X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بازسازی عملیات‌های دفاع مقدس در یک نمایش محیطی – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: ویژه‌برنامه «نقطه رهایی» با موضوع دفاع مقدس به مدت ۱۰ شب در ضلع شمالی مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برگزار می‌شود.

به گزارش سینماپرس، مراسم افتتاحیه و نخستین اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» با حضور حجت‌الاسلام علی‌اکبر ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران، حجت‌الاسلام حبیب‌الله ارزانی دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سعید اوحدی رئیس‌سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مدیران شهری و مسئولان لشکری و کشوری، دوشنبه ۲۳ مهر ساعت ۱۸ برگزار می‌شود.

این نمایش محیطی با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی صحنه‌های مختلف جنگ تحمیلی، حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس را روایت می‌کند و با بهره‌گیری از جلوه‌های ویژه (انفجار، تیراندازی، نور، صدا و افکت) صحنه‌های جنگی را برای مخاطبان بازسازی و تداعی کند.

«نقطه رهایی» در ۱۲ بخش مختلف با حضور بیش از۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت پنج هکتار واقع در بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس، بخش شمالی مصلای امام خمینی(ره)، برگزار می‌شود.

این ویژه برنامه که در قالب نمایش با حضور مخاطبان در میان معرکه نمایش، صحنه‌های بازسازی شده از هشت سال جنگ تحمیلی را برای شرکت‌کنندگان تداعی می‌کند؛ روایتگر رشادت رزمندگان در مناطق عملیاتی (هور، پل خیبری، بیمارستان صحرایی، کانال کمیل و…) است.

این برنامه به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با همکاری ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور، مصلای امام خمینی (ره)، مرکز ارتباطات و امور بین‌المللی شهرداری تهران، اورژانس تهران، سازمان خدمات شهری شهرداری تهران، سپاه حضرت رسول (ص) تهران، نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران، ستاد اقامه نماز جمعه غرب تهران، سازمان زیباسازی شهر تهران و شهرداری منطقه ۳ برگزار می‌شود.

گفتنی است؛ تماشای این نمایش برای عموم آزاد و رایگان است.


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *