X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

تئاتر ‌اشرافی نتیجه ورود پول‌های آلوده به عرصه نمایش است – اخبار سینمای ایران و جهان


کیهان: یک کارشناس هنرهای نمایشی معتقد است، آنچه تئاتر اشرافی خوانده می‌شود، حاصل حضور افراد فرصت‌طلب برای سوءاستفاده از این عرصه و ورود پول‌های آلوده است.

محمد محمدی، فعال رسانه‌ای و کارشناس تئاتر درباره اجرای تئاترهای ‌اشرافی گفت: چنین نمایش‌هایی ناشی از کم‌کاری مرکز هنرهای نمایشی وزارت ارشاد است؛ وقتی مرکز هنرهای نمایشی وظیفه‌ای که باید انجام دهد را انجام نمی‌دهد خیلی از فرصت‌طلب‌ها برای استفاده ابزاری، جذب تئاتر می‌شوند. به ویژه اینکه این روزها فضای تئاتر به سینما نزدیک شده و شاهد حضور بازیگران مشهور در نمایش‌های روی صحنه هم هستیم.

وی افزود: به همان شکلی که پول‌های آلوده به عرصه سینما وارد شد، در تئاتر هم اتفاق افتاده. عامل این مسئله، ضعف مدیریت هم در سینما و هم تئاتر است. تئاتر از دوره مدیریت قبلی، رها شد و این رها شدگی فضا را برای ورود افراد غیرتئاتری که اهداف و مقاصد خاصی دارند باز کرد.

این کارشناس تئاتر درباره استفاده ابزاری وارد‌کنندگان پول‌های آلوده به تئاتر، توضیح داد: یکی از استفاده‌های آنها این است که با شبه‌سلبریتی‌ها عکس بگیرند و آنها را وارد کارهای خودشان کنند. این در حوزه سینما خیلی رواج داشت. همان طور که عرض کردم چون فاصله بین سینما و تئاتر کم شده، به تئاتر هم سرایت کرده است.

محمدی درباره استفاده سیاسی از تئاتر هم تصریح کرد: افراد فرصت‌طلبی که وارد این عرصه شده‌اند، مقاصد سیاسی هم دارند. نمونه‌اش را دیدیم که یکی از افرادی که وارد این عرصه شد و حتی در یک مقطع بلیت کل سالن‌های نمایش را هم خرید، در دوره انتخابات اخیر عضو ستاد حسن روحانی شد و خیلی از چهره‌های مشهور فعال در تئاتر را جذب این ستاد کرد. البته از مقاصد بین‌المللی نیز نمی‌توان گذشت. یعنی یکی از مقاصد این جریان‌ها، مرتبط ساختن هنرمندان تئاتر به سفارت خانه‌ها و پیش بردن اهدافی است که در آن سوی مرزها برنامه‌ریزی می‌شود.


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *