جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

افکارسنجی شبکه‌های اجتماعی به روایت «چرخ» – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: برنامه «چرخ» امروز، سه‌شنبه ۲۴ دی، موضوع را بررسی می‎کند.

به گزارش سینماپرس، در این قسمت از برنامه‌ تلویزیونی «چرخ»، سیدامیر سادات‌موسوی، مجری-کارشناس میزِ فناوری برنامه، با امیرحسین عسگری، کارشناس بیگ دیتا و هوش مصنوعی گفت‌وگو می‌کند. افکارسنجی اجرای اقدامات و تلاش‌های سازمان‌یافته برای نشان دادن عقاید مردم نسبت به یک موضوع در یک محل خاص و در یک مقطع زمانی معین است و نتیجه‌ آن نشان می‌دهد که افراد به چه دلیلی عقیده‌ خاصی را پذیرفته‌اند و با چه شدت و قوتی از آن پشتیبانی می‌کنند. بنابراین افکارسنجی فعالیتی است که علاوه بر فعالان سیاسی (به منظور جلب آرا مردم و یا شناخت و هدایت افکار عمومی)، برای برنامه‌ریزان (در جهت تنظیم سیاست‌ها و خط‌مشی‌ها) جامعه‌شناسان (با هدف شناخت گرایشات و رفتار مردم)، ارباب جراید و رسانه‌ها (برای اندازه‌گیری میزان رضایت)، مدیران صنایع (برای ارتقای کیفیت و تولیدات) و اقتصاددانان و تجار (برای فروش و بازاریابی) کاربرد دارد.

نتایج نظرسنجی ملی مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) که در تیرماه ۹۸ به صورت تلفنی و با جامعه‌ آماری شهروندان کل کشور (اعم از شهر و روستا) انجام شده است، نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم ایران، حداقل از یکی از شبکه‌های اجتماعی مجازی استفاده می‌کنند.

در بخش دیگری از برنامه، محمود حاج‌زمان، مهم‌ترین خبرهای روز دنیای علم از جمله سیر تا پیاز شیوع جدید سینه‌پهلو در چین و آغاز به کار تلسکوپ FAST، بزرگترین رادیوتلسکوپ دنیا را مرور می‌کند.

گزارش محمدحسین جهان‌پناه از جزئیات کار دستگاه سنجش آلودگی هوا یکی دیگر از بخش‌های هفتادوششمین قسمت فصل ششم برنامه‌ «چرخ» است.

مجله‌ تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ زندگی را با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور کارشناسان، استادان دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.
«چرخ» روزهای، یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده از شبکه‌ چهار پخش می‌شود.

مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

مشاهده خبر از سایت منبع

0
اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × دو =