X

بایگانی بهمن 14, 1401

دفتر سینمایی

مقدم دوست: ارجاع این فیلم به کودکی است و برای آن از معصومیت استفاده کردم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کارگردان فیلم عطرآلود می‌گوید اینکه می‌پرسند هدف از ساخت فیلم چیست درست نیست، چرا که فیلمساز نمی‌تواند با بیان هدف، ذهن مخاطب را تغییر دهد.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی عطرآلود به کارگردانی هادی مقدم دوست و تهیه کنندگی یوسف منصوری شامگاه امشب جمعه ۱۴ بهمن ماه در پردیس سینمایی ملت برگزار شد.

در ابتدای نشست هادی مقدم دوست گفت: فیلم عطرآلود برای من یک تجربه جدید از جهت سینما و مضمون و هم شکل و داستان که باید می‌ساختم، بود. فکر می‌کنم نمایش حال درونی آدم‌ها و تغییر آنها نه تنها موضوعی برای جذابیت است بلکه برای آدم‌ها نیز یک دغدغه است تا تغییر را در زندگی آدم‌های دیگر دنبال کنند و من در همه کارهای خود برای نمایش حال درونی آدم‌ها تلاش کردم.

یوسف منصوری نیز بیان کرد: بیش از یک سال پیش با حسین حسنی روی داستان کار کردیم و در نهایت به این نتیجه رسیدیم که آقای مقدم دوست بهترین فرد برای ساخت این فیلم است. مقدم دوست سینمایش ویژگی‌های خاص خود را دارد که همه در سینما آن را می‌شناسند. او نیز از این داستان استقبال کرد چرا که دغدغه‌های این فیلم از جمله دغدغه‌های او بود.

مصطفی زمانی در ابتدا گفت: تسلیت بابت آدم‌هایی که در سه‌چهار ماه اخیر از دست دادیم. همه ایرانی بودند و امیدوارم درک کنیم جان آدمی مهم‌تر از همه چیز است‌.

او همچنین درباره حضور در این پروژه گفت: شرایط آنچه که در جامعه هست با آنچه که به عنوان قانون در وزارت ارشاد وجود دارد، دور از واقعیت بوده و از هم بسیار فاصله دارند، همین باعث ایجاد اختلاف سلیقه امروز شده است. در ایران فیلم‌های مذهبی چون به فرهنگ ما نزدیک است باورپذیر است و عطرآلود نیز از نظر من باور پذیر بود و من نیز به دنبال فیلم‌های باورپذیر هستم. در ابتدا قرارداد را امضا نکردم تا بعد از مدتی باهم همکاری کردیم. فیلمنامه خوب بود و کار با آقای مقدم دوست یکی از بهترین تجربه‌های من در سینما بود. به او می‌گفتم نمی‌خواهم یک آدم سرطانی را بازی کنم چون خیلی کلیشه است. مقدم دوست به من گفت نگران نباش و او بسیار آماده برای ساخت این فیلم بود.

حسین حسنی نویسنده فیلم نیز بیان کرد: روزی که درباره طرح فکر می‌کردیم به این مساله دقت داشتم که چگونه با عطر به سمت داستان برویم به همین دلیل تصمیم گرفتیم عطر شخصیت اصلی این فیلم باشد یعنی شخصیت علی آلوده عطر شده بود.

هادی مقدم دوست در ادامه نشست گفت: اگر بنا باشد در برخی قصه‌ها درون آدم را مطالعه کنیم، باید ببینیم در شکلی که می‌خواهیم آدم‌ها را مطالعه کنیم موفق بوده‌ایم یا نه و ما باید این گونه از سینما که درون آدم را مطالعه می‌کند را بپذیریم.

روزبه رایگا نیز بیان کرد: از قبل با هادی مقدم دوست همکاری داشتم و با روحیات او آشنا بودم، در پیش تولید درباره تمام صحنه‌هایی که باید فیلمبرداری شود بسیار صحبت شد. همه ما در فضای فیلمنامه بودیم و فیلمنامه مانند کتابی بود که می‌توانستیم به آن رجوع کنیم مقدم دوست نیز فیلمنامه را برای ما توصیف می‌کرد.

میرزا محمدی نیز درباره طراحی صحنه فیلم گفت: باید کاری می‌کردیم که عطر در فیلم حس شود و چنین طراحی می‌توانست یک ریسک باشد اما خلاقیت مقدم دوست بسیار زیاد است و این مساله جسارت ما را بالا برد.

مصطفی زمانی بیان کرد: من هنوز نتوانسته‌ام شخصیت حقیقی خود را پیدا کنم، ۲۲ سالم بود که نقش یوسف را بازی کردم، من یادگرفتن را بسیار دوست دارم یاد گرفتم مهم نیست در چه مرحله‌ای هستید همیشه چیزی برای یادگرفتن است. اگر شخصیتی درست باشد آن را برای بازی پیدا می‌کنم. برای رسیدن به این نقش، زمانی که تصمیم به همکاری با مقدم دوست گرفتم بارها با او حرف زدم شما نمی‌توانید به مرگتان فکر کنید و دنیا برای شما تغییر نکند انسان آفریده شده برای بقا و باید به این مساله توجه کرد. اینکه می‌گویند اتفاقات ساده‌ای در زندگی رخ می‌دهد بله درست است چرا که زندگی به همین سادگی است. درباره این شخصیت بسیار اذیت شدم و فشار زیادی را تحمل کردم اگر دروغی بازی کنید کارگردان می‌فهمد. سعی کردم نشان دهم وقتی درباره مرگت می‌فهمی دیگر مفهوم زندگی مانند قبل از آن نمی‌شود.

مقدم دوست گفت: بسیاری می‌گویند هدف شما از ساخت این فیلم چه بود، واقعیت این است که نمی‌توان درباره هدفش از ساخت فیلم حرف بزند چرا که فیلم ساخته و تمام شده و نمی‌توان با تعریف هدفم ذهن مخاطب را تحت تأثیر قرار دهم، به همین دلیل پرهیز دارم از پاسخ به این سوال.

وی ادامه داد: گمان می‌کنم زندگی یعنی گذشته حال و آینده ترکیبی از بیم غم و امید است و همه اینها از هم جدا نیستند، ارجاع این فیلم کودکی است و باید برای آن از معصومیت استفاده کردم.

مقدم دوست بیان کرد: این سومین تجربه همکاری من با آقای سخاوت دوست آهنگساز فیلم است، من تسلطی به موسیقی ندارم و کار را به احساس و حرفه آهنگساز می‌سپارم.

وی درباره تدوین توضیح داد: جشنواره محلی برای بررسی عکس‌العمل ها است و اگر لازم باشد فیلم را دوباره تدوین می‌کنیم.

مصطفی زمانی بیان کرد: ۲ ماه فیلمبرداری داشتیم و در این ۲ ماه هیچ کسی را ندیدم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

امینی: جشنواره باشکوه در حال برگزاری است! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: مجتبی امینی دبیر جشنواره فیلم فجر در واکنش به خبر انصراف برخی فیلمسازان خارجی از بخش «جشنواره جشنواره‌ها» تأکید کرد همه فرآیند حضور فیلم‌ها به‌صورت قانونی طی شده است.

به گزارش سینماپرس، مجتبی امینی دبیر چهل‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر همزمان با سومین روز میزبانی پردیس سینمایی ملت از اصحاب رسانه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات آن‌ها درباره حواشی روزهای اخیر این رویداد پاسخ گفت.

امینی در پاسخ به مهر درباره خبرهای منتشر شده در رسانه‌ها درباره انصراف برخی کارگردانان خارجی از حضور در جشنواره فیلم فجر گفت: هیچ انصرافی تا به امروز نداشته‌ایم. در حوزه حضور فیلم‌های خارجی در جشنواره‌ها پروتکل‌های بین‌المللی وجود دارد که همه فعالان صنعت سینما به آن واقف هستند. پخش‌کننده‌ها متولیان ارائه فیلم‌ها به جشنواره‌ها هستند و در همه جای دنیا هم همین شرایط حاکم است.

ی افزود: در جشنواره فیلم فجر هم پخش‌کننده‌ها آثاری را ارائه کرده‌اند و برای حضور ثبت‌نام کرده‌اند. تفاهمی شکل گرفته و حق پخش آثار پرداخت شده و نسخه دی‌سی‌پی این فیلم‌ها با کیفیت بالا در اختیار جشنواره قرار گرفته است. به تعبیری همه این اتفاقات به‌صورت کاملاً حرفه‌ای اتفاق افتاده و اگر کسی در گوشه‌ای از جهان می‌پرسد چرا؟ باید بدانید این چرا از نظر پروتکل‌های حقوقی و بین‌المللی حاکم بر فستیوال‌های دنیا کاملاً تعریف شده است.

امینی گفت: وقتی نسخه باکیفیت فیلمی به دبیرخانه جشنواره‌ای تحویل و همه چیز براساس پروتکل‌های درباره رعایت شده و حق رایت آن را هم براساس ارز بین‌المللی پرداخت کرده‌ایم، فیلم دیگر در اختیار فستیوال است و حتماً نمایش داده می‌شود.

دبیر جشنواره تأکید کرد: فیلم‌هایی که این اخبار درباره آن‌ها منتشرشده است فیلم‌های حاضر در بخش «جشنواره جشنواره‌ها» هستند که اساساً از بخش‌های رقابتی جشنواره فجر نیست. ما دو بخش رقابتی «جلوه‌گاه شرق» و «سوای سیمرغ» را در جشنواره داریم اما بخش «جشنواره جشنواره‌ها» تنها به اکران فیلم‌هایی اختصاص دارد که پیش‌تر در جشنواره‌های دیگر درخشیده‌اند. آثار این بخش اساساً مورد داوری قرار نمی‌گیرند که قرار باشد جایزه‌ای به آن‌ها تعلق بگیرد. این آثار تنها برای اهالی رسانه اکران می‌شوند.

در همه جشنواره‌ها طرف حساب اصلی تهیه‌کننده است

وی درباره عدم حضور بازیگران چهره در روزهای گذشته از جشنواره چهل‌ویکم هم گفت: در همه جای دنیا یک اثر سینمای سه ضلع اصلی دارد؛ تهیه‌کننده، کارگردان و فیلمنامه‌نویس. در کل فستیوال‌های دنیا هم این سه ضلع به‌عنوان مولفین یک اثر به‌حساب می‌آیند و پدرومادر معنوی اثر محسوب می‌شوند. درباره این مسئله سال‌ها در کشور ما هم بحث و گفتگو شده است و امروز همه به بلوغ رسیده‌اند. همه می‌دانند که متولی هدایت و راهبری تولید یک پروژه تهیه‌کننده است. اوست که می‌گوید برای فیلم من چه اتفاقی باید بیفتد. آیا در یک جشنواره باید حضور داشته باشد یا نداشته باشد. از این منظر همه عوامل در اختیار و زیر چتر تهیه‌کننده فیلم هستند. این قانون مربوط به جهان سینماست و مختص سینمای ایران نیست. در همه فستیوال‌های حرفه‌ای جهان طرف حساب اصلی تهیه‌کننده فیلم‌هاست.

دبیر جشنواره درباره احتمال افزوده شدن سیمرغ فیلم‌نامه اقتباسی به ترکیب جوایز این دوره از جشنواره گفت: کماکان در حال بررسی هستیم و نتایج نهایی را اعلام خواهیم کرد.

امینی درباره برگزاری نمایشگاه عکس مرور خاطرات چهل دوره گذشته جشنواره فیلم فجر هم توضیح داد: این نمایشگاه به اهتمام مسعود نجفی افتتاح شده است و کتاب آن هم بعد از برگزاری جشنواره با عنوان «چهل بعلاوه یک» رونمایی و منتشر خواهد شد. این حاصل زحمات همه خانواده سینمای ایران است که در پردیس سینمایی ملت به نمایش گذاشته شده است. تاریخ صنعت سینمای ایران این زحمات را ثبت کرده است. ما هم از زحمات همه دبیران گذشته جشنواره فجر سپاس گزاریم. امروز هم آقای نقاش‌زاده افتخار دادند و برای رونمایی از این رویداد حضور پیدا کردند. امیدواریم ما هم بتوانیم این کشتی را به ساحل برسانیم و سکان آن را به نفر بعد بسپاریم تا دوره چهل و دوم هم با افتخار و اقتدار برگزار شود. این تاریخ سینمای ایران است که قابل پاک شدن نیست همه از آن اطلاع دارند و امیدواریم این دوره هم با قوت و قدرت به پایان خواهد رسید.

با یک فریم عکس می‌خواهند «تحریم» را القا کنند

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره فضاسازی رسانه‌های بیگانه درباره رکود جشنواره به‌رغم انتشار تصاویر از شلوغی سالن‌ها هم گفت: جنگ امروز جنگ رسانه‌ها و تیترهاست. در حوزه سینما و مخاطب شاهد آرامش و علاقه هستیم. اتفاقات خوبی هم در این روزها رقم خورده است و همه به چشم دیده‌اند و کسی نمی‌تواند آن را انکار کند. رسانه‌ها و مخاطبان سینمادوست، همه پیگیر جشنواره فجر هستند و جشنواره باشکوه در حال برگزاری است. شاهد صف‌های طولانی هم هستیم اما رسانه‌ها به استناد یک فریم عکس می‌خواهند کلمه غلط «تحریم» را القا کنند. اهالی رسانه کشور همه در سینماها حضور دارند و می‌بینند که جشنواره مثل هر سال باشکوه در حال برگزاری است و همین مسیر را هم ادامه خواهد داد. سینما در هیچ کجای دنیا تحریم‌پذیر نیست. ما فرهنگی داریم که کل دنیا نمی‌تواند ازآن پیشی بگیرد فرهنگ و هنر ما در جهان زبانزد است و امروز هم شاهدیم در عمل رتبه یک دنیا را در فرهنگ و هنر داریم. صنعت سینمای ما در چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر درخشیده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

عاج: موفقیت فیلم دست خداست/ ثریا عبداللهی: می‌خواستیم صدایمان به گوش بچه‌هایمان برسد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: نشست خبری فیلم «سرهنگ ثریا» با حضور عوامل این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

به گزارش سینماپرس، نشست مطبوعاتیِ فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا» روز جمعه ۱۴ بهمن در سانس دوم برای اصحاب رسانه و جامعه منتقدان در سینمای رسانه (پردیس سینمایی ملت) با حضور عوامل فیلم برگزار شد.

در نشست خبری فیلم سینمایی «سرهنگ ثریا»، لیلی عاج (کارگردان)، جلیل شعبانی (تهیه‌کننده)، بهزاد عبدی (آهنگساز)، آرش قاسمی (صداگذار)، مهرناز اکبری (طراح لباس)، علیرضا برازنده (مدیر فیلمبرداری) و بابک پناهی (طراحی صحنه) حضور داشتند.

لیلی عاج درباره انتخاب سوژه فیلم گفت: سال ۹۹ از طرف مرکز هنرهای نمایشی برای چاپ کتاب دعوت شده بودم. بچه گیلان غرب هستم و پدر بزرگم عضو گروه مرصاد بود به همین دلیل از کودکی می خواستم آن را بنویسم. همان طور که درباره سازمان مجاهدین جسنجو می کردم مادری کنار سیم خوار دارها دیدم که بسیار تاثیرگذار بود. کم کم مراحل تحقیق را انجام دادم و با ثریا عبداللهی نازنین که یکی از مادرها بود آشنا شدم و فیلم سرهنگ ثریا شکل گرفت.

شعبانی گفت: زمانی که درباره فیلم نامه با خانم عاج بحث می کردیم بحث مان این بود که ممکن است این اتفاق در همه جای دنیا اتفاق بیفتد و مادر و خواهرهایی پشت درهای بسته باشند به همین دلیل فکر می کنم سوژه بین المللی است و ممکن است در هر کجای جهان اتفاق بیفتد.

کارگردان «سرهنگ ثریا» درباره موفقیت فیلم توضیح داد: موفقیت فیلم و هر نکته‌ای درباره آن در دست خداست. ربطی به هیچ‌کس ندارد.

بهزاد عبدی در ادامه توضیح داد: برای خلق اثر هنری سعی می کنیم به روح اثر نزدیک شویم و من هم آثار مختلف را دیدم و زمانی که به روح اثر نزدیک شدم تصمیم گرفتم این طور کار کنم گرچه دو جور کار انجام دادم و با مشورت خانم عاج با همان تحلیل پیش رفتم. سولوی کار بر اساس ددوک بود و صدای زنی بود که افکار را متوجه فرزندش کند.

لیلی عاج: امروز میزبان خانواده هایی هستیم که زمانی که فیلم می دیدن چشم هایشان خیس می شد. خیلی از مادران تشکر می کنم که کنار ما بودند. ما مادری را داریم که فرزندش ۴۰ سال اسیر فرقه رجوی بوده است و امروز اینجاست و من میزبان آنان هستم و می خواهم که این مادران را تشویق کنید.
در ادامه تمامی اهالی رسانه به تشویق مادران زندانی‌ها در فرقه رجویه پرداختند.

لیلی عاج ادامه داد: من یک گروه بسیار بی‌نظیر داشتم و خدا من را خیلی دوست داشت که همچنین گروهی در کنار من بود.

خانم عبداللهی یکی از مادرانی که فرزندش در پادگان اشرف بود در انتها بالای سن رفتند. از خانم عاج تشکر کرد و گفت: که زحمات زیادی تقبل کردند. ما ۴ سال آنجا بودیم و این فیلم گوشه‌ای از آن بود. بعد از این فیلم دوباره متولد شدم.

وی بیان کرد: بلندگوها برای این بود که اجازه ارتباط با ما نمی‌دادند می‌خواستیم صدایمان به گوش بچه‌هایمان برسد.

ایشان در ادامه گفت: از طرف همه خانواده‌ها تشکر می‌کنم. همانی را خلق کردید که ما در آنجا بودیم.
صامتی خودشان مادرند و حس مادرانه را خوب ایفا کردند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی «عطر آلود» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر فیلم سینمایی «عطر آلود» به کارگردانی هادی مقدم دوست و به تهیه کنندگی یوسف منصوری و با بازی مصطفی زمانی، هدی زین العابدین، کوروش تهامی، همایون ارشادی منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نقاشی جدید حسن روح‌الامین برای حضرت علی(ع)


در آستانه میلاد حضرت علی (ع)، حسن روح‌الامین از نقاشی جدیدش با عنوان «اسدالله» رونمایی کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم / تیزر فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس : تیزر فیلم سینمایی «آنها مرا دوست داشتند» به کارگردانی محمدرضا رحمانی و با بازی امیرحسین آرمان، امیر جعفری، مهسا اسماعیلی، نسیم ادبی، شهرام قائدی، هادی تسلیمی، سیدعلی صالحی و لیلا بلوکات منتشر شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«سیمرغ فجر» در میدان ولیعصر به پرواز درآمد


از جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت چهل‌ و یکمین دوره جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

روی سیاه کارگردان«پرونده باز است» از فیلم بی‌مایه خود، مانع از آمدنش به جشنواره فیلم فجر شد/ علی قائم مقامی: فیلمنامه «پرونده باز است» توسط مرکز رسانه قوه قضائیه بارها خوانده شده بود – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: کیومرث پوراحمد در نشست خبری فیلم خود در جشنواره حضور نیافت. علی قائم مقامی، تهیه کننده فیلم «پرونده باز است» : نظر آقای پوراحمد، کارگردان فیلم بر عدم حضور بود و من هم اصرار نکردم، چون ایشان پیش‌کسوت هستند.

به گزارش سینماپرس، نشست خبری فیلم سینمایی «پرونده باز است» به کارگردانی کیومرث پوراحمد ظهر امروز ۱۴ بهمن ماه در غیاب کارگردانش در پردیس ملت برگزار شد.

قائم‌مقامی تهیه‌کننده این اثر گفت: دوست داشتم آقای پوراحمد هم امروز در این نشست باشد با او تماس هم گرفتم اما ترجیح داد نباشد.

این تهیه‌کننده درباره فیلمنامه این اثر بیان کرد: آقای پوراحمد درباره فیلمنامه و کارگردانی باید نظر بدهد اما این قصه مربوط به سال ۹۰ است اگر آقای پوراحمد بود حتماً جواب می‌داد این فیلم ترکیبی از واقعیت و ذهنیات پوراحمد است. باید بگویم کلیت همه قتل‌هایی که برای نوجوانان رخ می‌دهد به همین شکل است اما تنها پنجاه درصد بر مبنای واقعیت بوده است.

وی در ادامه گفت: فیلمنامه «پرونده باز است» توسط مرکز رسانه قوه قضائیه بارها خوانده شده بود.

شادی مختاری بازیگر این فیلم هم بیان کرد: آقای پوراحمد جزو نسلی از فیلمسازان است که نایاب شدند و مهم این بود که با ایشان کار کنیم. وقتی با کسی کار می‌کنیم که این‌قدر درخشان است همه چیز متفاوت می‌شود. حضور در این فیلم برای من باعث افتخار بود. من سال‌ها پیش روزنامه‌نگار بودم ولی تعمدی در این نبوده که نقش‌هایی انتخاب کنم که حتماً روزنامه‌نگار باشم اگر کارگردانی به جز آقای پوراحمد بود سعی می‌کردم دچار کلیشه نشوم ولی به دلیل حضور آقای پوراحمد پذیرفتم و تلاش کردم شبیه هم نباشند.

وی گفت: من در ایفای نقش به این فکر کردم که در بزنگاه‌های زندگی چقدر به دغدغه‌های انسانی پای‌بندیم.

پویا نجفی دیگر بازیگر این فیلم هم توضیح داد: همکاری با آقای پوراحمد تجربه کاری خوبی برای من بود. کار با ایشان سختی‌هایی دارد چون وسواس دارد. با آقای پوراحمد از زمان پیش‌تولید خیلی صحبت کردیم.

مهبد جهان‌نوش دیگر بازیگر این اثر هم گفت: به نام خدای رنگین‌کمان، آقای پوراحمد برای من کارگردان نوستالژی‌هاست حتی برای رسیدن به این نقش بیرون رفتم و با دیگران دعوا کردم حتی از دوستان می‌خواستم چند روزی به کانون اصلاح و تربیت بروم تا ببینم آنجا چگونه است.

متین ستاری دیگر بازیگر این اثر توضیح داد: در فیلم کاراکتر من آرام است و به شخصیت خودم نزدیک است آقای پوراحمد هم خیلی به من کمک کردند.

مهدی جمشیدیان صداگذار «پرونده باز است» مطرح کرد: ما در هفته‌های اخیر بحث میکس را به جد دنبال کردم کار در این فیلم برای من خیلی تجربه خوبی بود. امیدوارم ماحصل دیدن این فیلم برای مخاطب به گونه‌ای باشد که حتی یک خانواده هم بتواند از قصاص بگذرد.

حمیدرضا یراق‌چیان آهنگساز و دیگر بازیگر این هم گفت: بعد از «شب یلدا» این دومین تجربه من است. آقای پوراحمد به ما گفت این آخرین فیلمش است و این باعث شد ما هم با جان و دل کار کنیم. پیام‌هایی که در این فیلم وجود داشت بسیار جدی بود. این فیلم با این حال امروزمان همزمان شد و این مضمون بخشش در آن پررنگ شد. آقای پوراحمد گفت من آنچه دارم برای این پیام فیلم می‌گذارم. در فیلم جمله‌ای داشت مبنی بر اینکه قبل از قصاص آدم یک داغ دارد و بعد از آن دو داغ و این به نظرم خیلی مهم است. فردی که در این فیلم به قتل رسیده تا لحظه مرگ از آینده آگاهی ندارد اما آن کسی که قصاص می‌شود مدت‌ها فشار روانی را با خود حمل می‌کند و این موضوع در فیلم نمود داشت. چنین فیلم‌هایی هیچوقت زمان انقضا ندارد چون چنین مضامینی همواره در زندگی هست.

دهقانی طراح صحنه این فیلم هم بیان کرد: من آقای پوراحمد را واقعاً دوست دارم در «کفش‌هایم کو» و «تیغ و ترمه» مدیر صحنه بودم پس دوست داشتم این همکاری ادامه پیدا کند. دوست داشتم خودم را در بازیگری هم محک بزنم و از این رو توانستم در این فیلم نقش کوتاهی داشته باشم.

مختاری درباره ایفای نقش فیک هم گفت: نظر شما محترم است. ما یاد گرفتیم به نظر دیگران احترام بگذاریم.

قائم مقامی درباره نیامدن پوراحمد اظهار کرد: همه می‌دانند چرا آقای پوراحمد نیامده است می‌توانستم بگویم کسالت داشت که نیامد اما این حرف خوب نیست من هم به ایشان گفتم بیاید اما قبول نکرد و من هم اصرار نکردم.

این تهیه‌کننده درباره تصویر نادرست از شغل خبرنگاری گفت: این فیلم درباره سال ۹۰ است قطعاً شرایط رسانه‌ها در آن زمان مثل الان نبوده چون در یازده سال همه چیز عوض شده است. آقای پوراحمد رسانه‌ای نیست و اصلاً رسانه‌ها را دنبال نمی‌کند او خیلی اهل فضای مجازی نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

رونمایی از نقاشی جدید حسن روح‌الامین با عنوان «اسدالله»


نقاشی جدید حسن روح‌الامین با عنوان «اسدالله» و با طرحی از حضرت علی (ع) در آستانه میلاد با سعادت امیرالمومنین (ع) رونمایی شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

محقق: جشنواره فیلم فجر ملجأ و پناهگاه همه سینماگران است/ تا جایی که بتوانم از حضور فیلمسازان جوان مستعد و توانا برای تولید آثارشان حمایت می کنم – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سیدرضا محقق تهیه کننده سینما که با ۲ فیلم سینمایی «آه سرد» به کارگردانی ناهید عزیزی و «چرا گریه نمی کنی؟» به کارگردانی امیررضا معتمدی در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد گفت: جشنواره فیلم فجر ملجأ و پناهگاه همه سینماگران است و حضور در این رویداد سینمایی برای بنده همیشه مهم بوده، هست و خواهد بود؛ ما نباید فراموش کنیم که این جشنواره مهمترین رویداد فرهنگی و هنری کشورمان است و اغلب کسانی که امروز جزو بزرگان سینمای کشور شناخته می شوند از حضور در این جشنواره شروع کردند و کم کم رشد کرده و دیده شدند.

تهیه کننده فیلم های سینمایی «او خوب سنگ می زند» و «ایرو» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: بی تردید چشم امید همه سینماگران به جشنواره فیلم فجر است؛ این رویداد به نوعی تکلیف یک سال سینمای کشور را روشن می کند و آثاری که در این جشنواره رونمایی می شوند با نقد و نظر منتقدان، اهالی رسانه و مردم همراه می شوند و می توانند به فیلمسازان جهت بهبود کیفی کارهای شان کمک بسیاری داشته باشند.

وی ادامه داد: برای بنده به عنوان یک سینماگر بسیار مهم است که فیلم هایم در جشنواره حضور داشته باشند، مردم آن فیلم ها را تماشا کنند و از تماشای آن ها لذت ببرند؛ برای بنده که خیلی دویدم تا امروز به جایی که هستم رسیدم بسیار مهم و قابل تأمل است که فیلم هایم را با جان و دل در اختیار جشنواره بگذارم و شاهد نمایش آن ها باشم.

این سینماگر سپس به فیلم هایش در جشنواره چهل و یکم اشاره کرد و گفت: «آه سرد» ایده بسیار خوبی داشت و زمانی که قصه کوتاهش را مطالعه کردم به شدت مرا با خودش درگیر کرد. این فیلم در راستای دیگر فیلم های من مثل «درب» و «ممیرو» بود. از آنجا که من به شدت عاشق سینمای هنری و آرتیستیک هستم تمامی سختی ها را به جان خریدم و پذیرفتم که تهیه کنندگی فیلم را بر عهده بگیرم.

محقق خاطرنشان کرد: فضای «آه سرد» بسیار سخت بود. ما در برف و شرایط ناهموار جغرافیایی این فیلم را ساختیم؛ چالش های دو نفره شخصیت های فیلم بسیار خوب از کار درآمده و امروز خوشحالم که با اثری متفاوت از آنچه در سینمای ایران مرسوم است در این رویداد سینمایی حضور دارم.

وی در بخش دیگری از این گفتگو به فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» ساخته امیررضا معتمدی پرداخت و گفت: زمانی که مشغول تولید فیلم سینمایی «شهر خاموش» بودم قصه «چرا گریه نمی کنی؟» به من پیشنهاد شد. این فیلم برخلاف سایر آثاری که تا امروز در سینما تهیه کردم در دسته سینمای هنری جا نمی گیرد و اثری است که برای مخاطب عام می تواند جذاب باشد. «چرا گریه نمی کنی؟» فیلمی متعلق به سینمای بدنه و گیشه ای است اما با توجه به فضای فیلمنامه و کستینگ پشت و جلوی دوربین احساس کردم می تواند کار خوب و متفاوتی باشد و دوست داشتم که تجربه تولید در این فضا را داشته باشم و از این رو پذیرفتم تهیه کنندگی فیلم را بر عهده بگیرم.

محقق سپس با بیان اینکه تا جایی که بتوانم از حضور فیلمسازان جوان مستعد و توانا برای تولید آثارشان حمایت می کنم تأکید کرد: من از همین طریق به همه جوانان عنوان می کنم که از ایده های خلاقانه و جذاب شان برای تولید فیلم های سینمایی حمایت می کنم و هرچه دارم به کار می بندم تا آن ها بتوانند نبوغ و استعداد خود را در سینما به منصه ظهور برسانند.

این تهیه کننده یادآور شد: من پارسال سریالی ساختم که از قبل آن دستمزدی نصیبم شد؛ من معتقدم آدمی باید برای هر کاری زکات بدهد و زکات کار من این بود که دستمزدی که بابت ساخت آن سریال گرفتم را برای تولید فیلم «چرا گریه نمی کنی؟» صرف کنم و آن را به اکران برسانم و بتوانم از درآمد حاصله از گیشه فیلم برای تولید فیلم های هنری خرج کنم.

وی در پایان این گفتگو افزود: البته من قبلاً فیلم «رضا» را از کارگردان دیده بودم و از آنجا که معتقد بودم در آن فیلم رگه هایی از سینمای آرتیستیک وجود داشت به او اعتماد کردم و «چرا گریه نمی کنی؟» را تولید کردم و امیدوارم این فیلم با استقبال خوب مردم و منتقدان محترم روبرو شود.

مشاهده خبر از سایت منبع