X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

مافیای کنکور در «سد در سد» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند «سد در سد» به کارگردانی و تهیه کنندگی محمدجواد رئیسی با پرداختن به موضوع کنکور و مسائل و مشکلات پیرامون آن، همزمان با اعلام نتایج کنکور ۹۹ عرضه اینترنتی شد.

به گزارش سینماپرس، مستند «سد در سد» به تهیه کنندگی و کارگردانی محمدجواد رئیسی در تلاش است تا با ارائه ای شفاف از حواشی برگزاری کنکور در سال های گذشته، به دنبال راه حلی برای برون رفت از مشکلات سیستم آموزشی کشور باشد. در این مستند نقش مافیای کنکور در مشکلات سیستم آموزشی کشور بررسی شده است.

در حال حاضر تمام خانواده‌هایی که به دنبال ادامه تحصیل فرزندانشان هستند، با موضوع مهمی به نام «کنکور» دست و پنجه نرم می‌کنند و در این مستند به نقش ارگان هایی مثل آموزش و پرورش، وزارت علوم و دانشگاه ها بر فرآیند کنکور پرداخته شده است.

در ساخت مستند نقادانه «سد در سد» برخی چهره‌های علمی و سیاسی از جمله سیدمحمد بطحایی وزیر اسبق آموزش و پرورش و سعید حسینی از منتقدین سیستم آموزشی همکاری داشته‌اند اما متاسفانه نمایندگان مجلس که چندین سال روی این موضوع کار کرده بودند حاضر به مصاحبه نشدند.

همچنین در بخش مهمی از این مستند به نقش مافیای کنکور، حذف کنکور و همچنین اتفاقاتی که کنکور برای قشر جوان و نوجوان رقم زده نیز پرداخته شده که برخی مسایل برای اولین بار مطرح می‌شود.

ساخت این فیلم به مدت ۶ ماه طول کشید که با توجه به بحث کرونا به جهت تعطیلی مدارس و موسسات، مشکلاتی در زمینه تصویربرداری بوجود آمد.

مستند «سد در سد» در مدت زمان ۴۲ دقیقه به کارگردانی و تهیه کنندگی: محمدجواد رئیسی، صدابرداری: علیرضا صدرالدین، تصویربرداری» امیر محمدی، پژوهش: علیرضا کرمی، تهیه شده در موسسه اومافیلم و محصول سازمان هنری رسانه‌ای اوج است و هم‌اکنون در سایت‌های فیلیمو، فیلمگردی و عماریار در دسترس علاقه‌مندان به سینمای مستند قرار دارد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مراسم اهدای چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران


مراسم اهدای چهارمین دوره نشان عکس سال مطبوعاتی ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی گربه بازی یا گربه صفتی کار دست «عشق روزهای کرونا» می دهد! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نمایش «عشق روزهای کرونا» از این پس با حذف بازی بهنوش طباطبایی‌ و حواشی ایجاد شده اپیزود مربوط به او دنبال خواهد شد.

به گزارش سینماپرس، نمایش اپیزودیک «عشق روزهای کرونا» تازه‌ترین کار محمد رحمانیان است که این شب‌ها با بلیت‌های گران‌قیمت و تا حدود ۱۵۰ هزار تومان  در تالار وحدت اجرا می‌شود.

این نمایش که چند اجرای خود را پشت سر گذاشته است، از این پس با حذف یکی از اپیزودهای خود به اجرایش ادامه می‌دهد. اپیزودی که با بازی بهنوش طباطبایی همراه است و دیگر او در ترکیب بازیگران و قصه این اثر جایی نخواهد داشت.

نمایش عشق روزهای کرونا

رحمانیان شب گذشته پیش از اجرای خود تأکید کرد: به خواست و اراده شورای محترم نظارت مرکز هنرهای نمایشی و مدیر کل اداره کل هنرهای نمایشی اپیزود بانو با گربه ملوس با مشکل ممیزی مواجه و حذف شده است. صواب این بود که مدیران مجموعه با اندکی سعه صدر حضور گربه‌ای را بر صحنه تحمل می‌کردند …!

البته این اتفاق با واکنش طباطبایی نیز همراه بود؛ «نقشه ایران شبیه به یک گربه است! من به ایرانم عشق می‌ورزم، به پیرامون حیاتم در ایران عشق می‌ورزم و … »

نمایش عشق روزهای کرونا

البته آثار نمایشی محمد رحمانیان هر از گاهی نیز با چنین حواشی همراه و نقدهایی را شاهد بوده است. باید دید این اتفاق این‌بار به چه دلیل رخ داده و احتمالا واکنش مدیران اداره کل مرکز هنرهای نمایشی به این ماجرا چگونه خواهد بود؟

«عشق روزهای کرونا» به دلیل شرایط کرونایی در کافه باغ مجموعه رودکی اجرایش را آغاز کرده است. ‌امیرکاوه آهنین‌جان، نوشین اعتماد، سیما تیرانداز، سعید توکلی، آرمین رحیمیان، راحیل زمانی، غزل شاکری، مبینا طباطبایی، نیما طیبی، مانیا علیجانی، مهتاب نصیرپور، افشین هاشمی و احترام برومند در این اثر به نقش‌آفرینی می‌پردازند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار یک آلبوم موسیقی ایرانی با اشعاری از نظامی و مولانا


انتشار یک آلبوم موسیقی ایرانی با اشعاری از نظامی و مولانا

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

خبری از وضعیت سلامت محمدرضا شجریان


خبری از وضعیت سلامت محمدرضا شجریان

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برخی آثار در حوزه‌های راهبردی هستند که با وجود داشتن جذابیت، نیازمند حمایت هستند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین مسافرآستانه معتقد است که برای تقویت تئاتر دفاع مقدس باید امید به اجرا را در بین هنرمندان زنده نگه داریم.

به گزارش سینماپرس، حسین مسافرآستانه از کارگردانان و مدیران شناخته‌شده تئاتر کشور است. در کارنامه کاری وی علاوه بر کارگردانی تعداد قابل توجهی از آثار نمایشی، عضویت در شورای سیاستگذاری جشنواره تئاتر فجر، دبیری چند دوره جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر، مدیریت مرکز هنرهای نمایشی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، مدیریت پردیس تئاتر تهران، دبیری شورای سیاست‌گذاری جشنواره تئاتر مقاومت و دبیری شورای سیاستگذاری تماشاخانه ایرانشهر دیده می‌شود.

مسافرآستانه در حال حاضر دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر است.

این کارگردان تئاتر در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا با اشاره به اینکه در حوزه تولید آثار نمایشی «انگیزه هنرمند» عنصر بسیار مهمی است افزود: در سال های گذشته این انگیزه در حوزه تئاتر دفاع مقدس از طریق برگزاری جشنواره ایجاد می‌شد. در نتیجه، نمایشنامه‌نویسان و کارگردانان شناخته‌شده‌ای در این عرصه فعال شدند. شاهد اجراهای خوب و ماندگاری هم بودیم.

وی اظهار کرد: طبیعتاً وقتی جشنواره عامل و انگیزه تولید اثر می‌شود، شاهد این هستیم که هنرمندان از آن استقبال می‌کنند؛ به میدان می آیند و آثار خوبی را تولید می‌کنند. اما وقتی این انگیزه کم‌رنگ شود و خارج از جشنواره، برنامه دیگری هم برای ایجاد انگیزه وجود نداشته باشد، طبیعی است که تولید در این حوزه کم‌رنگ می‌شود.این وضعیتی است که ما از سه دهه گذشته تاکنون شاهد آن بوده‌ایم.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: به هرحال اگر می‌خواهیم تئاتر دفاع مقدس به روزهای خوبش بازگردد، باید یک حمایت مشخص برای تولید این آثار داشته باشیم. کارگردان تئاتر دوست دارد امکان اجرای کارش را داشته باشد. نویسنده دلش می‌خواهد وقتی نمایشنامه‌ای می‌نویسد، حتماً به اجرا برسد،امّا ولی وقتی زمینه این اجرا فراهم نباشد، طبعاً انگیزه تولید آن موضوع از سرش می‌رود و روی موضوعات دیگری کار می‌کند که بتواند اجرا کند.

مسافر آستانه افزود: در تئاتر دفاع مقدس، باید امید به اجرا را در بین هنرمندان زنده نگه داریم؛ حالا یا از طریق جشنواره یا از طریق حمایت‌های مستقیم برای تولید آثار. اگر اینها وجود داشته باشد، اهالی تئاتر در سراسر کشور این آمادگی را دارند تا آثار ارزشمندی را تولید کنند. قبلاً هم این را ثابت کرده‌اند که می‌توانند. هر چند که من اعتقاد دارم هنوز که هنوز است، حق دفاع مقدس و حق شهدا در حوزه تئاتر و بسیاری از حوزه‌های دیگر فرهنگی  ادا نشده اما رفتن به این سمت و سو نیازمند این است که پله به پله حمایت شده و به آن نزدیک شود.

وی تصریح کرد: اساساً در هنر نمایش، خلق یک اثر برای دیده شدن است و اگر آن دیده شدن خیلی کدر و نامشخص باشد، کیفیت خلق آن اثر را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این کارگردان تئاتر با تأکید بر اینکه اصولاً سفارش و کار سفارشی در تئاتر در ذات خود امر مذمومی نیست افزود: از سال‌ها پیش شاهد هستیم که عده ای با فضاسازی به این قضیه دامن می‌زنند. شما برای یک کار ارزشمند فرهنگی، که بخش مهمی از جامعه (اگر نگویم همه جامعه) درگیر آن مسئله هستند، نیازمند حمایت‌های مادی و معنوی هستید.

وی اظهار کرد: کار کردن روی این مسئله که باور و اعتقاد بخش عمده ای از مردم است ضروری است. در چنین شرایطی، کار سفارشی کردن اتفاقاً واجد ارزش‌های خاصی است و باید با افتخار انجام شود. در گذشته هم اوضاع همین بود، الان هم همین است. حالا یک جوّهای نادرستی گاهی دامن می‌زدند این قضیه را و جوسازی می‌کردند که منفی جلوه دهند.

دبیر سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر عنوان کرد: بله، من موافقم که همچنان نیازمند به این هستیم که نهادهای حاکمیتی در حوزه‌های جدی و راهبردی وارد عرصه شوند؛ گاهی  یک سری مسائل در آثار هنری منعکس می شود که دستمایه خیلی از شوخی‌ها و طنزها قرار می‌گیرد و ارتباطات عام‌تری هم با مردم دارد، اینها می‌توانند روی پای خودشان بایستند؛اما برخی آثار در حوزه‌های راهبردی هستند که با وجود داشتن جذابیت، نیازمند حمایت هستند.

وی افزود: اساساً اگر از مسائل جدی حمایت نکنیم و آن‌ها را تحت‌الشعاع آثار طنز و عامه‌پسند قرار دهیم، آینده فکری جامعه را با خطر مواجه کرده‌ایم.

مسافرآستانه گفت: مسائلی که  فرهنگ جامعه را می‌سازد، تفکرات جدی جامعه را مطرح می‌کند و  مخاطب را به فکر کردن وامی‌دارد حتماً باید مورد حمایت قرار بگیرند؛ دفاع مقدس هم یکی از این حوزه های مهم است.باید بگویم تولید آثار سفارشی در موضوعات راهبردی مذموم نیست، بلکه واجب است!

وی در پاسخ به این پرسش که آینده تئاتر دفاع مقدس را چگونه می‌بینید نیز گفت: آینده روشن متضمن برنامه‌ریزی دقیق است. اگر ما امروز برای این موضوع برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند نداشته نباشیم، چشم‌انداز روشنی پیش‌ روی خود نخواهیم داشت. برای رسیدن به یک هدف باید برنامه وجود داشته باشد. ما باید بدانیم الان در کجای تئاتر دفاع مقدس قرار داریم. اساساً توقع ما از دفاع مقدس چیست؟

این پیشکسوت تئاتر اظهار کرد: طبعاً شکل تولید آثار، نوع نگاه به مضامین دفاع مقدس نسبت به دوره گذشته متفاوت خواهد بود. ما با فاصله‌ای که از آن دوره گرفته‌ایم می‌توانیم با یک نگاه عمیق‌تر نسبت به آن مسئله آثاری را خلق کنیم. یعنی دیگر صرفاً شاهد آثار مهیج و حماسی نخواهیم بود.

وی افزود: جوان امروزی ما که در آن دوره هیجانی به سر نبرده‌اند، باید با تحقیق و مطالعه و پژوهش به حقایقی از دوران دفاع مقدس و فرهنگ دفاع مقدس دست پیدا کند و آن را دستمایه تولید قرار دهد. بنابراین نگاه‌ها باید نسبت به دوره گذشته عمیق‌تر باشد و بعد ببینیم که اساساً نقش آن فرهنگ دفاع مقدس در زندگی امروز ما کجاست؟ اینها مسائل جدی‌تری است که بدون برنامه‌ریزی هرگز دست یافتنی نخواهد بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

شعرهای سهراب سپهری بر دیوارهای شهر نقاشی می شوند


شعرهای سهراب سپهری بر دیوارهای شهر نقاشی می شوند

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اختصاص پنج روز فرصت برای شرکت در جشنواره «سینماحقیقت» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کنندگان و مستندسازان سینمای ایران برای شرکت در بخش‌های ملی رقابتی چهاردهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت»، تنها پنج روز فرصت دارند.

به گزارش سینماپرس، مدیر روابط عمومی جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت با اعلام این موضوع اظهار کرد: متقاضیان محترم ضمن مطالعه آیین‌نامه‌ی جشنواره، تا پایان وقت اداری روز شنبه ۵ مهر ۱۳۹۹ فرصت دارند که مشخصات جدیدترین آثار مستند خود را روی پایگاه اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی به نشانی www.defc.ir  و وب‌سایت جشنواره www.irandocfest.ir ثبت کنند.

شهنام صفاجو افزود: پس از تکمیل مراحل اینترنتی ثبت اثر، تهیه‌کنندگان و مستندسازان محترم حداکثر تا پانزدهم مهرماه ۹۹ فرصت دارند که نسخه نهایی فیلم خود را از طریق ارائه‌ی لینک یا به شکل فیزیکی، به دبیرخانه جشنواره تحویل نمایند.
وی یادآور شد: فیلم‌های بخش‌های ملی رقابتی چهاردهمین جشنواره بین‌المللی «سینماحقیقت»، در ۴ گروه مسابقه ملی، جایزه شهید آوینی، مستندهای کارآفرینی و بخش ویژه کرونا انتخاب و داوری خواهند شد.

مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تاکید کرد که امسال به دلیل پاندمی کرونا، بخش بین‌الملل جشنواره به شکل غیر رقابتی برگزار می‌شود. ضمن این که کارگاه‌های آموزشی و بازار فیلم سینماحقیقت هم بصورت مجازی برپا خواهند شد.
*مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی سازمان امور سینمایی کشور، چهاردهمین دوره‌ی جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» را به دبیری محمد حمیدی مقدم، در آذرمـاه ۱۳۹۹ و با توجه به شیوع جهانی بیماری کووید ۱۹ بصورت مجازی و نمایش برخط (آنلاین) برگزار خواهد کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار قطعه‌ای برای تولد محمدرضا شجریان + صوت


انتشار قطعه‌ای برای تولد محمدرضا شجریان + صوت

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

دفاع مقدس ما را با ذات و واقعیت بزک شده تمدن غرب آشنا کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امام خامنه‌ای با اشاره به اینکه بسیج مردمی در دفاع مقدس، مدل‌سازی جدید بود فرمودند:‌ امروز با نگاه درست می‌توانیم از مدل بسیج مردمی استفاده کنیم.

به گزارش سینماپرس، سخنرانی امام خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در آیین گرامیداشت چهلمین سالروز هفته دفاع مقدس آغاز شد.

محورهای سخنان فرمانده معظم کل قوا به این شرح است:

ـ امروز را به مناسبت چهلمین سال از آغاز دفاع مقدس و تکریم و بزرگداشت رزمندگان و پیشکسوتان جلوداران عرصه دفاع مقدس می‌دانند بسیار کار به‌جا و درستی انجام گرفته است و تکریم نکوداشت، جزو وظایف حتمی ملی ماست.

ـ پیشکسوستان و رزمندگان که امروز روز تکریم آنهاست چه کسانی هستند؟ کسانی هستند که از جان گذشتند و جان را کف دست گرفتند و از آسایش زندگی خانوادگی پدر مادر و در مواردی از آینده چشم پوشیدند صرف نظر کردند و همه داشته‌های خودشان را بردند به مصاف دشمنی که تشخیص داده بودند بایستی در مقابل او از مرز و بوم و اسلام دفاع کنند.

ـ‌ از اسلام دفاع کردند، از عزت ملی دفاع کردند، از ناموس دفاع کردند. برخی از آنها عروج کردند و بعضی هم ماندند و کار را به پایان رساندند.

ـ ما کی می تـوانیم اهمیت وعظمت رزمندگان را درست تشخیص بدهیم؟ وقتی عظمت کار مشخص ‌شود. من در چند جمله کوتاه، چرایی و چگونگی دفاع مقدس را امروز شرح می‌دهم. البته این ها مطالبی است که بارها گفته شده و باید بارها تکرار کنیم و آنچه حقیقت است این است که بارها و بارها باید بگوییم.

ـ طرف اصلی نبرد، صدام و حزب بعث نبود؛ اینها وسیله بودند. عناصر اصلی، صدام را پیش انداخته بودند.

ـ قدرت‌هایی بودند که از اینکه یک عنصر جدیدی در این منطقه بر اساس دین و اسلام به ایجاد شود از این نگران بودند.

ـ فقط آمریکا نبود، شوروی آن روز بود، ناتو بود و کشورهای اروپای غربی و اروپایی شرقی هم بودند.  

ـ‌کاروان نظامی کمک به صدام به صورت پیوسته جلوی چشم ما و دید ما بود. کشتی‌ها از بنادر امارات هر روزه بدون وقفه برای کمک به صدام اعزام می‌شدند.

ـ از داخل هم شرایط کشور جوری بود که دشمن را تشویق می‌کرد که حمله نظامی را آغاز کند؛ وضع داخلی کشور و وضع نیروهای مسلح. در درجه اول، ارتش تازه از زیر یوغ فرماندهان طاغوتی خارج شده بود.  

ـ متاسفانه نقش امام(ره) در نوشته‌های مربوط به جنگ در بحث‌های مربوط به جنگ مورد غفلت قرار گرفته است.

ـ امام(ره) در حالات مختلف جنگ به اقتضای آن حالت موضع‌گیری می‌کرد؛ یک وقت مثلا فرض کنید یک قضیه‌ای پیش آمد در صحنه و میدان که مردم همگی باید روحیه پیدا می‌کردند و امام سعی می کرد روحیه بدهد و دشمن را تحقیر کند.

یک وقت ممکن بود غرور ایجاد شود، آزادی خرمشهر را مستند به اراده الهی می‌کنند. یک وقت فرض کنید رزمندگان دچار مشکلی می‌شدند که احتیاج به تفقد و دلگرمی داشتند؛ امام تقبل می‌کرد و دست و بازوی رزمندگان را می‌بوسید، یعنی مثل یک پدر مهربان و مدیر قوی و آگاه مسلط بر عرصه هر وقت هر چه لازم بود صادر می‌کرد و در این موضوع باید نقش امام روشن شود.

ـ دشمن جنگ را به راه انداخت با هدف اینکه نظام جمهوری اسلامی را ساقط کند و با روی کار آوردن یک دستگاه حکومت وابسته ضعیف و زبون سلطه خودش را بر کشور ایجاد کند.

ـ‌ همه دنیای قدرتمند می‌ریزند سر یک کشور که آن را ساقط کند و مسلط شوند و تجزیه کنند. هشت سال تمام توان خود را به کار ببرند که آخرش هم هیچ غلطی نتوانند بکنند. ملت ایران تنیجه درخشانی به دست آوردند.

ـ ایران در جنگ‌های یکی دو قرن اخیر یعنی در دوره قاجار و پهلوی همیشه شکست خورد. در دوره پهلوی در جنگ دوم جهانی در همین شهر تهران نیروهای متفقین در خیابان‌ها رژه می‌رفتند و جلوی مردم فساد می‌کردند. بخش‌هایی از شمال و جنوب کشور تحت سلطه اینها قرار گرفت.

ـ سران سه کشور آمریکا، انگلیس و شوروی به تهران آمدند و بدون اطلاع پادشاه بی‌عرضه و اطرافیان نادان او در ایران جلسه گذاشتند و شاه ایران که وارد جلسه اینها شد و تحقیرش کردند.

ـ در دوره جمهوری اسلامی، کشور سربلند ایران توانست در مقابل دنیای قدرتمند مقابل خودش یعنی شرق و غرب بایستد و پیروز شود.

ـ دفاع مقدس بخشی از هویت ملی ما و یکی از عقلانی‌ترین اقدامات ملت ایران بود.

ـ بسیج مردمی در دفاع مقدس، مدل‌سازی جدید بود.  

ـ امروز با نگاه درست می‌توانیم از مدل بسیج مردمی استفاده کنیم.

ـ‌ همکاری سپاه و ارتش در آن مقطع مهم بود. آن روز ارتش سازمان سنتی جا افتاده در کشور بود و سپاه یک نیروی جوان و برآمده انقلابی بود. اینها باید با هم کار می کردند. این همکاری آسان نبود ولی بعد از اینکه بنی‌صدر فرار کرد این اتفاق افتاد.

ـ به‌عنوان مثال، فرمانده پادگان، ارتشی بود و جانشینش یک سپاهی بود؛ اینها با هم کار می‌کردند در منطقه غرب و پایگاه ابوذر عرصه عظمیی از جنگ را اداره می‌کردند.

ـ در عبور از اروند کار بزرگی انجام شد و اقدامات بزرگ و مدبرانه‌آی صورت گرفت. کمتر نیروی مسلح با این تدبیر می‌توانست کار را پیش ببرد.

ـ‌ بنده در دوران دفاع مقدس، در اهواز رفتم و دیدم که بانوانی لباس‌های رزمندگان را می‌شستند. پزشک جراح می‌توانست آنجا حضور داشت. کشاورز، روستایی، کارمند اداری، و انواع اقسام گروه‌های مردمی در شبکه مردمی پشت جبهه حضور داشتند.

ـ بارها گفته‌ام اگر از شهدا چنین تکریمی نمی شد، شوق شهادت مشتعل نمی‌شد. وقتی پیکر شهید وارد یک شهر می‌شد حضور مردمی و استقبال مردمی و بدرقه او تا آرامگاه، یک حادثه تاثیرگذار است.

ـ در دفاع مقدس عالی‌ترین فضائل اخلاقی بروز کرد هم فضائل اخلاقی هم معنویات. عروج معنوی و تعالی شبیه به این را واقعا نمی‌شود جای دیگر سراغ داشت؛ تک و توک چرا، ولی با این کثرت جمعیت و کثرت عدد جایی غیر از دفاع مقدس سراغ ندارم که این جور فضائل اخلاقی و جنبه‌های معنوی ظهور کند.

ـ شرح حال‌ها که نوشته شده نشان‌دهنده این خصوصیات است. وصیت‌نامه و حالاتی که نقل می‌شود فضائل اخلاقی مثل صداقت، صدق و صفا و اینکه همه با هم با اخلاص برای خدا کار کردند و هم تمرین اخلاص کردند و هم اخلاص خود را در عمل نشان می‌دادند.

ـ مکرر با خانواده شهدا نشست و برخاست داشتم و در موارد زیاد مشاهده کردم که چه روحیه‌ها و چه حالاتی و چه روحیه گذشتی داشتند که جز به برکت اسلام نبود.

ـ دفاع مقدس برای کشور سرمایه سازی کرد. سرمایه‌های ارزشمندی را به وجود آورد. آورده‌های دفاع مقدس زیاد است. اولا امنیت کشور به برکت دفاع مقدس است و دفاع مقدس نشان داد که تعرض و تجاوز به این کشور هزینه زیادی دارد؛ یک ملت نشان داد همت و قدرت دفاع از خودش را دارد و پاسخ کوبنده به متجاوز می‌دهد و این نشان می‌دهد متجاوز اگر بخواهد عاقلانه عمل کند باید در تجاوزش به این ملت باید تامل کند.

ـ‌ ثانیا به ملت ما روحیه خودباوری داد خودباوری که در میدان علم و سازندگی گاهی مشاهده می‌کنید در بین جمع کثیری از مردم. فرض کنید جوانی با اقتدار و اعتماد به نفس تمام یک لشکر را با خودش راه می‌انداخت و ضربه‌ای به دشمن می‌زد و این اعتماد به نفس می‌دهد.

ـ شهید سلیمانی در عرصه دیپلماسی و بین‌المللی فعالیت شگفت آوری داشت. دوستان و برادران مومن از سعه و گستره توانایی شهید سلیمانی مطلع نیستند؛ چیزهایی را آگاه هستند اما جزییات خیلی بیش از این حرف‌هاست.

ـ دفاع مقدس ما را با ذات و واقعیت بزک شده تمدن غرب آشنا کرد. البته ما قبلا از غربی‌ها لطمه خورده بودیم از انگلیسی ها و آمریکایی و  . . .

ملت در گذشته، خیانت آن‌ها را از نزدیک دیده بودند، مثل اشغال کشور بعد از جنگ جهانی دوم، شرارت انگلیس‌ در بوشهر، در قضیه افغانستان و  . . . اما به اندازه دفاع مقدس ندیده بودند.  

ـ انگلیس علیه ما در دوره دفاع مقدس فعالیت کرد، آلمان علیه ما فعالیت کرد. شوروی و یوگسلاوی هم فعالیت کردند. ما را از کمترین امکانات محروم می‌کردند و هیچ چیز در اختیار نداشتیم اما به طرف مقابل همه چیز می‌دادند از میراژ تا اطلاعات ماهواره‌ای برای آگاهی از مراکز تجمع نیروها و حرکت نیروهای ما و انواع و اقسام توپ و تانک و سلاح شیمیایی به صدام دادند و صدام سلاح شیمیایی را علیه ما و علیه ملت خودش بکار برد. در حلبچه، صدام سلاح شیمیایی به کار برد.  

ـ دفاع مقدس توانایی و ظرفیت‌های مکلت ایران را برای دنیا آشکار کرد.

ادامه دارد … 

مشاهده خبر از سایت منبع