X

بایگانی مهر 15, 1399

دفتر سینمایی

واریز حمایت های شهریورماه از سینماها و شرکت های پخش اکران – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حمایت سازمان سینمایی از سینماها و شرکت های پخش اکران شهریور واریز شد.

به گزارش سینماپرس، پیرو مصوبه جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیب‌های کرونا در سینما (مبنی بر اختصاص درآمد فروش فیلم‌ها به سالن‌های سینما و پرداخت معادل فروش خالص آنان به شرکت پخش، مقرر شد با توجه به نیم بها شدن قیمت بلیت، طی ماه‌های مرداد، شهریور و مهر این میزان برای سینما و شرکت پخش به قیمت بلیت تمام بها برای فیلم‌های ایرانی اکران اول در نظر گرفته شود و ما به‌التفاوت به صورت حمایت از سوی سازمان سینمایی به شرکت‌های پخش و سینماها در پایان اکران هر فیلم پرداخت شود) حمایت‌های مردادماه، مهرماه و شهریور ماه شامل ۷۲ سالن سینماها و ۵ شرکت پخش که شماره حساب خود را اعلام کرده بودند امروز واریز شد.

میزان حمایت از سینماها شهریور ۹۹ اینجا و میزان حمایت شرکت‌های پخش شهریور ۹۹ را اینجا بخوانید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موشن گرافیک «علقمه» منتشر شد


موشن گرافیک «علقمه» با موضوع فرهنگ شهادت به مناسبت اربعین منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مقصر اصلی همان پول‌های کثیفی است که وارد سینما شد و اینگونه سینما را نابود کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بیتا منصوری تهیه کننده سینما می‌گوید علت بالا رفتن غیر طبیعی دستمزد بازیگران را باید از برخی موسسات که دستمزد گزاف داده اند، پرسید.

به گزارش سینماپرس، بیتا منصوری تهیه‌کننده سینما، درباره علت بالارفتن غیرطبیعی دستمزد بازیگران و عواقب این جریان برای سینما، به خبرنگاران جوان، گفت: علت این موضوع را از دوستانی که بسیار فعال هستند و موسساتی که وارد سینما شدند و دستمزدهای گزاف به بازیگران دادند، باید پرسید. برخی از این‌ها برای مدتی آمدند و بودجه‌ای را به سینما آوردند و دستمزدهای بالا به بازیگران دادند؛ اما نماندند و مشکلات عدیده‌ای را برای سینما به ارث گذاشتند.

وی افزود: زمانی با برخی از دوستان بازیگر صحبت می‌کردم؛ تصورشان بر این بود که برخی بازیگران حقشان است دستمزد بالا بگیرند؛ چون دوره بازیگری آنقدر کوتاه است که باید اندوخته‌ای برای آینده داشته باشند. الان در دوران کرونا هم می‌بینیم این موضوع برای تمام اهالی سینما بخصوص کسانی که با دستمزدهای اندک در بخش‌های جنبی کار می‌کردند و با رکود کاری مواجه شدند، دردسرساز شده است. تا جایی که بسیاری از این عزیزان به نان شب خود محتاجند؛ ولی برای بازیگران با دستمزدهای بالا، اتفاقی نیفتاده است. مقصر اصلی همان پول‌های کثیفی است که وارد سینما شد و اینگونه سینما را نابود کرد.

تهیه‌کننده «کاتی و ستاره» در پاسخ به این سوال که با این روند چه سرنوشتی در انتظار سینماست، اظهار کرد: متاسفانه به جای خوبی نمی‌رسد. فکر کنید اگر من به عنوان تهیه‌کننده و شخص حقیقی بخواهم برای ساخت فیلم سرمایه‌گذاری کنم، به طور قطع چنین پول‌هایی را نه دارم. از طرفی قبول هم ندارم دستمزدهای گزافی به بازیگران پرداخت کنم؛ پس باید به سمت بازیگران دیگر بروم.

منصوری عنوان کرد: مسئله مهم بعدی اینکه فیلم‌های بسیار خوبی با بازیگران ناشناس ساخته می‌شود که اگر فرصت اکران پیدا کنند، می‌درخشند. متاسفانه برای بخش اکران فیلم شورای صنفی اکران برنامه ریزی نمی‌کند، بلکه این سینماداران هستند که برنامه‌های خود را پیاده خواهند کرد. سینمادار فیلمی را می‌خواهد که داخل آن چهره باشد؛ حتی فیلم ندیده را به خاطر بازیگرانش می‌خواهد!

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از کتاب دیجیتال نخستین کارگاه اینترنتی هنر معاصر


نخستین کارگاه اینترنتی هنر معاصر که با حمایت اداره کل هنرهای تجسمی و با مدیریت احمد نادعلیان از فروردین سال ۱۳۹۹ آغاز به کار کرده بود در تیرماه به پایان رسید، به صورت دیجیتال منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از شتاب‌زدگی و عدم تحقیق و پژوهش لازم در ساخت سریال تا عدم چشم‌انداز درازمدت در رسانه ملی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تلویزیون اگر از تمرکزگرایی در تولید سریال خارج شود می‌تواند موفق‌تر باشد، مثلاً “ایل‌دا” که با همه امتیازهایش نتوانست موفق باشد نتیجه رویکرد تمرکزگرا است.

به گزارش سینماپرس، چند روزی است سریال “ایل‌دا” به آنتن شبکه یک سیما رسیده اما انتقادهای زیادی را به‌دنبال خود داشته است. در گزارشی به عدم توجه به لهجه و گویش عشایری و لُری در این مجموعه تلویزیونی پرداختیم که در آن مطلب مجید مظفری بازیگر نقش صالح‌خان درباره فضاها و اتفاقاتی که می‌توانست “ایل‌دا” داشته باشد و ندارد، صحبت کرد، یا منتقدین دیگری که عدم شناخت مناسبِ کارگردان از موقعیت‌های عشایری و فقدان حضور بازیگران بومی و محلی در این سریال را فریاد زدند. حال در این گزارش به‌دنبال بررسی این نکته‌ایم که؛ مقصر این ضعف‌ها چه کسی یا کسانی‌اند؟

باید سریال‌سازی از تمرکزگرایی خارج شود

یکی از مشکلاتی که سریال‌سازان و حتی شبکه‌های تلویزیونی با آن مواجه‌اند، عدم کیفیت مناسبِ کارها و اشراف نامناسبی که گاهی گریبانِ بسیاری از کارها را گرفته، تمرکزِ بی‌حدوحصر ساخت سریال‌ها در سیمافیلم است. شاید یکی از نقاط ضعف مشهود در این سریال که انتقادِ بسیاری را به‌همراه داشته، همین اشراف نامناسب کارگردان و حتی دست‌اندرکاران امر است که باید منطقه لرستان و آداب و پوشش و رفتارهایشان را بهتر می‌شناختند.

تلویزیون می‌تواند به گذشته طلایی خود در عرصه سریال‌سازی برگردد اگر این تمرکزگرایی ساخت سریال از یک مرجع به مراجع دیگر هم برود و رقابت میان شبکه‌ها از بین نرود. شبکه‌ها نباید تنها پخش‌کننده باشند و ساخت و سفارش و تصمیم‌گیری درباره سریال‌سازی تلویزیون در مرکزی دیگر اتفاق بیفتد. شبکه‌ها با توجه به شناخت بهترِ مخاطبشان و کنداکتوری که هر روز با آن درگیرند بهتر می‌توانند برای ساخت برنامه و سریالشان تصمیم بگیرند؛ همان‌طور که برخی از سریال‌های سفارشی شبکه‌های سیما نشان می‌دهد باید سریال‌سازی در تلویزیون از تمرکزگرایی خارج شود.

برخی نادانسته واردِ این میدان می‌شوند

مشکلِ دیگر سریال‌سازی عدم شناخت مدیران است که نمی‌دانند؛ کدام کارگردان می‌تواند کدام فیلمنامه را به سرانجام برساند؟ آیا فضا و موقعیت سریال را می‌شناسد و یا نادانسته واردِ این میدان می‌شوند؟ شاید این عدم شناخت‌ها باعث می‌شود فیلمنامه‌های خوبِ سریال‌های تلویزیونی سرانجام خوبی در اجرا پیدا نکنند. البته در اکثر مواقع، سریال‌ها قصه‌ها و فیلمنامه‌های خوبی ندارند،

سریال‌هایی که می‌توانند با پژوهش و تحقیق کافی و کاربلدی کارگردان‌ها، سال‌ها مخاطب را با خودشان همراه کنند و به آثار ماندگار تلویزیون تبدیل شوند اما چون انتخاب‌ها در عرصه کارگردانی و عوامل تولید درست اتفاق نمی‌افتد و سریال‌ها عمدتاً مشاورین و کارشناسان متخصص درست و کاربلد ندارند بیشترِ آثار یا متوسط‌اند و یا زیرِ متوسط. اگر قرار است به‌راستی در تلویزیون تحولی ایجاد شود باید مدیران سرِ جای خودشان بنشینند، آن‌وقت خواهیم دید که تصمیم‌ها و سیاست‌گذاری‌ها درست و اصولی اتخاذ می‌شوند.

ایل‌دای تلویزیون می‌توانست ارزشمندتر شود اگر!

این روزها برخی منتقدین خیلی زود، نقدِ سریال “ایل‌دا” را آغاز کرده‌اند، کاری که در نوشته و فیلمنامه بسیار درست حرکت کرده است اما قسمت‌های پخش‌شده نشان می‌دهد آن‌طور که باید و شاید در مرحله اجرا و کارگردانی، نتوانسته تا به اینجا توجه مخاطب را جلب کند. البته توانمندی راما قویدل (کارگردان ایل‌دا) در ساخت سریال بارها مخاطب را پایِ تلویزیون آورده است، مثل “دولت مخفی” و حتی کار مشترکش با بهروز افخمی در سریال “عملیات ۱۲۵”؛ اما ضعف‌های “ایل‌دا” نشان می‌دهد که قویدل  شناخت کافی و جامعی از عشایر، هموطنان لُر و مناطقی که فیلمبرداری شده، نداشته است، به همین خاطر، ملغمه‌ای چندگانه را در بازی‌ها، پوشش‌ها و لهجه‌ها شاهدیم.

بسیاری از منتقدین همچون “جبار آذین” اعتقاد دارند اگر از کارشناسان حرفه‌ای و محلی در صدر امور تولید سریال و بازیگران آن منطقه استفاده می‌شد راما قویدل می‌توانست از “ایل‌دا” سریال ارزشمند و به‌یادماندنی بسازد. ایل‌دای کنونی با وجود همه امتیازهای فیلمنامه‌ای به‌خاطر ضعف‌های مورد اشاره با کم‌تجربگی و ذوق‌زدگی آقای کارگردان در استفاده زیاد از انواع شات‌ها و هلی‌شات‌ها که به آن‌ها سخت وابسته است دچار لطمه شده و نتوانسته است در جایگاهی شایسته قرار بگیرد.

اگر قرار است به مرزنشینان احترام بیشتری گزارده شود…

برخی از منتقدینی مثل “شکرخدا گودرزی” اعتقاد دارند لرستان هنرمندان بازیگر توانمندی در سنین مختلف دارد که عوامل و دست‌اندرکاران می‌توانستند از آن‌ها برای ایفای نقش بهره ببرند. البته چند بازیگر از جمله فاطمه گودرزی و کورش سلیمانی و خسرو شهراز در این سریال با توجه به شناختی که از فضای روایی “ایل‌دا” دارند به‌خوبی انتخاب شده‌اند، اما بازیگری که در شمال تهران زندگی می‌کند و نمی‌داند ایل و ایلیاتی چیست و اصلاً شناختی از زندگی ایلیاتی ندارد چرا باید در این اثر به‌عنوان یک لُر از اهالی روستاهای این منطقه ایفای نقش کند؟

اگر قرار است به مرزنشینان احترام گزارده شود باید همه نکات ریز را در تولید یک سریال در نظر داشته باشند، این‌که در یک خانواده اعضای آن هر کدام به یک لهجه صحبت می‌کنند! کجا چنین چیزی سراغ دارید!؟ اصلاً چنین چیزی منطقی است؟ و نشان می‌دهد که به جزئیات بی‌توجهی شده است.

سریال، صدا و سیما، تلویزیون، شبکه یک، بازیگران سینما و تلویزیون، سیمافیلم،

چرا رقابت را از سریال‌سازی تلویزیون گرفتید؟

اسماعیل عفیفه تهیه‌کننده قدیمی تلویزیون که این روزها کم‌کار شده است و سریال “آبان” را به سرانجام نرساند درباره مشکلات سریال‌سازی تلویزیون به خبرنگار خبرگزاری تسنیم  گفت: وقتی طرح متمرکز کردن تولید سریال‌ها در سیمافیلم مطرح شده بود ما تعدادی از تهیه‌کنندگان مخالف بودیم و نظرمان را به مدیران تلویزیون دادیم. ظاهراً تصمیمش از قبل گرفته شده بود. آن موقع شبکه‌های یک، دو، سه و پنج کارهای نمایشی می‌ساختند و توجه سلایق مختلفی را به خودشان جلب می‌کردند. در مناسبت‌ها و فصل‌ها که سریال روی آنتن می‌رفت آن موقع شاهد رقابت‌های جذاب و دلچسب روی آنتن بودیم. هرکدام از عوامل تولید سریال‌ها و مسئولین مربوطه سریال‌سازی در شبکه‌های تلویزیون سعی می‌کردند از رقابت جا نمانند و کیفیت کار را بالاتر می‌بردند.

وی با اشاره به اینکه بر این باور بودند تمرکزگرایی جلوی فسادهای احتمالی را می‌گیرد، افزود: تمرکزگرایی به سریال‌سازی در تلویزیون ضربه زد و تولید کارهای نمایشی در سیمافیلم این شادابی و پویایی را از شبکه‌ها گرفت، چرا که کارهای نمایشی همه یک جا تولید می‌شود و آن عنصر رقابت وجود ندارد. شاید بیننده‌ها هم به‌طور نامحسوس متوجه شدند و رفته رفته سریال‌ها همشکل شدند. سوژه‌ها را سازندگان تکرار کردند و شاهد ریزش مخاطب بودیم. استدلال دوستان این بود که با تمرکزگرایی در عرصه سریال‌سازی، می‌توان جلوی فسادهای احتمالی را گرفت و به این واسطه قیمت تمام‌شده کارها را کنترل کرد.

فقدان چشم‌انداز در برنامه‌ریزی و اهدافِ تلویزیون

عفیفه در خصوص شتاب‌زدگی در ساخت سریال‌ها و بدون  توجه به تحقیق و پژوهش، تأکید کرد: من بعید می‌دانم تلویزیون به چنین هدفی دست پیدا کرده باشد اما حتی اگر به چنین هدفی هم رسیده باشد به‌خاطر این هدف کوچک، هدف بزرگ‌تر یعنی رضایت انبوه مخاطبان را در عرصه سریال‌سازی از دست داده است. اگر می‌گویید شتاب‌زدگی و عدم تحقیق و پژوهش لازم در ساخت سریال، همه این‌ها برمی‌گردد به اینکه تلویزیون چشم‌انداز درازمدت ندارد. من بزرگ‌ترین مسئله را در این نکته می‌دانم که تمرکزگرایی در تلویزیون جواب نمی‌دهد و ضربانِ قلب رسانه با رقابت می‌تپد و آن را به گردش درمی‌آورد.

من عنصر رقابت را به‌نفع مخاطب می‌دانم

وی افزود: آن موقع که ما “میوه ممنوعه” را برای ماه مبارک رمضان می‌ساختیم هم این شتاب‌زدگی‌ها وجود داشت اما رقابت باعث می‌شد ما از کیفیت غافل نشویم. همه دست به دست هم می‌دادند و این حمیّت و همبستگی وجود داشت تا با وجود شتاب‌زدگی، کار با بهترین کیفیت به آنتن برسد. مدیر شبکه، مدیر گروه فیلم و سریال و دست‌اندرکاران امر پشتِ تولیدکنندگان بودند و اگر اشکالاتی هم در جریان پخش، به سریال وارد بود همه این دست‌اندرکاران پشتِ کار می‌ایستادند و دفاع می‌کردند. من عنصر رقابت را به‌نفع مخاطب می‌دانم و نباید این رقابت را از شبکه‌ها می‌گرفتند.

باید به مدیران شبکه‌ها اختیار عمل بدهند

تهیه‌کننده سریال “زمانه” درباره اصلاح رویکردهای تلویزیون خاطرنشان کرد: اگر تلویزیون تصمیمی برای اصلاح گرفته است، باید به مدیران شبکه‌ها اختیار عمل بدهند گروه‌های نمایشی خودشان را تشکیل بدهند و فیلمنامه‌های خودشان را تصحیح کنند، کارگردانان و تهیه‌کنندگانی را که می‌خواهند بر سر کار بیاورند و مثل گذشته و دوران طلایی سریال‌سازی تلویزیون، کارها مستقل و سریال‌سازی از این تمرکزگرایی و به‌نوعی انحصارگرایی خارج شود.

سریال، صدا و سیما، تلویزیون، شبکه یک، بازیگران سینما و تلویزیون، سیمافیلم،

شاید “ایل‌دایی‌ها” عمدی فارسی حرف می‌زنند

مازیار معاونی منتقد تلویزیون درباره سریال “ایل‌دا” به خبرنگار تسنیم گفت: درست یا غلط به‌نظر می‌رسد راما قویدل کارگردان سریال “ایل‌دا” با اینکه سریال در فضای لرستان اتفاق می‌افتد قصد نداشته سریالی بسازد که بازیگران مکلف و مجبور به ادای لهجه و گویش لُری باشند. او سعی کرده است با سایر مختصات، موقعیت جغرافیایی، پوشش و چهره و نمایش برخی از موقعیت‌ها بر سنن و موقعیت جغرافیایی این منطقه تأکید کند و آن را به‌تصویر بکشد.

وی افزود: لهجه‌ای که در سریال “ایل‌دا” استفاده شده است مثل لهجه شخصی می‌ماند که عامدانه محلی صحبت نمی‌کند، مثل نسل‌های جدید افرادی که در اقصی نقاط ایران زندگی می‌کنند. اما پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها خودشان را مقیّد می‌دانند و خیلی دوست دارند با لهجه قدیمی‌تر صحبت کنند و نسل جوان به‌هرعلتی آن لهجه محلی را دون شأن و کلاس خودشان می‌دانند و فکر می‌کنند به‌زبان فارسی و رسمی صحبت کنند زیباتر است. در شیوه دیالوگ‌گویی بازیگران “ایل‌دا” به‌نظر می‌رسد کارگردان از این کار عمد داشته است. این عمد آیا منجر به بهبود کیفیت سریال خواهد شد، آیا منجر به این خواهد شد عده کثیری از بینندگان با آن ارتباط برقرار کنند یا نکنند؟

اگر لهجه درست ادا می‌شد…

معاونی خاطرنشان کرد: باید به کار زمان بدهیم، طبیعی است گویش و لهجه آن شهری که در آن فیلمبرداری شده است، درست ادا شود و تصنعی نباشد احتمالاً کار بهتری از آب در خواهد آمد، مگر اینکه رویکرد خاصی مدنظر کارگردان باشد که پس از پخش سریال قابل پرداخت دقیق‌تر و قضاوت منصفانه‌تر خواهد بود.

*تسنیم

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«زمین گرم» امشب به پایان می‌رسد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ​آخرین قسمت از سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت اله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی، امشب روی آنتن شبکه سه سیما خواهد رفت.

به گزارش سینماپرس، آخرین قسمت از سریال «زمین گرم» به کارگردانی سعید نعمت اله و تهیه‌کنندگی محمدرضا شفیعی که از ۱۱ شهریورماه روی آنتن شبکه سه سیما رفته بود؛ با گذشت ۲۷ قسمت امشب به پخش خود پایان خواهد داد.  

این سریال ۲۷ قسمتی که برای پخش از شبکه سوم سیما آماده شده بود؛ با لحنی متفاوت از «جراحت» و «برادرجان»، ادامه‌ای از سه‌گانه سعید نعمت‌اله در همان فضای برادرانه و خانواده بود و هرشب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن شبکه سه سیما می‌رفت.  

در خلاصه داستان «زمین گرم» که مضمونی اجتماعی- مذهبی دارد، آمده است: بعد از سال‌ها بی‌خبری دو برادرازهم، برادر بزرگ‌تر که آخرین ساعات حیات خود را پشت سر می‌گذارد به سراغ برادر کوچک‌تر می‌رود تا وصیت کند؛ وصیتی که زندگی برادر کوچک را دستخوش چالشی بزرگ می‌کند…

علیرضا خمسه، مرجان شیرمحمدی، اصغرهمت، نادر فلاح، علیرضا آرا، کامران تفتی، شیوا ابراهیمی، دنیا مدنی، صادق برقعی، ندا عقیقی، مرتضی درویش زاده، مسعود شریف، وحید فعال و با حضور پریوش نظریه، مارال فرجاد، مجید واشقانی، مجید نوروزی… ترکیب بازیگران این سریال را تشکیل می‌دهند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ثبت ۲۹۰۰ فیلم در بخش فیلمسازان بسیجی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، آخرین آمار آثار رسیده به دبیرخانه این جشنواره را اعلام کرد.

به گزارش سینماپرس، با آغاز مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، دبیرخانه این جشنواره آخرین آمار آثار رسیده به این جشنواره را اعلام کرد.

تا پایان روز چهاردهم مهرماه در بخش مسابقه اصلی ۳۷۳۵ اثر، در بخش روایت قلم ۵۲۹ اثر، در بخش سیدالشهدای مقاومت ۶۸۸ فیلم، بخش نقد، تحلیل و پژوهش ۱۰۰ اثر، در بخش فیلمسازان بسیجی ۲۹۰۰ فیلم به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسیده است.

آخرین مهلت آثار ارسال به دبیرخانه شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، سی‌ام مهرماه است.

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخش‌های «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمی‌میرآبادی برگزار می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روایت تصویری از اربعین در نمایشگاه «عطش وصل»


نمایشگاه عکس «عطش وصل» روایت تصویری حمید وکیلی از پیاده‌روی اربعین حسینی ۱۹ مهرماه در گالری شماره یک خانه عکاسان ایران برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

۲۰ قطعه موسیقی جدید ویژه اربعین پخش می شود


شبکه‌های استانی رسانه ملی به مناسبت اربعین حسینی، ۴۲ ویژه برنامه تلویزیونی و ۱۶۵ ساعت برنامه رادیویی را روانه آنتن می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«رجبی فروتن» رسما اداره معاونت ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی را بر عهده گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر تودیع و معارفه شدند.

به گزارش سینماپرس، معاون ارزشیابی و نظارت سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فیلم فجر در برنامه‌ای تودیع و معارفه شدند. در ابتدای این برنامه که ظهر امروز ۱۵ مهرماه در سالن جلسات سازمان سینمایی برگزار شد حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی با قدردانی از زحمات ۱۵ ماهه سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد در معاونت ارزشیابی و نظارت گفت: ایشان با جدیت و قاطعیتی که داشت فضاهای خوبی را برای فعالیت حرفه‌ای سینما باز کرد و رابطه شان هم با سینماگرها خیلی خوب بود تا آنجا که در طی یک ماهی که صحبت رفتن ایشان بود به کَرات از جناح‌ها و تفکرات مختلف درباره مَحاسن کاری، اخلاق، جدیت، پیگیری‌ها و احساس دلسوزی نسبت به سینما و سینماگران شنیده شد و درخواست داشتند مانع رفتن ایشان شویم که متاسفانه نشد.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: از ایشان تشکر می‌کنم که دبیری جشنواره فیلم فجر و مشاوره اینجانب را پذیرفتند مخصوصاً جشنواره فیلم فجر امسال که حساسیت‌های ویژه خود را دارد. البته عمده آثاری که در جشنواره امسال شرکت دارند در زمان مسئولیت ایشان پروانه ساخت و نمایش گرفتند و تسلطشان روی فیلم‌های این دوره بیشتر است.

انتظامی درباره ابراهیم داروغه زاده دبیر سابق جشنواره فیلم فجر که به دلیل بیماری در این برنامه حاضر نبود نیز گفت: ایشان در دوره معاونت ارزشیابی و نظارت با پیگیری‌هایی که داشت موفق بود و در دبیری جشنواره سال گذشته نیز با موجی که راه افتاده بود و حساسیت‌های موجود با حُسن تدبیر توانستند جشنواره را با کمترین حاشیه و بیشترین مشارکت برگزار کنند. ایشان عازم فیلمسازی و تولید حرفه‌ای شدند که امیدواریم در این حوزه هم بدرخشند.

رئیس سازمان سینمایی با اشاره به معاون جدید ارزشیابی و نظارت اظهار کرد: آقای رجبی فروتن که فروتنی و اخلاق ایشان زبانزد است، از چهره‌های قدیمی سازمان سینمایی هستند که در دوره‌های مختلف مسئولیت مرتبط نظارتی داشتند و مدت زیادی نیز مدیرت شبکه نمایش خانگی را عهده دار بودند و در کارشان مسلط هستند.

در ادامه سید محمدمهدی طباطبایی نژاد در سخنانی با قدردانی از همکارانش در معاونت ارزشیابی و نظارت در دوران مسئولیتش و قدردانی از اعتماد رییس سازمان سینمایی گفت: تلاش می‌کنیم جشنواره فیلم فجر که در کنار راهپیمایی ۲۲ بهمن مهمترین رویداد جشن انقلاب است نه فقط یک رویداد سینمایی بلکه یک رویداد فرهنگی که تصویری از انقلاب شکوهمند اسلامی را در قالب یک جشن ملی عرضه می‌کند به شایسته‌ترین شکل و با رعایت آنچه که باید در شرایط کرونایی به آن توجه داشت، برگزار شود که این خود بهانه مهمی است تا سینما ثابت کند که زنده است و به حیات خود البته دشوار ادامه می‌دهد. امیدوارم ادامه مسیر را با کمک همه دوستان سهل تر طی کنم.

سعید رجبی فروتن معاون جدید ارزشیابی و نظارت نیز گفت: در شرایطی این سمت را به عهده می‌گیرم که انصافاً بسیاری از اقدامات بنیادی و زیربنایی شکل گرفته است. قطعاً مجموعه تلاش‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌ها و کارها به صورت روان تری انجام گیرد و من هم در ادامه همین مسیر حرکت خواهم کرد. با موافقت ضمنی که از آقای انتظامی گرفتم اختیارات قانونی مدیران کل در معاونت ارزشیابی و نظارت بیش از گذشته خواهد شد تا تمرکز معاون بر روی مسائل عمده تر و اساسی‌تر باشد تا بتوانیم وظایفمان را آنطور که انتظارات نظام و مراجع بالادستی است به نحو احسن انجام دهیم.

بهمن حبشی مدیر کل اداره نظارت بر تولید هم به نمایندگی از همکارانش سخنانی را مطرح کرد.

در پایان احکام سیدمحمدمهدی طباطبایی نژاد به عنوان دبیر جشنواره فیلم فجر و مشاور رییس سازمان و سعید رجبی فروتن به عنوان معاون ارزشیابی و نظارت توسط حسین انتظامی اعطا شد.

مشاهده خبر از سایت منبع