X

بایگانی آذر 6, 1399

دفتر سینمایی

کارتون نوستالژیک «دوستی پیرمرد و گنجشک» + فیلم


کارتون «دوستی پیرمرد و گنجشک» از جمله انیمیشن‌های خاطره‌انگیز دهه شصتی‌هاست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مستند زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان امشب روی آنتن می رود


مستند «گردان تک‌نفره» با روایتی از زندگی برترین تک‌تیرانداز جهان «شهید عبدالرسول زرین»، امشب روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بی شک بسیاری از سینماگران در بخش‌های مختلف سینمایی دچار مشکلات مالی شده‌اند که باید به این مساله رسیدگی کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمدعلی نجفی رییس هیات مدیره «خانه سینما» از پیگیری این نهاد صنفی برای جذب حمایت‌های اقتصادی از دیگر نهادها به منظور جبران خسارت‌های ناشی از تعطیلی پروژه‌های سینمایی خبر داد.

به گزارش سینماپرس، محمدعلی نجفی رئیس هیأت مدیره خانه سینما و عضو ستاد مبارزه با کرونا این نهاد صنفی با اشاره به توقف تولیدات سینمایی در کشور به مهر گفت: با توجه به توقف تولیدات سینمایی در کشور، بی شک بسیاری از سینماگران در بخش‌های مختلف سینمایی دچار مشکلات مالی شده‌اند که باید به این مساله رسیدگی کرد.

وی ادامه داد: در همین راستا با همراهی منوچهر شاهسواری مدیرعامل خانه سینما، از نهادهای مختلف دولتی درخواست مساعدت برای رفع این مشکلات داشته‌ایم که از برخی از این نهادها قول‌هایی گرفته‌ایم.

نجفی در پایان گفت: هنوز در این زمینه به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم و امیدوارم هرچه زودتر شرایط بهتری را برای اعضای خانه سینما از نظر اقتصادی فراهم کنیم.

لازم به ذکر است خانه سینما با همراهی ستاد مبارزه با کرونا، اطلاعیه‌ای را در روز اول آذرماه منتشر کرد و طی آن از سینماگران خواست به دلیل اوج‌گیری شیوع ویروس کرونا فعالیت‌های سینمایی تعطیل شود تا شرایط مناسبی برای آغاز فعالیت و از سرگیری تولیدات سینمایی فراهم شود.

پیش از این نیز، برخی از پروژه‌های سینمایی که در مرحله فیلمبرداری به‌سر می‌بردند، به دلیل ابتلای برخی عوامل و حتی بازیگران اصلی، متوقف شده بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بچه‌های عباس» به شبکه یک می‌آیند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مستند داستانی «بچه‌های عباس» به کارگردانی عباس رحمانیان امروز(پنجم آذرماه) از شبکه یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مستند داستانی «بچه‌های عباس» روایتی است از زندگی شهید عباس هنرور، که با جذب جوانان مستعد، و کار مستمر و منظم، موفق به تربیت نسلی انقلابی و مثمر ثمر شد.

در این مستند که امروز ساعت ۴۰ : ۱۶ دقیقه پخش می شود، سعی شده است در ۳۰ دقیقه، الگوی موفق کار تشکیلاتی و جهادی به تصویر کشیده شود.

شهید عباس هنرور یکی از جوانان انقلابی متولد ۱۳۳۳بود که در جنگ تحمیلی و در عملیات والفجر ۸ در سن ۳۲ سالگی به شهادت رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بازدید از نمایشگاه‌های هنری با تعیین وقت قبلی


همزمان با اجرای طرح محدودیت های کرونایی در شهرها با وضعیت قرمز از اول آذر ماه، برخی از گالری ها نیز بنا بر تصمیم شخصی به تعطیلی رضایت دادند و تعداد زیادی هم با هماهنگی قبلی همچنان امکان بازدید حضوری را فراهم کرده اند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بسیاری از استیکرهای ایرانی به‌ویژه آن‌هایی که سال قبل طراحی شد، هویت ملی دارند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: عضو هیات داوران دو دوره جایزه سال استیکر، رواج هنر یک هنرمند میان مردم را بزرگ‌ترین افتخار دانست که از طریق طراحی استیکر به عنوان ابزاری پرکاربرد راحت‌تر اتفاق می‌افتد.

به گزارش سینماپرس، بهرام عظیمی عضو هیات داوران دومین جایزه سال «استیکر» درباره کارآیی و خروجی برگزاری این رویداد هنری گفت: خروجی طراحی استیکر در این جایزه متعلق به مردم است چراکه تقریبا همه مردم ما با موبایل، استیکر و ایموجی سر و کار دارند و این روزها خیلی از افراد به جای نوشتن از استیکرها استفاده می‌کنند و حسشان را از طریق استیکرها بیان می‌کنند.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر اکثر استیکرها مبتنی بر شخصیت‌ها و کاراکترهای خارجی طراحی شده و ما هم از همان استیکرها استفاده می‌کنیم، بیان کرد: ایموجی‌ها اشکال بین‌المللی هستند که ملیت و منطقه جغرافیایی ندارند، اما استیکرها این‌گونه نیستند و می‌توانند ملیت را هم نشان دهند پس خیلی خوب است که مردم ما از استیکرهایی استفاده کنند که ایرانی است.  

این هنرمند با اشاره به خروجی سال اول این جایزه که سال گذشته برگزار شد، توضیح داد: بسیاری از استیکرهای ایرانی به‌ویژه آن‌هایی که سال قبل طراحی شد، هویت ملی دارند و بر اساس شخصیت‌های ملی، تاریخی، فرهنگی و ورزشی ما طراحی شده‌اند.  

خالق شخصیت به یادماندنی سیا ساکتی درباره اصولی که موجب خلق شخصیت‌های ماندگار از سوی گرافیست‌ها، طراحان و انیماتورها می‌شود، گفت: یک شخصیت زمانی ماندگار می‌شود که مردم آن را در مدیوم‌هایی مثل تلویزیون، سینما و فضای مجازی ببینند و به یکدیگر منتقل کنند. مردم باید حضور شخصیت خلق‌شده را حس کنند، شخصیت خلق‌شده باید چیزی به اطلاعاتشان اضافه کند یا به آن‌ها گوشزد کرده و بیاموزد بنابراین خلق یک شخصیت ماندگار بستگی به این دارد که اولا درباره چه چیزی شخصیت خلق شود و پس از آن شخصیت مورد نظر چقدر خوب خلق شود و مرحله بعدی که مهم‌ترین مرحله است اینکه این شخصیت چگونه به مردم شناسانده می‌شود. اینکه مردم از چه طریقی با این شخصیت آشنا می‌شوند، چه پیامی را به مردم منتقل می‌کند و چقدر به مردم نزدیک است مساله بسیار مهمی است.  

وی ادامه داد: این اتفاق معمولا در انیمیشن‌های پربیننده رخ می‌دهد. خیلی اوقات انیمیشن‌هایی که جنبه آموزشی دارند و از تلویزیون پخش می‌شوند مثل آقای ایمنی، بابا برقی، سیا ساکتی و امثال اینها به این دلیل که پیامی که می‌دهند و شوخی‌هایی که می‌کنند جزو دغدغه‌های مردم است، در ذهن آن‌ها می‌مانند. البته اگر شخصیت خلق‌شده باید ویژگی‌های یک شخصیت جذاب را داشته باشد.  

عضو هیات داوران جایزه سال استیکر درباره افرادی که در این رقابت هنری شرکت می‌کنند و تاثیر این رویداد بر روند کاری آن‌ها گفت: شرکت‌کنندگان جایزه استیکر، هنرمندانی هستند که توانایی طراحی استیکر دارند و جایزه استیکر بخشی از هنر جوانان این مملکت را به نمایش می‌گذارد؛ بخشی که اتفاقا خیلی کاربردی است.  

وی افزود: من به عنوان یک گرافیست، نقاش، انیماتور و یا تصویرگر کاری را خلق می‌کنم که عده معدودی از مردم آن را می‌بینند مثلا کاریکاتوری می‌کشم که در یک نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود و در نهایا هزار تا ۲ هزار نفر آن را می‌بینند و هر چقدر هم این آثار خوب باشد یک عمر و تاریخ مصرفی دارد، در حالی که استیکر ماندگارتر است و هم به شناخته شدن و شهرت طراح کمک می‌کند و هم اتفاق بزرگی است که می‌تواند در سطح ملی رخ دهد.  

این انیماتور اظهار کرد: یک استیکر را همه مردم می‌بینند. کافیست هر کسی یک موبایل در دستش باشد تا با هنر جوانی که استیکری را طراحی کرده آشنا شود.  

وی در تاکید کرد: این بزرگ‌ترین افتخار است که مثلا یک روز در اتوبوس، مترو یا تاکسی نشسته باشی و در موبایل کسی که کنارت نشسته، ببینی او استیکری را که تو طراحی کرده‌ای برای دیگران می‌فرستد.  

عظیمی در ادامه درباره برگزاری جایزه سال «استیکر» توسط آیگپ گفت: چند سالی بود که موضوع طراحی استیکر بین گرافیست‌ها و طراحان مطرح بود، گاهی اوقات وقتی با بچه‌هایی که معمولا طراح کاریکاتور یا طراح کاراکتر و یا کارتونیست هستند، صحبت می‌کردیم، آن‌ها یک سری شخصیت برای خودشان طراحی کرده بودند و خیلی دوست داشتند که این شخصیت‌ها که به صورت استیکر طراحی شده در دسترس مردم قرار بگیرد و مردم از آن‌ها استفاده کنند.  

وی ادامه داد: اینکه این استیکرها را کجا، چگونه و به چه کسی باید عرضه می‌کردند و آیا باید در ازای آن پولی دریافت می‌کردند یا نه سوالاتی بود که همیشه در ذهنشان بود؛ تا سال گذشته که آیگپ چنین جشنواره‌ای را راه‌اندازی کرد.  

این کارتونیست درباره نحوه برگزاری جشنواره اظهار کرد: جایزه سال «استیکر» به طور کلی جشنواره سختی است، به جز هزینه‌هایی که دارد، اطلاع‌رسانی، فراخوان و برگزاری آن کار مشکلی است. اینکه چه چیزی از شرکت‌کننده‌ها بخواهیم و چه نمونه‌هایی عرضه کنیم موضوعات پیچیده و سختی بود.  

وی اظهار کرد: تیم آیگپ که من پیش از این نیز آن‌ها را می‌شناختم، افراد فرهنگی و مطبوعاتی بودند که سابقه سال‌ها کار فرهنگی و برگزاری جشنواره‌های متعددی را داشتند و همین باعث شد وقتی به عنوان اتاق فکر جمع شدیم، دیدم خیلی خوب پیش می‌رود. این نکته که خودشان در حوزه اپلیکیشن‌های فضای مجازی فعال هستند و جایی برای عرضه این استیکرها دارند، نکته مهمی بود و بدین معنا بود که جشنواره‌ای برگزار می‌شد که به نتیجه می‌رسید. همانطور که سال گذشته این اتفاق افتاد و باورکردنی نبود که جمع زیادی از طراحان درجه یک و حرفه‌ای در کنار بچه‌های آماتور در این جشنواره شرکت کردند.  

عظیمی افزود: در پایان اولین دوره جشنواره اینکه شرکت‌کننده‌ها می‌دیدند نتایج کارشان به دست مردم می‌رسد و دست به دست می‌شود، برایشان بسیار رضایت‌بخش بود و این اتفاق خوشایند به همت آیگپ رخ داد.  

وی درباره دوره دوم جشن سال «استیکر» تصریح کرد: در دومین دوره این جشنواره می‌توان از تمام تجربه‌ای که در جشنواره اول بوده استفاده کرد و نقاط ضعف را برطرف کرد و از آنجا که خوشبختانه همان تیم سال گذشته جشنواره دوم را هم برگزار می‌کنند، مطمئنم جشنواره خیلی بهتر و باشکوه‌تر برگزار خواهد شد. البته کرونا به تمام جشنواره‌ها لطمه‌های زیادی وارد کرده اما با وجود اینکه خیلی از کارها از راه دور در حال پیگیری و انجام است، مطمئنم برگزارکنندگان جشنواره از عهده این شرایط هم بر خواهند آمد و امسال جشنواره‌ای برگزار می‌شود که خیلی پخته‌تر، جذاب‌تر و هدفمندتر است.  

دومین جایزه سال «استیکر» به دبیری سید مسعود شجاعی طباطبایی از مهرماه ۱۳۹۹ آغاز شده و تا ۲۳ دی‌ماه سال جاری، همزمان با روز جهانی استیکر که اختتامیه این مراسم برگزار می‌شود، ادامه خواهد داشت.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

یادی از فریدون احتشامی با قطعه «دریغا ندانی» + ویدیو


به مناسبت سالروز تولد «فریدون احتشامی» قطعه «دریغا ندانی» شنبه، هشتم آذر ماه از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تولید مسابقه‌های مفرح در دستور کار «رادیو جوان» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان خبر داد که تولید مسابقه‌های مفرح در دستورکار این شبکه قرار دارد و در این چند ماه چند مسابقه روی آنتن برده‌اند.

به گزارش سینماپرس، مسعود رنجبر مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان با اشاره به برنامه‌های جدید این گروه که از ابتدای آذرماه روی آنتن رفته است به مهر گفت: در این چند ماه چند مسابقه تفریحی در رادیو جوان طراحی و روانه آنتن شده است و با توجه به تعطیلات کرونایی برخی هم چند بار در روز به پخش می‌رسند.

وی اضافه کرد: عنصر اصلی رادیو صداست که به صورت گفتار، موسیقی و افکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و ما باید بتوانیم با ترکیب و رنگ‌بندی مناسب، شنونده را جذب و پای رادیو نگه داریم. به همین خاطر مسابقه‌هایی که تولید می‌کنیم صرفاً سوال و جواب نیست؛ یکی از مسابقه‌های رادیو جوان که شیوه تولید آن در هیچ شبکه دیگری مشابه ندارد، «چوب خط» است که با بیانی طنز و قالبی نمایشی اما نوین، درباره ایران‌شناسی ساخته می‌شود و نزدیک دو سال می‌شود که روی آنتن رادیو جوان رفته است.

رنجبر با اشاره به دیگر مسابقه‌ها یادآور شد: «بازی باز» عنوان یکی دیگر از مسابقه‌های رادیو جوان است که برای اولین بار در رادیو، شنوندگان به صورت همزمان و آنلاین در اپلیکیشن برنامه رقابت می‌کنند. «بازی باز» از اوایل مهر ماه روانه آنتن شده و در این دو ماه با اقبال خوبی مواجه گشته‌است از این رو در تعطیلات کرونایی آذر ماه تصمیم گرفتیم تا در دو نوبت یکی ۱۱ صبح و دیگری ۱۹:۳۰ عصر برنامه را تقدیم مخاطبان کنیم.

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان در واکنش به اینکه چرا کمتر برنامه زنده در شبکه‌های رادیویی تولید می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌های زنده حس بهتری به مخاطب می‌دهد و تعاملی دوسویه را به همراه دارد؛ به همین دلیل بیشتر تلاش ما در رادیو جوان تولید برنامه‌های تعاملی و سرگرمی با قالب‌هایی به روز و جدید است تا این شبکه همواره برای شنونده‌هایش تازگی داشته باشد و تکراری نباشد.

وی به برخی ویژگی‌های برنامه زنده اشاره کرد و ادامه داد: برنامه زنده، برنامه‌ای است که تولید و پخش آن به صورت همزمان صورت می‌گیرد که از ویژگی‌های آن می‌توان به مواردی چون ایجاد هیجان، نشاط و تحرّک در مخاطب، تاثیرگذاری آنی در شنونده، امکان برقراری ارتباط دوسویه میان رسانه و مخاطب، امکان سنجش بازتاب‌های برنامه از مخاطب، امکان بیشتر جذب مخاطب، امکان اطلاع‌رسانی آنی و امکان پاسخگویی آنی به مخاطب و نیز مدیریت بحران در شرایط حساس و ضروری، صرفه‌جویی در هزینه و زمان تولید برنامه نام برد.

مدیر گروه ورزش و تفریحات رادیو جوان، پرداختن به پویش‌ها و چالش‌های فضای مجازی را از رویکردهای مهم گروهش دانست و بیان کرد: علاوه بر «بازی باز» که بخش عمده آن در فضای مجازی است، «جیک و پیک» نیز برنامه‌ای مجله‌ای با محوریت فضای مجازی است که بیش از پنج سال هر هفته با زبان و بیان طنز و در قالب نمایشی به معضلات اجتماعی و موضوعات مربوط به فضای مجازی می‌پردازد. نسخه دوم برنامه با هدف ارتباط بیشتر با شنونده به زودی روانه آنتن می‌شود.

وی ادامه داد: یکی از دغدغه‌های ما در رادیو جوان این است که مشکلات و حرف مردم را بازگو کنیم؛ لذا تولید برنامه «خط آزاد» با این رویکرد از تیرماه سال ۹۷ آغاز شد که در میان برنامه‌های عصرگاهی رادیو جوان قدمت بیشتری دارد. ترانه‌های جدید و موسیقی‌هایی جوان پسند و پویایی از عوامل ماندگاری این برنامه است. در «خط آزاد» سعی کرده‌ایم از جنس مردم باشیم و برای آن‌ها برنامه بسازیم و به نیاز مخاطبان اهمیت بدهیم و علاوه بر این‌که عملکرد مسئولین را پیگیری می‌کنیم، به نقد رفتار اشتباه مردم هم بپردازیم.

رنجبر در خصوص ویژه برنامه «خدا قوّت» در محدودیت‌های کرونایی گفت: شبکه رادیویی جوان جهت تقدیر و تشکر از جامعه پزشکی، کادر درمان و خانواده‌های پرسنل و خانواده شهدای سلامت که در خط مقدم مبارزه با ویروس کرونا قرار دارند برنامه «خدا قوّت» را از اول تا نیمه آذر هر روز در دو نوبت، ساعت ۱۰ و ساعت ۱۶ به صورت زنده و محیطی در یکی از بیمارستان‌های کشور روی آنتن می‌بریم که مراسم افتتاحیه این برنامه اول آذر در محل بیمارستان مسیح دانشوری تهران برگزار شد. پس از قم، کاشان، اصفهان، اردکان و یزد، کاروان برنامه در روز سه شنبه چهارم آذر ۱۰ صبح در شیراز و ساعت ۱۶ از شهر کازرون در کنار کادر درمان خواهد بود؛ به همین ترتیب پنجم آذر بوشهر و کنگان، ششم آذر بندر لنگه و بندرعباس و روز جمعه هفتم آذر در سیرجان و کرمان خواهیم بود.

برنامه‌های رادیو جوان روی موج اف ام ردیف ۸۸ مگاهرتز پخش می‌شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مردی که دنیایش به دور از همه دنیاهاست


خودش می‌گوید اول پیش خودش همین‌طور فکر می‌کرده و آن‌وقت خنده‌اش می‌گرفته است و بعد فکر کرده آن‌ها را بنویسد. به گفته عمران صلاحی، دنیای پرویز شاپور به دور از همه دنیاهاست و ناشنیده‌ها و نادیده‌ها را به سمع و نظر ما ‌می‌رساند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آنچه که در گروه روایت فتح به عنوان گنجینه نگهداری کردیم متعلق به نظام جمهوری اسلامی است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مسئول گروه مستندسازی روایت فتح گفت: آرشیو روایت فتح متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و همه فیلمسازان و شرکت‌های معتبر سینمایی می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند و منحصر به چند طیف خاص و محدود نیست.

به گزارش سینماپرس، روح الله رفیعی مسئول گروه مستندسازی روایت فتح در برنامه تلویزیونی «افق سینما» » ویژه شانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت که روز سه شنبه چهارم آذر ماه با اجرای سعید الهی به روی آنتن شبکه افق رفت در خصوص مکتب مستندسازی روایت فتح و ضرورت زایش فکری در جوانان گفت: یکی از دلایل گرایش مردم به مستند روایت فتح در دهه شصت تولید اثر به وقت خود به مفهوم زمانه‌شناسی شهید اوینی و همچین محدودیت در پخش بود چرا که آن زمان فقط دو شبکه وجود داشت و مردم را مشتاق‌تر به دیدن روایت فتح می‌کرد.  

وی در ادامه افزود: شهید مرتضی آوینی بیش از یک هنرمند، اندیشمندی بود که با مطالعات کتب و مکاتب نسبت به جامعه آرمانی خود نظریه داشته است و در جهت توفیق آن تلاش می‌کرد.  

رفیعی به خصوصیات شهید آوینی اشاره کرد و اظهار داشت: سید مرتضی آوینی فرزند زمانه خودش بود و شناخت دقیقی از زمان خودش داشت و این موضوع عامل موفقیت آثار وی در روایت فتح بود.  

این مدیر فرهنگی در ادامه افزود: روایت فتح یک دانش نامه مدون از سید مرتضی آوینی بود که گروهی از مستندسازان با تسلط بر تجارب زیستی مبادرت به تولید فیلم کردند و نگاه جدیدی نیز به انقلاب داشتند.  

وی در ادامه صحبتهایش گفت: اگر اندیشمندی در جایگاه یک فیلمساز بداند که چه محتوایی را می‌خواهد به مخاطب ارائه بدهد و آن را مبتنی بر عقیده خود بسازد می‌تواند اثر را ماندگار کند و در بین مخاطب جایگاه خودش را به دست اورد.  

رفیعی با ارائه سیاست جدید گروه مستندسازی بنیاد روایت فتح گفت: در گروه روایت فتح اگر چه ماموریت ما ثبت تاریخ آثار انقلاب و دفاع مقدس است اما در تلاشیم مستندهای جنگی را تولید و ارائه بدهیم که به درد مردم بخورد و به نوعی غرور ملی و فرهنگ مقاومت در برابر سختی‌ها را در آحاد جامعه افزایش دهد.  

وی افزود: متاسفانه در طول این سال‌ها غیر از دو مورد محدود، هیچ مطالعه دقیق و دانشگاهی در خصوص مکتب مستندسازی آقا مرتضی آوینی اتفاق نیفتاده است و ما خلا جدی در حوزه نظریه‌پردازی درخصوص مستندسازی با الگوی روایت فتح در سطح دانشگاه‌ها داریم، لذا باید از روش فیلمسازی شهید آوینی به عنوان فرمول فیلمسازی جنگ و دفاع مقدس استفاده کنیم.  

این مدیر فرهنگی در ادامه برنامه «افق سینما» گفت: فیملسازان در گذشته با ۲۰ هزار حلقه آرشیو از فیلم‌های دفاع مقدس مواجه بودند که ما سعی کردیم این مجموعه را تجمیع و تسهیل‌گری کنیم برای فیلمسازان که از این آرشیو گرانبها استفاده کنند.  

مسئول گروه مستندسازی روایت فتح با اشاره به آرشیو دفاع مقدس در مجموعه روایت فتح گفت: آنچه که ما در گروه روایت فتح به عنوان گنجینه نگهداری کردیم متعلق به نظام جمهوری اسلامی است و همه فیلمسازان و مجموعه‌ها و شرکت‌های معتبر سینمایی می‌توانند از امکانات این مجموعه استفاده کنند و منحصر به چند طیف خاص و محدود نیست.  

وی در دامه گفت: چیزی به نام حبس ارشیو دیگر معنی ندارد و به زودی گروه روایت فتح شرایط واگذاری آرشیو را فراهم می‌کند و از دانشمندانی که مباردت به تولید دانش در این حوزه بکنند دعوت می‌کنیم و آرشیو را در اختیارشان قرار می‌دهیم.  

وی افزود: بخشی از آرشیو روایت فتح در خصوص سیره تربیتی شهداست و مبتنی با گفتگو با پدر و مادران شهداست و در این خصوص مجموعه‌ای را با عنوان «راه مادری» تولید کردیم که از صدا و سیما پخش شد و در ادامه آثار دیگری نیز با این موضوع در حال تولید داریم.  

رفیعی درپایان خاطرنشان ساخت: طبق آمار سالانه ما ۸۰۰ پدر و مادر شهید را از دست می‌دهیم وعدم حضور این عزیزان مستندهای ما را در آینده با چالش روبرو می‌کند. ما ۳۰۰۰ سوژه درححوزه دفاع مقدس داریم که با وجود این تعداد سوژه، مجموعه تولیداتی که در طول ۴۰ سال تولید شده است فقط ۲۰ درصد از این تعداد را در بر می‌گیرد.

مشاهده خبر از سایت منبع