X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

«شورای صنفی نمایش» هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد که اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز حداقل اصل پول صاحبان آثار برگردد – اخبار سینمای ایران و جهان

سینماپرس: سعید خانی گفت: شورای صنفی هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد تا اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز شد، اصل پول صاحبان آثار بازگردد.

به گزارش سینماپرس، سعید خانی تهیه‌کننده و پخش‌کننده سینما، درباره ارائه فیلم‌هایی که پخش آن‌ها را در دست دارد به شورای صنفی نمایش جهت اکران، به خبرنگاران جوان، گفت: ما از آبان ماه درخواست اکران «دینامیت» را داده بودیم و آمادگی این کار را داریم؛ اما طبیعتاً باید شرایطی فراهم شود تا منافع صاحب فیلم ها به خاطر نیفتد. اتفاقی که برای فیلم‌های خوبی چون «شنای پروانه» و «خوب، بد، جلف ۲؛ ارتش سری» به علت وضعیت کرونا و تعطیل شدن سینماها افتاد.

وی افزود: پیشنهاد دادیم و می‌دهیم که فیلم‌هایی برای اکران داریم، ولی شورای صنفی بیاید و هزینه‌ای برای فیلم‌ها در نظر بگیرد که اگر شرایط کرونایی دوباره قرمز و به هر دلیلی سینماها تعطیل شدند و یا استقبالی از فیلم ها صورت نگرفت، حداقل اصل پول صاحبان آن‌ها را برگردانند؛ چون آثاری مانند «دینامیت» در حالت عادی قابلیت بالایی در فروش دارند.

این پخش کننده اظهار کرد: مدت زیادی است سرمایه صاحبان فیلم خوابیده و اگر به اصل پولمان هم نرسیم، برای ما که در بخش خصوصی کار می‌کنیم دیگر امکان تولید فیلم وجود نخواهد داشت. امید است که پس از مدتی کار نکردن و مقاومت در شرایط سخت، شرایطی به وجود بیاید که تضمینی برای اکران فیلم داشته باشیم.

این تهیه کننده تصریح کرد: باید یک ضمانت اجرایی از سوی شورای صنفی نمایش ارائه شود تا امکان نمایش فیلم‌های ما وجود داشته باشد. در کل ما پای کار هستیم و امیدواریم شورای صنفی نمایش هم کمک کند سینما از این وضعیت خارج شود.

خانی در پایان عنوان کرد: در این وضعیت باید تلاش کرد که چند فیلم قوی اکران شوند؛ فیلم هایی که قدرت جذب مخاطب بالایی داشته باشند. از سویی سینما، شهرداری و صداوسیما باید متحد شوند و مردم را برای رفتن به سینما پس از نزدیک به یکسال تعطیلی تشویق کنند.

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *