X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

چند پیشنهاد به جشنواره‌ فیلم «مقاومت»/ از تولید فیلم‌هایی با نگاه جهانی و حتی توسط فیلمسازان خارجی حمایت شود – اخبار سینمای ایران و جهان


ایسنا: حمید بهمنی با ارایه چند پیشنهاد به برگزارکنندگان جشنواره فیلم مقاومت، بر لزوم تقویت بخش بین الملل جشنواره به ویژه در حوزه تولید مشترک و پخش جهانی تاکید کرد.

حمید بهمنی کارگردان سینما و تلویزیون که در کارنامه خود ساخت آثار دفاع مقدسی را دارد با اشاره به اینکه ایران اسلامی پرچمدار گفتمان مقاومت است که لازم است این گفتمان را از طریق فعالیت های فرهنگی هنری به ویژه در عرصه سینما با جهان به اشتراک بگذاریم، تصریح کرد: جریان مقاومت یک جریان فراگیر است که ما تاثیر آن را در هشت سال دفاع مقدس در اقتصاد و سیاست و فرهنگ مان دیدیم. 

وی اضافه کرد: ما در هشت سال دفاع مقدس برای مقاومت از جریان دینی وام گرفتیم و اکنون هم اگر به اعتقادات خود تکیه کنیم زوایای جدیدی به عنوان راه حل معضلات برای بشر امروز پیدا می شود. 

کارگردان و نویسنده «گلوگاه شیطان» یکی از راه های شناسایی این زوایا را دقت نظر هنرمندان دانست و گفت: این گفتمان انقلابی از سوی هنرمندان ایران برای خلق آثار هنری مورد استفاده قرار گرفته است ولی تلاش این هنرمندان به ویژه در عرصه سینما لازم است فرصتی برای بروز و ظهور پیدا کند. 

بهمنی جشنواره فیلم مقاومت را یکی از فرصت‌ها برای ارایه گفتمان مقاومت در عرصه داخلی و جهانی دانست و بیان کرد: به اعتقاد من یکی از وظایف جشنواره فیلم مقاومت که تا امروز پانزده دوره آن برگزار شده این است که این زوایای جدید را پیدا کند و از مبانی ما در جریان مقاومت در هشت سال دفاع مقدس سخن بگوید. 

کارگردان «آخرین نبرد» با پیشنهادی برای جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: در بخش بین الملل جشنواره فیلم مقاومت فیلم هایی از دیگر کشورها حضور می یابند، اما پیشنهاد من این است که این جشنواره شرایط و امکاناتی را هم برای ساخت فیلم در کشورهای منطقه فراهم کند.

وی با تاکید بر اینکه فلسفه مقاومت بسیار گسترده است و جشنواره فیلم مقاومت می تواند زوایای پنهان این عرصه را شناسایی و تبیین و تشریح کند، تاکید کرد: زمان آن رسیده است که جشنواره فیلم مقاومت از تولید فیلم‌هایی با نگاه جهانی و حتی توسط فیلمسازان خارجی حمایت کند و از این طریق نه فقط در ایام برگزاری بلکه در طول سال این اتفاق سینمایی جریان داشته باشد.

به گفته وی، لازم است جشنواره فیلم مقاومت در بخش بین الملل تقویت شود و سردمدار رویکرد گفتمان انقلاب در جهان از طریق سینما باشد. 

بهمنی با اشاره به لزوم تسهیل پخش و اکران فیلم‌های جهانی حوزه مقاومت توسط جشنواره فیلم مقاومت تصریح کرد: فیلم «شیار ۱۴۳» وقتی برای اولین بار به جشنواره ملی فیلم فجر ارایه شد مورد قبول واقع نشد و با پیگیری‌هایی توانست به جشنواره راه یابد؛ فیلمی که از مقاومت و ایستادگی یک زن برای بازگشت فرزند مفقودالاثرش می‌گوید. اتفاقی که برای این فیلم در جشنواره فیلم فجر افتاد نشان می‌دهد که باید جشنواره یا نهادی باشد که بتواند به چنین آثاری توجه کند و مانع منزوی شدن آنها شود. 

 کارگردان «گام های شیدایی» اضافه کرد: در حال حاضر نظام پخش جهانی فیلم‌های مقاومت، وجود ندارد و یا کارآمد نیست و همین مسئولیت را جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند برعهده بگیرد و فرصتی برای عرضه فیلم‌هایی با مضمون مقاومت باشد. باید ساز و کاری باشد تا فیلمسازان مقاومت در ایران و جهان بتوانند آثار خود را به جشنواره‌ها برسانند و اگر پخش کننده‌ها حاضر به انجام این کار نشوند جشنواره فیلم مقاومت می‌تواند این فرصت را فراهم آورد.

به گفته وی، شکل گیری بازار فیلم در جشنواره مقاومت می‌تواند یکی از فرصت‌های عرضه و پخش آثاری با مضمون مقاومت باشد.

این کارگردان سینما در پایان گفت: کمپانی‌های بزرگ در دنیا سهولت در اکران را برای فیلم‌های موردنظر خودشان فراهم می‌کنند و در چنین شرایطی این ما هستیم که باید این کار را برای فیلمسازان حوزه مقاومت انجام دهیم و حتی باید سینما و پردیس مختص سینمای دفاع مقدس و مقاومت تاسیس کنیم.
 


مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *