X

جزئیات وبلاگ

دفتر سینمایی

جشنواره سی‌وچهارم فیلم‌های کودکان و نوجوانان به ایستگاه آخر رسید – خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سی و چهارمین جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان به دبیری علیرضا تابش شامگاه چهارشنبه ۲۱ مهرماه در بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

این مراسم که به دلیل پروتکل‌های بهداشتی با حضور محدود مدعوین در حال برگزاری است، به صورت برخط هم در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

مراسم اختتامیه با اجرای محمدرضا مقدسیان طبق اعلام رأس ساعت ۱۸:۳۰ دقیقه با پخش سرود ملی و قرائت آیاتی از قرآن آغاز شد.

در ابتدای این مراسم علیرضا تابش دبیر جشنواره ضمن خیرمقدم به حاضران و مخاطبان برخط این مراسم گفت: خداوند را شاهد می‌گیرم همکارانم در این چندماه تلاش کردند تا لبخند بر لبان کودکان و نوجوانان بنشیند و رضایت سینماگران حاصل آید. امیدوارم نتیجه این جشنواره به کام شما مخاطبان جشنواره شیرین آمده باشد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت سینمای کودک و رویکردهای جشنواره فیلم کودک در راستای بالیدن این گونه سینمایی، از همکاران خود در برگزاری جشنواره سی‌وچهارم سپاسگزاری کرد.

تابش سخنان خود را با اظهار امیدواری نسبت به درخشش هر چه بیشتر سینمای کودک و نوجوان به پایان رساند.

اهدای جوایز بخش بین‌الملل

در ادامه با حضور رائد فریدزاده نوبت به معرفی برگزیدگان بخش بین‌الملل جشنواره رسید.

پس از پخش کلیپی مرتبط با بخش جایزه «سیفژ» با اعلام پوران درخشنده تندیس و جایزه این بخش به مهدی جعفری کارگردان فیلم «یدو» اهدا شد.

در بخش پویانمایی کوتاه با اعلام مهرداد اسکویی از داوران بخش بین‌الملل جایزه تقدیر ویژه به کارگردان فیلم «مادربزرگ من ماتیلدا» از مکزیک اهدا شد. پیام ویدئویی کارگردان این فیلم پس از اهدای جایزه پخش شد.

در بخش فیلم کوتاه داستانی هم پروانه زرین جشنواره به کارگردان فیلم «سکوت رودخانه» از پرو رسید. کارگردان این فیلم هم در پیامی ویدئویی از دریافت این جایزه اظهار خرسندی کرد.

در بخش دستاورد فنی یا هنری، دیپلم افتخار به مرتضی نجفی برای فیلمبرداری فیلم سینمایی «یدو» اهدا شد.

در این بخش جایزه ویژه دیگری هم به آهنگسازی از هند رسید.

پروانه زرین بهترین دستاورد فنی یا هنری هم به کارگردانان فیلم «پدربزرگ من یک فضایی است» از کشور کرواسی رسید.

در ادامه مراسم با اعلام گلاره عباسی دیپلم اهدای بهترین بازیگر بخش بین‌الملل به گروه بازیگران فیلم سینمایی «محافظ برادر» از ترکیه رسید.

پروانه زرین بهترین بازیگر کودک بخش بین‌الملل هم به یاسین حبیب‌پور برای فیلم «پسران دریا» از ایران اهدا شد.

یاسین حبیب‌پور پس از دریافت جایزه خود گفت: افتخار می‌کنم که در این جشنواره بین‌المللی حضور داشتم و توانستم این جایزه را از آن خود کنم.

در بخش بعدی با اعلام فرهاد توحیدی جایزه پروانه زرین بهترین فیلمنامه بخش بین‌الملل به افشین هاشمی و حسین قاسمی‌جامی برای فیلمنامه «پسران دریا» اهدا شد.

افشین هاشمی پس از دریافت جایزه خود گفت: خوشحالم که ۴۶ سالگی‌ام با جایزه‌ای از جشنواره فیلم کودک آغاز شد. می‌دانم کسی بیرون این در هست که مراقب ماست و او فرشته طائرپور است که جایش در میان ما خالی است اما می‌دانم حضور دارد.

در ادامه مراسم رسول صدرعاملی برای اعلام جایزه بخش بهترین کارگردانی بین‌الملل روی صحنه حاضر شد و در سخنانی کوتاه از لزوم تمرکز بیشتر سینمای ایران بر تولید فیلم‌های کودک و نوجوان تأکید کرد و گفت: به نظرم اگر تمرکزمان را روی آثار کودک و نوجوانان بگذاریم مطمئناً می‌توانیم وارد عرصه دیده شدن آثارمان و ارزآوری شویم. خواهش می‌کنم تمرکز بیشتری روی تولید آثار کودک داشته باشیم قول می‌دهم در کوتاه‌ترین مدت می‌توانیم میان‌بر بزنیم و این مسیری که ترکیه و کره پیموده‌اند را ما هم طی کنیم. ما عقب مانده‌ایم امیدوارم بشود جبران کرد.

سپس با اعلام صدرعاملی پروانه زرین بهترین کارگردانی بخش بین‌الملل به مهدی جعفری برای فیلم «یدو» از ایران اهدا شد.

جایزه ویژه هیات داوران در این بخش به خوآن پاتو از اسپانیا رسید.

در ادامه جایزه بهترین فیلم از نگاه داوران کودک و نوجوان بخش بین‌المللی به فیلم «پدربزرگ من یک فضایی است» از کرواسی رسید.

در ادامه محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی پروانه زرین بهترین فیلم بخش بین‌الملل را به محمدرضا مصباح برای «یدو» اهدا کرد.

این گزارش تکمیل می‌شود…

مشاهده خبر از سایت منبع

اشتراک گذاری

نظرتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *