X

بایگانی خرداد 10, 1402

دفتر سینمایی

شرعا اجازه قبیله‌گرایی در صداوسیما را نمی‌دهم/انفعال صدا و سیما در اغتشاشات اخیر را قبول ندارم! – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: رئیس سازمان صدا و سیما در جلسه پرسش و پاسخ دانشجویی در دانشگاه امام صادق (ع) حاضر شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش سینماپرس، رئیس رسانه ملی در این جلسه در پاسخ به این سوال که منابع مالی صداوسیما چگونه تأمین می‌شود؛ گفت: خودمان باید درآمدزایی کنیم و متأسفانه تا اطلاع ثانوی منبع جبران هزینه‌های رسانه ملی پخش آگهی بازرگانی است.

جبلی با بیان اینکه باید از شرکت‌های بازرگانی حمایت کنیم اظهار کرد: همین شرکت‌های بازرگانی که آگهی آن‌ها از تلویزیون پخش می‌شود بخشی از اقتصاد کشور را تشکیل می‌دهند باید از آن‌ها حمایت شود، اما نه چون راه دیگری نداریم و نگران خرج و مخارج صداوسیما هستیم آگهی را قبول و پخش کنیم.

رئیس سازمان صداوسیما درباره فیلم و سریال‌های نمایش خانگی تصریح کرد: صداوسیما موظف است نمایش خانگی را کنترل کند در قدم اول ساترا باید به نمایندگی از صداوسیما نظارت کند و مجوز بدهد، اما می‌بینم که ۲۵۰ مجوز تولید از دولت قبل همچنان باقی مانده یعنی تولید و تبدیل به سریال شده است. پس با وجود اینکه دولت نزدیک به دوسال است که تغییر کرده و مقام معظم رهبری تاکید کردند که تنظیم‌گر فضای مجازی در حوزه صوت‌وتصویر فراگیر صداوسیماست با این وجود تا آخرین روز دولت قبل همچنان مجوزهای سریالی داده می‌شد.

جبلی ادامه داد: بسیاری از مجموعه‌های نمایش خانگی در دولت قبل مجوز گرفته و با هزینه‌های میلیاردی تولید شده است الان به ما می‌گویند این سریال‌ها را تنظیم‌گری کنید ما چطور این کار را انجام دهیم. تنها راهی که داریم این است که سریال‌های در حال تولید را بررسی کنیم و تند و تیزی‌هایش را حذف کنیم و ممیزی بزنیم تا بالاخره پخش شود. سازنده فیلمی که از قبل مجوز گرفته می‌گوید من مجوز گرفتم و فیلم را تولید کردم و هزینه میلیاردی کردم و فقط هرجایی از فیلم که اشکال داشته باشد را حذف می‌کنم تا پخش شود.

رئیس رسانه ملی در بخش دیگری از صحبت‌های خود در جمع دانشجویان دانشگاه امام صادق (ع) در پاسخ به پرسشی درباره لزوم به دست گرفتن روایت اول اخبار برای پرهیز از ایجاد فضا برای رسانه‌های معاند و اینکه چرا در اتفاقات اخیر این اتفاق را آنچنان که باید شاهد نبودیم؟ گفت: آیا اگر رسانه ملی در خنثی کردن روزانه و بلکه لحظه‌ای ادعاها، تحریف‌ها و اخبار دروغی که روزانه بلکه لحظه‌ای منتشر می‌شد، پای کار نبود و با تولید خبر، گزارش و برنامه‌های مختلف اقدام به خنثی‌سازی نمی‌کرد، آیا ما شاهد اتفاقی که افتاد می‌بودیم؛ اینکه بخش عمده‌ای از مردم با این فتنه پیچیده و ترکیبی همراهی نکردند، انصافاً کمی هم کار صداوسیما بود. کمی هم به ما سهم بدهید. این جمعیتی که به خیابان آمد و فتنه را محکوم کرد، از کجا جنایات و وحشی‌گری‌هایی که برخی افراد در این ماجرا رقم زدند را فهمیده بود. مظلومیت نظام را از کجا فهمیده بود. خدای ناکرده «من و تو» داشت توطئه‌ها را افشا می‌کرد یا ایران اینترنشنال. پس کمی هم در خنثی‌سازی دروغ‌پراکنی‌ها، برای صداوسیما نقش قائل شوید.

او در این زمینه سپس عملکرد صداوسیما در انتشار اخبار مربوط به هک سامانه‌های سوخت را یادآور شد و گفت: در آن زمان صداوسیما در لحظه ورود کرد و تمام شبکه‌های رادیویی‌اش را بلافاصله بست و تلاش کرد به مردم آرامش بدهد و بگوید این یک مساله زودگذر است و حل خواهد شد. برای اولین بار در تاریخ صداوسیما به این نکته اذعان شد که حمله سایبری اتفاق افتاده است. پیش از این هیچگاه از حمله سایبری نام برده نشده بود و مردم هم همراهی کردند. بله در آن زمان می‌توانستیم روایت اول را به دست بگیریم.

جبلی افزود: در ماجرای فتنه‌ای که اتفاق افتاد در یکی دو روز اول چرا روایت دست ما نبود، برخی به من نقل از من در مصاحبه اخیری که داشتند می‌گویند، مدیریت بحران از دست نظام خارج شده بود. نخیر نظام یک لحظه هم مدیریت بحران را از دست نداد. الحمدالله مقتدرانه نظام مدیریت بحران را در دست گرفت. سررشته مدیریت افکار عمومی شاید در همان روزهای اول به دلیل اینکه ما نتوانستیم روایت اول را تثبیت کنیم از دست ما خارج شد. اینکه می‌گویم ما، باز هم مردم حواسشان جمع بود، ما به عنوان دستگاهی که مسوول در دست گرفتن افکار عمومی هستیم. اما چرا این اتفاق افتاد؟

سه‌روز خواهش کردیم، فیلم فوت خانم امینی را بدهند

او درباره نقش صداوسیما در اغتشاشات اخیر، گفت: ما سه روز خواهش کردیم که فیلم صحنه فوت مهسا امینی را بدهید تا پخش کنیم تا ثابت کنیم ضرب و شتمی نبوده است. فیلم فوت مهسا امینی پس از سه روز خواهش و درخواست و التماس دست‌مان رسید. انفعال صدا و سیما در اغتشاشات اخیر را قبول ندارم، اما مسأله ضعف در روایتگری اول را قبول دارم. یک مقداری شما دانشجویان به صداوسیما حق بدهید که در خنثی‌سازی نقشه دشمنان در جنگ ترکیبی نقش ایفا کرد.

پیمان جبلی همچنین در پاسخ به سؤالی درباره سیاست مواجهه با سلبریتی‌ها، تأکید کرد: در اغتشاشات اخیر تصویر دروغین برای بخش اعظمی از بازیگران و سلبریتی‌ها ساخته بودند که کار نظام فردا تمام است. کارگردانی می‌گفت سر فیلمبرداری رفتم بازیگران گفتند اجازه بدهید دو سکانس بگیریم یک با حجاب دو بی‌حجاب که اگر نظام سقوط کرد مشکلی پیش نیاید. برخی سلبریتی‌ها رابطه خود را با فرهنگ و تاریخ ایران قطع کرده‌اند ما هم باید رابطه خودمان را با آن‌ها قطع کنیم.

او افزود: سلبریتی واژه مطلقاً منفی نیست. ما در درجه اول باید رابطه‌مان را با چهره‌ها و افرادی که رابطه خودشان را با فرهنگ خودشان، تاریخ و مردم کشورشان قطع کرده‌اند، قطع کنیم. تعارف هم نداریم. نمی‌خواهند دیگر باشند خب نخواهند. اصلاً یک بخش عظیمی از مردم هم بدشان می‌آید اتفاقاً قیافه آنها را ببینند، این طور نیست که فقط آنها بدشان بیاید، مردم هم بدشان می‌آید که قیافه این آدم‌ها را ببینند. اما در مقابل چهره‌هایی که به نظر می‌رسد که شاید به دلیل فشارهای سنگین مجبور شده‌اند علیرغم میل باطنی‌شان در جایی حرفی بزنند، من به جرأت عرض می‌کنم که ما در را به روی آنها نبسته‌ایم.

سلبریتی‌ها می‌گویند مجبور شدیم بعضا مواردی را مطرح کنیم

رئیس صداوسیما گفت: خیلی از آنها (سلبریتی‌ها) به ما مراجعه می‌کنند و می‌گویند ببینید در صفحه واتساپ و پیام رسان‌مان چقدر تهدید به قتل زن و بچه برایمان فرستاده‌اند. ما مجبور شدیم در جاهایی چیزی بگوییم اما شما می‌دانید که دل ما با شماست و باز هم حاضریم کار کنیم. من بارها گفته‌ام درِ صداوسیما به روی کسی که به مردم و فرهنگ مردم احترام می‌گذارد، باز است. کسی که خودش نمی‌خواهد بیاید من نمی‌روم التماس کنم. کسی که خودش همچنان در عالم هپروت و اوهام سیر می‌کند ما سراغش نمی‌رویم بگذارید در همان عالم بماند.

جبلی در پاسخ به سؤالی درباره شائبه قبیله‌گرایی در صداوسیما اظهار کرد: شرعا اجازه قبیله‌گرایی در صداوسیما را نمی‌دهم. اینهایی که شما به آن می‌گویید قبیله‌گرایی خودش یعنی اتفاقاتی در صداوسیما افتاده و کارهای جدیدی شروع شده است! کاچی به از هیچی.

رییس صداوسیما سپس در این زمینه از برنامه‌های پاورقی، دی بی سی و محفل یاد کرد و توضیح داد: قبیله‌گرایی یعنی در را قفل کنیم و نگذاریم کسی وارد شود. قطعاً کارهای خوبی انجام شده و آن‌قدر دشمن را عصبانی کرده که بنده چهار بار در طول سه ماه تحریم شدم؛ بنابراین برنامه‌ای که آنها را به واکنش کشیده حتما موفق بوده است. در اغتشاشات که برخی از دوستان (دانشجویان) فرمودند نتوانستید روایت اول را به دست بگیرید، اگر روی شما مؤثر نبودیم، روی دشمن که حتما موثر بودیم. اگر برنامه قوی‌ای بوده باشد که به آن میدان ندادیم، حتما ضعف از ما بوده است. ولی باید به این هنرمندان میدان داده شود. به تمام افرادی که به ارزش‌ها، فرهنگ و هنر جامعه پایبند هستند باید میدان داده شود.

وی افزود: من در خودم چیزی به عنوان قبیله و گرایش کشف نکردم و امانت رسانه ملی را بر دوش خودم احساس می‌کنم و شرعاً اجازه نمی‌دهم که در سازمان صداوسیما قبیله‌گرایی اتفاق بیفتد. اگر هم قبلاً اتفاق افتاده است الان نباید اتفاق بیفتد. در تولیدات ما راه هیچ‌کدام از افراد، موسسه‌ها و گروه‌ها فارغ از اینکه هرکدام وابسته به کدام نهاد هستند، بسته نیست. می‌توانند بیایند و غیر از این هم راهی نداریم.

جبلی در پاسخ به یکی از دانشجویان که مدعی بی‌خاصیت بودن برنامه‌های برون مرزی صدا و سیما، این‌گونه واکنش نشان داد: یکی از برنامه‌های شبکه پرس‌تی‌وی باعث بحث و جدل جدی در پارلمان انگلیس شد! برنامه « PALESTINE DECLASSIFIED » شبکه پرس‌تی‌وی همانند «تیک تاک» که در کنگره آمریکا مورد بررسی قرار گرفت در مجلس عوام انگلستان بررسی شد! انگلیسی‌ها گفتند شبکه پرس‌تی‌وی که ما سالهاست اجازه ندادیم بر روی ماهواره باشد و از روی شبکه کابلی آن را حذف کردیم و در فضای مجازی اجازه فعالیت به آن ندادیم چگونه توانسته است آنقدر مخاطب نخبه انگلیسی جذب کند.

بودجه ۸ میلیون دلاری برون‌مرزی

وی افزود: بودجه یک سال شبکه الجزیره یک میلیارد دلار است اما بودجه سالانه تمامی شبکه‌های برون مرزی صدا و سیما هشت میلیون دلار است اما همین شبکه‌های ما توانسته‌اند مخاطبان خود را حتی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کند. حساب فیس‌بوک شبکه پرس‌تی‌وی ما تاکنون بیش از بیست بار مسدود شده است! اگر تأثیرگذار نبودند که این اتفاقات نمی‌افتاد.

جبلی در پاسخ به پرسش دیگری از دانشجویان درباره‌ موضع رییس سازمان صداوسیما در قبال عادل فردوسی‌پور و بازگشت این مجری به تلویزیون، تصریح کرد: بالأخره وقتی این آدم در برنامه‌ای می‌آمده برای خودش خِیلی از مخاطبان را داشته است. اسمش می‌آمده، برنامه با خودش مخاطب می‌آورده است. اسم آن آدم روی شبکه‌ای می‌آمد، آن شبکه خودش را بالا می‌کشید. خب حالا به نظام، مردم و اعتقادات خودش لگد زده است. لگد زده به نمکدان، نمک را ریخته و نمکدانی را شکسته است. آیا از من انتظار دارید برای اینکه من پرمخاطب بشوم بروم خواهش و التماس کنم که تو رو خدا بیا!؟ حالا ما چشم‌مان را می‌گذاریم روی هم انگار ندیده‌ایم، اصلاً شما (دانشجویان) و مردم اجازه می‌دهید ما این کار را کنیم؟

وی خاطرنشان کرد: آیا ما می‌توانستیم برنامه‌هایی را بدون عز و التماس و بدون پذیرش ذلت در برابر افرادی که پشت پا زدند به اعتقادتشان، تاریخشان، فرهنگ و مردمشان و نظامی که تا به حال از آن ارتزاق کرده بودند که با آن تا به اینجا رسیده بودند، بسازیم؟ پاسخ این است” نه می‌توانیم و نه خواهیم توانست که این کار را انجام بدهیم. پس کار کمی نیست که ما شب عید و نوروزمان را بدون التماس به چهره‌های این چنینی پشت سر بگذاریم تا اثبات کنیم صداوسیما وابسته به چهار سلبریتی وطن فروخته نیست.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سخنگو شدن بهرام رادان/ چالش‌های مهدی فخیم‌زاده/ پدر شدن آل‌پاچینو در ۸۳سالگی


تعطیلی سینماها در نیمه خرداد، بهرام رادان در جایگاه سخنگوی جامعه صنفی تهیه‌کنندگان سینما، خاطراتی از شکیبایی و انتظامی در حرم امام رضا (ع)، چالش‌های فخیم‌زاده با ساخت سریال امام رضا (ع)، تجلیل آکادمی فیلم اسپانیا از اصغر فرهادی، پدر شدن «آل پاچینو» در ۸۳ سالگی و خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حج تازه‌ترین رویدادهای فرهنگی هنری چهارشنبه دهم خرداد ماه بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

نجفی: مدیران سینمایی باید با اقتدار از سینمای ملی که تاریخ بعد از انقلاب اسلامی را در درون خود داشته باشد حمایت کنند – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: احمد نجفی بازیگر و تهیه کننده سینما گفت: مدیران سینمایی باید با اقتدار از سینمای ملی که تمام تاریخ بعد از انقلاب اسلامی را در درون خود داشته باشد حمایت کنند.

بازیگر فیلم های سینمایی «پایان نامه» و «استرداد» در گفتگو با خبرنگار سینماپرس افزود: این نگاه چرک و مندرس که در حال حاضر به شدت در سینمای کشور وجود دارد را از ببرند؛ تنها راه دستیابی به این اتفاق مهم نترسیدن دوستان است!بنده چند سالی است فریاد می زنم سینمای ملی ما کجاست؟ اما هیچ کس پاسخی به من نمی دهد! این سینمای ملی که بنده عرض می کنم شامل همه چیز می شود؛ از تاریخ انقلاب اسلامی و شخصیت های بزرگ آن گرفته تا ۸ سال دفاع مقدس و سایر اتفاقات مهم و استراتژیک کشور!

نجفی با انتقاد شدید از تولیدات نازل سینمای ایران تصریح کرد: سال های متمادی است که مدیران فرهنگی و سینمایی به ژانری بدساخت و بدشکل و بدنگاه به اسم و عنوان «سینمای اجتماعی» چسبیده اند که هیچ سنخیتی با اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی و حضرت امام (ره) ندارد. این سینما هیچ نگاه ملی که ارزش ها را در بر داشته باشد با خود به همراه ندارد و عجیب است که کلیت سینما را به سیطره خود درآورده است!

این سینماگر متذکر شد: پرسش بنده از سیاست گذاران و مسئولان فرهنگی و سینمایی این است که جایگاه سینمای دفاع مقدس، سینمای انقلاب اسلامی و ارزش هایی که بسیاری از جوانان این مرز و بوم برای صیانت از آن از جان شان گذشتند کجاست؟ آیا مدیران فکر نمی کنند که وقت آن رسیده تا تحرک ویژه تری داشته باشند و بتوانند تحول اساسی در سینما به وجود آورند؟

وی تأکید کرد: ما در حوزه فرهنگ و هنر به ویژه سینما قصور فراوانی داشتیم و حالا در حال تاوان دادن همان قصور و اشتباهات مان هستیم! سینمای ملی باید بتواند در این دوره نیت و هدف ما را بروز دهد اما متأسفانه هدف ما در سینما روشن نیست! متأسفانه مدیریت سینما آنچه را که خودش و خانواده اش و یا نزدیکانش دیده اند را به سینما تحمیل کرده! راویان سینما هم به دلیل کج خلقی و کج فکری نتوانستند کار چندانی بکنند.

تهیه کننده فیلم سینمایی «من یک ایرانی ام» با بیان اینکه وجود این همه رذایل اخلاقی در فیلم های سینمایی باعث حیرت می شود تصریح کرد: این فیلم هایی که به جشنواره های خارج از کشور دعوت می شوند و از غربی ها جایزه می گیرند کدامند؟ آیا هدف ساخت این فیلم ها به جز حضور سازندگان شان در فرش قرمز و یا گرفتن ویزا بوده؟ چرا ما باید اجازه دهیم این قبیل آثار به تولید برسند؟ چرا در سینمای ما باید مضامین مهوعی مانند مواد مخدر و عشق های چندسویه و… به کرات یافت شود اما در رابطه با ارزش های دینی و انسانی و انقلابی کار درخوری نداشته باشیم؟

نجفی در پاسخ به این پرسش که به عقیده شما علت تضاد شدید میان حرف ها و عملکرد مدیران سینمایی چیست اظهار داشت: آقای خزاعی دانش سینما دارد و تهیه کننده خوبی است اما متأسفانه فشار و کم اهمیت جلوه دادن سینما از سمت کسانی که اکثریت سینما را در دست گرفته اند هر مدیری را منفعل می کند. ما باید ببینیم امروز سینما دست کیست؟ عملیات اجرایی سینما، سالن های سینما، رسانه های عمومی و… در دست چه کسانی است؟ بنده معتقدم در این میان مدیران بلاتکلیف شده اند و راه خود را گم کرده اند!

این هنرمند پیشکسوت ادامه داد: از همین رو در این مقطع مهم و حساس تاریخی کشور ما نیازمند حضوری مدیری هستیم که بگوید من تنها به سمت سینمای ملی می روم و تنها از تولید فیلم هایی با رویکرد ملی حمایت می کنم. مدیر باید عنوان کند من تنها به فیلم هایی مجوز ساخت می دهم و از آن ها حمایت می کنم که به جامعه امید و شگفتی بدهد! مدیر باید روی این حرف های خود بایستد و از ساخت کمدی های مبتذل و سخیف و فیلم های سیاه تلخ اجتماعی ممانعت کند!

وی با تأکید بر اینکه من مدافع سینمای دستوری نیستم خاطرنشان کرد: امیدوارم این گونه برداشت نشود که من می گویم سینما باید لایحه ای و دستوری شود اما منظورم این است که چرا فیلمسازی حمایت و تشویق نمی شود تا کار انسانی و ارزشی و انقلابی تولید کند؟ چرا ما امروز در سینمای ایران تنوع ژانر نداریم؟ چرا مثلا اگر الآن بنده بخواهم به سینما بروم و فیلم ببینم یک اثر اکشن نداریم؟ آنچه مهم است اینکه مدیران سینمایی تدبیری اندیشه کنند تا کسانی که می خواهند سینما تماما سرشار از آثار مبتذل کمدی و فیلم های سیاه نما باشد دست های شان بیش از همیشه تهی بماند و نتوانند بیش از این سینما را به قهقرا ببرند.

نجفی در پایان این گفتگو تأکید کرد: من معقدم در این زمان همه ما اعم از هنرمندان و رسانه ها و هرآنکس که دلسوز سینما است باید مطالبه گری کامل از مدیران فرهنگی و سینمایی داشته باشیم. علاوه بر آن همه ما باید ترس و واهمه را کنار بگذاریم! خانه سینما خود من را زد چون من فیلمی ساختم برای ایران! فیلمساز نباید بترسد. آیا ما سنت های شیرین نداریم که فیلمسازان به سمت آن بروند؟ چرا سراغ آن نمی روند؟ چرا فیلم های عاریه می سازند؟ فیلمساز باید ادبیات و فرهنگ و هنر و تاریخ را بشناسد و باید سینمای ملی هدفش باشد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

این ملودی‌ها طعم «زیارت» دارند/از «سلام» کریم‌خانی تا«حسرت» چاوشی


تعدادی از هنرمندان فعال حوزه موسیقی طی سال‌های اخیر با انتشار ملودی‌های ماندگار آثاری را با موضوع امام رضا(ع) پیش روی مخاطبان قرار دادند که همچنان جزو شنیدنی‌ترین‌ها به حساب می‌آیند.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

در «قانون برنامه هفتم» برای اولین بار روند رسیدگی به مشکلاتی که در حوزه «سلبریتی‌ها» داریم شفاف شده – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حضور در مراسم حج خبر داد و همچنین تاکید کرد که مساله ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه ای بود.

به گزارش سینماپرس، محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه جلسه دولت با تبریک میلاد امام رضا توضیحاتی را درباره اعزام حجاج به عربستان ارائه کرد و گفت: هماهنگی‌های خوبی در این زمینه صورت گرفته است.

وی اظهار داشت: در موضوع حج کار اعزام حجاج در حال انجام است. ۱۴ هزار نفر از کشور اعزام شده‌اند. عملیات حج به خوبی در حال انجام است و با افزایش رفت و آمدهای دیپلماتیک که بین ما و دولت میزبان بوده هماهنگی ها بسیار خوب است.
وی تصریح کرد : همکارانم در سازمان حج و زیارت از روند اجرای عملیات حج با رضایتمندی یاد می کنند. ان شاء الله زوار عزیز ما که بالای ۸۵ هزار نفر هستند به خوبی اعمال شان را با اعمال حجی مقبول و سعی مشکور انجام داده و به وطن باز گردند.

اسماعیلی در ادامه اظهار داشت: در موضوع جشنواره بین المللی امام رضا علیه السلام که امشب اختتامیه آن در مشهد مقدس برگزار می‌شود، در ۲۰ رشته فرهنگی و هنری این جشنواره انجام شده و یک فرایند چند ماهه را طی کرده است.
وی افزود: خوشبختانه ابتکارات بسیار خوبی انجام شده ان شاء الله به نیابت همه شما در حرم علی بن موسی الرضا علیه السلام بخش پایانی جشنواره را خواهیم داشت و به یاری خدا بتوانیم این جشنواره را در بخش های مختلف ادامه دهیم.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین بیان کرد: چند اثر هنری بدیع و کم نظیر رونمایی می شود که برای حوزه فرهنگی کشور آورده های بسیار مبارکی را دارد.
اسماعیلی همچنین درباره وضعیت هنرمندانی که ادعا شده بود ممنوع الکار شده اند (هنرمندان موسیقی) گفت: برنامه‌های اجرای صحنه این هنرمندان منتشر شده هفته بعد اکثرا اجرا دارند، این مساله نشان داد همان طور که پیش‌بینی بود جوسازی رسانه‌ای است و همه افرادی که مطرح بودند زمان‌بندی برای فروش بلیط آن‌ها انجام شده است.

وی در مورد سلبریتی‌ها هم گفت: در قانون برنامه هفتم اتفاق خوبی افتاده برای اولین بار روند رسیدگی به مشکلاتی که در این حوزه داریم شفاف شده، همیشه گله می کردند چرا شفاف نیست اما این مساله را شفاف کردیم.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

فراخوان جشنواره موسیقی نواحی منتشر شد/ تغییر در ساختار یک رویداد


انجمن موسیقی ایران فراخوان شرکت هنرمندان در شانزدهمین جشنواره ملی موسیقی نواحی ایران را منتشر کرد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

مهلت ارسال اثر به جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر تمدید شد


بنا به درخواست شرکت‌کنندگان، مهلت ارسال اثر به دومین جشنواره بین‌المللی موسیقی نوای مهر تا ۲۰ خرداد ماه تمدید شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

سری جدید «ورزش و مردم» به سیما می‌آید – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سری جدید برنامه «ورزش و مردم» از جمعه ۱۲ خرداد، روی آنتن شبکه یک سیما می‌رود.

به گزارش سینماپرس، برنامه «ورزش و مردم» با اجرای پیمان یوسفی از جمعه این هفته با تغییرات و اضافه شدن یک روز دیگر، پخش خود را از سر می‌گیرد.

اولین بار این برنامه اسفند ۱۳۵۸ پخش شد و افراد زیادی در پخش آن نقش داشتند و سرانجام پس از راه اندازی، یک شنبه شب‌ها بر روی آنتن شبکه یک رفت.

نام برنامه ورزش و مردم توسط کارگردان اصلی آن وارطان آنتانسیان انتخاب شد و در ابتدای تولید تا سال ۱۳۶۳، اجرای آن را مجید وارث برعهده داشت و از سال ۱۳۶۳ به بعد بهرام شفیع برای اجرا برگزیده شد که البته اجرای بهرام شفیع تا زمان درگذشتش ادامه یافت.

سری جدید «ورزش و مردم» به سیما می‌آید

بعد از فوت بهرام شفیع، برنامه توسط پیمان یوسفی اجرا شد و سبحان اکرامی هم از دیگر گویندگان این برنامه در بخش تحلیلی و خبری است.

یوسفی تهیه‌کننده و مجری این برنامه از حساسیت برنامه‌سازان «ورزش و مردم» گفت و بخش بررسی کلید واژه‌های پرتکرار در فضای مجازی در برنامه را شاهد مثالی برای صحبت‌هایش آورد: «این بخش یکی از منحصر به فردترین بخش‌های برنامه است که فکر نمی‌کنم در برنامه دیگری شاهد آن باشید. همکارانی که در حوزه فضای مجازی تخصص دارند، بجد در طول هفته این فضا را رصد می‌کنند و نتایجی که روی آنتن گفته می‌شود، کاملا صحیح است. به جز یکی دو مورد که کلیدواژه برای قاب تلویزیون تعریف نشده بود، در باقی موارد همه کلیدواژه‌ها به صورت تخصصی و با امانتداری استخراج و اعلام می‌شود. بخش‌های دیگر برنامه از جمله «میدان» که با طنز نرمی همراه است و «آن‌سوی رقابت» که نگاهی فراتر از ورزش دارد، همگی با وسواس تهیه و تولید می‌شوند.»

مجری برنامه ورزش و مردم با تاکید براین موضوع که سعی شده از بخش فوتبال در برنامه کم شود، توضیح داد: «همیشه جدال فوتبال و منهای فوتبال داشتیم و داریم. منهای فوتبالی‌ها به دنبال بیشتر دیده‌شدن هستند و می‌خواهند سهم بیشتری در برنامه داشته باشند. ما هم همین تفکر و سیاست را دنبال می‌کنیم اما در حال حاضر بیش از ۵۰ فدراسیون ورزشی داریم. از سویی دیگر در حال حاضر در تلویزیون به جز برنامه ورزش و مردم برنامه ورزشی ترکیبی که به رشته‌های غیرفوتبالی بپردازد، کم داریم.

سری جدید «ورزش و مردم» به سیما می‌آید

۲۶ اسفند ماه سال ۱۴۰۱، آخرین برنامه ورزش و مردم با اجرای پیمان یوسفی به‌ طور زنده از شبکه اول صدا و سیمای ایران پخش شد. با این حال گمان اکثر بینندگان بر این نکته بود که پخش دوباره این برنامه پس از تعطیلات عید نوروز از سر گرفته می‌شود، اما این اتفاق رخ نداد و حالا قرار است از هفته آینده، قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تاریخ صدا و سیما بر روی گیرنده‌ها تلویزیونی ظاهر شود.

در این بین اما، دو نکته مهم باعث تاخیر در اجرای برنامه ورزش و مردم با تهیه کنندگی پیمان یوسفی شد. اولین نکته به دکور برنامه بازمی‌گردد. آنطور که عوامل ورزش و مردم برنامه‌ریزی کرده‌اند، دکور این برنامه به طور کلی تغییر یافت و حالا با ویژگی بصری جدید آن‌ها را روی آنتن زنده خواهیم دید.

دومین نکته‌ای که باعث تاخیر در اجرای ورزش و مردم شده، اعمال تغییرات گسترده در محتوای برنامه است. به طوری‌که پیمان یوسفی به عنوان تهیه‌کننده و مجری همراه با هیئت تحریریه تصمیم گرفته‌اند در کنار فوتبال، به رشته‌های غیر فوتبالی نگاه ویژه‌ای داشته و به‌طور مفصل به آن بپردازند.

هم‌چنین نگاه به ورزش همگانی، مسابقات محلی، عشایری و پایه‌ها دیگر نکته‌ای است که در سری جدید برنامه ورزش و مردم، نسبت به آن توجه ویژه‌تری شده است.

سری جدید «ورزش و مردم» به سیما می‌آید

برنامه ورزش و مردم از سال ۱۳۵۸ شروع شده که با اجرای مرحوم بهرام شفیع در یاد و خاطره علاقه‌مندان است و حالا وارد ۴۴ سال فعالیت خود شده تا با اجرای پیمان یوسفی، لقب قدیمی‌ترین برنامه ورزشی تاریخ صدا و سیما را یدک بکشد.

برنامه «ورزش و مردم» که جمعه‌ها روی آنتن شبکه یک سیما می‌رفت، از این هفته هم ساعت ۱۲ تا ۱۳:۳۰ روی آنتن خواهد رفت. این برنامه سه‌شنبه‌ها نیز قبل از خبر ۱۹:۳۰، به مدت ۳۰ دقیقه پخش خواهد شد.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

ممنوع‌الکار شدن برخی هنرمندان جوسازی رسانه‌ای بود


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از خروج ۱۴ هزار نفر از کشور برای حضور در مراسم حج خبر داد و همچنین تاکید کرد که مساله ممنوع‌الکاری برخی هنرمندان جوسازی رسانه ای بود.

مشاهده خبر از سایت منبع

دفتر سینمایی

«بنیاد رودکی» ظرفیت اساسنامه‌ای ویژه‌ای برای توسعه هنر به عنوان کارویژه خود دارد/یکی از تکالیف این بنیاد راه‌اندازی «آرشیو ملی هنر» است – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا با هدف توسعه دسترسی به رویدادهای هنری به امضا رسید.

به گزارش سینماپرس، تفاهم‌نامه همکاری بنیاد فرهنگی هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا با حضور مهدی سالم مدیرعامل این بنیاد و مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد با هدف توسعه دسترسی به رویدادهای هنری به امضا رسید.

مهدی سالم مدیرعامل بنیاد در این رویداد با تبریک ایام ولادت امام رضا(ع) و دهه کرامت، به نقش و جایگاه این مجموعه پرداخت و اظهارداشت: بنیاد رودکی ظرفیت اساسنامه‌ای ویژه‌ای برای توسعه هنر به عنوان کارویژه خود دارد.

وی گفت: این بنیاد در راستای توسعه هنر و عرضه محصولات فرهنگی و ایجاد عدالت فرهنگی به عنوان ماموریت بالادستی علاوه بر استفاده از همه ظرفیت‌های رسانه‌ای تاکید ویژه‌ای برای بهره‌مندی از تلویزیون اینترنتی دارد که این مهم می‌تواند ابزاری برای توسعه الگوهای فرهنگی هنری اسلامی- ایرانی باشد.

سالم افزود: با امضای این تفاهم‌نامه دسترسی عموم مردم به رویدادهای فضاهای فرهنگی در اختیار بنیاد، شامل تالار وحدت، برج-موزه آزادی و فرهنگسرای نیاوران آسان‌تر می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی و هنری رودکی بیان کرد: یکی از تکالیف این بنیاد راه‌اندازی آرشیو ملی هنر است که با امضای این تفاهم‌نامه گامی اساسی برای این هدف برداشته شده و دسترسی هنرمندان و پژوهشگران به آرشیو ملی هنر تسهیل خواهد شد.

وی، توجه به موضوع اقتصاد هنر را از جمله اولویت‌های بنیاد فرهنگی و هنری رودکی عنوان کرد که در این تفاهم‌نامه به آن پرداخته شده است.

مسیح مشهدی تفرشی مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و موسس تلویزیون اینترنتی آرپا نیز در این نشست ضمن تبریک سالروز میلاد حضرت ثامن الائمه(ع) و تشریح خدمات این شرکت گفت: شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و مجموعه تلویزیون اینترنتی آرپا با بهره‌مندی از تمام زیرساخت‌های در اختیار خود زمینه را برای خودشکوفایی فرهنگ و هنر فراهم می‌کند.

وی امضای تفاهم‌نامه بنیاد فرهنگی هنری رودکی با شرکت پرداخت الکترونیک پاسارگاد و شبکه تلویزیونی آرپا را حاصل درایت مدیران این بنیاد خواند و گفت: این تفاهم‌نامه فرصت مناسبی برای تعامل حوزه فرهنگ و هنر و اقتصاد خواهد بود؛ ضمن اینکه زمینه خلق ارزش‌های فاخر را نیز فراهم می‌کند.

براساس این تفاهم‌نامه تولید، پخش و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری در تمامی زیرمجموعه ‌های بنیاد رودکی با بهره‌مندی از ظرفیت‌های این شبکه انجام خواهد شد.

ایجاد بستر تصویری اختصاصی برای پخش رویدادهای هنری و ادبی، همکاری مشترک در برگزاری و آماده‌سازی بسترهای فنی لازم مسابقات و رویدادها برای شناخت استعدادهای درخشان هنری و ادبی و هنری، ایجاد بستر مناسب جهت فروش بلیت در بستر آنلاین از طریق سوپر اپلیکیشن پی پاد و ارایه درگاه اختصاصی پرداخت برای بنیاد رودکی از جمله مفاد این تفاهم‌نامه است.

همچنین همکاری در زمینه تولید و پخش رویدادهای بزرگداشت و معرفی هنرمندان در حوزه‌های مختلف هنر و ادب، تولید محتوای مستند زندگی بزرگان فرهنگ و هنر و پخش در بستر تلویزیون اینترنتی آرپا، ایجاد بسترهای فنی لازم و مناسب برای برگزاری دوره‌های آموزشی تخصصی آنلاین، همکاری مشترک برای پخش رویدادهای بین‌المللی، تولید محتوای مشترک هنری و ادبی، ایجاد شبکه اختصاصی بنیاد رودکی با قابلیت پخش به صورت برخط و ۲۴ ساعته و همکاری و آماده‌سازی بستر مناسب برای فعالیت آرشیو ملی هنر ایران از آثار موسیقی و نمایش و ایجاد بانک اطلاعاتی از دیگر توافقات بنیاد فرهنگی و هنری رودکی و تلویزیون اینترنتی آرپا است.

مشاهده خبر از سایت منبع