایل تیرماه بر می گردد.

به گزارش سینماپرس، خانه سینما که به موضع گیری های سیاسی در خلأ اقدامات صنفی مشهور است؛  چند هفته پس از آنکه با انتشار نامه ای تهدید آمیز مدیران واداده سینمایی را در قبال انتخابات دوره جدید شورای صنفی نمایش که به مذاق شاه نشینان خانه سینما خوش نیامده بود مورد خطاب و عتاب قرار داد و ایشان را تهدید کرد و به نوعی مواجهه رسمی هیات مدیره این مجموعه صنفی با انتخاب مرتضی شایسته را به نمایش گذاشت. حالا در چرخشی جدید و پس از نزدیک به سه هفته، همایون اسعدیان رییس هیات مدیره خانه سینما در گفتگویی اینستاگرامی متحول شده و بیان داشت: انتخابات شورای صنفی نمایش کاملا قانونی بوده است و کار معاون نظارت هم در جریان برگزاری انتخابات، قانونی بوده است و از منظر آیین‌نامه‌ای دبیری مرتضی شایسته بر شورا کاملا قانونی است.

البته حال باید منتظر ماند و دید که قبیله حاکم بر هیات مدیره خانه سینما از چنین چرخش یکباره به دنبال چه مقصودی می باشند و آیا چنین موضوع گیری جدیدی حکایت از توافق پشت پرده ای در زمینه سفارش اکران و رانت های پیرامونی آن دارد و یا آنکه ایجاد آرامش برای برگزاری مجمع عمومی خانه سینما در چند هفته دیگر و برخورداری از حمایت های خاص سبب شده تا چنین ظاهر سازی صمینامه ای صورت پذیرد. پس باید منتظر ماند و دید!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل و اهدای نشان درجه یک هنری به استاد «بهروز رضوی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی نویسنده و گوینده پیشکسوت رادیو امروز با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، محمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیو  برگزار شد.

بهروز رضوی متولد دی ماه ۱۳۲۶ است؛ فعالیت خود را از موسیقی و ساز دهنی شروع کرد، بعدها به تهران آمد و وارد رادیو شد، جنس صدایش او را در گویندگی و دوبله بسیار به شهرت رساند.

او در سال ۱۳۴۷، همکاری خود را با رادیو، با نویسندگی آغاز کرد و دیری نگذشت که یکی از صداهای دلنشین و جذاب رادیویی، در حنجره او کشف شد. ویژگی خاص او به عنوان گوینده رادیو همچون بسیاری از گویندگان هم دوره ای خود به دلیل دانش ادبی بالا، داشتن کمترین تپق در اجرا و برخورد فروتنانه وی با دیگر همکاران، به خصوص کوچکترها و افراد کم تجربه‌تر مورد توجه است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

او بازی در ۱۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی مانند ردپایی بر شن، محموله، آب را گل نکنید، جستجوگر، دادستان، شانس زندگی، یکباربرای همیشه، آبادانی ها، شعله‌های خشم و نجات یافتگان را در کارنامه حرفه‌ای خویش دارد.

شاه آبادی: رادیو به واسطه چهره‌های فرهیخته تاثیر گذار است

شاه آبادی درباره بهروز رضوی گفت: برای رادیو توفیق است که امروز یکی از فرزندان خود را تجلیل می‌کند، در طول ۸۰ سال رادیو، شخصیت ارزشمندی مانند استاد بهروز رضوی را در درون خودش پرورش داده و رادیو به وجود آن‌ها افتخار کرده است.

وی افزود: اگر رادیو در عرصه رسانه، زندگی، آموزش، سرگرمی، مهارت و … در کشور تاثیر گذار است، به واسطه چهره‌های فرهیخته رادیو مانند بهروز رضوی است.

معاون صدا عنوان کرد: واقعیت این است که استاد را به صدای او می‌شناسیم و جامعه هم با صدای او آشناست. صدا فقط ظرفی است که دانش، خرد، ادیب بودن، تسلط به شعر و ادبیات کهن را در کنار آن دریافت می‌کنیم. توانایی، مهارت، سواد ویژگی‌های خاصی است که در استاد وجود دارد و چنین شخصیتی در عرصه فرهنگی در کشور تاثیر گذار است.

در بخشی از مراسم دوستان و همکاران بهروز رضوی درباره این هنرمند صحبت کردند.

صادق رحمانیان مدیر سابق رادیو فرهنگ درباره بهروز رضوی گفت: بهروز رضوی گویندگی را هم دوره پیش از انقلاب و هم دوره بعد از آن طی کرده است. هنرشان تمام شدنی نیست و بسیار در رادیو و تلویزیون از او بهره‌مند شده ایم، هیچ گاه رادیو را فراموش نکرده است؛ اگر چه در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته، اما همیشه بر رادیو تاکید داشت.

علیرضا حبیبی مدیر فعلی رادیو فرهنگ درباره بهروز رضوی گفت: بهروز رضوی مقام و جایگاه والایی دارد. شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشند که او سید و پیرو مکتب اهل بیت (ع) است. عشق به رادیو در بهروز رضوی وجود دارد و آقای رضوی صدای ماندگار رادیو هستند. این روز برای ما نیز در خاطره‌ها می‌ماند.

مریم نشیبا گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به خاطره‌ای از بهروز رضوی گفت: اولین بار که من با میکروفن بسته قرار بود خلاصه خبر را بخوانم، بهروز رضوی جوان و زیبا پشت میکروفن نشسته و گویندگی می‌کرد. به من گفت شما که هستید؟ گفتم تازه کار هستم و میخواهم خبر بخوانم. بهروز رضوی کنار من نشستند و اعلام کردند که خبرها را با گویندگی خانم مریم نشیبا بشنوید. من با تمام استرسی که داشتم قادر نبودم خبر را بخوانم؛ این خاطره را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، بهروز رضوی همتا ندارد، بسیار آدم بامعرفت و آگاه و بدون تظاهر کردن است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

طباطبایی: امیدوارم بهروز رضوی‌ها پرورش داده شوند

سیدمحمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: به عنوان نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، این توفیق نصیبم شد در این مسئولیت گواهینامه درجه یک هنری کشور را به ایشان بدهم. بدون اغراق می‌گویم این مدرک دیر به آقای رضوی اهدا می‌شود و در طول این سال‌ها نه الان و نه هیچ زمان دیگری برای این مدرک درخواست ندادند. وقتی اسم ایشان در شورا اعلام شد، اعضا گفتند هیچ بحثی در این موضوع نیست و عین واقعیت است.

طباطبایی افزود: بهروز رضوی فرهمند است و ادبیات را خوب می‌شناسد. وقتی شعر می‌خواند جان کلام را منتقل می‌کند چرا که پشت آن دانش و مطالعه است. ایشان از معدود افرادی هستند که کتاب برایش ارزشمند است. اگر قرار باشد نریشن کتابی را اجرا کند بحث قیمت را مطرح نمی‌کنند. امیدوارم در نسل‌های بعدی نیز بهروز رضوی داشته باشیم. دست ما نباید خالی باشد و امیدوارم بهروز رضوی‌ها پرورش داده شوند. رادیو خانه بهروز رضوی است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

رضوی: رادیو با من عجین است 

بهروز رضوی ضمن تشکر از مدیران و دوستانش گفت: من در عمرم به جدم قسم نخوردم، برای همین دوستان نمی‌دانند سید هستم. هیچ وقت سعی نکرده ام از امکانات بهره برداری شخصی کنم.

وی افزود: منیّت در صدای من وجود ندارد و همیشه فکر کردم متن را به گونه‌ای بخوانم که جور دیگری نتوان خواند. الان خوشحال هستم مدیران به نکاتی توجه می‌کنند و انگار این نکات دیده می‌شوند. من از آذر ۴۷ بدون وقفه در رادیو هستم، زمانی که وارد رادیو شدم، چون عاشق رادیو بودم همه را می‌شناختم. رادیو با من عجین است و علاقه مندی ام به رادیو دست من نیست. اهل خانه از دست من در عذاب بودند.

رضوی عنوان کرد: رادیو گرم‌ترین رسانه است. شما می‌توانید همزمان با کار، رادیو گوش کنید و رادیو مزاحم دیگر فعالیت‌ها نیست.

در پایان مراسم با حضور شاه آبادی معاون صدا مدرک درجه یک هنری کشور تقدیم بهروز رضوی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آخرین بازمانده نشریه «توفیق» درگذشت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسن توفیق، کاریکاتوریست و مدیرمسوول نشریه «توفیق» بعد از ظهر روز امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش سینماپرس، حسن توفیق، کاریکاتوریست و مدیرمسوول نشریه «توفیق» بعد از ظهر روز  امروز بر اثر ایست قلبی درگذشت.

حسن توفیق (متولد ۱۱ اسفند ۱۳۰۴) از مدیران مسوول نشریه طنز «توفیق» و بزرگ‌ترین برادر از برادران توفیق بود که دوره سوم این مجله را منتشر کردند. او به مدت ۲۹ سال مدیریت نشریه «توفیق» را برعهده داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جای خالی بازار متمرکز صنایع‌دستی در تهران


جای خالی بازار متمرکز صنایع‌دستی در تهران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ادغام موسسات ارشاد و خداحافظی با یک مدیر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بهروز جلالی، سرپرست بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان و حسینعلی سالاری، سرپرست خانه کتاب در دوره انتقال برای ادغام نهایی موسسه‌های زیرمجموعه معاونت فرهنگی وزارت ارشاد شدند.

به گزارش سینماپرس، عصر فردا (دوشنبه ۱۲خرداد) قرار است از مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان تکریم ‌شود تا در مسیر ادغام موسسات، گام دیگری به سوی نهایی شدن برداشته شود.

فردا با تودیع مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، بهروز جلالی، معاون او به عنوان (سرپرست دوره انتقال)  معرفی می‌شود.

در همین راستا قرار است حسینعلی سالاری،  معاون اداری مالی خانه کتاب نیز در این موسسه که شامل ادغام شده، سرپرستی دوره انتقال را بر عهده بگیرد.

مراسم تودیع و تکریم مهدی قزلی، مدیرعامل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان ساعت ۱۸ روز دوشنبه (۱۲ خرداد) در محل بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان برگزار می‌شود.

در این مراسم، محسن جوادی، معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعدادی از اهالی قلم حضور خواهند داشت.

موسسات تابعه معاونت امور فرهنگی به زودی در یک موسسه ادغام خواهند شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بزرگداشت آنلاین استاد «علی‌اصغر بهاری»


بزرگداشت آنلاین استاد «علی‌اصغر بهاری»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

من تا حالا با پول کثیف کار نکرده‌ام! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مصطفی کیایی، کارگردان «هم‌گناه»، درباره نحوه پایان بندی سریال و ایده اصلی آن صحبت کرد او معتقد است عملکرد ضعیف تلویزیون در این اوضاع، یکی از دلایل اصلی دیده شدن این سریال است.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای سریال «هم گناه» امروز یکشنبه ۱۱ خرداد با حضور عوامل و هنرمندان این سریال در پردیس تئاتر باغ کتاب تهران برگزار شد.

مصطفی کیایی در ابتدای این نشست در پاسخ به سوالی درباره منطق فصل‌بندی این سریال و پایان یک باره داستان در فصل اول بیان کرد: از ابتدا هم در ۱۲ قسمت اول، سریال تا همین مقطع بود و بعد گذر زمانی داریم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم سریال در دو فصل ارائه شود.

وی اضافه کرد: صحبتی هم که با پلتفرم‌ها داشتیم بر این اساس بود که بین فصل‌های اول و دوم سریال فاصله چندماهه داشته باشیم اما به دلیل کرونا و نیاز مردم به تماشای محصولات نمایشی، تصمیم گرفتیم با حداقل زمان فصل دو را منتشر کنیم. با این حال روند قصه تا سه ماه در فصل دوم جلو می‌رود و علت این اتفاق گذر زمان است. اگر بلافاصله بود و بدون فصل‌بندی این جهش زمانی را داشتیم چندان مناسب نبود.

همه قصه‌ها در فصل اول به سرانجام رسید

محسن کیایی بازیگر و از نویسندگان سریال نیز در واکنش به این سوال گفت: من هم از برخی دیگر شنیده‌ام که می‌گویند، «کار ناگهان تمام شد»! من این مسئله را متوجه نمی‌شوم، اگر قصه‌ها را دنبال کرده باشید همه قصه‌ها را به سرانجام رساندیم و تصمیم گرفتیم سه ماه زمان قصه را برای فصل بعد به جلو ببریم. در قسمت‌های آخر فصل یک می‌بینیم آرمان جواب مثبت از زیبا می‌گیرد، کاراکتر هدیه در خانه‌اش مستقر می‌شود و به ثبات می‌رسد و هر یک از شخصیت‌ها به ثبات نسبی می‌رسند. طرح این سریال برای ۵۰ قسمت پیش‌بینی شده بود، اما بنا شد ۲۴ قسمت شود و برای همین یک پرش سه ماهه در قصه داریم. از ابتدا هم تصمیم بود دو تا ۱۲ قسمت باشد.

وی در ادامه درباره شخصیت‌پردازی کاراکتر «سیما» که دختری ترنس است و پرداخت کم جزییات درباره وی در سریال گفت: من زمانی کافه‌ای داشتم و این کاراکتر زاییده ذهن من است، در آن کافه تعداد زیادی از این آدم‌ها حضور داشتند. ما همیشه کاراکترها را گل‌درشت نشان داده‌ایم اما در این سریال بازخوردها برایمان مهم بود. خود کاراکتر خیلی موردتوجه نبود و ابتدا خواستم بسترسازی کنیم که نگاه به این موقعیت و مشکل چیست و تلاش کردیم بازخوردها را در خانواده‌ها نشان دهیم. خیلی از این آدم‌ها در درونشان مسایلی دارند و زمانیکه با آن‌ها حرف می‌زنید برون‌ریزی می‌کنند که طبیعتاً خیلی اغراق ندارند.

مصطفی کیایی نیز تصریح کرد: اولین کلیشه این است که این کارکتر دختری باشد با ظاهر پسرانه که زمخت است، یا اینکه انتظار داریم این آدم از نظر فیزیکی متفاوت باشد. ما سعی کردیم بحث روانشناسی داشته باشیم تا اینکه فردی به صورت رو این نقش‌ها را بازی کند. به همین دلیل هم سوگل خلیق با فیزیکی که داشت انتخاب شد.

نخواستیم افراط یا تفریط کنیم

محسن کیایی در ادامه درباره خانواده در این سریال و پرداخت به این موضوع گفت: خانواده برای ما خیلی اهمیت دارد ما قرار نیست موضوع را حل کنیم. تلاش ما بر این بود که واقعیت را نمایش دهیم. این تضاد و تفاوت بین نسل‌ها را نمایش دهیم. قدیم هر ده سال تغییر در نسل‌ها داشتیم اما امروزه هر دو یا سه سال این تغییرات وجود دارد. نه خواستیم در نشان دادن این شرایط افراط و تفریط کنیم.

وی ادامه داد: خانواده جایگاه بسیار مهمی دارد و تلاش داریم بگوییم خانواده چطور می‌تواند کنار هم باشد نشان دهیم شکل آدم‌ها و نوع تصمیم‌گیری‌ها فرق کرده است، هم تلاش کردیم نقد کنیم و هم مشکلات را نشان دهیم.

مصطفی کیایی نیز گفت: خانواده صبوری در داستان نماد امروز جامعه است، کسی مثل فرید می‌خواهد آن را اداره کند. فریبرز می‌خواهد آن را هدایت کند، آرمان اما سرکش است و دیگر شخصیت‌ها هر یک نماینده‌ای از جامعه هستند. این روابط و مسایل در جامعه وجود دارد.

پرستویی: فکر می‌کردم نمایش خانگی فقط شانه تخم‌مرغی‌ها است

پرستویی در ادامه درباره پذیرفتن حضور در هم گناه تصریح کرد: من همیشه گاردی با شبکه خانگی داشتم. من سال ۸۸ با تلویزیون خداحافظی کردم (منظور حوادث سیاسی آن سال نیست) اما بالاخره سریال‌هایی مثل «زیر تیغ»، «آشپزباشی» «امام علی (ع)» و… را در تلویزیون بازی کرده بودم.

مصطفی کیایی: در زمانی که تلویزیون بد عمل می‌کند، این فرصت را پلتفرم‌ها کسب می‌کنند تا بیشتر دیده شوند. ما سال‌ها می‌گفتیم صداوسیما بی رقیب است اما این فضایی که به‌وجود آمده، باعث شده است وضعیت پلتفرم‌ها بهتر باشد وی ادامه داد: من همیشه خود را تقسیم کرده‌ام که تئاتر یا سینما کار کنم و هیچ گاه نگفتم هنرپیشه سینمایی هستم. پیش از این درباره سریال‌های نمایش خانگی فکر می‌کردم کارهای شانه تخم‌مرغی است و اگر سوپر می‌روید یک محصول نمایش خانگی هم می‌خرید اما این تابو را «شهرزاد» در همان فصل اول شکست و دیدیم اگر نمی‌توان در تلویزیون بازی کرد می‌توان این مدلی به خانه‌های مردم رفت.

پرستویی ادامه داد: همه آدم‌های که در سرزمین ما زندگی می‌کنند همه سینمارو نیستند. تجربه «مطرب» که باعث شد با آقای کیایی آشنا شوم کار بسیار خوبی بود، مخصوصاً که دوران بدی داشتم. آن زمان صحبت‌هایی شد و بعد از اتمامش گفتند می‌خواهند کاری در نمایش خانگی هم داشته باشد، من ابتدا گارد داشتم ولی با توجه به همکاری‌ای که داشتم پذیرفتم.

وی افزود: من ده قسمت از سریال را در یک وعده خواندم و هر از گاهی تماس می‌گرفتم و نظر هم می‌دادم. حتی در این مدت من اصرار می‌کردم که هر کاری دارد آن را کنار بگذارد و این سریال را بسازد. هر قسمت این سریال می‌تواند یک تجربه سینمایی باشد، پلان‌ها و دکوپاژ کاملاً سینمایی است. این احترام به مخاطب است که نخواهیم آب ببندیم.

وی اضافه کرد: این سریال قصه‌هایی دارد که نشان می‌دهد همه ما هم گناهیم و یک جاهایی گناهکار هستیم. حس کردم در این سریال این مسایل باز می‌شود و من حس کردم حتماً باید در این سریال باشم و جزو شرح وظایفم است که اگر بخواهم سریال بازی کنم، این همان است.

صداوسیما دیگر بی‌رقیب نیست

مصطفی کیایی در ادامه درباره اینکه فضای کرونا چقدر به افزایش مخاطب سریال کمک کرد، اظهار کرد: در زمانی که تلویزیون بد عمل می‌کند، این فرصت را پلتفرم‌ها کسب می‌کنند تا بیشتر دیده شوند. ما سال‌ها می‌گفتیم صداوسیما بی رقیب است اما این فضایی که به‌وجود آمده، باعث شده است وضعیت پلتفرم‌ها بهتر باشد.

این کارگردان ادامه داد: فرزند خود من در خانه انیمیشن‌ها را از این پلتفرم‌ها می‌بیند. قطعاً قصه هم در درگیری مخاطب موثر است، که من همیشه در سینمای خود آن را در پیش گرفته‌ام و سعی کرده‌ام قصه بگویم، چون حرف اول و آخر را قصه می‌زند. حضور بازیگران نیز موثر است.

پرستویی: تا امروز با پول کثیف کار نکرده‌ام

پرستویی در ادامه در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار مهر درباره اینکه چقدر منبع دستمزدی که دریافت می‌کند برایش مهم است، گفت: تا حالا با پول کثیف کار نکردم این کار برای ما قداست دارد که تهیه‌کننده کیست و قبل از اینکه پول کثیف بحث برانگیز باشد، برای من مهم بوده تهیه‌کننده و کارگردان چه کسانی هستند.

وی افزود: دو کاری هم که با این گروه انجام دادیم با آقای کیایی بود که پولش شریف بود و خودش شرافت کاری داشت. از خود مایه گذاشته است. اما تهیه کنندگانی داریم که این نام را یدک می‌کشند و کارت تهیه کنندگی دارند که فقط این اسم را یدک می‌کشند.

حبیب رضایی: ما در انجمن بازیگران سینما حدود ۴۶۰ بازیگر عضو داریم، ولی این تعداد بازیگر نداریم. بیش از صد آموزشگاه سینمایی داریم اما لزوماً اینها نمی‌توانند بازیگر تربیت کنند. آموزش بازیگری یک غلط مصطلح است ما پرورش بازیگری را داریم پرستویی گفت: مردم خیلی جاها ما را مورد تهاجم قرار می‌دهند اما همه می‌دانند امروزه چیزی پنهان نمی‌ماند. مردم هم موردتوجه قرار می‌دهند که این پول‌ها از کجا می‌آید و هیچگاه به این سمت و سو نخواهم رفت.

از هر هزار نفر یک نفر بازیگر خلاق می‌شود

حبیب رضایی در ادامه درباره امکان ورود جوانان به عرصه بازیگری توضیح داد: در عرصه هنر رعایت جوانی یا تناسب سن، هیچ الزامی نیست. هنر یک امر خلاقه است و بین هزار تا هر ده هزار نفر، یک نفر به یک بازیگر خلاق تبدیل شود. ما در انجمن بازیگران سینما حدود ۴۶۰ بازیگر عضو داریم، ولی این تعداد بازیگر نداریم. بیش از صد آموزشگاه سینمایی داریم اما لزوماً اینها نمی‌توانند بازیگر تربیت کنند. آموزش بازیگری یک غلط مصطلح است ما پرورش بازیگری را داریم.

مصطفی کیایی در ادامه در پاسخ به سوالی درباره عشق مثلثی در سریال گفت: ما در سریال عشق مثلثی نداریم.

وی درباره قصه‌های زیاد شخصیت‌های سریال عنوان کرد: این یک مزیت است و تیم نویسندگان تلاش کرد که هر کاراکتری قصه خاص خود را داشته باشد و قصه‌ها در جایی به هم گره می‌خورند.

کیایی در ادامه درباره اینکه چرا شخصیت‌ها نمادی از جامعه هستند، گفت: آدم‌های که در این خانواده وجود دارند تلاش شد مابه‌ازای بیرونی داشته باشد و نباید معادل سازی شود که این خانواده‌ها نماد جامعه ایرانی هستند.

علی کوچکی دیگر نویسنده سریال بیان کرد: طرح این سریال برای ده سال پیش است و امیدوارم فصل بعدی هم بازخورد خوبی داشته باشد.

سوگل خلیق دیگر بازیگر سریال بیان کرد: این کار یکی از بهترین اتفاق‌ها برای من بود. ما همه از تئاتر شروع کردیم من جزو یکی از کم‌تجربه‌ترها هستم هنوز هم بعد از ده سال اولویتم تئاتر است.

افسانه چهره آزاد نیز در سخنانی بیان کرد: من خیلی از نقش نسرین ذوق کردم. بازیگری اعتماد به نفسی نیاز دارد که جوانان باید ابتدا آن را در خود پرورش دهند. امیدوارم هم گناه دو هم ساخته شود.

محسن کیایی درباره واقعیت شخصیت ترنس گفت: من این اتفاق را شاهد بودم که شخصیتی همینطور ازدواج کرده بود و بعداً به مشکل برخورد. ایران جزو کشورهایی است که اجازه عمل را می‌دهد از نظر قانونی مشکلی نیست اما از طرف خانواده پذیرش وجود ندارد.

پرستویی در این نشست در پاسخ به چگونگی بازی فرزندش در این سریال گفت: روزی در پیش تولید هم گناه عکسی از ما دو نفر من و فرزندم گرفته شد و پیشنهاد خود آقای کیایی این بود که از آنجایی که در سریال فلاش بک وجود دارد فرزندم بهروز پرستویی در این نقش بازی کند. او پیش از این سکانس خیلی کوتاهی در آژانس شیشه‌ای حضور داشت و خیلی کوتاه در سه قسمت از «پهلوان نمی‌میرند» هم به اجبار بازی کرد. نمی‌دانم در آینده ادامه می‌دهد یا نه اما خیلی دغدغه‌اش نبود و من هم راغب نبودم.

مصطفی کیایی در پایان این نشست عنوان کرد: سال‌هاست برای سریال پیشنهاد می‌شود اما مسایلی برایم مهم بود که نپذیرفتم. هم گناه سریالی است که سرمایه و منبع آن مشخص است. یکی دو پروژه دیگر هم هست که با این مدل و از طریق وی او دی‌ها به تولید می‌رسند. همه بودجه‌های این کار خیلی شفاف و مشخص است. بازیگران و نقش‌ها در این سریال‌ها زیاد بودند و خیلی به من لطف داشتند و باعث شد سریال با این حساب شکل بگیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به استاد «بهروز رضوی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی گوینده پیشکسوت رادیو امروز با حضور مسئولان برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مراسم تجلیل و اهدای مدرک درجه یک هنری کشور به بهروز رضوی نویسنده و گوینده پیشکسوت رادیو امروز با حضور حمید شاه آبادی معاون صدا، محمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت و جمعی از مدیران شبکه‌های رادیو  برگزار شد.

بهروز رضوی متولد دی ماه ۱۳۲۶ است؛ فعالیت خود را از موسیقی و ساز دهنی شروع کرد، بعدها به تهران آمد و وارد رادیو شد، جنس صدایش او را در گویندگی و دوبله بسیار به شهرت رساند.

او در سال ۱۳۴۷، همکاری خود را با رادیو، با نویسندگی آغاز کرد و دیری نگذشت که یکی از صداهای دلنشین و جذاب رادیویی، در حنجره او کشف شد. ویژگی خاص او به عنوان گوینده رادیو همچون بسیاری از گویندگان هم دوره ای خود به دلیل دانش ادبی بالا، داشتن کمترین تپق در اجرا و برخورد فروتنانه وی با دیگر همکاران، به خصوص کوچکترها و افراد کم تجربه‌تر مورد توجه است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

او بازی در ۱۰ فیلم سینمایی و تلویزیونی مانند ردپایی بر شن، محموله، آب را گل نکنید، جستجوگر، دادستان، شانس زندگی، یکباربرای همیشه، آبادانی ها، شعله‌های خشم و نجات یافتگان را در کارنامه حرفه‌ای خویش دارد.

شاه آبادی: رادیو به واسطه چهره‌های فرهیخته تاثیر گذار است

شاه آبادی درباره بهروز رضوی گفت: برای رادیو توفیق است که امروز یکی از فرزندان خود را تجلیل می‌کند، در طول ۸۰ سال رادیو، شخصیت ارزشمندی مانند استاد بهروز رضوی را در درون خودش پرورش داده و رادیو به وجود آن‌ها افتخار کرده است.

وی افزود: اگر رادیو در عرصه رسانه، زندگی، آموزش، سرگرمی، مهارت و … در کشور تاثیر گذار است، به واسطه چهره‌های فرهیخته رادیو مانند بهروز رضوی است.

معاون صدا عنوان کرد: واقعیت این است که استاد را به صدای او می‌شناسیم و جامعه هم با صدای او آشناست. صدا فقط ظرفی است که دانش، خرد، ادیب بودن، تسلط به شعر و ادبیات کهن را در کنار آن دریافت می‌کنیم. توانایی، مهارت، سواد ویژگی‌های خاصی است که در استاد وجود دارد و چنین شخصیتی در عرصه فرهنگی در کشور تاثیر گذار است.

در بخشی از مراسم دوستان و همکاران بهروز رضوی درباره این هنرمند صحبت کردند.

صادق رحمانیان مدیر سابق رادیو فرهنگ درباره بهروز رضوی گفت: بهروز رضوی گویندگی را هم دوره پیش از انقلاب و هم دوره بعد از آن طی کرده است. هنرشان تمام شدنی نیست و بسیار در رادیو و تلویزیون از او بهره‌مند شده ایم، هیچ گاه رادیو را فراموش نکرده است؛ اگر چه در سینما و تلویزیون نیز فعالیت داشته، اما همیشه بر رادیو تاکید داشت.

علیرضا حبیبی مدیر فعلی رادیو فرهنگ درباره بهروز رضوی گفت: بهروز رضوی مقام و جایگاه والایی دارد. شاید خیلی‌ها اطلاع نداشته باشند که او سید و پیرو مکتب اهل بیت (ع) است. عشق به رادیو در بهروز رضوی وجود دارد و آقای رضوی صدای ماندگار رادیو هستند. این روز برای ما نیز در خاطره‌ها می‌ماند.

مریم نشیبا گوینده پیشکسوت رادیو با اشاره به خاطره‌ای از بهروز رضوی گفت: اولین بار که من با میکروفن بسته قرار بود خلاصه خبر را بخوانم، بهروز رضوی جوان و زیبا پشت میکروفن نشسته و گویندگی می‌کرد. به من گفت شما که هستید؟ گفتم تازه کار هستم و میخواهم خبر بخوانم. بهروز رضوی کنار من نشستند و اعلام کردند که خبرها را با گویندگی خانم مریم نشیبا بشنوید. من با تمام استرسی که داشتم قادر نبودم خبر را بخوانم؛ این خاطره را هیچ وقت فراموش نمی‌کنم، بهروز رضوی همتا ندارد، بسیار آدم بامعرفت و آگاه و بدون تظاهر کردن است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

طباطبایی: امیدوارم بهروز رضوی‌ها پرورش داده شوند

سیدمحمد طباطبایی مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت گفت: به عنوان نماینده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای ارزشیابی هنرمندان، نویسندگان و شاعران کشور، این توفیق نصیبم شد در این مسئولیت گواهینامه درجه یک هنری کشور را به ایشان بدهم. بدون اغراق می‌گویم این مدرک دیر به آقای رضوی اهدا می‌شود و در طول این سال‌ها نه الان و نه هیچ زمان دیگری برای این مدرک درخواست ندادند. وقتی اسم ایشان در شورا اعلام شد، اعضا گفتند هیچ بحثی در این موضوع نیست و عین واقعیت است.

طباطبایی افزود: بهروز رضوی فرهمند است و ادبیات را خوب می‌شناسد. وقتی شعر می‌خواند جان کلام را منتقل می‌کند چرا که پشت آن دانش و مطالعه است. ایشان از معدود افرادی هستند که کتاب برایش ارزشمند است. اگر قرار باشد نریشن کتابی را اجرا کند بحث قیمت را مطرح نمی‌کنند. امیدوارم در نسل‌های بعدی نیز بهروز رضوی داشته باشیم. دست ما نباید خالی باشد و امیدوارم بهروز رضوی‌ها پرورش داده شوند. رادیو خانه بهروز رضوی است.

تجلیل و اهدای درجه یک هنری به بهروز رضوی، صدای ماندگار و خاطره ساز رادیو

رضوی: رادیو با من عجین است 

بهروز رضوی ضمن تشکر از مدیران و دوستانش گفت: من در عمرم به جدم قسم نخوردم، برای همین دوستان نمی‌دانند سید هستم. هیچ وقت سعی نکرده ام از امکانات بهره برداری شخصی کنم.

وی افزود: منیّت در صدای من وجود ندارد و همیشه فکر کردم متن را به گونه‌ای بخوانم که جور دیگری نتوان خواند. الان خوشحال هستم مدیران به نکاتی توجه می‌کنند و انگار این نکات دیده می‌شوند. من از آذر ۴۷ بدون وقفه در رادیو هستم، زمانی که وارد رادیو شدم، چون عاشق رادیو بودم همه را می‌شناختم. رادیو با من عجین است و علاقه مندی ام به رادیو دست من نیست. اهل خانه از دست من در عذاب بودند.

رضوی عنوان کرد: رادیو گرم‌ترین رسانه است. شما می‌توانید همزمان با کار، رادیو گوش کنید و رادیو مزاحم دیگر فعالیت‌ها نیست.

در پایان مراسم با حضور شاه آبادی معاون صدا مدرک درجه یک هنری کشور تقدیم بهروز رضوی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موافقت با ساخت «یدو» و «قلعه» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: در اولین جلسه شورای صدور پروانه ساخت سینمایی در سال جدید با سه فیلم نامه موافقت شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم نامه های؛ “یدو” به تهیه‌کنندگی محمد رضا مصباح و کارگردانی مهدی جعفری، “قلعه” به تهیه‌کنندگی مجید مطلبی و کارگردانی نیما جاویدی و ” بابا سیبیلو” به تهیه کنندگی احمد احمدی و کارگردانی

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حسن توفیق درگذشت


حسن توفیق درگذشت

مشاهده خبر از سایت منبع