X

بایگانی مرداد 12, 1400

دفتر سینمایی

ثبت‌نام «جشنواره فیلم کوتاه تهران» تمدید نمی‌شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دبیرخانه جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اعلام کرد مهلت قانونی اعلام شده در فراخوان برای ثبت‌نام و بارگذاری آثار تمدید نمی‌شود.

به گزارش سینماپرس، بر اساس اعلام دبیرخانه سی وهشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ثبت‌نام و بارگذاری آثار در سامانه اینترنتی این رویداد که از ۲۵ خرداد آغاز شده، تا ۱۵ مرداد ادامه خواهد داشت و پس از آن به هیچ‌وجه تمدید نخواهد شد.

بر این اساس، سایت ثبت‌نام اینترنتی این رویداد رأس تاریخ اعلام شده، بسته خواهد شد و فیلمسازان تا پایان نیمه‌شب جمعه ۱۵ مرداد فرصت دارند نسبت به ثبت و بارگذاری آثار خود در سامانه جشنواره به نشانی: www.festival.iycs.ir اقدام کنند.

سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران ۲۷ مهر۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

برترین های صنایع‌دستی ایران معرفی شدند


در مراسم اختتامیه اولین جشنواره بین‌المللی صنایع‌دستی ایران که در اصفهان و به‌صورت وبینار برگزار شد، اسامی ۶ برگزیده دریافت نشان دست خلاق و ۲۴ نفر از برگزیدگان دریافت نشان ملی همای‌زرین و همچنین برگزیده عنوان «استاد عالی مقام» اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

منتظری: هیچ عقل سلیمی، هنری که جامعه را به سمت ابتذال و دوری از ارزش ها هدایت کند نمی پذیرد/ باید در پی نظارت جامع و فراگیر در حوزه شبکه نمایش خانگی باشیم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: غلامرضا منتظری نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: هیچ عقل سلیمی هنری که جامعه را به سمت ابتذال و دوری از ارزش ها هدایت کند نمی پذیرد؛ فرقی نمی کند که ما از چه هنری سخن می گوییم، می خواهد سینما باشد، تئاتر یا موسیقی و… نکته اینجا است که هر اثر فرهنگی باید یک گام اساسی برای تحول و رشد و بالندگی جامعه بردارد، در واقع فرهنگ و هنر باید نردبانی برای صعود باشد نه وسیله ای برای سقوط!

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی شک در هر حوزه و زمینه ای پیشگیری بهتر از درمان است و از این رو باید در پی نظارت جامع و فراگیر در حوزه شبکه نمایش خانگی باشیم تا تولیدات این حوزه بیش از این به جامعه آسیب وارد نکند.

وی ادامه داد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی هیچ گاه در این زمینه بی تفاوت نبوده و به همین علت چندی قبل ما با حضور برخی از اعضای خانه سینما و سازمان سینمایی نشستی را برگزار کردیم و در آن نشست مباحث و دغدغه های اهالی فرهنگ و هنر را شنیدیم.

منتظری خاطرنشان کرد: آنچه از این نشست حاصل شد این بود که ما با یک سرگردانی در حوزه مدیریت شبکه نمایش خانگی روبرو هستیم به نحوی که وزارت ارشاد مجوز این تولیدات را صادر می کند و تأیید نهایی آن ها با سازمان صدا و سیما است و قطعاً تا این معضل برطرف نشود هیچ چیز درست نخواهد شد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: آنچه برای ما حائز اهمیت است اینکه چه مسئولیت این حوزه بر عهده وزارت ارشاد باشد چه سازمان صدا و سیما باید نظارتی جدی بر تولیدات وجود داشته باشد تا بیش از این شاهد تکرار این قبیل مسائل و معضلات نباشیم.

منتظری متذکر شد: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی ان شاالله بعد از مراسم تحلیف ریاست جمهوری دولت سیزدهم و پس از معرفی وزیر ارشاد دومین نشست خود را برای ساماندهی حوزه شبکه نمایش خانگی برگزار خواهد کرد چرا که ما معتقدیم ساماندهی این حوزه امری بسیار ضروری برای حفظ ارزش ها و مسائل اخلاقی جامعه است و نباید با سهل انگاری از کنار این مسائل عبور کرد.

وی در پایان این گفتگو افزود: بی تردید در حوزه فرهنگ و هنر نتایج به تدریج حاصل می شوند و ما امیدواریم با تلاش ما و دغدغه مندی مدیران فرهنگی هرچه سریع تر شاهد حصول نتایج عالی در این زمینه باشیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تعدادی از سینماگران و کارشناسان فرهنگی مطرح کشور در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده متذکر شدند: اغلب جشنواره ها اگر برای سینما آب ندارند برای یک عده خاص نان دارند و به همین علت بودجه های هنگفتی را برای برگزاری این رویدادها صرف می کنند! جشنواره فجر، مقاومت و یک جشنواره در خصوص فیلم های دینی برای ما کافی است و دولت سیزدهم باید سایر جشنواره های بی هویت، غیرمثمر و بودجه بر بادده را برای همیشه منحل کند.

به گزارش سینماپرس در حالی که سینمای ایران ورشکستگی مطلق را تجربه می کند طی ۸ سال گذشته شاهد رشد قارچ گونه جشنواره های ریز و درشت سینمایی و دوپاره کردن برخی از رویدادها با نگاه غلط و غیرکارشناسی برخی مدیران سینمایی بودیم!

جشنواره هایی بی ارزش و بی هویت که رسماً هیچ دستاوردی برای سینمای ایران محسوب نشده و نمی شوند و فیلمسازان مطرح وطنی نیز آن ها را قبول ندارند! مانند اصغر فرهادی که فریب شوآف و شانتاژ رسانه ای مدیران سینمایی را نخورد و راضی نشد فیلمش را به جای رونمایی در جشنواره فیلم کن در جشنواره جهانی فجر که ادعا می شد عضو فیاپف شده است نمایش دهد!

این جشنواره های ورشکسته و بی هویت اما در این سال ها برای عده ای کاسبکاران که در قامت مدیریت حضور داشتند نان و آب خوبی به همراه داشت و آن ها همواره گریبان چاک می دادند که باید این جشنواره ها برگزار شود در صورتی که قاطبه اهالی سینمای کشور با برگزاری آن به شدت مخالف بودند و هستند!

در همین رابطه ۷ تن از سینماگران و کارشناسان فرهنگی مطرح کشور خانم ها و آقایان: آنتونیا شرکا، رقیه توکلی، روح انگیز شمس، امین زندگانی، ادوین خاچیکیان، محمدرضا لطفی و نوید اسماعیلی با ما گفتگو کردند که ماحصل نظرات ایشان برای اطلاع مخاطبان گرامی در ذیل نقل شده است.

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

آنتونیا شرکا منتقد سینما و مدرس دانشگاه در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: برگزاری برخی جشنواره ها مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان با توجه به تولید بسیار اندک در این حوزه دلیل منطقی ندارند و باید به صورت ۲ سالانه و یا به صورت ادغام با جشنواره های دیگر برگزار شوند تا به این ترتیب هم هزینه کمتری برای برگزاری جشنواره ها صورت گیرد و هم جشنواره های مان پربار و تأثیرگذار تر باشند. آیا وجود این همه جشنواره فرعی توجیه اقتصادی دارد؟ بنده اصولاً انبوه جشنواره های فرعی و نوپایی که در سینمای کشور به وجود آمده اند را نمی شناسم و معتقدم کارشناسان باید بررسی کنند در کشوری مثل ما که دچار کمبود شدید بودجه فرهنگی است آیا برگزاری چنین رویدادهایی ضروری است؟

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

رقیه توکلی کارگردان سینما نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: من نمی دانم کدام جشنواره مد نظر شما هست اما در مورد جشنواره فجر من هم مانند بسیاری از همکارانم بهتر می دانم جشنواره های ملی و جهانی فجر با یکدیگر ادغام شوند و این دو رویداد در یک بازه زمانی مشخص برگزار شوند به این صورت هم بودجه برگزاری این جشنواره ها نصف می شود و هم شمایل استانداردی از یک جشنواره واقعی ارائه خواهد شد. اعتبار جشنواره ها در بین فیلمسازان مشخص است؛ همانطور که پیش تر هم اشاره کردم این حضور فیلم ها و فیلمسازان مهم و بزرگ است که به یک جشنواره اعتبار می دهد یا آن را بی اعتبار می کند، پس اگر جشنواره ای عاری از فیلم ها و فیلمسازان بزرگ بود می توان بر این امر صحه گذاشت که آن رویداد بی اعتبار است.

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

روح انگیز شمس کارگردان سینما نیز با انتقاد شدید از برگزاری جشنواره های پوچ و بی هویت سینمایی متذکر شد: در این سال ها ما شاهد رشد قارچ گونه بسیاری از جشنواره های ریز و درشت و یا ایجاد شقه و شکاف در جشنواره ها و دوپاره کردن آن ها بودیم که امری بسیار ناپسند بود و بنده امیدوارم دولت سیزدهم باید جشنواره های بی هویت، غیرمثمر و بودجه بر بادده را برای همیشه منحل کند و دیگر بودجه های بیت المال برای برگزاری این رویدادهای بی خاصیت صرف نشود. جشنواره فیلم فجر هویت سینمای ایران است و نباید با ندانم کاری از ارزش و اعتبار آن کم کرد؛ متأسفانه دوپاره کردن این رویداد به نوعی باعث خنثی و بی اعتبار شدن آن شده و امیدوارم مسئولان دولت جدید در ابتدای کارشان دستور به ادغام بخش های ملی و جهانی این جشنواره بدهند.

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

امین زندگانی بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: متأسفانه ما سال ها است با آفت جشنواره زدگی در سینمای کشورمان روبرو هستیم و با اینکه بنده چندان تمایلی برای حضور در جشنواره های متعدد ندارم اما به خوبی آگاه هستم که میزان جشنواره های سینمایی ما بسیار زیاد است که می تواند به نصف یا کمتر از نصف کاهش پیدا کند و معتقدم این آفت جشنواره زدگی در سینما باید با تدبیر درست مدیران جدید سینمایی از بین برود. در زمانه ای که سینمای ایران عاری از تولیدات فاخر و ارزشمند شده و از سوی دیگر بخش اعظمی از سینماگران در بیکاری و استیصال به سر می برند و همچنین بسیاری از شهرها فاقد سالن سینما و… هستند دلیلی ندارد که بودجه های هنگفت چندین میلیاردی صرف برگزاری جشنواره هایی شود که در عمل هیچ دستاورد و عایدی برای سینمای کشورمان در پی ندارند.

ادوین خاچیکیان تدوین گر و کارگردان سینما نیز در گفتگو با سینماپرس اظهار داشت: ارائه بیلان کاری توسط مدیران سینمایی آن ها را به سمت «شوآف» در برگزاری جشنواره ها سوق داده، این در حالی است که برگزاری هر رویدادی باید بر اساس اندیشه و منطق باشد و قطعاً بخش اعظمی از جشنواره های سینمایی ما با منطق و اندیشه برگزار نمی شوند. در این اوضاع اسفبار اقتصادی چرا سالانه ده ها میلیارد هزینه برگزاری این همه جشنواره بی خاصیت می شود؟؛ بی تردید وقتش رسیده که این بودجه ها در جهت بهبود زندگی اهالی سینما هزینه شود. مدیران سینمایی باید بدانند و آگاه باشند این اهالی سینما اگر نباشند فیلمی ساخته نمی شود پس در وهله اول باید به آن ها رسیدگی کنند.

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

محمدرضا لطفی کارگردان سینما در خصوص لزوم ادغام و یا انحلال جشنواره های خنثی و بودجه بربادده گفت: اغلب جشنواره ها اگر برای سینما آب ندارند برای یک عده خاص نان دارند و به همین علت بودجه های هنگفتی را برای برگزاری این رویدادها صرف می کنند، با هنرمندان حاضر در جشنواره ها عکس یادگاری می گیرند، به مدیران بالادستی خود بیلان کاری می دهند و در نهایت بدون توجه به هزینه های هدرشده با افتخار و تکیه بر کمیت گرایی، توجه به کمیت ها را برای خود دستاورد قلمداد می کنند! متأسفانه اصل برگزاری جشنواره ها در کشور ما به این صورت است که یک بودجه ای وجود دارد و این بودجه باید حتماً در جایی به اسم جشنواره خرج شود که خوب قطعاً این اتفاق هیچ گام رو به جلویی برای سینمای ما محسوب نمی شود و بدتر سینما را به عقب می راند.

از درخواست برای برچیده شدن جشنواره های خنثی و بیهوده در دولت سیزدهم تا تأکید بر ورشکستگی هنر-صنعت سینما!

نوید اسماعیلی کارگردان سینما نیز در این باره به سینماپرس گفت: اغلب جشنواره های سینمایی هویت و ثبات ندارند و باید برای همیشه تعطیل شوند؛ مسئولان سینمایی در این سال ها بودجه های بیت المال را برای برگزاری جشنواره های بی هویت و بی بازده هدر دادند و سعی داشتند برای این رویدادها هویت پوشالی درست کنند که کاری بسیار اشتباه و نادرست است. جشنواره فجر، مقاومت و یک جشنواره در خصوص فیلم های دینی برای ما کافی است؛ این بخور بخورهای عده ای خاص که به اسم برگزاری جشنواره ها سال ها است انجام می دهند باید در دولت جدید جمع شود. امیدوارم دولت سیزدهم هرگز دیگر بهانه ای برای برگزاری جشنواره های ریز و درشت اما بی خاصیت را قبول نکند و اجازه ندهد بودجه های بیت المال این چنین هدر شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

انتشار فهرست پروژه‌های پژوهشی سازمان سینمایی – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: پروژه‌های پژوهشی سازمان سینمایی در سال ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ شفاف سازی شد.

به گزارش سینماپرس، در راستای سیاست شفاف‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در چارچوب قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات، جزئیات گزارش عملکرد مالی طرح‌های پژوهشی معاونت توسعه فناوری و مطالعات سینمایی سازمان سینمایی طی سال‌های ۹۸ تا ۹۹ بر اساس عنوان پروژه، مجری، مبلغ قرارداد، تاریخ شروع و اتمام طرح‌ها تنظیم شده است.

لازم به ذکر است که در ۱۴ مرداد ۹۸ عملکرد مربوط به طرح‌های پژوهشی سال‌های ۹۵ تا ۹۷ منتشر شده بود.

گزارش پروژه‌های پژوهشی سال ۱۳۹۸

گزارش پروژه‌های پژوهشی سال ۱۳۹۹

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سری جدید «روزگار جوانی» به پایان تصویر برداری رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» هفته آینده به پایان می‌رسد.

به گزارش سینماپرس، عوامل تولید فصل سوم سریال «روزگار جوانی» اکنون در یک لوکیشن ثابت در محله نیاوران مستقر هستند و به تازگی محمد الهی مقابل دوربین این سریال به ایفای نقش می‌پردازد.

بیوک میرزایی، آریا توسلی، سعید زارعی، سینا کرمی، امیر مسعود واعظ و عیسی حسینی از جمله بازیگران «روزگار جوانی» هستن که با همراهی بازیگران مهمان مثل رسول نجفیان، زهرا داود نژاد، لاله صبوری، سیاوش چراغی پور، محمود رضا قدیریان، سولماز حصاری و فرشته آلوسی داستان این سریال را روایت می‌کنند.

در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی که به قصه زندگی جوانان متولد دهه ۱۳۷۰ و ۱۳۸۰ می‌پردازد، آمده است: پس از گذشت سال‌ها، عباس‌آقا (بیوک میرزایی) تصمیم می‌گیرد که بخشی از خانه مسکونی‌اش را به تعدادی جوان دانشجو اجاره دهد. دانشجویان جدید همسایه عباس‌آقا می‌شوند، بی‌خبر از این که …

فصل سوم این سریال داستان فصل دوم را ادامه نمی‌دهد و در هر قسمت ماجراهای مستقلی دارد.

بنا بر این گزارش، تولید مجموعه تلویزیونی «روزگار جوانی» درگروه فیلم و سریال شبکه پنج سیما به تهیه کنندگی سپهر محمدی و کارگردانی اصغر توسلی از بهمن ماه ۹۹ شروع شده است و قرار است در ۳۰ قسمت روی آنتن برود.

فصل اول «روزگار جوانی» سال ۱۳۷۷ به تهیه‌کنندگی اصغر توسلی، کارگردانی شاپور قریب و اصغر توسلی و نویسندگی اصغر فرهادی روی آنتن شبکه پنج رفت. همچنین فصل دوم این مجموعه در سال ۱۳۷۸به تهیه‌کنندگی و کارگردانی اصغر توسلی و نویسندگی علی‌اکبر محلوجیان و فرهاد نقدعلی برای این شبکه تولید شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

جزئیات آزمون عملی رشته های کنکور هنر اعلام شد


جزئیات آزمون عملی متقاضیان مجموعه رشته های تحصیلی دارای شرایط خاص گروه آزمایشی  هنر شامل نقاشی، ارتباط تصویری، آموزش هنر، هنرهای تجسمی، طراحی پارچه، طراحی لباس، طراحی صنعتی، کتابت و نگارگری دانشگاه هـا و مؤسسات‌ آموزش‌ عالـی در آزمون‌ سراسری سال‌ ۱۴۰۰ را که دارای آزمون عملی هستند اعلام شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی هیات مدیره جدید «انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: اولین جلسه هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، سه‌شنبه دوازدهم مرداد ماه و اعضای آن معرفی شد.

به گزارش سینماپرس، اولین جلسه هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، سه شنبه دوازدهم مرداد ماه با حضور اعضای منتخب مجمع عمومی این انجمن تشکیل و با اکثریت آرا به ترتیب حسن شجاعی رئیس، علی نیک رفتار نایب رئیس، حسن هندی دبیر، محمد فوقانی خزانه‌دار، محمد مهدی دل خواسته سخنگو، حافظ احمدی و مهدی حیدری نیز به ترتیب علی البدل اول و دوم هیات مدیره، زهرا مصفا بازرس و امیر عابدی بازرس علی البدل انجمن انتخاب شدند.

مجمع عمومی انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، سه شنبه پنجم مرداد ماه با مشارکت گسترده اعضای انجمن در محوطه باز خانه سینمای شماره دو و با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

معرفی هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران


اولین جلسه هیات مدیره جدید انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران، سه‌شنبه دوازدهم مرداد ماه و اعضای آن معرفی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقش «ابراهیم شریف» در «گاندو» نقشی است که به خاطر حساسیت‌های خاص خودش بارها بازنویسی شد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: محمد مختاری بازیگر سریال تلویزیونی «گاندو» از تجربه ایفای نقش جاسوس در این مجموعه سخن گفت.

به گزارش سینماپرس، محمد مختاری بازیگر سریال «گاندو» درباره حضورش در این سریال و ایفای نقش یک جاسوس به مهر اظهار داشت: بعد از تماسی که با من از طرف گروه کارگردانی «گاندو» گرفته شد دعوت شدم که با آقای جواد افشار دیداری داشته باشم و یکی از نقش‌های اصلی سریال را که خیلی هم مهم است به من پیشنهاد داد؛ نقش یک جاسوس به نام ابراهیم شریف نقشی که به خاطر حساسیت‌های خاص خودش بارها بازنویسی شد و برایشان مهم بود که این نقش در کار درست دربیاید و تاثیرگذار باشد.

جواد افشار برای ایفای نقش به من کد داد

وی ادامه داد: جواد افشار کمی از خصوصیات نقش ابراهیم شریف را برایم توضیح داد و کدهایی را برای پیدا کردن این شخصیت به من ارائه کرد. او یادآور شد که این نقش از نظر کاری در آینده جایگاه خوبی را در این حرفه از نظر بازیگری برایم بوجود می‌آورد که من هم با شناختی که از کارهای قبلی و توانایی‌های آقای افشار داشتم مخصوصاً سری اول گاندو پذیرفتم که در خدمت ایشان و سریال گاندو باشم و نقش ابراهیم شریف را بازی کنم.

مختاری درباره نظرش نسبت به نقش عنوان کرد: وقتی من برای اولین بار فیلمنامه را خواندم متوجه شدم نقش ابراهیم شریف حالا به دلایلی یا به خاطر بازنویسی‌های چند باره خیلی پرداخت نشده و در حد چند خصوصیت و اینکه کجا متولد شده و کجا درس خوانده آن‌هم از زبان محمد و نقش‌های دیگر بیان می‌شود و غیر از اینها دیگر چیزی وجود ندارد.

نقش منفی را باید به گونه‌ای بازی می‌کردم که لو نرود

بازیگر «گاندو» اضافه کرد: این کار را برای من سخت می‌کرد که چطور می‌توانم نقش را بشناسم و از نظر خانوادگی، روحی، روانی، گذشته‌اش، خصوصیات اخلاقی، رفتارهای ظاهری و… تجزیه و تحلیلش کنم و از همه مهمتر اینکه این نقش منفی است اما در بازی باید ارتباطش با اهالی محلی چنان باشد که او را راحت بپذیرند و باورش کنند و به اهدافش برسد.

وی با اشاره به ویژگی‌های این نقش اظهار کرد: باید سعی می‌کردم از ابتدا این شخصیت توسط بیننده در سریال لو نرود که آدم منفی فیلم است بلکه کم کم متوجه و غافلگیر شود بر خلاف خیلی از سریال‌ها که از همان اول آدم منفی مشخص است و دستش برای مخاطب رو می‌شود. بعضی وقت‌ها ظاهر نقش‌های منفی و شکل و شمایل آن‌ها، هویت آن‌ها را نشان می‌دهد اما شریف در ظاهری آراسته و قابل اعتماد و با برخوردی متین و مردم دار هویت اصلیش را پنهان می‌کند و حتی خودش را دلسوز مردم و زندگیشان نشان می‌دهد تا در دل آن‌ها جا باز کند و حرفش را بپذیرند و به هدفش برسد، او در واقع گرگی در لباس میش است.

بازیگر «گاندو» در بخش دیگر درباره اینکه چگونه خود را به نقش نزدیک کرده است، توضیح داد: برای اینکه بفهمم و تصویر ذهنی از این آدم در دانشگاه و محل تحصیلش داشته باشم عکس‌های دانشگاه سواس انگلستان و دانشجویان آنجا را دیدم و مطالبی را درباره آن دانشگاه خواندم که چطور این افراد آنجا برای کارهای جاسوسی در کشورهای مختلف آموزش می‌بینند.

می‌گفتند بلایی سر محمد بیاوری مادرم نفرینت می‌کند

وی با اشاره به بازخوردهایی که از مردم دریافت کرده است، گفت: پس از پخش سریال به نوعی همه شوکه شده بودند از اینکه نقش منفی بازی کرده بودم، خیلی از مردم و دوستان و آشنایان می‌گفتند بعد از سال‌ها نقش‌های مثبت یک دفعه پوست انداخته‌ای و این لازم بود. در فضای مجازی هم نظرهایی می‌دادند که برایم جالب بود هم کلی تعریف و تمجید کرده بودن و هم حالت انزجار داشت. برخی نوشته بودند «چقدر سنگدلی»، یا «برای یک لحظه هم تصویرت را نشان می‌دهد حالمان بد می‌شود»، برخی هم می‌گفتند «وای به حالت اگر بلایی سر محمد (وحید رهبانی) بیاوری، مادرم نفرینت می‌کند» و در کل بازخوردهای مختلفی گرفتم.

مختاری درباره فصل جدید این سریال و اینکه چقدر می‌تواند مخاطب را جذب کند، اظهار کرد: من کل فیلمنامه را نخوانده‌ام و فقط سکانس‌هایی که خودم در آنها بازی داشتم را مطالعه کردم اما با دیدن سری اول «گاندو» و ۱۳ قسمتی که از سری دوم سریال در ایام نوروز پخش شد و کار آقای افشار و دیگر عوامل باید بگویم لحظه‌های هیجان‌انگیز، اکشن و غافلگیر کننده‌ای در این سریال هست که مردم باید بی‌صبرانه منتظر دیدن آن باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع