X

بایگانی اسفند 5, 1399

دفتر سینمایی

بانوان جانباز قطعه موسیقی «زنان زینبی» را ساختند


اداره کل امور هنری معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران قطعه موسیقایی «زنان زینبی» را با حضور بانوان جانباز قطع نخاع و عضو تولید و در کنگره ملی «تجلیل از ۱۷ هزار شهید زن» رونمایی می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در مواردی که مربوط به فعالیت ستاد اجرایی می‌شود، صرفه‌جویی کرده‌ایم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک با حضور دبیر اجرایی و دیگر عوامل این جشنواره برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست رسانه‌ای هجدهمین جشنواره نمایش عروسکی تهران – مبارک صبح امروز سه شنبه ۵ اسفند ماه در تالار وحدت برگزار شد. در این نشست رسانه‌ای مهدی حاجیان مدیر اجرایی جشنواره و محسن حسن زاده مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی حضور داشتند.

در ابتدای نشست محسن حسن زاده با تبریک سالروز ولادت حضرت علی (ع) و روز پدر ابراز امیدواری کرد که بیماری کرونا زودتر ریشه کن شود. وی همچنین یاد و خاطره زنده یاد گلزار محمدی دبیر جشنواره را گرامی داشت و برای محمدرضا الوند که این روزها به دلیل بیماری کرونا در بستر بیماری است، آرزوی سلامتی کرد.

در ادامه مهدی حاجیان نیز با یاد زنده یاد گلزار محمدی عنوان کرد: امیدوارم بتوانیم با برگزاری رویدادی شایسته خاطره این هنرمند را زنده نگه داریم. امسال با توجه به شرایطی که بر جهان حاکم بود، راحت‌ترین و ساده‌ترین کاری که می‌توانستیم انجام دهیم برگزار نکردن جشنواره بود اما برای همراهی با هنرمندانی که فعالیت‌هایشان دستخوش مشکلاتی شده است و به این دلیل که بسیاری از فعالیت‌های هنرمندان عروسکی به دوسالانه جشنواره نمایش عروسکی گره خورده، تصمیم به برگزاری جشنواره با استفاده حداکثری از امکانات فضای مجازی گرفتیم. اولویت اول و آخر ما صیانت از سلامت هنرمندان، گروه‌های نمایشی و مخاطبان بود و تمام برنامه‌ریزی‌هایمان را به این سمت سوق دادیم.

هیچ بخش جشنواره حضوری نیست

وی ادامه داد: امسال به دلیل بحران کرونا برخلاف دوره‌های گذشته مرحله ارزیابی و بازبینی اولیه را حذف کردیم و بازبینی را از مرحله اجرایی و در قالب بررسی طرح‌های اجرایی و ایده‌های خلاقانه هنرمندان و آثار مورد توجه قرار دادیم. همچنین تلاش کردیم از حضور و مشاوره هنرمندان متخصص و توانای این عرصه در بخش‌های مختلف جشنواره بهره ببریم. امسال هیچ بخش جشنواره جنبه حضوری و فیزیکی ندارد و تمام بخش‌ها در بستر فضای مجازی برگزار می‌شود البته درست است که لذت تماشای آثار به صورت زنده را نخواهیم داشت اما امیدواریم در فضای مجازی هم شاهد استقبال و شور و هیجان مخاطبان باشیم.

امسال چون بخش پاتوق کودکان و نوجوانان را نداشتیم مسابقه‌ای را تدارک دیدیم که کودکان و نوجوانان با همراهی والدینشان و استفاده از متریال موجود در خانه‌شان عروسک مبارک را بسازند و با آن قطعه کوتاه نمایشی را تولید و برای ما ارسال کنند دبیر اجرایی جشنواره با اشاره به اینکه حضور هنرمندان روی صحنه در این شرایط یک ایثار بزرگ است، بیان کرد: صمیمانه و صادقانه از حضور این هنرمندان و انرژی غیرقابل وصفشان سپاسگزارم. امسال اولویت اصلی مال پرداخت کمک هزینه به گروه‌ها بود که با حمایت انجمن هنرهای نمایشی و مدیرکل هنرهای نمایشی اتفاق افتاده که تا امروز قسط‌های اول را تقدیم دوستان کردیم و با توجه به تورم موجود و بالا رفتن قیمت متریال آثار قرار شد قسط مجددی را برای پیش تولید عروسک‌ها و تولید آثار قبل از انتخاب نهایی در نظر بگیریم که برای اولین بار اتفاق افتاده است. در این دوره تلاش کردیم صرفه‌جویی و مدیریت کنیم و هزینه‌ها را تنها به مواردی که به هنرمندان و آثار نمایشی ربط پیدا می‌کند اختصاص دادیم و در بقیه موارد که مربوط به فعالیت ستاد اجرایی می‌شود، صرفه‌جویی کرده‌ایم.

وی یادآور شد: در این دوره توجه ویژه‌ای به امر پژوهش و آموزش مد نظر قرار گرفته است و خوشبختانه توانستیم کارگاه‌های آموزشی مجازی موفقی را برگزار کنیم که با استقبال خوبی روبرو شدند. ۴ نشست تخصصی نیز به صورت مجازی برگزار شده است که این نشست‌ها ضبط شده‌اند و به زودی برای مخاطبان قابل استفاده خواهند بود.

حاجیان متذکر شد: سایت‌های تیوال، هاشور و نمایش نت در کنار تلویزیون تئاتر ایران با ما در پخش مجازی آثار همراهی دارند. همچنین امسال سه کتاب تخصصی با عنوان «راهنمای عملی بازی دهندگی عروسک»، «تئاتر عروسکی در نظریه و عمل» و مجموعه مقالات یورکفسکی سه کتابی خواهند بود که در ایام جشنواره شاهد رونمایی و انتشارشان خواهیم بود. در جشنواره امسال برای پاسداشت و تجلیل از هنرمندان عرصه عروسکی پاسداشتی را از ایرج محمدی خواهیم داشت و در کنار ایشان از محمد حسن ابویی به جهت تلاش‌های بی وقفه در جهت آموزش نمایش عروسکی و توجه به عروسک‌های ملی ایران قدردانی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: امسال چون بخش پاتوق کودکان و نوجوانان را نداشتیم مسابقه‌ای را تدارک دیدیم که کودکان و نوجوانان با همراهی والدینشان و استفاده از متریال موجود در خانه شان عروسک مبارک را بسازند و با آن قطعه کوتاه نمایشی را تولید و برای ما ارسال کنند. سوق داده شدن به اجبار جشنواره به سمت فضای مجازی برای ما محدودیتی به وجود آورد که ما به عنوان یک فرصت به آن نگاه کردیم. از این رو آثار جشنواره به شیوه‌ای حرفه‌ای و با کیفیت تصویربرداری شده که قابلیت در اختیار گذاشتن مخاطبان در فضایی غیر از جشنواره را هم به وجود آورده است. نمایش عروسکی متاسفانه از کمبود اجرای عمومی و نداشتن استمرار اجرای عمومی در طول سال رنج می‌برد و اگر نمایش عروسکی ایران می‌خواهد به جایگاهی که شایسته‌اش است، برسد و مورد اقبال عمومی قرار گیرد باید در طول سال استمرار اجرای عمومی در تهران و در کل کشور داشته باشد. با صحبت‌هایی که با آقای آشنا داشتیم امیدواریم که نمایش‌های جشنواره بتوانند در طول سال اجرای عمومی در کل کشور داشته باشند.

پخش فیلم‌تئاترها از چهار سامانه برخط

حسن زاده نیز در ادامه توضیحاتی درباره جدول اجراهای جشنواره و پخش فیلم تئاترها از پلتفورم های هاشور، تیوال، نمایش نت و تلویزیون تئاتر ایران ارائه داد و گفت: همچنین کدهای برای دیدن آثار جشنواره در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان، وزارت آموزش و پرورش و سازمان بهزیستی قرار خواهیم دادیم تا کودکان و نوجوانان و مخصوصاً کودکان بیمار یا کودکان خاص بتوانند مخاطب نمایش‌های عروسکی جشنواره باشند و این سازمان‌ها و نهادها هم قرار است در این مسیر کنار ما باشند. ما به حمایت هنرمندان و چهره‌های شناخته شده هنری برای تبلیغ و دعوت مردم برای دیدن آثار جشنواره نیازمندیم که قرار است این دوستان در این راه همراه ما باشند. بخشی از نمایش‌های جشنواره برای همه مردم ایران به صورت رایگان قابلیت دیدن دارند و بخشی دیگر با حداقل قیمت بلیت ممکن یعنی ۸ هزار تومان قابلیت خرید و دیدن دارند.

بودجه جشنواره براساس برآوردی که داده شده نزدیک به ۲ میلیارد تومان است که تلاشمان این است بیشترین درصد از این مبلغ به سمت تولید آثار، اختصاص کمک هزینه و هنرمندان حاضر در جشنواره سوق داده شود در بخش دیگر این نشست رسانه‌ای حاجیان با اشاره به اینکه تبلیغات محیطی و مجازی نقش پررنگی در دیده شدن هر رویداد خواهند داشت، عنوان کرد: تمام تلاشمان را با حمایت‌های مدیر کل هنرهای نمایشی می‌کنیم که تا پایان جشنواره با همه گروه‌های نمایشی حاضر در این رویداد تسویه شود و تا امروز هم قسط اول را به گروه‌ها پرداخت کرده‌ایم. امسال ۵۷ اثر در جشنواره حضور دارند که ۲۹ اثر از تهران و ۲۸ اثر از شهرستان‌ها در جشنواره هستند که حضور کارهایی خارج از مرکز که تقریباً نیمی از آثار را در بر می‌گیرد، جالب توجه است به طوری که شاهد اجرای نمایش‌هایی از ۱۶ استان کشور خواهیم بود.

حاجیان درباره میزان بودجه این دوره از جشنواره توضیح داد: بودجه جشنواره براساس برآوردی که داده شده نزدیک به ۲ میلیارد تومان است که تلاشمان این است بیشترین درصد از این مبلغ به سمت تولید آثار، اختصاص کمک هزینه و هنرمندان حاضر در جشنواره سوق داده شود. همچنین تصمیم به برگزاری کامل جشنواره در بستر فضای مجازی از طرف ستاد جشنواره گرفته شد و از ابتدا این اتفاق را برنامه‌ریزی کرده و گروه‌ها را در جریان گذاشته بودیم اما با رایزنی که با قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی داشته‌ایم تلاشمان این است که به تمام آثار امکان اجرای عمومی داده شود.

دبیر اجرایی جشنواره یادآور شد که همه نمایش‌های جشنواره در تمام طول برگزاری این رویداد قابلیت دیدن دارند نه اینکه تنها در محدوده زمانی خاصی پخش شوند.

وی از قابلیت پخش نمایش‌های جشنواره از شبکه‌های مختلف سیما خبر داد و اعلام آمادگی کرد که این آثار می‌توانند در طول برگزاری جشنواره از شبکه‌های مختلف پخش شوند.

حاجیان در پایان با اشاره به اینکه تمامی مبلغ فروش بلیت آثار در فضای مجازی به خود گروه‌های شرکت کننده تعلق می‌گیرد، عنوان کرد: تمامی فیلم آثار، با کیفیت خوب و قابل قبول ضبط شده‌اند و انجمن هنرهای نمایشی ایران هم این امکان را دارد که آثار را در طول سال در بستر فضای مجازی برای ارائه به مخاطبان در اختیار پلتفورم ها قرار دهد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

راه‌یافتگان به نمایشگاه عکس «آیات» مشخص شدند


مسعود زنده‌روح کرمانی، دبیر هنری دومین جشنواره ملی عکس و عکس‌نوشت آیات از پایان داوری این دوره جشنواره خبر داد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

حاشیه‌های دنباله‌دار «افخمی» و «کرونا»


سینماپرس: دو مدیر تلویزیونی درباره عکس‌های منتشرشده از عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی در پشت صحنه سریال «رعد و برق» به کارگردانی بهروز افخمی توضیحاتی ارائه کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رویای پرنسس های کوره‌های آجرپزی رنگ واقعیت می گیرد


دومین نمایشگاه عکس علی صوفی با عنوان «پرنسس‌های کوره» روز جمعه (هشتم اسفندماه) در گالری کاما افتتاح می شود و به مدت دو هفته ادامه خواهد داشت.   

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بررسی روابط دو کشور از روی سفال


نویسنده کتاب «سفالینه گونه موسوم به کوباچه» می‌گوید سفال‌های موسوم به کوباچه به روشن شدن پیشینه روابط ایران و قفقاز به‌ویژه از جهت فرهنگی و مبادلات تجاری و حتی سیاسی کمک می‌کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اتمام اجراهای اینترنتی موسیقی فجر – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اجراهای اینترنتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با برگزاری کنسرت چند مجموعه در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی به اتمام رسید.

سینماپرس، روز دوشنبه چهارم اسفند و در آخرین روز از سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجرای گروه‌های «همنوازان فاخته» و «انوار جام»، گروه «ترانه باران»، ارکستر «پارسوا» و رسیتال پیانو و نوازندگان دانشگاه تهران پخش شد.

کنسرت ارکستر «پارسوا» و اجرای آثار حسین دهلوی

اجرای ارکستر «پارسوا» نخستین اجرای روز هفتم جشنواره بود که در ساعت ۱۷ روز دوشنبه چهارم اسفند پخش شد.

این گروه که قطعاتی از دوره‌های مختلف موسیقی و آهنگسازان ایرانی را در رپرتوارشان گذاشته بودند، ابتدا ۲ اثر از ساخته‌های حسین دهلوی را اجرا کردند که اثر «گفت‌وگوی دل» یکی از ساخته‌های دهلوی تاکنون در جایی اجرا نشده بود و این برای اولین بار بود که توسط یک ارکستر اجرا می‌شد.

در ادامه این برنامه یک آهنگ با تنظیم مرتضی حنانه اجرا شد و سپس آثاری از آهنگسازان یک نسل بعد مانند شهرام توکلی و بهزاد عبدی اجرا شد. در نهایت نیز این ارکستر یکی از آثار تنکابنی را اجرا کردند. نوید نوروزی و مهدی عطایی خوانندگان این گروه در این برنامه بودند.

احمد مقدسی‌زاده در رابطه با تجربه پخش اجراهای جشنواره در فضای مجازی گفت: به نظرم این اجرا نتیجه خوبی داشت ولی باید نتیجه صوتی آن را هم ببینیم. واقعاً باید تشکر کنیم که جشنواره را در این شرایط برگزار کردند. وقتی ماجرای کنسرت را با نوازندگان در میان گذاشتم متوجه شدم که آن‌ها تشنه اجرا هستند. خوشبختانه اعضای گروه از این اجرا استقبال کردند. در مجموع اتفاق خوبی بود. بعد از یک سال خانه نشینی، این کنسرت یک هیجانی را بین اعضای گروه به وجود آورد.

«همنوازان فاخته» و تمرکز روی موسیقی دوره تیموری

اجرای گروه موسیقی همنوازان فاخته با تمرکز بر روی موسیقی دوره تیموری دومین اجرای روز هفتم جشنواره بود که در ساعت ۱۸:۳۰ پخش شد.

کنسرت گروه موسیقی فاخته با اجرای قطعه «پیشرو» آغاز شد. این قطعه یک فرم برای دوره تیموری است که شبیه پیش درآمد امروزی است ولی به صورت فرمال اجرا می‌شود. ملودی «پیشرو» برای یکی از آهنگسازان ایرانی دربار عثمانی بوده و آن‌ها نیز روی این قطعه آهنگسازی کرده بودند.

آهنگ‌های بعدی که توسط این گروه اجرا شدند، آهنگ‌هایی در فرم‌های «کار» و «نقش» از عبدالقادر مراغه‌ای بود. عبدالقادر مراغه‌ای آخرین موسیقی‌دان و نوازنده‌ای چیره دست و طبق شواهد تاریخی، بانی موسیقی جهان اسلام، نخستین ردیف‌نویس موسیقی ایران، آخرین نظریه‌پرداز موسیقی کلاسیک ایرانی و معلم ثالث در دانش موسیقی مشرق زمین پس از فارابی و ابن‌سینا است.

خشایار پارسا (سنتور)، حیدر کلاری (سه تار)، محمدمهدی شیخ و نیما داغکی (نوازندگان تار)، مهدی طالبی (نوازنده دایره)، حسین گازل (نوازنده تنبک) ابوذر حسینی (عود)، آرمان حیدریان (کمانچه) علیرضا رسولی (قیچک) اعضای این ارکستر را تشکیل می‌دادند.

گروه موسیقی فاخته در سال ۱۳۸۶ تشکیل شده و هدف اصلی این گروه ابتدا بازسازی قطعات قدما در موسیقی دستگاهی بوده و بعد در ادامه به آهنگسازی خودشان رسیده‌اند.

خشایار پارسا سرپرست گروه «همنوازان فاخته» در خصوص تجربه ضبط اجرا و پخش در فضای مجازی گفت: این کنسرت از این جهت که تماشاگر نداشتیم حس کنسرت‌های حضوری را نداشت. با این حال فکر می‌کنم با شرایط پیش آمده بهترین گزینه همین اجراهای ضبط شده باشد است، چون راه دیگر این است که هیچ کنسرتی برگزار نشود. پخش اجراهای ضبط شده بهتر از این است که هیچ اجرایی برگزار نشود.

شنیدن نوای موسیقایی تربت جام در یک اجرای اینترنتی

سومین اجرای روز پایانی جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی عرفانی «انوار تربت جام» اختصاص داشت که این کنسرت در ساعت ۲۰ پخش شد.

اعضای گروه «انوار تربت جام» ابتدا قسمتی از قطعه «مشق پیلتان» را به صورت گروهی و با بم تار اجرا کردند. «مشق پیلتان» یک مشق نظامی است که به‌عنوان یکی از مقام‌های موسیقی تربت جام به شمار می‌آید. این مشق نظامی با سرنا و دهل برای تهییج سربازها در دوره اشکانیان نواخته می‌شد.

در ادامه مبین درپور یک دوبیتی سرحدی خواند. قطعه «مه تابان» که در مدح حضرت پیامبر (ص) است و بارها توسط مرحوم استاد حاج نورمحمد درپور اجرا شده است، قطعه بعدی بود که آن‌ها صورت گروهی اجرا کردند.

سپس محمدحسین درپور یک شعر از حافظ و ابراهیم تیموری یک شعر از سیدای کروخی را اجرا کردند و در نهایت کنسرت آفلاین گروه «انوار تربت جام» با اجرای یک قطعه در مدح امام رضا (ع) به پایان رسید.

محمدفاروق درپور (سرپرست گروه و نوازنده تار)، محمدحسین درپور (خواننده و نوازنده دوتار)، ابراهیم تیموری (خواننده)، عبدالله درپور (همخوان و نوازنده دف و دوتار) مصطفی تیموری (نوازنده بم دوتار) و مبین درپور (خواننده و نوازنده دوتار) اعضای گروه موسیقی «انوار تربت جام» را در این کنسرت تشکیل دادند.

محمدفاروق درپور سرپرست گروه موسیقی «انوار تربت جام» که در سال‌های گذشته نیز تجربه اجرا در جشنواره موسیقی فجر را داشته است، درباره اجرای بدون حضور تماشاگر گفت: متأسفانه به علت بیماری کرونا فرصت نشد تماشاگران را در سالن ببینیم ولی خوشحال هستیم که امسال هم توانستیم در جشنواره اجرا کنیم.

اجرای یک گروه موسیقی که ویژه جشنواره تشکیل شد

چهارمین اجرای جشنواره موسیقی فجر به اجرای گروه موسیقی «ترانه باران» اختصاص داشت که این کنسرت در ساعت ۲۱:۳۰ پخش شد.

این گروه که صرفاً برای شرکت و اجرا در سی‌وششمین جشنواره فجر تشکیل شده است در ابتدای این کنسرت قطعه «وسعت سبز» با شعری از سهیل محمودی و با صدای قاسم افشار یکی از خوانندگان نسل اولی موسیقی پاپ بعد از انقلاب اجرا شد.

این ارکستر که از بند پاپ با همراهی پیانو و ارکستر زهی تشکیل شده بود، در ادامه این برنامه قطعات مختلفی مانند «آرامش»، «وقف پرنده‌ها»، «دلنگرون»، «سنگ قبر آرزو» را با صدای حمید غلامعلی و قاسم افشار اجرا کردند.

سرپرست: محمدرضا چراغعلی – تنظیم‌کننده: پیروز کوچکی – خوانندگان: حمید غلامعلی و قاسم افشار – نوازندگان ویولن: دانیال جورابچی، حسن اکبریان، مهدیه رضازاده – نوازنده پیانو: پیروز کوچکی – نوازنده کیبورد: پانیذ کوچکی – درام: سروش عمومی -پرکاشن: علیرضا میرآقا – گیتار اسپانیایی: محمدرضا گلشنی، گیتار الکتریک: آرش احمدی- ویُولن؛ امین غفاری، هومان ابراهیمی، سعید حاجی شریف، مهسا بنکدار، مهسا خمان، بهاره آقابیگ، نازیک مومنی، سوگل فتاحی، غزاله نیک‌پی، سمیه محمدیان، نیلوفر سلطان‌ویسی، هاله دوستی و مسئول صدا: هومن موسوی اعضای این ارکستر را در این کنسرت تشکیل می‌دادند.

اجرای نوازندگان دانشگاه تهران با رسیتال پیانو و پایان یک جشنواره اینترنتی

اجرای نوازندگان دانشگاه تهران و یک رسیتال پیانو پایان بخش اجراهای اینترنتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر بود که ساعت ۲۳ روز دوشنبه چهارم اسفند ماه پیش روی مخاطبان قرار گرفت.

کیانا فاطمی‌فر نوازنده فلوت که دانشجوی کارشناسی ارشد رشته موسیقی در دانشگاه تهران است اولین نفری بود که قطعه آندانته کرزو اثر لیسکان و آندانته موتسارت را اجرا کرد. فاطمی‌فر فلوت را نزد استادانی چون ناصر رحیمی و مجید سینکی گذرانده و در حال حاضر شاگرد آذین موحد است.

مهشاد نادعلیان نوازنده ساز ابوا دومین نوازنده‌ای بود که اجرا کرد. نادعلیان از شاگردان کیمیاوی است و در دانشگاه هنر نیز صفاریان او را آموزش داده است. قطعه‌ای که او در این کنسرت اجرا کرد قطعه سونات ابوا و پیانو اپوس ۱۶۶ بود.

در قسمت پایانی این برنامه هستی صفایی نوازنده پیانو به هنرنمایی پرداخت. صفایی از ۱۲ سالگی موسیقی را نزد استادانی از جمله گاگیگ بابایان آموزش دیده و در دانشگاه نیز شاگرد آذین موحد، بهشتی و کیمیاوی بوده است.

سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با پخش کنسرت رسیتال پیانوی «نگاهی از کنج» به سرپرستی ربکا آشوقیان به پایان رسید. ضمن اینکه مجموعه یاد شده که منتخبی از دانشجویان فعال دانشگاه‌های هنر و دانشگاه تهران بود، در قالب اجراهای شش تا ۱۰ دقیقه‌ای قطعاتی را از رسیتال پیانو نواختند.

مروارید آقاپور دانشجوی سال سوم کارشناسی دانشگاه هنر در شروع این کنسرت قطعه‌ای از franz schubert را اجرا کرد و سپس در ادامه یاسمین حسین زاده نیز Moment Musicaux اپوس ۱۶ اثر سرگئی پروکفیف را نواخت.

پدرام غفاری دانش آموخته کارشناسی دانشگاه هنر، نوازنده بعدی بود که روی صحنه آمد و یک قطعه از شوپن را اجرا کرد تا اینکه نوبت به سارا صوفی سیاوش رسید. صوفی سیاوش نیز یک قطعه از franz Schubert را اجرا کرد. افشین نصرتی و محیا محرومی نیز دیگر نوازندگانی بودند که در این برنامه هنرنمایی کردند.

این گروه در پاییز سال ۱۳۹۴ با هدف ایجاد انگیزه و فرصت‌های اجرایی منظم و استاندارد از طریق حفظ ارتباط موثر فرآیند آموزش آکادمیک و ارائه هنر برای دانشجویان نوازنده و معرفی و حمایت از هنر اجرای نوازنده‌ها توسط ربک آشوقیان تأسیس شد.

ربکا آشوقیان درباره تجربه ضبط اجراها و پخش در فضای مجازی گفت: این نوع اجراها چالش متفاوتی است. ما اخیراً هم یک ضبط استودیویی در دانشگاه هنر داشتیم. آن تجربه به‌عنوان تجربه اول چالش‌های زیادی داشت و این اجرا هم تجربه بسیار جدیدی برای ما بود. چنین اجراهایی یک همت مضاعفی می‌خواهد که امیدوارم اعضای گروه از عهده آن برآمده باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاشی روی ملحفه‌های زندان رژیم صهیونیستی


ماجرای هنرمندان مهاجر فلسطین ماجرای غریبی است؛ دور از وطن و در حال مبارزه برای وطن. وطنی که مساله قرن معاصر است؛ نه فقط برای فلسطینیان بلکه برای بسیاری از  هنرمندان و مردم جهان. چفیه‌ای که امروز تا قلب آمریکا و اروپا می‌رود و روی شانه‌های جوانان می‌نشیند هم نشانه است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«گتسبی بزرگ» انیمیشن می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برای نخستین بار با اقتباس از رمان «گتسبی بزرگ» نوشته اسکات فیتزجرالد یک انیمیشن بلند سینمایی ساخته می‌شود.

به گزارش سینماپرس به نقل از ورایتی، ویلیام جویس برای کارگردانی یک نسخه انیمیشنی از رمان مشهور اسکات فیتزجرالد انتخاب شده است.

برای نوشتن فیلمنامه نسخه انیمیشنی «گتسبی بزرگ» برایان سلزنیک که نویسنده فیلمنامه اقتباسی «شگفت‌زده» در سال ۲۰۱۷ با اقتباس از رمانی به همین نام از خودش بود، انتخاب شده است.

این اولین نسخه انیمیشنی است که از رمان «گتسبی بزرگ» ساخته می‌شود. آخرین نسخه سینمایی این رمان، فیلم باز لورمان در سال ۲۰۱۳ بود که با بازی لئوناردو دی‌کاپریو و کری مولیگان ساخته شد.

جویس با تاکید بر اینکه گتسبی بزرگ در میان کتاب‌خوانان جایگاه مهمی دارد، گفت: بخش مهمی از قدرت گتسبی از نثر تاثیرگذار فیتزجرالد می‌آید.

وی افزود با وجود ساخته شدن فیلم‌های متعدد از این رمان وی فکر می‌کند انیمیشن می‌تواند به کیفیت دست‌نیافتنی رمان برسد.

یک ماه پیش اعلام شد «گتسبی بزرگ» در قالب سریال به تلویزیون می‌آید و «A+E استودیوز» و آی‌تی‌وی استودیوز آمریکا با همکاری هم و مایکل هرست نویسنده قصد دارند یک سریال تلویزیونی با بودجه بزرگ با اقتباس از «گتسبی بزرگ» بسازند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

اجراهای اینترنتی موسیقی فجر تمام شد/ شنیدن نوای جذاب «انوار جام»


اجراهای اینترنتی سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با برگزاری کنسرت چند مجموعه در حوزه موسیقی ایرانی و موسیقی نواحی به اتمام رسید.

مشاهده خبر از سایت منبع