X

بایگانی اسفند 26, 1401

دفتر سینمایی

کودکان کار به تماشای «ضربه فنی» نشستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برنامه نمایش فیلم سینمایی «ضربه فنی» برای کودکان کار، صبح روز یکشنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۱ برگزار شد و کودکان کار با حضور در سالن شهید بهنام محمدی به تماشای فیلم نشستند.

این ۵۰۰ کودک از مرکز پویا شهر خانه کودک مهر و مرکز پویا شهر انجمن حمایت از حقوق کودکان کار (خانه کودک شوش) در منطقه ۱۲، مرکز پویا شهر شکوفایی استعدادهای کودکان در منطقه ۱۵، مرکز پویاشهر مؤسسه نهال در منطقه ۱۹ و مرکز پویا شهر دانشگران رهایی افروز (درا) منطقه ۲۱ بودند.

فیلم سینمایی «ضربه فنی» از تولیدات سال ۱۳۹۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که موفق به دریافت سه پروانه زرین، یک جایزه ویژه، یک تندیس و یک لوح قدردانی از سی‌ و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان پیش از این نیز برنامه‌های متنوعی برای کودکان کار داشته و از آنها برای حضور در برنامه‌های فرهنگی دعوت کرده است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«کوچک جنگلی» ناصر تقوایی به کتاب‌فروشی‌ها رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر، فیلمنامه سه جلدی «کوچک جنگلی» به قلم ناصر تقوایی نویسنده، فیلمساز و عکاس ایرانی توسط نشر «مس» منتشر شد. این کتاب فیلمنامه‌ای است که در سال‌های ۵۹ و ۶۰ به جهت تولید یک مجموعه تلویزیونی پانزده قسمتی توسط ناصر تقوایی پژوهش و به نگارش درآمده است.

مجوز کتاب سه جلدی «کوچک جنگلی» در تاریخ ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ از اداره کتاب وزارت ارشاد صادر شده است و در اواخر شهریور ماه سال جاری منتشر و آماده پخش بوده است.

آماده سازی و نسخه خوانی کتاب بیش از چهار سال وقت برده و انتشار آن با مشکلاتِ دوران کوید ١٩ و کمبود کاغذ روبرو شد و در نهایت به کوشش نشر «مس» منتشر شد.

این کتاب هم‌اکنون در کتابفروشی های سراسر ایران در دسترس است و همچنین امکان خرید آنلاین در سایت شخصی ناصر تقوایی از هفته آینده میسر خواهد شد‪.

پیش تر نیز از ناصر تقوایی مجموعه داستان «تابستان همان سال» توسط نشر «لوح» در سال ۱۳۴۸ به چاپ رسیده بود که تاکنون چاپ مجدد آن میسر نشده است.

همچنین فیلمنامه‌های «چای تلخ» و «کاغذ بی خط» در سال ١٣٨١ توسط نشر «توفیق آفرین» منتشر شد که به دلیل تخلف و طرح شکایت ناصر تقوایی به وزارت ارشاد، به درخواست این نویسنده پخش آن متوقف شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

تدوین «مانا» آغاز شد/ ماجرای توقف یک اجرا – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، فیلم کوتاه «مانا» به کارگردانی مشترک سهیل بابایی و فریما خلیلی و تهیه‌کنندگی مشترک مرتضی مظلومی و کمپانی بین‌المللی Raw با پایان یافتن تصویربرداری و مراحل تولید، روی میز تدوین قرار گرفت تا با طی کردن مراحل پس تولید آماده پخش در جشنواره‌های جهانی شود.

این فیلم بخشی از زندگی بازیگری با نام مانا را روایت می‌کند که به دلیل نبودن پدر، اجرای خود را روی صحنه نمایش متوقف کرده است.

روشا اکبرزادگان، هانیه مقدم، امیر افشار، صبا باقرپور بازیگرانی هستند که در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

از دیگر عوامل این اثر می‌توان به نویسنده: سهیل بابایی، مدیر تصویربرداری: حمید مهرافروز، مدیر تولید: مصطفی عباسی، صدابردار: حامد صمدزاده، طراح صحنه‌ولباس: کوشنا شاهرخی، طراح گریم: نازنین محمودی، عکاس و فیلمبردار پشت صحنه: یوسف جوان آراسته، طراح حرکت وکروگرافی: پردیس خسروی، برنامه‌ریز و دستیار کارگردان: مسعود قدسی، دستیار دوم کارگردان: فرتاش دوراندیش، منشی صحنه: شیده غفاریان و مشاور رسانه: حامد قریب اشاره کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

راه‌یابی «چپ دست» به جشنواره فیلم کوتاه یونانی – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «چپ دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی CHOSEN IMAGE) به بخش رقابتی جشنواره positily Different short film کشور یونان راه یافت.

جشنواره فیلم کوتاه positily Different با هدف ایجاد بستری برای نمایش آثار مرتبط با تفکرات قومیتی، نژادها، موضوعات جنسیتی و تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی، در این دوره میزبان ۳۷ اثر از ۱۷ کشور است که ویژگی حائز اهمیت آثار انتخابی، پرداختن به موضوعاتی است که به درک تفاوت‌های ارزشی فرهنگی و خلق دنیای بهتر کمک می‌کند.

این دوره جشنواره ۲۵ تا ۲۸ اسفندماه ۱۴۰۱ مصادف با ۱۶ تا ۱۹ مارس ۲۰۲۳ با حضور صاحبان آثار برگزار می‌شود. همچنین آثار منتخب به صورت همزمان در شهرهای برلین، بارسلونا، بولونیا، داکار، زاگرب و مالتا اکران خواهند شد.

فیلم کوتاه «چپ دست» پیش از این علاوه بر حضور در جشنواره‌های معتبر خارجی، از بیست و چهارمین دوره جشنواره فیلم زنان سئول (در بخش رقابت آسیایی) و جشنواره Gobeklitepe international ترکیه (جایزه ویژه تماشاگران) را دریافت کرده است.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «چپ دست» ۱۵ دقیقه‌ای آمده است: «مریم تصمیمی بزرگ در سر دارد و قصد دارد کاری انجام دهد و خود را برای این کار آماده می‌کند اما…»

یاسمن نصیری، رهام اسدی، سهیل رضایی، لیلا دلیر، رضا موسی زاده گلستانی، علی جوان، ناصر شجاعی‌فر، رضا لیودانی، رحیم اسدی، شهرزاد خوشخو، مصطفی رضایی، مسعود خانزاده، تکتم محمدی و محمدامین مجدی، بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

فهرست عوامل «چپ دست» عبارت است از نویسنده و کارگردان: نسرین محمدپور، مشاور کارگردان: حامد بقائیان، دستیار یک کارگردان: محمدعلی نعمت الهی، دستیاران کارگردان: آزاده بذرافشان و مهسا فراهانی، منشی صحنه: مطهره نصرت پناه، برنامه ریز: کیارنگ کیان، تدوین: عماد خدابخش، دستیار تدوین: مرتضی سوری، مدیر تصویربرداری: حامد بقائیان، دستیار یک تصویربردار: یوسف صفایی، دستیاران تصویربردار: حامد محمدی شادان، مهدی حدادی و محمد جواد قلیچ، استدی کم: شاهین شیرزادی، مدیر و طراح صحنه: رضا محمدپور، دستیاران صحنه: ابراهیم مشهدی و مهدی علیزاده، طراح لباس: فهیمه تقوی، صدابردار: احمد محمدی، دستیار صدا: هاشم امینی، طراحی و ترکیب صدا: آرش قاسمی، مدیر فنی استودیو: امیر قاسمی، طراح گریم: سولماز حاجی آقاجانی، دستیار گریم: ساره پور قربان، جلوه ویژه بصری: مهران جبلی، تصحیح رنگ: فربد جلالی، زیرنویس: رضا تاری وردی، مترجم: حسن شرف‌الدین، آهنگساز: سراج‌الدین روحانی فرد، میکس و مستر: نوید صالح زاده، نوازنده ویلن: آرش ناصر المعمار، مدیر تدارکات: داوود حسن زاده، دستیار تدارکات: محمد امین مجدی، مدیرتولید: رهام رسولی، جانشین تولید: رضا موسی زاده گلستانی و سهراب سلطانی، گروه تولید: امیرعلی علیپور و امیر حسین امینی یزدی، طراح پوستر و لوگو: متین خیبلی، عکاس و تصویربردار پشت صحنه: مهرداد حدادیان، مشاور رسانه‌ای: آزاده فضلی، تهیه کننده: فریبا عرب (کمپانی CHOSEN IMAGE)، پخش بین‌الملل: مجتبی عبدالرحیم خان.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

زمانی از سود اکران، سالن سینما می‌ساختند/ احیا به سبک حوزه هنری – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

سیدجمال ساداتیان تهیه‌کننده سینما در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه اگر قرار باشد درباره کمبود سالن سینما در کشور صحبت کنیم ابتدا باید ببینیم استانداردها چه قدر است، گفت: در حال حاضر سرانه سالن‌های سینما در شهرهای اروپایی یک تعریف و در آمریکا تعریف دیگری دارد. آمریکا با ۳۰۰ میلیون جمعیت ۴۰ هزار سالن دارد و اگر ما بخواهیم خود را با این کشور مقایسه کنیم، در حالی که یک چهارم جمعیت داریم باید ۱۰ هزار سالن نمایش داشته باشیم.

وی ادامه داد: همچنین می‌توان کشور ترکیه که همسایه ایران و جمعیت هر دو کشور نزدیک به هم است، مثال زد. ترکیه بیش از ۳ هزار ۶۰۰ سالن نمایش دارد و ما امروز به برکت مجتمع‌های تجاری که در کشور ساخته می‌شود، در بهترین حالت به ۶۰۰ سالن نمایش رسیدیم و نسبت به کشور ترکیه ۳ هزار سالن کم داریم. برای رسیدن به ۳ هزار ظرفیت دیگر باید یک نهضت سالن‌سازی به وجود بیاید.

این تهیه‌کننده سینما با اشاره به اینکه در ایران، سینما، تئاتر و موسیقی در اوقات فراغت مردم می‌تواند جایگاه رفیعی داشته باشد، بیان کرد: ناگفته نماند که در این میان سینما ارزان‌تر و فراگیرتر است و می‌تواند در مناطق مختلف راحت‌تر در دسترس مردم قرار بگیرد.

چگونه می‌توان نهضت سالن‌سازی به راه انداخت؟

ساداتیان افزود: شما تصور کنید از میدان ونک تا تجریش به لحاظ اقتصادی، سینما در زندگی مردمی که در این مناطق ساکن هستند، جایگاهی دارد اما پرسش اصلی اینجاست که در این منطقه چند سالن نمایش با چه تراکم جمعیتی داریم؟ با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می‌رسیم که به لحاظ سرانه سالن، عقب هستیم اما چگونه می‌توانیم نهضتی به وجود آوریم که سالن‌سازی افزایش پیدا کند؟ قطع به یقین بحث‌های اقتصادی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: می‌گویند قبل از انقلاب دو، سه فیلم آن قدر فروش داشته که نهضت سالن‌سازی برایش به وجود آمده است. در حقیقت آنقدر تهیه‌کنندگان درآمد کسب کردند که دست به ساخت سالن سینما زدند. اما آیا ما می‌توانیم فیلم‌های جذابی بسازیم که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و جذبش شود تا این رونق اقتصادی که بسیار مؤثر است، برای سینما به وجود بیاید؟

قبل از انقلاب آنقدر تهیه‌کنندگان درآمد کسب کردند که دست به ساخت سالن سینما زدند. اما آیا ما می‌توانیم فیلم‌های جذابی بسازیم که مخاطب با آن ارتباط برقرار کند و جذبش شود تا این رونق اقتصادی که بسیار مؤثر است، برای سینما به وجود بیاید؟ این تهیه‌کننده سینما درباره ورود مؤسسه «بهمن سبز» حوزه هنری به بحث احیا و بازسازی سالن‌های قدیمی و احداث سینماهای جدید عنوان کرد: پس از انقلاب اسلامی برخی از سالن‌های سینما که در مقطعی به دلیل بی‌توجهی‌های مکرر از بین رفت، در اختیار حوزه هنری قرار گرفت. در دو سال اخیر به همت سازمان سینمایی حوزه هنری، سالن‌های قدیمی سینما بازسازی و سالن‌های جدید به چرخه اکران اضافه شده است. مدیران فعلی این نهاد مطابق با ضابطه وزارت ارشاد و فضای کلی کشور رفتار می‌کنند و لذا این سالن‌سازی می‌تواند به همه کمک کند.

ساداتیان افزود: امروز تیمی که در سازمان تبلیغات اسلامی و حوزه هنری هستند، سعه صدر و با اهالی سینما تعامل دارند و کنار می‌آیند و همچنین از سیاست‌های وزارت ارشاد تبعیت می‌کنند اما در دوره‌ای کسانی با مواضع تندی که داشتند، نه تنها به توسعه سینما کمک نکردند، بلکه باعث رخوت سینما شدند.

وی ادامه داد: ما باید در کشور مرتب سالن‌های سینما را افزایش دهیم و این، امری پسندیده است و کار مؤسسه «بهمن‌سبز» حوزه هنری قابل تحسین است. قدم بعدی این است که چگونه از سینماها بهره‌برداری شود تا در خدمت نمایش آثار و به تبع آن در خدمت رفاه مردم قرار گیرد.

این تهیه‌کننده سینما در بخش دیگری از صحبت‌های خود با بیان اینکه قطع به یقین اگر به طور متوسط ۱۰۰ فیلم در ایران ساخته شود، تعداد سالن‌های موجود برای اکران این ۱۰۰ فیلم کم است؛ حتی اگر قبول کنیم همه آثاری که ساخته می‌شود، ظرفیت نمایشی ندارند، مطرح کرد: همه آثاری که ظرفیت نمایشی دارند هم به دلیل آنکه سالن‌های نمایش را برای آثار جیره‌بندی کرده‌ایم، یعنی فیلم‌ها را ۸ تا ۱۰ هفته اکران می‌کنیم، نمی‌توانیم در زمان دلخواه به نمایش بگذاریم.

وی ادامه داد: در حالی که اگر تعداد سالن‌های سینما استاندارد باشد، می‌تواند یک توافقی بین صاحب فیلم و سالن‌دار اتفاق بیفتد، یعنی اگر اثری فروش خوبی داشت و مردم از آن استقبال کردند، اکرانش تا چند ماه ادامه داشته باشد. ناگفته نماند که برخی فیلم‌ها به فروش ۷۰ میلیارد تومانی در سینمای ایران رسیدند و برخی دیگر به دلیل عدم استقبال مردم فروش آن‌چنانی را تجربه نکردند. در این حالت دادن ۸ سانس و یا ۲ سانس تأثیری ندارد.

فیلم خوب پای مردم را به سینما باز می‌کند

این تهیه‌کننده سینما تاکید کرد: فیلم‌های خوب می‌توانند پای مردم را به سینما باز کنند. پس باید تعداد سالن‌های نمایش آن‌قدری باشد که در دسترس عام مردم قرار بگیرد تا برای تماشای آن به سینما بروند. تجربه نشان داده است ساعت نمایش برخی از آثاری که مردم با آن ارتباط برقرار می‌کنند، برایشان در اولویت نیست بلکه مهم این است خود را به سالن نمایش برسانند و فیلم‌ها را ببینند. در حقیقت این فیلم‌ها هستند که توانسته‌اند چراغ سینما را روشن نگه دارند.

به گفته ساداتیان، چرخه تولید به چرخه اقتصادی سینما بستگی دارد یعنی اگر اثری فروش خوبی داشته باشد، تهیه‌کننده آن فیلم بعدی‌اش را بهتر می‌سازد چون درآمد بیشتری کسب کرده و می‌تواند با سخاوت بیشتری پول خرج کند. در حقیقت رونق تولیدات سینمایی کاملاً به گیشه بستگی دارد.

وی در پایان با بیان اینکه قطعاً فرآیند ساخت سالن نمایش متفاوت‌تر از تولید فیلم سینمایی است، عنوان کرد: برای ساخت یک فیلم سینمایی امروز باید نزدیک به ۲۰ میلیارد هزینه کرد اما ساخت مجتمع‌های سینمایی نیازمند ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه است. پس اگر بخواهیم ۵۰۰ سالن سینما در کشور ایجاد کنیم، قطعاً سرمایه هزار میلیارد تومانی لازم است که این از عهده بخش خصوصی کاملاً خارج است، چراکه توجیه اقتصادی ندارد. شهرداری‌ها در مناطق مختلف به سالن نمایش مجهزند اما چون توان مدیریت بهره‌برداری ندارند، آن را به بیرون مجموعه واگذار می‌کنند. اگر در این حالت گوشه چشمی به بخش خصوصی داشته باشند، قابل اطمینان‌تر است یعنی می‌تواند ضریب بهره‌برداری را بیشتر کند. ناگفته نماند که نگاه ایدئولوژیک به این مدیریت نه تنها کمک حال سینما نیست بلکه به ضد خودش تبدیل می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

کودکان شهدای مدافع حرم به تماشای «بچه زرنگ» نشستند – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی گروه هنر پویا، انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» شامگاه ۲۲ اسفند برای کودکان و خانواده‌های شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون به نمایش درآمد.

این اکران خصوصی در سازمان امور سینمایی وزارت فرهنگ و ارشاد برگزار شد و با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد و محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی همراه بود.

انیمیشن سینمایی «بچه زرنگ» که به تازگی پروانه نمایش خود را نیز دریافت کرده، در تدارک نهایی برای اکران عمومی است.

«بچه زرنگ» امسال در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر امسال برای اولین بار رونمایی شد و علاوه بر کاندیداتوری در همه بخش‌های اصلی، سیمرغ بلورین بهترین فیلم پویانمایی جشنواره را نیز دریافت کرد.

انیمیشن سینمایی «بچه‌زرنگ» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و گروه هنر پویاست که تهیه‌کنندگی آن را حامد جعفری بر عهده داشته است.

گروه هنر پویا پیشتر نیز انیمیشن‌های سینمایی «شاهزاده‌روم» و «فیلشاه» را که پرمخاطب‌ترین انیمیشن‌های سینمای ایران بودند را در کارنامه خود داشته است.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلمبرداری «خاک مرده» به پایان رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی این پروژه، فیلمبرداری فیلم کوتاه «خاک مرده» به کارگردانی یاسر هشترخانی پس از چند جلسه فیلمبرداری در اطراف بهشت زهرا و ساوه به پایان رسید.

بازیگران و عوامل فیلم کوتاه «خاک مرده» عبارتند از امین میری، محمد صابری، علی مهربان، بیتا شهبازی، فاطمه جنیدی، سروش پورصالح، حامد مقدم.

امین میری پیش از این در سریال «سقوط» با نقش ابوخالد حضور داشت.

سایر عوامل این فیلم عبارتند از تهیه‌کننده و کارگردان: یاسر هشترخانی، نویسندگان: سعید سالمی و علی فرزانه پور، مشاور کارگردان: سعید سالمی، مدیر فیلمبرداری: مانی عطشانی، صدابرداران: مسعود شاهوردی و آرش هوجقانی، جانشین تهیه: فاطمه جنیدی، برنامه‌ریز: نهال کنعانی زادگان، دستیار اول کارگردان: محسن دیگاری، دستیاران فیلمبرداری: ارسلان زارع، محمد طالبی، تدوینگر: محمد امین طرقی، مدیر تولید: انسیه رستمی، جانشین تولید: سیدغدیر موسوی، دستیار تولید: امیرمحمد رستمی، طراح گریم: پویا عمرانی، مجری گریم آقایان: پیام زارع بی دوکی، مجری گریم بانوان: مهتاب لشگری، طراح لباس: نسترن باقرزاده، دستیار لباس: ملینا مهرپیشه، طراح صحنه: سجاد کاظمی، دستیاران صحنه: بهناز حیدری و حسن خویشوند، منشی صحنه: ماهگل کرامتی، عکاس: آتوسا امینی، فیلمبردار پشت صحنه: بهادر زرگران جواهر، طراح پوستر: سهیلا شریفان، مدیر تدارکات: حسین پاشاپور، دستیاران تدارکات: مهدی کلاتیان، حمید زینعلی، مشاور حقوقی پروژه: فاطمه عباسی، مجری طرح و مدیر روابط عمومی: فاطیما موسوی.

در خلاصه داستان «خاک مرده» آمده است: «بچه بودیم همیشه بهمون می‌گفتن یه شاهزاده با اسب بالدار و کالسکه میاد دنبالت… بابام منو تو قمار باخت… خر بالدارم منو برداشت بال زد آورد انداخت تو این خاک مرده… من عادت کردم ولی دلم برا تو می‌سوزه»

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«هنر ۱۴۰۱» را با «مهر» مرور کنید/چهره‌ها و رویدادهای سالی که گذشت


سرویس «هنر» خبرگزاری مهر در آستانه نوروز ۱۴۰۲ آلبوم خاطرات و تحولات هنری یکسال گذشته را با محوریت انتخاب چهره‌ها و رویدادهای شاخص سال ۱۴۰۱ ورق می‌زند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فصل دوازدهم «یک دو صدا» کلید خورد

ساجد قدوسیان تهیه کننده مسابقه استعدادیابی «یک دو صدا» گفت: هر چند فصل دهم مسابقه هنوز به پایان نرسیده و همچنان اداره دارد، ولی به دلیل فرارسیدن ایام نوروز فصل جدیدی را برای مسابقه «یک دو صدا» کلید زدیم که به صورت ویژه در ایام نوروز ۱۴۰۲ پخش خواهد شد.

وی ادامه داد: در این فصل به موضوع شاهنامه خوانی پرداختیم و این مهم را در رشته‌های نقالی، قوالی، قصه گویی و خوانش شاهنامه برگزار کردیم ، همچنین داوران فصل دوازدهم مسابقه «یک دو صدا» عبارتند از: دکتر داریوش گودرزی شاهنامه پژوه و مدرس دانشگاه، مرشد ابوالفضل ورمزیار نقال و پرده خوان ، رضا خضرایی مجری و گوینده رادیو و ساجد قدوسیان

او می گوید: کارگردان و برنامه ساز رادیو، اجرای این مسابقه بر عهده نسیم رفیعی است و سمیه رنجکش این رقابت را روایت می‌کند ، لازم به ذکر است که فصل دوازدهم مسابقه «یک دو صدا» در اسفند ۱۴۰۱ تولید شده و در ایام نوروز روانه آنتن می‌شود.

قدوسیان افزود: برای اینکه هیجان مسابقه از بین نرود از داوران در خواست شد تا جداگانه نظرات و نمرات خود را لحاظ کنند و مخاطبان و شرکت کنندگان و حتی داوران زمان پخش برنامه از نتایج مطلع شوند.

گفتنی است مسابقه «یک دو صدا» در ایام نوروز از دوشنبه ۲۹ اسفند هر روز ساعت ۱۶:۰۰ به تهیه کنندگی ساجد قدوسیان از رادیو ایران پخش می‌شود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فیلم کوتاه «نیجریه» به تدوین رسید/ قصه قتل هنگام سرقت – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مشاور رسانه‌ای پروژه، فیلم کوتاه «نیجریه» به کارگردانی صباح گویلی پس از اتمام فیلمبرداری در سنندج و طی مراحل فنی، به تدوین رسید.

در خلاصه داستان «نیجریه» آمده است: «دو جوان بزهکار در حین سرقت مرتکب قتل می‌شوند. مردی دوره‌گرد شاهد قتل آنهاست.»

کاظم نوربخش، ماردین زمانی، کیانوش فرزین و هانی لاهورپور بازیگران این فیلم کوتاه هستند.

عوامل فیلم کوتاه «نیجریه» عبارتند از کارگردان: صباح گویلی، فیلمنامه‌نویس: آکو زندکریمی، مدیر فیلمبرداری: نوید زارع، مدیر صدابرداری: ایرج نوروزی، تدوین: سامان حسین‌پور، منشی صحنه: گیتی فیضی، مدیر تولید: متین ساعدی، دستیار یک و برنامه‌ریز: عدنان زندی، مشاور تولید: آرمین پورمحمد، طراح صحنه و گریم: ایوب شیخ احمدی، طراح لباس: شاهده کریمی، فیلم‌بردار پشت‌صحنه: وحید احمدی، عکاس: فرهاد مطاعی، مشاور رسانه‌ای: علی کشاورز.

مشاهده خبر از سایت منبع