X

بایگانی مهر 5, 1399

دفتر سینمایی

«آتلانتیس» از سوی اوکراین به اسکار ۲۰۲۱ می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اوکراین فیلم «آتلانتیس» را به عنوان نماینده خود به اسکار ۲۰۲۱ معرفی کرد تا در بخش اسکار بین‌المللی به رقابت بپردازد.

به گزارش سینماپرس به نقل از آسوشیتدپرس، فیلم «آتلانتیس» ساخته والنتین واسیانوویچ به عنوان نماینده اوکراین به اسکار معرفی شد.

این فیلم در رقابت با ۲ فیلم دیگر اوکراینی شامل مستند «زمین آبی مثل یک پرتقال است» ساخته آیرینا تسیلیک و کمدی «افکار من بی‌صدا هستند» از آنتونیو لوکیچ به عنوان نماینده اوکراین انتخاب شد.

اوکراین ابتدا یک فهرست بلند از فیلم‌های برترش را انتخاب کرد و بعد از میان یک فهرست نهایی شامل ۳ فیلم، فیلم نماینده‌اش را معرفی کرد.

«آتلانتیس» درامی در آینده نزدیک است که داستانی ضد آرمانشهری را روایت می‌کند که در آینده‌ای پساصنعتی می‌گذرد.

این فیلم در هفتاد و ششمین دوره جشنواره ونیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم بخش افق‌ها شد و یک موفقیت تاریخی را برای اوکراین ثبت کرد.

«آتلانتیس» امروز ۲۶ سپتامبر در برنامه رقابتی بین‌المللی جشنواره فیلم اودسا اکران می‌شود و از ۵ نوامبر (۱۵ آبان) در اوکراین روی پرده می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تصویربرداری «ایرانگرد ۴» در استان سمنان ادامه دارد/ تولید «ایرانگرد شو» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: جواد قارایی درباره آخرین وضعیت فصل جدید مستند «ایرانگرد» و همچنین تولید برنامه‌ای با عنوان «ایرانگرد شو» سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، جواد قارایی مستندساز درباره آخرین وضعیت تولید «ایرانگرد ۴» به  خبرنگاران جوان، گفت: تصویربرداری این مجموعه ادامه دارد و همزمان در شبکه یک سیما روی یک طرح با ساختار جدید، متفاوت و جذاب با عنوان «ایرانگرد شو» کار می‌کنیم که فکر می‌کنم یک مسابقه بی نظیر و شگفتانه‌ای برای مخاطبان باشد.

وی افزود: در بخش تصویربرداری «ایرانگرد ۴»، هم اکنون در استان سمنان هستیم و بعد به مازندران، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و سیستان بلوچستان خواهیم رفت.

قارایی در پاسخ به این سوال که تاکنون چند قسمت آماده نمایش دارد، بیان کرد: ما اینگونه کار می‌کنیم که همزمان مسائل فنی را با تصویربرداری پیش می‌بریم و نزدیک به پخش قسمت‌ها آماده می‌شود و در تلاش هستیم که برای نوروز ۱۴۰۰ آماده شود.

گفتنی است تا به حال سه قسمت از مستند «ایرانگرد» به کارگردانی جواد قارایی تولید شده و مورد استقبال مردم قرار گرفته است.

محتوای مستند ایرانگرد به نمایش مناظر طبیعی و گردشگری استان‌های مختلف کشورمان می‌پردازد و جذابیت‌ها و قابلیت‌های مهم آن هاو معضلاتی که گریبانگیر طبیعت شده … را نشان می‌دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تلویزیون اینترنتی اربعین افتتاح می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تلویزیون اینترنتی اربعین، امسال با شعار «الحسین سفینه النجاه» به استقبال اربعین حسینی می‌رود.

به گزارش سینماپرس، امور بین‌الملل صداوسیما، با همکاری دفتر نمایندگی آن در عراق و مشارکت معاونت فضای مجازی و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، تلویزیون اینترنتی «اربعین» را افتتاح می‌کند.

مراسم افتتاحیه تلویزیون اینترنتی اربعین امروز شنبه ساعت ۱۸، با حضور مدیران ارشد سازمان صدا و سیما برگزار خواهد شد.

تلویزیون اینترنتی اربعین با طراحی کنداکتور جامع ۶ تا ۱۰ ساعته در روز، ارائه گزارش‌های خبری از عتبات عالیات را آغاز خواهد کرد. تلویزیون اینترنتی اربعین، امسال با شعار «الحسین سفینه النجاه» به استقبال اربعین حسینی می رود.

دفاتر نمایندگی سازمان در خارج از کشور، برنامه‌های تولیدی خود را برای پخش در اختیار این شبکه قرار خواهند داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«ناطق» بهترین فیلم دانشجویی جشنواره «تیرانا» شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم کوتاه «ناطق» به کارگردانی مهرشاد رنجبر موفق به کسب جایزه بهترین فیلم دانشجویی جشنواره «تیرانا» شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم کوتاه «ناطق» اولین تجربه‌ مهرشاد رنجبر به تهیه کنندگی مژگان رایگان و رضا فتح اللهی‌پور  جایزه بهترین فیلم دانشجویی هجدهمین جشنواره فیلم «تیرانا» در کشور آلبانی را از آن خود کرد.

جشنواره بین المللی «تیرانا» در هجدهمین دوره خود میزبان ۱۶ فیلم دانشجویی از کشورهای سوییس، کوبا، آلمان، لهستان، فرانسه، چین، اتریش، دانمارک، بلژیک و ایران بود که از تاریخ ۲۰ تا ۲۵ سپتامبر برابر با ۳۰ شهریور تا ۴ مهر به صورت آنلاین برای مخاطبان به نمایش درآمدند.

در اختتامیه این جشنواره که در تاریخ ۲۵ سپتامبر برگزار شد، جایزه بهترین فیلم دانشجویی جشنواره، به فیلم کوتاه «ناطق» به تهیه‌کنندگی مژگان رایگان تعلق گرفت.

جشنواره «تیرانا» از جشنواره‌های مورد تایید اسکار دانشجویی است که برنده بهترین فیلم دانشجویی این جشنواه به آکادمی اسکار دانشجویی معرفی می شود.

مریم نورافکن و عباس جلال لو بازیگران این فیلم کوتاه هستند و در خلاصه داستان فیلم آمده است: «پیرزن، برای سال‌های متمادی از شوهر پیر خود مراقبت کرده است اما یک اتفاق، نظم زندگی‌اش را بر هم می‌زند!»

پخش بین المللی این فیلم بر عهده‌ مجید محمددوست است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان بخش «رادیو تئاتر» جشنواره تئاتر فجر منتشر شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فراخوان بخش «رادیو تئاتر» سی‌ و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ۲ بخش منتشر شد.

به گزارش سینماپرس، فراخوان بخش «رادیوتئاتر» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر در ۲ بخش «اصلی» و «ویژه» منتشر شد. موضوعات بخش «اصلی» شامل جهش تولید ملی، مدافعان سلامت، بحران ناشی از کرونا، صلح جهانی و اخلاق ایرانی است. همچنین موضوعات بخش «ویژه» شامل گرامیداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و معرفی زندگی شهدای دفاع مقدس و مقاومت، به ویژه شهید سردار سلیمانی می‌شود.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر از بین آثار متقاضی، پذیرای ۱۰ اثر برای شرکت در بخش رادیوتئاتر خواهد بود. آخرین‌ مهلت برای ارسال آثار ۱۰ آذرماه ۱۳۹۹ و زمان اعلام آثار راه‌یافته به جشنواره ۳۰ آذرماه ۱۳۹۹ است.

پیش از این فراخوان «مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، «مسابقه و نمایشگاه عکس و پوستر تئاتر» و بخش «صحنه‌ای» و «خیابانی» سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر منتشر شده بود.

فایل pdf فراخوان بخش «رادیوتئاتر» جشنواره سی‌ونهم را اینجا ببینید.

سی‌ونهمین جشنواره تئاتر فجر به دبیری حسین مسافرآستانه برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

هنرمندان تئاتر دفاع مقدس در «راویان مقاومت» تجلیل می شوند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس و مرکز هنرهای نمایشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، از هشت هنرمند فعال حوزۀ تئاتر دفاع مقدس تجلیل می‌کنند.

به گزارش سینماپرس، ویژه‌برنامۀ «راویان مقاومت» با هدف تقدیر از هنرمندان فعال عرصۀ تئاتر دفاع مقدس، فردا یکشنبه ششم مهرماه، در فرهنگ‌سرای ارسباران برگزار خواهد شد.

در این برنامه، به پاس سال‌ها تلاش و نقش‌آفرینی در حوزۀ تئاتر دفاع مقدس از علیرضا حنیفی، رویا افشار، حمیدرضا آذرنگ، مجید کاظم‌زاده مژدهی، مالک سراج، کامران شهلایی، مرتضی شاه‌کرم و شهرام کرمی تقدیر و تجلیل به‌عمل خواهد آمد.

همچنین در این ویژه‌برنامه از دو کتاب‌نمایش‌نامۀ دفاع مقدس با عنوان «کاش به‌جای استخوان‌هایت، لب‌هایت برمی‌گشت» اثر شهرام کرمی و «کجایی ابراهیم» اثر لیلی عاج و همچنین کتاب پژوهشی تئاتر دفاع مقدس با عنوان «روایت هزار مجنون» که شامل نمایش‌نامه‌های برگزیدۀ چهار دهه دفاع مقدس و اثر دکتر مهدی نصیری است، رونمایی خواهد شد.

این مراسم فردا و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا در فرهنگ‌سرای ارسباران از ساعت ۱۶ برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

پرکارترین آهنگساز سینمای دفاع مقدس/ سازهایی که با نغمه جنگ کوک شد


محمدرضا علیقلی از جمله آهنگسازان صاحب ایده و باسابقه در سینمای ایران است که از نظر تعداد فیلم‌های مرتبط با دفاع مقدس در کارنامه‌اش، رکورددار این حوزه محسوب می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل چهارم «بچه مهندس» به زودی کلید می‌خورد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه کننده سریال «بچه مهندس» از آغاز تصویربرداری فصل چهارم این سریال در شرایط مساعد خبر داد.

به گزارش سینماپرس، سعید سعدی تهیه‌کننده مجموعه «بچه مهندس» به خبرنگاران جوان، درباره آخرین خبرها از تولید فصل چهارم این مجموعه گفت: در مرحله پیش تولید فصل چهارم «بچه مهندس» هستیم، تاکنون حدود ۱۰ قسمت از این سریال به مرحله نگارش درآمده است و سریال ۳۰ قسمتی خواهیم داشت.

وی ادامه داد: با فراهم شدن شرایط برای تصویربرداری، به زودی فصل چهارم بچه مهندس کلید می‌خورد.

 برخی از بازیگران فصل‌های گذشته مثل روزبه حصاری در فصل چهارم نیز حضور دارند و همچنین بازیگران جدیدی نیز اضافه خواهند شد.

گفتنی است فصل اول «بچه مهندس» سال ۹۶ به کارگردانی علی غفاری، نویسندگی حسن وارسته و تهیه‌کنندگی سعید سعدی کلید خورد و در رمضان سال ۹۷ روی آنتن شبکه دو سیما رفت. این مجموعه، داستان یک پرورشگاه را با حضور کودکان به تصویر کشید و فصل دوم سریال با نوجوانی شخصیت اصلی روی آنتن رفت. فصل سوم «بچه مهندس» جوانی جواد جوادی با بازی روزبه حصاری را به تصویر کشید و همزمان با آغاز ماه رمضان ۹۹ در ۴۰ قسمت روی آنتن تلویزیون رفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار نماهنگ «شهر پرستاره» به مناسبت هفته دفاع مقدس


همزمان با فرا رسیدن ایام هفته دفاع مقدس نماهنگ «شهر پرستاره» به همت امور موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سینما باید به پشت پرده اتفاقات در عرصه‌های مختلف مقاومت وارد شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تهیه‌کننده سینمای دفاع مقدس با اشاره به وارد شدن فشار از جانب آمریکایی‌ها به کشور ایران، تأکید کرد سینماگران ایرانی باید امروز به پشت پرده اتفاقات در عرصه‌های مختلف مقاومت ورود کنند.

به گزارش سینماپرس، محمد قهرمانی در هفته دفاع مقدس و در سلسله برنامه‌های گفت‌وگوهای زنده مجازی با موضوع در سنگر ادب و مقاومت با انتقاد از استقرار پایگاه‌های متعدد آمریکا در کشورهای اروپایی در ادامه اظهار کرد: وجود این پایگاه‌ها به معنای تحقیر اروپا، مردم و فرهنگ آنان است اگر قرار است در این باره کاری کرد باید با عملیات آفندی هیمنه پوشالی آمریکا در این خصوص به تصویر کشیده شود.

وی با بیان این‌که فیلم‌های هالیودی، فیلم‌هایی هستند که فرهنگ برهنگی را به دیگر کشورها منتقل می‌کنند، افزود: شمار اندکی از فیلم‌های آن‌ها تجاری است همواره با فیلم‌های خود می‌کوشند فرهنگ خود را القا کنند.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با اعتقاد به این‌که با ساخت ۴ تا ۵ فیلم مقاومت می‌توان عقبه و هیمنه پوشالی آن‌ها را به تصویر کشید، گفت: هم‌چنین می‌توان بدین وسیله توانمندی‌های ارزشمندمان در عرصه‌های مختلف را نمایش داد. چرا آمریکا با تمام توانمندی‌های نظامی جرأت حمله به ایران را ندارد؟

قهرمانی با بیان این‌که پشت سر هر جریانی در دنیا قدرتی وجود دارد، افزود: این قدرت‌ها هستند که این جریان را هدایت و پشتیبانی می‌کنند این‌که سرمایه‌دار آمریکایی به هالیوود هزینه پرداخت می‌کند در انتظار برگشت سرمایه نیست این سرمایه‌گذاران دولت و حاکمیت هستند.

وی با بیان این‌که در ایران ما با مشکل تأمین اعتبار و هزینه مواجه نیستیم، گفت: مشکل موجود مدیریت سرمایه است ایران کشور فقیری نیست و سرمایه‌های بسیاری دارد نقدینگی‌های ما سرمایه‌های ماست که باید به درستی مدیریت شوند که در این صورت است که دستاوردهای خوبی خواهیم داشت.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس ادامه داد: در این صورت حتی بخش خصوصی با طیب خاطر وارد بخش سینمایی دفاع مقدس می‌شود در هر صورت فضا باید مدیریت شود تا رقابت سالمی ایجاد شود اما متأسفانه هم‌اکنون رقابت ناسالمی میان دستگاه‌های حاکمیتی ایجاد شده است که به عملکرد نادرست و غیر هم‌سو منجر شده است.

قهرمانی با بیان این‌که بخش خصوصی همواره به فکر سود حاصل از سرمایه‌گذاری است، در ادامه خاطرنشان کرد: اگر بانکی باید ۰.۵ درصد از درآمد سود خالصش را هزینه کار فرهنگی کند این اعتبار را برای سفر کارکنانش به کیش هزینه می‌کند البته پرسنل وی هم جزوی از مردم محسوب می‌شوند اما در هر حال هدایت و مدیریت کار باید به دست حاکمیت باشد.

وی با بیان این‌که در همه جای دنیا حمایت و هدایت بخش خصوصی با حاکمیت است، افزود: در کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه حاکمیت در قبال فرهنگ کشور مسئول است.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با بیان این‌که سینمای ایران بنیان پاکی ندارد، تصریح کرد: بنیانش را خاندان پهلوی نهادند بنیاد فرهنگی را فرح پهلوی و … ما نیز به این فونداسیون دست نزدیم تنها دیوارهای آن را بازسازی کردیم.

قهرمانی شروع کار خود را در سینما با ساخت تله‌فیلم موج سوم دانست و خاطرنشان کرد: در اثر سینمایی حمله فرشتگان هم به پشت پرده صهیونیسم که به قاچاق بدن انسان در افغانستان با همکاری طالبان و آمریکایی‌ها ورود کردیم که همگی بر مبنای واقعیت است.

وی با بیان این‌که صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها برای انسان‌ها در افغانستان ارزشی قائل نیستند، گفت: در فیلم گام‌های شیدایی هم به کارگردانی آقای بهمنی به حضور ناوهای انگلیس در قرن گذشته از طریق هندوستان و مقاومت مردم سیستان و بلوچستان پرداخته شد.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با بیان این‌که کارهای سینمایی من با حمایت دولتی بوده است، افزود: اما جذب همین حمایت دولتی به سختی امکانپذیر بود، در تولید یک اثر سینمایی سرمایه‌گذاران و جریانات سیاسی حمایت می‌کنند.

قهرمانی با بیان این‌که برای اکران یک فیلم ناگزیریم مدت‌ها در نوبت بمانیم، گفت: اگرچه کانون‌ها و انجمن‌های مختلف هنری و انجمن تهیه‌کنندگان فعال هستند اما تاکنون به اجماع خاصی نرسیده‌اند که امیدواریم این اجماع هر چه زودتر حاصل شود.

به گفته وی، با فراگیر شدن کرونا سینماها به تعطیلی کشاند که باید با توجه به شرایط موجود اقدامات دیگری برای ساماندهی انجام شود.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس سینمای پس از دهه ۷۰ را سینمای مقاومت برشمرد و افزود: در حوزه سینمای دفاع مقدس دو دسته از افراد وارد کار شدند دسته نخست کسانی که از دل دفاع مقدس برخاسته بودند نظیر ملاقلی‌پور، حاتمی‌کیا و … دسته دوم هم کسانی بودند که دستی بر دفاع مقدس نداشتند.

قهرمانی با اشاره به کار دیده‌بان حاتمی‌کیا گفت: دیده‌بان، کاری مستند داستان‌واری بود که در آن ایام ساخته شد. کار بسیار فاخر با داستان بسیار خوب که توانست فضای معنوی جبهه را بخوبی منتقل کند.

وی با بیان این‌که فیلم‌ها از جنگ جهانی اول و دوم بسته به نگاه کشور سازنده ساخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: در ۸ سال جنگ تحمیلی ایران و عراق رزمندگان مظلوم واقع شدند. در این جنگ یک کشور در مقابل همه ابرقدرت‌های جهان ایستاد در آن فضا هم حس و حال معنوی حاکم بود همه این موارد باعث شد تا به دفاع مقدس تقدسی داده شود و به فرهنگ تبدیل شود.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با بیان این‌که طی این مدت فیلم‌هایی هم به اسم جنگ و ضدجنگ ساخته شدند، افزود: اگر به محتوای آثار سینمایی دفاع مقدس توجه شود همواره می‌کوشد تا فرهنگی را از نوع مقاومت در برابر کشور متخاصم رواج دهد.

قهرمانی با بیان این‌که واژه دفاع مقدس معادل واژه جنگ نبود چون موضع ایران در این جنگ تهاجم نبود، ادامه داد: در این جنگ در صحنه حدود ۳۰ کشور و در پشت صحنه ۷۰ تا ۸۰ کشور از رژیم بعث عراق حمایت می‌کردند.

وی فیلم‌هایی چون مهمانداری، تنگه ابوقریب را نوعی فیلم ضد جنگ دانست و خاطرنشان کرد: حال آن‌که دفاع ما در این ۸ سال بسیار منطقی بود و به تعبیر حضرت آقا پذیرش آتش‌بس هم منطقی بود.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس مجدداً درباره فیلم دیده‌بان حاتمی‌کیا گفت: این فیلم فرهنگ حاکم بر جبهه را به نمایش گذاشت رزمندگان از پس از اعزام وارد فضای جبهه و جنگ شدند و در آن فضا متحول می‌شوند.

قهرمانی با بیان این‌که در سال ۶۰ سیگار برای رزمندگان هم سهمیه‌بندی بود، افزود: اما در سال‌های ۶۲ و ۶۳ اگر کسی قصد داشت سیگاری بکشد باید به دنبال گوشه خلوتی می‌بود چون فضای حاکم این اجازه را نمی‌داد.

وی ادامه داد: حال آن‌که افرادی ناآشنا با این فضاها سناریوهایی نوشتند که به واقعیت نزدیک نبود واقعیت جبهه، خانواده‌های رزمندگان، آزادگان و شهدا این نبود از جمله فیلم‌های ضد جنگ می‌توان به آثار سینمایی چون دکل، عقاب‌ها و بوی پیراهن یوسف اشاره کرد که به نوعی داستان سرایی است.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با بیان این‌که برای ساخت آثار فاخر و ماندگار در حوزه دفاع مقدس باید به مستندات موجود مراجعه کرد، گفت: کتاب‌هایی را که رزمندگان اسلام نوشته‌اند دستمایه‌های بسیار قوی هستند که باید برای فیلم‌سازی مورد توجه قرار گیرد این موارد نه تنها اغراق نیست بلکه منطبق با واقعیات است.

قهرمانی سینمای دهه ۷۰ را سینمای بعد از جنگ و مقاومت برشمرد و افزود: حاتمی‌کیا، شورجه، ملاقلی‌پور همگی دستی برآتش داشتند به نحوی که ملاقلی‌پور پیش از سقوط خرمشهر در آنجا حضور داشت و از نزدیک جنگ را حس کردند و با فرهنگ جنگ آشنا بود.

وی با اشاره به فیلم لیلی با من است در ادامه آن‌را نوعی داستان سرایی دانست و گفت: البته در این فیلم تکه کلام‌های جبهه وجود دارد که نشاط‌آور است البته مجموعه کتاب‌هایی در این باره تحت‌عنوان فرهنگ جنگ تدوین و چاپ شده است که باید به آن‌ها توجه شود.

این تهیه‌کننده پیشکسوت سینمای دفاع مقدس با اشاره به ورود برخی تکنولوژی‌ها و تجهیزات در حوزه سینما افزود: فیلمبرداری ملاقلی‌پور در سال ۵۹ با دوربین‌های ۸ و ۱۶ میلی‌متری بود که بعد به ۳۵ میلی‌متری تغییر کرد و هم‌اکنون از دوربین‌های دیجیتال استفاده می‌شود.

قهرمانی با بیان این‌که برای ساخت فیلم ریشه‌دار باید فرهنگ واقعی جبهه را به پشت جبهه منتقل کرد، در ادامه تصریح کرد: فیلم‌هایی که با هدف سرگرمی و فروش بیشتر ساخته می‌شوند پس از مدتی به دست فراموشی سپرده می‌شوند این در حالی است که فیلم‌های عمیق و منطبق با واقعیات با صحنه‌پردازی درست برای سال‌ها در اذهان باقی می‌مانند.

وی در تعریف مقاومت هم گفت: در مقوله مقاومت جبهه حق و باطل وجود دارد که تا ابد این موقعیت‌ها وجود خواهد داشت و در آموزه‌های دینی ما هم به آن تأکید و اشاره شده است فیلم مقاومت به معنای مقاومت حق در برابر باطل است این می‌تواند در همه حوزه‌های اقتصادی (تحریم‌ها)، سیاسی، فرهنگی و … باشد در ساخت فیلم باید به عرصه‌های مختلف مقاومت توجه شود و نباید به مانند دفاع مقدس در آثار سینمایی داستان‌سرایی شود.

مشاهده خبر از سایت منبع