X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

بررسی سینمای هلند، این هفته در شبکه نمایش – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: آثار منتخب سینمای هلند در قالب «سینمای ملل» این هفته از شبکه نمایش پخش می شود.

به گزارش سینماپرس؛ این شبکه در قالب بخش سینمای ملل با پخش هفت فیلم سینمایی که از ۱۷ آذر ماه هر روز ساعت ۱۹ پخش خواهد شد به بررسی سینمای هلند می پردازد.

روز شنبه ۱۷ آذر:

فیلم سینمایی «نامه محرمانه» در ژانر پلیسی به کارگردانی سیمون ون دوسلدورپ  محصول ۲۰۱۰ است.

ادا دختر نوجوانی هست که پیرو شیطنتهای کودکانه به همراه دوستانش برای تنبیه کردن پدر و مادرش و آشتی دادن آنها تصمیم میگیرد مدتی خانه را ترک کند و در ویلایی مخفی میشود . بر اثر این تصمیم آنها شاهد قتل مردی توسط گروهی خلافکار معروف شدند. رئیس این باند ادا را پیدا کرده و به او اطلاع میدهد و …

روز دوشنبه ۱۹ آذر:

فیلم سینمایی «نوا زمبلا» در ژانر حادثه ای  به کارگردانی رینوت اورلمانز محصول ۲۰۱۱ است .

هلند پس از جنگ با امپراطوری اسپانیا ورشکست شده و برای بقاء نیازمند به تجارت با خاور دور بود . مشکل اصلی مسیر رسیدن بود، چون  کشتی هلندی قبلی که سعی داشته با ناوگانش از محاصره اسپانیا بگذرد موفق نمی شود و هیچگاه باز نمی گردد . پس پلانسیوس از ناخدا بارنتز می خواهد تا از سمت شمال شرق برای عبور از نوا زمبلا آماده شود تا راهی برای رسیدن به هندوستان بیابد.

روز چهارشنبه ۲۱ آذر:

فیلم سینمایی «کیس جوان» در ژانر خانوادگی به کارگردانی آندره ون درون محصول ۲۰۰۳ است.

کیس پسر جوانی است که در خانواده ای فقیر زندگی می کند . پدر کیس مریض احوال است و در بستر بیماری به سر می برد . پدر و مادربزرگ او انسانهایی خسیس هستند که به پسر و نوه های خود هم رحم نمی کنند . خانواده کیس تحت فشار شدید هستند و به سختی روزگار می گذرانند . در این میان پدر کیس بر اثر بیماری می میرد و بعد از مرگ پدر آنها روزگار سختی را می گذرانند مادر به سختی کار می کند و …

روز جمعه ۲۳ آذر:

فیلم سینمایی «مینوس» در ژانر رزمی  به کارگردانی وینسنت بال محصول ۲۰۰۱ است.

مینوس گربه ای است که با خوردن ماده ای از یک بشکه تبدیل به یک خانم می شود و با خبرنگاری که به علت پیدا نکردن خبر مناسب در آستانه اخراج شدن است آشنا می شود و این آشنایی باعث می شود که او از طریق دوستان گربه اش خبرهای جالبی به خبرنگار بدهد اما در این میان صاحب کارخانه ای است که با آنها به جدال می پردازد.

عناوین فیلم های سینمای هلند در بخش سینمای ملل این هفته، شامل «نامه محرمانه»، «بچه غول»، «نوازمبلا»، «برام بی قرار»، «کیس جوان»، «تاجر سیاه پوش» و «مینوس» هستند.

که از شنبه ۱۷ تا جمعه ۲۳  آذر ماه، ساعت ۱۹ از شبکه نمایش پخش شده و ساعت ۰۳:۰۰ و ۹:۳۰ روز بعد باز پخش می شوند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *