X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

خاطرات ویل اسمیت در آمازون پرفروش شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: ویل اسمیت بازیگر سرشناس با رونمایی از عنوان و جلد کتابش که دربرگیرنده خاطرات اوست، از هوادارانش تشکر کرد.

به گزارش سینماپرس به نقل از ددلاین، ویل اسمیت روی جلد و عنوان کتاب زندگینامه‌ای خودنوشتش را رونمایی کرد. این کتاب با عنوان «اسمیت» ۹ نوامبر (۱۸ آبان) توسط پنگوئن پرس منتشر می‌شود و اکنون در میان پرفروش‌های آمازون در بخش بیوگرافی‌ها در ردیف اول فروش ایستاده است.

اسمیت با یک پست اینستاگرامی از هوادارانی که کتابش را پیش خرید کرده‌اند تشکر کرد.

وی این کتاب را با همکاری مارک منسون نوشته و طراحی جلد کتاب را برندان اودوم هنرمندی از نیواورلئانز انجام داده است.

اسمیت که در ۲ سال اخیر وقتش را صرف نوشتن این کتاب کرده از آن به عنوان «کار عشق» یاد کرد.

این بازیگر در صفحه آمازون برای معرفی کتاب از آن به عنوان داستان چگونگی تسلط بر احساسات یک شخص به گونه‌ای که بتواند به دیگران هم کمک کند تا بتوانند همین کار را بکنند یاد کرده است.

وی نوشته است: وقتی ذهن خودت را به تصرف درآوری آن گاه آسان است در دنیای مادی مانوور بدهی. به این باور دارم. وقتی ذهن خودت را شناختی، هر تجربه، هر احساس، هر نتیجه؛ چه مثبت چه منفی، به راحتی به جلو می‌بردت تا تجربه و رشد بیشتری داشته باشی. این اراده (Will) واقعی است. به جلو رفتن با وجود همه چیز. و جلو رفتن در راهی که دیگران را با تو همراه کند؛ به جای اینکه آن‌ها را پشت سر بگذاری.

ویل اسمیت ۳ سال پیش خبر داده بود که قصد دارد این کتاب را بنویسد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از تأکید بر رفتار دیکتاتورمآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از اهالی سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود تأکید کردند: سینماگرانی که با اشتیاق در انتظار بازگشایی خانه سینما بودند امروز از بازگشایی این نهاد پشیمان شده اند و با خود می گویند کاش هرگز این خانه بازگشایی نمی شد چرا که مدیران خانه سینما با رفتار دیکتاتورمآبانه حدود اختیارات صنوف را سلب کرده و این نهاد را به ویرانه بدل کرده اند؛ این دسته از سینماگران متذکر شدند: اغلب اهالی سینما در بیکاری، فقر مطلق و استیصال به سر می برند اما خانه سینما مکانی برای ارتزاق گعده ای خاص است و به اصناف سینمایی تعلق ندارد!

به گزارش سینماپرس خانه سینما به عنوان نهاد صنفی سینماگران کشور مطرح بوده؛ از جمله اهداف اصلی تشکیل خانه سینما حفظ و صیانت از حقوق مادی و معنوی دست‌ اندرکاران حرفه‌ ای تولید، توزیع و نمایش صنعت سینما و همچنین ایجاد امنیت شغلی و ارتقای سطح آموزشی و حرفه‌ای دست‌اندرکاران سینمای کشور ذکر شده است که بدون شک وجود این موارد در اساسنامه خانه سینما در همان سال‌های ابتدایی تاسیس موجب دلگرمی ‌اهالی سینما و ترغیب اعضای اصناف مختلف سینمایی به عضویت در خانه سینما شد.

اما سال های متمادی است که خانه سینما نه تنها هیچ گونه خدمات صنفی، رفاهی و معیشتی به اعضای خود اعطا نکرده بلکه در چرخشی عجیب بدل به محلی برای رانت خواری و ویژه خواری برای عده ای خاص شده است؛ شاه نشینان خانه سینما طی سال های متمادی مدیریت شان در این مرکز صنوف را به ویرانی و نابودی کامل کشانده اند و حتی در توزیع عیدی های میلیاردی وزارت ارشاد طی سال های اخیر نیز منصفانه و عادلانه رفتار نکرده اند.

خانه سینما که وجودش سرشار از خلاءهای قانونی بود در اواخر عمر دولت دهم توسط جواد شمقدری رئیس وقت سازمان سینمایی تعطیل و سپس همزمان با روی کار آمدن دولت یازدهم بازگشایی شد اما نکته قابل تأمل اینجا است که آنقدر در این ۸ سال به صنوف بی توجهی شده و آنقدر این خانه فشل و بی هویت بوده که بسیاری از مدافعان بازگشایی اش امروزه خواهان تعطیلی همیشگی این نهاد شده اند.

در همین راستا با ۱۰ تن از سینماگران خانم ها و آقایان: زینت رضا، حسن زاهدی، منوچهر والی زاده، اصغر رفیعی جم، حسین زندباف، گلچهره دانش، نادر طریقت، سعید مستغاثی، مهدی بزرگمهر و نوید فرح مرزی به گفتگو نشستیم که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع بیشتر مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

زینت رضا رئیس انجمن منشیان صحنه در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: در این ۸ سال آنقدر بدی و تلخی در خانه سینما زیاد بود که نمی توان تنها به چند مورد خاص اشاره کرد! تمامی سینماگرانی که با اشتیاق در انتظار بازگشایی خانه سینما بودند امروز از بازگشایی این نهاد پشیمان شده اند و با خود می گویند کاش هرگز این خانه بازگشایی نمی شد چرا که مدیران خانه سینما با رفتار دیکتاتورمآبانه حدود اختیارات صنوف را سلب کرده و این نهاد را به ویرانه بدل کرده اند. در این سال ها تنها کسانی که در سطوح بالای مدیریتی خانه سینما بودند از همه مواهب برخوردار شدند؛ آن ها قدرت گرفتند، جایگاه صنوف را به شدت تضعیف کردند و هیچ کار مفیدی برای اهالی سینما انجام ندادند؛ حضور این افراد باعث شد هویت اصلی یک کانون گرم خانواده سینما از بین برود و تشتت و اختلافات دامنه دار در این نهاد صنفی به شدت افزایش پیدا کند.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

حسن زاهدی صدابردار پیشکسوت سینما نیز در این باره اظهار داشت: اغلب اهالی سینما در بیکاری، فقر مطلق و استیصال به سر می برند و متأسفانه هیچ یک از مسئولان و مدیران و دست اندرکاران و سیاست گذاران نهادهای متعدد سینمایی و خانه سینما که عنوان جامعه اصناف سینمای کشور را با خود به یدک می کشد در این سال ها تدبیری برای برون رفت از این اوضاع تلخ و اسفبار اندیشه نکرده اند. در این سال ها هیچ مدیر و مسئولی به فکر اهالی سینما نبوده و نیست که اگر چنین مدیری بود سینما و سینماگران هرگز با چنین وضعیت دهشتناکی در زندگی شان روبرو نمی شدند و اوضاع سینما اینقدر آشفته نمی شد.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

منوچهر والی زاده عضو انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم سینمای ایران نیز با انتقاد از وضعیت فعلی گفت: به جای خانه سینما، موسسه پیشکسوتان هنر تنها فریادرس سینماگران پیشکسوت، بیکار و خانه نشین است؛ در همین ایام کرونایی تنها نهادی که همواره به فکر ما بوده همین موسسه پیشکسوتان هنر است و بنده اذعان می کنم که اگر این موسسه نبود امورات زندگی بسیاری از هنرمندان قدیمی و پیشکسوت نمی توانست به خوبی بگذرد. وظیفه صنف روشن و مشخص است و اصناف باید تدبیری برای رفع بحران های معیشتی اعضای شان داشته باشند و خانه سینما هم به عنوان نهادی که اداره جامعه اصناف سینمای ایران شناخته می شود موظف است در خصوص این مسائل تدبیر و دوراندیشی ویژه داشته باشد اما متأسفانه هرگز چنین اتفاقی رخ نداده و تجربه ثابت کرده که آن ها در این قبیل مسائل پیشگام نیستند.

اصغر رفیعی جم تهیه کننده و فیلمبردار پیشکسوت سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: در این سال ها بودجه هایی به خانه سینما اختصاص داده شده که تنها عده ای خاص از مواهب آن بهره مند شده اند؛ این در حالی است که اگر بودجه ای به خانه سینما اختصاص داده می شود باید به صورت مساوی میان یکایک اعضای این نهاد تقسیم شود و کسی نباید به خود اجازه دهد که به فردی مبلغی هنگفت اعطا کند و دست دیگری از این مبلغ خالی بماند! هر بودجه ای توسط هر نهاد و سازمان و ارگانی به خانه سینما می رسد متعلق به یکایک اعضای صنوف سینمایی است و مدیران خانه سینما هرگز نباید به خود اجازه دخل و تصرف در این بودجه ها را بدهند. این بودجه ها یا حتی کمک های غیر مادی باید به صورت مستقیم به دستان سینماگران برسد و هرگونه اعمال سلیقه ای در چگونگی توزیع آن امری مذموم است.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

نادر طریقت کارگردان سینما نیز با انتقاد شدید از عملکرد خانه سینما طی ۸ سال اخیر اظهار داشت: خانه سینما مکانی برای ارتزاق گعده ای خاص است و به اصناف سینمایی تعلق ندارد! برخی افراد یک دورهمی در این خانه ایجاد کرده اند و به خانواده ها و نزدیکان شان سرویس های ویژه ارائه می کنند و دست اصناف سینمایی از هرگونه مواهبی خالی است به نحوی که در همین نوروز گذشته بسته های معیشتی که برای همه اعضای اصناف سینمایی تهیه شده بود را تنها به عده ای خاص اهدا کردند و دست سایرین از این بسته ها کاملاً خالی ماند! سال ها است در این نهاد چیزی به نام عدالت فرهنگی و اجتماعی شاهد نیستیم! مدیران این نهاد شعار عدالت سر می دهند اما بویی از عدالت نبرده اند. جایگاه اصناف در خانه سینما مشخص نیست و از این رو این نهاد نمی تواند عنوان جامعه اصناف سینمای ایران را با خود به یدک بکشد.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

حسین زندباف تهیه کننده، کارگردان و تدوین گر سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: وعده های مسئولان خانه سینما در خصوص تأمین امنیت شغلی، تأسیس صندوق بیمه بیکاری و… هرگز عملی نشد و این اتفاق بسیار تلخ و ناراحت کننده است؛ ما با اهمال کاری بسیاری در حوزه اصناف سینمایی روبرو هستیم و دلیل اصلی این اتفاق آن است که هیچ راه و روش و منش مشخصی برای برون رفت از این بلبشوی اسفبار وجود ندارد و هیچ مدیر و مسئولی به فکر آن نیست که واقعاً با طیب خاطر و حرکت جهادی کاری برای اهالی سینما انجام دهد. اوضاع زندگی پیشکسوتان سینما این روزها بیش از سایر هنرمندان با بحران روبرو است؛ به عنوان مثال بنده با ۷۵ سال سن اگر دستمزد نگیرم چرخ زندگی ام پنچر است! واقعاً چه کسی باید در این بحران اسفبار به فریاد ما برسد؟ وظیفه اصناف و خانه سینما در این شرایط بحرانی اقتصادی چیست؟

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

گلچهره دانش عضو شورای مرکزی انجمن منشیان صحنه نیز در گفتگو با سینماپرس متذکر شد: مدیران خانه سینما در سال های اخیر به صورت آشکار پول ها و عیدی هایی که متعلق به یکایک اعضای صنوف بود تنها به عده ای خاص اعطا کردند و بعد از انتقاد و اعتراض اهالی سینما با دهن کجی به آن ها هیچ گونه پاسخ شفاف و روشنی در خصوص چگونگی خرج کرد این بودجه ها ارائه ندادند؛ متأسفانه در این سال ها ما با چپاول گری گسترده ای در خانه سینما روبرو بودیم و دست اهالی سینما از همیشه خالی تر بود و هیچ کس هیچ تدبیری برای بحران معیشتی اهالی سینما نکرد. زمانی که خانه سینما بسته شد همه ما ناراحت بودیم و تمام توان خود را به کار گرفتیم تا این نهاد دوباره بازگشایی شود چرا که انتظار داشتیم بعد از بازگشایی اتفاقات نیکی برای اعضای صنوف رخ بدهد اما نه تنها هیچ اتفاق نیکی برای اهالی صنوف رخ نداد بلکه ما با معضلات و مشکلات بسیار متعدد و پیچیده تری نیز روبرو شدیم و کام مان به شدت تلخ شد و همین باعث شد تا بارها آرزو کنیم ای کاش هرگز این خانه بازگشایی نمی شد!

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

سعید مستغاثی رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: خانه سینما در طول حیات خود به جای تلاش برای احقاق حقوق اصناف، بیشتر درگیر ماجراجویی های سیاسی و بیانیه دادن های حزبی بود! این نهاد هیچ گاه از حقوق سینماگران دفاع نکرد، بحث تعاونی مسکن سینماگران را جدی نگرفت و تدبیری برای تأمین امنیت شغلی و بیمه بیکاری نداشت. تجربه ثابت کرده در این سال ها چه کسانی که رئیس اصناف خانه سینما بودند یا رئیس و مدیرعامل این نهاد همگی نگاه باندی و گروهی و حزبی داشتند و هیچ قدم مثبتی در راستای انجام امور صنفی انجام ندادند.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

مهدی بزرگمهر دبیر شورای مرکزی کانون آهنگسازان سینمای ایران نیز در این خصوص اظهار داشت: طی ۸ سال گذشته خانه سینما به طور کامل تخریب شد؛ کسانی که در این ۸ سال به عنوان مدیر و مسئول در خانه سینما حضور داشتند و یا برای خانه سینما تصمیم گیری کردند ساختار این نهاد را از بین بردند و صنوف را به ویرانی کامل کشاندند به نحوی که ما امروزه حسرت تعطیلی خانه سینما را می خوریم و به خود می گوییم ای کاش همچنان این خانه تعطیل بود! ایوبی، حیدریان و انتظامی هیچ کدام در قواره ریاست سازمان سینمایی نبودند! این ها سینما و خانه سینما را ویران کردند و همه امید ما فقط این است که به زودی در دولت جدیدی افرادی روی کار بیایند که دغدغه سینما و حمایت از اصناف سینمایی را داشته باشند.

از تأکید بر رفتار دیکتاتومآبانه مدیران خانه سینما و باندبازی در این نهاد تا انتقاد از بی تدبیری مسئولان سینمایی برای رفع نیازهای معیشتی هنرمندان

نوید فرح مرزی عضو ۲ انجمن «چهره پردازان» و «طراحان فنی و مجریان صحنه» خانه سینما در خصوص ۸ سال فقدان خدمات صنفی به سینماگران در دولت تدبیر و امید که با شوآف بازگشایی خانه سینما در سال ۱۳۹۲ همراه بود گفت: ما اهالی خانه سینما، خانه داران بی خانه ایم!؛ کسانی که با ما برای رفاه و تأمین معاش و حمایت های صنفی پیمان بستند باید وفای به عهد کرده و ما را در این وانفسا تنها و ناامید رها نکنند. رسیدگی به مسائل صنفی، معیشتی و رفاهی اهالی سینما امروز رسما وجود خارجی ندارد؛ خانه سینما برای این بنا شد که مأمنی امن برای یکایک اهالی سینما شود و به لحاظ امنیت شغلی و حقوق رفاهی سینماگران از آن ها حمایت کند اما افسوس که این وعده های زیبا و دلنشین همگی توخالی از آب درآمدند و این نهاد هیچ گاه نتوانست مشکلات اهالی سینما را برطرف کند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

صباغ زاده: مدیران فرهنگی دولت آقای روحانی ۴ دهه زحمت هنرمندان را به باد دادند/ آقای رئیس جمهور! سینما از بین رفته برای احیای آن مدیری برخاسته از دل هنرهفتم بگمارید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مهدی صباغ زاده تهیه کننده و کارگردان سینما در پی برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص انتظارات خود از رئیس جمهور در حوزه فرهنگ و هنر گفت: مدیران فرهنگی دولت آقای روحانی ۴ دهه زحمت هنرمندان را به باد دادند؛ در این ۸ سال به هنر و هنرمند هیچ اهمیتی داده نشد، مقوله فرهنگ و هنر رسماً فراموش شد و دست اندرکاران این حوزه به حاشیه رانده شدند این در حالی است که انقلاب اسلامی انقلابی فرهنگی بود و ما هنرمندان ۴۳ سال است بدون پشتوانه و حمایت جدی با تمام سختی ها کنار آمده و تلاش کرده ایم وظیفه خودمان را در حوزه فرهنگ و هنر به درستی به ثمر برسانیم اما اینک در این وانفسایی که معضلات شدید از هر سو ما را تهدید می کند نیاز به حضور مدیرانی دلسوز و دغدغه مند داریم که به فکر پست و میز و مقام شان نباشند و بتوانند عرصه فرهنگی و هنری کشور را در مسیر درست به پیش ببرند.

کارگردان فیلم های سینمایی «خاک و آتش» و «خانه کاغذی» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: عرصه فرهنگی و هنری کشور بالاخص سینما امروزه سرشار از معضلات و مشکلات ریز و درشتی است که از هر سو ما را به شدت تهدید می کنند. بزرگان کشور بارها به اهمیت حوزه مهم فرهنگ و هنر اشاره کرده اند اما دولت ها همواره توجه شان تنها معطوف به مسائلی نظیر حوزه اقتصادی، تحریم ها و… بوده است در صورتی که اهمیت حوزه فرهنگ و هنر بسیار بالاتر از مسائل اقتصادی و… است.

وی ادامه داد: حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما مجموعه بسیار عظیم و کارآمدی است که می تواند برای کشور در زمینه های مختلف اعم از فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، علمی، نظامی و… دستاورد به همراه داشته باشد. متأسفانه دولتمردان همواره اهمیت سینما را فراموش می کنند و این در حالی است که اغلب کشورهای دنیا امروزه تنها با تکیه بر سینما اهداف خود را در سایر حوزه های موردنظرشان دنبال می کنند.

صباغ زاده با بیان اینکه سینما رسانه ای با اهمیت است که می تواند از طریق فیلم جریانات سیاسی، فرهنگی و… را به سایر کشورهای دنیا انتقال دهد اظهار داشت: دولتمردان نباید از اهمیت سینما بیش از این غافل شوند اما متأسفانه ما همواره شاهدیم که سینما و به طور کل حوزه فرهنگ و هنر همواره مورد بی مهری قرار می گیرند.

این سینماگر سپس با اشاره به بحران کرونا در کشور متذکر شد: نزدیک ۲ سال است که از ورود و گسترش ویروس کرونا به کشور می گذرد در این مدت سینماگران بیش از سایر اقشار از کرونا آسیب دیدند اما آقای روحانی و دولتمردان شان هیچ توجهی به وضعیت اسفبار سینما و سینماگران نداشتند و حتی یک بار از خود سوأل نکردند که ما چطور باید نان خود را در این وانفسای تعطیلی سینماها به دست بیاوریم؟

تهیه کننده فیلم های سینمایی «ایتالیا ایتالیا» و «چه پر ستاره بود شبم» خاطرنشان کرد: تنها هنر مسئولان در این ۲ سال این بود که مبلغ ناچیز یک و نیم میلیون تومان را به حساب هنرمندان واریز کردند که حتی مخارج یک ماه زندگی آن ها هم نمی شود! من امیدوارم شخص آقای رئیس جمهور و وزرا و دولتمردان جدید با تفکر و سیاست غلط مدیران دولت های یازدهم و دوازدهم کشور را اداره نکنند و با تفکر و سیاست جدید بتوانند خونی تازه در رگ های کشور و به ویژه رگ حوزه فرهنگ و هنر تزریق نمایند.

وی در همین راستاخطاب به رئیس جمهور جدید گفت: آقای رئیس جمهور! سینما از بین رفته برای احیای آن مدیری برخاسته از دل هنرهفتم و کاربلد را به کار بگمارید؛ جریان فرهنگی مهم است. باید کسی در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی بیاید که درد سینما و هنرمندان را بشناسد، این شخص باید برآمده از دل اهالی سینما باشد، باید سینما را بشناسد درد سینماگران را بداند، باید تخصص و مهارت داشته باشد، ما افراد حرفه ای در سینما کم نداریم و دیگر نباید شاهد این اتفاق باشیم که دوستان و قوم و خویش های مدیران برای پست های کلیدی در حوزه فرهنگ و هنر و سینما به کار گرفته شوند.

صباغ زاده در خاتمه اظهاراتش افزود: سینما در حال حاضر در آستانه مرگ کامل است و اگر تدبیر ویژه ای ظرف ماه های پیش رو برای احیای این هنر-صنعت نشود به زودی شاهد از بین رفتن کامل آن خواهیم بود؛ این اتفاق برای ما که ۴۳ سال است در نظام جمهوری اسلامی ایران برای رشد و تعالی حوزه فرهنگ و هنر زحمت کشیده ایم اما امروز در مخارج زندگی خودمان لنگ مانده ایم بسیار دردآور است و امیدوارم آقای رئیس جمهور با انتخاب های درست و شایسته شان بتوانند نور امید را در قلب های ما روشن کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

بیست و یکمین جشن حافظ برگزار می‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: امید معلم دبیر جشن حافظ از برگزاری این رویداد در فصل پاییز خبر داد.

به گزارش سینماپرس، امید معلم دبیر جشن سینمایی-تلویزیونی حافظ اعلام کرد بیست و یکمین دوره این جشن پاییز امسال برگزار می‌شود.

دبیر جشن حافظ علت این تصمیم را وضعیت شیوع کرونا و احتمال پیشرفت واکسیناسیون تا پاییز دانست و ابراز امیدواری کرد بشود در این مقطع جشن حافظ را به شکل مناسب برگزار کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کشیشی که آهنگساز بزرگی شد! + قطعات


ویوالدی آهنگساز، نوازنده ویولن، معلم و روحانی ایتالیایی بود. این هنرمند ونیزی، به عنوان یکی از بزرگترین آهنگسازان عصر باروک شناخته می‌شود و آوازه تأثیر او بر دنیای موسیقی در زمان حیاتش در تمام اروپا پیچیده بود؛ با این حال ویوالدی زمانی که از دنیا رفت در فقیرترین شکل ممکن بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تماشای زندگی از پشت عینک‌ کیارستمی!


عباس کیارستمی را اغلب به نگاه ساده، آرام و بدون تکلفش می‌شناسند؛ نگاهی که گاهی از پشت دوربین فیلم‌برداری عینی می‌شد، گاهی به واسطه لنز دوربین عکاسی و گاهی هم روی تار و پود بوم نقاشی ماندگار می‌شد. هرچند خیلی هم فرقی نمی‌کند، تمام اینها فقط بستری برای نمایش آرامش، تنهایی و سادگی بودند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عملکرد مالی انجمن موسیقی ایران مورد تایید قرار گرفت – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجمع عمومی انجمن موسیقی ایران با حضور معاون امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی روز دوشنبه سی و یکم خرداد ماه سال جاری برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، مجمع عمومی انجمن موسیقی ایران با حضور سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمد اله یاری فومنی مدیرکل دفتر موسیقی، اعضای هیأت امنا، مدیرعامل، بازرس قانونی، اعضای کمیته حسابرسی و امور مجامع معاونت امور هنری و حسابرس مستقل دوشنبه ۳۱ خردادماه برگزار شد.

در ابتدای این جلسه علی نیکنام انزابی مدیر عامل انجمن گزارشی از عملکرد انجمن بر اساس استانداردهای حسابرسی و فعالیت های انجمن در سال ۱۳۹۹ از جمله تولید آلبوم های موسیقی، فعالیت های پژوهشی، کمک به شعب استانی انجمن ها، حمایت از ارکسترها، جشنواره های فجر، نواحی و جوان ارائه کرد.

حسابرس مستقل انجمن موسیقی ایران نیز ضمن قرائت گزارش منتهی به اسفند سال ۱۳۹۹، عملکرد انجمن موسیقی ایران را مقبول خواند. بازرس انجمن نیز ضمن تایید عملکرد انجمن، مقبول شدن عملکرد را کاری مهم و شایسته قدردانی خواند و از کمیته حسابرسی و امور مجامع معاونت امور هنری و مدیران انجمن قدردانی کرد.

اعضای هیات امنا نیز از معاونت هنری برای ایجاد اتساق و انضباط مالی در موسسات و انجمن ها تشکر و نظرات خود را برای پیشرفت و توسعه انجمن مطرح کردند.

بنا به اعلام روابط عمومی معاونت هنری وزارت ارشاد، مجمع عمومی موسسات و انجمن‌های مرتبط با معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور انسجام و انضباط اداری و مالی بیشتر از سال ۱۳۹۷ به صورت مداوم و منظم و با رعایت کلیه قواعد و استانداردهای قانونی برگزار می‌شود و تکالیف قانونی هر موسسه نیز توسط کمیته حسابرسی تا حصول نتیجه پی گیری خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع