برگزاری بزرگداشت آنلاین برای حسین دهلوی
مراسم بزرگداشت استاد زندهیاد حسین دهلوی، پیشکسوت حوزه موسیقی ساعت ۲۲ روز جمعه (۷ آذرماه) به صورت آنلاین برگزار میشود.
مراسم بزرگداشت استاد زندهیاد حسین دهلوی، پیشکسوت حوزه موسیقی ساعت ۲۲ روز جمعه (۷ آذرماه) به صورت آنلاین برگزار میشود.
آلبوم «أرضِ مَوات» در قالب سه اثر موسیقایی برای ساز«فاگوت» به آهنگسازی کارن کیهانی، کاوه میرحسینی و آرمین صنایعی در دسترس مخاطبان قرار گرفت.
سینماپرس: برخلاف خبر منتشرشده در یکی از بخشهای خبری رسانه ملی مبنیبر قطعی شدن لغو برگزاری جشنواره سیونهم فیلم فجر در بهمنماه سال جاری، دبیر جشنواره این خبر را فاقد صحت دانست.
به گزارش سینماپرس، شب گذشته ۵ آذرماه خبری مبنی بر برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر در بهار ۱۴۰۰ به نقل از یک منبع آگاه در رسانههای غیررسمی و فضای مجازی منتشر شد.
در پی انتشار این خبر یکی از بخشهای خبری صدا و سیما نیز به پوشش این موضوع پرداخت و لغو برگزاری این رویداد در سال جاری را قطعی اعلام کرد.
سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد دبیر سی و نهمین جشنواره فیلم فجر اما در پاسخ به پیگیری مهر درباره انتشار این خبر تاکید کرد: بهعنوان دبیر این رویداد سینمایی میگویم هنوز تصمیمی درباره زمان برگزاری سی و نهمین جشنواره فیلم فجر گرفته نشده است و خبر اعلام شده صحت ندارد.
از چندی قبل لغو برگزاری جشنواره فیلم فجر در بهمنماه امسال و موکول شدن برگزاری آن به بهار ۱۴۰۰ بهعنوان یکی از گزینههای پیشروی سیاستگذاران این رویداد در مواجهه با شرایط کرونایی و تعطیلی پروژههای سینمایی مطرح شده است. گزینهای که با توجه به تقویم انتشار فراخوان جشنواره فجر و زمانبندی پذیرش آثار در این رویداد طی سالهای قبل، احتمال صحت این گمانه در محافل رسانهای و سینمایی بیش از پیش تقویت شده است.
اما بنابر اعلام دبیر جشنواره فیلم فجر هنوز تصمیم نهایی در این زمینه اتخاذ نشده و باید منتظر اعلام رسمی وضعیت برگزاری مهمترین رویداد سینمایی امسال در سایه تهدیدها و ملاحظات کرونایی باشیم.
سینماپرس: آموزشگاه آزاد سینمایی موج نو کارگاه آنلاین کارگردانی و بازیگری خلاق برگزار می کند.
به گزارش سینماپرس آموزشگاه آزاد سینمایی موج نو با حضور علیرضا کوشک جلالی برنده جایزه افتخاری تئاتر شهر کلن آلمان ۲۰۱۶، کارگاه آنلاین کارگردانی و بازیگری خلاق برگزار می کند.
بنابراین گزارش مهلت ثبت نام این دوره آموزشی ۱۰ آذر ماه است و این دوره با یک جلسه وبینار که در تاریخ ۱۳ آذرماه برگزار خواهد شد آغاز می شود.
هنرمندان علاقمند بر اساس رزومه و سوابق پس از واریز وجه و ثبت نام نهایی در اولین وبینار بازیگری خلاق شرکت می کنند و پس از جلسه وبینار هنرمندان تکالیف محوله از سوی مدرس را بصورت فایل ویدیویی برای آموزشگاه سینمایی موج نو ارسال کرده و از بین آثار رسیده ۱۵ نفر برتر انتخاب می شوند و وارد دوره سه ماهه آنلاین کارگردانی و بازیگری خلاق می شوند و در پایان دوره گواهی آموزشی با نام هنرمند شرکت کننده صادر و به آدرس ایشان ارسال خواهد شد.
طبق اعلام این آموزشگاه شهریه وبینار: ۲۰۰ هزارتومان و شهریه دوره سه ماهه: ۲ میلیون تومان است که این مبالغ دریافتی صرف کمک به کمپین های مبارزه با کرونا و هنرمندان آسیب دیده از کرونا خواهد شد.
علاقمندان جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند با شماره های ۰۹۱۲۸۹۶۵۰۱۷ و ۰۱۷۳۲۳۲۸۰۰۶ تماس گرفته و یا از طریق صفحات اینستاگرام cinemamojeno و keiwanfar و یا alireza_koushk_jalali و وبسایت www.cinemamojeno.ir و یا www.keiwanfar.ir پیگیری نمایند.
سینماپرس: پروانه مرزبان با اشاره به لزوم حمایت از سرمایههای خوابیده در سینما،گفت: مردم بیش از هر زمان دیگری به تفریح نیاز دارند.
به گزارش سینماپرس، پروانه مرزبان تهیهکننده سینما با اشاره به اینکه مردم بیش از هر زمان دیگری نیاز به تفریح دارند، در گفتوگو با خبرنگاران جوان، گفت: مردم ما بیش از هر زمان دیگری نیاز به تفریح دارند که یکی از اساسیترین آنها دیدن فیلم و سینما رفتن است که در شرایط فعلی تعطیل شده. ای کاش شرایطی فراهم میشد تا بتوانند از این مقوله بهترین بهره برداری را داشته باشند و حداقل برای چند ساعت از ناراحتی و مشکلات دور بمانند.
وی درباره تولید فیلم در شرایط فعلی، بیان کرد: پیشنهاد نمیکنم فیلم ساخته شود، چون احتمال ابتلا به کرونا و خطرات ناشی از آن زیاد است، ولی حداقل از افرادی که نیاز واقعی دارند و بیکار هستند، حمایت شود.
تهیهکننده «مرده خور» درباره حمایت از سرمایههای خوابیده در سینما، اظهار کرد: باید به حال فیلمهایی که قبلاً ساخته شده و سرمایهای که خوابیده هم فکری کرد، چون بالاخره باید برگشت داشته باشند. وقتی این سرمایهها از بین بروند دیگر نمیتوان ادامه راه داد. از همه مهمتر با کمی تفکر و تأمل میتوان فهمید در نبود و با سوخت سرمایه افراد زیادی بیکار میشوند که در نهایت به کلیت سینما لطمه وارد میشود.
مرزبان در پایان عنوان کرد: همه ما میدانیم در شرایط اقتصادی کنونی پیدا کردن سرمایه برای تولید یک فیلم مشکلات خاص خودش را دارد پس فیلمهای ساخته شده و در نوبت اکران مانده، نیاز به حمایت ویژه دارند.
سینماپرس: لوگو سریال «ملکه گدایان» به کارگردانی حسین سهیلی زاده رونمایی شد.
به گزارش سینماپرس، از لوگو و لوگو موشن رسمی سریال ملکه گدایان، به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی رحمان سیفی آزاد و علی طلوعی رونمایی شد.
ملکه گدایان یک درام اجتماعی است که حامد افضلی و امین محمودی فیلمنامه آن را نوشتند و در خلاصه داستان این سریال آمده است : “امروزِ تو، میتونه فردای من باشه … هیچکس از سرنوشت خبر نداره. حتی شما …”
در این سریال باران کوثری، پانته آ بهرام، آرمان درویش، محمدرضا غفاری، رضا بهبودی، الهام کردا، یسنا میر طهماسب، علی اوجی، سولماز غنی، بهشاد شریفیان، عرفان ناصری، شبنم قربانی، علی صلاحی، مریم سرمدی، نورا محقق و فرزاد فرزین با هنرمندی رویا نونهالی به ایفای نقش پرداختهاند.
ملکه گدایان، محصول نبراس پیکچرز، است و در این پروژه ایرج محمدی در مقام مشاور حضور دارد که آذر ماه به صورت اختصاصی از پلتفرم فیلیمو پخش خواهد شد.
این لوگو توسط بهناز لاهوتی، طراحی شده و فرهاد زمانی لوگو موشن آن را تولید کرده است.
این روزها جواد افشار به همراه حمید رسول پور، مشغول نگارش قسمتهای پایانی سریال حضرت معصومه (س) هستند.
ساسان فلاح فر کارگردان سینمای مستند در گفتگو با خبرنگار مهر درباره جدیدترین فعالیتهای خود گفت: به تازگی ساخت مستند «چشم ایرانی» را به پایان رسانده و تحویل جشنواره «سینماحقیقت» دادهام. من سالهاست که درباره موضوع مقاومت مستند میسازم. سالهای اول به دلیل اینکه چیزی از موضوع مقاومت در فضای رسانهای وجود نداشت مجبور بودیم مستندهایی را به سرعت آماده کنیم تا فضای رسانهای را از واقعیتهای حوزه مقاومت پر کنیم ولی حالا میشود با تامل بیشتری مستندهای این چنینی تولید کرد. این مستند درباره عکاسی به نام حسن قائدی است که بیشتر عکاسان ایرانی ایشان را میشناسند.
فلاحفر ادامه داد: این مستند هم میتواند یک مستند پرتره محسوب شود و هم یک مستند بحران. ما در این مستند از دریچه دوربین یک عکاس به ماجرای جنگ سوریه و عراق نگاه میکنیم یعنی از روایت حضور او استفاده میکنیم تا یک سری واقعیات را با سند، عکس و فیلم ببینیم. البته نگاهی هم به نوع زندگی و ورود حسن قائدی به حوزه عکاسی هم داریم. ما در ایران نمونهای ندیدیم که به موضوع مقاومت از این زاویه نگاه شده باشد البته فیلمهایی با این زاویه نگاه در حوزه دفاع مقدس وجود دارد. اما در جنگ سوریه و عراق نمونهای ندیدهایم.
وی افزود: موضوع بسیاری از فیلمهایی که من ساختهام عملیاتها و اتفاقاتی بود که به دست ایرانیها و افغانستانیها رقم خورده بود ولی موضوع «چشم ایرانی» جنگ در کنار زندگی است یعنی ما جنگ و زندگی را توامان میبینیم؛ همان زاویه نگاهی که حسن قائدی موقع عکاسی داشته، یکی از نکات مهم عکسهایی است که حسن قائدی گرفته و به نظر من این تصاویر خیلی زنده و در جریان هستند و حس دارند چه عکسهایی که از جنگ گرفته و چه عکسهایی که از زندگی تهیه کرده به همین صورت است.
این طلبه فیلمساز بیان کرد: فیلمبرداری این اثر یک اتفاق ویژه است به گونهای که برای مخاطب جذاب خواهد بود در تمام این سالها این سبک از فیلمبرداری در بحران را ندیدهام یعنی هرچند خیلی ساده اما در عین حال بسیار خاص است. «چشم ایرانی» اولین مستند سینمایی من است یعنی تا پیش از این مستندهایی با ۶۰ دقیقه زمان ساخته بودم اما این اثر به مدت ۷۹ دقیقه است. ۹ ماه پس تولید این مستند طول کشید ساختش هم از سال ۹۲ شروع شد و تا پایان خروج داعش از موصل طول کشید تقریباً ۶ سال تصویربرداری ما ادامه داشت و در نهایت اوایل امسال تصاویری در ایران تهیه کردیم.
«چشمایرانی» ما را به لحظاتی میبرد که شاید هیچ وقت دیگر نتوانیم مثل حسن قائدی به سوژهها نزدیک بشویم، او ما را تا نزدیکترین جای ممکن به اتفاقات نزدیک میکند وی افزود: البته تصاویر خیلی کمی از ایران میبینیم چون میخواستیم روایت یک دستی از ماجراها داشته باشیم. به همین ترتیب لحظات حضور حسن قائدی در سوریه و عراق به تصویر کشیده میشود. ما میخواستیم این کار خیلی بی عیب و نقص به اتمام برسد به همین دلیل فرایند ساخت آن طولانی شد به همین ترتیب سعی کردیم هر آنچه باعث شود کار روانتر دیده شود و جذابیتش بالاتر برود در «چشم ایرانی» انجام دادیم.
فلاح فر توضیح داد: من حسن قائدی را از سالها پیش میشناختم. ماجرایی رخ داد که ما را به او پیوند زد به خاطر یک ماجرای کوچک به سراغ او رفتم که این اتفاق در سوریه رخ داده بود بعد از صبحت با او متوجه شدم او از اتفاقات جذابتر دیگری خبر دارد به همین ترتیب روند ما تغییر پیدا کرد و موضوع ما به گونهای عوض شد.
وی ادامه داد: خیلی از هنرمندان و عکاسان یعنی کسانی که چیزی را خلق و ثبت میکنند خیلی دوست دارند خودشان در پس آثار خلقیشان دیده شوند که البته اتفاق مرسوم و معمولی است و اصلاً هم اتفاق بدی نیست ولی حسن قائدی خیلی متفاوت است، او برای دل خودش کار میکند به همین خاطر بدون هیچ پروژهای وارد ماجرای جنگ سوریه و عراق رخ میشود و عکسهای ویژهای تهیه میکند به نظر من اگر کسی اهل عکاسی است به ویژه عکاسی بحران اگر فرصت تماشای «چشم ایرانی» را از دست بدهد از یک تجربه بزرگ محروم شده است. این فیلم یک درک صحیحی از هنر عکاسی به ویژه عکاسی در بحران را به مخاطب ارائه و از طرفی نشان میدهد که این هنر سر بریده نیست، جایگاهش مشخص است و زاویه دید یک هنرمند درجه یک ایرانی را به رخ میکشد. «چشمایرانی» ما را به لحظاتی میبرد که شاید هیچ وقت دیگر نتوانیم مثل حسن قائدی به سوژهها نزدیک بشویم، او ما را تا نزدیکترین جای ممکن به اتفاقات نزدیک میکند.
این مستندساز در پایان عنوان کرد: من اصرار زیادی به حسن قائدی کردم تا بتوانم مستند از او تهیه کنم چون دوست نداشت با این عنوان مطرح و دیده شود. من حدود یک ماه اصرار کردم تا اجازه ساخت فیلم از خودش را به ما بدهد یعنی اصلاً به دنبال معروف شدن و دیده شدن این چنینی نبود و ما اصرار به این کار کردیم. حسن قائدی یک نبرد بزرگ در تمام زندگیاش داشته و آن نبرد برای «خود» بودن است، اینکه فراموش نکند چه کسی است و کجا ایستاده، که به نظرم این موضوع مهمی است.
سایر عوامل این فیلم عبارتند از کارگردان: ساسان فلاح فر، فیلمبردار میدانی: حسن قائدی، تصویربرداران ایران: احمد خلیل اول و بهنام احمدخانی، تدوین: ساسان فلاح فر، طراحی و ترکیب صدا: محمدحسین ابراهیمی، اصلاح رنگ و نور: یحیی محمد علیی، موسیقی: امیر بهرامی، طراح نشان: سینا رعیت دوست، تهیه شده در ستاد سوریه سازمان صدا و سیما.
چهار سریال انیمیشن از تولیدات مشترک صداوسیما و سازمان هنری رسانهای اوج روی آنتن تلویزیون میرود.
مرکز تحقیقات صداو سیما در جدیدترین نظرسنجی میزان رضایت و استقبال مردم از سریال های تلویزیونی را منتشر کرد.