X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

صدرنشینی «غارتگر» در گیشه چین – اخبار سینمای ایران و جهان


سینماپرس: فیلم سینمایی «غارتگر» محصول امریکا در هفتمین هفته اکران موفق شد صدر گیشه چین را از آن خود کند.

به گزارش سینماپرس،   فیلم هالیوودی «غارتگر» پس از ۷ هفته صدرنشینی فیلم‌های چینی، در صدر فهرست باکس‌آفیس کشور چین قرار گرفت. هرچند سیر نزولی و بازار کم رونق سینمای این روزهای چین همچنان در جریان است.

«غارتگر» در سه روز اکران به فروش  ۱۹ میلیون و ۵۰۰ هزار دلاری رسید. انیمیشن عاشقانه چینی با عنوان «آسمان بلورین دیروز» با ۷ میلیون و ۳۰ هزار دلاردر جایگاه دوم ایستاد. همین فیلم در روز یکشنبه با نزول در میزان فروش به جایگاه سوم سقوط کرد تا مکان دوم باکس‌آفیس به فیلم «پروژه گوتنبرگ» برسد.

این فیلم اکشن جنایی محصول کشور هنگ‌کنگ توانست ۶ میلیون و ۶۶۰ هزار دلار در چهارمین هفته کامل اکران خود بدست آورد. این فیلم در ۲۹ روز اکران در مجموع ۱۷۲ میلیون دلار از گیشه درآمد داشته است.

این سه فیلم برتر باکس‌آفیس چین ۷۲ درصد از سهم کل فروش این آخر هفته را به خود اختصاص دادند. مجموع فروش آخر هفته ده فیلم برتر مبلغ ۴۶ میلیون دلار است که ۵ میلیون دلار نسبت به هفته پیش افزایش داشته لیکن در میان یکی از ضعیف‌ترین هفته‌های سال قرار می‌گیرد.

سیر نزولی فروش در سینمای چین دلایل متعددی دارد. یکی از مهم‌ترین دلایل آن را می‌توان عدم هیجان و جذابیت در محتوای فیلم‌ها و عدم موفقیت فیلم‌ها چه محلی و چه خارجی در خلق هیجان و علاقمندی در بیننده ذکر کرد. لیکن تغییرات ساختاری شامل ممنوعیت خرید بلیت فیلم توسط خود توزیع‌کنندگان فیلم برای حمایت از میزان فروش آخر هفته و قیمت‌گذاری بلیت‌ها نیز می‌تواند از دیگر عوامل تاثیرگذار بر اُفت میزان فروش در سینمای چین باشد.

فیلم «پا کوتاه» در هفته آغازین اکران خود با ۳ میلیون و ۲۸۰ هزار دلار در جایگاه چهارم باکس‌آفیس چین قرار گرفت. فیلم درام کمدی هندی «هیچکی» با ۲ میلیون و ۸۸۰ هزار دلار در مکان پنجم ایستاد و حالا با ۱۷ روز اکران در مجموع ۱۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلار کسب کرده است.

درام چینی «گم شده، پیدا شده» اما با ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار دلار از مکان سوم به مکان ششم سقوط کرد. این فیلم در مجموع ۲۴ روز اکران خود ۳۷ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار بدست آورده است.

فیلم‌های چینی تازه واردِ «لیگ کنگ‌فو» و «کارهای کوچک احمقانه» به ترتیب با فروش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار و یک میلیون و ۴۱۰ هزار دلار در شرایطی ناامیدکننده در مکان‌های هفتم و هشتم فهرست باکس‌آفیس این هفته کشور چین قرار گرفتند.

کمدی هالیوودی «جاسوسی که من را تخلیه اطلاعاتی کرد» در هفته دوم اکران خود تنها ۳۳۰ هزار دلار فروش داشت. مجموع فروش این فیلم در مدت ۱۰ روز ۸ میلیون و ۵۸۰ هزار دلار بوده است.


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *