سینماپرس: بازیگر سریال «بوی باران» گفت: من طلبهای زیادی از قرارداد پروژهها دارم که پرداخت نشده است، اگر مجموع طلبهایم از بازیگری را بگیرم میتوانم یک خودروی بسیار خوب بخرم منتها بعید است هیچ وقت این مبالغ برگردد چون قراردادهای بازیگر اصلا اعتبار ندارد.
به گزارش سینماپرس، لاله صبوری در گفتوگو با میزان، پیرامون فعالیتهای اخیر خود در عرصه بازیگری گفت: آخرین کاری که در آن فعالیت داشتم برنامه گفتوگو محور «مکث» بود، بعد از آن یک کار کوچک قبول کردم اما در حال حاضر مشغول کار خاصی نیستم. در شرایط فعلی وقتی دستمزد خوبی داده نمی شود و فضای اثر هم بنا به سلیقه ام نباشد چرا باید ریسک کنم و در شرایط کرونا خودم و خانواده ام را به خطر بیندازم.
وی در همین راستا ادامه داد: به تازگی پیشنهادات بازیگری برایم نسبت به گذشته بیشتر شده است، البته بعید میدانم که این افزایش پیشنهادات به دلیل موفقیت و یا دیده شدن برنامه مکث باشد زیرا در آنجا هم در زمینه اجرا فعالیت میکردم.
این بازیگر سینما و تلویزیون با اشاره به فعالیت برخی هنرمندان در فضای مجازی اضافه کرد: فضای مجازی میتواند به عنوان منبع درآمدی برای برخی افراد باشد، شاید برخی دوستان طی سالهای گذشته فعالیت های مختلفی برای جذب فالوور انجام دادهاند اما من علاقه چندانی به این کار نداشته ام و با وجود اینکه در فضای مجازی فعال هستم زیاد اهل جمع کردن مخاطب نیستم.
وی پیرامون دلیل کم کاری خود طی سالهای اخیر اضافه کرد: من مدتی در انتخاب آثارم وسواس زیادی داشتم و در کمتر کاری بازی میکردم زیرا دوست نداشتم در هر کاری بازی کنم، وقتی هم در عرصه بازیگری کم کار کنید و اکثریت پیشنهادات را رد کنید بعد از مدتی خود به خود پیشنهادات کم می شود.
بازیگر فیلم «تلخ و شیرین» ادامه داد: از زمانی که در صفحه شخصی خودم اعلام کردم که از ایران نرفته و مهاجرت نمیکنم پیشنهادات بیشتری برای بازی دریافت می کنم. من اعلام کردم که با وجود محیا بودن شرایط برای مهاجرتم به خارج از کشور نمی خواهم از ایران بروم زیرا هر آنچه میخواهم در این کشور وجود دارد و به نوعی تمام ریشه های من در این کشور است، نمیتوانم از ریشه هایم و تمام خاطرات و زندگی ام گذشت کرده و مهاجرت کنم.
وی درباره قرارداد بازیگران در عرصه هنر اضافه کرد: بازیگر باید در هنگام بستن قرارداد تمامی نکات را رعایت کند اما در هر صورت اگر تهیه کننده ای بخواهد دستمزد بازیگر را ندهد، قرارداد نمی تواند محلی برای دریافت طلب بازیگر باشد و بازیگر دستش به جایی نمی رسد. در بدترین حالت ممکن تنها کاری که از بازیگر بر می آید ترک پروژه است که آن هم چندان حرفهای نیست، پس بازیگر مجبور می شود تا آخر سر کار بماند و حرفی نزند، به طور معمول آخر کار یک قسط می ماند و مرسوم است که قسط آخر را چه کسی داده و چه کسی گرفته است.
بازیگر سریال «بوی باران» در همین راستا تصریح کرد: من هم طلب های زیادی از پروژهها دارم که پرداخت نشده است، اگر مجموع طلبهایم را بگیرم میتوانم یک خودروی بسیار خوب بخرم منتها بعید است هیچ وقت این مبالغ برگردد.
وی درباره چرخه اکران آنلاین تاکید کرد: از نظر من با وجود بیماری کرونا وضعیت شبکه نمایش خانگی و اکران آنلاین بهتر از قبل شده است زیرا مخاطبان بدون ترس از بیماری در خانه نشسته و فیلمشان را تماشا می کنند، به نظر من اگر فیلمهای چرخه اکران آنلاین کیفیت خوبی داشته باشند مخاطب از آنها استقبال می کند.
صبوری درباره کمرنگ شدن خودش در عرصه بازیگری اذعان کرد: شاید از بیرون برخی فکر کنند که من کم کار شده ام، اما برای من زیاد کار کردن مهم نیست، من کاری را قبول می کنم که در شان من باشد، برای من همین که مردم هنوز در کوچه خیابان به من لطف دارند بزرگترین هدیه است، همین که روزگاری کارهایی انجام دادم که با گذشت زمان همچنان در ذهن مردم باقی مانده برایم کافی است.
سینماپرس: بازیگر سریال «جشن سربرون» گفت: عزیزان نویسنده این اثر بسیار خوب به تمام جنبههای زندگی ایلات پرداختهاند و دیالوگها شاعرانه و عاشقانه نوشته شده است که بسیار دوست داشتنی است.
به گزارش سینماپرس، قاسم زارع از جمله بازیگران سینما و تلویزیون است که مخاطب بیشتر او را در کارهای دفاع مقدسی به خاطر می آورد. زارع در اکثر آثار موثر در حوزه دفاع مقدس از جمله «بوی پیراهن یوسف»، «موج مرده»، «آژانس شیشهای»، «فرزند خاک» و… حضور داشته است. او در کارهای غیر جنگی نیز بازی داشته و تلاش کرده تا از کلیشه شدن فاصله بگیرد. قاسم زارع هم اینک مشغول بازی در سریال «جشن سربرون» به کارگردانی مجتبی راعی و تهیهکنندگی حسن نجاریان به سفارش مرکز سیمافیلم است.
پرمخاطب بودن کارها برایم مهم است اما نه به هر قیمتی
زارع درباره حضور در این مجموعه تاریخی به فارس گفت: من روی فیلمنامه بسیار حساس هستم به خصوص در کارهای تاریخی معتقدم بیشتر باید دقت کنیم زیرا کارهایی که در بستر تاریخ میگذرد ما به عنوان بازیگر باید امانتدار خوبی باشیم تا بتوانیم مخاطب را جذب کنیم از سوی دیگر آثار تاریخی واقعیات رخ داده در بستر تاریخ را در بخش هایی به عینیت تبدل می کنند که وظیفه سنگینی است. معتقد به جذب مخاطب در آثار هستم و برایم پر مخاطب بودن هر کاری در اولویت قرار دارد اما نه به هر قیمتی.
روایت فرهنگ ایلات و عشایر
وی ادامه داد: وقتی فیلمنامه را خواندم بسیار از کار لذت بردم زیرا کار بسیار زیبا است، قصه در بستر تاریخ میگذرد اما دارای ملودرامهای عاشقانه بسیار دیدنی است همچنین فرهنگ و آداب ایلات و عشایر را که کمتر به آن توجه شده است را روایت میکند. تمام جنبههای زندگی ایلات از جمله زندگی روزمره، علایق، عشق، فرهنگ و… را مورد توجه قرار داده و خاستگاه قصه نمایش وقایع رخ داده در ایلات و عشایر در مقطعی از تاریخ است.
مشقت کارهای تاریخی با کارهای جنگی برابری میکند
این بازیگر سینما و تلویزیون درباره فیلمنامه «جشن سربرون» گفت: عزیزان نویسنده این اثر بسیار خوب به تمام جنبههای زندگی ایلات پرداختهاند و دیالوگها شاعرانه و عاشقانه نوشته شده است که بسیار دوست داشتنی است و در وهله اول خودم مجذوب این شاعرانگی دردیالوگها شدم. البته کار در جنبههای مختلف در آثار تاریخی بسیار سخت است و مشقتهای آن با کارهای جنگی برابری میکند. به لحاظ دکور، صحنه، لباس، گریم، تولید کار بسیار سخت است تا آن فضا را برای مخاطب باورپذیر کرد. ساختن لوکیشنها، سیاهچادرها، تجهیزات و ادوات و ابزار آن دوره زمانی، همه و همه کار را به لحاظ تولید بسیار سخت میکند؛ به لحاظ بازی نیز کار برای بازیگر هم بسیار سخت است.
زارع ادامه داد: در «جشن سربرون» نوع دیالوگها و نوع ادای آن لحن خاصی میطلبد مثل کارهای روزمره و تعریف لطیفه نیست. باید تماشاچی با دیالوگها ارتباط لازم را برقرار کند و بازیگر به گونهای این دیالوگ های آهنگین را ادا کند که مخاطب از قصه عقب نماند. صحبتی که با آقای راعی داشتیم در ابتدای کار همین بود که من به عنوان بازیگر دیالوگها را به گونهای باید ادا کنم که به متن وفادار بوده و از سوی دیگر برای مخاطب ثقیل نباشد و برای بیننده قابل درک باشد و قصه را از دست ندهد.
بازی در نقش حاج ضیاء از سردمداران مشروطهخواه
زارع درباره نقشی که در سریال «جشن سربرون» بازی میکند گفت: در این مجموعه نقش حاج ضیاء یکی از تجار بزرگ شیراز را بازی میکنم که یکی از سردمداران نهضت مشروطه است و از مشروطهخواهان آن خطه به شمار میآید. بازیگران توانمندی در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند و برای من همکاری با این عزیزان بسیار لذتبخش است. با گروه بسیار خوب، درجه یک و حرفهای همکاری دارم.
ضرورت تولید آثاری که مخاطب را به تعمق وامیدارد
وی درباره ضرورت تولید آثار تاریخی در کنار سریالهای سرگرم کننده گفت: در گذشته تولیدات در حوزه آثار تاریخی که مردم را به تفکر و اندیشه وا میداشت بیشتر بود اما متاسفانه امروزه بیشتر تولیدات به سمت کارهای آپارتمانی و حول محور مسایل اجتماعی که همه مردم با آن مواجه هستند، رفته است و کمتر به آثاری که مردم را با تاریخ، فرهنگ و نوع زندگی پیشینیان آشنا کند، توجه میشود. امیدواریم مسئولین به ضرورت تولید آثار از این دست که مخاطب را به تامل و تعمق وامیدارد توجه کنند.
بازیگر سریال «تعبیر وارونه یک رویا» درباره فعالیتهای دیگرش گفت: معتقدم اگر کاری را قبول میکنم تا انتهای کار با دیگر گروهها کار نکنم زیرا فرصت بازی برای همکارانم وجود داشته باشد و با فراغ بال بتوانم کاری که عهدهدار هستم را به انجام برسانم. پیشنهاد بازی در سریال و فیلم سینمایی داشتم اما ترجیح دادم تنها در سریال «جشن سربرون» حضور داشته باشم.
*فارس
سینماپرس: فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» منتشر شد.
به گزارش سینماپرس، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را آذرماه ۱۳۹۹ با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ به صورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) به شکل رقابتی برگزار خواهد کرد.
بازنمایی تاریخ و فرهنگ جامعه ایرانی- اسلامی، صیانت از هویت ملی مبتنی بر انگارههای دینی و ایرانی، تقویت سینمای مستند خلاق ایران، آشنایی فیلمسازان کشور با تحولات نوین سینمای مستند جهان، توجه به اهمیت اقتصاد سینمای مستند با تأکید بر رفع موانع تولید، توزیع و نمایش این آثار در عرصههای داخلی و خارجی، از اصول و اهداف این جشنواره است.
توضیح اینکه تهیهکنندگان و مستندسازان میتوانند با مراجعه به پایگاه اطلاعرسانی جشنواره «سینماحقیقت» به نشانی www.irandocfest.ir و بدون نیاز حضوری، نسبت به تکمیل برخط (آنلاین) فرم شرکت، ارسال لینک فیلم و آپلود عکس و مواد تبلیغی اقدام کنند.
بخشهای مختلف چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت عبارتند از:
۱) مسابقه ملی
۲) بخش بینالملل (غیررقابتی)
۳) جایزه شهید آوینی
۴) مسابقه فیلمهای مستند کارآفرینی
۵) بخش ویژه کرونا
۶) بخشهای جنبی
۷) کارگاههای تخصصی
۸) نکوداشت
در بخش مسابقه ملی که در سه گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، مستندهای نیمهبلند (از ۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و مستندهای بلند (بالای ۷۰ دقیقه) برگزار میشود، فیلمهای ارسالی میبایست بعد از فروردین ۹۸ تولید شده و در دوره قبل شرکت نکرده باشند.
امسال و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بخش بینالملل جشنواره «سینماحقیقت» به شکل غیررقابتی برگزار خواهد شد.
عناوین بخشهای بینالمللی سینماحقیقت به این شرح است:
نمایشهای ویژه: نمایش آثار مستند برتر و روز جهان
پرتره: نمایش مستندهای پرتره از چهرههای علمی، ادبی، سیاسی و هنری ایران و جهان
آیینه یک جشنواره: مروری بر مستندهای منتخب یک جشنواره معتبر جهانی
چشمانداز سینمای مستند یک کشور
در بخش جایزه شهید آوینی که ویژهی فیلمهای مستند حوزه مقاومت، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است، فیلمهای ارسالی میبایست پس از فروردین ۹۸ تولید شده و در دوره قبل به دبیرخانه جشنواره ارائه نشده باشند. در این بخش بدون قید زمان فیلم، به ۳ اثر برگزیده تندیس طلایی، نقرهای و برنزی شهید آوینی اهدا خواهد شد.
بخش مسابقه فیلمهای مستند کارآفرینی جشنواره پذیرای آثار مستند با موضوع کارآفرینی، کسب و کارهای بدیع، خرید و فروش اینترنتی، رونق تولید، شکوفایی اقتصاد ملی و… است که این فیلمهای موضوعی باید بعد از فروردین ۹۶ تولید شده و در دورههای گذشته «سینماحقیقت» به نمایش درنیامده باشند. در این بخش که با مشارکت اتاق بازرگانی استان تهران برگزار میشود، به ۳ اثر برگزیده بدون قید زمان فیلم جوایزی اهدا خواهد شد.
در بخش ویژه کرونا هم که به شکل رقابتی برگزار میشود، فیلمهای مستند تولید شده با موضوع همهگیری بیماری کرونا و تأثیرات مختلف آن در زمینههای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و هنری به نمایش درآمده و مورد داوری قرار میگیرند. در این بخش به ۴ فیلم منتخب جوایزی تعلق میگیرد.
بخشهای جنبی چهاردهمین جشنواره سینماحقیقت نیز به این شرح هستند:
– بازار بینالمللی مجازی عرضه و تولید فیلم مستند
– کارگاههای تخصصی، پژوهشی و تحقیقاتی که به صورت مجازی برگزار میشوند.
– نکوداشت که در این بخش، ضمن مرور آثار یکی از بزرگان سینمای مستند ایران، از وی تقدیر بهعمل میآید.
جوایز برگزیدگان بخش مسابقه ملی این دوره «سینماحقیقت» به شرح ذیل است:
نشان فیروزه «سینماحقیقت»، تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۳۵۰ میلیون ریال به بهترین فیلم جشنواره (ویژه تهیهکننده)
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۵۰ میلیون ریال به کارگردان بهترین فیلم مستند بلند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال به کارگردان بهترین فیلم مستند نیمهبلند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال به کارگردان بهترین فیلم مستند کوتاه
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بهعنوان جایزه ویژه هیات داوران
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال بهعنوان جایزه تماشاگران (ویژه سرمایهگذار)
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین پژوهش فیلم مستند
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین تدوینگر
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین فیلمبردار
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین صدا (با تشخیص هیأت داوران، جایزه به صدابردار یا صداگذار اهدا خواهد شد)
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین نویسنده یا گوینده گفتار متن (با تشخیص هیأت داوران، جایزه به نویسنده یا گوینده گفتار متن اهدا خواهد شد)
تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال به بهترین موسیقی متن (موسیقی تصنیفی)
جایزه شهید آوینی
تندیس طلایی شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۲۰ میلیون ریال
تندیس نقرهای شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال
تندیس برنزی شهید آوینی، دیپلم افتخار و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال
جوایز بخش مسابقه کارآفرینی
جایزه اول: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال
جایزه دوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال
جایزه سوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال
جوایز بخش ویژه کرونا
جایزه اول: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۲۰۰ میلیون ریال
جایزه دوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال
جایزه سوم: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال
جایزه ویژه هیات داوران: تندیس، لوح تقدیر و مبلغ ۱۸۰ میلیون ریال
گاه شمار و مقررات چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی سینماحقیقت به این شرح است:
آخرین مهلت ثبتنام اینترنتی: ۵ مهرماه ۱۳۹۹
آخرین مهلت تحویل آثار: ۱۵ مهرماه ۱۳۹۹
اعلام اسامی فیلمهای منتخب جشنواره: نیمه دوم آبانماه ۱۳۹۹
زمان برگزاری جشنواره و نمایش آثار: از ۱۸ تا ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹
مراسم اختتامیه: ۲۵ آذرماه ۱۳۹۹
• مقررات و ضوابط شرکت در جشنواره
۱- زمان فیلم بر اساس سه گزینه «کوتاه»، «نیمهبلند» و «بلند» به صورت دقیق مشخص شود؛ درغیر این صورت و پس از ثبت فیلم در دبیرخانه، امکان تغییر بخش میسر نخواهد بود.
۲- دبیرخانه جشنواره هیچ مسئولیتی در قبال آسیب احتمالی ناشی از ارسال نامطلوب آثار از جانب شرکتکنندگان را ندارد.
۳- به تقاضای شرکت فیلمهایی که مدارک آن ناقص ارسال شود یا ایراد فنی داشته باشد، ترتیب اثر داده نخواهد شد.
۴- لازم است حداکثر ۷ روز پس از اعلام اسامی برگزیدگان، نسخه اصلی نمایش فیلم به دفتر جشنواره واصل شود؛ در غیر این صورت فیلم از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
۵- نسخهای از فیلمهای ارائه شده به دبیرخانه جشنواره، به منظور استفاده پژوهشگران در بانک فیلم مرکز نگهداری خواهد شد.
۶- ستاد جشنواره مجاز به استفاده ۳ تا ۵ دقیقه از آثار منتخب جشنواره برای موارد تبلیغی و اطلاعرسانی است.
۷- در صورت تخصیص جایزه جشنواره در یک رشته به بیش از یک نفر، جایزه نقدی بطور مشترک اهدا میشود.
۸- نسخه اصلی فیلمهای برگزیده مستندسازان شهرستانی از طریق پست سفارشی عودت داده میشود و مستندسازان تهرانی هم میتوانند به دبیرخانه جشنواره مراجعه کنند.
۹- ستاد جشنواره مجاز به نمایش غیرانتفاعی فیلمهای برگزیده در برنامههای فرهنگی مرتبط با جشنواره سینماحقیقت خواهد بود.
۱۰- درآمد حاصله از فروش بلیط نمایش هر فیلم به سرمایهگذار اثر تعلق میگیرد.
۱۱- کلیه آثار پذیرفتهشده به شکل برخط (آنلاین) در جشنواره به نمایش درمیآید.
۱۲- با توجه به شیوع ویروس کرونا و ناپایداری شرایط اجتماعی، اخذ تصمیم نهایی درباره شکل برگزاری و نکاتی که در مقررات حاضر پیشبینی نشده یا ابهامات ناشی از آن، در اختیار دبیر جشنواره است.
• مقررات و مشخصات مربوط به اثر
۱- فیلمهای مستند ارسالی باید تولید فروردین ۱۳۹۸ به بعد بوده و در قطع HD و Full HD، ۲K، ۴K تولید شده باشند.
۲- آثار بخش مسابقه ملی و جایزه شهید آوینی پیش از این نباید در تلویزیون، اکران عمومی، شبکه نمایش خانگی و یا جشنواره داخلی دیگری به نمایش درآمده و همچنین در ادوار گذشته جشنواره «سینماحقیقت» نیز به دبیرخانه ارائه نشده باشد.
۳- از مجموعههای مستند تلویزیونی که توسط یک فیلمساز کارگردانی شده است، فقط یک اثر پذیرفته میشود. این مقررات شامل مجموعههایی که توسط مستندسازان مختلف کارگردانی شدهاند، نمیشود.
۴- هر یک از فیلمها میبایست جهت بازبینی به صورت مستقل، با فایل دیتا ارسال شوند.
۵- متقاضیان برای ارائه نسخه اولیه میتوانند بعد از ثبتنام، با وارد کردن لینک فیلم یا ارسال فیزیکی اثر روی لوح فشرده یا فلش مموری اقدام کنند.
۶- ثبتنامکنندگان در صورت بروز هرگونه مشکل میتوانند با شماره ۰۹۱۲۹۲۹۴۳۵۹ تماس بگیرند.
۷- مشخصات فیلم و فیلمساز به طور کامل برای هر اثر ارسال شود.
۸- کلیه فیلمهای برگزیده میبایست دارای زیرنویس انگلیسی باشند؛ در غیر این صورت امکان حضور در بخش مسابقه ملی، بینالملل و بازار فیلم جشنواره را نخواهند داشت.
۹- فیلمهای برگزیده میبایست به صورت فایل دیتا با یکی از فرمتهای MP۴ (H.۲۶۴) – AVI- MXF- MPEG۲- MOV روی هارد دیسک یا Flash Memory و لوح فشرده بطور استاندارد و قابل اجرا روی سیستم عامل ویندوز (windows) به دبیرخانه جشنواره ارائه شوند.
توجه: ارائه پوستر و تیزر فیلمهای برگزیده جهت تبلیغ در ایام جشنواره الزامی است.
• مقررات مربوط به شرکتکنندگان
۱- اسامی کارگردانان مشترک یک فیلم و سایر مشخصات آنها به صورت کامل و با فاصله -خط تیره- آورده شوند.
۲- تهیهکننده اثر مسئول پاسخگویی به هر گونه ادعا در زمینه حقوق مادی، معنوی و شهروندی اشخاص بوده و جشنواره مسئولیتی در این خصوص ندارد.
۳- هرگونه مسئولیت درباره مسائل تبلیغی و حقوقی فیلم که بر مبنای اطلاعات فرم صورت میگیرد، بهعهده امضاءکنندگان فرم است.
۴- فرم شرکت در جشنواره حتماً باید به تأیید و امضای تهیهکننده فیلم برسد.
* نشانی دبیرخانه جشنواره
تهران، خیابان سهروردی شمالی، میدان شهید قندی، شماره ۱۵، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، طبقه اول (کدپستی: ۱۵۵۶۹۱۶۶۱۳)
تلفن دبیرخانه: ۸۸۵۲۸۳۱۴
روابط عمومی: ۸۸۵۱۱۲۸۹
پایگاه اطلاعرسانی جشنواره: www.irandocfest.ir
وبسایت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی: www.defc.ir
پایگاه خبری- تحلیلی سینماتجربی: www.cinematajrobi.ir
سامانه پیام کوتاه روابط عمومی: ۲۰۰۰۱۰۶۲
ایمیل: [email protected]
کانال سینماحقیقت: @cinemaverite
اینستاگرام: defc_cinemaverite
متقاضیان حضور در جشنواره میبایست فرم شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» را روی وبسایت جشنواره به صورت آنلاین تکمیل کرده، از اطلاعات ثبت شده پرینت گرفته، به امضای تهیهکننده رسانده و نسخه نهایی فیلم خود را حداکثر تا پانزدهم مهرماه ۱۳۹۹ به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند.
سینماپرس: شبکه جهانی جام جم تاثیر حریم فردی و اجتماعی را روی سبک زندگی بررسی می کند.
به گزارش سینماپرس، سید هادی معتمدی روانپزشک و آسیب شناس اجتماعی دوشنبه ۱۷ شهریور در برنامه «روز خوش»، تاثیر رعایت حریم های فردی و اجتماعی در بهبود سبک زندگی را بررسی می کند.
در بخشی دیگر، این برنامه همراه با حامد ایرانشاهی پژوهشگر تاریخ و استاد دانشگاه سری به تهران میدان شهدا یا میدان ژاله قدیم زده و یاد شهدای ۱۷ شهریور را گرامی می دارد.
همچنین، الهام دارابی قصه گوی بین المللی در رابطه با قصه و قصه گویی گفتگو می کند.
آیتم «خوش مزه» این دوشنبه به آموزش کرپ سبزیجات اختصاص دارد و در بخش «خوش و بش» از حکاکی روی انگشتر صحبت می شود.
آیتم «خوش قلم» نیز کتاب «بار دیگر شهری که دوست می داشتم» اثر نادر ابراهیمی را به علاقه مندان کتاب و کتابخوانی معرفی می کند.
برنامه «روز خوش» با نگاه به زندگی از منظر سبک زندگی ایرانی _ اسلامی با اجرای محمدامین نبی اللهی و مریم ماهور تلاش میکند صبحگاه ایرانی _ اسلامی را به نمایش بگذارد. علاوه بر این، در این برنامه اطلاعات، اخبار و رویدادهای امیدبخش به ویژه نمایش پیشرفت های غرورانگیز ایرانیان توسط مهدی آقابیگی به سمع و نظر مخاطبان میرسد.
مجله صبحگاهی «روز خوش» از دوشنبه تا جمعه ساعت ۹ صبح به وقت تهران به تهیه کنندگی حسین علیاری از شبکه جهانی جامجم پخش میشود.