X

بایگانی آذر 2, 1399

دفتر سینمایی

نهادینه‌کردن مفهوم اجتماعی مقاومت یکی از کارکردهای جشنواره «مقاومت» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: حسین انتظامی معتقد است، نهادینه‌کردن مفهوم اجتماعی مقاومت یکی از کارکردهای جشنواره فیلم «مقاومت» است و با اقداماتی که در این جشنواره انجام می‌شود، مقاومت معنای گسترده‌تری پیدا می‌کند.

به گزارش سینماپرس، حسین انتظامی رییس سازمان سینمایی درباره جشنواره فیلم «مقاومت» گفت: تقریبا تمام کشورهای منطقه با موضوع مقاومت به عنوان یک مساله اجتماعی مواجه‌اند، کشورهایی که درگیر جنگ با استکبار و یا تکفیری‌ها هستند، مفهوم مقاومت را به عنوان یک اولویت روزمره در زندگی اجتماعی خود لمس می‌کنند از این رو شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» باید مفهوم مقاومت را اجتماعی‌تر از گذشته تبیین کند و بستر ایجاد ارتباط صحیح میان مفهوم مقاومت و جامعه بومی باشد.

وی جذب سینماگران خارجی برای حضور در جشنواره فیلم «مقاومت» را ضروری برشمرد و گفت: در این میان دغدغه‌مندی فیلمسازان و هنرمندان کشورمان برای تولید آثار و تلاش برای جذب آنان در جشنواره‌هایی همچون «مقاومت» یکی از ملزومات امروز کشور در بخش هنری به شمار می‌رود و جذب سینماگران خارجی نیز برای حضور در این جشنواره  ضرورت دارد.

انتظامی، انقلاب‌اسلامی‌ایران را مروج مفهوم مقاومت در منطقه دانست و تصریح کرد: در شرایط فعلی که ویروس منحوس کرونا به عنوان یک بیماری فراگیر و همه‌گیر بسیاری از کشورها را با خود درگیر کرده است، شانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» با اختصاص بخش ویژه به موضوع مدافعان سلامت توانست حرکتی بدیع در حوزه فرهنگسازی آغاز کند و دفاع از سلامت اجتماعی را به عنوان یک جریان در سطح کشور مطرح کند.

رییس سازمان سینمایی ادامه داد: بی شک، نهادینه‌کردن مفهوم اجتماعی مقاومت یکی از کارکردهای جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت» است و با اقداماتی که در این جشنواره انجام می‌شود، مقاومت معنای گسترده‌تری پیدا می‌کند. می‌توان و باید ارتباط منطقی میان بسیاری از موضوعات اجتماعی در بخش‌های مختلف با مفهوم مقاومت ایجاد کرد.

انتظامی در پایان گفت: تواصی به حق و تواصی به صبر راه رهایی از شرایط کنونی و به ویژه مقابله با تحریم‌های ظالمانه‌ای است که کشور را در حوزه های مختلف با چالش‌های بسیاری روبرو کرده، این رویکرد را می‌توان به مقاومت تعبیر کرد. که در سایه تعامل، همدلی و همراهی همگان محقق می شود.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم «مقاومت»، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در ۲ پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عماریار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ویدئو / نگاهی به آخرین آثار چنگیز جلیلوند


چنگیز جلیلوند متولد سال ۱۳۱۴ بود که گویندگی بازیگران ایرانی و خارجی همچون بهروز وثوقی، محمدعلی فردین، کلارک گیبل، مارلون براندو، رابرت دنیرو و دواین جانسون را برعهده داشت. استاد جلیلوند پدیده‌ای بود که در عرصه هنر دوبلاژ ایران درخشید و شش دهه حضورش با خلق صدها و هزاران کاراکتر دلنشین، تاریخ دوبلاژ را درخشان‌تر کرد. به همین بهانه نگاهی انداخته‌ایم به برخی از آخرین گویندگی‌های این دوبلور فقید ایران

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«اسکی باز» در جشنواره‌های بین‌المللی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «اسکی باز» ساخته فریدون نجفی تا کنون در چندین جشنواره‌ بین‌المللی حضور داشته و موفق به کسب جوایز متعدد شده است.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «اسکی باز» به کارگردانی فریدون نجفی و تهیه‌کنندگی محمد احمدی که پخش بین‌الملل آن را سازمان سینمایی حوزه هنری برعهده دارد، تا کنون حضور موفقی در جشنواره‌های بین‌المللی داشته است که می‌توان از این میان به حضور در بخش رقابتی بیست و یکین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم المپیا در کشور یونان اشاره کرد که موفق به کسب جایزه بهترین فیلم از این جشنواره نیز شد. از دیگر جوایز این فیلم می‌توان به دریافت جایزه نقره‌ای دهو از ۲۱ امین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم زنگبار اشاره نمود. همچنین این فیلم از نامزدهای دریافت جایزه هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی کودک شارجه بود.

دیگر حضورهای بین‌المللی این فیلم عبارتند از: جشنواره بین‌المللی فیلم کمبریج در کشور انگلستان، جشنواره بین‌المللی فیلم کودک یونیورسال ترکیه، جشنواره آی اف آی ایرلند، جشنواره کودک کلکته هند، جشنواره فیلم ایرانیان سوئیس، جشنواره یونیورسال کیدز کشور ترکیه، جشنواره ریمباو دو سینمای کشور فرانسه و همچنین جشنواره فیلم ایرانیان لندن.

«اسکی باز» همچنین در سال ۱۳۹۷، کاندیدای جایزه‌ آکادمی آسیا پاسیفیک شد.

این فیلم در سی امین جشنواره بین‌المللی فیلمهای کودکان و نوجوانان اصفهان، با دریافت هفت پروانه زرین، پرافتخارترین و بهترین فیلم این جشنواره شد.

«اسکی باز» به ایرلاین‌های هواپیمایی از جمله امارات، ترکیش و قطر و همچنینن تلویزیون کشور یونان فروخته شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از نمایش تله فیلم سال ۸۷ «علی عطشانی» نا پینو کیوی سال ۹۷ «سیدرضا صافی» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه نمایش آنلاین آثار منتخب سومین روز مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو پلتفرم «عماریار» و «نما فیلم» اعلام شد.

به گزارش سینماپرس، در سومین روز نمایش‌های آنلاین شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در پلتفرم «عمارفیلم»، در قسمت اول از ساعت ۱۰ الی ۱۴، در «بخش اصلی» فیلم کوتاه داستانی جبران می‌کنم به کارگردانی جمال احمدی، پویانمایی کاش ساخته هادی امیری و رها فرجی، نماهنگ شب بارانی ساخته امیر شاملو، در بخش «سیدالشهدای مقاومت» فیلم کوتاه داستانی من آمریکایی هستم اثر امید میرزایی نمایش داده می‌شود.

در قسمت دوم نمایش‌ها و از ساعت ۱۴ الی ۱۸در «بخش اصلی» فیلم کوتاه داستانی Dreams under the rubble به کارگردانی محمد خلیلی، پویانمایی The Peculiar Crime of Oddball Mr Jay ساخته Bruno Caetano، نماهنگ وطنم اثر مهدی اسعدی، مستند کلثوم ساخته ابوالفضل گلفام، در بخش «سیدالشهدای مقاومت» فیلم کوتاه داستانی میرا اثر امیرحسین ریاحی، مستند عابدان کهنز اثر مجید رستگار و در بخش فیلمسازان بسیجی نهست اثر زانیا لطفی، اکران می‌شود.

در قسمت سوم و از ساعت ۱۸ الی ۲۲ نیز در «بخش اصلی» مستند کوتاه و تن من به کارگردانی حسین همایونفر، تله‌فیلم ریشه‌ها ساخته محمدرضا معینی و در بخش «فیلمسازان بسیجی» فیلم داستانی بلند ترمینال غرب اثر حامد بامروت‌نژاد، اکران می‌شود.

برنامه نمایش آثار در سومین روز جشنواره فیلم مقاومت در «نما فیلم»

همچنین برنامه نمایش آنلاین آثار منتخب جشنواره مقاومت در پلتفرم «نمافیلم»  از ساعت ۱۰ الی ۱۴، در «بخش اصلی» فیلم کوتاه داستانی Prisoner&Jailer به کارگردانی Muhannad Lamin، تله‌فیلم فرمانده ساخته علی عطشانی، نماهنگ خونه ملت داود احمدی، فیلم داستانی بلند امان نامه اثر محمد علیمهری در بخش «سیدالشهدای مقاومت»، و در بخش «فیلمسازان بسیجی»، نماهنگ شور آزادی اثر اسحاق مجیدی نمایش داده می‌شود.

در قسمت دوم نمایش‌ها و از ساعت ۱۴ الی ۱۸، در «بخش اصلی» مستند کوتاه کراس ساخته احمد رحمانیان، مستند کوتاه Socotra – The Invisible Island اثر Georgi Kozhuharov . Rumyana Hristova، پویانمایی وقتی پروانه ها دستخوش جریان باد می شوند اثر حنانه واحدی، در بخش «فیلمسازان بسیجی» پویانمایی راهنما اثر محمود صائمین و فیلم کوتاه داستانی ملاخدیجه یه خروس داشت به کارگردانی علی معصومی و در بخش «سیدالشهدای مقاومت» فیلم کوتاه داستانی میرا به کارگردانی امیرحسین ریاحی و نماهنگ بزک اثر داوود احمدی نمایش داده خواهد شد.

در قسمت سوم و از ساعت ۱۸ الی ۲۲ نیز در «بخش اصلی» پویانمایی «C ۱۹» حسین دهقانیان و فیلم سینمایی پینوکیو به کارگردانی سیدرضا صافی اکران می‌شود.

همزمان با برگزاری مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، آثار راه‌یافته به این جشنواره به صورت همزمان در دو پلتفرم «نما فیلم» namafilm.ir و «عمار یار» ammaryar.ir اکران می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نمایشگاه نقاشی مجازی «کارما» افتتاح شد


نمایشگاه نقاشی مهتاب رخصتی با نام «کارما» از روز جمعه ۳۰ آبان به مدت یک هفته به صورت مجازی در حال برگزاری است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

علی عسکری: با وجود همه هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمنان، صداوسیما در رأس اعتماد مردم قرار دارد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نخستین جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس و معاونان رسانه ملی، امروز در محل کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی‌برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، در آغاز نخستین جلسه مشترک اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با رئیس و معاونان رسانه ملی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تلاش‌های وافر سازمان صداوسیما در عرصه فرهنگی کشور و جنگ رسانه‌ای – فرهنگی نظام سلطه علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: امیدواریم با مفاهمه و تعامل بهتر بتوانیم در مقابل این جنگ بزرگ رسانه‌ای – فرهنگی با قدرت بایستیم.

وی ادامه داد: قطعاً کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم و سازمان صداوسیما با همکاری و تعامل بیشتر می‌توانند سدی محکم در برابر جنگ روانی، تبلیغاتی و رسانه‌ای دشمن ایجاد کنند. این اراده در میان دو طرف وجود دارد تا همکاری‌های بیشتری را شاهد باشیم.

 علی عسکری، رئیس رسانه ملی نیز در این نشست با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) به مقوله فرهنگ در کنار اقتصاد در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: چنین تأکیدی جایگاه ویژه فرهنگ در این برهه را نشان می‌دهد و ما در همه برنامه‌هایمان تأکیدات رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب را موردتوجه قرار داده‌ایم.

رئیس سازمان صداوسیما خدمت به مردم را وظیفه و افتخار رسانه ملی دانست و گفت: یکی از مشترکات ما و کمیسیون فرهنگی مجلس آن است که برای صیانت از فرهنگ و هویت ملت ایران تلاش می‌کنیم و امیدوارم این جلسه بتواند هماهنگی و هم‌افزایی‌های ما را بیشتر کند.

 علی عسکری با بیان اینکه دشمن به این نتیجه رسیده است که هیچ‌گاه از طریق جنگ و تقابل نظامی‌با ملت و نظام جمهوری اسلامی‌به نتیجه نمی‌رسد، گفت: به همین علت آن‌ها همه هم‌وغم خود را به جنگ فرهنگی اختصاص داده‌اند که خط‌الرأس آن جنگ رسانه‌ای است. ما هم‌اکنون در یک جنگ فرهنگی تاریخی هستیم و باید میدان این جنگ را به‌خوبی بشناسیم.

رئیس رسانه ملی به هجمه فرهنگی دشمنان از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان اشاره کرد و افزود: عملیات روانی دشمن کاملاً پیچیده و پنهان پیگیری می‌شود و ما باید در کنار هم در مقابل این حرکت بایستیم.

وی با تأکید بر اینکه فضای مجازی یکی از دیگر راه‌های دشمن برای هجمه فرهنگی است، تصریح کرد: فضای مجازی امروز برای ما هم فرصت است و هم تهدید و باید با قانون‌مند کردن آن مانند همه‌جای دنیا، از فرصت‌های آن بیشتر و بهتر استفاده کنیم و نقش مجلس در این زمینه و در رأس آن، کمیسیون فرهنگی بسیار مهم است.

رئیس رسانه ملی با بیان اینکه با وجود همه هجمه فرهنگی و عملیات روانی دشمنان، صداوسیما در رأس اعتماد مردم قرار دارد، افزود: آخرین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که رسانه ملی جایگاه ویژه‌ای میان مردم هم از منظر اعتماد عمومی و هم میزان مراجعه و علاقه‌مندی قرار دارد.

وی ادامه داد: البته باید با تلاش و سرعت بیشتر به سمت نقطه مطلوب حرکت کرد و این مستلزم همکاری و هم‌افزایی با شما در کمیسیون فرهنگی مجلس و دیگر نخبگان فرهنگی دانشگاهی است.

رئیس سازمان صداوسیما تهدیدات امروز علیه جمهوری اسلامی را رسانه‌-پایه دانست و گفت: در همین چند سال اخیر تلاش ویژه دشمن را برای بر هم ریختن افکار عمومی و مخدوش کردن امنیت ملی از طریق رسانه‌ها شاهد بوده‌ایم و اگر صداوسیما نقش آگاهی‌بخش و آرامش‌دهنده خود را ایفا نمی‌کرد، قطعاً با شرایط سخت‌تری روبرو می‌شدیم و این حکایت از اهمیت رسانه و تهدیدات رسانه-‌پایه دارد.

وی ادامه داد: ما با تمام تلاش و توان ایستاده‌ایم تا مرجعیت رسانه را حفظ کنیم و این ایستادگی ما، ایستا نیست، بلکه پویاست و باقدرت روبه‌جلو حرکت می‌کنیم.

بعد از صحبت‌های رئیس رسانه ملی، اعضای کمیسیون فرهنگی که در جلسه حاضر بودند، به بیان نظرها، دیدگاه‌ها، انتقادها و پیشنهادهای خود پرداختند. استفاده از ظرفیت نیروهای پرورش‌یافته در سازمان صداوسیما و رها نکردن آن‌ها؛ رعایت دقیق‌تر حجاب و حدود شرعی در ظاهر و کلام مجریان، بازیگران و دیگر هنرمندان صداوسیما؛ تشکر از ایستادگی سازمان صداوسیما در عرصه سخت رسانه‌ای امروز؛ نظارت دقیق‌تر بر محتوای برنامه‌ها؛ توجه به سرمایه انسانی کارآمد، جوان، متعهد و متخصص؛ تغییر نگاه در عرصه برنامه‌سازی؛ ضرورت استقلال مالی سازمان صداوسیما و نقش مجلس در این زمینه؛ فراهم کردن زیرساخت نظارت بر عرصه صوت و تصویر فراگیر فضای مجازی از سوی سازمان صداوسیما؛ برگزاری نشست‌های نقد و نظر مردمی درباره برنامه‌های مختلف رسانه ملی؛ توجه ویژه به پاسداشت زبان فارسی به‌ویژه در تبلیغات بازرگانی، اهمیت شبکه‌های برون‌مرزی و هم‌افزایی مجلس و دولت برای تأمین بودجه این شبکه‌ها؛ قدردانی از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی متنوع و با موضوع روز و به‌ویژه مجموعه‌های تلویزیونی امنیتی همچون «گاندو» و «خانه امن»؛ تلاش برای گسترش پوشش رادیویی و تلویزیونی در اقصی نقاط کشور؛ پررنگ کردن فضای معنوی و دعا و نیایش به‌ویژه در شرایط کرونایی؛ تقویت رابطه علما با مردم در شرایط فعلی با توجه به محدودیت‌های بهداشتی از طریق برنامه‌های تلویزیونی؛ تجهیز بیشتر مراکز صداوسیمای استانی؛ توجه بیشتر به تبیین مسائل مختلف برای جوانان؛ در اولویت قرار دادن برنامه‌های انقلابی؛ توجه بیشتر به شبکه‌های رادیویی و استانی، فرهنگ‌سازی در زمینه ترغیب فرزند آوری؛ تقویت فضای تعامل با کمیسیون فرهنگی مجلس؛ تقویت برنامه‌های طنز تلویزیون و جلوگیری از ساخت مجموعه‌های تلویزیونی طنز سطح پایین؛ مدیریت دقیق چهره‌های شاخص و شناخته‌شده؛ قدردانی از رشد کیفی برنامه‌های استانی و تنوع قومیتی آن؛ هم‌افزایی صداوسیما و مجلس برای حمایت از دو طرح بزرگ‌نمایشی «سلمان» و «حضرت موسی»؛ اولویت دادن به تخصص نماینده‌ها در دعوت آن‌ها به برنامه‌های تلویزیونی؛ پیگیری مستمر برای اجرای قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر اختصاص هفت‌دهم درصد بودجه به سازمان صداوسیما؛ تصویب قانون برای سریال‌های نمایش خانگی با اولویت نظارتی صداوسیما؛ ساماندهی قانون VOD ها؛ تنظیم قانون به روز شده اداره صداوسیما با تعامل رسانه ملی و قدردانی از عملکرد در خور سازمان صداوسیما در مدت همه‌گیری کرونا از محورهای نظرات مطرح‌شده نمایندگان عضو کمیسیون فرهنگی مجلس بود.

بعد از سخنان نمایندگان، تعدادی از معاونان رسانه ملی به پرسش‌ها و ابهامات آن‌ها پاسخ دادند.

در پایان، رئیس سازمان صداوسیما نیز ضمن جمع‌بندی نظرات نمایندگان مجلس به برخی سؤالات و ابهامات مطرح‌شده در جلسه پاسخ گفت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تک آهنگ «آن نام مهربان» منتشر شد/ همراهی مرکز موسیقی حوزه هنری


حوزه هنری استان کرمان با همراهی مرکز موسیقی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی تک آهنگ «آن نام مهربان» را در دسترس مخاطبان قرار داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

وقتی فیلم آنلاین اکران شود خیلی زود و راحت به صورت قاچاق در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ردایی تهیه کننده سینما، به علت‌های کمرنگ شدن یک باره نمایش آنلاین فیلم‌های سینمایی اشاره کرد.

به گزارش سینماپرس، مسعود ردایی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگاران جوان، درباره علت‌های کمرنگ شدن یک‌باره اکران آنلاین گفت: وقتی اکران آنلاین راه افتاد، اوایل شیوع ویروس کرونا بود و عملاً مخاطب به سینما نمی‌رفت و با تبلیغی که کردند این را گفتند که در لحظه فیلم دیده می‌شود و کسی نمی‌تواند دانلود کند، اما بحث قاچاق، برای اولین فیلم دو روز طول کشید برای فیلم بعدی یک روز هم طول نکشید.

وی افزود: پس وقتی صاحب فیلم دید در ابتدا با یک حمایت خوب و قابل قبول جلو آمدند، اما فقط بعد از دو روز فیلم قاچاق شد و برای فیلم‌های بعدی این زمان کوتاهتر هم شد و از سویی تمام قول‌هایی که داده بودند را عملی نکردند، دیگر فیلمش را در اکران آنلاین نگذاشت؛ چون فیلم سوزی کامل به وجود می‌آید و نه برگشت سرمایه و نه بهتر دیده شدنی وجود دارد.

تهیه کننده «مالاریا» اضافه کرد: از طرفی شرکت‌های مجری نتوانستند ساختاری که تعریف کرده بودند را به درستی اعمال کنند و اطمینان بخشی به تهیه کننده‌ها بدهند تا فیلمشان را در اکران آنلاین بگذارند.

این تهیه کننده درباره تاثیر دستورالعملی مبنی بر اینکه فیلم‌ها در ابتدا می‌توانند اکران عمومی و بعد به صورت آنلاین نمایش شوند روی کمرنگ شدن بحث آنلاین، بیان کرد: می‌تواند تاثیر داشته باشد؛ اما مربوط به زمانی است که سینما برقرار باشد. وقتی سینما در شرایط مطلوبی قرار ندارد یعنی اکثر مواقع تعطیل و یا اوقاتی است که خیلی قابل بهره وری نیست (به عنوان نمونه تا ساعت ۱۸) در نتیجه تاثیری نخواهد داشت.

ردایی در پایان عنوان کرد: البته برای ایجاد همزمانی اکران عمومی و آنلاین یک نمونه بیاورم؛ زمانی که «مالاریا» در ونیز نمایش سینما داشت برخی مخاطبان درخواست نمایش آنلاین همزمان آن را داشتند که این شرایط را خود جشنواره فراهم کرد. ولی از آنجا که در کشور ما ساختار و بحث‌های فنی و تکنیکی در این قضیه از سوی شرکت‌های مجری به درستی ایجاد نشده است، وقتی فیلم آنلاین اکران شود خیلی زود و راحت به صورت قاچاق در دسترس مخاطب قرار می‌گیرد و شبکه‌های غیر منطقی و اصولی خارج از کشور بدون پرداخت وجهی پخشش خواهند کرد. این شبکه‌های تلویزیونی حتی بخش وی او دی و سریال‌های ما را هم تهدید می‌کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ساخت موشن گرافی های بسیجی


موشن گرافیک‌های «بسیجی» با موضوع فرهنگ ایثار و جهاد به مناسبت هفته بسیج منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

قنبری: جلیلوند یکی از ستاره های ماندگار هنر دوبلاژ بود/ او خدمت زیادی به سینمای ایران کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمود قنبری دوبلور پیشکسوت سینما در پی درگذشت زنده یاد چنگیز جلیلوند اظهار داشت: من همیشه گفته ام که هنر دوبلاژ ایران ۳ ستاره درخشان داشت؛ مرحوم جلیلوند یکی از این ستاره های ماندگار بود و مرحوم ناظریان و منوچهر اسماعیلی نیز ۲ ستاره دیگر این هنر ارزنده اند.

سرپرست گویندگان فیلم های سینمایی «گل ها و گلوله ها» و «مأموریت آقای شادی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: زنده یاد جلیلوند یکی از بزرگان هنر دوبلاژ بود. او خدمت زیادی به سینمای ایران به ویژه به سینمای فارسی کرد. همچنین اغلب فیلم های دهه ۵۰ و ۶۰ آمریکا نیز توسط ایشان دوبله شد.

قنبری در ادامه اظهاراتش افزود: همیشه بین تهیه کنندگان و کارگردانان سر این ها دعوا بود. همه فیلم ها بین این ها تقسیم می شود. چنگیز هنرمندی بسیار بالا بود و من به جرأت می گویم در هنر دوبلاژ یکی از برترین چهره ها بود. چنگیز تا پرسوناژ را درک نمی کرد کاری انجام نمی داد.

وی ادامه داد: من دوستی بسیار قدیمی با وی داشتم و همیشه به او حنجره طلایی می گفتم. من خاطرات خوب زیادی از او دارم و کارهای زیادی با جلیلوند انجام دادم. الآن فقط می توانم بگویم که تنها صدا است که می ماند و بی تردید خاطرات زیبا و صدای رسای جلیلوند هرگز از خاطر ما نخواهد رفت.

این هنرمند در خاتمه اظهاراتش یادآور شد: چنگیز بعد از انقلاب به آمریکا رفت و من در یکی از سفرهایی که به آمریکا داشتم به او پیله کردم از آمریکا برگردد. او با اصرار من رفت پاسپورت گرفت و سال ۷۲ به ایران بازگشت و در این ۲۷ سال هم کارهای ارزنده ای انجام داد. همیشه باعث تأسف من است که چنگیز از سال ۵۷ تا ۷۲ نتوانست کاری انجام بدهد.

مشاهده خبر از سایت منبع