نگهداری پرندگان در خانه از نظر اسلام
در این گزارش، روایت ائمه اطهار و مراجع تقلید درباره نگهداری از پرندگان در منزل را بخوانید.
در این گزارش، روایت ائمه اطهار و مراجع تقلید درباره نگهداری از پرندگان در منزل را بخوانید.
هوداد شکوهی ۲۴ ساله ساکن تهران
بازیگری سینما از portland america
کلاس های سعید روستایی بازیگری
شناخت سینما سعید قطبی زاده
دانش آموخته موسسه فرهنگی هنری کارنامه
بازی در : تانر مرد بالشی
تاتر هملت
گلن گری گلن راس
مهارتها :
بازیگری
خوانندگی
تقلید صدا
کارگردانی
طراحی لباس
بازیگری در سینما
با ثبت نام در سایت دفتر سینمایی
قدم اول را مطمئن بردارید
پایان خبر
سینماپرس: شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی برای یک فیلم مجوز نمایش صادر کرد.
به گزارش سینماپرس، شورای پروانه نمایش فیلم های سینمایی در جلسه شب گذشته با مجوز نمایش برای فیلم : «گورکن» به تهیه کنندگی سینا سعیدیان وکارگردانی کاظم مولایی موافقت کرد.
سینماپرس: علی سرآهنگ کارگردان فیلم سینمایی «کاکا» ضمن انتقاد از تلویزیون به دلیل پخش نکردن تیزرهای تبلیغاتی فیلمهای در حال اکران، عنوان کرد که در شرایط فعلی سالنهای سینما از رستورانها امنتر است.
به گزارش سینماپرس، علی سرآهنگ کارگردان فیلم سینمایی «کاکا» که این روزها در حال اکران در سینماهاست درباره این فیلم به مهر گفت: خوشحالیم که فیلم ما بعد از سه سال انتظار بالاخره رنگ پرده را به خود دید و هرچند در این شرایط کرونایی به نمایش درآمد، اما باز هم جای شکرش باقی است، چون آرزوی هر فیلمسازی است که یک روز فیلمش را روی پرده ببیند.
وی افزود: سالی که ما پروانه ساخت گرفتیم اعضای شورای صدور پروانه ساخت ما را به ساخت این فیلم تشویق هم کردند. وقتی فیلم را ساختیم نسخه نهایی خیلی لطیفتر از آنچه که در فیلمنامه نوشته بودم، شد. ما نعل به نعل براساس فیلمنامه پیش رفتیم حتی پایانبندی «کاکا» دستخوش تغییر شد، یعنی خیلی نرمتر از آنچه که در فیلمنامه بود، پایان فیلم را بستیم، ولی احساس میکنم با تغییر اعضای شورای پروانه نمایش، سلایق هم تغییر و فیلم ما در این شورا گیر کرد. فیلم چند اصلاحیه خورد و این اصلاحیهها از التهاب فیلم کاست، ولی خدا را شکر «کاکا» همچنان سرپاست.
همین که فیلمم روی پرده رفت جای شکر دارد
این کارگردان با اشاره به شرایط نمایش فیلم بیان کرد: ما هرچه جلوتر میرفتیم شرایط برای اکران «کاکا» سختتر میشد از همین رو حالا شرایط برای ما مناسب بود به همین ترتیب با تهیهکننده تصمیم گرفتیم فیلم را به نمایش بگذاریم از این تصمیم هم راضی هستیم همین که فیلم روی پرده است برای ما جای شکر دارد.
وی تاکید کرد: طبیعتاً همه فیلمسازان دوست دارند فیلمشان در وضعیت نرمال اکران شود، من هم دوست داشتم کرونا نباشد و «کاکا» در یک فرصت مناسبتر روی پرده برود، ولی هرچه جلوتر میرویم شرایط بدتر میشود. اگر نگاهی به فروش فیلمها بیندازید متوجه میشوید اصلاً وضعیت هیچکدام از فیلمها خوب نیست. در این شرایط همه میدانند فروش مطرح نیست چون مردم چندان به سینما نمیروند بنابراین باید ببینیم چه پیش میآید.
سرآهنگ با بیان اینکه بعد از اکران سینمایی، «کاکا» را به صورت اینترنتی به نمایش میگذارند، اظهار کرد: من دوست داشتم فیلمم اول در سینما اکران شود و ترجیحمان هم بر همین بود. هرچند پلتفرمها امنیتی ندارند اما پس از آن فیلم را اکران آنلاین میکنیم.
تلویزیون هیچ کمکی نمیکند
وی درباره شرایط تبلیغاتی این فیلم گفت: شرایط تبلیغ واقعاً عجیب و غریب است، تلویزیون هیچ کمکی برای دیده شدن فیلمها نمیکند برای مثال بچههای پخش ما با دوستان صداوسیما رایزنی کردهاند اما موفق نشدهاند. هیچکدام از فیلمهای روی پرده در تلویزیون تبلیغ نمیشوند و این جای گله دارد، چون مردم با رعایت اصول و پروتکلهای بهداشتی میتوانند به سینماها بروند به همین دلیل متوجه نمیشویم چرا تلویزیون به تبلیغ فیلمها کمک نمیکند.
سرآهنگ گفت: دوستان صدا و سیما به بچههای دفتر پخش فیلم ما گفتهاند در این شرایط تیزرهای تبلیغاتی فیلمها را پخش نمیکنند این در حالی است که با توجه به ضدعفونی مکرر، سالنهای سینما واقعاً جای امنی است. این روزها رستورانها و فستفودها باز، شلوغ و در عین حال پرخطر هستند در مقایسه با این اماکن سینما واقعاً مظلوم است. ضمن اینکه ما با شهرداری هم برای تهیه بیلبورد صحبت کردهایم اما آنها هم اصلاً کمکی نمیکنند.
این کارگردان در پایان بیان کرد: «کاکا» اولین تجربه سینمایی من است اما پیش از آن «زمانی برای ایستادن» را برای تلویزیون ساخته بودم که در جشنواره جام جم در چند بخش نامزد دریافت جایزه شد و جوایزی هم کسب کردیم بعد از آن تصمیم گرفتم «کاکا» را بسازم که خیلی دچار مشکل شدم ما فکر نمیکردیم این همه در ارشاد گیر کنیم چون بدون هیچ مشکل و حتی یک ممیزی پروانه ساخت دریافت کردیم و این تفاوت سلیقه اذیت کننده بود.
در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «حسام مرد شصت سالهای است که با زن جوانی به عنوان همسر دومش و بی خبر از خانوادهاش ازدواج میکند. این مساله باعث درگیری حسام با پسرش و خانوادهاش میشود. فیلم درباره یک عشق ممنوعه است.»
حسین محجوب، مهران احمدی، فرید سمواتی، رؤیا افشار، رضا اکبر پور، شیفته خرم دل، فرانک کلانتر و رها خدایاری بازیگران فیلم «کاکا» هستند.
عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: علی سرآهنگ، تهیهکننده: امیر سمواتی با مشارکت مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، نویسنده فیلمنامه: علی سرآهنگ، رضا اکبرپور، مدیر فیلمبرداری: مصطفی بافرونی، تدوین: سجاد پهلوان زاده، آهنگساز: مسعود سخاوت دوست، طراح صحنه و لباس: علی نصیری نیا، صدابردار: منصور شهبازی، صداگذار: علیرضا نکولعل، دستیار تدوین: هرمز فرشی، مدیر تولید: مجید گودرزی، جانشین تهیه کننده: مهدی کارآمد تبریزی، پخش: مؤسسه درخشان آفتاب عالمتاب.
سینماپرس: اتحادیه صنف تهیهکنندگان سینمای ایران موضع خود درباره نظارت بر شبکه نمایش خانگی را در قالب یک بیانیه تشریح کرد.
به گزارش سینماپرس، جدلهای رسانهای و صدور انواع بیانیههای فردی و صنفی در اعتراض به انتقال اختیارات مربوط به صدور مجوز نمایش خانگی، از وزارت ارشاد به صداوسیما، که این روزها شاهد آن هستیم، از سه منظر قابل تحلیل و و بررسی و پیش بینی عواقب آن در آیندههای نزدیک و دور است.
در ذیل به تحلیل و بررسی این موضوع پرداخته شده است.
الف) منظر حقوقی-قانونی:
ظاهراً آنچه که سازمان «صدا و سیما» به استناد آن، مدعی صلاحیتی تمام عیار جهت صدور مجوز برای آثار سمعی و بصری در بخش خصوصی شده، تفسیر به رای از سه مورد زیر است:
اول، نظریه شورای نگهبان در تاریخ ۱۳۷۹/۷/۱۰ ذیل اصول ۴۴ و ۱۷۵ قانون اساسی؛
دوم، ابلاغیه مقام معظم رهبری خطاب به رییس جمهور در تاریخ ۱۳۹۴/۶/۲۲ که به موجب آن مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی و نظارت بر آن -انحصارا- برعهده سازمان صدا و سیما قرار گرفته؛
و سوم، استناد به بخشنامه مورخ ۱۳۹۸/۱۰/۲۸ رییس قوه قضاییه به مراجع قضایی سراسر کشور که طی آن اعلام شده با عنایت به نظریه تفسیری شورای نگهبان و ابلاغیه مقام معظم رهبری، ضروری است مراجع قضایی و ستادی قوه قضاییه، هرگونه استعلام درباره صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از حیث فعالیت و مقررات را از سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی به عمل آورند.
و بدین ترتیب سازمان مذکور هرگونه فعالیت در این زمینه را بدون مجوز خود، غیرمجاز میشمارد.
منطقاً با استناد به بخشنامه فوقالذکر، چه در ابلاغیه مقام معظم رهبری و چه در بخشنامه رییس قوه قضاییه، مسئولیت صدور مجوز و تنظیم مقررات و نظارت بر فرآیند صوت و تصویر در فضای مجازی، توسط صدا و سیما، تنها در صورتی جایگاه حقوقی و قانونی دارد که صوت و تصویر ارائه شده در قالبی فراگیر تعریف و محقق شود. اما صدا و سیما، عامدانه و رندانه، با حذف واژه فراگیر از عبارت “صوت و تصویر” -که محدوده مسئولیتش را مشخص میکند- میکوشد تا دامنه سلطه انحصاری خود بر فضای رسانهای را گسترش داده و به عبارتی دیگر حاکم مطلق و بلامنازع این فضا نیز باشد.
اما چرا سازمان صدا و سیما از بیان واژه فراگیر طفره میرود؟
در حکم تشکیل «شورایعالی فضای مجازی» توسط مقام معظم رهبری، مورخ ۱۳۹۰/۱۲/۱۷ جایگاه این «شورایعالی»، بهعنوان کانونی متمرکز، با تبیین نقش سیاستگذاری، تصمیمگیری، هماهنگ کنندگی و همچنین تشریح وظایف آن، تصریح شده است.
در بررسی طرح «اداره نظارت بر صدا و سیما» در کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در سال ۹۷ نیز پس از بحثهای مفصل، نهایتاً کمیسیون فرهنگی مجلس، طی نامه شماره ۱۹۰۰۰/ ک ف مورخ ۱۳۹۷/۳/۸ تعریف صوت و تصویر فراگیر را از شورایعالی فضای مجازی استعلام کرد که دبیر شورا و رییس مرکز ملی فضای مجازی، طی نامه شماره ۱۰۱۰۳۲/۹۷ مورخ ۱۳۹۷/۳/۹ تعریف ذیل را بهعنوان پاسخ، ارایه و اعلام کردند:
توزیع گسترده، یا ایجاد قابلیت توزیع گسترده محتواهای صوتی و تصویری، در صورتی که هر چهار شرط زیر را داشته باشد، صوت و تصویر فراگیر خواهد بود:
۱ – به صورت یکسویه و برای مخاطب عام باشد؛
۲ – الزامی به شناسایی کاربر مخاطب نباشد؛
۳ – بیش از ۵۰۰۰ کاربر مخاطب همزمان داشته باشد؛
۴ – محتوای توزیع شده، زنده بوده یا کنداکتور و جدول پخش زمانی داشته باشد.
لذا بر اساس تعریف شورایعالی مذکور، بهعنوان نهادی قانونی و مسئول و نیز شیوه کنونی توزیع فیلم و سریال در شبکه نمایش خانگی، بطور قطع میتوان اعلام کرد که هیچگاه، توزیع و نمایش فیلم و سریال در فضای مجازی، مشمول همزمانی در احراز چهار شرط فوق نبوده و در نتیجه استیلای صدا و سیما بر آن توجیه قانونی ندارد.
ب) منظر فرهنگی:
اگر بنا باشد تمام شریانهای مربوط به تولید آثار صوتی-تصویری، تحت سلطه و مدیریت یک سلیقه و یک اندیشه قرار گیرد، شرایطی بر فضای فرهنگی کشور حاکم خواهد شد که حاصل آن را در حال حاضر نیز به همت سازمان صدا و سیما شاهدیم.
حال کدام عقل سلیمی میپذیرد سازمانی که با بیش از یکصد شبکه رادیویی و حدود پنجاه شبکه تلویزیونی، که از عنوانِ فراگیری، تنها به وجوه فنی آن دست پیدا کرده و نتیجه اقداماتش نه مایه رضایت مسئولان نظام بوده نه مخاطبان، و نه همدلی هنرمندان و فیلمسازان را با خود برانگیخته و نه محبوبیتی برای عواملش نزد ملت ایجاد کرده و پیوسته با استفاده از روش غیرهوشمندانه و تک صدایی خود، در نخبه و عوام نارضایتی ایجاد کرده، جرئت کند برای عهده دار شدن چنین مسئولیتی نیز مدعی شود!؟
در جهان آگاه و بی مرز کنونی، نمیتوان فرهنگ را با بخشنامه و تحمیل و انحصار، در جامعه ساری و جاری کرد و بالندگی فرهنگی، تنها در شرایطی رُخ میدهد که تولیدکنندگان آثار فرهنگی-هنری در فضایی سالم، و رقابتی سنجیده تنفس و فعالیت کنند و یقیناً بی اعتنایی به مطالبات حقه و نگرانیهای منطقی آنها و همچنین ادامه سیاستِ حذف رقبا، پاسخ درستی برای پرسشهای ملی، صنفی و فرهنگی نیست.
ج) منظر اقتصادی
یکی از تبعات شیوع کرونا در کشور، شناسایی فعالیتهای آسیب پذیر در جامعه شهری، بوده است.
وضعیت کنونی تولید، توزیع، تبلیغ و نمایش در عرصه کارهای فرهنگی-هنری، بخصوص سینما و سایر آثار صوتی تصویری- نشان میدهد که حداقل تا یکی دو سال آینده، چرخهای این هنر-صنعت به آسانی نخواهد چرخید و مراجعه به سالنهای سینما جهت تماشای فیلم، رونق لازم را پیدا نخواهد کرد؛ در نتیجه سرمایه گذاری در تولید و نمایش و تبلیغات، الزامات و تدابیر متفاوتی با گذشته خواهد طلبید. (شاید اگر صداوسیما در اطلاع رسانی بهموقع درباره لزوم حمایت از تولیدات سینمایی، واقعبینانهتر و مسئولانهتر عمل میکرد، عمق و ابعاد این آسیب کمتر میشد؛ اما همه دیدیم که سالها چنین نشد و ظاهراً سالهای دیگری نیز چنین نخواهد شد.
اکنون باعث حیرت و تاسف است که در چنین شرایط نگرانکنندهای، تنها امکان تنفس این صنعت، که با تشخیص هوشمندانه بخش خصوصی از وضعیت کنونی مردم و استقبال آنها از تولیدات نمایش خانگی ایجاد شده، بهجای حمایت، مورد طمع سازمان صداوسیما قرار گرفته است!
چند هزار عوامل هنری، تکنیکی، تولیدی و پشتیبانی بیکار و کم کار در بخش خصوصی سینما، که در شرایط فعلی از این رکود و ادامه آن رنج میبرند، تنها امیدشان به رونق نسبی تولید و فراهم شدن فضای اشتغال در همین آثار نمایش خانگی است که فعلاً صدا و سیما غیرمنصفانه و با کارنامهای مخدوش و مشکوک از رفتارهای مالی با پروژههایی که تاکنون خود تولید کرده، بر آن نیز چنگ انداخته است.
اتحادیه صنف تهیه کنندگان سینمای ایران، بهعنوان صنفی مسئول و کارفرما، با اعلام نگرانی از عواقب هنری و فرهنگی محتمل، احساس مسئولیت در قبال اشتغال و معیشت عوامل فیلمسازی و همچنین با استناد به موارد حقوقی فوق، توقع جدی دارد که راه مداخله سازمان صداوسیما به این بخش، هرچه زودتر مسدود شده و سازمان مذکور بهجای گسترش حیطه انحصارش، به ارتقا کیفیت آثار و اصلاح رفتارهای مالیاش با پروژههای خود بپردازد؛ و تحمل کند که جریان تولید آثار فرهنگی-هنری-تفریحی نیز در بخش خصوصی، با سلیقهای متفاوت، به تداوم فعالیت و اصلاح کوتاهیهایی که تاکنون داشته، مشغول باشد.
در پایان از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز انتظار داریم اکنون که شخصیتهای حقیقی و حقوقی سینما در دفاع از حقوق خود و همکاران شان و مخالفت با چنین اتفاقی به میدان آمدهاند، وظایف قانونی خود در حراست از استقلال و امنیت شغلی تولیدکنندگان آثار را با همت و جدیت بیشتری پیگیری کند.