X

بایگانی فینال

دفتر سینمایی

سینما و تلویزیون دغدغه من نیست/در همه کارهایم عمدتا انتخاب کرده‌ام و به ندرت انتخاب شده‌ام – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: بازیگر سریال «امام علی (ع)» گفت: با وجودی که اولین جوانی بودم که نقش اصلی را در سینمای این مملکت در سال ۱۳۶۲ بازی کردم ولی انگار گروه خونی‌ام با این صنعت هماهنگ نشد و از زمان همان کار از سینما فاصله گرفتم و به تئاتر نزدیکتر شدم.

به گزارش سینماپرس، اصغر همت در گفت‌وگو با ایرنا در توضیح علت غیبت طولانی مدت خود از سینما بیان کرد: بعد از فیلم سینمایی یک حبه قند دیگر کار نکردم و خود یک حبه قند را هم بعد از یک دهه غیبت از سینما کار کردم. برای این که هم من می‌دانم که برای بدنه سینما نیستم و هم همکاران و دوستان سینمایی می دانند که من گزینه مناسبی برای جنس کارهایشان نیستم.

اولین فیلمی که در آن کارکردم من را دل‌زده کرد چرا که حضور آدم‌های نامربوط در سینما را رد آن دیدم

وی ادامه داد: همیشه بسیاری چیزها را با گروه خونی مقایسه می کنم و عقیده دارم که همه گروه های خونی خوب هستند اما بعضی گروه ها با بعضی دیگر نمی سازند و من هم با وجودی که اولین جوانی بودم که نقش اصلی را در سینمای این مملکت در سال ۱۳۶۲ بازی کردم ولی انگار گروه خونی ام با این صنعت هماهنگ نشد و از زمان همان کار از سینما فاصله گرفتم.

بازیگر سریال هزار دستان (علی حاتمی ١٣۵٨-١٣۶۶) بیان کرد: البته وقتی تئاتر را ۱۳ سال قبل از ۱۳۵۷ شروع کردم به دنیای تصویر و دوربین و سینما فکر نمی کردم و خودم را روی صحنه تئاتر می دیدم.

همت تاکید کرد: از این بابت خوشحالم که تعدادی فیلم هست که جزو آثار برتر تاریخ سینمای ایران است و من این شانس را داشته ام که در آنها حضور داشته باشم اما کلا یک تئاتری هستم.

امروز سینمای بدنه سینمای رایج است

کلا در همه کارهایم عمدتا انتخاب کرده ام و به ندرت انتخاب شده ام و در میان همان انتخاب شدن ها هم باز دست به انتخاب زده ام

بازیگر فیلم سینمایی ما ایستاده‌ایم (اکبر حر ۱۳۶۳) اظهار داشت: سینمای امروز سینمای دهه ۶۰ و ۷۰ نیست. کلا در همه کارهایم عمدتا انتخاب کرده ام و به ندرت انتخاب شده ام و در میان همان انتخاب شدن ها هم باز دست به انتخاب زده ام. مثلا خیلی وقت بوده است که انتخاب شده ام و نرفته ام. به هرحال کسانی که بازیگران را انتخاب می کنند شناخت دارند و شناختشان آنان را به این مسیر رساند که اصغر همت در راستای کارشان نیست.

وی بیان کرد: اولین فیلمی که در آن کارکردم من را دل‌زده کرد چرا که حضور آدم های نامربوط در سینما و آدم هایی که تفوق ضابطه بر رابطه داشتند را دیدم.

بازیگر سریال امام علی (داوود میرباقری ۱۳۷۵-۱۳۷۰) در پاسخ به این پرسش که دلیل این موضوع چه بوده است، تاکید کرد: دلیلش همان است که گفتم، حضور آدم هایی که از نظر من کاربلد این حوزه نیستند باعث ایجاد دلخوری هایی شد که تصمیم گرفتم در سینما نباشم. ضمن این که باید بگویم که سینما و تلویزیون دغدغه من نیست.

مشغول بازی در «سلمان فارسی» نیستم

گاهی ناچار شده‌ام که بین بد و بدتر انتخاب کنم و قاعدتا کنقش‌هایی برایم ایدئال نبوده استهمت در توضیح این موضوع که آیا مشغول بازی در سریال سلمان فارسی است، گفت: خیر. برای من فهرستی فرستادند که اسامی بازیگران سلمان فارسی بود و اسم من هم در آن قرار داشت اما هیچ صحبتی در این باره با من نشده است و اصلا خبری ندارم و این را گذاشتم به حساب محبت دوستانی که در این پروژه هستند و در کنار خیل عظیم بازیگرانی که در این مجموعه حضور دارند من را هم قرار داده اند. برای حضور یا عدم حضور در این فیلم سینمایی مانند سریال مختارنامه باید در موقعیتی که پیشنهاد مطرح می شود، تصمیم بگیرم.

بازیگر سریال تلویزیونی آژانس دوستی (گروه کارگردانی ۱۳۷۸) در توضیح این موضوع که در مورد کارهای تلویزیونی خود چه نظری دارد، توضیح داد: به هرحال بعضی اوقات آدم مجبور است برای گذران زندگی کارهایی را انجام دهد و گاهی ناچار شده‌ام که بین بد و بدتر انتخاب کنم و قاعدتا کارهایی برایم ایدئال نبوده است اما وقتی نگاه می کنم انتخاب هایم ارجحیت هایی را داشته است.

حال تئاتر خوب نیست

این بازیگر پیشکسوت تئاتر در توضیح وضعیت این هنر بیان کرد: حال تئاتر خوب نیست. بدون حساب و کتاب تئاترهای خصوصی را راه انداخته اند بدون این که ما کوچکترین شرایط آن را داشته باشیم؛ برخی مواقع این تصمیمات ابراز می شود که الگوی چنین حرکتی کشورهای خارجی است اما همین شناخت از کشورهای خارجی هم درست نیست چرا که یارانه تئاتر در هیچ کشوری قطع نمی شود و اگر چنین تئاترهایی به تماشاگر متکی هستند به این دلیل است که تئاتر در سبد خانواده آنها وجود دارد و برای ۶ ماه آینده بلیت ها فروش رفته و برنامه ها مشخص است.

حال تئاتر خوب نیست. بدون حساب و کتاب تئاترهای خصوصی را راه انداخته اند بدون این که ما کوچکترین شرایط آن را داشته باشیم

همت گفت: اگر به این تفکر می‌رسیدیم که هنر به طور کلی و تئاتر به صورت اخص در جریان سازی مثبت جامعه نقش بسزایی دارد هرگز دچار این قضیه نمی شدیم که بودجه های کمی را برای آن در نظر بگیریم و بدون برنامه ریزی جمع زیادی از جوانان را تحصیل کرده این رشته قلمداد کرده و به آنان مدرک دانشگاهی بدهیم درحالی که کوچکترین جایی برای کار آنان نداشته باشیم.

وی افزود: یک پژوهش نیاز است که به ما بگویید از این تعداد دانش آموختگان این چند دهه تئاتر چه تعداد مشغول به کار هستند؟

همت تاکید کرد: در این سال‌ها هرگز ریشه ای به حل معضل تئاتر فکر نکرده ایم. به راحتی مجوز آموزشگاه می دهند در صورتی که باید مسئولین آموزشگاه ها بررسی شوند که تا چه اندازه صلاحیت این موضوع و آموزش آن را دارند. بزرگترین مشکل ما تفوق رابطه بر ضابطه و تعهد بر تخصص است.

تئاتر اتفاقی همیشه تازه است

این هنرمند در پاسخ به این پرسش که چطور می شود نمایشی را شب های متوالی تکرار کرد و روی صحنه برد و خسته نشد، اظهار داشت: هر شب تفاوتی دارید؛ اصلا تکراری نیستید. مانند همان مثال رودخانه ای که حتی نقطه ای خاص از آن را هم در نظر بگیرید هر لحظه ای با لحظه دیگر فرق دارد چون آب دیگر آن آب نیست. یکی از جاذبه های تئاتر و جادویی بودن آن همین است.

همسرم (افسر اسدی) از جهتی از من خوشبخت‌تر است چرا که مثل من دست بر آتش ندارد و تکلیفش مشخص تر است. زندگی هنری هم خوشی هایش لذت بخش تر است و هم ناخوشی هایش بیشتر آزار می دهد

وی ادامه داد: شما همه چیز را می دانید اما وقتی روی صحنه می روید هیچ چیزی را نمی دانید. معنای بازیگر یعنی داشتن همۀ آگاهی در عین ناآگاهی. «اتلو» می داند که در آخر کار «دزمونا» را خفه می کند و من هم به عنوان بازیگر می دانم که این اتفاق می افتد ولی هیچ شبی این گونه پیش نمی رود که وقتی من در روند نمایش نامه اولین بار «دزمونا» را می بینیم به عنوان اصغر همت فکر کنم که حیف که من تو را آخر کار خفه می کنم.

همت گفت: این اتفاق همیشه تازه است و به همین دلیل است که تئاتر جایگاه رفیع خودش را دارد؛ اتفاقا یکی از مشکلات دنیای تصویر امروز از سوی بازیگران کارنابلد همین است. این که عکس العمل ها با روتین ماجرا همخوانی ندارد و مثلا عکس العمل انتهایی را از همان ابتدا نشان می دهند و به بیننده فرصت تطابق با ماجرا را نمی دهند.

وی در پاسخ به این پرسش که شاید دلیلش این است که این بازیگران مسیر را برعکس رفته اند و از سینما به تئاتر رسیده اند، گفت: حتی مسیر برعکس هم نبوده چون اگر این گونه بود باید وقتی از سینما به تئاتر می آمدند می توانستند موفقیتی را رقم بزنند. کار تئاتر بسیار سخت و سخت ترین کار دنیاست که در مملکت ما آسان ترین کار شده است و این همه ستاره های یک شبه برآمده ای که می بینید به همین دلیل است.

بازیگر فیلم سینمایی یه حبه قند (۱۳٩٠) در پاسخ به این پرسش که زندگی با یک همسر هنرمند (افسر اسدی- بازیگر سینما و تلویزیون) که کار و حرفه اش شبیه به شماست چگونه بوده است، بیان کرد: ایشان از جهتی از من خوشبخت تر است چرا که مثل من دست بر آتش ندارد و تکلیفش مشخص تر است. زندگی هنری هم خوشی هایش لذت بخش تر است و هم ناخوشی هایش بیشتر آزار می دهد.

وی افزود: اما ما در طی این ۴۲ سال زندگی مشترک تشریک مساعی داشتیم و این بسیار خوب است چرا که اولین کسی که کار آدم را می بیند و نظری غیر از تعارف دارد اوست و برای همدیگر خواننده و تماشاگر و قضاوت کننده راستین تری هستیم که به اصل خود پی ببریم و نظرمان نسبت به همدیگر با حب و بغض نیست. به همین دلیل وقتی کارم در یک سریال و تئاتر یا فیلم مورد توجه خانم اسدی است برایم از همه نظرات باارزش تر است چرا که می دانم کارم خوب است و از دیگر سو اگر مشکل و نقدی هم باشد جدی روی آن فکر می کنم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل دوم «میشه که بشه» به پایان تصویربرداری رسید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: همزمان با پایان مراحل تولید سری جدید «میشه که بشه» به تهیه‌کنندگی کامران سیف‌اللهی، از لوگوی این برنامه رونمایی شد.

به گزارش سینماپرس، تولید فصل دوم برنامه «میشه که بشه» با طراحی و تهیه‌کنندگی کامران سیف‌اللهی و کارگردانی سیدعماد کریمی‌فرد پس از گذشت چندماه از تصویربرداری، به پایان رسید و هم‌اکنون آخرین مراحل پس‌تولید را پشت سر می‌گذارد تا آماده نمایش شود.

همچنین لوگوی این برنامه با طراحی فرزانه احدی رونمایی شد.

فصل جدید این برنامه، همانند فصل اول که در فروردین ۱۴۰۰ روی آنتن شبکه نسیم رفته بود، به موضوع تجربه‌گرایی مشاغل توسط جوانان می‌پردازد و قصد دارد به مخاطبان بگوید که هر فرد در شهر خود با تلاش و کسب تجربه می‌تواند شغلی جدید راه بیندازد.

یکی از ویژگی‌های متفاوت فصل جدید «میشه که بشه» میزبانی تهیه‌کننده از صاحبان مشاغل و کسانی است که به دنبال کسب تجربه در یک حرفه هستند.

عوامل سازنده فصل دوم «میشه که بشه» برخلاف فصل پیشین که در تهران جلوی دوربین رفته بود، برای نمایش شغل‌های مختلف به پانزده استان ایران از جمله خراسان رضوی، خراسان شمالی، مازندران، گلستان، اصفهان، یزد، فارس، سمنان، کرمان، بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، کرمانشاه، زنجان و گیلان سفر کرده‌اند.

قلم‌کاری، بافتن تور دروازه، لنج‌سازی، پرورش کروکودیل، زالو، گل رز، قارچ و… از جمله فعالیت‌هایی است که مخاطب در همراهی با کارآفرینان و تجربه‌گران، با آن آشنا می‌شود؛ کارهایی که بعضا افراد ممکن است اسم آن را نشنیده باشند.

فصل دوم «میشه که بشه» که در ۲۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای و با مشارکت بنیاد برکت و شبکه نسیم ساخته شده است، به زودی روی آنتن شبکه نسیم می‌رود.

مشاهده خبر از سایت منبع

قبیله هنوز زنده است!


نظام اقتصادی؛ چرخه‌ای که در هر کشوری شکل گرفته و نمی‌توان متصور بود که کسی خود را خارج از دایره‌ی آن ببیند. اما شاید تعجب کنید اگر بدانید در روزهایی که مدرنیته تقریبا سفر خود را به سراسر دنیا آغاز کرده، هنوز هم افرادی در جنگل زندگی می‌کنند که ارتباطی با اقتصاد پولی ندارند. عکس های این گزارش گواهی است بر همین ادعا.

مشاهده خبر از سایت منبع

از نقاشی بر کفش لیونل مسی تا توپ‌های جام‌جهانی


یک هنرمند پاراگوئه‌ای که برای خلق نقاشی‌های پیچیده و ظریف بر روی کفش‌های فوتبال شهرت دارد، حالا به سراغ توپ‌های جام جهانی قطر رفته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

آقامحمدیان: مسئولان فرهنگی باید هنرمندانی را که در راستای سیاست های ابلاغی فعالیت می کنند تشویق کنند/ وقتی مدیر فرهنگی شناخت کافی نداشته باشد اوضاع به حال خود رها می شود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شفیع آقامحمدیان کارگردان سینما و مدیرعامل سابق مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: مسئولان فرهنگی باید هنرمندانی را که در راستای سیاست های ابلاغی رهبری فعالیت می کنند تشویق کنند چرا که ایجاد جریان تشویقی و تنبهیی وظیفه مسئولان فرهنگی است و آن ها باید با این کار مانع عملکرد نادرست برخی افراد که در راستای این سیاست ها حرکت نمی کنند شوند.

کارگردان فیلم سینمایی «فرار از جهنم» و «مروارید سیاه» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: در همه کشورهای دنیا از سینما برای رفع نقصان ها و توجه ویژه به سیاست های خود استفاده می کنند اما ما حتی یک درصد هم از سینما به عنوان ابزاری برای اعتدال جریان فرهنگی و اقتصادی و رفع مشکلات این حوزه ها استفاده نکرده ایم و متأسفانه گاهی اوقات حتی از این هنر-صنعت برای تولید فیلم هایی استفاده کرده ایم که بسیار شبهه برانگیز بوده و باعث ایجاد آشفتگی در جامعه شده اند.

وی ادامه داد: ما اگر از سینما برای مطرح کردن سبک زندگی ایرانی-اسلامی بهره بگیریم طبیعتاً می تواند فرهنگ سازی بسیار خوبی در سطح کشور داشته باشد. این باعث تأسف است که سینما و تلویزیون سال ها است در این زمینه کم کار هستند؛ مدیران فرهنگی باید از خود سوأل کنند طی همین چند سال اخیر سینما و تلویزیون چند اثر در رابطه با سبک زندگی ایرانی-اسلامی ساخته و پخش کرده اند؟ چرا وقتی ما هیچ کاری در این راستا انجام نمی دهیم از جامعه انتظار داریم که با این سبک زندگی کند؟

آقامحمدیان سپس با بیان اینکه مقام معظم رهبری دغدغه مندانه و هوشمندانه سال های متمادی است که اشارات درستی در رابطه با حوزه فرهنگ و هنر دارند اما مدیران و سیاست گذاران فرهنگی نسبت به فرمایشات معظم له بی توجه هستند تصریح کرد: ما باید از سخنان حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی اطاعت کنیم تا حوزه فرهنگ و هنر بیش از این دچار آسیب و تشتت نشود.

این سینماگر در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما چرا اغلب مدیران فرهنگی نسبت به این مسأله کلیدی و حساسی بی توجهند اظهار داشت: وقتی مدیر فرهنگی شناخت کافی نداشته باشد نتیجه این می شود که اوضاع فرهنگ و هنر به حال خود رها شود. البته در این سال ها انگشت شمار مدیرانی هم داشته ایم که شناخت و دغدغه داشته اند اما این حضور انگشت شمار برای ایجاد تحول اساسی در حوزه فرهنگ و هنر فایده ندارد.

وی در پایان این گفتگو افزود: مدیران فرهنگی باید تمامی برنامه ها و سیاست های خود را بر اساس ابلاغیه مقام معظم رهبری ترسیم و تبیین کنند؛ تمامی موضوعاتی که باید در سینما و تلویزیون کار شود باید حتماً از روی این سیاست ها باشد در غیر این صورت ما همچنان با آسیب جدی در حوزه فرهنگ و هنر روبرو خواهیم بود و این اتفاق می تواند موجبات نابودی مطلق عرصه فرهنگی و هنری کشور را فراهم آورد. ما نباید بگذاریم فیلمسازان مان بروند و برای خوشامد جشنواره های غربی فیلم بسازند؛ فیلم های ما باید در راستای تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و ارزش های دینی و ملی باشد و این وظیفه مدیران فرهنگی است که در این راستا هدایت گری درستی داشته باشند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کیوان نیا: با ریاکاری و تزویر در حوزه مدیریت فرهنگی روبرو هستیم/ نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم نه تشریفاتی و شعاری! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: شاهرخ کیوان نیا مستندساز در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در خصوص ضرورت مبارزه با استکبار جهانی در هنرهفتم گفت: متأسفانه ۴ دهه است با ریاکاری و تزویر در حوزه مدیریت فرهنگی روبرو هستیم به نحوی که مدیران شعار حمایت از تولیدات ضد استکباری می دهند اما چون به خلوت می روند آن کار دیگر می کنند و هیچ حمایتی از فیلمسازان متعهد و انقلابی ندارند.

کارگردان مجموعه مستند «موزه های جنگ دنیا» و «از کربلا تا قدس» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند ما نیازمند جهاد تبیین هستیم اما گویا مدیران فرهنگی هیچ دغدغه ای در خصوص جهاد تبیین ندارند. آثار فرهنگی و به ویژه آثار سینمایی ما باید باعث ایجاد بصیرت در بین آحاد افراد جامعه شود باید کاری کند تا مردم دشمنان شان را بشناسند اما افسوس که چنین اتفاقی حداقل تاکنون رخ نداده است.

این سینماگر سپس با انتقاد شدید از مدیران فرهنگی تصریح کرد: مدیران به جای حمایت از نیروهای متعهد و انقلابی آن ها را سردرگم و ذله می کنند؛ ما باید برای یک پروژه ماه ها و سال ها دوندگی کنیم و در نهایت هم به نتیجه نمی رسیم.

کیوان نیا در همین راستا متذکر شد: ما نیازمند مدیریت جهادی و انقلابی هستیم نه تشریفاتی و شعاری! وضعیت مدیریت در کشور ما به گونه ای شده که معمولاً منشی های متعدد دارند، تشریفات دارند و این در حالی است که یک مدیر واقعی و انقلابی کسی است که از هر تشریفاتی به دور بوده و وسط میدان باشد و کار ارباب رجوع را راه بیندازد.

وی ادامه داد: مدیران عمدتاً افراد غیرمتخصصی هستند که به واسطه روابط سببی و نسبی با برخی افراد به غلط پشت میزها نشسته اند و از مزایای شغلی شان بهره مند می شوند و فاقد هرگونه استراتژی اند. این افراد سلایق حزبی و جناحی و فامیلی شان را ارجح می دانند؛ بی تردید تا زمانی که چنین افرادی در رأس امور هستند و متخصصان و متعهدان و امتحان پس داده ها در مسند کار نیستند هیچ تحول جدی در این حوزه صورت نخواهد گرفت.

این مستندساز تأکید کرد: نقیصه کلی حوزه فرهنگی و هنری در کشور ما فقدان راهبرد کلان مدیران است. مقوله هایی مانند ۱۳ آبان همیشه مغفول مانده اند؛ هرچند گاهی حرکت های فردی شده که با عدم حمایت و مسائل تشویقی همراه بوده اما مدیران تدبیری برای پرداختن به این مسائل مهم نداشته اند.

کیوان نیا در خاتمه این گفتگو افزود: این اتفاق در حالی است که دشمنان استراتژی فرهنگی و راهبردی شان به این گونه است که برای دستیابی به اهداف شان آثار هنری مانند سریال و فیلم تولید می کنند و نمادهای شان را در آن تبلیغ می کنند و در سوی دیگر ما قرار داریم که همیشه تهاجم دشمن به سوی مان است و در مقابل کنش آن ها هیچ واکنش معقول و به جایی نداریم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بدون قرار قبلی» به بلاروس می‌رود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» برای حضور در بخش مسابقه فیلم‌های بلند بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم مینسک در بلاروس انتخاب شد.

به گزارش سینماپرس، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیه‌کنندگی محمود بابایی پس از حضور موفق در جشنواره‌های فیلم مسکو و ونکوور، این بار در بخش مسابقه فیلم‌های بلند بیست و هشتمین دوره جشنواره فیلم مینسک در بلاروس روی پرده می‌رود.

این جشنواره از تاریخ ۴ تا ۱۱ نوامبر برابر با ۱۳ تا ۲۰ آبان برگزار می‌شود.

«بدون قرار قبلی» با بازی پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا، صابر ابر، امین میری، حامی ترابی، رضا صابری، اریسا بیگی و حسنا ذاکری محصول بنیاد سینمایی فارابی با مشارکت موسسه تصویر شهر است که فیلمنامه آن فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی نوشته شده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«شهدای تکلیف» به موزه هنرهای معاصر فلسطین رسید


نمایشگاه عکس «شهدای تکلیف» به مناسبت روز شهادت محمدحسین فهمیده؛ روز نوجوان و دانش‌آموز، ۸ آبان در موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«والت دیزنی» از برنامه‌های جشن صدسالگی خود رونمایی کرد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: دیزنی از برنامه‌های جشنی که برای گرامیداشت ۱۰۰ سالگی‌اش در اروپا برگزار می‌کند رونمایی کرد.

به گزارش سینماپرس و به نقل از هالیوود ریپورتر، غول هالیوودی با برنامه‌های مختلف ۱۰۰ ساله شدن‌اش را جشن می‌گیرد.

کمپانی والت دیزنی ۱۰۰ ساله شدنش را در سال ۲۰۲۳ با مجموعه‌ای از نمایشگاه‌ها، کارهای تجربی، برنامه‌های موسیقی و ارایه محصولات جدید در اروپا، خاورمیانه و آفریقا جشن می‌گیرد.

دیزنی با برنامه‌ای ویژه که شامل اجراهایی از دیزنی‌لند پاریس و با حضور بازیگران «شیر شاه» بود، اعلام کرد ۱۶ اکتبر سال آینده این کمپانی ۱۰۰ ساله می‌شود و به همین مناسبت با برنامه‌هایی که با تمرکز بر داستان‌ها و شخصیت‌های خلق شده توسط این کمپانی ساخته می‌شود، جشنی در سال ۲۰۲۳ ترتیب داده می‌شود.

در این برنامه که در لندن برگزار شد، نیکول مورس مدیر بخش استراتژی بازاریابی دیزنی گفت از این طریق دومین قرن خلق جادو را آغاز می‌کنیم.

برپایی مجموعه کنسرت‌هایی از موسیقی‌های فیلم‌های دیزنی با ترانه‌هایی از فیلم‌هایی چون «دیو و دلبر»، «انکانتو»، «جنگ‌ستارگان» و «مری پاپینز» در سراسر بریتانیا که از ۳۱ ماه می تا ۸ ژوئن در شهرهای مختلف برگزار می‌شود، تور موسیقی در آلمان که از ۱۳ آوریل در کیل شروع می‌شود و در طول ۳ هفته به ۱۶ منطقه دیگر آلمان، سوییس و اتریش ادامه می‌یابد و در نهایت به پاریس می‌رسد از جمله این برنامه‌هاست.

برپایی نمایشگاهی که مهمانان را به سفری در گذشته دیزنی می‌برد و آنها را در داستان‌هایی که از سال ۱۹۲۳ تاکنون خلق شده غوطه‌ور می‌سازد و در آن صدها قطعه از تاریخ این کمپانی از جمله آثار هنری، مصنوعات، لباس‌ها و وسایل و آثار مربوط به فیلم‌های مختلف در معرض دید قرار می‌گیرد از دیگربرنامه‌هاست. این نمایشگاه ابتدا در آمریکا و سپس در مونیخ و سراسر اروپا و در پاییز در لندن برپا می‌شود.

تجربه دنیای دیزنی در فضایی به وسعت هزار مترمرقع در ۴ فضای متفاوت برای تجربه حس حضور در دنیای «آلیس در سرزمین عجایب»، «لیلو واستیچ»، «شیر شاه» و «میکی و دوستان» از دیگر برنامه‌هاست. امکان کسب این تجربه از ماه می تا اکتبر در سراسر بریتانیا، فرانسه و آلمان و اسپانیا فراهم می‌شود.

همچنین گفته شد دیزنی ۱۰۰ سال شخصیت‌ها، داستان‌ها و تولیدات خود و اینکه چگونه دیزنی، پیکسار، جنگ ستارگان، مارول و نشنال جیوگرافیک به والدین در ایجاد تجربیات بازی مشترک با فرزندانشان کمک می‌کنند را گرامی می‌دارد و با کمپینی جهانی والدین و سرپرستان خانواده‌ها را تشویق می‌کند تا بازی تخیلی را با زندگی روزمره خود درآمیزند.

هم‌زمان جشن ۳۰ ساله شدن دیزنی‌لند پاریس از سال نو آغاز می‌شود و به مدت یک سال ادامه می‌یابد.

دیزنی در عین حال با ایجاد ویترین‌های مجازی تعاملی قصد دارد تجربه جدیدی را برای کاربران فروشگاه آنلاین خود فراهم کند تا کاربران بتوانند با کلیک روی موضوع مورد نظرشان، آنها را در دنیای مجازی پیدا کنند و در این فضا، تعامل داشته باشند. دسترسی به اطلاعاتی همچون موسیقی متن فیلم‌ها و برنامه‌های ویژه دیزنی برای استفاده یا خرید از این طریق ممکن می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

موفقیت ۷ کودک ایرانی در مسابقه بین‌المللی نقاشی در بلغارستان


۷ کودک ایرانی از اعضای مراکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری موفق به کسب دیپلم افتخار از بیست‌ و چهارمین مسابقه بین‌المللی نقاشی «نوازاگورا» کشور بلغارستان شدند.

مشاهده خبر از سایت منبع