X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

برنامه‌سازان به اسپانسرهایشان متعهد هستند! – اخبار سینمای ایران و جهان


خبرگزاری مهر: نویسنده سریال‌های کودک و نوجوان معتقد است این روزها برنامه‌سازان و تهیه‌کنندگان به جای تعهد به مخاطب به اسپانسرهایشان متعهد هستند.

علی خودسیانی نویسنده سریال‌های ویژه نوجوانان مثل «دنیای شیرین» درباره حضور اسپانسرها در ساخت برنامه‌ها گفت: وقتی کاری برای کودکان و نوجوانان تولید می‌شود موضوع و محتوای آن فرق می‌کند و با یک کار بزرگسال فرق دارد، اسپانسرها روی قصه، موضوع پیام و یا حتی روی مخاطب سرمایه‌گذاری نمی‌کنند بلکه روی سلبریتی‌ها سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وی ادامه داد: برخی از برنامه‌های کودک زمانی به دلیل اسپانسرهای مواد غذایی سراغ تبلیغات مواد غذایی در برنامه‌های کودک رفتند که برخورنده بود و در بحث کودک به هیچ عنوان نباید با اسپانسر وارد تولید شد چون می‌خواهند خودشان و محصولشان تبلیغ شود.

این نویسنده اظهار کرد: البته همه این‌ها به مدیریت برمی‌گردد. اسدالله اعلایی از مدیران و برنامه‌سازانی است که «نیمرخ» را با او می‌شناسیم و در آن زمان دغدغه‌اش این بود و برای برنامه‌ها می‌جنگید، مسئولیت کارها را هم به عهده می‌گرفت. در دوره او حتی برنامه‌های گزارش‌محور و مجری‌محور نیز اتاق فکر داشت.

خودسیانی درباره حضور اسپانسرها در برنامه‌ها عنوان کرد: حضور اسپانسر بر محتوای برنامه تاثیر می‌گذارد چون زمانیکه اسپانسر سرمایه‌گذاری می‌کند می‌خواهد نام برندش هم بیاید. پیش از این اسپانسر حدود ۶۰ درصد بودجه را می‌داد و محصولاتش در دکور دیده می‌شد یا نامی‌ از او برده می‌شد و من به عنوان نویسنده درگیر اسپانسر نمی‌شدم اما امروز اسپانسر حداقل باید دو برابر هزینه تولید یک برنامه را پرداخت کند، بنابراین خودش تصمیم گیرنده می‌شود و مدیر احساس می‌کند اگر او را از دست بدهد حقوق دو ماه کارمندانش را هم از دست داده است.

وی اضافه کرد: اسپانسری که این همه پول می‌دهد دوست دارد در همه چیز دخالت کند و به این ترتیب الان سازندگان به اسپانسر متعهد هستند تا مخاطب. اساس برنامه سازی موفق این است که به مخاطب احترام بگذارید. به وقت او به آینده او احترام بگذارید و بدانید چه چیزی به خورد او می‌دهید.

خودسیانی در پایان درباره محتوای برنامه‌هایی که باید به رشد و تربیت کودک و نوجوان بپردازد، نیز گفت: ظاهرا صداوسیما تربیت و آموزش را بر گردن خانواده و پدر و مادرها انداخته که آنها هم در این شرایط اقتصادی امروز ناگزیرند بیشتر به دنبال پول درآوردن باشند تا تربیت.


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *