سینماپرس: پوستر فیلم کوتاه «عزیز» که قرار است از ۱۶ مرداد در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود، رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس، پوستر فیلم کوتاه «عزیز» با طراحی میدیا کیاست که قرار است از ۱۶ مرداد در گروه سینمایی «هنر و تجربه» اکران شود، رونمایی شد.
فیلم کوتاه «عزیز» به نویسندگی و کارگردانی مهدی برزُکی از ۱۶ مرداد در گروه سینمایی «هنر و تجربه» و در باکس «بازگشت کوتاه» همراه ۵ فیلم دیگر اکران خواهد شد.
فیلم کوتاه «عزیز» دومین تجربه فیلم کوتاه داستانی و ششمین فیلم مهدی برزًکی است که جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین صدابرداری، بهترین بازیگر زن و لوح افتخار گروه «هنر و تجربه» را در سی و ششمین جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران به دست آورد.
در خلاصه داستان فیلم کوتاه «عزیز» آمده است: «در مراسم چهلم پدر خانواده حضور زن غریبه ای باعث دردسرهایی برای اعضای خانواده مرحوم می شود …»
در این فیلم کوتاه، یاسمن نصیری، فرزانه آیافت، شهلا خدیوی، یوسف محمدی، مهدی جعفری، فاطمه عباسپور، زینب آکار، حسام الدین دیمکار، غلامرضا اکبری، مهدی رضایی، محمد جواد اسماعیل زاده و مریم حسن زاده ایفای نقش داشتند.
عوامل «عزیز» عبارت اند از نویسنده و کارگردان: مهدی برزُکی، فیلمبردار: رضا قاسمی، صدابردار: مصطفی بهمنی، صداگذار: حسین قورچیان، تدوینگر: ماهان عمادی، آهنگساز: نیما امین، طراح صحنه: فرهاد نصر، طراح لباس: مهسا افسری کالریست: ایمان سلیمی، گرافیک: میدیا کیاست، گریم: مرضیه بابایی، عکاس: تینا کچویان، مشاور رسانهای: آزاده فضلی، مدیر تولید: سعید قربانی، تهیه کننده: انجمن سینمای جوان دفتر کاشان و مهدی برزُکی.
سینماپرس: گلاب آدینه در برنامه رادیویی «پنجشنبه جمعه» از کارگردانی نمایشی جدید برای اجرا در سال ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش سینماپرس، گلاب آدینه بازیگر پیشکسوت که مهمان تلفنی برنامه «پنج شنبه جمعه» رادیو ایران بود، در گفت و گوی تلفنی با منصور ضابطیان درباره فعالیتهای هنری اخیر خود اظهار کرد: من در این روزهای کرونایی در منزل هستم؛ عاجزانه از همه مردم می خواهم ماسک بزنند. اقوام نزدیک ما همه کرونا گرفته اند. با این حال، در کمال امیدواری نمایشی را برای بهار سال ۱۴۰۰ آماده میکنم. «بانوی زیبای من» برگرفته از فیلمی به کارگردانی جرج کیوکر است که ان شاءالله روی صحنه میرود.
وی افزود: این نمایش موزیکال و کار بسیار سختی است؛ چون بخش موسیقی اش مشکل است. خودم کار را کارگردانی و شاید دو صحنه در آن بازی کنم. سال ۷۸ آخرین کارگردانی تئاتر را انجام دادم؛ نمایش «شبی در تهران» که نوشته محمد چرمشیر بود.
مادر نورا هاشمی در پاسخ به این پرسش که تا به حال سردوراهی قرار گرفته اید که مجبور شوید راه سوم را انتخاب کنید، گفت: بله. بسیار زیاد. ولی زود میتوانم تصمیم بگیرم و یکی از راهها را انتخاب کنم و نه راه سوم را. ممکن است در لحظه به نظر غلط یا درست آمده است و بعد خلافش ثابت شده است، ولی به هر صورت خودم را در حالت بلاتکلیفی قرار نداده ام.
آدینه تصریح کرد: فارغ التحصیل رشته اقتصاد سیاسی هستم. تنها چیزی که از مجموعه واحدها یادم مانده است و الان هم یادم است یک جمله است. بلافاصله بعد از اتمام تحصیلم چیزی از رشتهام یادم نمانده بود ولی این جمله یادم مانده بود که یک تصمیم سریع ولی غلط، بهتر از یک تصمیم طولانی ولی درست است. من این را به همه توصیه نمیکنم ولی در زندگی من کاربرد داشته است.
وی عنوان کرد: برای اصلاح و ترمیم تصمیم غلط وقت هست، اما اگر بخواهم بنشینم و زمانی تصمیم درست را بگیرم که انجامش دیر شود، فایدهای ندارد. این مهم است که برای اصلاح راهت، خودت و شرایط وقت داشته باشی.
این بازیگر در ادامه درباره اینکه تا به حال پیاده روی طولانی داشته است، گفت: بله. داشته ام. ۵ -۶ ساعت پیاده روی داشته ام.
او همچنین در پاسخ به این پرسش که تا به حال حرفتان را با سکوت زده اید، توضیح داد: بله و این مدل برای خودم که بهتر بوده است، اما اینکه طرف مقابل یا طرفهای مقابل چه برداشت کرده اند، مربوط به خودشان بوده است.
گلاب آدینه ضمن بیان اینکه هر شب به پیاده روی و ورزش میرود، افزود: روبروی کوچه ما بلواری است که این چندماه در ایام کرونا به طور مرتب برای ورزش و پیاده روی به این بلوار میروم. به غیر از دو سه شب مثل امشب که در خبرها خواندم تهران از نظر وضعیت هوایی در وضعیت قرمز قرار گرفته است. به این بلوار میروم و ۲ ساعت پیاده روی و ورزش میکنم. در پیاده روی به آرامش فکر میکنم. زیاد اهل نشستن نیستم. هر کسی ورزش نکند بسیار زود از پا میافتد. ما که اگر از کار و پا بیفتیم بخش زیادی از حرفه و علاقه مندی مان را از دست میدهیم.
گفتنی است؛ «پنجشنبه جمعه» با اجرای منصور ضابطیان و به تهیه کنندگی زهرا قائدی هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲ همزمان با پخش صوتی از رادیو ایران به صورت تصویری نیز از سایت رادیو ایران پخش میشود.
سینماپرس: شورای عالی هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت معرفی و منصوب شدند.
به گزارش سینماپرس، با حکم سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و رئیس شورای عالی این جشنواره، اعضای شورای عالی جشنوارۀ تئاتر مقاومت معرفی و منصوب شدند و نخستین جلسۀ این شورا در محل دبیرخانۀ جشنواره برگزار گردید.
بر این اساس سردار آزادی معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، دکتر سید محمدیاشار نادری رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، دکتر قادرآشنا مدیرکل مرکز هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، دکتر ملکی معاون فرهنگی موسسۀ فرهنگی پژوهشی انقلاب اسلامی، مهدی افضلی مدیرعامل بنیاد فرهنگی رودکی، امیر نصیربیگی رئیس سازمان بسیج هنرمندان کشور، دکتر رحمتی رئیس سازمان بسیج صداوسیما، حسین مسافرآستانه دبیر جشنوارۀ بینالمللی تئاتر فجر، حمید نیلی دبیر هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت و مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس، دکتر حسن خجسته استاد دانشگاه و فعال فرهنگی، دکتر علیرضا شریفی کارشناس مسائل فرهنگی و رسانهای، دکتر مهرداد رایانیمخصوص استاد دانشگاه، نویسنده و کارگردان، شهرام کرمی نویسنده و کارگردان و دکتر علیاصغر جعفری مدیرعامل باغ موزۀ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بهعنوان اعضای جدید شورای عالی جشنوارۀ تئاتر مقاومت معرفی و منصوب شدند.
در نخستین جلسۀ این شورا که در محل دبیرخانۀ جشنوارۀ تئاتر مقاومت برگزارشد، استفادۀ حداکثری از پتانسیل و نیروی انسانی فعال در تئاتر کشور، توجه به ظرفیتهای بالقوه و بالفعل در استانها، ترسیم اهداف قابل دسترسی با معیار کمّی مشخص و قابل سنجش، تشکیل جبهۀ هنرمندان انقلابی و دغدغهمند تئاتر مقاومت، وجود تنوع و گستردگی مضامین و محتوای بهروز جشنواره، حضور و فعالیت ستاد اجرایی حرفهای و باانگیزه، شبکهسازی و کادرسازی نیروهای جوان و متخصص انقلابی، تولید نمایشنامههای باکیفیت، استفاده از پژوهش و مدلهای علمی برای ارتقای سطح کیفی آثار جشنواره و اجتناب از برخوردهای سلیقهای و شخصی با آثار و افراد، از جمله موارد و مباحثی بود که در این جلسه مورد ارزیابی و گفتوگو قرار گرفت.
همچنین در این جلسه اعضای جدید شورای عالی جشنوارۀ تئاتر، از اقدامات دبیرخانه و ستاد اجرایی جشنواره در خصوص ورود مفاهیم و مضامین جدید به حوزۀ تئاتر مقاومت، جریانسازی و اقدامات رسانهای و تبلیغاتی مناسب، استقبال جوانان و افزودن بخش دانشجویی، بهعنوان ویژگیهای این دوره از جشنواره یاد کردند و خواستار تقویت و تداوم این روند شدند.
هفدهمین جشنوارۀ سراسری تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی، آذرماه سال جاری برگزار خواهد شد.
سینماپرس: مسعود ردایی دلایل کمرنگ شدن اکران آنلاین فیلمها به خصوص از زمان بازگشایی سینماها پس از کرونا را تشریح کرد.
به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره کمرنگ شدن اکران آنلاین فیلمها در همه ابعاد به خصوص از زمانی که سینماها بازگشایی شدند، گفت: اکران آنلاین زمانی میتواند در دراز مدت فعال و مثبت پیش برود که تمام شرایط لازم برای آن مهیا شود در نتیجه به عنوان مدیای جدید و فرصتی مناسب، در کنار اکران سینماها قرار خواهد گرفت.
تهیه کننده «سال دوم دانشکده من» ادامه داد: بازگشایی سینماها و گرایش مخاطبان به سمت سالن ها، نبود تبلیغات کافی تلویزیونی و قاچاق آثار عواملی بود که باعث کمرنگ شدن بحث آنلاین شد در صورتی که اگر میتوانستیم بیشتر به این سه موضوع توجه کنیم اتفاقات بهتری برای این بخش میافتاد. البته از دو فیلمی که از همان ابتدا به اکران آنلاین آمدند این حمایتها تا حدودی شکل گرفت و بازخورد نسبتا خوبی هم داشت.
این تهیه کننده اظهار کرد: به شخصه تجربه اکران آنلاین خارج از کشور برای «مالاریا» در جشنواره ونیز را داشتم یعنی افرادی که نتوانستند در جشنواره حضور پیدا کنند و قصد دیدن فیلم را داشتند درخواست آنلاین دادند و بدون هیچ مشکلی اعم از قاچاق فیلم به طور همزمان با اکران فیلم در سالن اصلی این جشنواره، آن را مشاهده کردند.
ردایی بیان کرد: اکران آنلاین میتوانست در کنار سالنها نقطه قوتی در بحث نمایش فیلمها باشد نه اینکه با ضعیف کردن یکی از اینها قصد قدرتمند کردن دیگری را داشته باشیم. اگر همپوشانی اتفاق میافتاد فروش بقیه فیلمهایی که آنلاین اکران شدند پایین نمیآمد و تمایل صاحب آثار برای نمایش از این طریق کم نمیشد.
او افزود: فرضیهای وجود دارد که باید فیلمهایی که شانس اکران عمومی ندارند و مخاطب از آنها استقبال نمیکند را اکران آنلاین کنید! این فرضیه هم اشتباه است، چون قرار نیست نمایش آنلاین را به عنوان فرصتی خوب به صرف اکران فیلمهای ضعیف از دست بدهیم بلکه باید آن را قوی کرد تا بتوان به صنعت سینمای کشور کمک کرد و از وضعیت کنونی که با نبود استقبال مواجهه هستیم، بیرون برویم.
این تهیه کننده ادامه داد: افرادی که به اکران آنلاین اعتقادی نداشتند و اصرار به اکران فیلمشان در سالنهای سینما داشتند و پیش بینی میکردند با استقبال گسترده روبرو میشوند پس از گذشت یکماه و با حجم گستردهای از تبلیغات، نتوانستند موفق عمل کنند.
ردایی در پایان گفت: باید از هر فرصتی که میتواند به سینما کمک کند استقبال کرد و وقتی میبینیم کارگردانهای مطرحی مانند ابراهیم حاتمی کیا و پرویز شهبازی با آن سابقه خوب، پیشقدم میشوند و فیلمشان را آنلاین اکران میکنند، به عنوان اتفاقی نویدبخش اتفاقی ادامه دار باشد نه اینکه پشت این بخش را خالی کرده و رهایش کنیم و زحمات و ریسک این سینماگران که محصولشان را با کمال میل در اختیار بخش آنلاین میگذارند را نادیده بگیریم.