همزمان با فرا رسیدن سال نو شمسی، برخی هنرمندان سینما و تلویزیون این عید خجسته را به مردم تبریک گفتند.
سینماپرس: پایتخت ۶ مبتذل شروع شد؛ بی ارزش تمام شد. سرمایه ای که قربانی بی تعهدی و سو مدیریت شد.
به گزارش سینماپرس، سریال خانوادگی پایتخت بدون تردید یکی از سرمایه های ارزشمند تلویزیون در یک دهه گذشته بود که توانسته بود با مضامین خانوادگی و به تصویر کشیدن تلخ و شیرین های فرهنگ زندگی ایرانیان با زبان طنز محبوب بسیاری از خانواده ها شود.
با این حال حواشی سری اخیر این سریال نشان داد که چگونه یک سرمایه ارزشمند در فقدان نظارت و بی تدبیری مسئولین به ضد خود تبدیل شده و از بین میرود.
اگرچه به ظاهر فقدان نویسنده مرحوم این سریال باعث ضعف قصه و پایین آمدن کیفیت پایتخت ۶ بود اما روال سریال نشان داد مشکل آن فقط ضعف قصه پردازی نبود.
دیالوگهای مبتذل، فاصله گرفتن از مضامین خانوادگی و پاسکاری با شبکه های ضدایرانی و خوش خدمتی برخی عوامل برای دشمنان فرهنگ و خانواده از دیگر ایرادات فاحش و دلایل سقوط این سریال بود.
این خوش خدمتی به گونه ای بود که علاوه بر تقلید سکانس های متعددی از فیلم فارسی های مبتذل قبل از انقلاب، در یکی از این سکانس ها که فیلم مبتذل همسفر را شبیه سازی می کرد برای تداعی دقیقتر این شبیه سازی در هماهنگی آشکار با شبکه ضد خانواده «من و تو» به پخش همزمان این فیلم در این شبکه ماهواره ای مبادرت شد و در صفحات مجازی برخی بازیگران این سریال هم از این هماهنگی رمزگشایی شد که البته اعتراضات گسترده ای را نیز به همراه داشت.
این هماهنگی داخل و خارج به قدری آشکار بود که رییس صداوسیما از ستون پنجم و نفوذ فرهنگی سخن گفت، ادعایی که با فروکش کردن اعتراضات به فراموشی سپرده شد و ابعاد آن پیگیری نشد.
به نظر می رسد عدم نظارت مسیولین صداوسیما و البته بی تعهدی برخی عوامل این سریال، مهمترین دلیل از بین رفتن این سرمایه تلویزیون ملی بود.
بازیگر پیشکسوت کشورمان در دقایق انتهایی سال ۹۹، به برنامه «عصر جدید» آمد و با علیخانی گفتوگو کرد.
امیر آقایی بازیگر فیلم سینمایی «شنای پروانه» امروز یکی از مهمانان برنامه عیدانه علی ضیا بود.
سریال «هم بازی» به کارگردانی سروش محمدزاده، در ایام نوروز ۱۴۰۰ هر شب پخش میشود.
یکی از بازیگران سریال تلویزیونی بوتیمار مهمان امروز برنامه عیدانه شبکه دوسیما بود.
احسان علیخانی در برنامه عیدانه عصر جدید، خاطره جالبی را از علی انصاریان تعریف کرد.
او را به عنوان خالق ایرانیترین نقاشیها و تصویرسازیها در هنر معاصر ایران میشناسند؛ هنرمندی که به بسیاری از داستانهای خاطرهانگیز دوران مدرسه از «روباه و زاغ» گرفته تا «چوپان دروغگو» رنگ بخشید و از سوی دیگر با خلق تصاویری از معماریهای سنتی ایران، رد پای خاطرهانگیری از خود در دنیای هنر به جا گذاشت.